Forum >> 156

gecsa22-05-2013 10:45:47 // 138542
a fék hiányát majd bátorsággal pótolod..:)
159 Indigo Gray 2.4 Monster22-05-2013 10:35:32 // 138541
Aha akkor jó, kicsit kellemetlen lenne a szitu :)
Piritu - 1.000.00022-05-2013 10:30:40 // 138540
Erre azért vigyáztak, a kuplung felé nem tud elfolyni az összes fékolaj. (Meg van osztva a tartály.)
159 Indigo Gray 2.4 Monster22-05-2013 10:24:17 // 138539
És mi van akkor ha menet közbe adja meg magát valami, és el folyik a fékolaj? Akkor neki megyek a szederfának vagy mi? :)
Piritu - 1.000.00022-05-2013 09:22:47 // 138538
Egyáltalán miért kell hidraulikus cucc?
Mi baj volt a bowdennel? Hogy könnyű cserélni? Hogy baj esetén lehet ideiglenesen helyettesíteni?
aranytl22-05-2013 09:01:08 // 138537
Valóban a külső munkahengerrel egyszerűbb a javítás. Nem értem miért volt szükség hidraulikus kinyomócsapágyra.
aranytl22-05-2013 08:59:47 // 138536
Köszi a választ.
A kuplungharang és a motor találkozásánál jelent meg pár csepp folyadék, felül száraz volt minden.
Ma reggel próbáltam légteleníteni, bár egyedül voltam.
Egy fecskendővel nyomtam a fékolajat a kinyomócsapágy légtelenítőjébe, közben egy kattanásra kihúztam a csövet. Érdekes, hogy a cső kihúzása előtt a fecskendőből nyomott olaj folyt a cső mellett. Nem volt a helyén? Ha egy kattanásra kihúztam ömlött a folyadék.
Most annyira jó, hogy a szerelőhöz elmenjek.
159 Indigo Gray 2.4 Monster22-05-2013 08:38:42 // 138535
Akkor nem egyedi eset :) Még a gátlóim is gyáriak. Érdekes hogy most a negyedét sem bírják ki a futómü alkatrészek hiába trw.
gecsa22-05-2013 08:10:18 // 138534
így kevesebb a kosz..:)
Hardy22-05-2013 05:45:54 // 138533
Én a felsőket 170-nél cseréltem az alsók eredetiek voltak mikor eladtam 240 meg egy kicsi volt benne....
Tuningman22-05-2013 02:08:20 // 138532
Van jó pár dolog ami miatt levegősödhet a kuplung.
Ha valahol ereszt akkor levegősödni is fog. Mindenképp meg kell keresni, pontosan hol ereszti az olajat és meg kell szüntetni a szivárgást.
Légteleníteni csak utána érdemes.
Hidraulikus kinyomócsapágy és a cső csatlakozásánál lehet könnyen légteleníteni.
Kuplungot a pedállal felpumpálod, nyomva tartod, csövet meglazítod, felengedés előtt visszahúzod a csövet a csatlakozásnál. Ezt addig ismételed amíg jó nem lesz. ( 2 emberes meló ) Rongyot rakjál a cső köré, hogy ne ússzon utána minden a fékfolyadékban.
Nem a legprecízebb de felszerelés nélkül máshogy nem lehet.
Zsolesz21-05-2013 22:44:51 // 138531
Aha vennék, ha lenne rá keret. Azt hiszem akkor egy ideig még kopog, egyenlőre nem vészes, csak néha hallani.
Örülök, ha ezt az első futómű szervízt ki tudom gazdálkodni valahogy...
gecsa21-05-2013 22:23:01 // 138530
munkahenger gumigyűrűínek hibáinál kerülhet bele könnyen..
aranytl21-05-2013 21:51:35 // 138529
Sziasztok!
Böngésztem a fórumot és jó pár tag részéről merült fel a kuplung levegősödése, de válasz a probléma megldására egyik esetben sem érkezett.
Remélem most valaki tud segíteni. Hasonló dolog történhetett velem pénteken. Pedál félútig szinte beesik, utolsó 1-2cm-en működik csak, ráadásul az autó alatt pár csepp fékolaj jelent meg.
Az elearn szerinti légtelenítéshez nincsen olyan masinám. Lehet esetleg egyszerűbben is?
Attól, hogy szivárog valahonnan a fékolaj (vsz a kinyomócsapágynál enged) még lehet jó légtelenítés után?
1400km-rel ezelőtt volt cserélve a kuplung kinyomócsapággyal együtt és eddig nem volt gond vele. Hogyan kerülhetett levegő a rendszerbe?
159 Indigo Gray 2.4 Monster21-05-2013 21:45:16 // 138528
Hát akkor most az újakon a sor hogy bizonyítsanak a Moog felsők egész jól bírják 30e km és köszönik szépen jól vannak :)
GTPeti21-05-2013 21:37:13 // 138527
"Hogy a bánatba bírtak ki ennyit amikor mindenki azt mondja hogy 2 év meg 20-30ekm nél nyekk a lengőknek."

Magad mondtad: "Vannak csodák" :))
159 Indigo Gray 2.4 Monster21-05-2013 21:36:03 // 138526
Éltre le tudva :) Merész állítás alfáéknál ilyent kijelenteni :D Vannak csodák pl 2 napig pipáztam az alsó lengők cseréivel, ami hihetetlen hogy gyári felsők óra szrint 140e km nél adták meg magukat az alsók 170e nél. Teke ve van az óra kb 200-250 körül lehet benne. Hogy a bánatba bírtak ki ennyit amikor mindenki azt mondja hogy 2 év meg 20-30ekm nél nyekk a lengőknek. Fura :)
GTPeti21-05-2013 21:28:22 // 138525
Pontosan. Végülis csak egy gyártósort kell építeni hozzá. :))

Zsolesz, az pont egy elég speciális darab, a felfogatása is. Nem szokás cserélni. Szerencsére viszonylag ritkán kell cserélni. Ha rám hallgatsz veszel egy pár gyári hosszlengőkart és egy életre le van tudva a dolog.
159 Indigo Gray 2.4 Monster21-05-2013 19:06:44 // 138524
Minden szilent cserélhető.
Zsolesz21-05-2013 19:00:43 // 138523
Hali!
A hátsó hosszú lengőkarban (nem tudom mi a neve) az első szilent cserélhető külön vagy csak a lengőkarral együtt?
Zotyy15621-05-2013 18:50:50 // 138522
Sziasztok!

Tegnap történt egy hatalmas gond az autómmal,kíváncsi voltam bírja e a 200-at ,de sajna a hajtókar megadta magát... :( így motorcsere lesz a dologból :( keresnék 1998 as 1.6 ts motort,ha valaki tud valami jót írjon köszi!
gecsa21-05-2013 15:22:56 // 138521
az előző offomnál én is játszottam vele, mire rájöttem..:)
Kka21-05-2013 13:13:05 // 138520
Nekem a Punto csinálta ezt sokáig, mikor olyan kedve volt nem indúlt el, csak ezt csinálta amit nálad is, hogy egy kicsit forditott, mintha lemerült volna az aksi. Majd pár órára rá, mintha semmi baja nem lenne inditott. A komutátor volt nekem is beégve, meg a kefék elkopva. (majd egy évig szopattam vele magam xD)
SanyiJTD21-05-2013 12:32:21 // 138519
Nem csak azért ,hanem a melegedés miatt is vinnem kellett volna amúgy is...
gecsa21-05-2013 12:21:46 // 138518
nem kell azt tolni, csak szedd ki az önindítót..:) nem macerás, csak kell egy kicsit bontani, hogy hozzáférj..:)
SanyiJTD21-05-2013 12:16:57 // 138517
Hú, nagyon szépen köszi ,korrekt leírás volt!


Ma este fele áttolom egy szerelőhöz, még jó,hogy a másik utcába lakik :D
Elvileg vágja az alfát, ő is lanciával jár. Dicsérték, majd kiderül. Utálok szerelőkkel kisérletezni ...
SanyiJTD21-05-2013 12:14:44 // 138516
Nem, nem kattan, halom ,hogy kb. egy felet fordít. Meg tegnap mikor megpróbáltam elindult,mit ha mi sem történt volna. Érdekes volt...
gecsa21-05-2013 12:08:29 // 138515
korrekt leírás.. :)
RSVRocky21-05-2013 08:37:03 // 138514
kösz a tippet, írtam is neki :)
Alfa GT-Csaba21-05-2013 08:27:12 // 138513
Keresd Erhardot .40 körül valahol!
RSVRocky21-05-2013 08:25:13 // 138512
Sziasztok.
Vezérlésmódosítót keresek. Milyen árban mozoghat, és hol érdemes beszerezni?
Köszi :)

156 - év 2000 - 1,6TS
Liquid21-05-2013 08:06:22 // 138511
kicsit túl van árazva
Tuningman21-05-2013 02:44:33 // 138510
Így néz ki az önindító belülről.
Ezek a főbb alkatrészei.

Ahogy leírtad a hibajelenséget, abból én az önindító kommutátor beégésére gyanakszom.

A kommutátoron futnak a bronzkefék, amik idővel elkopnak, ekkor cseréljük őket.
Ha nagyon elkopnak akkor nem fognak rendesen érintkezni a kommutátorral és ezért az áramot sem adják át tökéletesen, ilyenkor pedig el kezd beégni a kommutátor.
A kommutátor lapkákból áll ahogy a képen is látszik. Ezeken a lapkákon keresztül jut be a tekercsekbe az áram. Ez az egyik pólus. A másik az állórész tekercseiben fut végig. Amikor a két pólus közelít egymáshoz akkor taszítják egymást és ekkor elfordul az állórész és ez a folyamat ismétlődik, így jön mozgásba az önindító.
Ha a kommutátor beég akkor nem jut el az áram minden tekercshez és nem tud elfordulni a forgórész csak részben, ahol áramot kap ott mozdul, ahol nem, ott pedig megáll. Nagyjából ezért fordul csak egy felet az önindítód. Néha mikor átjut az áram teljesen akkor persze működik.
Így néz ki a jó kommutátor.
Vinnie21-05-2013 00:11:25 // 138509
Nem inkább csak kattan egy nagyot?
Azért kérdem, mert pár hete nekem leállítás után, mikor újra akartam indítani, csak kattant egyet a gép. Önindítóra tippeltem én is. Már majdnem be is szereztem, aztán kiderült, hogy az akksi volt a gond. Leszakadt egy cella... Varta volt az enyém is.
Próbálkoznék elsőre másik akksival, hátha az a gond.
B.László20-05-2013 23:52:59 // 138508
pl ehhez mit szóltok ? :D bá a szinnem jön be szemmenyire se 2.4
SanyiJTD20-05-2013 17:09:07 // 138507
Nem, akkor úgy tudom ,hogy nem indul el. De nem is teker az önindítóm, csak egy felet.
GTPeti20-05-2013 17:02:38 // 138506
Ez ELM327-nek néz is ki a LED-ek és a felirat kivételével. Mindenesetre egy ELM-mel nem tudsz minden ECU-t elérni az autódban. (A motor-t igen.)

SZVSZ használj MES-t...
Alfa GT-Csaba20-05-2013 16:44:09 // 138505
Nem lehet hogy a főtengely jeladód szarakszik?
SanyiJTD20-05-2013 15:48:10 // 138504
Srácok ma megpróbáltam elsőre elindult a kocsi. Nézem hát ez??
Leállítottam ,megint nem indul, felet teker... Azóta sem indult el...
SanyiJTD20-05-2013 15:47:31 // 138503
terv lenne, pénz nincs... :(
atosz06920-05-2013 15:42:19 // 138502
Én rajtahagytam hogy a sok bmw 20d ne kötekedjen... :)
Trombozis20-05-2013 15:26:52 // 138501
Tegnap vittem megint pár embert, akik tegnap jöttek rá, hogy van hátul is ajtó...de ami a legjobban bosszant, hogy a csomagtérfedelet senki se bírja kinyitni. Már majdnem letépte az inas a jelet. Ki is esett belőle a rugó. Istenem. Belül a kapaszkodó is le lett tépve. Nagyon nem szeretem, ha hátul ülnek. :-/ Le fogom falazni az ajtókat. :-D
Trombozis20-05-2013 15:25:05 // 138500
Van már terv másikra?
Trombozis20-05-2013 15:24:39 // 138499
Nem szokott érdekelni, hogy ki mit gondol. :-) Vegyék be. Ahogy időm engedi, úgy haladok. :-D Szóval, még ilyen lesz a kifogóm egy ideig.
Xintetic20-05-2013 10:31:52 // 138498
Ma egyből beindult az autó, úgy hogy valószínű az lesz a baja amit mondtál.
Tuningman20-05-2013 01:20:37 // 138497


Nálam a csomagtér az tiszta ügy:))
Azért az olasz jel az kötelező:))
Szabeee20-05-2013 00:47:28 // 138496
Csak úgy, mert szeretem :)
Szabeee20-05-2013 00:38:09 // 138495
enyémen sincs semmi, bár gondolkodtam az 1.4 T.Spark feliraton ;) :D
SanyiJTD19-05-2013 23:20:18 // 138494
Enyémen sincs semmi :D
Dévid19-05-2013 22:58:50 // 138493
Enyémen meg mi van hátul? Csak a csomagtérzár-takaró Alfa embléma, amúgy tiszta a popsija. :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.