Forum >> 159

.......................20-06-2015 19:06:25 // 68633
Hüha 150ekm erenként le kell venni a szívósort:)
Egy lada 20ezret sem ment el bütykölés nélkül
Irreális elvárás ez egy géptöl,hogy karbantartás nélkül jól müködjön
Don Gombóc20-06-2015 19:03:36 // 68632
Na ez a szomorú. (-:
Az összes Budapesti taxisnak likvidálva van az egr, dpf kiírva stb. Autózhatatlan a kocsi és nem tudnak vele dolgozni. Ha egy gyártó vagy kereskedő ezt mondja, az csukjon be.
Ajánlják nekik hogy vigyék ki a verdát autópályára és kormolják ki. Nem ezért vették, hanem dolgozni.
Kérdem én akkor milyen a városi dízel? Mert az összes ez a modern szar már minden gyártótól.
.......................20-06-2015 19:02:40 // 68631
A dugulás nemcsak szén,
Mint a hogy a gázolaj sem 100%köolajszármazék
Plusz kis félig elégett motorolaj

Ha tábortüzet gyújtasz az is füstöl míg el nem éri a optimális hömérsékletet

Nem kéne rémeket látni
mzo20-06-2015 19:01:56 // 68630
Ezt nevezhetjük sztereotípiának, de nekem akkor is ez a véleményem. Értem én hogy az EGR azért lett kitalálva hogy EU norma véd az erdőt egyél hódot stb, de akkor is, azt ne nevezzük már normálisnak, hogy a motor szívósorát telebasszuk korommal, égéstermékkel, és utána még meg is magyarázzuk, hogy ez jó. MIért kellene nekem direkt egy előbb utóbb bizonyítottan hibát generáló alaktrészt védenem? Ami nélkül tökéletesen működik a motor egyébként. Csak azért mert a gyárban ezt így találták ki, meg az Eu környezetvédő fejesei? Attól még nem biztos hogy jó is. Hány olyan dolog van amit a felhasználó júzer a használat során módosít az autón, mert úgy jobb lesz.... Oké a te szívósorod biztos nem volt nagyon gatya 200k után. De hány embernek igen? Bizonyos tipusoknál szinte előírás a 150 k-ként i takarítás. Az meg hogy a szívósorban olaj van legtöbbször a turbó miatt van. Ott jön át az olaj, majd a cooleren keresztül jut be a szívósorba. Ezt pedig nem az olaj okozza, vagy a motor kopása, hanem a turbó kopása.

A TDI szintre süllyedés nem ott van, hogy egy vacak EGR-t lefalaz a tulaj, hanem inkább ott hogy szétpimpelik a motort a tulajok. Egy kis chip itt, egy kis okosítás ott. De nem kell félre érteni, nekem ezzel konkrétan semmi bajom, mindenkinek a saját autója azt csinál vele amit akar. Viszont egy egr falazás miatt még nem kell kókányolást kiáltani. Sztem.
Csabi20-06-2015 19:01:25 // 68629
Ahham hát kár, h nincs róla diagramm..:) Az meg tény, h EGR nélkül magasabb a turbónyomás, ezt anno lemértem a kételkedőknek...:)
Don Gombóc20-06-2015 18:57:52 // 68628
Bocsika! :-) Erhardnak szántam a kérdést egy hozzászólással lejjebb. :-)
Piritu - 1.000.00020-06-2015 18:55:19 // 68627
Nem, pedig vagy 200-on túl vagyunk mi is :-)
Érdekes tény az is, hogy néhányunk kipufogójának vége a működő dpf ellenére is kormos. Másoké (pl. az enyém) meg nem. Előbbi esetekben valami átjut, ettől simán füstölhet is.

"Az meg hogy a lerakódott korom vízgőz formájában távozna.... " - nem a korom, a gőz az üzemanyag származéka, ami beindítja és fenntartja a kiégetést. (Meg a normál kipufogó gázé is.) A korom gyakorlatilag szén, abból CO2 lesz, a gázolaj meg szénhidrogén, amiből vízgőz is lesz.
Ezért nem normális, hogy füstöljön. Mi ég, ami füstöl? Inkább a tökéletlen égés okozhatja, aminek szintén oka van. pl az, hogy túlságosan tele van, mert félbeszakadtak az előző regenek.
GTPeti20-06-2015 18:48:50 // 68626
Az első 10-20km-en a pálya felé menet és a pályán, a teherautók tempójában szoktam melegíteni. Önuralom kérdése. :)
Shadin20-06-2015 18:47:54 // 68625
Az EGR programba csak annyira lett belenyúlva, hogy a 136 lovas programra Manky ráírta a 150 lovas térképeit. Kb. azóta nem rángat, előtte és utána is diagoltam látszólag egyformán működött. Azóta is játszottam vele többször szűkítővel falazással és egyértelmű jele volt hogy működik rendesen, mint ahogy annak is, h csak simán lefalazva magasabb tb nyomással jár az autó.
Piritu - 1.000.00020-06-2015 18:46:22 // 68624
Akkor ezt a potenciális veszélyforrást kiküszöbölted :-)
mzo20-06-2015 18:45:52 // 68623
Nem láttál még regen alatt füstölni autót? Akkor ajánlom a youtube-ot, még 59-es videók is vannak, kényszerített regenről. Dől a füst. Nekem is a Szamosiéknál anno csináltak egy kényszerített regent (nem kértem is nem is kellett volna, de megcsinálták) és akkor nekem is dobott füstöt a motor. Az utóbefecskendezés meg igaz, de ettő függetlenül ha nincs meg a kellő fordulat (bár még akkor is) bizony bejut a karterba az üzemanyag. És ehhez nem kell kopott motor. Nekem hibátlan a motorom, de mégis DPF-el olajcsere végére max felett volt az olajszint, DPF -regenek- nélkül meg max-ről lement 3/4-re. És ez a normális. Az meg hogy a lerakódott korom vízgőz formájában távozna.... hát ezt nem tudom kommentálni :)
Piritu - 1.000.00020-06-2015 18:45:12 // 68622
Érdekes, itt (és a többi topikban sem) még senki sem írt ilyesmit. Pedig koptatunk pár dpf-es autót...
GTPeti20-06-2015 18:45:00 // 68621
Neem, az én autóm élete mozgásban töltött részét átlagon felüli arányban autópályán töltötte (nem tiporva). 1 év volt kb., amikor munkábajárásra használtam tojáshéjjal a lábam alatt.
Piritu - 1.000.00020-06-2015 18:41:02 // 68620
Szerintem pont ez a bizonyíték arra, hogy nem véletlenül kerül többe Novitec dobozka. Valószínűleg kicsit több tapasztalat van mögötte, hogy mit bír a technika. Esetleg nincs annyira "túlfeszítve" az a bizonyos határ.
Nekem se a sok km (bár így is elment 53ezret) tette be a kaput, hanem a kevés. A napi 2*5 km hidegen. Gondolom nem így használod te sem.
mzo20-06-2015 18:39:30 // 68619
Akkor nekem biztos véletlenül volt másfél centivel a max felett az olajszint a sok városi regen után... Az 1.3-as mjeteknél is komoly probléma ez, de más dpf-es motoroknál is, főleg az első generációsoknál. Komplett fórumok vannak csak arra amik erről szólnak, hogy pl a Fiat Dobló tulaj, 4-5 e kmerenként hordja olajcserére az autót, mert jóval max felett lesz az olajszint és jelez a comp. És mindez a regenek miatt. DE ugyanez Opelnél, Mazdánál, stb tipusoknál is fennáll.
Haddel20-06-2015 18:31:07 // 68618
Kiírni nem is fogja.Én is kb fél év után vettem észre először, akkor is ugy ,hogy kiszálltam itthon a kocsiból, és dübörgött a kipufogó,meg égett gumiszag volt. Akkor kapcsoltam,hogy ez tuti regenerálás.
Csabi20-06-2015 17:53:21 // 68617
Pályán a legnehezebb észrevenni, akkor amúgy is jobban ingadozik a fogyasztás egy emelkedőnél, szembeszélnél stb... De a legegyszerűbben úgy tudod ellenőrizni, h regenerál vagy sem, h egy állandó sebességnél leveszed a lábad a gázról, ha rögtön nullára esik a turbónyomás mérő akkor regenerál. ( normál üzemben ha leveszed a lábad a gázról, akkor először kb. az első vonásig esik a mutató ami 0,2bar, majd további motorféknél megy nullára)
GTPeti20-06-2015 17:42:26 // 68616
Nekem lassan 150ekm óta van bent a Novi doboz.
Azt nem állítom, hogy gyári állapotú még a turbóm, de mindenesetre gyári.
SzJanos20-06-2015 17:41:28 // 68615
Visszaolvasva az előző 100 HSZ-t, sokan írtátok, hogy "amikor regenerál a DPF".... de honnan tudjátok, hogy regenerál? Én sokat járok pályán, de nem írja ki soha, hogy regenerálna. Néztem a kézikönyvben van erre figyelmeztető jelzés, de én még sosem láttam ezt a feliratot: "CLEANING DPF(PARTICULATE FILTER)IN PROGRESS vagy a jelzést. Valaki sok HSZ-sal ezelőtt írta, hogy olyankor a fogyasztás megugrik, de olyat sem igazán tapasztalok, néha a szokott 6,3 helyett 7,8-at mér ugyanazok a szakaszán az M5-ösnek, de nincs külön jelzés. Szóval honnan lehet tudni, mikor regenárál?
Csabi20-06-2015 17:34:54 // 68614
JAh EU3nál nincs annyi gond, de azért pucolgatják Ők is...
Várom a szerdát, h mivel rukkolnak elő, jó lenne ha valami normális motorpalettát vonultatnának fel...jó pénzért..:)
Piritu - 1.000.00020-06-2015 17:34:26 // 68613
A 159-et 2010 végén, de a téma már 2007-ben a 156 vásárlásakor is felmerült. Igaz, anno alá kellett nézni hogy van-e benne dpf.
A Phontól vett kettős tömegűd a gyári értékre volt méretezve. Csoda, hogy ennyit elmentem. Ha 100 kg-ot tudsz elvinni a vállaidon elég egyszer 150-et rátenni, hogy a nyugdíj előtt odalegyenek az ízületeid...
Nekem a 156-nál a turbó halt meg a tuning miatt. Erről sem lehetett olvasni egy oldalon se...
'''''20-06-2015 17:14:02 // 68612
Mikor vetted a vasat?
Nekem erősített a váltóm.500nm-ig bár nem kapott soha annyit.Phon-tól vett bontott kettőstömegűben sajna nem tudom pontosan mennyi volt.Annyi nem volt ráírva,hogy csak ennyit bírjon.Az utolsó fél évben még vissza is volt véve a progi.Eleve nem mindig rúgja az ember.Ha oda is lépek az inkább az előzések időtartama és az már lendületből indul.Persze tisztában vagyok az autó határaival (azaz igazából senki nem tudja) de tuti,hogy valami nem stimmelt vagy az anyaggal vagy a megadott km-el a kettőstömegűnél.
Csabi20-06-2015 17:06:46 // 68611
Természetesen nem az elvet bántottam, hanem a konkrét szelep konstrukciót...Egy kalap kaki...
Azért kíváncsi lennék, hogyan nyitogat az egered, a gyárihoz képest....Kétlem, h nem befolyásolja a légmennyiségeket...
Piritu - 1.000.00020-06-2015 16:52:19 // 68610
jó példa: a 156 1,9 mjet gyárilag kisebb nyomatékot tud, mint a 159-é. (Emlékeim szerint 305 vs 320Nm) Nem veletlenül. A 156 hajtáslánca ennyit bír.
Hány csippes veszi figyelembe, hogy a 2,4 váltója max 400-at tud? Nem véletlenül írta Warbi a diesel topikban, amit írt.
Piritu - 1.000.00020-06-2015 16:47:42 // 68609
Érdekes, nekem Farkas Dániel elmondta. Elmondta, hogy a rövid utak alatt hamar eltömődik és nem tud regenerálni a dpf, ami drágán javítható és visszatérő hibákhoz vezet.
Lehet, hogy az a baj, hogy "ismerős" volt a te embered, és feltételezte, hogy tudod: Traktorral nem jó operába menni :-)
Amúgy nem véletlenül nem vagyok híve az autóba való belepiszkálásnak. Annak következményeit senki sem fogja megmondani. Még a legjobbnak kikiáltott csippes sem. A garázscsippesek meg főleg nem. (Anno az ATC-nél a lehetséges problémákról is felvilágosítottak, sőt alá írattak velem egy lapot, hogy mindezt tudomásul veszem.) A kettőstömegűd halálának sem szabadna meglepetésnek lennie a sok-sok tuning után. A rendszer nem erre van méretezve...
'''''20-06-2015 16:35:06 // 68608
Bent voltam elég sok szalonban.Sőt,még szalon tulaj ismerős is van.Sehol nem mondták!Ez kb a 10.alfánk nagyjából 30offos mellett de sehol senki nem mondta el a hibalehetőségeket előre (offosnál sem).Szerintem akkor még nem is volt nagyon visszajelzés a hibákról.Az első félév és a második részecskeszűrő után ott tartottam,ha nem lehet orvosolni,eladom az autót.
Liquid20-06-2015 16:27:53 // 68607
Ma meg néztük ezt a V6-ot Sparky-val. Osztrák eredetű, kívülről vannak rajta hibák, de alapvetően rendben van. A motor szépen jár, a motortér ki van glancolva, és van egy cigicsikk a váltó tetején :)
A beltere szép és tiszta, látszik rajta hogy törődtek vele, nincs lelakva. Ha minden igaz van korrekt szervízkönyve. A tripben 4800 km van annak az átlaga majdnem 15.
Az ára nem kevés, de nem nagyon van mihez hasonlítani.
GTPeti20-06-2015 16:22:46 // 68606
Nálam sosem volt semmiféle hibaüzenet, letiltás v. eféle. Mareás barátnál, szintén nem. De mondom, ellenőrizni fogom.
Liquid20-06-2015 16:20:15 // 68605
az óra szerint 1.6
Liquid20-06-2015 16:19:23 // 68604
nem tudom, a módosított szoftver emelt turbonyomással megy
Piritu - 1.000.00020-06-2015 15:54:28 // 68603
A gyárnak a szabvány szerinti fogyasztást kell megadnia, azt meg is adja.
A tényleges esetekre itt ez a fórum és a Spritmonitor.
Piritu - 1.000.00020-06-2015 15:52:44 // 68602
"És szerinted ezt mondta valaki 2006-ban?" - IGEN! Ha bemész venni egy 159-et felvilágosítanak, hogy a dpf-es diesel NEM városi autó. Nekem is elmondták mielőtt megrendeltem.
Ha a használt tulaja ezt nem adja át, akkor sajnos neked kell utána nézni.
Shadin20-06-2015 15:18:05 // 68601
Skacok! Unatkozom és a tb geometriát ellenőrzöm vákum "pumpával". Ha a mechanika akadás mentesen megy a nyugalmi állapot felé akkor az jónak tekintendő?
Erhard 242 (Pure Energy)20-06-2015 13:57:22 // 68600
az autók olyanok, mint a nők ... eddig semmi, de biztos ennek is van/lesz nyűgje :P
Shadin20-06-2015 13:54:23 // 68599
Mi a baj a TBi-vel, Még nem tettem le róla...
Shadin20-06-2015 13:53:32 // 68598
Az EGR-t év(tized)ek óta használják benzines és dízel motorokban is. Az elv nem hibás.
Nálam el lett programozva az autó. Meg is kaptam a múltkor a magamét.
Az EGR pont úgy működik mint ahogy azt kitalálták. A motor viszont kicsit már nem annyira. Nekem rohadtul nem kell az, h 1200-tól húzzon mert az milyen fasza, azt kell tudja egy jó dízel. Lószart. Húzzon csak 2000-től leszabályozásig.

Nem is nyírom ki a kéttömegűt, meg nem is tolom tele a szívó oldalt kormos olajjal.

Mindegy tulképp, mindenki úgy belezi ki az autóját hiedelmek alapján ahogy csak akarja, én nem fogom. Az EGR-t is kicseréltem és nem pucolgatom. Ha jelentkezik hiba és az EGR-től van akkor lehet puciválni, meg felújítani stb, az akkor is szar marad.

Inkább tegyen bele vastagabb olajat, hogy a turbó ne okádja az olajat, ezzel már többet tett az autóért.

Én addig foglalkoztam ezekkel mellesleg tök fölöslegesen amig új voltam itt, mert csak azt hallottam hogy heréljünk autót preventív jelleggel. Ez 4 éve volt és az autó teszi a dolgát. Majd akkor kezdek el aggódni, ha gond lesz.
Erhard 242 (Pure Energy)20-06-2015 13:32:26 // 68597
ezt sem mondanám így, mivel ugyan az az EGR, mint az EU3-as Mjet-en és ott pl én még hírből sem ismertem a pucolás fogalmát és ritkán van vele probléma..
magával az egész eu4-gyel van a probléma, ha kiiktatod akkor meg nincs probléma...
Vagy használ az ember egy TBi-t és ezek a problémák nincsenek...van helyettük más :)))))
Csabi20-06-2015 13:12:37 // 68596
Az EGR az egy hulladék konstrukció, törne el a keze aki engedte, h hozzáillesszék ehhez a f@sza JTDm motorhoz. Nyilván van szerepe azoknak amit leírtál, de akkor is kellene h teljesítse az alap normákat...szóval az nem érv, h ha több a kartergáz, vagy kopottabb a motor akkor nyeljük be az EGR-es szívásokat..
Amióta nincs, szinte nem is foglalkozok az autóval, csak olajat meg szűrőket cserélek...előtte meg 10ezrenként pucoltam, meg nyomoztam állandóan, h mitől nem megy, mitől rángat aprókat stb.. tudod a jelenségeket...te sem keveset szenvedtél vele---

Hozzáteszem attól, h nálad bent van, de módosított programmal, nem biztos h ér is valamit a működése...mármint amire kitalálták, nem vagyok benne biztos, h teljesíti is...de nyugodt vagy, mert nem dobtad ki! :)
Erhard 242 (Pure Energy)20-06-2015 13:12:21 // 68595
az 1.3mjet-nél is probléma ...sajnos ez a DPF egy nagy f@szság az EGR-rel együtt, az egész sajnos szétkúrj@ az autót főleg azoknál akiknél 2/3-ad város a többi országút...bizonyos km után a 2,4-nél 80-120e km, az 1.9-nél 180-220e km, a 2.0-nál 200e km környékén várhatók a problémák, a 2,4-nél eldugul a DPF, a HF megreped, átszakad, az 1.9 a legüzembiztosabb ebben a témában ott csak a DPF lesz kukás, a 2.0-nál a DPF bírja ellenben műanyag vízhűtött alkatrészek mennek tönkre, gyakori a dugattyúátégés ... szóval jó ez a mentsük meg a világot bizonyos km-ig és utána?
Én mindenkinek azt tanácsolom ha sokat megy városban akkor irtsa ki a DPF-et mert kukássá varázsolja a blokkot hosszú távon
Pityukoma20-06-2015 13:11:05 // 68594
Hú bacccus, racevét :-(
Erhard 242 (Pure Energy)20-06-2015 13:04:18 // 68593
hívlak, ez nem jó hír :((((
Csabi20-06-2015 13:01:37 // 68592
uh, sajnálom! Nem sokat bírt akkor, talán egy éve raktad bele. De akár még kuplung/kinyomó is lehet, nem?
Csabi20-06-2015 12:58:39 // 68591
POnt ezaz, a legtöbb DPF-et a kezdetekben dobták ki, mert szerintem akkoriban -tisztelet a kivételnek- nem sok szaki volt tisztában a működésével...A felhasználók még annyira sem ,h kellene használni egy DPF-es autót... ( Nem vagyok benne biztos, h az akkoriban ajánlott olaj miatt volt mindez...)
Az enyém 10éves és tök jól tudja dolgát, persze már nem fogja meg a korom 100%-át hanem mondjuk csak 80-at...De a régiekkel sem volt nagy gond...
Giuntini20-06-2015 11:59:07 // 68590
Ebben igazad van, de mikor közli a gyártó a valódi fogyasztást. A varosi köszönő viszonyban sincs a gyár által megadott értékkel. Ezekre mind hosszabb idő utan derül fény. A 3,2 aut. Gyári városi fogyasztása 16.5 l. Milyen lehet a valódi? Sajnálom a kettőstömegűt.
'''''20-06-2015 10:56:41 // 68589
ErHard,ma széthullott a kettőstömegűm.Terhelés nélkül zakatol az egész.Érzem a pedálon és a váltón is,mindegy,hogy ki-vagy benyomott kuplungnál.Van valami erősített belőle vagy utángyártott?

Persze az új turbó még be sincs lőve.Valószínű az eddig megtett km-ek alatt kapott. :-(
'''''20-06-2015 10:48:28 // 68588
És szerinted ezt mondta valaki 2006-ban?Fogalmuk sem volt róla!Pl ha én tudom,akkor 3.2benyást vettem volna.Utólag sajna elég könnyű ezt elmondani.
Viszont aki most szeretne 2.4-et az már tudhatja,főleg ha kicsit utánaolvas.
Giuntini20-06-2015 10:39:45 // 68587
Én azt mondom ha jól működik a DPF nem szabad hozzányúlni. Ha valaki 2.4-et vesz, azt tudni kell, hogy nem városi autó. Időnként jól meg kell futtatni autópályán, és nincs semmi baja. Az EGR is a sok városi használat miatt van igénybe véve. Ha állandó nagy sebességgel mész, nem dolgozik az EGR.
Giuntini20-06-2015 10:35:17 // 68586
Nekem se ment még ki soha 1.6-ig.
Shadin20-06-2015 10:18:42 // 68585
Az a műszer határa :-( Sose megy ki 1.6-ig, de MES szerint viszont igen...
Shadin20-06-2015 10:17:23 // 68584
Én értem a sztereotípiákat, hogy a DPF ill. regen valójában rossz a motornak, meg ha lefelezzuk az EGR-t akkor nem löki tele a szívósort korommal stb.
DE ezek,mint mér többször elhangzott, valami más következményeként kialakuló esetek. Mindenki szereti kiherélni a az autót, de senkinek nincs kedve nagynyomásút, porlasztócsúcsot vagy turbót stb. ellenőrizni/javítani, pedig azt kellene...

Kiszereltem a szívósort kb. 200k futás után és a lapátkák még csak nem is kotyogtak. Volt az egész cuccba 3-4mm olajos korom. Olajos! Mi a szart keres ott olaj? Ja, kopik a motor, vékony az olaj a turbónak? Megoldás: kibelezzük az autót.

Be tudom mutatni bárkinek a réki szívósort, nem pucoltam még ki. Ha csak normál működésből eredő korom járt volna arra akkor nem is rakódott volna fel sehova. Sem az EGR-be.

Kezdünk TDI szintre sűlyedni :-(

Ki hiszi, ki nem , minden kombinációt kipróbáltam hardveresen és szoftveresen is DPF EGR ügyben.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.