Szia!
Igaz nem privát szerelő, de én itt Szegeden a Marso-ba vittem. 1 óra volt, megkaptam a jegyzőkönyvet az állítás előtti és utáni mérési adatokról. 6000Ft volt, korrekt kiszolgálással. Nem tudom Pesten milyenek.
Forum >> 156
Nivan8416-04-2015 13:26:04 // 148290
Peti 8115-04-2015 23:56:34 // 148289
Köszönöm a segítségeteket!
pedrobaa15-04-2015 22:50:25 // 148288
Asszem be kell menni a SERVICE menüpontba és ott kell nyomni a + és a - gombot egyszerre. Pár másodperc után kiírja, hogy 20.000km a következő szerviz.
Piritu - 1.000.00015-04-2015 22:02:59 // 148287
Nem a + és - gombot kell nyomni fél percig? (Így 5 év után ez rémlik fel.)
Liquid15-04-2015 22:00:05 // 148286
a nem sikerült mit jelent konkrétan?
Peti 8115-04-2015 21:47:26 // 148285
Sziasztok!
Tudna valaki abban segíteni h JTD 156 Alfából hogyan lehetne kitörölni a szervíz figyelmeztetést? Arra gondolok amit a fedélzeti computer ír ki h X nap múlva vigyem kötelező szervízre az autót. Probáltam már számítógéppel törölni de úgy nem sikerült. Van vmi trükkje a dolognak? Köszi
Tudna valaki abban segíteni h JTD 156 Alfából hogyan lehetne kitörölni a szervíz figyelmeztetést? Arra gondolok amit a fedélzeti computer ír ki h X nap múlva vigyem kötelező szervízre az autót. Probáltam már számítógéppel törölni de úgy nem sikerült. Van vmi trükkje a dolognak? Köszi
Zselé15-04-2015 18:35:33 // 148284
Sziasztok,
Egy olyan problémám van, hogy annyira elment az Alfa futóműve, hogy kb. 10.000 KM alatt megevett két első gumit (az egyiknek a felén még látszik a minta, a másikon már nincs is, és a szélén a fémszálak is kilógnak - ezt ma vettem észre). Ezt a két gumit már buktam, ez tiszta sor.
Amiért nem voltam még futómű állításon, annak az az oka, hogy nincs kész a futóművem. Bár a lengőkarok cserélve lettek, még mindig hallani kopogást rossz úton, és Zé szerint a toronycsapágyakat kellene cserélni - ide nem jutok el lassan 5 hónapja :(
Holnap mindenképp felrakom a nyári szettet, de mivel nem szeretném, hogy ugyanígy járjak, elvinném futómű állításra.
A kérdés: ha a toronycsapágyak cserére kerülnek (amire holnap kicsi az esély), kell-e újra állítani a futóművet?
A másik kérdés, hogy tudtok-e ajánlani olyan futóművest Budapesten, ahol nem kontárok dolgoznak és értenek az 56-os futóműhöz (esetleg még gumiznak is?)
Egy olyan problémám van, hogy annyira elment az Alfa futóműve, hogy kb. 10.000 KM alatt megevett két első gumit (az egyiknek a felén még látszik a minta, a másikon már nincs is, és a szélén a fémszálak is kilógnak - ezt ma vettem észre). Ezt a két gumit már buktam, ez tiszta sor.
Amiért nem voltam még futómű állításon, annak az az oka, hogy nincs kész a futóművem. Bár a lengőkarok cserélve lettek, még mindig hallani kopogást rossz úton, és Zé szerint a toronycsapágyakat kellene cserélni - ide nem jutok el lassan 5 hónapja :(
Holnap mindenképp felrakom a nyári szettet, de mivel nem szeretném, hogy ugyanígy járjak, elvinném futómű állításra.
A kérdés: ha a toronycsapágyak cserére kerülnek (amire holnap kicsi az esély), kell-e újra állítani a futóművet?
A másik kérdés, hogy tudtok-e ajánlani olyan futóművest Budapesten, ahol nem kontárok dolgoznak és értenek az 56-os futóműhöz (esetleg még gumiznak is?)
JulesTS15-04-2015 00:07:15 // 148283
Akkor neked valami más baja van, mint nekem volt. A kuplung szerkezetnek azért illene visszanyomni a munkahengert...
Lehet, hogy a kuplung szerkezet, vagy a kinyomócsapágy ment tönkre (sajnos az is váltó kiszedéses móka...). Nézesd meg szerelővel...
Kb 70..80eFt volt az anyag ár + 40Ft mert még a végén egy O gyűrű is megadta magát a hidraulika cső végén és amikor már minden jónak tűnt, ott kezdett ereszteni...
Lehet, hogy a kuplung szerkezet, vagy a kinyomócsapágy ment tönkre (sajnos az is váltó kiszedéses móka...). Nézesd meg szerelővel...
Kb 70..80eFt volt az anyag ár + 40Ft mert még a végén egy O gyűrű is megadta magát a hidraulika cső végén és amikor már minden jónak tűnt, ott kezdett ereszteni...
vpatrik14-04-2015 22:20:35 // 148282
Köszi a leírást első sorba.
hát szivárgást nem vettem észre nincs nyoma ,de azt igen hogy a váltón van egy kis munka henger(ha az a fő munka henger nem tudom) ami nem igazán akar vissza menni csak ha kézzel segítek neki ,plusz gumi maradék volt már csak rajta ,tömités helyet , de azt nem hogy azért nem megy vissza mert a váltóban nem engedi valami ,vagy mert rossz ,de szerintem az lesz mint nálad volt. már csak az a kérdés hogy a váltón belül a kinyomó rész szált e el vagy a kettős tömeg is pluszba de reménykedem hogy az jó még.de az biztos hogy megy a bünti be az udvarra,mert nagyon rossz ebbe az évbe .neked így mennyi be állt meg alkatrészben ? meg ha tudtok valami lelő helyet ahol nem a lakjunk jól a paraszton című történetek vannak ?
köszönöm még 1x .
hát szivárgást nem vettem észre nincs nyoma ,de azt igen hogy a váltón van egy kis munka henger(ha az a fő munka henger nem tudom) ami nem igazán akar vissza menni csak ha kézzel segítek neki ,plusz gumi maradék volt már csak rajta ,tömités helyet , de azt nem hogy azért nem megy vissza mert a váltóban nem engedi valami ,vagy mert rossz ,de szerintem az lesz mint nálad volt. már csak az a kérdés hogy a váltón belül a kinyomó rész szált e el vagy a kettős tömeg is pluszba de reménykedem hogy az jó még.de az biztos hogy megy a bünti be az udvarra,mert nagyon rossz ebbe az évbe .neked így mennyi be állt meg alkatrészben ? meg ha tudtok valami lelő helyet ahol nem a lakjunk jól a paraszton című történetek vannak ?
köszönöm még 1x .
JulesTS14-04-2015 20:24:57 // 148281
Az ajtópanel belsejénél a magas és a mélyközép helye között (az ablakemelő kapcsolók alatt) van elég hely oda fel lehet ragasztani (nekem öntapadós volt a hangváltó hátulja, bár az előző autómból került át még tapadt).
JulesTS14-04-2015 20:14:23 // 148280
Nekem is így kezdte. A kuplung fő henger is rossz volt (a nyomó rudat hiába húzta vissza a pedál, a dugattyú nem jött vissza) azt cseréltem. Csere után légteleníteni nem lehetett rendesen, mindig jött egy kis levegő, ugyan működött, de pár nap múlva folyamatosan benyomott pedálnál már lassan eleresztette a nyomást, aztán már fogyott a hidraulika folyadék is és a váltó harangból is csöpögött...
Jöhetett a váltó ki, munkahengerrel egybeépített kinyomó csapágy csere (persze, akkor már tárcsát és szerkezetet is cseréltem, pedig még pár ezer km-t kibírt volna...).
Előszór a kuplung főhengert nézném meg a helyedben.
Nem tudom, hogy a JTD-nél kint, vagy a váltóban van-e munkahenger, de azt is nézd meg, hogy szivárog-e...
Jöhetett a váltó ki, munkahengerrel egybeépített kinyomó csapágy csere (persze, akkor már tárcsát és szerkezetet is cseréltem, pedig még pár ezer km-t kibírt volna...).
Előszór a kuplung főhengert nézném meg a helyedben.
Nem tudom, hogy a JTD-nél kint, vagy a váltóban van-e munkahenger, de azt is nézd meg, hogy szivárog-e...
nothin14-04-2015 19:32:53 // 148279
Kösz a választ. Azt még meg tudod mondani hogy a hangváltót az ajtón belül hová és mivel érdemes rögzíteni?
vpatrik14-04-2015 18:36:20 // 148278
Sziasztok 156 1.9 jtd
Valaki aki már járt így, vagy van tapasztalata az legyenszives és segítsen nekem hogy mi lehet a baj, két napja az autó rángatózva remegve indult 1 es be vagy hátra menetben ,ahogy engedtem rá a kuplungot beremegett az egész kaszni ,pattogott a motor benne, és most jutott el addig a pontig hogy a kuplung pedál negyedénél érzek nyomást de már nem emel ki a kuplung és váltani se tudók ,a pedál is bent marad fél ig úgy kell vissza húzni .elsőnek váltó tartó bakra gondoltam de így már nem értem hogy már ezt csinálja !
köszönöm segítsetek !
Valaki aki már járt így, vagy van tapasztalata az legyenszives és segítsen nekem hogy mi lehet a baj, két napja az autó rángatózva remegve indult 1 es be vagy hátra menetben ,ahogy engedtem rá a kuplungot beremegett az egész kaszni ,pattogott a motor benne, és most jutott el addig a pontig hogy a kuplung pedál negyedénél érzek nyomást de már nem emel ki a kuplung és váltani se tudók ,a pedál is bent marad fél ig úgy kell vissza húzni .elsőnek váltó tartó bakra gondoltam de így már nem értem hogy már ezt csinálja !
köszönöm segítsetek !
Jack14-04-2015 12:10:10 // 148277
Mi is kompletten cseréltük. A rángatás is csak egy jó idő után jön elő, de akkor olyan, mint egy tipikusan elhasznált szerkezetű kuplung. Aztán ha megállok, lehül a rendszer, vagy másnap újra semmi tünet.... a következő fél órás araszolásig.
ystuc14-04-2015 12:04:34 // 148276
Alfa Depo Budapesten a XIII. kerületben. Olcsóbb, mint Tata és szokott lenni nekik CW cucc.
Jack14-04-2015 12:01:41 // 148275
Ez nagyon hasznos info volt, köszönöm. Ilyet én nem tettem a kuplung csere alkalmával, vélhetőleg ez hiányzott.
Kócosw14-04-2015 11:21:13 // 148274
ha jol emlexem eppen mintha lenne nekik q4.
Public Enemy14-04-2015 11:12:36 // 148273
Szia!
Tata, Trencsik Roland olaszautóbontó az egyik tippem.
Egyébként ritka a bontott Q4, többnyire méregdrága gyári alkatrészeket lehet hozzá kapni. Sok szerencsét!
Üdv
Tata, Trencsik Roland olaszautóbontó az egyik tippem.
Egyébként ritka a bontott Q4, többnyire méregdrága gyári alkatrészeket lehet hozzá kapni. Sok szerencsét!
Üdv
Orosz14-04-2015 11:07:36 // 148272
Sziasztok!
Birtokomban van egy csodálatos Crosswagon Q4es, de pár dolgot azért cserélni kéne rajta. Nem tudtok esetleg pár weboldalt vagy bontót,akik Q4es alkatrészeket is eladnak?
Birtokomban van egy csodálatos Crosswagon Q4es, de pár dolgot azért cserélni kéne rajta. Nem tudtok esetleg pár weboldalt vagy bontót,akik Q4es alkatrészeket is eladnak?
Trombozis13-04-2015 18:55:19 // 148271
6 ezer a karbon szálas kinabol.
Bati13-04-2015 14:13:25 // 148270
nem tudja valaki hogy az ülés fütést milyen áron lehet beszerezni 1 első üléshez ??
ystuc12-04-2015 21:14:03 // 148269
JulesTS12-04-2015 21:12:09 // 148268
Trombozis12-04-2015 20:00:08 // 148267
Közben látom, hogy 18asok. :-)
Trombozis12-04-2015 19:52:26 // 148266
7es? Jó színe van.
Valamelyik nap gondolkodtam az enyém színén...lehet fekete jobb lett volna.
Valamelyik nap gondolkodtam az enyém színén...lehet fekete jobb lett volna.
Poló12-04-2015 19:46:28 // 148265
pedrobaa12-04-2015 12:33:46 // 148264
Nem, az olyan... :)
Ricoe15612-04-2015 12:07:52 // 148263
miss alfa11-04-2015 22:32:49 // 148262
Mindegy, köszönöm a segítséged még egyszer :)
Piritu - 1.000.00011-04-2015 22:32:08 // 148261
Azt nem ismerem.
miss alfa11-04-2015 22:30:52 // 148260
BOSCH
Piritu - 1.000.00011-04-2015 22:29:43 // 148259
A FES/MES ilyesmit nem kér.
Piritu - 1.000.00011-04-2015 22:29:18 // 148258
Melyik programnak?
miss alfa11-04-2015 22:27:53 // 148257
Köszönöm :)
Abban tudsz esetleg segíteni, hogy az immo hibájának törlésekor milyen kódot kell adni a programnak? 5 jegyű rémlik.
Abban tudsz esetleg segíteni, hogy az immo hibájának törlésekor milyen kódot kell adni a programnak? 5 jegyű rémlik.
Piritu - 1.000.00011-04-2015 22:27:33 // 148256
A beklinkelt képen, ha továbbmentek a csövekre, ott már nem látható a szűrő, mert nincs.
A cikkszám nélküli ábrák elég felületesek, nem lehet rájuk adni.
A cikkszám nélküli ábrák elég felületesek, nem lehet rájuk adni.
Piritu - 1.000.00011-04-2015 22:22:22 // 148255
miss alfa11-04-2015 22:16:07 // 148254
Aham, köszi. Érdekes, mondjuk mondták, h az olaszoknál ez nem divat minden esetben. De akkor hogy szűr? a tanknál van valami? Vagy befecskendezés előtt? Vagy sehogy? Azt sem értem, akkor hogy találtak az autósboltban szűrőt a kocsimhoz?
Jah, ugyan itt MAN filter eladó :D
Az előbb lemaradt a kép... :Đ
Jah, ugyan itt MAN filter eladó :D
Az előbb lemaradt a kép... :Đ
Piritu - 1.000.00011-04-2015 22:05:48 // 148253
Nincs üzemanyag szűrő, ne keresd.
miss alfa11-04-2015 22:04:11 // 148252
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. 1.6 TS '98 156-om van. Gondoltam cserélek benne üzemanyagszűrőt, szaküzletben megvásároltam a szűrőt, elvileg ehhez az autóhoz hozza. Majd később amikor a cserére került a sor, nem találtam a helyét. A tankból kiindulva végigvezettem az üzemanyagcsövet, de nem találtam sehol. Utánanéztem hol is kéne lennie (lásd. kép) de ott sem találtam.
Én vagyok a béna gondolom, meg olyan kellemetlen ilyen alap dolog miatt írni, de hátha tud valaki segíteni...
Nézzem meg jobban még egyszer?! :D
Segítséget szeretnék kérni. 1.6 TS '98 156-om van. Gondoltam cserélek benne üzemanyagszűrőt, szaküzletben megvásároltam a szűrőt, elvileg ehhez az autóhoz hozza. Majd később amikor a cserére került a sor, nem találtam a helyét. A tankból kiindulva végigvezettem az üzemanyagcsövet, de nem találtam sehol. Utánanéztem hol is kéne lennie (lásd. kép) de ott sem találtam.
Én vagyok a béna gondolom, meg olyan kellemetlen ilyen alap dolog miatt írni, de hátha tud valaki segíteni...
Nézzem meg jobban még egyszer?! :D
Zoli8510-04-2015 21:40:39 // 148251
Nekem valeo van benne kb. 20 e kmt mentrm vele. Sokbaraszolas dugo utan sem ramgat. Nekem valeo van benne. Ja a szerkezet is cserelve volt.
Alfás Peti10-04-2015 21:29:06 // 148250
Szevasztok! Régóta benne vagyok a ts-ben mint szerelő. Jack a barátodnak le kellene venni a lendkerekét és nagy gondossággal fel kéne szabályozni esztergán úgy,hogy nemcsak a tárcsa felfekvő felületét, hanem a szerkezet felfekvő részét is.
Mind a kettőt ugyanannyival (kb 0.2 mm). Erre azért van szükség,hogy az új tárcsa egy tiszta homogén felületen kezdjen el dolgozni és ezáltal a hőelvezetése egyenletes lesz,
nem görbül meg a síkja. Nekem egy öreg valeo van benne kb 60e. mentem vele már ,én raktam bele ezzel a módszerrel. Tökéletesen üzemel. A rázás mindíg a felület hibájából fakad. Ja és nehogy csak tárcsát cseréljetek!
Mind a kettőt ugyanannyival (kb 0.2 mm). Erre azért van szükség,hogy az új tárcsa egy tiszta homogén felületen kezdjen el dolgozni és ezáltal a hőelvezetése egyenletes lesz,
nem görbül meg a síkja. Nekem egy öreg valeo van benne kb 60e. mentem vele már ,én raktam bele ezzel a módszerrel. Tökéletesen üzemel. A rázás mindíg a felület hibájából fakad. Ja és nehogy csak tárcsát cseréljetek!
JulesTS10-04-2015 15:49:03 // 148249
Nem tudom, de én most Sachs szerkezetet+tárcsát és LUK kinyomót/munkahengert tettem bele, lassan megint működőképes lesz a jármű, tartósságról majd 10 év múlva nyilatkozok (remélem előbb nem kell hozzányúlni). Nem gondoltam, hogy egy elsőkerekesnél ennyire nagy szívás a kuplung csere (blogomban a részletek)...
ooVAPoo10-04-2015 10:11:12 // 148248
Sziasztok!
Nem rég lett egy 156-os Alfám egyben életem első Alfája.
Pár ismert bajjal vásároltam az elsĹ‘ futĂłműrĹ‘l tudtam hogy kicsit lelakott állapotban van az autĂł többi rĂ©sze szĂ©p Ă©s megkĂmĂ©lt. Ez igaz is eddig Ăşgy tűnik szerencsĂ©re. A kipufogĂł azĂłta amiĂłta megvan kilukadt ez az egy hiba jött elĹ‘ eddig szerencsĂ©re. Nem tudjátok hol csinálják vagy nĂ©znĂ©k meg a kocsit olyanok akiknek a kisujjába van a 156-os? Budapest környĂ©ki vagyok (Leányfalu). Nem tudom hangja ereje bármilye amit Ă©n jĂłnak Ă©rzek tĂ©nyleg az-e Ă©s Ă©rdekelne mennyi hiba van belebĂşjtatva esetleg. A furcsa dolog rajta, hogy a hĹ‘fok mĂ©rĹ‘ (állĂtĂłlag termosztát most volt cserĂ©s) kicsit fel-le ingadozik nĂ©ha megáll 90 fokon aztán picit fel vagy le megy olyan mintha a szenzor lenne rossz mert elĂ©g gyorsan megy nem hiszem hogy a motor vĂzhĹ‘foka tudna Ăgy fel le ingadozni. Illetve csak annyit mĂ©g, hogy a futĂłmű nyekereg nyikorog bukkanĂłnál, fĹ‘leg jobb kanyarnál ad ki Ă©rdekes megnyikkanásokat. És a mai naptĂłl már folyamatosan nyikorog menet közben ami aggasztĂł. Szilent stabilizátor rĂşd ra gyanakszom de ti ezt biztos jobban tudjátok. RemĂ©lem nem kerĂ©kagy csapágy :/
Minden segĂtsĂ©get elĹ‘re is köszönök.
Nem rég lett egy 156-os Alfám egyben életem első Alfája.
Pár ismert bajjal vásároltam az elsĹ‘ futĂłműrĹ‘l tudtam hogy kicsit lelakott állapotban van az autĂł többi rĂ©sze szĂ©p Ă©s megkĂmĂ©lt. Ez igaz is eddig Ăşgy tűnik szerencsĂ©re. A kipufogĂł azĂłta amiĂłta megvan kilukadt ez az egy hiba jött elĹ‘ eddig szerencsĂ©re. Nem tudjátok hol csinálják vagy nĂ©znĂ©k meg a kocsit olyanok akiknek a kisujjába van a 156-os? Budapest környĂ©ki vagyok (Leányfalu). Nem tudom hangja ereje bármilye amit Ă©n jĂłnak Ă©rzek tĂ©nyleg az-e Ă©s Ă©rdekelne mennyi hiba van belebĂşjtatva esetleg. A furcsa dolog rajta, hogy a hĹ‘fok mĂ©rĹ‘ (állĂtĂłlag termosztát most volt cserĂ©s) kicsit fel-le ingadozik nĂ©ha megáll 90 fokon aztán picit fel vagy le megy olyan mintha a szenzor lenne rossz mert elĂ©g gyorsan megy nem hiszem hogy a motor vĂzhĹ‘foka tudna Ăgy fel le ingadozni. Illetve csak annyit mĂ©g, hogy a futĂłmű nyekereg nyikorog bukkanĂłnál, fĹ‘leg jobb kanyarnál ad ki Ă©rdekes megnyikkanásokat. És a mai naptĂłl már folyamatosan nyikorog menet közben ami aggasztĂł. Szilent stabilizátor rĂşd ra gyanakszom de ti ezt biztos jobban tudjátok. RemĂ©lem nem kerĂ©kagy csapágy :/
Minden segĂtsĂ©get elĹ‘re is köszönök.
Trombozis10-04-2015 07:01:08 // 148247
Mondjuk szerintem az a váltó csere után lett olyan. Béna szerelő...
Trombozis10-04-2015 06:38:25 // 148246
Úgy emlékszem nekem az lett és semmi bajom vele. Ja de, cicereg a kinyomó.
Jack10-04-2015 00:45:09 // 148245
Egy baratom cserelne az 1.8ts-ben kuplungot, de mindenki ijesztgeti, h barmit tesz bele, 20-30k km es razni fog(az elozo is ennyit birt). Milyen tipussal vannak tapasztalataitok? En valeot raktam bele, es bar egesz jo, de nem toleletes az sem(sok araszolas utan az is elkezd rangatozni). A sachs dobozaban meg vmi mas van, nem sachs gyartmany. Luk esetleg valakinek van szerelve?
Zozo8509-04-2015 21:06:28 // 148244
Sziasztok
156 sedan és sw szőnyegmérete megegyezik?
Kérdés az lenne hogy sw-be való szönyeg jó sedanba?
156 sedan és sw szőnyegmérete megegyezik?
Kérdés az lenne hogy sw-be való szönyeg jó sedanba?
JulesTS08-04-2015 19:05:12 // 148243
16,5-ös mélyközepek vannak elöl/hátul (hátulra pont befér a Phonocar 2/644 amire 63mm-es beépítési mélységet írnak). Elöl a gyári magas helyére kis faragással bemegy a Hertz DSK 130.3 magasa ami leírás szerint 24mm átmérőjű:
http://skodalista.skodaoldtimer.hu/232949
(ha kicsit többet faragsz a keretből, akkor mélyebbre lehet tolni és akkor ráfér a gyári rács is)
http://skodalista.skodaoldtimer.hu/232949
(ha kicsit többet faragsz a keretből, akkor mélyebbre lehet tolni és akkor ráfér a gyári rács is)
Trombozis07-04-2015 20:36:09 // 148242
nothin07-04-2015 17:55:04 // 148241
Sziasztok! Azon gondolkozom hogy lecserélem a gyári hangszórókat, meg tudnátok mondani hogy milyen méretűek a hangszórók elöl hátul és a magas sugárzók? Köszönöm.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
434
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?