Forum >> 156

Dévid24-03-2014 16:44:24 // 144690
Sehogy, de nem is kell oda korong. Simán le lehet vágni egy laposvágóval is. Nem egyszer csináltam már olyat, igaz nem autónál hanem ekénél, de az elv ugyanaz. Csak egy ötlet volt, de mindenki úgy csinálja, ahogy akarja/tudja. Kinn a mezőn nem igazán szokott sarokcsiszoló lenni az embernél, de kalapács és laposvágó mindig volt a bak alatt. :)
Alfa GT-Csaba24-03-2014 16:01:03 // 144689
És az anyát hogy vágod el egy 115-ös korongal vagy bármekkorával függőlegesen úgy hogy nem vágysz bele a toronyba?
swan24-03-2014 14:58:07 // 144688
A menetes szárnak már annyi ez biztos, egyiken láttam a menetet. Vagyis ami maradt belőle :)Na megyek haza és nekiugrok valahogy meg kell oldanom
Dévid24-03-2014 14:57:34 // 144687
Ez tény, csak az anyát könnyebben szét tudod vágni, szikraképződés nélkül, míg a csavarorsóval küzdeni kell, közben meg fröcsög a forró fémforgács. A végeredmény meg ugyanaz. Mindenki döntse el maga, én úgy csinálnám, ahogy leírtam.
Alfa GT-Csaba24-03-2014 14:45:35 // 144686
annak a menetnek már mindegy :-)
Dévid24-03-2014 14:44:04 // 144685
Szerintem elég az anyát szétvágni, nem kell a csavarorsót.
swan24-03-2014 14:41:52 // 144684
A vágással nekem is ez a gondom. De kolléga bemutatta itt bent szátütött egy 12-es anyát 2 csapásra. A fogósat már próbáltam az nem jött be.
Alfa GT-Csaba24-03-2014 14:38:40 // 144683
nedves rongyal takarj le mindent és kisflexel és 1mmes korongal vágd el az anya aljánál,másképp nem fog lejönni!Ha egy fogóval csavarod az anyát és közben húzod fölfelé úgy sem jön le?
Alfa GT-Csaba24-03-2014 14:34:46 // 144682
azt a 10-es menetet hidegvágóval az életben el nem vágod!
swan24-03-2014 14:19:14 // 144681
Arra valakinek tipp, hogyan mútsem le a toronynál a 3 begyóygult anyát ami csak forog köreb körbe?? Kollégám ötlete, hogy hidegvágóval vágjam szét az anyát. Vagy ha beférek alá akkor a csavart fűrészeljem le egy lappal
swan24-03-2014 14:14:42 // 144680
Ez jutott nekem is eszembe. De pillanatnyilag nincs olyan gondom, hogy felül meg van bontva. Mert pont az baj, hogy a felső 4 csavarból 3 meg van szakadva :( Azzal még szívok ma. Nem is akartam kivenni a rugóstagot de mivel a felső rugótányért cserélni kell a szakadt csavarok miatt ezért ki kell bányásznom vhogy
swan24-03-2014 14:11:32 // 144679
A felsőt és az alsót is. A belinkelt oldalt megtaláltam.
gecsa24-03-2014 14:02:40 // 144678
nekem egyik sem volt összegyógyulva... az itteni utak nem teszik lehetővé! :) :D
osee_selespeed24-03-2014 13:34:08 // 144677
Szóval én kérek elnézést. :P
Alfa GT-Csaba24-03-2014 13:34:00 // 144676
Igen igy is lehet,de nekem egyszer úgy rátapadt a gumira az alu hogy nem birtam lecibálni róla helyszinen ,hanem ki kellett egybe szednem miatta!Mielött össze raktam ,megkentem szilikon zsírral hogy többet ne szivasson meg!
osee_selespeed24-03-2014 13:32:35 // 144675
Tééényleg... Látszik, hogy 159-et szereltem többet. Igaz annál sem muszáj kivenni, csak ha nincs torx gyűrűs kulcs, mint nekünk. :P
osee_selespeed24-03-2014 13:12:14 // 144672
Meg lehet oldani lengéscsillapító kivétele nélkül is?
redbull9024-03-2014 12:55:47 // 144671
Konkrétan te most melyik lengőkart cseréled?? A felsőt? Ahhoz minek így szétbontani a futóművet?
osee_selespeed24-03-2014 12:20:51 // 144670
Én nem csak a zölddel karikázott csavart, hanem annak az alsó csavarját is ki szoktam venni. Utána már gyerekjáték.
Alfa GT-Csaba24-03-2014 12:03:12 // 144669
Le kell ütni a villát a lengéscsilapitóról,de lehet jobban jártál volna ha azzal kezded amikor még fölül a toronynál nem bontottad meg.Sajnos egybe nem fér ki .
swan23-03-2014 20:30:55 // 144668
Eljött lengőkar csere ideje. Nem kevés gonddal szembesültem közben.

A rugóstag felső négy csavarjának (piros karika) 3-nak megszűnt a menete :( Első kérdés nincs e valakinek eladó felső lengőkar tartó konzol és felső rugótányér?

A alsó lengőkar 4 csavarjából kettő eltörött. Szükségem lenne csavarokra is. Esetleg vkinek?

Stab pálca belső imbuszát valamelyik ügyes szerelő elnyalta, csak nagy nehezen tudtam levarázsolni az anyát. Stab pálca nem gond holnap kapok másikat.

Még egy kérdés hogyan tudom kivenni a rugóstagot? A zölddel karikázott csavar még bent van,tehát az alsó villa még egyben van vele. Így sehogy nem tudtam kivenni. Csak én vagyok ügyetlen vagy így tényleg nem lehet? Ha a zöld csavart kicsavarom és le tudom húzni akkor biztos kijön. Kérdés? Egyszerűen le tudom húzni vagy van vmi trükkje?
mreni23-03-2014 13:11:44 // 144667
meegoldható anélkül is,de nagy segítség ha van
GTPeti23-03-2014 11:54:38 // 144666
Te is fiam, gecsus? B)
gecsa23-03-2014 11:51:12 // 144665
Egyébként nem tudom miért,de meg sem néztem..... :-)
gecsa23-03-2014 11:50:07 // 144664
El kell fűrészelni? :-). :-) :-)
GTPeti23-03-2014 11:11:21 // 144663
Az eLearn mit ír? :P
gecsa23-03-2014 09:21:11 // 144662
másik topicban kaptál válasz.. :) üssed wazze, kijön az! :)
gecsa23-03-2014 09:20:36 // 144661
hátsó lengéscsillapító cseréjéhez gyári rugók esetén kell összehúzó, vagy anélkül is megoldható a dolog?
Zabbancs23-03-2014 08:59:48 // 144660
Joreggelt Kartarsak! Tudna nekem valaki segiteni aki jartas lengokar csereben? Itt allok a kocsi mellett, mar szetkaptam teljesen de nem birom a lengokar gombcsukloit kiutni sehogysem. Van valakinek valami sos tanacsa?
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)23-03-2014 00:26:03 // 144659
Köszi! A 75-ös csomagtartójában van vontatókötelem, szóval tudjuk vontatni egymást. (Just in case...) :D :D
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)22-03-2014 20:59:45 // 144657
Nos, a kocka el van vetve. Előjött belőlem a kretén, megvettem.
Bajok: a féktárcsáknak olyan válla van, mint Növényi Norbertnek. Az injektor figyelmeztető lámpája folyamatosan világít. Jobbos ködlámpa repedt. A légszűrőház rottyon van. A négy felnin négyféle gumi. 70 ezer mérföld közelében szokott meghalni a LMM, akkor cserések a gyertyák, meg 72-nél a vezérműszíj. (Állítólag az utóbbit cserélték.) A szélvédő nem eredeti. Full fapad.
Jóságok: A kasztni abszolút rendben van, gyári a fény, rohadást nem igen találtam. Kevés méter, kulturált belső. Az elektromos biszbaszok működnek, szervó oké, fék, ABS rendben. Motor szépen jár, a hűtő nem ereszt, nincs pudva a kiegyenlítőtartályban. Termosztát oké. Kuplung oké, váltó nem reccsen. A tetőablak környékén nincs beázásnak nyoma.

Munka az lesz vele, de az ár tekintetében szerintem nem rossz.

Bilux: Jaja, vágom, a tesódnak meg egy fekete krómlökhárítósa volt. (A képeim között az egyiken látszik a volt BIS-ed orra.)

gecsa: Köszi a tanácsot. A kulcs remélem nem lesz gáz, mert az egyik kollégám korábban egy Alfa márkaszervizben dolgozott, és még megvannak a kapcsolatai. A futómű baja valszeg a jobbos alsó lengőkar lesz, de ennyi belefér.

Somcy: Lealkudtam 660-ra. :) Jó ideje itt vagyok Londonban, csak eddig a 75-ös volt az egyetlen Alfám. Ezentúl ő lesz a vasárnapi verda, a 156 meg a használós.
H.P.22-03-2014 19:07:20 // 144656
https://www.youtube.com/watch?v=hCRTF4b-sP4


ide is berakom a linket szerintetek miért jó ez?
GTPeti22-03-2014 17:09:52 // 144655
A vizet pl. nem nagyon szereti. (belülről)
MEO22-03-2014 13:04:06 // 144654
Az üzemanyag szivattyút milyen " bajok" érhetik?
gecsa22-03-2014 09:56:54 // 144653
ülés alatt az üzemanyag szivattyúnál nézz körül...
Demecsab22-03-2014 09:52:03 // 144652
Sziasztok!

A kérdésem az lenne, hogy Alfa 156-ban miért lehet benzinszag a csomagtartóban? Illetve a csomagtartóban a legerősebb, de persze az utastérben is érződik.

Melyik bilincs vagy cső lehet a hibás?

Köszönöm!
mogyi 7322-03-2014 09:30:09 // 144651
Helló Próbáld meg az Auto-AS ba keresd Sorint és mond ,hogy Mogyi küldött (én ott dolgoztam 7 évet)!
Somcy22-03-2014 08:36:36 // 144650
és ha ügyes vagy, ebből még alkudhatsz is...
az enyim is hasonló árba volt kiírva, én 650-ért hoztam el tavaly :)
végre egy Alfás a közelemben... :)
gecsa22-03-2014 07:17:19 // 144649
az első futómű kopó alkatrész,nem az a kérdés, hogy kell-e cserélni, hanem az, hogy mikor.. :) a gyári kulcs nem olcsó, és sokan cserélik, mert el szokott törni.. én a leírtak alapján belevágnék..
Bilux22-03-2014 06:02:49 // 144648
De jó látni egy volt fityó bolondot 😃
Üdv.: egy volt BIS-es illetve kabriós 😉
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)22-03-2014 00:48:52 // 144647
Üdv kollégák!
Szeretnék tanácsokat/véleményeket kérni mielőtt elmennék autónézőbe. A kiszemelt példány egy '99-es, egynyócas 156 sedan, szövetbelsős, gyári napfénytetővel.

Futólag körbejártam, a bódé egészen vonalban van, nem tűnik töröttnek, a fényezés gyárinak tűnik (sötétedett már, de árnyalateltérést nem nagyon láttam az elemeken), a motor szépen jár (se szelephang, se vezmód-csattogás nem hallatszott), a beltér is elég kulturált. Óra szerint 70 ezer mérföldet futott, ha valós, akkor épp esedékes a szíjcsere.
Alámászni a hétvégén fogok, meg az elektromos kütyüket is akkor fogom végigpróbálni.
Ami tutira nem jó: az első futómű valószínűleg rottyon van + nincsenek meg a gyári kulcsai, hanem csak valami másolt szutyok van hozzá.
Érdemes belevágni? Mit érdemes megnézni ha tüzetesebben vizsgálom?
Előre is köszi az észrevételeket!
Stef21-03-2014 20:10:33 // 144646
Átlagfogyasztás 6.9 l/100km. Nem annyira rossz! :)
Hardy21-03-2014 16:31:40 // 144645
Hat engedd le a regit es tolts bele az ujat addig mig nem folyik ki a betolto csavarnal.
Qubi21-03-2014 13:12:23 // 144644
Egyetértünk. A hétvégén, legkésőbb keddig megpróbálom az ellenállásos dolgot. Sikerült szereznem, 2,3-as 3,3-as, 4,3-as ellenállást is...kiderül melyik milyen:D

Írok, ahogy van valami...
szabi.r1021-03-2014 09:11:37 // 144642
1.9 Multijetbe szeretnék váltóolajat cserélni.
Egy kis segítséget szeretnék kérni, hogyan csináljam.
Somcy21-03-2014 07:43:19 // 144641
na azt én is (gondolom)... :()
akkor marad a szakszervíz platinaárban :(
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.