Forum >> 159

mex8612-01-2014 19:34:49 // 46064
karosszéria fejlesztéssel foglalkozom (korábban meg biztosítónál voltam, gépjármű kárfelvételekkel kapcsolatosan dolgoztam, láttam pár javítási módot), így bizton tudom hogy a külső küszöb marhára nem extra vastag lemez
ugyanaz a lemez mint a hátsó sárvédő a típusok nagyrészénél, belül van a tuti, meg közte is vannak merevítők sok esetben emiatt nem tudod bárhol könnyen benyomni, sőt az emelési pontoknál külön vannak még merevítések összekötők.
lehet a 159 más mint a VW konszern mai termékei, de gyanítom nem, nincs előttem.
(bár a 166 simán lehet hogy más lemezt alkalmaz mert ott van egy átlapolás a küszöb meg a hátsó sárvédőnél)

simán lehet úgy javítani hogy kihúzzák, vágni is vághatják, ott vannak a dugók ahol viaszolják, nyugodtan tudnak viaszolni a javítás után is szóval nem várnám hogy elkezd majd rohadni a javítás helyén hamarosan.
persze ha kókler csinálja akkor bármi elképzelhető
Erhard 242 (Pure Energy)12-01-2014 19:25:00 // 46063
ez semmi vazz festéssel sem lesz horror összeg ...
mzo12-01-2014 19:12:25 // 46062
Oké :)
droberto12-01-2014 19:04:54 // 46061
Ezért írják... de hülyeséget írnak. A másik része, hogy nem is ez a ponthegesztés.
Illetve nem egy db hegesztésről van szó.
De mindegy is.
Te is tettél egy javaslatot, meg én is. A Cartárs majd kunzultál szakemberekkel és eldönti, hogy, hogy jár el.
mzo12-01-2014 18:53:53 // 46060
Aha, oké. Pont ezért írják, (amit be is másoltál) hogy nem melegítik fel annyira a küszöböt a amíg odapontozzák azt a kis pöttyöt, hogy bármi is sérüljön. Nem fogják olvadáspontig hevíteni az anyagot. Arról nem beszélve hogy ha ki is égne a szén - ahogy írod - az anyagából, (bár ilyesmiről szó sincs) akkor se hiszem hogy azon a pár mm-eres helyeken ez akkora hátrányt okozna hogy összecsuklana tőle az autó. Arról meg megint nem beszélve, hogy ez egy elfogadott bevett módszer. Ja és a hegesztés az autóiparban egy általános módszer, amikor a küszöböt és egyéb karosszéria alkatrészeket gyártják, ill az összeszerelés során a helyükre teszik hisz ilyenkor szintén használnak hegesztést. Olyankor akkor mi a szitu?
Nekünk annó így csinálták, utána még két évig megvolt az autó és nem rohadt, nem tört szét, nem volt semmi baja.
David | Centocinquantanove12-01-2014 18:44:24 // 46059
Kiég a szén?
Itt néhány mm2-nyi felületről beszélünk... Milyen szilárdságvesztéssel jár ez?
droberto12-01-2014 18:33:37 // 46058
"A ponthegesztős módszernek még egy előnyös tulajdonsága van: mivel csak pici meleg pontokkal operál, nem melegszik fel a fém annyira, hogy megsérüljön az alvázvédelem." - Hegesztésnél, a fém megolvad, ha a pedig megolvad az azt jelenti, hogy 1500°C fölé emelkedik a hőmérséklete. Nincs az alváz és üregvédő ami nem sérül ekkora hőmérsékleten. (Megjegyzem, hogy így is sérült, mivel a lemez nyúlása következtében megsérült az üregvédő folytonossága.)
Egyébként meg hegesztés helyén kiég a szén, csökken az anyag szilárdsága.
A korrózióról már ne is beszéljünk.
droberto12-01-2014 18:32:42 // 46057
"A ponthegesztős módszernek még egy előnyös tulajdonsága van: mivel csak pici meleg pontokkal operál, nem melegszik fel a fém annyira, hogy megsérüljön az alvázvédelem." - Hegesztésnél, a fém megolvad, ha a pedig megolvad az azt jelenti, hogy 1500°C fölé emelkedik a hőmérséklete. Nincs az alváz és üregvédő ami nem sérül ekkora hőmérsékleten. (Megjegyzem, hogy így sérült, mivel a lemez nyúlása következtében megsérült az üregvédő folytonossága.)
Egyébként meg hegesztés helyén kiég a szén, csökken az anyag szilárdsága.
A korrózióról már ne is beszéljünk.
W.12-01-2014 18:27:53 // 46056
Próbáld meg Magyar Zsolt-ot! Itt is hirdet! Nekem jégkárt javított profi módon és korrektül! Hátha tud segíteni!
mzo12-01-2014 18:10:14 // 46055
De ITT van rá egy példa is a netről.
mzo12-01-2014 18:07:43 // 46054
Ne haragudj, de ez nem igaz. Az ilyen mértékű sérüléseket ki tudják húzni, mindenféle vágás nélkül.
droberto12-01-2014 18:00:48 // 46053
Javítok: Vágással, más részek roncsolásával...
droberto12-01-2014 17:57:03 // 46052
Részvét!
Én is csináltam már hülyeséget.
A helyedben a lakatosokat elkerülném. A küszöb különösen veszélyeztetett korrózió szempontjából. Mivel a küszöb zárt, és ott van az autón a legvastagabb és legerősebb lemez, így a helyreállítás csak vágással lehetséges.

A javításra én két alternatívát ajánlok:
- a horpadások gittelése üvegszálas gittel, a új rücsi réteg felvitele, festés, majd lakkozás.
- a hibák javítása helyi festéssel, lakkozással, majd gyári vagy utángyártott spojler felszerelése.

Én a másodikat választanám. :)
David | Centocinquantanove12-01-2014 17:12:38 // 46051
Nem irigyellek, de nem menthetetlen a dolog.
Most láttam csak, hogy neked a küszöbnél a legalsó sáv is síma felületű fényezett kivitel...
Nekem ilyen eleve rücskös felületű, szerintem anyagában színezett műanyag...
Shadin12-01-2014 16:50:05 // 46050
Teljesen fasz módon feltolattam egy ~35cm-es beton padkára a bal oldalon, miközben jobb oldalon figyeltem, hogy nem jön-e senki a bicikli úton egy fal mögött, majd frankól lecsúsztam a beton padkáról. Ilyen nincs is. Ekkora fasz még sosem voltam és nem is tudok senki mást hibáztatni. Gyomorideg egész nap...
'''''12-01-2014 16:37:43 // 46049
Mire mentél rá? Küszöbspojler takarná.
Piritu - 1.000.00012-01-2014 16:30:45 // 46048
Részvét :-(
mzo12-01-2014 16:30:07 // 46047
Kihuzták, utána fényezték. Ahhoz, hogy a küszöböt kihúzzák le kellett csiszolni a sérült részt.
Shadin12-01-2014 16:06:44 // 46046
Úgy érted kihúzzák rendesen, vagy csak eltüntetik? Itt játszik be a "szakemberekbe" vetett hitem teljes hiánya. Fogalmam sincs, hogy kinek lehet odaadni. Van valakinek BP vonzáskörzetében javaslata?
mzo12-01-2014 15:03:35 // 46045
Ilyen mar a parommal is tortent meg a regi autojaval, elvittuk lakatoshoz ugy megcsinalta eszre se lehetett venni hogy volt ott serules korabban. No para
Dömpi (il dottore)12-01-2014 14:58:20 // 46044
Ez még nem a világvége!
Shadin12-01-2014 14:56:18 // 46043
Szétb@sztam az autót :-( Itt az ideje venni nyúlszőr kalapot szőrös kormány védőt és bólogatós kutyát... Azt hittem én sosem leszek ekkora barom.

Küszöböt hogy lehet javítani?
ALFI15612-01-2014 13:54:04 // 46042
Ezt többen mondják,hogy jobb a fiat.Igénytelenebb nem olyan szervíz igényes és vezethetőbb mint az alfa.
Én is vennék 2.0m-jet 59-et.Így ha valaki tud jót ne tartsa magába.
Vagy 2008-2009-es 520bmw-t.Csak is manuál váltóval.
159 Indigo Gray 2.4 Monster12-01-2014 13:07:43 // 46041
Legalább neked be jött a váltás. Nekem az első szériás bravom volt, de hatalmasat hibáztam mikor le cseréltem 156-ra.
Crea12-01-2014 12:49:06 // 46040
Erős gyorsításkor zörög az ablaktörlő lapátom. Más nem tapasztalt ilyet? Ha igen mi a megoldás rá?
Zselé12-01-2014 12:14:02 // 46039
Nekem egy új Bravom volt a 156 előtt, 1.4 T-jet (120LE). Nem hazabeszélésből mondom, de sokkal jobb ebben a majd 10 évvel öregebb 156-ba ülni.

+ A Bravo jobban ment (egyenesen előre)
- A Bravo futóműve és fékrendszere egy átlag családi autó színvonala
- A Bravo kormánya katasztrófa, túl van szervózva

Hiába vannak a Bravoba nagyon jó anyagok, az összeszerelés és a részletmegoldások jobbak a 156-ban. És most nem arra gondolok, hogy melyik zörög melyik nem, hanem például ahogy szól az ajtó, ha becsapod, stb.

Más kategória az Alfa meg a Fiat, és ezt szerintem 10 év alatt sem hozta be az utóbbi.

Jó autó a Bravo, szerettem is nagyon, de igazán a 156-ban jöttem rá, hogy mennyivel többet nyom a latba a jó kormány-futómű-motorkarakterisztika, mint önmagában egy erős és pörgős motor (ami körül nincs meg a megfelelő infrastruktúra :) )
Erhard 242 (Pure Energy)12-01-2014 11:06:14 // 46038
nehéz döntés az biztos bár ha ebben elfértek akkor egy 170 lovas 2.0 TI-ben pl...egy 2011-13-es aztán majd ha elkezdenek gyártani Júliát 2020-ra akkor tudsz venni egy 3-om éveset 2023-ban ez meg még csak 10 éves lesz :)
Shadin12-01-2014 09:22:47 // 46037
Nem feltétlenül, csak keresem az utódot rendületlenül. Hála a magasságosnak, van még másfél év hitel rajta :-)
Erhard 242 (Pure Energy)12-01-2014 08:39:12 // 46036
nem mind1 melyik ám, ott is volt face a belseje más, az anyagok stb.... pl a grande punto meg az evo között a hatalmas különbség hogy az evo-ban nem hallani semmit a motor hangjából plusz az anyagok minősége prémium...
nekem volt 56 ami tulajdon kép ua mint a 47 azért ott az anyagok minősége olyanok amit az akkori kor megkövetelt, nyeklik, nyaklik a műszerfal pattog, a dejzel hangját bent hallom stb erre céloztam....
Kardosdoktor11-01-2014 23:22:32 // 46034
Sziasztok! Nekem 1.4 T-jet Sport Bravom volt bicolor felnivel, sportos belsővel, fém pedálokkal stb. Elég igényes volt a belseje, nagyon ment is. Szerettem! :-)
A feleségem vele közel egykorú 147-ese (1.6 TS) mégis jobban tetszik. Jobb futómű (Bravonak csak csatolt hátsó) és alig megy gyengébben és a kormány sem olyan szintetikus. Hiába a Fiat igényes belseje az Alfát áthatja a "prémiumosság"!
A Bravo sem egy új fejlesztés, műszaki alapjait (padlólemez, futómű, motor) a szintén a 2000-es évek elején megjelent Stilo adja. Még a tengelytáv is egyezik. A T-jet is ugyanaz az 1.4-es motor, mint ami a Bravo előtti három ajtós Stilomban volt, csak turbóval!
Összességében a Bravo egy nagyon kellemes autó, de más közönséget céloz meg, mint a '47 és ez minden apró részletet nézve észre is vehető.
Üdv: P
droberto11-01-2014 23:18:41 // 46033
7 év az hét év. Közben sokat fejlődött az ipar, de legtöbbet az igények változnak. Például manapság már az alsó közepeseknél sem engedhetik meg a gyártók, hogy bárhol rossz tapintású anyagokat használjanak. A kisautóknál is minden felületnek puhának kell lenni ami szem és kézközelbe van.
A Ducati Corse is 2007-be jött mint a Bravo. Szerint anyaghasználatban nagyjából ugyanott lehetnek.
Bravo 2 (1, 2, 3, 4)
Alfa Romeo 147 Ducati Corse (1; 2; 3) - bocs, de ezeknél jobb képre nem leltem.
Egyébként én a 147-et választanám, már csak a Q2 miatt is. :)
Liquid11-01-2014 21:37:21 // 46032
nem vezettem Bravot, szerintem egy jó autó, tetszik is főleg a kétféle színű felnivel, DE beülve a Bravo egy Fiat, a 147 (hozzáteszem hogy húgoméké, egy 2009-es Distinctive) pedig egy Alfa, ennyi...
Ez kizárólag az érzésről szól, a 1.6 TS 147 nem egy rakéta, elhiszem hogy jobban megy a Bravo, de a prémiumság érzete hiányzik belőle.
Erhard 242 (Pure Energy)11-01-2014 21:29:15 // 46031
ez hüleség, nekem van össze hasonlítási alapom, szerintem meg nagyon össze rakták a Bravo-t, nem kopog a műanyag, nem pattog semmi, csendes, szép, a futómű is csendes meg nagyon jól megy a 165 lovával a 47-es elbújhat mögötte nekem inkább kéne a Fiat....talán a Ducatti Corse 47 talán de az meg olyan ritka, mint a fehér holló
Liquid11-01-2014 21:18:49 // 46030
nem is csak a külső designra értettem kimondottan, hanem úgy általában. Ha beülsz mindkettőbe egymás után, akkor egyből megérzed. A Barovo-bol hiányzik az a "prémiumság" ami a 147-ben megvan.
droberto11-01-2014 21:18:33 // 46029
Vagy egy másikat. :)
Giuntini11-01-2014 21:10:52 // 46027
Igazad van, és még azt is hozzá kell tenni, hogy a mai napig nincs ilyen gonosz tekintetű pofa, mint a 159/Brera/Spider hármas-
Erhard 242 (Pure Energy)11-01-2014 21:00:51 // 46026
ha lenne alkatrész utánpótlása biztos vennék egyet :)
Pityukoma11-01-2014 20:46:12 // 46025
A nagy kedvencem azért még mindig a 164. Sokáig bánatos voltam miután eladtam. Akkor érkezett az első fiam, és a párom azt mondta hogy sokat fogyaszt, most spórolni kell, vegyünk kisebbet. 1-es Punto lett.

(megjegyzem annyit evett benyából mint a 164 gázolajból -jó csere volt :-D)
droberto11-01-2014 20:43:47 // 46024
Az viszont biztos, hogy a 147 formaterve lassabban öregszik majd mint a Bravo-é, bár ezen a ponton a Bravo is jól áll a tömegmodellek közt. Szerintem még akkor is így lenne, hogy ha darabszámban is ott tudna tartani mint a Golf, Focus, Astra, Megane quartett.
Pityukoma11-01-2014 20:41:56 // 46023
Nekem még ma is nagyon bejön. Főleg a FL előtti :-)
droberto11-01-2014 20:33:05 // 46022
Egyetértünk. Csak az a baj vele, hogy már 14 éves konstrukció. Illetve az igazi baj az, hogy méltó utódként szűnt meg 10 év után. :(
Erhard 242 (Pure Energy)11-01-2014 20:27:57 // 46021
szerintem meg nem a Sport sokkal jobb mivel az egy új konstrukció a 47 meg 2001-es...a Giu sem jobb kb pont ua...
Liquid11-01-2014 20:26:42 // 46020
ismét csak azt tudom felhozni, hogy mikor húgomék vették a 147-et, akkor volt ott (Autóház Budaörs) egy Sport Bravo új bemutató. Na az se nézett ki rosszul, de a 147 más dimenzió, a 147-hez képest a 159 megint egy más dimenzió...
Liquid11-01-2014 20:24:28 // 46019
Ha már Bravo, akkor inkább 147. Szerintem sokkal komolyabb autó,
Liquid11-01-2014 20:23:27 // 46018
én is így gondolom. Hiába igényes és elegáns akkor is egy Bravo méret
droberto11-01-2014 20:17:29 // 46017
Be se kapcsoltam. :(
droberto11-01-2014 20:15:00 // 46016
Családja mindnyájunknak van. :)
Erhard 242 (Pure Energy)11-01-2014 20:09:13 // 46015
ennyire le akarod cserélni? vegyél egy 170 lovas 59-et...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.