Forum >> 156
Piritu - 1.000.00015-04-2017 19:28:17 // 152840
2008-óta van, klatty :-)
attila.papp2715-04-2017 18:26:24 // 152839
Most úgy tűnik, hogy a wd40 megoldotta. Ha megint jelentkezik a gond, akkor szétszedés. Köszi a válaszokat!
JulesTS15-04-2017 17:26:53 // 152838
Szét kell szedni és meg kell tisztogatni:
http://alfa156.net/tech/fr_index.html?/tech/fhandle.html
http://alfa156.net/tech/fr_index.html?/tech/fhandle.html
Ngynrbrt15-04-2017 14:13:05 // 152837
Nekem a hátsó szorult, egy unalmas napon szétszedtem mind a 4-et, és a zárat is befújtam, meg a kilincset is minden irányból, azóta egyszer sem volt gond vele, kis tisztogatás, pár fújás és szerintem megjavul az.
attila.papp2715-04-2017 13:27:04 // 152836
Sziasztok!
Beragadó kilincsgombra van valami megoldás? Befújtam WD40-nel, de egyelőre semmi változás. Fl előtti.
Köszi, és kellemes nyulat!
Beragadó kilincsgombra van valami megoldás? Befújtam WD40-nel, de egyelőre semmi változás. Fl előtti.
Köszi, és kellemes nyulat!
Alfás Theo14-04-2017 18:34:48 // 152835
Srácok!
Az aksi pozitív saruját cserélte már valaki? Van valamilyen nem gyári megoldás? A gyári komplett köteg nem kettő forint!
Az aksi pozitív saruját cserélte már valaki? Van valamilyen nem gyári megoldás? A gyári komplett köteg nem kettő forint!
Cucu11-04-2017 20:43:50 // 152834
Helló én igényt tartanák rá :)
k1vsol11-04-2017 20:19:11 // 152833
Én is arra gyanakszok, mert ritkán van hátul nagyobb tömeg, 2 személy, de akkor érzem és látszik, hogy ül a hátulja. Eddig a téli gumimnál (195/65) nem ért bele, de szerintem 2 személytől nem kellene ennyire ülnie a hátuljának.
bendzso11-04-2017 18:53:49 // 152832
Köszi a tippet, rákacsintok s referálok.
BBalázs11-04-2017 18:43:05 // 152831
Kristyon11-04-2017 18:42:36 // 152830
PAndi14711-04-2017 17:47:45 // 152829
Sziasztok. 156. 2001 1.6 ba keresnék fojtószelep állítót. Valaki tudná hol tudnám beszerezni nem horror áron? Köszönöm
Laca6211-04-2017 17:01:37 // 152828
Szerintem a rugó lesz a gond.Ha megnézed,hogy ha más kisebb méretű felnivel,gumival mennél,akkor sem változna a gondod. Pl. 205/55/R16. A dobjáratban 2 mm lenne a különbség,ami szinte egyenlő a nullával.
bendzso11-04-2017 12:44:40 // 152827
Sziasztok! Írtam a dízeles topikba, de itt hátha előbb olvassa valaki, szóval:
A para a következő:
156 1,9JTD 140LE, hidegen szép "mentőautós" turbóhang, erő, teljesítmény minden van. De kb 15 perc után - mikor gondolom én bemelegszik -, 1800-2000-es fordulatnál élesen fütyül, füst nincs, olajat nem látok. Készüljek turbófelújításra?
Köszönöm
A para a következő:
156 1,9JTD 140LE, hidegen szép "mentőautós" turbóhang, erő, teljesítmény minden van. De kb 15 perc után - mikor gondolom én bemelegszik -, 1800-2000-es fordulatnál élesen fütyül, füst nincs, olajat nem látok. Készüljek turbófelújításra?
Köszönöm
nothin10-04-2017 14:25:41 // 152826
Sziasztok! Lambdaszonda hibát kaptam P0130 az lenne a kérdésem hogy unix-nál melyiket kell rendelni? Bosch-ban van különböző kábelhosszú és fekete meg szürke csatlakozós. Köszönöm.
Csongi09-04-2017 14:15:40 // 152825
Ez engem is érdekel, szólj ha találtál! :)
Renny08-04-2017 21:11:57 // 152823
Sziasztok!
Keresek Alfa 156-hoz féktárcsa porvédő lemezt, esetleg ötlet,honnan tudok ilyet beszerezni?
Ha kapok választ előre is köszönöm!
Keresek Alfa 156-hoz féktárcsa porvédő lemezt, esetleg ötlet,honnan tudok ilyet beszerezni?
Ha kapok választ előre is köszönöm!
fpa07-04-2017 22:23:40 // 152822
Kivettem a kesztyűtartóból hozzáférhető két relét, a nagyobbikból jött le némi fekete cucc a kontaktusokról, de nem tűnt vészesnek. Mindemellett visszarakva a megpucolt reléket, nem csipog, nem villog. Azóta Gyálról Vecsésre, onnan pedig Pesterzsébetre autóztam, ekkora távon azért talán kijött volna a hiba.
Nem gondoltam volna, hogy ez elég ("túl jól hangzik"), de úgy tűnik mégis. Pár ezer Ft a két relé elvileg, lehet hogy veszek újakat, abból baj nem lehet.
Ha valóban szorul a szivattyú, vagy ledarálta a motor a szénkefét, akkor a hiba gondolom visszajön. (?)
Mindemellett, lehet hogy addig nem szedetném szét, amíg nem muszáj. Mivel itthon csak a szükség-kerékcserére való emelő van, egyedül akkor se állnék neki ha lenne diagom. :D
Nem gondoltam volna, hogy ez elég ("túl jól hangzik"), de úgy tűnik mégis. Pár ezer Ft a két relé elvileg, lehet hogy veszek újakat, abból baj nem lehet.
Ha valóban szorul a szivattyú, vagy ledarálta a motor a szénkefét, akkor a hiba gondolom visszajön. (?)
Mindemellett, lehet hogy addig nem szedetném szét, amíg nem muszáj. Mivel itthon csak a szükség-kerékcserére való emelő van, egyedül akkor se állnék neki ha lenne diagom. :D
VV607-04-2017 17:40:09 // 152821
Kivéve, ha Vredestein márkájú, mert akkor a belső fele fog kopni :))
AlfaRemény07-04-2017 17:31:30 // 152820
Urak,
Felkerültek a 225/40 R18-as kerekek. Gyári beállításokkal, nulla ültetéssel probléma mentes.
Felkerültek a 225/40 R18-as kerekek. Gyári beállításokkal, nulla ültetéssel probléma mentes.
k1vsol07-04-2017 15:10:23 // 152819
Pár napja írtam, hogy jobb hátul a sárvédő beleért a gumiba ha hátra 2 személy beül, tehát kb 150-160 kg. 17" GT Toora felnik vannak 225!45-s gumikkal szerelve. A nagy dilemma az, hogy a rugókat cseréltessem vagy a gumikat 205/50re.
AlfásBob06-04-2017 18:41:43 // 152818
20eFt.
Redneck Viking06-04-2017 18:36:08 // 152817
Mennyi az annyi? :)
AlfásBob06-04-2017 18:14:35 // 152816
Redneck Viking06-04-2017 17:28:15 // 152815
A valtoolaj mennyisege a lenyeg :) a specifikaciojat tudom
VV606-04-2017 16:36:55 // 152814
Én csak tippelnék: ugyanolyan piros váltóolajat, mint az összes hagyományos aut. váltóba?
Kócosw06-04-2017 15:07:12 // 152812
tölt az azalatt a fordulat alatt egyatalan? :)
Redneck Viking06-04-2017 13:40:47 // 152811
Hali, meg tudnátok nekem mondani, az alfa 156 q-systemes váltüjába (aisin 50-40) menny olaj kell?
Dévid06-04-2017 13:35:53 // 152810
A változó geos turbód fix geos lett valamitől.
Vili06-04-2017 10:23:59 // 152809
Sziasztok!
Vettem egy kormost 140 ló 16v.1700-1800 ford.ig harmat gyenge utána viszont megy ahogy kell.Mi lehet az oka??
Vettem egy kormost 140 ló 16v.1700-1800 ford.ig harmat gyenge utána viszont megy ahogy kell.Mi lehet az oka??
fpa06-04-2017 09:34:51 // 152808
Köszi!
Én vagyok az említett Selespeed tulaj :) épp tegnap lettem tag és tudok már írni én is.
Én vagyok az említett Selespeed tulaj :) épp tegnap lettem tag és tudok már írni én is.
RomeoOne06-04-2017 08:37:41 // 152807
Köszi, továbbítom.
osee_selespeed05-04-2017 19:45:45 // 152806
Először megnézném a relét, lehet meg van égve. Ezt előidézhette a szivattyú, ha szorul. Amit szét kell szedni, kitakarítani a házát, mert tele van a szénkeféből származó porral.
Mindezt csak diag. segítségével lehet elvégezni, szétszerelés előtt le kell engedni a nyomást, utána meg betanítani. Tehát, ha nincs hozzáértés/ eszköz, inkább nem nyúlni semmihez. Őt keressétek, ha Selespeedben jártas szerelő kell. Szatyi néven találod itt meg.
Mindezt csak diag. segítségével lehet elvégezni, szétszerelés előtt le kell engedni a nyomást, utána meg betanítani. Tehát, ha nincs hozzáértés/ eszköz, inkább nem nyúlni semmihez. Őt keressétek, ha Selespeedben jártas szerelő kell. Szatyi néven találod itt meg.
Kispaksi05-04-2017 19:14:38 // 152805
Sziasztok!
Hamarosan eladó lesz az alfám.
156 1.6TS 120LE. Műszaki 2018.dec.19-ig van rajta.
Decemberben volt egy vezérműszíjszakadása, azóta a hengerfej javítva. Szívószelepek cserélve, jelenleg már 90% ban össze van rakva a motor. Még a vezérműszíjat kell fölrakni és indítható. Sajnos az állandó melók melett időm nincs vele foglalkozni meg idő közben vettem egy másik autót ezért ha valakit érdekel és lát benne fantáziát írjon. A kasztnin akad munka: 2küszöb, bal első taposólemez csereszavatos. A jobb hátsó sárvédőív alján elkezdett rügyezni a festék.
Hamarosan eladó lesz az alfám.
156 1.6TS 120LE. Műszaki 2018.dec.19-ig van rajta.
Decemberben volt egy vezérműszíjszakadása, azóta a hengerfej javítva. Szívószelepek cserélve, jelenleg már 90% ban össze van rakva a motor. Még a vezérműszíjat kell fölrakni és indítható. Sajnos az állandó melók melett időm nincs vele foglalkozni meg idő közben vettem egy másik autót ezért ha valakit érdekel és lát benne fantáziát írjon. A kasztnin akad munka: 2küszöb, bal első taposólemez csereszavatos. A jobb hátsó sárvédőív alján elkezdett rügyezni a festék.
GÁBOR14605-04-2017 17:17:20 // 152804
Sziasztok!
Valaki tudna segíteni az autó P0046-os hiba kódot írja ki tudtam törölni de gondolom majd vissza jön.
Esetleg lehet a turbó feltöltő szabályzó mágnesszelep vagy map szenzor?
Cseréljek valamit?
Előre is köszi!
Valaki tudna segíteni az autó P0046-os hiba kódot írja ki tudtam törölni de gondolom majd vissza jön.
Esetleg lehet a turbó feltöltő szabályzó mágnesszelep vagy map szenzor?
Cseréljek valamit?
Előre is köszi!
RomeoOne05-04-2017 11:32:04 // 152803
Ismerős problémáját tolmácsolom, valami tipp?
Selespeed nyíg. Váltani vált. Olaj van benne. De néhány váltásonként csipog és villogtatja a hibajelző ledet. Két dupla csipogas és hosszas villogas után elkussol. Ha még villogas közben váltok kettőt, néha hármat, elkussol. Lassításkor amikor visszakapcsol, meg néha máskor is, a csipogas mellett ad egy hangot, ami olyan mintha valami szorulna kissé (ami amúgy jól kent módon mozdul). Vagy akár némi kuplungcsúszásnak is be lehet hallani (de erre anno azt mondták DZnél h mivel nem ember kuplungol, hanem a robot, a kuplung nem csúszhat meg. A robot volt cserélve (igaz, bontottra), kuplungbol újat kapott nyáron. Hibakodok selespeed szivattyúra meg a szivattyúkapcsolo relére szóltak amikor ott voltam.
A Selespeedem hangja
Itt épp lelassítottam hogy megálljak a pirosnál, Selespeed rendesen visszaváltott. De aztán, 0:04-től hallani ahogy elkezd tölteni a szivattyú, aztán 0:07-nél csipog a hibajelző, és 0:08-nál kezdődik a kérdéses hang.
Mi adhatja ezt a kellemetlen hangot? Nem a csipogást :D hanem a daráló/akadó/súrlódó jellegűt. Szivattyú? Kuplung? Maga a robot? Egyéb?
Persze amikor elvittem szervizbe (italycar), akkor így külön nem sikerült előidézni. Vaga ha igen, akkor nem hallottuk. Amikor az examineren a szaki elindította a gyártósorvégi tanítást (persze nem ment végig, leállt hibával), az elején amikor sokat kuplungol, annak hasonló hangja volt, de azt hiszem nem pont ugyanilyen.
A nyomástartó gömb volt a gyanú középpontjában, de egyrészt ősszel lett új példányra cserélve, másrészt ha egyszer feltöltött a szivattyú, akkor tartotta a nyomást. Hibakódok továbbra is a szivattyúra ill. az azt kapcsoló relé(k)re voltak. A tanítás ellenben (a sok-sok kuplungolás után) alacsony nyomásra hivatkozva állt le. (Utána már nem néztünk rá külön a nyomás számszerű értékre, már zárásidő után voltunk majd' másfél órával)
A nyomásérzékelő hülyülhetett meg esetleg?
Selespeed nyíg. Váltani vált. Olaj van benne. De néhány váltásonként csipog és villogtatja a hibajelző ledet. Két dupla csipogas és hosszas villogas után elkussol. Ha még villogas közben váltok kettőt, néha hármat, elkussol. Lassításkor amikor visszakapcsol, meg néha máskor is, a csipogas mellett ad egy hangot, ami olyan mintha valami szorulna kissé (ami amúgy jól kent módon mozdul). Vagy akár némi kuplungcsúszásnak is be lehet hallani (de erre anno azt mondták DZnél h mivel nem ember kuplungol, hanem a robot, a kuplung nem csúszhat meg. A robot volt cserélve (igaz, bontottra), kuplungbol újat kapott nyáron. Hibakodok selespeed szivattyúra meg a szivattyúkapcsolo relére szóltak amikor ott voltam.
A Selespeedem hangja
Itt épp lelassítottam hogy megálljak a pirosnál, Selespeed rendesen visszaváltott. De aztán, 0:04-től hallani ahogy elkezd tölteni a szivattyú, aztán 0:07-nél csipog a hibajelző, és 0:08-nál kezdődik a kérdéses hang.
Mi adhatja ezt a kellemetlen hangot? Nem a csipogást :D hanem a daráló/akadó/súrlódó jellegűt. Szivattyú? Kuplung? Maga a robot? Egyéb?
Persze amikor elvittem szervizbe (italycar), akkor így külön nem sikerült előidézni. Vaga ha igen, akkor nem hallottuk. Amikor az examineren a szaki elindította a gyártósorvégi tanítást (persze nem ment végig, leállt hibával), az elején amikor sokat kuplungol, annak hasonló hangja volt, de azt hiszem nem pont ugyanilyen.
A nyomástartó gömb volt a gyanú középpontjában, de egyrészt ősszel lett új példányra cserélve, másrészt ha egyszer feltöltött a szivattyú, akkor tartotta a nyomást. Hibakódok továbbra is a szivattyúra ill. az azt kapcsoló relé(k)re voltak. A tanítás ellenben (a sok-sok kuplungolás után) alacsony nyomásra hivatkozva állt le. (Utána már nem néztünk rá külön a nyomás számszerű értékre, már zárásidő után voltunk majd' másfél órával)
A nyomásérzékelő hülyülhetett meg esetleg?
Kazes☻04-04-2017 18:01:02 // 152801
Csomifedél peremén. :)
tirex04-04-2017 17:39:09 // 152800
Sziasztok! Nem tudja valaki véletlenül hol található a 156-os alfa szinkódja. Esetleg a kasznin valahol vagy a könyvében?
PistaFR03-04-2017 23:12:11 // 152799
A biztonsági öves szerencsére ilyen, nem valami erőszakos darab :)
Zsolteen03-04-2017 19:23:54 // 152798
Udv!
A kerdesem az lenne hogy az ules alatt levo legzsakkabelek lazan szigszalaggal vannak osszekotve :D de hibakodot nem ir.. Befolyasol ez valamit? A masik kerdes hogy a biztonsagi ovre nem figyelmeztet csak felvillan a lampa majd ha bekotod ha nem par masodperc utan kialszik. Ez normalis vagy kellene csipognia vagy valami? Kovetkezo kerdes pedig FES. El amikor ki akarnam probalni pl olajnyomas vizzsajelzo, uzemanyagban viz visszajelzo akkor nem villognak de gyujtas raadaskor viszont felvillannak szoval a ledek jok benne, akkor a fes miert nem mukodteti oket? Egy-kettot pedig mukodtet..
Valaszokat elore is koszonom! :D
A kerdesem az lenne hogy az ules alatt levo legzsakkabelek lazan szigszalaggal vannak osszekotve :D de hibakodot nem ir.. Befolyasol ez valamit? A masik kerdes hogy a biztonsagi ovre nem figyelmeztet csak felvillan a lampa majd ha bekotod ha nem par masodperc utan kialszik. Ez normalis vagy kellene csipognia vagy valami? Kovetkezo kerdes pedig FES. El amikor ki akarnam probalni pl olajnyomas vizzsajelzo, uzemanyagban viz visszajelzo akkor nem villognak de gyujtas raadaskor viszont felvillannak szoval a ledek jok benne, akkor a fes miert nem mukodteti oket? Egy-kettot pedig mukodtet..
Valaszokat elore is koszonom! :D
berobbantam03-04-2017 17:48:08 // 152797
Szia
Csinálatm két képet bár nem tul sok minden látszik.A lényeg hogy a sárvédő peremétöl fölfelé megy a dobbetét.Az enyém 40 milit van ültetve hátul és van 15 mm nyomtávszélesítő.A csomiban álltalában 30-40 kiló szerszám.Ha beül hátra 200 kiló akkor sem ér bele a kerék semmibe.Ami előtte volt dobbetétem az a sárvédö peremétöl lejebb lógott legalább 1 centit.Ki is kopott mindkét oldal.
Csinálatm két képet bár nem tul sok minden látszik.A lényeg hogy a sárvédő peremétöl fölfelé megy a dobbetét.Az enyém 40 milit van ültetve hátul és van 15 mm nyomtávszélesítő.A csomiban álltalában 30-40 kiló szerszám.Ha beül hátra 200 kiló akkor sem ér bele a kerék semmibe.Ami előtte volt dobbetétem az a sárvédö peremétöl lejebb lógott legalább 1 centit.Ki is kopott mindkét oldal.
Liquid03-04-2017 10:23:56 // 152796
szépen elszámoltam :) Inkább 8 mint 10, ez kb. egybevág azzal amit írtál :)
Még jó hogy 55 + 10 az 63 nálam :D
Még jó hogy 55 + 10 az 63 nálam :D
atis_166jtd03-04-2017 09:11:46 // 152795
9 litert irnak ha gyullad a lámpa. Viszont adtak ki egy gyári javítást miszerint csak 7 liter marad ilyenkor.
Piritu - 1.000.00002-04-2017 21:30:55 // 152794
Azzal nem árt számolni, hogy nem egy preciziós műszerről van szó. Szerintem minden autónál egy kicsit más, sőt ahogy kopik a szintadó ellenállás pályája még autón belül is változik. Nálam (200e +) 53 és 55 liter körül ment bele. A Spidernél ki is kellett cserélnem a szintadót, mert annyira bizonytalan lett. Még az ellenállás értéke is változott.
berobbantam02-04-2017 21:18:10 // 152793
Holnap csinálok képet,hogy nekem hogy áll most.
osee_selespeed02-04-2017 21:11:50 // 152792
Érdekes. :) Nekem ma 54,08 ment bele, úgy, hogy épp nem volt teljesen az első vonalon a mutató. Vagyis már rég világított a szegénység jelző.
Liquid02-04-2017 21:05:45 // 152791
Ha jól csalódom, akkor kb. 10 liter van a tankban, mikor kigyullad a szegénységjelző. Tudtommal azonos a tank mérete mindegyiknél, és nagyjából 55L ment bele ha egyből elmentem tankolni.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
412
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?