Forum >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)21-02-2013 21:01:23 // 31364
jysk :) én egyszer az IKEA-ban dominóztam egy fél órát az 59-cel de befért a cucc
Piritu - 1.000.00021-02-2013 21:00:07 // 31363
Nem teherautó ez, hogy szekrényt szállítson vele az ember! :-D
(Nálam PONT ezért is lett sedan, hogy eszembe se jusson ilyen dolgokat cipelni. No meg a súlytuning miatt, a sedan kasznija könnyebb.)
Dömpi (il dottore)21-02-2013 21:00:03 // 31362
hmmm, városban össz-vissz 4 km-et megyek, utána irány a 4.sz főút, aminek a fele már 2x2-sávos. Ha nincs yard, és már meleg a motor, uzsgyi :)
Akkor én ezért nem nagyon veszem észre a regent.
Viszont így lutri, hogy befejezi-e mire célhoz érek (munkahely vagy home).
Piritu - 1.000.00021-02-2013 20:58:03 // 31361
Bakker, mit árulkodsz? :-DD
Dömpi (il dottore)21-02-2013 20:55:42 // 31360
Tanúsíthatom :)

Amúgy én korábban sedan párti voltam, merthogy az olyan "autó" formájú.
Azután az első babakocsis történetnél szembesültem a hátrányaiva.

Most hogy SW-m van, imádom! Karácsony előtt egy komplett szekrényt (lapra szerelve ugyan) houtam e yisk-ből (jól írtam?)
mizooo21-02-2013 20:54:41 // 31359
Méghozzá gyönyörű SW! Nekem is csak azért lett Berlina, mert nálam ez nem volt szempont.
GTPeti21-02-2013 20:16:01 // 31358
:))))
'''''21-02-2013 20:14:41 // 31357
159-ből van sw is! :-)
Csabi21-02-2013 20:14:08 // 31356
"Amúgy mennyire ugrik fel ilyenkor a fogyasztás és turbónyomás?"

Ha regenerál akkor az ECU elsődleges feladata, h a DPF hőmérsékletét ~600-650°C-ra emelje és ott tartsa míg a regen véget nem ér...=>azaz ez fordulat/terhelés függő városban araszolgatás,vagy lámpánál elindulásnál figyelhető meg az extrém nagy pillanatnyi fogyasztás(ilyenkor több nafta kell, h elérje a 600fokot)...országúton pl 100-as tempónál haladva alig észrevehető a fogyasztás növekedés(max 1-1,5l állandó terhelésnél)...de azért észrevehető
Amúgy városban én a hangján veszem észre először h regenerál,aztán nézem a pill. fogyasztást, gáz elvételnél mély duruzsolás hallatszik, mintha egy 5literes benzinesben ülnék.:)
GTPeti21-02-2013 20:12:00 // 31355
Kéne. Viszont a mostani is kielégíti minden igényemet. B)
Múltkor már fejtegettem, hogy most a 159 topic az, ami a 156 topic régen volt. (A megmaradt cartársak ellenére is.)

(Nálam csak SW jöhet számításba. Valamiért kombimániás vagyok. :)
mizooo21-02-2013 20:08:56 // 31354
Ő tovább tervez az 56-al :P
Dömpi (il dottore)21-02-2013 20:07:05 // 31353
Peti! Te nem veszel még 159-et? Annyi HSZ-ed van ebben a topicban, hogy már kettő is lehetne :) Vagy Brera!
GTPeti21-02-2013 19:53:46 // 31352
"Én a Novitecben bízok, és abban, hogy minden tuningnál jobban óvja a részecskeszűrőt."
Sajnos nem így van. Egy dobozzal egyszerűen nem lehet ugyanazt megcsinálni, mint egy remappal. A Novitec a plug-and-play utat választotta, ez régebbi (DPF-nélküli) autóknál szinte nem is járt hátrányokkal. (Tapasztalatból tudom.) DPF esetén más a kép. :(
Dömpi (il dottore)21-02-2013 19:53:28 // 31351
Oks, akkor majd viszem a laptopom.
Dömpi (il dottore)21-02-2013 19:52:26 // 31350
Én állandóan nézem. A napi utam 15 km oda és 15 km vissza. Ez kb. 10-12 perc. Már lassan másfél éve van meg az Arkangyal, de még egyszer sem éreztem furcsa szagot, vagy koromfelhőt magam mögött. A múltkor volt, hogy egyszer mintha szokatlanul megemelkedett volna a turbónyomás is és a fogyasztás is, de akkor annak tudtam be, hogy marháskodik a comp. Lehet akkor regenerált?
Amúgy mennyire ugrik fel ilyenkor a fogyasztás és turbónyomás?

Igazából nem izgulok, a MES szerint rendesen végzi a dolgát a DPF és rendszeresen regenerál. Ráadásul, a könyv szerint, ha 3x nem sikertelen a regen, akkor kigyullad a visszajelző a műszerfalon. Nos ilyen még nem volt.
Vermacy21-02-2013 19:48:05 // 31349
Típustalin lenne stílusos....
Dömpi (il dottore)21-02-2013 19:45:42 // 31348
Ilyenek ből -közöttük ez is - van egy komplett gyűjteményem. Ha kell valakinek, áttolom e-mailben, vagy a típustalin áthúzzuk adattalicskára.
Vermacy21-02-2013 18:59:05 // 31347
Ezt most találtam :-)
Vermacy21-02-2013 18:51:40 // 31346
A Zafirán hangja is volt. Felpörgött a fordulatszám (mintha)...
ALFI15621-02-2013 18:50:06 // 31345
Ez sokat számit.A regenerálást csak akkor veszed észre ha állandóan a pillanatnyi fogyasztást nézed.Akkor veszed csak észre mert felugrik.
Vermacy21-02-2013 18:31:33 // 31344
Hali!
Nem teljesen értem ezt a "regenerálás" dolgot. 55e km óta van 150 lovas 1,9-esem és még egyszer sem csinálta, amiket leírtatok. Kettő hete nagy szerviz keretében tisztították az EGR-t is és meg is kérdezte a szaki, hogy nem rángatott-e, de nem, sose!
Főnökömnek volt egy ideig B Zafirája 120 lóval, az tolta néha a fordulatszámot az után is, hogy szervizbe vitte a vasat.
NemTom, mitől lehet, bár Én városban megpróbálom nem használni, csak hosszú távra...
mizooo21-02-2013 16:51:35 // 31343
A fenébe nekem reggel megint a cég mellett kezdett regenerálni :(:(... Nem is figyeltem a dolgot, csak mikor már odaértem a céghez akkor látom, hogy 10L-nél nem megy lejjebb a fogyi. Nézem a turbónyomásmérőt az lemegy 0-ra. Beálltam a parkolóba nyitom az ajtót és érzem megint az égett szagot.... Faxa ebből még baj lesz, jobban kell ezt figyelnem mert gondolom ez nem tesz neki jót :D... Illetve mikor 5-6 C foknál melegebb van hazafelé induláskor 2 hetente kiírja, hogy glow plug pre-heating not available. Gondolom rossz az egyik izzító gyertya. Érdekes, hogy reggel -6 -ban még egyszer sem dobta :). Hétvégén kimérem őket.
ALFI15621-02-2013 16:43:44 // 31342
Valakinek igen.Nem én hoztam el.
Dömpi (il dottore)21-02-2013 16:34:08 // 31341
Azért érdekes számomra ez a dolog.
Azt írjátok "chipmester", majd megkérdőjelezitek a hozzáértését.
Ez némiképp ellentmondó.
Ha mester, akkor profin ért hozzá. Ha nem ért hozzá, akkor meg nem mester.

Ezt csak úgy megjegyeztem...nincs jelentősége.
.......................21-02-2013 16:25:47 // 31340
jobban tömödik a novitec-el is,
hisz a tuning miatt jobban füstöl
csak nem látod
a 159 1,9 2,4 en rossz helyen van a DPF ,
túl messze a motortól ,hogy városi ,elövárosi közlekedésben elérje normálisan a 650 fokot
+ gázolajat kap ,szinte mindíg ,így csak árt a motornak mert lemossa a hengerfalról a kenöfilmet
droberto21-02-2013 15:55:34 // 31339
Egy szónak is száz a vége, mindenki azzal irat programot akivel akar és akiben megbízik. Én a Novitecben bízok, és abban, hogy minden tuningnál jobban óvja a részecskeszűrőt.
Coolby21-02-2013 15:47:13 // 31338
teljesen egyetértek, amire legalább egy chipmesternek lehetősége van (bár kérdés, hogy megteszi-e vagy sem), arról egy tuningboxnál még csak szó sincs... szóval egy chipmester esetében (feltételezve legalább egy bizonyos szintű hozzáértést, ami azért megítélhető szvsz) a végeredmény szerintem legalább az, amit egy tuningbox tud...
Shadin21-02-2013 15:39:46 // 31337
Mégis jó vétel volt?????
Erhard 242 (Pure Energy)21-02-2013 14:28:33 // 31336
a normális emberke nézi az értékeket adott autóra (nálam nézték) amit leírtál viszont teljesen igaz a boxra :)
ALFI15621-02-2013 14:19:15 // 31335
Már el is vitték.
droberto21-02-2013 14:11:51 // 31334
Azt megnézném, hogy ma MO-n hány olyan Chipmester van, aki valódi optimalizálást készít a motorod állapotához mérten. Mennyien teszik fel padra, veszik figyelembe a motor és a befecskendező rendszer kopását annak egyedi állapotát.
(Nem arról beszélek, hogy te most mennyi többlet teljesítményt, rugalmasságot, gázpedál reakciót vagy fogyasztáscsökkenést kérsz.)
Biztos jó a remap, de nem az amit innen-onnan szednek össze vagy írogatják át az értékeket.
Erhard 242 (Pure Energy)21-02-2013 13:53:29 // 31333
melyikhez? a Tiedhez? a Béláéhoz vagy a Janiéhoz? Jah hogy Mindegyikhez :DDD
droberto21-02-2013 13:37:50 // 31332
"azt kapod amit" - Amit ehhez a motorhoz fejlesztettek ki. :)
Shadin21-02-2013 13:01:14 // 31331
Csak OMV szupernyál-lal járok.
Erhard 242 (Pure Energy)21-02-2013 12:30:59 // 31330
ők nem vesznek rá semmire amit kérsz azt csinálják ha csak remapot kérsz azt kapod, ha kéred a DPF kiírását is akkor azt is megkapod ezen mi a nem világos? :)
Ellenben a Noviteceddel ők leszarják mit kérsz azt kapod amit és ennyi :P
Piritu - 1.000.00021-02-2013 12:24:12 // 31329
Tapasztalataim alapján erősen üzemanyag függő is, hogy mennyire jár keményen a motor. pl. a vépúdertől elhallgat a motor, szinte nem is kerreg. Tehát, ha ezt tudja a tulaj, eladáskor csendesebbé teheti a kocsit. :-)
De tuti, hogy "hangolás" is közrejátszik.
droberto21-02-2013 11:34:53 // 31328
Ez is benne van nyilván, de a germánokból is "szeretik" kiírni!
Shadin21-02-2013 10:46:39 // 31327
Nem kerül megvételre... A Remus sportauspuff fertelmes rajta (szerintem).
David | Centocinquantanove21-02-2013 10:13:19 // 31326
Az a vitorlásos matrica a hátsó felén igencsak tolakodik, gondolom nem tartod meg rajta.. :D
Pityukoma21-02-2013 10:06:37 // 31325
Nekem nincs vele bajom (kopp-kopp) 14ezer van a remap óta benne. Átlagos regen ~700km. Nem is került szóba hogy ezt ki kell íratni.
Piritu - 1.000.00021-02-2013 09:28:01 // 31324
"A tuning mestereknek a koromszűrő a mumusuk." - esetleg nem azért amiért minden átlagos szerelő fél az Alfától? Mert esetleg nem ért hozzá?
Coolby21-02-2013 09:00:35 // 31323
engem meg sem próbált rábeszélni dpf eltávolításra...
Shadin21-02-2013 08:17:12 // 31322
Nálam semmi sem változott DPF ügyileg a remap után, szerintem nálam egy "biztonsági" hangolás történt.
Tegnap megnéztünk egy vasat és egy hihető (~130e) Km volt benne és az enyémhez képest (~180e) sokkal finomabban, halkabban járt. Emlékeim szerint remap után alapjáraton is hangosabb lett az autóm a nagyobb előtöltés miatt.
Ha nincs igazam akkor az enyém már "lötyög" kicsit:-(
droberto21-02-2013 07:50:39 // 31321
Már jó néhány helyről hallottam, hogy remap után cseszekedik a DPF!
A tuning mestereknek a koromszűrő a mumusuk. Több ok miatt próbálják rávenni a kuncsaftjaikat az eltávolításra.
GTPeti20-02-2013 23:22:27 // 31320
(Írtam egy keveset az akksikról a blogomban. Ajánlott típust is.)
GTPeti20-02-2013 23:14:47 // 31319
Akksi lesz az. Ilyen hőmérsékleten még iGyertyák nélkül is beindulna. A 64Ah önmagában nem sokat számít, inkább az indítóáram és az állapot. Persze ált. az indítóáram arányos a kapacitással, de nem mindig.

Egy fogyasztó is segíthet az idő előtti tönkremenetelben. Pl. egy 100-150mA-t felvevő autórádió. (Egy állandó + -ra kötött Pio, pl...) Ilyenkor - bár indul az autó - az idő nagyrészét max. közepesen feltöltött állapotban tölti az akku. -> Szulfátosodik.
Bumper20-02-2013 22:53:44 // 31318
Sziasztok! Érdeklődnék, hogy az autóm garázsban indul, de ma kint állt 2.5órát mínusz 2fokban kb 4re indult el. Ez akksi lesz vagy izzító gyertya vagy mi? Most exide 64ah van bent ha jól emlékszem. Nem kicsi az a 159be? Milyet tegyek bele? Holnap már kapná is:-) Előre is köszönöm.159 8v progresszív Csaba
Alfonis20-02-2013 22:39:53 // 31317
dehogy veszik el alatta. Ott van az. :) 20 - 22 ér már vannak jó gumik. 16" :)
5,5 mm el magasabb csak a 215/55 el. olyan lenne jó h 205/60 ... :)
Dömpi (il dottore)20-02-2013 21:31:10 // 31316
215/55 R16, de még az sem az igazi!
Ha már gumikat kell cserélned, nézz 17-es felnit. A 16-os kerék elveszik egy ekkora kocsi alatt, és SZVSZ alacsony is.
Télen nekem is 215/55 R16 van és nem is rajongok érte, pont azért mert alacsonyabb a kocsi.
GTPeti20-02-2013 21:29:54 // 31315
Ez a beszéd! Köszi. ;)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.