Forum >> 159

.......................09-01-2014 07:56:00 // 45814
Már ne haragudjatok meg,de ez a csabi szerelőtök nem nagy ász,
Minden rendes autószerelő vesz bilincset is hozzá,aki csinált már ilyet,
Vagy van otthon egy szett bilincse 10 től 90 ig
Dömpi (il dottore)08-01-2014 23:16:12 // 45813
Má'meg nem tudok linkelni...na, akkor újra
Dömpi (il dottore)08-01-2014 22:50:45 // 45812
Kicsi feleségemnek a 147-ben ki lett cserélve a termosztát...volt némi sz*pás, meg kellett némi magyar találékonyság :) katt
ferike15908-01-2014 21:56:52 // 45811
Utána járok ennek is annak is, a szétvágást újrahegesztéssel említették, de nem vagyok benne biztos hogy jó megoldás.
Köszönöm! :)
Vermacy08-01-2014 21:08:26 // 45810
Hűha! Mennyi infó mindenféle témában. Alig bírtam fogni az infókat...
Attie08-01-2014 20:42:03 // 45809
156-ban az ablaktörlő fokozatállítója, ha esőérzékelős pozícióban van a kar, akkor az érzékelő érzékenységét állította. Gondolom a 159-ben is így van. Köd szitálásban még nem próbáltam, de sima esőben (kicsiben és nagyban is) nekem jól működik idáig.
Attie08-01-2014 20:33:12 // 45808
Ezt most nem értem. Milyen szembe szelet? :)
Csak leírtam, hogy nekem pont többet számol a komp., de a valós érték az pont ugyanannyi, mint Giuntinié :)
Hát a budapesti 12,5-13 literes fogyasztással én nem vagyok az a "decibaszó" fajta :)))
Pityukoma08-01-2014 19:33:46 // 45807
Kérdezd meg a Proex kipufogó szervízt. Profik, és mindent legyártanak, amiből akarod. Ha kell akkor rozsdamentesből csinálnak komplett rendszert is. Nekem a két kipufogó véget gyártották le kor anyagból (minta után) ill. az "Y" csövet csináltattam meg velük.
Pityukoma08-01-2014 19:26:40 // 45806
Szia,
Igaz OFF, de a kollégámmal egyszerre csináltattuk a vasainkata Rigotech-nél. Neki 2006-os 525i (szívó) bmw-je van. Elmondása szerint a fogyasztása nem változott se + se - irányba, viszont jobban megy azóta.
Piritu - 1.000.00008-01-2014 17:47:41 // 45805
Csippeltettem már pár benzinest, vagy 150ezret mentem is velük, de a fogyasztáscsökkenés az egyetlen, amit sose tapasztaltam. Ellenben jól észlelhetően jobban mennek. Szerintem érdemes megpróbálni.
droberto08-01-2014 14:18:31 // 45804
Nem akarlak rá beszélni, de szerintem ha a gazdaságosságot figyelembe vesszük sok más lehetőséged nincsen.
A helyedben keresném a userek tapasztait.
Esetleg kérdezd meg itt a tuningos topicban, biztos kapsz válaszokat.
droberto08-01-2014 14:15:04 // 45803
Ha leszeded vágsz a palástjára egy nagy nyílást hozzáférsz a levált alkatrészhez.
Tapasztalataim alapján a javítás csak tűzoltás, néhány hónap múlva ismét szétválik valami és akkor az fog zörögni.
Másképpen: Ha egyszer a korrózió felüti a fejét, akkor arra már keresztet vethetsz.
A kipufogó szerelés meg mindig gennyes feladat (főleg ha magad csinálod).
Szerintem vegyél egy új dobot (gyárit vagy valami jó minőségűt). A korrózióállóság nagyon fontos.
A dob élettartama nagyrészt használat körülményeitől függ, átlagban 6-8 év után általában már jönnek a problémák.
Crea08-01-2014 14:10:26 // 45802
Franc se tudja megéri-e azt az 50-70 ezret...azt mondta,hogy a fogyasztás is csökken 0.3-0.5 literrel, azonos használat mellett, mert rugalmasabb lesz az autó...lehet megcsináltatom aztán beszámolok róla. Az tuti,hogy nagy csodát szivó benzintől nem kell várni, de ez a nagy tömeg lehet azt a pár lovat is megérezné amit kapnék ettől az optimalizáslástól.
Erhard 242 (Pure Energy)08-01-2014 14:06:53 // 45801
bontó újból csak gyári horror...
droberto08-01-2014 13:56:18 // 45800
Igen a szívó benzinesek kevésbé tuningolhatók.
droberto08-01-2014 13:55:11 // 45799
A maximum az relatív. Minél több a teljesítmény többlet, annál nagyobb az alkatrészek igénybevétele. Dízelnél szerintem 15-25% teljesítmény többlet, okos használat mellett az alkatrészek élettartama szempontjából még elviselhető.
ferike15908-01-2014 13:19:15 // 45798
Sziasztok!
A segítségeteket kérném,1.8 benzines (140le) 159-sem van. Szétesett valami a középső kipufogó dobban, zörög, milyen megoldás van és mennyiért?
direttore08-01-2014 12:59:54 // 45797
Az enyémen az van, megnézheted a képen
Pityukoma08-01-2014 12:26:33 // 45796
Igen, ez így van.

Kb 2 éve csináltattam, akkor 17700ft.volt. (egy jármű szemle valamelyik közl.felügyeleten + okmányiroda)
Liquid08-01-2014 11:09:01 // 45795
hát az bukta lehet műszakin, igazoltatáskor stb.
Közlekednek páran olyannal, az a helyzet hogy ez az egyedi azonosító jel hamisítása, ami bizony bűncselekmény.
Crea08-01-2014 11:06:15 // 45794
Amikor megjött az enyém, jobban figyeltem én is az utakon és láttam EU-s kicsi rendszámot ( Egy X5 BMW-n) Ekkor bennem is megfogalmazódott,hogy neki, hogy lehet?
bizsó15908-01-2014 10:54:54 // 45793
az lehet hogy rendes méretű lesz mert kb 2 hét mire megjön de a lényeg a matrica rendszám, bár egyik ismerősömnek e 5-ös golfján eu-s kis matrica van (igaz rendőr).
Crea08-01-2014 10:45:52 // 45792
Rigotech :)


Kis matrica rendszám már tuti nincs, mert én is megigényeltem a matrica rendszámot és normál méretűt kaptam, direkt ki is hangsúlyozták,h a kicsi már megszűnt. ( ennek ellenére kértem mert jobban mutat a gépen)
Liquid08-01-2014 10:32:53 // 45791
úgy érted rendes méretű matrica? tudtommal nincs kis méret mióta eusak a rendszámok.
Piritu - 1.000.00008-01-2014 10:22:39 // 45790
Tudtommal a "D" a matrica rendszámot jelöli nem a méretet.
Piritu - 1.000.00008-01-2014 10:21:22 // 45789
No ez érdekes lesz, mert mióra EU-s a rendszám nem gyártanak kicsi matricát, csak normál méretűt. Ha eredetileg kis méretű matrica volt a kocsin és megsérül, azt se gyárják újra, csak nagyban.
bizsó15908-01-2014 10:14:44 // 45788
üdv nektek, tegnap volt műszakin a gép minden rendben ment, a lényeg hogy elől lekerül a nagy rendszám és kis matrica kerül a helyére :) úgy-hogy ha esetleg valakinek kedve lenne lecserélni az megteheti a vizsgán csak úgy kell kérni d-típusú matrica rendszámot (a lökhárító kialakítására hivatkozva) és persze 10-15 ezres pluszba.
Erhard 242 (Pure Energy)08-01-2014 09:35:15 // 45787
gondolom belenyúltak volna és olyan 220-230le lehetett volna az is jobb, mint a mostani 2.4 a 2.0-ról nem is beszélve...
direttore08-01-2014 09:15:18 // 45786
Szia,, ezt kitől, kiktől kérted?
Liquid08-01-2014 08:33:34 // 45785
az semmivel se jobb mint a 2.0JTDM (oké több a nyomatéka)
A 3.0 már érdekesebb, az lett volna méltó motor a 159-be
Erhard 242 (Pure Energy)08-01-2014 08:25:55 // 45784
a vicc, hogy van 2499cm3 eu5-ös is..59 nem rakták, mert bla, bla, bla....
.......................08-01-2014 07:31:06 // 45783
Tök jó ez a lap,
A VM Motori V6 diesele 60 fokos,
Az ódi 90 fokos , a Merc v6 cdi 72 fokos
Csak az a Bosch CP4 pumpa ne lenne rajta
ValeRossi4608-01-2014 07:28:16 // 45782
Még jó hogy nálunk már behozta az árát. Még most is városi használatra jobb mint a 159-es. De igazad van,mindennek felemelik az árát amivel kicsit is spórolhatnánk.Ugyan ez volt az etanollal. Belerakattam anyám suzukijába,akkor 230 ft volt literje,rá egy félévre már 320,azóta meg 370 körül mozog. Gázzal is ezt tették,elkezdték az emberek átalakíttatni a kocsikat és máris emeletek. :(
Crea07-01-2014 22:36:47 // 45780
De gondoltam, kértem is rá ajánlatot, lehet megcsináltatom... :)
Ezt kaptam:

"Köszönöm a megkeresésed, ajánlatkérésed.
Az autódban egy régebbi Bosch rendszer van, amit gond nélkül, kiváló eredménnyel tudunk hangolni. Eredményeképp a teljes tartományban megjön az autó nyomatéka, kb. 10-14% javulás várható, és a csúcsteljesítmény is fokozható 8-10 százalékkal.
Az autód a lomhaságát 50-70e forint közti összegért fogja elhagyni, attól függően pontosan mire van szükséged, mennyi időt töltünk a beállítással. Az ár garanciákat és számlát tartalmaz, és csak akkor kell fizetned, ha teljesen elégedett vagy. Kipróbálhatod a beállítást.
"
Erhard 242 (Pure Energy)07-01-2014 22:11:08 // 45778
majdnem, a VM Motori tervezi és elsőként 156-ba rakták :)
Dömpi (il dottore)07-01-2014 21:51:30 // 45777
az enyém Fiat jtdm, de azért abból is csak kihozta az olasz digó a maxot...ugye Robi?
Erhard 242 (Pure Energy)07-01-2014 21:34:36 // 45776
opel motor, csinálhatsz vele bármit
droberto07-01-2014 21:18:55 // 45775
Motor teljesítmény optimalizáláson nem gondolkodtál?
Erhard 242 (Pure Energy)07-01-2014 20:47:41 // 45774
ott olyan évi 280e ft-ot tudsz megspórolni, ha 5 évig megtartod az 1,4milla ha nincs szerencséd kell venned kettőstömegűt lendkerékkel az munkadíjjal is max 240-250e a többi nem nagy tétel azaz egy EGR pl olcsóbb mint egy trafósor et cetera...szóval marad 1 mihály a zsebedben és legalább megy a verda...
Crea07-01-2014 20:28:41 // 45773
Félév alatt 9 ezret tettem bele....tehát olyan 15-20 ezer körül.
.....07-01-2014 20:21:24 // 45772
Sajnos nem. Le kell húzni a csatlakozót,mert a következő újraindításnál ismét aktív lenne az érzékelő.
droberto07-01-2014 20:19:23 // 45771
OFF
A másik sztorim is durva, de sajnos ez a szomorú magyar valóság.
A tegnapi napon barátnőm munkahelyén az egyik diák lenyúlta a télikabátját (azt amit szombaton nem tudtunk lecserélni).
Mondanom sem kell, hogy a hallgatók nagy része a kisebbség tagjait gyarapítja.
Délután a rendőrségen feljelentést tettünk. Szerencsére mindenhol kamera van.
Ma reggel minden osztályban megtörtént a felvilágosítás, a tények és a kilátások ismertetése. Mondhatni egy kis lelki nyomásgyakorlás.
Nem kis felháborodás keltett a beszéd.
Viszont célba ért, mert csodák csodájára két óra múlva megkerült a kabát a férfi WC-ben egy tescos szatyorban.

Mivel tegnap kabát nélkül maradt a Dalma és pólóban nem tudott hazautazni Szekszárdról, ezért, és új kabát beszerzésének reményében lementem érte (illetve zárbetétet is kellett vennem mivel a lakáskulcs a kabátban volt).
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy megyeszékhelyünkön egy óra alatt két kabátot is találtunk jutányos áron és még zárat is vettem.
ON
Liquid07-01-2014 20:17:30 // 45770
ne csodálkozz a 159 nem könnyű, még az 1.8 benzin se
.......................07-01-2014 20:14:02 // 45769
nem irtad ,h menyi az éves futás km erben?
Crea07-01-2014 20:11:52 // 45768
Sőt,h fokozzam a dolgot...a fiat stilom 1.2 benzin (82 ló) 100-ig kb hasonlóan gyorsul mint az alfa :D ( 100 felett tudok meglépni csak)
Crea07-01-2014 20:09:18 // 45767
Köszönöm a válaszokat! 1.8 benzin marad az fix, és a gázzal sem győztetek meg :D Igy sem egy erőgép nem kellene gyengíteni rajta.... Skoda octavia 1.6 benzines őskövület 100 lovas motorral nehezen maradt le. Csak 100 km/h felett (és a kanyarokban) tudtam meglépni, addig a seggembe volt....Lehet marad minden így ahogy van, nem piszkáljuk :)
droberto07-01-2014 19:59:36 // 45766
Jut eszembe, körforgalom.
Az előbb majdnem árokba raktam a Céges Logan MCV-t. Utána remegett a lábam rendesen.
Az enyémmel úgy szoktam menni körforgalomban, hogy előtte motorfék aztán bent haladva a szélesség és a rádiusz függvényében 2-esben, vagy 3-asban gázfröccs, aztán elvétel. A semleges súlyelosztás és a kiváló futóműhangolás következtében a fara szépen megúszik és befordul az autó.
Szóval délután öt előtt (a hőmérsékletet nem írja) bazi nagy ködben siettem haza a 62-esen. Perkáta előtt egy - a többinél jóval csúszósabb - körforgóban a falábú Dacia finoman fogolmazva sem úgy viselkedett, ahogy megszoktam. A körforgó körül egy bazi nagy árok volt. Egy szerencsém volt, hogy a padka vagy két méter széles laza földes talajú volt.
Szóval beérkeztem gázfröcs, azt semmi, csak túrta az elejét. Ekkor a fékre léptem, de az ABS b@szott segíteni, csak mentem egyenesen. Mondom vége. Az aszfalt végén leszálltam a fékről, de hál Istennek lelassultam annyira, hogy az alászedett kerék belefúrodott a földbe, és azon a két méteren be tudtam venni a kanyart.
Nagy szerencsém volt.
droberto07-01-2014 19:35:05 // 45765
Ez részben kerékfüggő. Nekem rövidtávos városozásnál 9-10 litert eszik. Hoszabb etapoknál 8-9-et. Autópálya GPS 150 asszem' 7,3-7,5.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.