Forum >> 159

.......................13-10-2014 09:08:48 // 59883
szerintem a 2,4 motorkárok a dpf re vezetvetők vissza,amikor regenerál egyszerűen elégeti a motort is,
A multkor tök üres autópályán próbálgattam a Dpf hőmérséklet 550 fokot ért el csak maximum,
Ugye a regem meg 650 fokon megy ,
Szerintem ezt nem bírja
Erhard 242 (Pure Energy)13-10-2014 08:56:07 // 59882
szerintem a 2,4-es 59-es konstrukció nem rossz, sajnos a Te eseted egyedi, mivel nem tudhatjuk mi történt előtte, lehet kicsit megfőzték eladás előtt utolérte a tulajt a vízpumpa tipikus esete, vagy a légtelenítő csavar meghibásodása, azért a kinti használt autó piacon bőven van 300e km-et futott példányok....
Wasco13-10-2014 08:23:01 // 59881
Kezdek aggódni! Nekem is 2.4 van, lassan 3 éve, ezt használom munkára (ennyi idő alatt kb. 90.000 km-ert mentem vele) most értem el a 200.000 km-ert. Mióta olvastam a történetedet (mindig olvasom az oldalt, visszamenőleg is, bár ritkán írok) a "kis ÖRDÖG" állandóan itt motoszkál bennem. Nem tudom lehet mást kellene keresnem munkára???
Mivel azonban évek óta ez a kedvenc típusom nem szívesen válnék meg tőle.
Giuntini12-10-2014 23:03:05 // 59880
Most ahogy olvasom a véleményeket a mai modern autóknál egy megadott futásteljesítmény után irdatlan pénzt lehet költeni az autókra. a dízeleknél ez 200ezer kilométer, a 2.4-re hatványozottan igaz. Ezért van, hogy a csodálatos autók amik vissza vannak tekerve hihetetlenül el tudnak romlani. kint a 200ezer kilométer fölött futott autók, amik fel vannak újítva, és garanciát vállalnak rá, annak tényleg van ára. Nálunk az a lényeg, hogy kilométer számláló minél kevesebbet mutasson.
Piritu - 1.000.00012-10-2014 22:33:45 // 59879
Én innen töltöttem le mindet :-)
Sajnos egyesével kell :-(
Chianti12-10-2014 22:15:45 // 59878
Légy üdvözölve... és további boldog Alfázást! :o)
Liquid12-10-2014 21:14:06 // 59876
Isten hozott! Gratula! :)
Jupiter15512-10-2014 21:05:41 // 59875
Sziasztok!

Végre helyet foglalhatok köztetek :)

Régi álmom vált valóra: sikerült átülnöm egy 159-esbe. Hogy milyen érzés? Leírhatatlan :)
ValeRossi4612-10-2014 19:51:49 // 59874
Ertem,de eddig nem tunt fel. Ez parosulhat turbonyomas esessel?
Erhard 242 (Pure Energy)12-10-2014 19:51:11 // 59873
inkább vett volna tényleg 3.0-át az egy jó konstrukció
Erhard 242 (Pure Energy)12-10-2014 19:49:02 // 59872
sajnos bekövetkezik :( elkopnak a veztengelyek ...
quasimoto12-10-2014 19:46:19 // 59871
Szevasz Erhard,

Ez mennyire biztosan következik be? Egy kedves ismerősöm most vett egy JTS - t, én próbáltam megdumálni, hogy 12V 3.0 - t vegyen ( persze, nem 159 - es ) de mindenképpen fiatalt és ülésfűtésest ( ne röhögjetek ) akart = egy full laikus. Nagyon szomorú lesz, ha ez tényleg tutira ilyen hamar előjön...
Erhard 242 (Pure Energy)12-10-2014 19:40:46 // 59870
ez így van ahogy mondod...a TS-ek pl azért nem annyira rosszak csak tényleg oda kell figyelni a 10e km-kénti olajcserére, lehetőség szerint gyári olajat tegyenek bele és akkor elmegy 3 kilóig is nagyobb gond nélkül, sajnos a CF3-as TS és a JTS a fillérb@aszó mérnökök újítása a spúrkodjunk az anyagon című előadás, mind a persely, mind a gyűrűkészlet valamint a vezérműtengely egy gyatra, szar ötvözet 100e km-nél fossá kopik az egész :(((
droberto12-10-2014 19:32:51 // 59869
OFF
Tudtok olyan helyet, ahol egyben le lehet tölteni a TC Égéstér beszélgetéseket?
Köszi! :)
ON
dev16612-10-2014 19:24:03 // 59868
sztem az olajpára lesz, ami kartergáz látható része. Teljesen normális jelenség, mindaddig míg nem párosul hozzá magas nyomás (ezt JTD-kre értem, más konstrukciókban az erős kifújás sem feltétlenül utal erős kartergázra, mert vákuumszivattyú is belepumpál motorszellőztető rendszerbe).
afla15912-10-2014 19:20:08 // 59867
Akkor Te már elől és hátul is eregeted a kormodat??? :D :D Nem ér...én is szeretném!!!!
norbi040912-10-2014 19:15:25 // 59866
Rendben. Hogy érsz rá?
Piritu - 1.000.00012-10-2014 19:01:52 // 59865
Azért egy angol biztosító tényleg autentikus információ forrás :-DD
ValeRossi4612-10-2014 19:01:34 // 59864
Pityukoma :) megneztem rendesen a fustoles helyet..
az egyik cso tove mozog abban a kartergaz "mittudom en"
mibe. Onnan jon a fust. De a jo oldalat nezem,van fustgepem :D
Piritu - 1.000.00012-10-2014 18:59:27 // 59863
Aztán beraktam a mélynyomót, és máris értelmetlen a munkájuk :-)
Vermacy12-10-2014 18:54:19 // 59862
Ma eltörtem a 16-os gyertyakulcsot, hogy döglene éhen az ilyen szerelő...
tdemeter12-10-2014 18:46:21 // 59861
A linkelt cikkhez itt egy ellentetes cikk, bar regi mar kicsit, de hasonlo eredmenyeket irnak mint amit a totalcaros cikk is idez.
Origo
tdemeter12-10-2014 18:43:17 // 59860
Azt gondolom, hogy nem lesz olyan nap ami mindannyiunknak megfelelo lesz.
Lehet, hogy azt csinaljuk, hogy a heten eljuttatom hozzatok a cuccot, egyeztetunk 1-1 idopontot aztan lesz majd valami
norbi040912-10-2014 18:38:21 // 59859
Egyszer csak összehozzuk ;)
Jövő héten pénteken-szombaton érek rá majd egész nap.
Amúgy csak délelőttönként sajna...
Liquid12-10-2014 18:11:28 // 59857
a fészliftnél faragtak vagy 100kg-ot
Haddel12-10-2014 18:08:20 // 59856
Hogy jártam ma?! Tesómékkal menni akartunk kirándulni,az aksim meg teljesen le volt merülve. Nem értem ,hogy lehet.Létezik ,hogy tönkre ment volna? Felraktam tölteni,kiváncsi vagyok mit mutat majd.
Shadin12-10-2014 18:06:25 // 59855
Akkor benéztem a súlykülönbséget...
Az enyém 1660Kg forgalmi szerint.
Pityukoma12-10-2014 18:06:13 // 59854
Nem, persze hogy pörgött a kerék. De az a Q4 az brutálisan jó dolog.
Pityukoma12-10-2014 18:03:12 // 59853
Az enyém forgalmi szerint 1680kg Gyári136Le + chip ~166Le. Mérve nem volt egyik sem.
tdemeter12-10-2014 18:02:03 // 59852
Bakker, jo nektek.
Kb soha az eletben nem jutunk el oda, hogy odaadjam nektek az odb olvasokat.
Jovoheten?
'''''12-10-2014 17:00:23 // 59851
Az enyém 1680kg.Lemérettem.A q4 biztos több.
Liquid12-10-2014 16:05:51 // 59850
Nem tudom Pityukomáé mennyire van feltekerve.
Liquid12-10-2014 16:02:32 // 59849
1635 a forgalmi szerint
Shadin12-10-2014 15:53:36 // 59848
Jelentős persze, de szerintem a hajtás is nagyon sokat segít. Mennyivel nehezebb a Tiéd mint Pistié? Egy LE-re jutó tömeget nézve nincs 60-70 LE-nyi különbség.Fejben számolva, Neked 7,5Kg/1LE, Pistinek 9,5. Kb. Brutál jó az a Q4...
vargadre12-10-2014 15:42:22 // 59847
Sajnos melózom plusz autószerelés is van. (Igaz nem az Alfát) Azért köszönöm az ajánlatot.
ValeRossi4612-10-2014 14:08:56 // 59846
Voltam ma Pityukomanal,meglatogattam Norbi fekszerelese kozben
Utana raneztunk az enyemre is,a ciceges forrast kerrsve,es akkor Norbi vette eszre,h kis fust szall fel a motor hatso reszenel.kartergaz szeru szaga van. Mellekelek kepeket.hatha valakinek van tippe :)

Liquid12-10-2014 14:05:45 // 59845
60-70 lóerő azért jelentős különbség.
De persze a megfelelő rajt még fontosabb, illetve a kipörgésgátló is vissza tudja fogni.
Vermacy12-10-2014 12:24:43 // 59844
Meghiúsult! Család "rendet" rakott a szerszámosban és nincs meg egyetlen szerszámom/eszközöm sem és eltört a gyertyakulcsom...
Shadin12-10-2014 12:04:39 // 59843
Nem lehet ennyivel erősebb a 2.4 :-(
Tudtál rendesen indulni, vagy elcsúszott a kerék? Én azt vettem észre, hogy amit az én autómban kipörgésgátlónak hívnak, na az nem tudom, hogy mi. Nem hogy csak simán kipörög, még el is pattog az útról...
Giuntini12-10-2014 11:34:25 // 59842
Egyetértek. Én a fő problémának a hosszú olajcsere periodust látom. Nincs kenés, és ez egy idő után meglátszik a hengerek falán. Kíváncsi lennék, hogy a tökéletesnek tartott motorokon, milyen bemaródások lehetnek a hengerek falain.
.......................12-10-2014 11:22:21 // 59841
Ja ,egy pár 2,4 es kikönyökölt e miatt
mzo12-10-2014 11:05:29 // 59840
? voltak az 59-esekben rossz szériájú injektorok?
Erről nem is tudtam...
.......................12-10-2014 10:31:09 // 59839
Hát sikerült a boschnak a 159 azért szar széria injektorokat szállítani
mzo12-10-2014 10:23:55 // 59838
Teljesen egyetértek, én is meglepődtem hogy a PSA/Ford 1.6 dieselt nem tették be, pedig a koromképződés talán ennél a motornál legjellemzőbb hibaforrás. És ennek akövetkezményeként turbóhalál stb... Unokatesóméknak van ilyen motorral autó, annyi a teendő, hogy 10-mx 15 eként olajcsere, turbó előtti olajcső szűrő kötelezendően takarítani kell. Így egész megbízható motor az is. A 1,3 JTD-kről (mivel van egy ilyen nekünk is igaz Opelben) annyi, hogy ott két fő veszélyforrás van -az olajcserén kívül- a vezérműlánc (bár jóval tartósabb mint némely VW és BMW tipusokban, valamint kifejezetten ajánlott a kézifék használata parkoláskor) és az hogy a levegőszűrőnél befolyhat az esővíz amit ha beszív a motor akkor kalap. A PD TDI-knél meg konkrétan rosszul írták hogy a Continental PD elemekkel volt baj, pont az és a BOSCH volt a jó és a SIEMENS volt a rossz. Ezt motorkód alapján lehet ellenőrizni, különböző VW fórumokon fent vannak azok a szériák amikben siemens volt. Bár ezek nagyrészét már cserélték gariban, ha szerencsés az ember.
Egyébként, ahogy írtátok előttem is páran, le lehet vonni azt a következtetést, hogy a fő hibaforrás a nagyon sok esetben a hosszú olajcsere periódus, láncos vezérlés, valamint a közvetlen befecskendezésben van.
dev16612-10-2014 09:33:47 // 59837
nem akarok légből kapott általánosítgatásokba bocsátkozni, de a cikk, az Erhard által leírták és saját tapasztalataim alapján körvonalazódni látszik néhány fő probléma forrás a modern motoroknál:
- láncos vezérlés
- hosszú olajcsere periódus(sztem szándékos avultatási behatás a gyártó részéről)
- súlycsökkentés, de valójában gyengébb minőségű ötvözetek és mindenhol ócska műanyagok (PD TDI szelepfedél, megvan?:)))
- nagyon magas teljesítmény/hengerszám arány
- Delphi, Denso, Siemens bef. rendszerek (akármennyit is szidjuk a fosch-t, ez a legkevésbé fos)
- károsanyag szabványoknak való megfelelési kényszer és ennek köszönhető konstrukciós bonyolultság

de mindenek felett és csupa nagy betűvel:
PROFITMAXIMALIZÁLÁS
ebben a BMW és a VW, igazi élharcos :)))
Erhard 242 (Pure Energy)12-10-2014 09:16:27 // 59836
ja és a második helyezett 150e km-től teljes üzemanyag rendszer csere/ felújítás a Ford és Delphi közös csúcs fejlesztése 2000-2006-ig a 2.0TDCI
dev16612-10-2014 09:14:42 // 59835
Hozzáteszem, h tudnám bővíteni ezt a huszas listát: ne maradjon ki a hírhedt BMW V6-os kormosa sem, ami hajtókarcsapágyas lesz 200e előtt, az olajzabáló CR-TDI 2.0, a bámulatosan rossz V10 TDI, hirtelen haragú Honda VTEC és néhány TDCi variáns is pályázhatna.
Erhard 242 (Pure Energy)12-10-2014 09:13:34 // 59834
teljesen valós dolgokat írnak de... minden szentnek maga felé hajlik... kimaradt a listából jó pár konstrukció hibás platform ami ezeken kívül nálunk is lecsapódik, mondjuk amit a sor elejére raktam volna az az 1.6 PSA dejzel és mindent amit ezzel szereltek , az 1.5dci-vel holtversenyben, az összes VW konszern 1.4 16V-s benyás, 1.6 benya 100-110le-ig, az 1.2-1.4 láncos benyás (csak az 1.2-őt írták be), az 1.8T láca...a többi dejzelt beírták, a legendásan fos és garantáltan 100e-ként teljes generált kívánó Smart, a vezérműláncos Almera-k, Micrak, új generációs Pajero-k
no talán ennyi ...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.