Forum >> 156

csokagm01-04-2015 19:46:27 // 148190
Sziasztok!
2.0 Ts motorhiba, motorgenerál milyen összegből jönne ki?
Hardy01-04-2015 18:37:37 // 148189
Vedd le dobd el jo messzire és soha többet ne vegyél csak normális szűrőt mert tonkre vagod a befecskendező rendszert.
Dokika01-04-2015 14:40:17 // 148188
Ciao Cartársak!

Lenne itt egy olyan gubanc, hogy kb. 3000 km-el ezelőtt olajcsere mellett a gázolajszűrő és levegőszűrő is ki lett cserélve. A gázolajszűrő azért mert feszt bejelzett, mert elvileg víz volt benne vagy mi. Na most már ugye nem jelez be, de viszont elkezdett csepegni az alján a gázolaj, ott ahol az a csatlakozó van. Eddig biztosan nem csepegett mert elég gyakran nézegetem a folyásokat. Unix-os szűrőt raktunk bele, jobban nem lehet meghúzni, nincs kilazulva. Mit tudok ezzel kezdeni?
Abarai01-04-2015 13:55:36 // 148187
Nem tudom mihez viszonyítani, mert az enyém volt az egyetlen Selespeed, amit vezettem.
Pisti130001-04-2015 11:53:17 // 148186
Olyan sebessegnel megneznem ahogy terdre borulsz:) sz enyem kozel tiltasig forgat, 2002-es.
Miben kulonbozik a 1998-2002 es a 2003-tol gyratott seles programozas?
Azt mondjak az utobbi finomabban valt. Megeri a sw frissites?
Abarai01-04-2015 10:04:55 // 148185
A JTS-ben akkor is elváltott 6700-nál, ha térdre borulva sírtam a gázpedál fölött. :)
Diny01-04-2015 08:14:13 // 148184
sziasztok!

Eladó 4 darab 156-os gyári felnim, 15"-os.

írjon a falamra, akit érdekel
üdv
Pisti130001-04-2015 07:38:36 // 148183
7200-ig enged de ahoz 2blabbal kell nyomni a gazt. Ha picit nyomod takarekos 2000korul valt ha jobban akkor dinamikus 3200-3800 ha nagyon akkor 6000
osee_selespeed01-04-2015 06:32:15 // 148182
A Selespeed forog 7000-et, ritkán még fölé is picit.
Ákey01-04-2015 00:26:08 // 148181
Ja és simán mentem vele nemrég 210-et, tehát erő még van bőven.
Ákey01-04-2015 00:24:27 // 148180
Igen, a nagy löket miatt nagy a dugattyú középsebessége is, viszont valószínűleg ezért ajánlott a gyár is később (meg itt sokan is) 10W50-10W60-as olajat, ami úgymond jobban "ottmarad" a kritikus helyeken. Ezért is eszik a 2.0 "sok" olajat kevés km-en, főleg, ha 4000-5000 fölött van használva. Én gyakran járok vele autópályán, és mondjuk, hogy az átlagostól kicsit többet forgatom, pedig nyomatékból is nagyon jól lehet vele autózni. Nem szégyellem bevallani, hogy így evett meg 2000 km alatt 1l olajat, hogy szinte csak városban van 3000 alatt, de ott se mindig. Bár ez már feltételez némi (vagy nagy) kopást is a motorban, de erő még mindig van benne, s egyedül a szívósori stöclik kezdenek hangot hallatni. Ráadásul a hónolása is olyan a hengereknek, ami "elősegíti" az olajcsipegetést, vagyis inkább a normális ellátást. A másik, hogy a blokkban lévő kis golyók, amik az olajat segítik permetezni, az szokott elvileg sok km után beragadni, s akkor csak így hugyozza az olajat, s bumm főtengelycsapágy oda. Ő egy ilyen motor, kell neki az olaj bőven. Érdekes, hogy a 166-osunkba a 2.5-et ugyanígy használva (csak teszt miatt, amúgy elegánsan gurulunk a 166-al), szinte alig mutatkozik olajfogyasztás, tehát nem lehet egyértelműen a Seleniara fogni sem. Tudom, a motorkonstrukció is más, de olaj szempontjából mindegy. Sok komponens, sok legenda. Amúgy az automatát engedi 7000-ig forogni?
Pisti130031-03-2015 22:36:24 // 148179
Sziasztok!
Nincs valakinek torott bontasra itelt fenyszoroja? A fenyszoroban levo fem gombre csatlakozo muanyag kis csukloira lenne szuksegem. A kisebbre es a nagyobbra is. Minel tobbre:) (4-6db)
Trombozis31-03-2015 21:27:08 // 148178
Hmmmmmm.... :-)
nagyT31-03-2015 21:25:38 // 148177
hát elöször is a lámpák melleti müanyagok leszedése,aztán a felső csavar kicsavarása,majd aláfekszem a kocsi alá.Felnyúlok s kitekerem az alsó csavart .Aztán ki jön a helyéröl a lámpa :-) Én így szoktam csinálni,hogy más hogyan azt nem tudom.Én pl azt nem tudom hogy kell megbillenteni a lököst ,sose probáltam még :D :D
Lala2.5V631-03-2015 00:34:18 // 148176
Sziasztok.!:)

Tudja valki hogy gyári ülésfűtést honnan kell bekötni? Olvastam hogy a kesztyűtartó fölött van a komfort elektronika ott kell rá kötni. Meg találtam a reléjét és a biztosítékját,de hogyan tovább?😃 egyszerűen csak kössek rá a biztosíték után?:D
Köszönöm a választ előre is.!:))
Trombozis30-03-2015 11:38:23 // 148175
Elmondjátok hogyan? :D Én nyitott vagyok minden újra. :) Én csak lökös félig leszedésével tudom kiszedni a pilácsot. Vagy ti a hátsót szeditek ki az első lökös leszedése nélkül? :D:D:D
156_eswé30-03-2015 10:18:48 // 148174
Sziasztok!

Megtudná mondani valaki, hogy mi az ott a rezonátor csőben a két bilincs között?


köszi!
nagyT29-03-2015 20:12:35 // 148173
Pedig de :D
Skodra29-03-2015 19:56:41 // 148172
Sziasztok! Tudja valaki hogy 156- 2.4Mjtd motornál hol találom az olajszint jeladót?
köszönöm!
AngeloDivina28-03-2015 10:35:46 // 148171
Köszönöm a válaszokat! :)
Trombozis28-03-2015 09:49:34 // 148170
Ma reggel riasztó visszakapcsolás után minden Oké. Jó hogy megint szétbombáztam a kocsit........
Trombozis27-03-2015 22:31:34 // 148169
Nice, enjoy your job....oh ember, reggel neki leselkedem. Utálom ezeket a hibákat. :-)
El kell most már mennem a 159-ért.
JulesTS27-03-2015 21:54:30 // 148168
Most állok csere előtt. Mivel váltó ki, vissza lesz, ezért cserélem a szerkezetet és a tárcsát is. Az anyagköltség minimum 40..50eFt. Ha ehhez hozzáveszed az 1 napos munkát, akkor hamar összejön a 80..90eFt.
JulesTS27-03-2015 21:49:05 // 148167
A kábelezését megnézném...
Valahol tápot kap az a bal oldali index...
Az a legegyszerűbb ha a biztosítékoknál kezded. Először a riasztó biztosítékát szedném ki, aztán ha nem alszik el az index, akkor lehet a többi biztosítékkal próbálkozni. Ha megvan, hogy melyik áramkörtől kap tápot, akkor könnyebb lesz megkeresni, hogy hol lehet a rövidzár...
Szabeee27-03-2015 21:20:37 // 148166
én magát a kinyomócsapágyat olyan 13 000 Ft-ért vettem, de munkadíjat nem tudok mondani, magamnak csináltam.... a váltót le kell venni.
AngeloDivina27-03-2015 19:52:20 // 148165
Sziasztok!

156 2.0TS 16V 155Le 99'-es autóban a kuplung csapágy csere mennyibe fájhat alkatrésszel és munkadíjjal együtt? Van egy eladó példány és a tulaj szerint ezt kell cserélni. Ő 80-90ezer Ft-ot mondott. Valós ez?

Köszi!
Trombozis27-03-2015 19:27:00 // 148164
Aha. Azt is kikapcsoltam. Induljak azon az úton?


Tudja valaki, hogy a kábelek a hátsó ülés alatt jobb vagy bal oldalról jönnek?
JulesTS27-03-2015 19:20:53 // 148163
Riasztó van benne?
Trombozis27-03-2015 18:58:26 // 148162
Holy shit!
Nem az a baj. Kimókolom a relét és láss csodát, hogy nincs csoda. Ugyanúgy ég minden. Leválasztottam az elakadás kapcsolót is hátha. Pfej semmi!

Valakinek további ötlet? :-)
Trombozis27-03-2015 12:50:37 // 148161
Köszi!
Közben megtaláltam Duda blogját is. :)
A bal oldalsó irányjelző műanyag fülét el is törtem. Megette az idő. most a "jóistenke" tartja. reggel azzal kezdtem, hogy rendeltem egy párat. :)
Peti156Sw27-03-2015 12:48:19 // 148160
A kormány alsó burkolatát vedd le óvatosan, 3 csavar fogja ha jól emlékszem. Óvatosan húzd szét, mert 1-2 helyen tüskével illeszkedik a felső burkolathoz. Ott már meg fogod látni!
Trombozis27-03-2015 08:54:28 // 148159
Valaki meg tudja mondani nekem, hogy merre találom az index reléjét? A kesztyű tartó alatt van kettő, de ha kihúzom akkor ugyanúgy világít minden. Elvileg nem kéne. Gondolom én. Délután még ellenőrzöm a konzol mögött az elakadás jelző kapcsolóját, mert gyanúsan viselkedik.
Valahogy így. Folyamatosan világít a bal összes irányjelző, ha rányomom az elakadásjelzőt, akkor kimered a jobb oldali is.
Viszont jobbra meg tudok indexelni a karral.
Most kiszedtem az összes izzót balról, de a műszerfalon visszajelez. Pilácsol a balra nyil. :-D vicc
Kócosw26-03-2015 20:37:11 // 148158
monnyuk a rugók nekem sw alá valok lesznek
meg a ruganyok is...
a sedant nemtom..
Kócosw26-03-2015 20:35:51 // 148157
pár hét türelem és megmondom. GTA gátlólk eibach ruganyokkal. :)
Trombozis26-03-2015 20:32:01 // 148156
Bazzz! Nehogy valakit megverjek! :-D

Sok nyomi meg jön, hogy biztos az index kart hagytam úgy. Eridjetek már a fomba... :-D
Peti156Sw26-03-2015 20:18:27 // 148155
:) nekem is volt ilyen szitum pár hónapja. levettem az aksi sarut, visszaraktam ugyan úgy égett a bal oldali indexem. Kivettem az index relét, megfújkáltam kontakt spray-el, semmit nem hatott. Végül már idegességemben elkezdtem nyomogatni a kulcsot, bezár-kinyit-bezár-kinyit... és láss csodát 5x-re működött, és azóta nincs ilyen gond vele. :)
Liquid26-03-2015 20:12:03 // 148154
én is hallottam hogy megy, ráadásul olyan mondta akinek el is hiszem :) de nekem nem ment
Trombozis26-03-2015 18:40:04 // 148153
Áááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááh :DDDDDDDDD
Valakinek van ötlete hol induljak el? :D Pilácsol a bal oldali irányjelzőm. Vagyis folyamatosan izzik...már mint az izzók a lámpában. :D Leszedtem az aksi sarut. Tudom, hogy hülye kérdés, mert bárhol húzhat át a mocsadék...de mégis merre keressem? Hihetetlen hibákba futok így kb 9 év után is. :D Azt hittem nem lep már meg semmivel. Fák!
Peti156Sw26-03-2015 18:16:29 // 148152
Sziasztok! Van valakinek tapasztalata, hogy a gyári 156 GTA (nem Sw) futómű hogy állna egy 2,4Jtd Sw alatt?
Alfa Csollák25-03-2015 16:25:03 // 148151
Sziasztok!

Segítségeteket kérném 2003-as évjáratú 156-os 2000-es benzines külső féltengely csuklóról abs jeladót hogy lehet levenni újra rátenni???
Kócosw24-03-2015 13:54:18 // 148150
a lenyeg hogy neked sem mehet es kesz :D
Kócosw24-03-2015 13:53:51 // 148149
nembaj majd meggyöznek hogy nem lehetseges...enis szedtem mar le ugy lampat egy cartarssal de azota is meggyöznek hogy roncsolas nelkül ez nem lhetseges..
hat akkor jo...en nem vitatkozom...
Akos_24-03-2015 13:23:50 // 148148
Sziasztok!

Az egyik bicska taviranyiton beesett az ajto nyito gombja.
Tudtok olyan helyet Budapesten ahol ezt megjavitjak nekem?

Mas:
Ismeri valaki Siklosi Lacit?
Budapesti, kek 156SW FL-je van 5 hengeres dizellel.

Koszi,
Akos
nagyT24-03-2015 11:39:02 // 148147
Nekem megy a lámpacsere lökháritó meglazitása vagy levétele nélkül is :D :D :D
ystuc23-03-2015 09:39:07 // 148146
2.5, vagy 3.2 GTA. 3.0 nem volt. Amúgy hajrá! :-)
Dévid23-03-2015 09:36:52 // 148145
Nekem is hasonlóak voltak a céljaim. Ha találsz egy relatíve jó állapotú példányt, vagy egy olyat ami elég olcsó ahhoz, hogy érdemes legyen rendbe szedni, akkor szerintem járható az út. A szokásos 156 betegségeken kívül nincs velük sok gond, főleg ha figyelve van rájuk. A kasztni ezeknél is oxidálódik, és a futómű ezek alól is kiverődik ha nem csak tökéletes minőségű utakon használod. A fogyasztásuk sem vészes, egy 2.0 TS is bever annyit, és nem olyan nyomatékos mint a V6.
SPeti23-03-2015 00:03:44 // 148144
3.0 V6-ról nem tudok, így marad a 2.5. :-)
Kócosw22-03-2015 14:23:45 // 148143
Hali, sztem minden további nélkül.Ilyen terveim nekem is vannak, én egyszer egy alfetta GTV-t csinálnék meg..
Ha rendbe vágod a kasztnit es garázsban van, sztem ellesz az bőven.A v6 ok robosztus motorok azok is elvannak.
Az enyem most lett kilakatolva, minimalis küszöbrozsda volt...ha talasz egy jo donort sztem simán vállalható projekt..
padand22-03-2015 13:53:18 // 148142
Üdv kedves Cartársak!

Az alábbiakban szeretném kikérni a véleményeteket:

Mérsékelten autóbuzi közlekedésmérnökként mindig is szerettem volna idősebb koromra, egy hobbi autót, amit felújítok, saját ízlésem szerint tökéletesre megcsinálom, javítgatom, szeretgetem és még a gyerekeim is kipróbálhatják. 31 vagyok :)
Van céges autó alattam és várhatóan ez már így is marad, tehát ez csak 1-2 havonta lenne megjáratva.

Egy 156-os alfára gondoltam, mert szerencsére nem egy drága autó, de nekem érzelmileg sokkal többre értékelt, és nem szeretem a 70-es, 80-as évek autót.

Előre vetítem, volt szerencsém 1,5 évig magamének tudni egy 1,9 JTD SW 156-ost, beletekertem 75.000 km. Ezalatt volt szerencsém megtapasztalni a kettőstömegű lendkerék, a küszöb rohadás, a főtengely jeladó, az első futómű felújításának izgalmait, úgyhogy bizonyos típusismeretem már van.

Egy 2,5 V6 vagy 3.0 V6 facelift előtti benzinesben gondolkodom. Semmi különösebb tuning, egy finom ültetés, szép felni, szintelen indexek, igényes kipufogó, esetleg némi motor tuning (benzines alfa motorokat nem annyira ismerem még), izlésemnek megfelelő hibátlan beltér. ÉS persze minden részletében egységes, hibátlan autó.

Az egészet nyilván egy teljes lakatolással és fényezéssel kezdeném és aztán szép lassan évek alatt rajnám össze az autót, ahogy megjavíttatok és beszerzek mindent.

Azt nem tudom, hogy mennyi az esélyem arra, hogy egy ilyen autó 30-40 év múlva is autó legyen (zárt helyen tárolva), úgy hogy lehetőség szerint ne 2 évente kelljen újra lakatolnom, csak 8-10.

Tartalék alkatrészeket mondjuk beraktároznék hozzá.

Mi a véleményetek?

András
Hardy22-03-2015 06:50:53 // 148141
Szivem!
Engem szeretsz jobban vagy az Alfádat?
Most hazudjak,vagy veszekedni akarsz?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.