Forum >> 159

Piritu - 1.000.00021-06-2015 22:09:05 // 68719
Most is rádobtam egy kis időt, hogy a német nyelvterületet végigbogarásszam,de semmi mérési eredményt sem találtam arról, hogy a bemenő koromból (méretenként) mennyit enged át a dpf :-(
Liquid21-06-2015 20:06:07 // 68718
Én is felújítottam a gyárit egy hasonló plakettel, tartalékba került mert biztos ami biztos vettem egy gyári újat. Én megfúrtam a közepét és ott megkezdve le lehet hámozni úgy hogy a króm ne sérüljön. De olyat is hallottam, hogy hőlégfúvóval is meg lehet oldani a ragasztást.
Piritu - 1.000.00021-06-2015 19:56:29 // 68717
Még anno 2010-ben is, amikor a 159 vétele előtt mindenhol próbáltam utána járni a dolognak.
Erhard 242 (Pure Energy)21-06-2015 19:49:50 // 68716
a 2.0-nál a leömlő után van, eleve a turbó is izzik rendesen meg még a DPF is rendesen melegíti a motorteret...a 2.4-nek is elöl van az előtét kati gondolom a plusz üzemanyag plusz egy viszonylag eltömődött DPF miatt alig menő autó kapja a fojtást rendesen ez nem egy normális dolog....
Erhard 242 (Pure Energy)21-06-2015 19:45:44 // 68715
szerintem már cserélték a DPF szűrőt... a 2,4-nél amúgy sem volt jó az olaj ajánlás :(
Giuntini21-06-2015 19:34:30 // 68714
Nekem egyszer dugult el, ez is a motorgenerál után történt, hibát dobott ki, a hőérzékelő jeladó nem működött. Ki lett cserélve, elindultam, majd pár kilométer után a 6-os úton eltűnt a hibaüzenet, és elindította a regent. Examiner szerint 16%-ra viszi le a az eltömítettséget a regen után, ami nagyon jó érték.
Alejandro21-06-2015 19:17:39 // 68713
én is ilyet tettem fel, és nagyon jól néz ki, semmivel sem rosszabb minőség, mint amit levettem a gépről! nyugodtan vágj bele!
Ja igen, és nekem van mindkét típusból ha érdekel..:)
W.21-06-2015 19:11:42 // 68712
Bizony, bizony! Orvosilag alátámasztva! Ezért mondom én is, hogy nagy parasztvakítás az egész euro4-5-6 szabvány! Kizárólag üzleti érdekek állnak mögötte, nem a környezet védelme!
mzo21-06-2015 19:04:50 // 68711
Azért végig olvastad?
mzo21-06-2015 19:01:47 // 68710
Hát jó. :)
Piritu - 1.000.00021-06-2015 19:00:38 // 68709
Ilyen cikkek tucatjával vannak. Mérési eredményt csak azt találtam.
mzo21-06-2015 18:55:52 // 68708
Pedig a nanorészecskéket pont hogy nem fogja meg a DPF. Már évek óta azon agyalnak, hogy ezzel a problémával mit tudnának kezdeni. És lassan már oda jutnak, hogy jobb lenne a régi diesel motork által kipufogott cucc, mert az egyrészt sokkal szűrhetőbb lenne, másrészt -bármilyen fura is- de talán kevésbbé káros mint az új korszerű dieselek által kipufogott dolgok. De ITT egy cikk a témáról.
Chianti21-06-2015 18:51:36 // 68707
Mekkora élmény lehet 1 ilyet élőben látni! Hát még vezetni!!! :o)
Balazs8021-06-2015 18:18:51 // 68706
Én is az utóbbi időben elég sokat városoztam és bizony 250km-es átlag jött ki regenerálások között,viszon reg. utána is kb. 47% volt a tömődöttség . Utána két hétvégén is volt 800-800km autópálya ahol pont hazaérkezés elött volt a reg. 60km-el és a tömődöttség csak 10% volt. Nézegettem pár adalékot egyet rendeltem is, de még nem próbáltam, azt írja kimondottan városi is kis távolságú használatra ajánlják.

http://www.autoadalek.hu/liqui-moly-dizel-adalek-reszecskeszuro-vedo-tisztito-250ml-t283848
Piritu - 1.000.00021-06-2015 18:15:24 // 68705
Erre mondjuk nem gondoltam, hogy a forró kipufogott gáz is begyújthatja. Innentől a szelepégés is érthető.
Csabi21-06-2015 18:12:58 // 68704
Attól van , h a kipuff ütemben megkapja a plussz gázolajat és egy része már akkor elkezd égni,(200°C körül van a Dizel gyulladási hőmérséklete, a kipuffgázok kicsit melegebbek) és maga a folyamat a DPF-ben teljesedik ki...
Nem véletlen van regenerációhoz kötve a hűtőventilátorok üzeme regenkor.
imi15621-06-2015 18:08:22 // 68703
Pedig valami lehet a dologban,mert egyes típusoknál a hűtőventilátor automatikusan elindul regeneráláskor.
Az nem lehet,hogy ilyenkor a befecskendezés ideje is módosul,hogy jobban felforrósodjon a motorból kiáramló kipufogógáz?
Piritu - 1.000.00021-06-2015 17:57:00 // 68702
"a regen okozta nagy hőterhelés" - mitől van? Sose értettem. A plusz gázolaj a katalizátorban ég el, majd begyújtja a dpf-et. Hogy jut vissza a meleg a motorba?
Piritu - 1.000.00021-06-2015 17:54:45 // 68701
"legapróbb nanó méretű koromszemcséket már a dpf sem fogja meg" - nagy részét igen. Nemrégen találtam a neten egy svájci alagútépítő cég mérési eredményét. Munkavédelmi célzattal az alagútban dolgozó munkagépeket szerelték fel koromszűrővel. Megmérték előtte és utána a részecskék mennyiségét. A legkisebb mérettartományban is 90% felett volt a visszatartott részecskék száma.
imi15621-06-2015 17:35:38 // 68700
Én ilyeneket tettem fel.Nagyon egyszerűen ment,a végeredmény tökéletes lett:-))!
norbi040921-06-2015 17:12:28 // 68699
Szép napot! :)

Valaki cserélt már elöl úgy emblémát, hogy a króm maradt a règi és csak egy ilyet rakott fel? :) Nem gagyi minőségűek ezek? Mi a folyamata ennek a verziónak?
Don Gombóc21-06-2015 16:40:16 // 68698
https://www.youtube.com/watch?v=g1yP4xUXfFY
Chianti21-06-2015 15:20:30 // 68697
Bizony bizony, a dicső múlt! De jó is lenne, ha az Alfa egyszer újra a régi fényében tündökölne és visszatérne a versenypályákra. Ehhez persze előbb vissza kéne táncolni a szakadék széléről... Remélem jövő 7 végére kiderül van-e erre esély egyáltalán. Mindenesetre szép teljesítmény volt akkoriban 1.5 literből több mint 400 pacit etetni.
.......................21-06-2015 15:12:18 // 68696
Nem kell betojni ,a regen közbeni füst normális,
Láttam sok vw ent seatot is ugyanúgy fehér füst gomolygott mögötte egy pár másodpercig
Chianti21-06-2015 15:04:57 // 68695
Szevasztok! Régen nem jártam errefelé, de azért követem az eseményeket. Már többször írtam, hogy nálam a regen ( legalábbis amiket én észrevettem, de az asszony is ugyanezt tapasztalta párszor ) egyet jelent a hófehér sűrű füsttel, ami 1-2 percig tart, de akkor tényleg nem látsz magad mögött mást a tükörben. Eddig mindig csak autópályán csinálta, ezért elég könnyen kiszúrtam, de én még semmilyen más jelenséget nem tapasztaltam ami arra utalna, hogy épp elkezdődött, netán folyamatban van a tisztítás.
Ezek szerint akkor hamarosan számítanom kell valami komolyabb rendellenességre? Mellesleg május eleje óta nem éppen rendeltetésszerűen használom a kocsit, ugyanis rendszeresen (napi 4 alkalommal) megyek vele 10 km-es etapokat meló miatt. Ráadásul garázsom sincs és már most van olyan, hogy 1-1 hűvösebb éjszaka után nem éri el a vízhőfok mutatója a 90 fokot mire odaérek. Mi lesz akkor télen? Márpedig eladni nem szeretném a családi kedvencet, melós benzinesre, meg jelenleg nincs keret. Meglátjuk hogyan bírja. A szerelőmmel már beszéltünk a szívósor, EGR, DPF tisztításról, ami 2 okból kifolyólag is aktuális lesz az idén. Egyrészt 180.000 felett járunk már, másrészt idén ősszel tervben van egy kis chip tuning. Gondoltam nem árt előtte kicsit rendbe rakni a problémás dolgokat... Remélem addig nem lesz különösebb gond a vassal.
Shadin21-06-2015 14:23:41 // 68694
Nem tudom akkor mi lehetett, de azután történt amikor le lett falazva és kiírta Ricsi :-(
Csabi21-06-2015 14:10:47 // 68693
Szerintem egyértelműen a regen okozta nagy hőterhelés és az elégtelen hűtés következménye a HF repedés...Főleg 2,4nél... Kialakulhatnak olyan helyzetek, amikor a motor hűtőrendszere kevésnek bizonyul, az adott üzemállapotban....
Gondolok itt pl egy pesti dugóban elkapott regeneráció alapjáraton, amikor a hűtővíz áramlás csekély, a hőterhelés meg nagy....2,4esetében amire az 5hengeren végigkergeti a vízszivattyú a vizet alapjáraton, nem tartom lehetetlennek hogy kialakulnak forró pontok...
-Többek között ezért is ajánlják a minimum 2000es de inkább 2500as fordulatot regen közben.

Egyszer jártam úgy 38°-ban városi araszolgatás közben, h regen közben kigyorsításkor egyszerűen visszavett az autó a teljesítményből, hiába nyomtam a gázt nem ment...már vártam a sárga lámpát és hibára gondoltam...ez tartott kb pár percig.
Aztán ahogy befejezte a regent, fél percre rá visszajött a teljesítmény is....Azóta sem tapasztaltam ilyet, de a jelenséget arra fogom, h túlmelegedett a hűtővizem, és egyszerűen működött egy teljesítmény limiter.... bár ez csak tipp.
Liquid21-06-2015 14:07:48 // 68692
nem baromság, sajnos így van. Sokkal igénytelenebb látvány egy zsírosan füstölő IFA mint egy színtelen szagtalan zsírúj modern dízel, de rákkeltésileg nem rosszabb a régi sőt, a DPF egy szűrő így természetesen nem mindent szűr ki, vannak bőven nem látható részecskék is...
"A modern dízelmotorokból származó koromrészecskéknek hibás a szerkezete, s a felszínükön nagy mennyiségben található agresszívan reagáló vegyi anyag. Ezen túlmenően az Euro 4-es koromrészecskék felszínén sok a kapcsolódó OH-csoport, emiatt ezek könnyen reagálnak a szervezet hidrofil (vizet vonzó) molekuláival. Az öregebb dízelekből azonban nagy, kémiailag semleges, szabályos formájú, hidrofób (tehát a vizet taszító, emiatt a szervezet molekuláival nehezebben reakcióba lépő) részecskék jutnak ki."
Csabi21-06-2015 13:56:30 // 68691
Ez így van! Részterhelésen látszik csak a növekmény, amikor ténylegesen is működne az EGR. Padlógáznál nincs változás, jópárszor megmértem. Shadinnál valami nem stimmelt...
mzo21-06-2015 13:45:24 // 68690
Igen ez így van, de a legapróbb nanó méretű koromszemcséket már a dpf sem fogja meg. És ezekkel talán még nagyobb gond van, mivel ezek már -ahgy írtad is- nem akadnek fenn a nyálkahártyán, hanem egyenesen a türdőbe jutnak onnan meg a véráramba. És kvázi még rákkeltőbbek, mint a "normál" méretű korom szemcsék.
'''''21-06-2015 13:40:11 // 68689
Nálam akkor tilt be,főleg most a tesztek ideje alatt ha a kipuff nyomás és a turbó nyomás között nagyobb a különbség pár másodpercig,mint amit a comp megenged.Érdekes,hogy hibaüzenet nincs és ki-be kapcsolás után indul.
mzo21-06-2015 13:33:12 // 68688
Nekem még sosem limpelt be. De max trhelésnél nem is értem miért. Akkor egyébként is zárva lenne az egr, ha nincs falazva akkor is. tul képp max terhelésnél tökmindegy van e falazás vagy nincs. Nem lehet hogy neked a húzott program miatt dobott kódot?
Zsolt15521-06-2015 13:22:58 // 68687
A lexikális ismeret?
Egyik sem javasolt inhalálásra.
Shadin21-06-2015 13:21:55 // 68686
Nem a részterhelésen volt a gond, hanem mex. terhelésen limp-elt be :-(
Csak részterhelésen simán látszik a különbség.
.......................21-06-2015 12:24:38 // 68685
Ez baromság,
Rákkeltő mind a kettő,az ifa is
.......................21-06-2015 12:23:28 // 68684
Sőt a regen szelepszakadást is csinált már
Logikus,addig égeti a regen a dpf et amíg ki nem tisztul
A nagy hőterhelést meg nem bírja az hf
Zsolt15521-06-2015 12:22:05 // 68683
A régi (pl.:IFA) dízel motorokkal szemben a mai modern nagynyomású CR vagy PD rendszerű motorok károsanyag-kibocsátása (jelen esetben korom) megváltozott. Míg a régiek esetben a szemcsék nagyobb méretűek 10 mikron felettiek voltak, amelyek néhány óra alatt leülepedtek a levegőben. Ezeket hívják többek között ülepedő pornak. Illetve belélegezve megakadtak az orrban, illetve a garatban, de nem jutottak tovább.

A mai modern dízelek nagy nyomással porlasztják be a gázolajat az égéstérbe és ez által, ahogyan a gázolajszemcse úgy a korom szemcse is kisebb lett. Jellemzően 10 mikron alattiak és ezeket hívják többek között szálló pornak, melyek már bejutnak a tüdőbe is és egyáltalán nem, vagy csak nehezen ürülnek ki onnan.
Erhard 242 (Pure Energy)21-06-2015 12:08:16 // 68682
az eldugult dpf váltja ki ezt a hibát
mzo21-06-2015 11:30:49 // 68681
Gyorsan el is mentem vettem az Agip kúton egy spurit beleöntöttem és megint teletankoltam normál nyállal.
Nekem igazából a Mol normál jött be talán a legjobban, de lehet hogy csak azért mert az van hozzánk a legközelebb és az esetek 80%-ban ott tankolok. De az OMW és normál shellel se volt még semmi bajom.
Ja és 125,5 kmerre tankoltam 8,7 l. Az 6,96 l átlag. És ennek a 3-a város, sőt araszolás is. A fedcomp meg jelzett 8,2 átlagot. ??
mzo21-06-2015 11:22:00 // 68680
Oké én is adom, hogy ezek amiket írtál a hangosabb alapjárat, lassabb bemelegedés elvileg! megvannak, de nálam ez a gyakorlatban szinte észrevehetetlen. Az hogy a hűtővíz felmelegedése között 20% eltérés lenne... Hááát lehet, de akkor az a 20% valami nagyon kicsi időre kell hogy vonatkozzon, mert mondom nekem szinte nincs különbség, megtett km-erre vonatkoztatva. Mindig nagyjából ugyanott mozdul meg télen a vízhőfokmérő, mikor megyünk munkába. Onnan is tudom hogy ekkor indul be a fűtés, ill a ventilátor.

A Tb nyomás meg részterhelésnél persze hogy magasabb lesz egy kicsit, mert akkor nyitva van az Egr és ott el tud szökni a nyomás. De ettől még a max turbó nyomás nem lesz magasabb, mert padlógázon -amikor maxon tölt a tb- akkor az egr úgyis zárva van, tehát akkor már nem tud szökni a felépített nyomás rajta. Kvázi olyan mintha le lenne falazva. Azt elhiszem hogy a Mankyék belenyúlnak, hogy részterhelésnél alacsonyabb legyen a nyomás, de őszintén nem tudom, hogy az a min különbség ami falazott egr vs nem falazott egr /részterehelésnél van számít-e valamit, ill okozhat e bajt hosszú távon. Nekem régen normál egrnél 140-es tempomatnál 0,7-0,8 volt a tb nyomás. Falazás után ez felment 0,9-1-re. Ez baj lenne? Nem hiszem. Ha a max turbónyomás menne fel az egekbe na az már baj lenne! De akkor már úgyis jönne a tiltás. Nem?
Giuntini21-06-2015 10:57:25 // 68679
Többször mondtátok, a hf repedést a 2.4-nél, ha a DPF benne van. Ezt a hibát mi váltja ki? Én ennek szenvedő alanya voltam mint tudjátok. Mivel én nagyrészt főleg a nyári időszakban autópályán használom, talán most már jobban védett vagyok ez ügyben. Mivel lehet kiküszöbölni a hf repedést?
Shadin21-06-2015 10:05:45 // 68678
ezeröcsi :-)
nesze emisszió.
Shadin21-06-2015 10:04:50 // 68677
Ez marha érdekes mert nekem is csalódás volt a Shell vpúder, sokat zabált és nem ment tőle. Piritunak meg bejött. Nem értem én ezt (sem). Nekem az OMV nyál az amitől érzésre halhabb kicsit az autó, kb. kicsit vagy nem megy jobban, viszont kevesebbet eszik kb. pár decivel és télen jobban indul.
Shadin21-06-2015 09:59:02 // 68676
Az én esetemben (!) az alapjárati, leginkább hidegen, csattogás egyértelműen erősebb, a bemelegedési idő ~20%-kal több és a tempomatos autópálya 130 km/h tempóbál nézve a tb nyomás ~0,7 helyett ~1,1 bar lefalazott EGR esetében.

A csattogás nyilván szokás kérdése, de én felvettem azonos kondíció mellett anno "telefonra" és igen, hangosabb.

Melegedés témát egy cartárs szintén igazolta itt a fórumon mérési diagrammokkal, halál pontosan.

TB. nyomást nézzétek meg nyugodtan, igazam lesz. Ricsi és Manky is azt mondta, bele kell nyúlni itt is ha EGR off-olnak.

Ezek tények, ezt senki sem tudja nekem cáfolni.

Még a nyomással kapcsolatban még egyszer. Amit az óra mutat az max. 1.55bar, ne érezze már a jó ember, h kifeküdne :-D

De nézzük mér meg egy rendes diaggal, miszerint pl. 4-esben 1500-tól 4500-ig padló gézon mit mutat az óra lefalazott EGR esetén és vajh mennyi a tényleges...

Meggyőzhető vagyok, de nálam ez nem elmélet hanem tény.

Biztos velem van baj :-D
Pityukoma21-06-2015 08:55:12 // 68675
Csak úgy:

:-)
mzo21-06-2015 08:48:28 // 68674
Jó reggelt.
Az tb óra nekem se megy ki a maxig, nagyjából 1,55-nél megáll, ahogy Te is írtad.
Viszont képzeljétek, tegnap Shell Vpowernitro-t tankoltam (ritkán szoktam prémiumot) és azt leszámítva, hogy megvolt a placebo húezmostdejó lesz érzés, a motorból sajnos épp az ellenkezőjét váltotta ki.
Konkrétan olyan mintha pár le eltünt volna belőle. És ezt már másodszor tapasztalom ettől a gázolajtól. Nagyon fura. Tegnap voltunk Velencén, és a pályán végig az volt az érzésem, hogy hallo mi van ezzel az autóval? Megy megy, de nem az igazi. Na nem baj, veszek egy spurit, és rátankolok egy picit, valami normál Mol-os üa-ból hátha visszajönnek a lovak. Kint meg a Horvát üa-tól úgyis szárnyakat kap majd. :)
'''''21-06-2015 07:50:49 // 68673
Nekem most a tesztek miatt több mechanikus óra is van.Az egyik pont a turbónyomást méri.A gyári óra egy időben indul a mechanikussal,viszont nem megy ki a maximumig valamiért.Nálam nagyobb a nyomás mint a gyári 1.6 de mégsem mutat az óra 1,55-nél többet.Tehát nem a valósat mutatja csak valami hasonlót de egy ütemben a valóssal.
Don Gombóc21-06-2015 06:49:59 // 68672
Jó reggelt! :-)
Érdekes ez a sokak által említett turbó nyomás, illetve a működési látványa már ami a gyári műszert illeti.
Érdemes lenne egy sima mechanikus levegőnyomás mérő órával összehasonlítani a gyárit, mert arról a fene sem tudja hogy milyen egyáltalán, hová van bekötve stb.
Számomra is furcsa a viselkedése, ez vagy ilyen szar vagy valami oka van.
A benzines turbóshoz képest olyan az ébredése és a nyomásvesztése mint a nyúl és a csiga futása közti különbség.
Arra is gondoltam talán a változó geometria miatt ilyen, és teljesen jó talán.
Lehet hogy a gyári a műszerfalban nem is közvetlen levegőt kap hanem csak jelet valahonnan. Még nem is néztem meg. Így lehet hogy csak valami hibrid szar kijelzés az egész, és a kocsi meg jól működik.
GTPeti21-06-2015 06:30:38 // 68671
1:1-ben ez az én véleményem/tapasztalatom. (Leszámítva a 159-specifikus részét, természetesen.) A turbónyomás dolognak még utánajárok, de nincs arra utaló jel, hogy elszállt volna.
mzo21-06-2015 01:01:02 // 68670
a második mondatból lemaradt a különbséget szó :)) még mielőtt valaki félre értené.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.