Forum >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)31-12-2013 12:35:31 // 45515
toronyszilent inkább de csapágynak hívják
Szabolcs 15931-12-2013 10:36:36 // 45514
Szabolcs 15931-12-2013 10:23:37 // 45513
BÚÉK!!!!! Valaki mondja meg nekem van e a 159 be toronycsapàgy
direttore31-12-2013 09:17:59 // 45512
Nem vitatkozom, de tudom,hogy rosszul esik, de veri sajnos:)
mzo31-12-2013 00:39:42 // 45510
Nálam nem, sztem másról beszélünk. Nekem harmadikban csinálja, gyorstás közben. Motorféknél nincs ilyen "csúszás", és 35nél már rég üresben van a szabadonfutó miatt, hacsak nem fékezek nagyot mert akkor megy a motorfék végig.
Giuntini30-12-2013 23:57:01 // 45509
Ezt észrevettem én is, de ez szerintem normális működés. Ha megfigyeled ezt a csúsztatós érzést 35km/h-nál csinálja, mégpedig akkor, amikor motorféknél kiteszi a váltót üresbe.
droberto30-12-2013 22:45:00 // 45508
:)
Persze, azért az egykilenc is jól megy.
Az átlagot simán veri.
Csak hát a sport szív... :)
mizooo30-12-2013 22:16:03 // 45507
Na de azért a 150 lóval a 159 tud 9 sec körüli 0-100 sprintet ami a hétköznapi autózáshoz tökéletesen elég, a kocsisor és kamion előzéshez is tökéletesen jó/rugalmas. Múltkor mentem fater 1.4 asztmájával, hát leizzadtam egy sor előzésénél :)
ha meg összeakadok egy =
Attie30-12-2013 21:41:37 // 45506
Nem fogalmaztam pontosan. D-ből N-be át lehet húzni gombnyomás nélkül is. N-ből R-be kéne a gombot benyomni.

A te kérdésedre válaszolnék :)
Én 2-ben vettem észre hasonlót amit írtál. De nem sűrűn. Tuti csúsztatja addig a kuplungot. És talán ha ott 2000 környékén kezded el máshogy nyomni a gázpedált, akkor lehet kihozni ezt belőle.
Attie30-12-2013 21:34:36 // 45505
Szuper, köszi!
Lementem ezeket a képeket és elviszem a szerelőhöz, hogy akkor ez alapján kapcsolja vissza :)
Liquid30-12-2013 21:10:18 // 45504
tényleg :) ezt észre se vettem, mondjuk épp csak átlapoztam, ma kaptam meg
droberto30-12-2013 21:09:19 // 45503
Szerintem meg a motorokkal nincs gond... az 59 tömegével annál inkább. (Az 1.9 16V 150LE a Bravoban több mint jó. 2-300 kiló a különbség.) Bár jóféle benzines csak a tbi van, amit meg kevés. Bár ez megint a súlyproblémára vezethető vissza. Lásd: 4C. :)
droberto30-12-2013 21:01:44 // 45502
Ezt gyorsan lereagáltuk. :)
droberto30-12-2013 21:00:14 // 45501
Az.
Meg a gyorsulóknál ott állunk mi is hátul. Az ötvenkilencesek. :)
Dömpi (il dottore)30-12-2013 20:58:22 // 45499
Az új alfissimo-ban Pityukoma vasa van a zászlókkal lefotózva? A KUL-ról szóló cikknél.
'''''30-12-2013 20:41:18 // 45498
Nekem volt 166,2.5 benzin.A 159,2.4jtdm alapból nagyon minimálisan de jobban megy.
A 166dízeljének lassabb a gyorsulása mint a 159 2.4.
David | Centocinquantanove30-12-2013 20:36:50 // 45497
Na majd ha jön egyszer végre a 169... :)
W.30-12-2013 20:20:54 // 45496
Bizony jól megy! Jobban, mint a 159 2.4-es és sokkal kevesebb a baj vele.
W.30-12-2013 20:19:51 // 45495
Ugyan már.... Dehogy veri! Dömpi pontosan elmondta azt, amit én is korábban többször mondtam, saját tapasztalataim alapján. Jó a 159 de nincs hozzá normális motor. Ha a 166-ot még gyártották volna mondjuk 2009-ig, nem lenne kérdés a választás.
Erhard 242 (Pure Energy)30-12-2013 20:10:10 // 45494
a 185 lovas jól megy majdnem vettem egyet :)
direttore30-12-2013 20:02:19 // 45493
159, 2.4 jobban megy :)) lehet fura neked a 8V-s motorhoz a 166 ereje, de a z 59 veri mindenben. Hozzáteszem gyönyörű a 166-os alfa!
GTPeti30-12-2013 20:01:22 // 45492
Ha jól látom, akkor a 166-nak hátul is kettős keresztlengőkaros a futóműve. (Még ha a felső csak "egypontos" is.) Azért ez korrekt dolog...
Nekem is tetszik a 166, csak a biciklimet nem tudnám beletenni. No meg az ikeás cuccokat. Viszont kéne. Az elvileg teljesen galvanizált kasztni miatt is, ami sokkal jobb lehet, mint a 156-é. (Ahogy a barátomtól hallom a 159-é sem egy tündérmese, gondolok itt a rozsdásodó bölcsőre, pl. Persze mindenre van ellenszer, de engem nagyon lelkesít, ha valamit nem a "gyors elmúlásra" terveznek.)
Liquid30-12-2013 19:53:52 // 45491
az 5 hengeres szebben szól ez tény
Dömpi (il dottore)30-12-2013 19:51:26 // 45489
ez igaz

Amúgy ne értsetek félre, nem bántam meg az Arkangyalt, de mikor meghallom Viktor barátom gépének a hangját, mindig elfog a sárga irigység :-(
Erhard 242 (Pure Energy)30-12-2013 19:50:42 // 45488
DPF nincs benne viszont a szívósor lapátkás, ami az egyetlen negatívuma a 66-nak az a futóműve, elég drága az eleje, hátulja ami meg a vicc hogy pl hátsó Y lengőkart akartam újonnan rendelni...jah már nem gyártják...2008-ban még adtak el újonnan 66-ot ...vicc :(((
Dömpi (il dottore)30-12-2013 19:49:08 // 45487
az FL előttiből 3.0 V6-ot vennék :-)
GTPeti30-12-2013 19:49:00 // 45486
Köszönöm. Azt leszámítva, hogy a 159 kasztnija sokkal biztonságosabb az általad leírtakkal nem tudok vitatkozni. (Igaz nem is akarok. :) Talán még annyit tennék hozzá, hogy sajnos koruknál fogva 166-ból azért nehezebb keveset futottat és nem lepusztultat találni.
Dömpi (il dottore)30-12-2013 19:47:51 // 45485
viszont kétségtelenül sok autótípusból egyszerűen eltűntek a korábbi modellek...alfából vannak még
Liquid30-12-2013 19:46:53 // 45484
Nemhiszem hogy nagyon jobban menne, bár nem ültem benne.
A leírások szerint, 8,9 a 0-100-as sprintje, ami vagy 8 tizeddel rosszabb mint a 159-é.
A DPF hiánya valóban nem rossz dolog, de azt el lehet rendezni.
A 166 volt a zászlóshajó, kisebb széria bonyolultabb megoldások, szerintem fenntartásilag drágább mint a 159, amellett idősebbek is ez pedig mindig együtt jár a szervízköltségek emelkedésével.
Az viszont tény hogy egy igazi fullos nagyvad, bár szerintem a régebbi stílusosabb.
Erhard 242 (Pure Energy)30-12-2013 19:43:04 // 45483
a tapasztalat nem ezt mutatja ...más megoldások? hajtogatsz sárvédőt? gyártasz gumicsövet? stb....
Liquid30-12-2013 19:37:47 // 45482
a tiéd nincs ültetve ugye? Hát igen -2cm :)
Dömpi (il dottore)30-12-2013 19:26:37 // 45481
Ha nem lenne 159-em, és most akarnék alfát venni. Így szólt a mondat. Hogy miért?
Mert
- egy FL-es 166 2.4 jtd bazira megy
- nincs benne DPF
- nagyobb, kényelmesebb
- és ha kiszámolom, hogy már 1,7 max. 2,0 misi körül nagyon jó állapotút kaphattam volna, és arra is ráment volna éppúgy 5-700 k, mint az Arkangyalra, akkor is most beljebb lennék bő 1 millával és lenne egy sokkal nagyobb teljesítményű alfám kevesebb gonddal, full extrásan.

Ennyi.
atesssz30-12-2013 19:19:02 // 45480
Az ilyenekre mindig is meg voltak az alternatív megoldások, és ezek után is meg lesznek. De szerintem ez más, kevésbé felkapottabb márkával is ugyan ez a helyzet.
Erhard 242 (Pure Energy)30-12-2013 19:02:57 // 45479
azért senkit nem akarok megbántani de egy 55-re vegyél első sárvédőt ha rohad vagy törd le a tükrét és vegyél rá újat...esetleg egy új szívócsövet jah már nem gyártják...szóval főleg Alfában a 2001 előttiek kapufák lassan semmi nincs hozzájuk :(
'''''30-12-2013 18:35:31 // 45478
Ma voltam felétek (Tényőn).A 18-as felnim ellenére háromszor ütöttem meg az első híd körül a burkolatot egy mellékúton.Asszony nem hitte el,hogy a tied azaz a TI-k még alacsonyabbak.:-)
Liquid30-12-2013 18:08:46 // 45477
ez mondjuk engem is érdekelne
GTPeti30-12-2013 11:05:45 // 45476
"és valszeg 166-ot."
Dömpi, ez tényleg érdekelne, miért. Megtennéd, hogy kifejted. Köszönet előre is!
.....30-12-2013 10:59:24 // 45475
Multiecuscan programmal vissza tudod kapcsolni:
mzo30-12-2013 08:15:42 // 45474
Szia!

Elvileg a parkradart hogy kijelezze a kijelzőn be lehet kapcsolni, de hogy hol és hogyan azt majd nálam okosabbak megmondják.

Az izzítógyertyát ha már cseréled, véleményem szerint jobban jársz ha már egyszerre mind a 4 helyére új kerül.

A váltónál én még hasonlót nem tapasztaltam. Bár most így belegondolva, nem is tudom hogy amikor D-ben van akkor is reteszel e a kis gomb. De ha neked beragad akkor biztos. :) Erre sajnos nincs tippem miért csinálhatja, esetleg a féklámpa kapcsoló lehet hibás.... Jobb tippem nincs sajnos.
Viszont, Egy automata váltós kérdésem nekem is lenne kikhez másokhoz mint az automatásokoz! :) Nektek is van olyan hogy amikor 3-asban van a váltó akkor kb 2000-es fordulat elérése után mintha váltana egy egy 3,5-et? Vagy még úgy tudom leírni hogy amikor eléri a 2000-es fordulatot akkor kb olyan érzés mintha addig csúsztatnám egy picit a kuplungot és 2000-nél lépnék le róla teljesen. Viszont érzésre 2000-es fordulatig se csúszik a váltó, egyszerűen csak olyan mintha váltana egy 3,5-ik fokozatot.
Más is tapasztalta ezt, vagy ez csak nálam van így?
Előre is köszi a válaszokat!
atesssz30-12-2013 01:02:12 // 45473
Felszereltségben mindenképpen jobb!!
Súlyos százezrekért rakathatsz az új Lineádba, Pezsó 301-esedbe, vagy Szitrojen Elizé-dbe digitális klímát, sport csomagot, (ha egyáltalán lehet hozzá rendelni?) elektromos tükröket, stb stb, amikor ezen dolgok a 155-ben meg a 164-ben majdnem hogy ALAP felszereltség. Vágod? a '90-es évek elején. Nem 2013-ban!
Az Alfa Romeo-k már akkor digitális klímával jöttek ki, amikor a franciák még az elektromos ablakemelővel kísérleteztek.

Most egy 2008-as 1.6 TDCi Fusiont vezetek a 155 mellett. Kész felüdülés a 155 volánja mögé ülni egy tömegautóból. Egy kör a városban ezerszer élvezetesebb egy ALFA ROMEO-ban, mint egy újabb, unalmas autóval.
Alfonis29-12-2013 23:44:47 // 45472
de enyém nem belgáké volt :P
2,4 est én is elfogadnám de annak tudatában, h többet fogyaszt és rengeteget megyek. Plussz mindenben több a fenntartási költség. több olaj drágább cuccok, így megelégszek az 1,9 115 lóval. tényleg elég. :P

kettőstömegű -visszatekerés hja + eléggé lehet rövidíteni az alacsony furdulaton való közlekedéssel plussz napi ezer indítózással az életét
Szabolcs 15929-12-2013 23:36:28 // 45471
Hali az enyèm 14.2 tőlt alapjàraton ha ki kapcsolóm a füttést ,ha be akkor 13.7 et ha fel pörgetem a fordulatot 14'2 re fel megy 4 hónapja cseréltem ujra a generátort egyszer csak be halt csak úgy sajna
Chianti29-12-2013 23:19:46 // 45470
ezt én is osztom...nekem is végül kereskedésben sikerült megtalálni az álomverdát...persze mint mindig, ezúttal is volt egy kis kábítás a dologban, ugyanis a telefonos érdeklődésnél még "olyan 120 000 körül" volt a kocsiban, aztán mikor elmentünk megnézni, mindjárt 157 000 km lett belőle...ennek ellenére amikor megláttuk az autót nem sokat gondolkoztunk, le is foglalóztuk...nekem amúgy a legfontosabb szempont a vásárlásnál a korrekt állapot, végig vezetett szervizkönyv (bár tudom, ezzel is lehet ám trükközni) és a leinformálható szervizmúlt volt...természetesen mivel én sem értek az autókhoz, meg autószerelő ismerős se volt, a legelső kérdésem mindig az volt a telefonban: Ha tetszik az autó elvihetem-e egy általam választott szervizbe átvizsgálásra? ...amennyiben NEM! volt a válasz, vagy meg akarták mondani hová vigyem, már búcsúztam is...szóval nem kell félni a kereskedésektől, tényleg ki lehet fogni szép példányokat...nekem egyetlen gondom volt a kereskedővel (mivel az Alfa szalonban történő átvizsgálás során semmit nem találtak): az árból az eredetvizsgán kívül 1 forintot sem engedett...pedig próbálkoztam ám rendesen,de hát nem vagyok 1 rutinos nepper...meg szerintem látták rajtam, hogy nagyon tetszik a kocsi...egyébként nagyon korrektek voltak, úgyhogy kellemesen csalódtam, pedig iszonyúan tartottam ám az egész procedúrától...
Dömpi (il dottore)29-12-2013 22:33:19 // 45469
A 115Le-s 8V 159 a belgáknak lett visszabutítva, éppúgy, mint a 16V-s 135 Le-re...adózási oka van.

Mellesleg nekem 8V chippel. Semmivel sem eszik kevesebbet mint a 16V, bár nekem 19"os felnin gurul, ami még növel a súlyán.

Meghibásodás szempontjából ugyanaz jöhet elő, mint a 16V-nél, kivéve szívósor (nincsenek lapátkák=örvényszelep).

Én, ha 159-et keresnénk, csakik felszereltséget, meg állapotot néznék. A 120 LE eleinte elég, majd egyre több kell. Ezért a 8V-t chippeltetném...de idővel az is kevés lesz.

Mellesleg ha most vennénk alfát, csakis 2.4-et, vennék, és valszeg 166-ot.

Amúgy 11 évig nekem is benyás volt (Fiat Marea), és féltem a dízeltől. Sok hibám volt, de egy sem dízeles gond. A kettőstömegű elszállása is a visszatekerésre vezethető vissza.
Csabi29-12-2013 22:27:54 // 45468
Nem feltétlen rossz dolog kereskedésből venni, nekem onnan van. A 156 1.6 TS-t számolták be, 1évig árulták és 500ezerrel olcsóbban tudták eladni mint amennyiért beszámolták nekem....emellett magyarországi, a 2,5év távlatából már azt mondom jó vétel volt, főleg h 3M alatt jutottam hozzá, a km valós és megvan a kórtörténete is...ergo kereskedésben is ki lehet fogni.
Attie29-12-2013 22:16:00 // 45467
Sziasztok!
Van pár kérdésem :)
1. A parkolóradarom (elöl-hátul is van) nem jelzi ki a kis középső kijelzőn azt, hogy milyen messze van a tárgy az autótól. Csak hangjelzés van. Ez így normális? Akinek 8 szenzoros a radarja azok tapasztatak ilyet? Esetleg menüből kell bekapcsolni, vagy Examineren keresztül?
2. Karácsonykor kiírta, hogy "Pre-heating glow plugs not available", és ezt aztán minden reggel kiírja az első indításkor, aztán aznapra többé nem. Ez gondolom az izzítógyertya (közeli) elhalálozására utal. Jól gondolom? Amúgy simán indul az autó, nem tekeri többet reggel sem. Az izzító gyertyát egyesével vagy mindet szokták cserélni?
3. Automatat váltó. Már kétszer csinálta azt, hogy D-ből nem tudom átrakni R-be, mert nem tudom benyomni a váltón a gombot. Ezt ugye csak akkor lehetne, ha a féken állok. De semmi. Újraindítás sem segít. Aztán egyszercsak hopsz bemegy és szépen teszi a dolgát. Ilyet tapasztalt valaki?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.