Forum >> 159
leopop315-05-2020 23:48:13 // 121340
És te eredetire vagy utángyártottra cserélted?
leopop315-05-2020 23:35:00 // 121339
Csak ugye bármilyen melegen parkolom le az autót utána soha nem hallom.
Haveroménál egyből.
Haveroménál egyből.
leopop315-05-2020 23:33:23 // 121338
Igen persze nem is arra gondoltam.
Csak nekem nagyon fura hogy sosem hallom bármit csinálok vele.
Igen tavaly nyáron vettem az autót.
De most kipróbálom amit mondtál de szerintem sajnos tényleg nem megy.
És köszönöm hogy leírtad a tapasztalatod :)
Csak nekem nagyon fura hogy sosem hallom bármit csinálok vele.
Igen tavaly nyáron vettem az autót.
De most kipróbálom amit mondtál de szerintem sajnos tényleg nem megy.
És köszönöm hogy leírtad a tapasztalatod :)
Liquid15-05-2020 23:12:40 // 121337
Mártinak tetszik,de csak három ajtaja van :)
A hibrid meg csak a kötelező ujjgyakorlat, igazából senkinek se kell.
A hibrid meg csak a kötelező ujjgyakorlat, igazából senkinek se kell.
killerlowmoney15-05-2020 22:07:15 // 121336
1.9 JTD 16V szelepfedél tömítés cseréjéhez ki kell szedni a porlasztócsúcsokat?
Giuntini15-05-2020 21:52:11 // 121335
Liquid15-05-2020 21:43:15 // 121334
Te is Hunyadi-nak hívod? :)
Az új Panda nem tetszett annyira egyikünknek se, játszott még az előző Panda utolsó pár évjárata, de nem láttunk értelmeset, meg volt még Kia Picanto. Kb. ez a 3 kisautó van ami adott esetben 5 személyes, 5 ajtós, nem nagyon drága és ami a legfontosabb (Mártinak): nem nagyobb a Pandánál.
Sikerült egy 2011-es, 39e km-est venni. Ráadásul ez a 86 lovas verzió.
Eddig tetszik, a többi meg majd jön :)
Az új Panda nem tetszett annyira egyikünknek se, játszott még az előző Panda utolsó pár évjárata, de nem láttunk értelmeset, meg volt még Kia Picanto. Kb. ez a 3 kisautó van ami adott esetben 5 személyes, 5 ajtós, nem nagyon drága és ami a legfontosabb (Mártinak): nem nagyobb a Pandánál.
Sikerült egy 2011-es, 39e km-est venni. Ráadásul ez a 86 lovas verzió.
Eddig tetszik, a többi meg majd jön :)
KovacsK8515-05-2020 20:36:54 // 121333
OK, köszönöm!
Piritu - 1.000.00015-05-2020 20:06:53 // 121332
Az olajcsere elvégzését vissza kell igazolni a comp-ba. Egy helyen a kijelzőn is látható szerviz elvégzését, egy másik helyen az olajcserét.
Azt hogy hány km-enként jelezzen külön lehet állítani.
Multiecuscan + ELM327
Azt hogy hány km-enként jelezzen külön lehet állítani.
Multiecuscan + ELM327
Smith15-05-2020 20:04:13 // 121331
MES-sel + kábellel beállítható a szerviz intervallum.
KovacsK8515-05-2020 19:41:56 // 121330
Sziasztok!
Kiírta ma az autó, hogy cseréljek olajat benne. Viszont ez megtörtént négyezer kilométerrel korábban, illetve azt megelőzően tízezerrel korábban. Gondolom harmincezres intervallum van beállítva, ezért jöhetett elő. Hogyan tudom kiiktatni ezt az üzenetet, hogy mindig ez fogadjon?
Köszi előre is!
Kiírta ma az autó, hogy cseréljek olajat benne. Viszont ez megtörtént négyezer kilométerrel korábban, illetve azt megelőzően tízezerrel korábban. Gondolom harmincezres intervallum van beállítva, ezért jöhetett elő. Hogyan tudom kiiktatni ezt az üzenetet, hogy mindig ez fogadjon?
Köszi előre is!
Erhard 242 (Pure Energy)15-05-2020 18:39:17 // 121329
pedig ismersz már :) Hogy, hogy Fiat helyett Hunyadi lett? :)
Liquid15-05-2020 13:48:54 // 121328
Ja bocs, tök egyértelmű :D
Nem tudtam, hogy filozófiaórát is tartasz :D
Nem tudtam, hogy filozófiaórát is tartasz :D
Zselé15-05-2020 13:22:47 // 121327
Csak megerősíteni tudom, amit írsz, így van, nem lehet az újabbakban kapcsolni MES-el, de forog az ha kell - vagy nem, ha kakukk az elektronika.
Kétszer jártam így, először bontottra cseréltem, 1 évet se bírt ,most egy új van benne.
Viszont ha tényleg rossz, és az autó áll, vagy pl. lassú haladásnál regenerál, akkor nekem jött is a check engine, és betárolt hibát is a hűtőventilátor vezérlőből.
Kétszer jártam így, először bontottra cseréltem, 1 évet se bírt ,most egy új van benne.
Viszont ha tényleg rossz, és az autó áll, vagy pl. lassú haladásnál regenerál, akkor nekem jött is a check engine, és betárolt hibát is a hűtőventilátor vezérlőből.
hpeti9115-05-2020 13:20:09 // 121326
Természetesen mindenki úgy szervízeli az autóját ahogy akarja, nem szándékoztam beleszólni, csak megosztottam a saját tapasztalatomat (MES nem indítja, de működik a venti) hátha segít, és megkímél egy felesleges kiadástól. Ettől függetlenül lehet hogy valóban van más probléma is, csak kicsit furcsának találom hogy mindenkinek egyszerre döglik be...
Azt hogy mostanában nem hallod azzal magyarázom, hogy még nincs nyári meleg, és mivel fokozatmentesen szabályozza a fordulatszámot, először olyan lassú fordulaton jár hogy nem fogod hallani, ha így nem sikerül visszahűtenie, akkor növeli a fordulatszámot hallható mértékűre. Gondolom amikor vásároltad a kocsit, nyár volt, azért hűtötte magát jobban.
Egyébként tudok egy még egyszerűbb tesztet, az enyémen már próbáltam: klíma be, minimum hőfokra, max ventilátor fokozatra, és lámpával figyeld meg a ventit, kb. 2 percen belül be fog kapcsolni, de olyan lassan, hogy nem hallod, csak látni fogod hogy forog.
Azt hogy mostanában nem hallod azzal magyarázom, hogy még nincs nyári meleg, és mivel fokozatmentesen szabályozza a fordulatszámot, először olyan lassú fordulaton jár hogy nem fogod hallani, ha így nem sikerül visszahűtenie, akkor növeli a fordulatszámot hallható mértékűre. Gondolom amikor vásároltad a kocsit, nyár volt, azért hűtötte magát jobban.
Egyébként tudok egy még egyszerűbb tesztet, az enyémen már próbáltam: klíma be, minimum hőfokra, max ventilátor fokozatra, és lámpával figyeld meg a ventit, kb. 2 percen belül be fog kapcsolni, de olyan lassan, hogy nem hallod, csak látni fogod hogy forog.
leopop315-05-2020 13:05:37 // 121325
Tuti neked is a helyezet
norbi040915-05-2020 12:29:12 // 121324
Én sem hallottam működni egyszer sem a ventit. És valeszeg ez kihatással van a klíma hűtési hatásfokára is. Még májusban kiderül nálam mi a baj és a szezont remélhetőleg egy 100%-os klímarendszerrel kezdem. Valamint az fülemet idegesítő hang nélkül😀
leopop315-05-2020 11:57:05 // 121323
Jaja mi is úgy próbáltuk úgy érdekes megy
Szóval biztos a vezérlő dobozzal van a gond
Szóval biztos a vezérlő dobozzal van a gond
Erhard 242 (Pure Energy)15-05-2020 11:37:22 // 121322
egyszer minden megjön... mit nem értesz ezen??? :DDDDD
leopop315-05-2020 11:28:20 // 121321
Hát ezt értem de azt mivel magyarázod akkor hogy soha sem hallottam a ventillátort csak az első napon amikor elhoztam a kocsit azóta egyszer sem.
Illetve haveromnak is ugyanilyen Brerája van mint nekem 2.2 JTS és amikor beáll mellém a garázsba neki utána érdekes lehet hallani a ventillátor hangot.
Illetve Szelod9 cartársnak is ilyen problémája volt mint nekem és a cserével neki meg is oldódott utána már hallotta a ventillátort.
Én még nem cseréltem de hamarosan fogom majd.
Illetve haveromnak is ugyanilyen Brerája van mint nekem 2.2 JTS és amikor beáll mellém a garázsba neki utána érdekes lehet hallani a ventillátor hangot.
Illetve Szelod9 cartársnak is ilyen problémája volt mint nekem és a cserével neki meg is oldódott utána már hallotta a ventillátort.
Én még nem cseréltem de hamarosan fogom majd.
Piritu - 1.000.00015-05-2020 11:18:59 // 121320
Ha nem tévedek ez nekem válasz a VTT-ben feltettre :-)
Liquid15-05-2020 10:11:06 // 121319
?
Erhard 242 (Pure Energy)15-05-2020 08:33:14 // 121318
1x megjön
Liquid14-05-2020 22:49:17 // 121317
Tudtok ajánlani valami PC-s OBD programot, amivel el lehet érni a Hyundai I10-et?
Lecseréltük a Pandát...
Lecseréltük a Pandát...
Liquid14-05-2020 22:47:43 // 121316
Az I10-ben sincs semmi.
Marseus14-05-2020 20:38:20 // 121315
Szép estét!
Valaki xenon trafót vásárolt -e már aliexpress-sen? S ha igen,bevált-e?
Valaki xenon trafót vásárolt -e már aliexpress-sen? S ha igen,bevált-e?
norbi040914-05-2020 20:35:11 // 121314
Neeem azért annyira nem durva 😁
Hang március
Hang május
Nemtudom kinek mennyire jön át.
Azért fura, hogy difit mondott a szerelő akihez először vittem mert tudtommal a c635 nem egy haldokló váltó. Pont, hogy a leg stabilabb.. Bár kivételek mindig akadhatnak, de remélem nem az enyém az 🙂
27.-én erre is fény derül.
Hang március
Hang május
Nemtudom kinek mennyire jön át.
Azért fura, hogy difit mondott a szerelő akihez először vittem mert tudtommal a c635 nem egy haldokló váltó. Pont, hogy a leg stabilabb.. Bár kivételek mindig akadhatnak, de remélem nem az enyém az 🙂
27.-én erre is fény derül.
Piritu - 1.000.00014-05-2020 20:33:06 // 121313
A ventilátort ki lehet próbálni magában is. Kell egy kis vezeték és az akkura kötve kipróbálható.
norbi040914-05-2020 20:27:40 // 121312
27.-én kiderül 🙂 remélem, hogy csak az a baj.
Piritu - 1.000.00014-05-2020 20:25:42 // 121311
A másik tábor - miután megértette - meg azt nem tartja nagy ötletnek hogy zavaró módon kolbászol :-)
Amúgy a Giuliában sincs vízhőfok mérő...
...mondjuk olajhőfok mérő meg van és mozog :-)
Amúgy a Giuliában sincs vízhőfok mérő...
...mondjuk olajhőfok mérő meg van és mozog :-)
berobbantam14-05-2020 20:20:35 // 121310
Én értem a miérteket.De ettöl függetlenül ez nem egy nagy ötlet.Mondjuk tudok olyan offost is amibe műszer sincs csak egy piros led🤣🤣🤣
Piritu - 1.000.00014-05-2020 20:15:27 // 121309
A másik topikban meg arra panaszkodnak, hogy állandóan mozog a mutató és alig lehet meggyőzni őket hogy nem csinál más mint az igazi értéket mutatja. A vége meg az hogy egy normális kocsiban nem mozog.
A fene érti az autósokat :-DDD
A fene érti az autósokat :-DDD
berobbantam14-05-2020 20:02:59 // 121308
Ez mind szép és nó.De egy 10 millás autóba tényleg luxus egy normális hőfokmérő?😊
WarbiRunner (Gyuri)14-05-2020 18:05:34 // 121307
WarbiRunner (Gyuri)14-05-2020 18:04:58 // 121306
Simán lehetne mérni direktben a hőgomba ellenállását vagy akár külön felragasztani egy kontroll hőmérőt a termosztátra, sőt létezik OBD-be dugható hőmérséklet kijelző, sőt tovább megyek, mobil app, ami túlmelegedésre figyelmeztet. Lehetőségek tárháza XD
Zolibácsi14-05-2020 17:32:07 // 121305
Igen csaló hőfok mérő, úgy is rég volt téma. A hengerfej melegágya :)
Pont ezt mondtam én is hogy csak akkor mutat mást a hőfok mérő amikor már késő. És az átmenet is pillanatok alatt történik.
Pont ezt mondtam én is hogy csak akkor mutat mást a hőfok mérő amikor már késő. És az átmenet is pillanatok alatt történik.
Liquid14-05-2020 17:15:56 // 121304
wow, ezt jó tudni :)
tdemeter14-05-2020 15:44:37 // 121303
Kreatív :)
hpeti9114-05-2020 15:37:52 // 121302
Semmi baja a ventilátoraitoknak, csak a MES-el nem lehet tesztelni az újabb modelleknél. 159-nél 2 fajta ventilátor vezérlés létezett. A korai modelleknél volt a 2 fokozatú megoldás 2 relével (T6 és T7 jelű relék a motortéri relédobozban). A T6 relé egy ellenálláson keresztül adta a tápot a ventinek, ez volt az 1. fokozat. A T7 relé ellenállás nélkül, ez a 2-es fokozat. Az e-learn-ben is csak ezek a kapcsolási rajzok vannak. A MES csak ezt a típusú vezérlést tudja tesztelni.
Az újabb modellekben nincsenek benne ezek a relék, helyette kapott egy vezérlőelektronikát a hűtő bal oldalára, ami az ECU-val kommunikál egy vezetéken. A jel frekvenciájával szabályozza a fordulatszámot fokozatmentesen.
Mivel engem is foglalkoztatott a téma, kitaláltam egy módszert hogy lehetne tesztelni. A lényege hogy a vízhőfok jeladó helyére egy potmétert csatlakoztattam, ezzel szimuláltam a víz melegedést az ECU-nak. Kb. 280 ohm felel meg a 90°-os víznek. Innen tekertem lefelé a potmétert (csökkentettem az ellenállást). A venti szépen bekapcsolt 100°C-nál, majd egyre növelte a fordulatot ahogy vettem le az ellenállást, tehát teljesen jól működik.
Akit érdekel megörökítettem videón is: https://www.youtube.com/watch?v=186LVNrA6tc
Másik érdekesség a csaló hőfokmérő működése, 90°C-tól 110°C-ig meg sem moccant a mutató 90°-ról, 110°C felett mozdult meg először :(
Az újabb modellekben nincsenek benne ezek a relék, helyette kapott egy vezérlőelektronikát a hűtő bal oldalára, ami az ECU-val kommunikál egy vezetéken. A jel frekvenciájával szabályozza a fordulatszámot fokozatmentesen.
Mivel engem is foglalkoztatott a téma, kitaláltam egy módszert hogy lehetne tesztelni. A lényege hogy a vízhőfok jeladó helyére egy potmétert csatlakoztattam, ezzel szimuláltam a víz melegedést az ECU-nak. Kb. 280 ohm felel meg a 90°-os víznek. Innen tekertem lefelé a potmétert (csökkentettem az ellenállást). A venti szépen bekapcsolt 100°C-nál, majd egyre növelte a fordulatot ahogy vettem le az ellenállást, tehát teljesen jól működik.
Akit érdekel megörökítettem videón is: https://www.youtube.com/watch?v=186LVNrA6tc
Másik érdekesség a csaló hőfokmérő működése, 90°C-tól 110°C-ig meg sem moccant a mutató 90°-ról, 110°C felett mozdult meg először :(
leopop314-05-2020 07:46:26 // 121301
Nekem ugyan ez volt :/
Zolibácsi13-05-2020 23:34:59 // 121300
Ha BKV busz hangja van, akkor váltó.
Piritu - 1.000.00013-05-2020 21:21:37 // 121299
Akkor tényleg a vezérlő gyanús :-(
norbi040913-05-2020 21:05:22 // 121298
Igen. Az alacsony fokozatnál nem történt semmi, nem indult el. A magas fokozat tesztjénél pedig azt az üzenetet kaptuk, hogy a művelet nem hajtható végre. 🙂
Piritu - 1.000.00013-05-2020 19:40:05 // 121297
Próbáltátok a hűtőventilátort szoftveresen bekapcsolni?
norbi040913-05-2020 19:17:22 // 121296
Sziasztok! Megtörtént a proxy rendezés, és úgy tűnik élet került a klímába is így 🙂 kivéve a hűtőventit. 27.-én viszem szervízbe más okból, akkor ránézünk erre is, hogy a venti maga, vagy a vezérlője a rossz. Ez utóbbi úgytudom elég sokszor előfordul.
Más kérdés...
2.0.JTDm + c635 kombó esetén volt már gondja valakinek a differenciálművel? 🤔 Egy szerelő a multkor vesézett hangra azt mondta, hogy valszeg difi lesz a baj...
Más kérdés...
2.0.JTDm + c635 kombó esetén volt már gondja valakinek a differenciálművel? 🤔 Egy szerelő a multkor vesézett hangra azt mondta, hogy valszeg difi lesz a baj...
Lörke12-05-2020 13:23:02 // 121295
Meglett a hiba. A vákuumszivattyűból kivezető vákumcsövet nem lent EGR fedélbe lett csatlakoztatva (így nem kapott vákuumot a geo állító), hanem hátrafelé abba ami a hűtőközpontba állítja a kipufogó gáz terelő lapot. Ugyanúgy centire stimmeltek a csatlakozások.
Köszönöm mindenkinek a segítséget.
Köszönöm mindenkinek a segítséget.
Lörke11-05-2020 21:29:26 // 121294
Erre gondoltam én is. Csak leállításnál még jó volt. 2 hetet állt az autó.
Lörke11-05-2020 21:28:29 // 121293
Mindent megnéztem. Rendben van minden. Élő adatot mér, változik.
kisityu11-05-2020 21:24:46 // 121292
Hali.
Esetleg egy geometria leragadás?
Esetleg egy geometria leragadás?
hpeti9111-05-2020 21:22:09 // 121291
Szia!
Én megnézném a vákuumrendszert is, hogy minden cső visszakerült-e, vagy ha van tartály, nem ereszt, stb. Illetve megnézném élő adatban a turbónyomást, hogy egyáltalán mér-e valamit és változik-e ha bevan indítva, vagy le van állítva. Ha igen, akkor nem valószínű hogy a MAP szenzornál lesz a hiba.
Én megnézném a vákuumrendszert is, hogy minden cső visszakerült-e, vagy ha van tartály, nem ereszt, stb. Illetve megnézném élő adatban a turbónyomást, hogy egyáltalán mér-e valamit és változik-e ha bevan indítva, vagy le van állítva. Ha igen, akkor nem valószínű hogy a MAP szenzornál lesz a hiba.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
426
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?