Forum >> 156

GTPeti17-02-2009 21:01:50 // 88954
Ha lehetne az 1.9-nél is, már régen megtettem volna. De sajnos nekem ilyen nincs benne. Úgy tudom 2.4-nél sem mindegyikben, csak sokban. (Piacfüggő.)
Hardy17-02-2009 20:58:23 // 88953
Tudom, csak megerősítettelek :))
Ezt nem én írtam, hanem a Webasto oldaláról ollóztam be. De minden típusnál nem lehet.
GTPeti17-02-2009 20:52:10 // 88952
Köszönöm. (Sztem kiderült abból amit leírtam, hogy ezzel tisztában vagyok.)
Mike.17-02-2009 20:43:59 // 88951
Köszi! :-) Szerintem megcsináltatom én is az enyémet.
Hardy17-02-2009 20:43:15 // 88950
Kiegészítő fűtés állófűtéssé alakítása:

Sok gépjármű már gyárilag fel van szerelve kiegészítő fűtő berendezéssel, ami azt a célt szolgálja, hogy a kevés hulladékhővel rendelkező korszerű dízel motor hideg időben is elérje az üzemi hőfokot, és elegendő hő keletkezzen az utastér fűtéséhez. Ezek a készülékek állófűtéssé alakíthatók. Az átalakított fűtés előmelegíti az autó motorját (ezzel megkímélve azt a káros hidegindítástól), felfűti az utasteret, így kellemes meleg autóba szállhatunk be, aminek szélvédőjéről már leolvadt a ráfagyott jég.

Néhány autótípus amelyeken az átalakítás elvégezhető:
Alfa Romeo 2,4 D
Mike.17-02-2009 20:43:04 // 88949
Na ez az! A hőtágulás miatt aggódom én is.
Na szóval marad a hegesztés.
Epy17-02-2009 20:42:33 // 88948
Ha kell oda adom az én leömlőmet ami meglett hegesztve nekem már az úgysem kell! Ugyan nem tudom meddig fogja bírni de az legalább nem lukas! Ha kell hívj fel ! Mennem kell. HI
Epy17-02-2009 20:39:32 // 88947
Amit én használtam az valami loctite volt 300 C ig bírja ! De idővel szétégett !
GTPeti17-02-2009 20:37:55 // 88946
A hőt bírja, efelől nincs kétségem. (Na jó egy kicsi, elvégre ez a leömlő...)
Inkább a hőtágulás a kérdés. Attól válhat le az öntvényről. Bár mondom: lehet, hogy van pont erre a célra egy anyag.
Epy17-02-2009 20:37:47 // 88945
Ha ezekre a tömítő pasztákra gondolsz annó próbáltam de sajnos teljesen körbe kellett gyurmázni vele a csonknál és akkor is lehetett hallani hogy kifúj alatta mert ugye még egy hajszálvékony repedés is hallatszik ( utastérben legalábbis) Azért ha nagy a lyuk ideiglenesen megoldja a problémát!
Mike.17-02-2009 20:36:31 // 88944
Ez a fémragasztó nekem is eszembe jutott. Nem tudom, hogy a hőt mennyire bírja ez?!
GTPeti17-02-2009 20:32:40 // 88943
Lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de mintha úgy derengene, hogy van vmi cementszerű anyag (ragasztó), amit szépen megtapad rajta és kikeményedik. Világos, nem lesz ettől újszerű, de belegondolva, hogy manapság milyen anyagok vannak, azért lehet benne vmi.
A szerelő ismerősöm izzitógyertyát ragasztott be Loctite "folyékony fém" ragasztóval. (Nem volt más megoldás rá.) És nem volt vele gond!
Epy17-02-2009 20:31:15 // 88942
Persze, mondhat hülyeséget, Ő is tévedhet mint mindenki
Epy17-02-2009 20:29:08 // 88941
Nem, először mint öntvényt hegesztették körbe de teljesen mindegy mert igysem meg úgysem tudták megcsinálni. Valószinű az anyagvastagság miatt nincsen gyárilag sem teljesen körbe hegesztve hanem csak préselve és pontozva!
Erhard 242 (Pure Energy)17-02-2009 20:28:53 // 88940
akkor ő hülyeséget nem mond pedig :) valaki hozzáértő majd jól megmondja
Epy17-02-2009 20:25:24 // 88939
Egyébként Após is lakatos ( már a szakmáját tekintve ) és szerinte sem öntvény .
Erhard 242 (Pure Energy)17-02-2009 20:23:42 // 88938
vagy pont ezért repedt el mert még sem tud :)
GTPeti17-02-2009 20:21:42 // 88937
Ez vicces. :))))
Epy17-02-2009 20:21:22 // 88936
Akkor elmondom neki, hogy mégis csak tud öntvényt hegeszteni ! Biztos örülni fog majd. : )
Mike.17-02-2009 20:21:11 // 88935
Na most kíváncsi vagyok miből is van ez?!
Epy17-02-2009 20:19:28 // 88934
Nekem elöször 10 k ért hesztették meg mert "öntvény" ! Miután először körbe repedt utánna átvittem egy lakatos haverhoz aki pont azért nem akarta meghegeszteni mert hogy öntvény és Ő nem tud olyat, de miután alapossan megnészte utánna azt mondta : ez vas! és meg hegesztette : )
Erhard 242 (Pure Energy)17-02-2009 20:18:12 // 88933
szerintem is öntvény...
GTPeti17-02-2009 20:16:57 // 88932
Csak a biztonság kedvéért: Ugye a gyárilag beépített kieg. fűtések kis módosítással állófűtéssé alakíthatóak, mert a lelkük ugyanaz. (Max. a vezérlésben van eltérés, bár sokszor csak a SW.)
GTPeti17-02-2009 20:15:40 // 88931
Egyről beszélünk, azért nem állófűtést írtam, mert a menetközbeni bemelegítésre gondoltam. Világos, hogy akkor már állófűtés funkcióval van igazán értelme. Sztem még 200-ból sem biztos, hogy kijön, szereléssel (ez talán megoldható sajátkezűleg), adapterekkel, szállítószivattyúval, stbvel.
Epy17-02-2009 20:15:12 // 88930
Egy egyszerű vas. CO-val is lehet hegeszteni.
Mike.17-02-2009 20:12:49 // 88929
Hát?
Én is annak láttam meg a szaki is ezt mondta.
Mike.17-02-2009 20:11:59 // 88928
Miután megvettem ilyen volt. Aztán itt meggyőztek, hogy ez nem jó, így vettem másikat és talán 5-10 fokkal ment feljebb. Csak télen ilyen, jó időben nincs baj vele. Na és a fűtés is jól működik, csak az óra szerint nem okés a víz.
Poló17-02-2009 20:11:41 // 88927
Egy vacak kiegészítő fűtés 200K? Állófűtést lehet kapni 180-ért.
Epy17-02-2009 20:10:07 // 88926
Az a helyzet hogy az a leömlő nem öntvény.
Mike.17-02-2009 20:09:02 // 88925
Öntvényt nem könnyű hegeszteni, de nem lehetetlen. Szerintem nálad is csak valami ilyen probléma lehetett.
De ha igazad lesz és nem lesz jó akkor veszek egy bontott leömlőt mert 100 ezret nem adok egy újért. Lassan az egész autó nem ér 1 millát sem.
Epy17-02-2009 20:07:31 // 88924
Egyébként mióta van az nállad, hogy télen nem megy 70c fölé a viz?
Epy17-02-2009 20:04:46 // 88923
Nekem is volt ilyen és először körbe lett varva de sajnos utánna végigrepedt vagy háromszor ! Sosem lett jó túl sokáig mert meggyengül az a vékony anyag.Aztán meguntam és lecseréltem, ha egyszer elreped nem tudsz vele mit csinálni illetve ha mégis szólj nekem is mert ezis kezdi megadni magát : (
Mike.17-02-2009 20:04:16 // 88922
Na ez az! Még az sem biztos, hogy repedt. Elvileg a fémes zizgő hang a tömítéstől is lehet.
Erhard 242 (Pure Energy)17-02-2009 19:58:52 // 88921
egy hegesztés kb 5 rugó egy bontott leömlő meg 25-30 én sem cserélném ...biztos el van repedve? Típushiba hogy a leömlő tömítése kiég és ott is kifújhat egy normális tömítés 3 rétegű lapka ami jól tömít...
Mike.17-02-2009 19:50:25 // 88920
Hidegen indításkor enyhe ciripelő hangja van, ez is inkább az utasfülkében. Motortér felnyitáskor hallani, hogy kifúj. Miután bemelegedett a motor a hangok eltűnnek.
Szóval nem nagy a repedés, csak a szaki szerint a hegesztéskor előfordulhat, hogy kicsit megvetemedik és inkább ők ezért cserélnék. ...én meg nem.
GEORGE17-02-2009 19:43:18 // 88919
én is úgy tudom, hogy lehet hegeszteni...
Erhard 242 (Pure Energy)17-02-2009 19:40:19 // 88918
lehet ha nem nagy a repedés...
Mike.17-02-2009 19:28:01 // 88917
Nem is kérdeztem. Sokak szerint lehet hegeszteni is, így nem akarok venni másikat.
GEORGE17-02-2009 19:19:02 // 88916
A bontóban mit mondanak rá?
Mármint a leömlőre?
Mike.17-02-2009 19:00:36 // 88915
Majd akkor cseréljük. :-)
Most más a gondom. A leömlőnél kifúj, talán repedt is. Piri nem csinálta meg, itt meg nem vállalják a hegesztést csak a cserét, az viszont húzós. 100 ezret mondtak az öntvény darabra, én meg azt, hogy hozzá ne nyúljanak.
GEORGE17-02-2009 18:55:42 // 88914
Akkor bizony már akkor sem volt jó.
Erhard 242 (Pure Energy)17-02-2009 18:51:26 // 88913
lassan cserélni kell egy 59re :DDD
GTPeti17-02-2009 18:36:50 // 88912
Mivel egy JTD-ről van szó, tényleg! :)
Piritu - 1.000.00017-02-2009 18:32:22 // 88911
Lassan bejáródik a Vas :-)
GTPeti17-02-2009 18:24:06 // 88910
Akkor a kilóméterállás számodra mindegy... :)
GTPeti17-02-2009 18:23:04 // 88909
Kéne.... Csak 200k-t most azért nem dobnék rá. Majd 1szer...
Mike.17-02-2009 18:19:54 // 88908
Akkor már eleve rossz volt amikor beraktuk mert azóta ilyen. Ezt csak most a hideg időben csinálja.
Piritu - 1.000.00017-02-2009 18:11:32 // 88907
Szép estét mindenkinek!
GEORGE17-02-2009 18:10:52 // 88906
Be kell szerelni az opcióként is renfelhető kiegészítő fűtést :-)
GEORGE17-02-2009 18:09:44 // 88905
majd ha nem megy 70'C fölé akkor ráérsz aggódni :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.