Forum >> 159

Dömpi (il dottore)21-02-2013 22:36:26 // 31390
he, he, he

komolyan kérdem!
.......................21-02-2013 22:35:49 // 31389
Itt az ideje aratni menni,
Kaszàllni kell füvet ,
Biztos azt :)
Dömpi (il dottore)21-02-2013 22:26:34 // 31388
Viszont amit eddig nem sikerült megtalálnom a könyvben: időnként a képen bekarikázott sarokban egy búzakalász-szerű ábra jelenik meg. Nem tudja valaki mit jelent?
.......................21-02-2013 22:25:54 // 31387
Ha pàlyàn mész és megvan a 650 c fok dpf hőmérséklet ,akkor csak többlet oxigén kell és el is és a korom,
Vàrosban sosincs 650 fok a dpf ezért a munkaütem utàn többlet gàzolajat fecskendeznek az injektorok,
Így éri el a kellő hőmérsékletet..
Dömpi (il dottore)21-02-2013 22:12:38 // 31386
Ez a "km-óra szerű" vagyis a tempomat lámpájának a kontúrja a fotón látszik az enyémben is (szabad szemmel nem). Nekem viszont nincs tempomatom úgyhogy már értem miért nem láttam eddig.
Dömpi (il dottore)21-02-2013 22:10:16 // 31385
Nos, a kanna és az izzítás tényleg villan...de szó szerint villan. Olyan gyorsan elalszik, hogy le sem tudtam fotózni :-(



Ja, és tényleg felvillan az ABS, de az is gyorsan kialszik. kicsit lassabban, mint a kanna meg az izzítás. Ezt már le lehetett fotózni.
Csabi21-02-2013 21:59:14 // 31384
Pedig az izzítás és a víz a gázolajszűrőben lámpának minden indításnál villanni kellene...
Dömpi (il dottore)21-02-2013 21:58:05 // 31383
most jött el az a pillanat, hogy kimegyek és lefotózom...
Erhard 242 (Pure Energy)21-02-2013 21:56:26 // 31382
onnan hogy ha háromszor nem sikerül regenerálni akkor villog ...nekem télen csinálta ezt amíg volt DPF azóta nem láttam :)))
Bakker múltkor vissza olvastam a Topicban lassan 4 éve lesz meg az 59-em ...
Piritu - 1.000.00021-02-2013 21:53:34 // 31381
Emlékeim szerint a kis kanna is felgyullad indításkor, az a gázolajszűrő lámpája.
A km-óra szerű a tempomat lápája, ami nálam zöld, ha bekapcsolom.
Mintha az ABS is felgyulladna indításkor.
Dömpi (il dottore)21-02-2013 21:49:18 // 31380
Asszem nekem ilyen kijelzőm van. Bejelöltem mi villan fel indításkor, és mit nem láttam még soha...van közöttük, amit nem is akarok :-)

Piritu - 1.000.00021-02-2013 21:45:24 // 31379
Nyugi, mindenki :-)
Anno Erhard világosított fel minket. Viszont az eddig még nem derült ki, hogy honnan van ez az urban legenda a 3-as számmal.
Erhard 242 (Pure Energy)21-02-2013 21:32:33 // 31378
nem is tőled kérdeztem ha nem egy másik 59 és Phedra tulajtól :P
Dömpi (il dottore)21-02-2013 21:31:29 // 31377
Tényleg rosszul emlékeztem.
Piritu - 1.000.00021-02-2013 21:31:07 // 31376
Az furcsa, mert mindkettőnek ki kellene gyulladnia indításkor :-O
Dömpi (il dottore)21-02-2013 21:30:05 // 31375
Nekem ilyen lámpa még soha nem gyulladt. A gyújtás ráadásakor sem indításkor. Szerintem nincs is benne :(
De DPF van, azt láttam a kocsi alatt.

Sőt! Mondjak valamit? Még ezt a lámpát sem láttam soha felvillanni!
Liquid21-02-2013 21:29:33 // 31374
kemény vagy mint Csokibácsi :)
Piritu - 1.000.00021-02-2013 21:26:23 // 31373
Lehet, hogy furcsát mondok, de ez egy Alfa fórum. Nem nagyon vágjuk az OFF-os (no jó, csak félif OFF-os) vasak használatát :-P
Erhard 242 (Pure Energy)21-02-2013 21:24:23 // 31372
na az még gyári :) van benne állófűtés is ...az hogy müxik? nincs gombja
'''''21-02-2013 21:16:52 // 31371
Legközelebb a Phedrákkal gyorsulunk!
Erhard 242 (Pure Energy)21-02-2013 21:15:53 // 31370
mert adtam egy kis előnyt :)
Piritu - 1.000.00021-02-2013 21:14:03 // 31369
Ahogy a könyv is írja:
"A regenerálás folyamán a következő jelenségek észlelhetők:
az alapjárati fordulatszám kismértékű megemelkedése, hűtőventilátor működésbe lépése, a füstölés kismértékű növekedése, magas kipufogógáz hőmérséklet.
Ezek a jelenségek nem tekintendők hibának, és nem okoznak károsodást sem a motorban, sem a környezetben."
Csabi21-02-2013 21:11:02 // 31368
Ha alacsony fordulaton mész akkor észre kell venned, főleg ha rendszeresen nézed a pill fogyit...mielőtt leállítom mindig figyelem a hangját, vagy hogy megy-e a hűtőventilátor(ilyenkor, télen), ha megy akkor tuti regenerál és akkor nem állítom le hanem megyek egy kört...
Piritu - 1.000.00021-02-2013 21:08:55 // 31367
"a könyv szerint, ha 3x nem sikertelen a regen, akkor kigyullad a visszajelző a műszerfalon." - nos ez az, ami nincs benne :-P
A könyv szerint:
"Amikor a kulcsot indító állásba fordítja, a kijelző lámpa világít, de néhány másodpercen
belül ki kell, hogy aludjon. Ha a kijelző lámpa folyamatosan világít, ez azt jelzi a gépjárművezető számára, hogy a DPF rendszer a regenerációs folyamat útján el akarja távolítani a koromrészecskéket a kipufogógázból. A kijelző lámpa nem gyullad ki az
összes DPF regenerációs folyamat alatt, csak akkor, ha a vezetési feltételek ezt így kívánják.
Ahhoz, hogy a kijelző lámpa kialudjon, a gépjárművet mozgásban kell tartani egészen a regenerációs folyamat végéig. A folyamat időtartalma általában 15 perc. A folyamat befejezéséhez szükséges ideális körülményeket akkor éri el, ha a gépjárművet 60 km/órás sebességen üzemelteti és a fordulatszámot 2000/perc-en tartja. E kijelző lámpa
kigyulladása nem jelenti a gépjármű károsodását, ezért a gépjárművet nem kell szerelőhöz vinnie. A kijelzőn (bizonyos típusoknál/ piacokon) a kijelző lámpán kívül megjelenik egy üzenet is."
'''''21-02-2013 21:07:56 // 31366
Valamiért az enyém orra előbb érte el a célvonalat! :-) Lehet az sw orra rövidebb és a puttonya nagyobb? :-)
Erhard 242 (Pure Energy)21-02-2013 21:02:26 // 31365
hiába könnyebb nem megy jobban ...de ezt Alfa159 tudja tanúsítani :PPP
Erhard 242 (Pure Energy)21-02-2013 21:01:23 // 31364
jysk :) én egyszer az IKEA-ban dominóztam egy fél órát az 59-cel de befért a cucc
Piritu - 1.000.00021-02-2013 21:00:07 // 31363
Nem teherautó ez, hogy szekrényt szállítson vele az ember! :-D
(Nálam PONT ezért is lett sedan, hogy eszembe se jusson ilyen dolgokat cipelni. No meg a súlytuning miatt, a sedan kasznija könnyebb.)
Dömpi (il dottore)21-02-2013 21:00:03 // 31362
hmmm, városban össz-vissz 4 km-et megyek, utána irány a 4.sz főút, aminek a fele már 2x2-sávos. Ha nincs yard, és már meleg a motor, uzsgyi :)
Akkor én ezért nem nagyon veszem észre a regent.
Viszont így lutri, hogy befejezi-e mire célhoz érek (munkahely vagy home).
Piritu - 1.000.00021-02-2013 20:58:03 // 31361
Bakker, mit árulkodsz? :-DD
Dömpi (il dottore)21-02-2013 20:55:42 // 31360
Tanúsíthatom :)

Amúgy én korábban sedan párti voltam, merthogy az olyan "autó" formájú.
Azután az első babakocsis történetnél szembesültem a hátrányaiva.

Most hogy SW-m van, imádom! Karácsony előtt egy komplett szekrényt (lapra szerelve ugyan) houtam e yisk-ből (jól írtam?)
mizooo21-02-2013 20:54:41 // 31359
Méghozzá gyönyörű SW! Nekem is csak azért lett Berlina, mert nálam ez nem volt szempont.
GTPeti21-02-2013 20:16:01 // 31358
:))))
'''''21-02-2013 20:14:41 // 31357
159-ből van sw is! :-)
Csabi21-02-2013 20:14:08 // 31356
"Amúgy mennyire ugrik fel ilyenkor a fogyasztás és turbónyomás?"

Ha regenerál akkor az ECU elsődleges feladata, h a DPF hőmérsékletét ~600-650°C-ra emelje és ott tartsa míg a regen véget nem ér...=>azaz ez fordulat/terhelés függő városban araszolgatás,vagy lámpánál elindulásnál figyelhető meg az extrém nagy pillanatnyi fogyasztás(ilyenkor több nafta kell, h elérje a 600fokot)...országúton pl 100-as tempónál haladva alig észrevehető a fogyasztás növekedés(max 1-1,5l állandó terhelésnél)...de azért észrevehető
Amúgy városban én a hangján veszem észre először h regenerál,aztán nézem a pill. fogyasztást, gáz elvételnél mély duruzsolás hallatszik, mintha egy 5literes benzinesben ülnék.:)
GTPeti21-02-2013 20:12:00 // 31355
Kéne. Viszont a mostani is kielégíti minden igényemet. B)
Múltkor már fejtegettem, hogy most a 159 topic az, ami a 156 topic régen volt. (A megmaradt cartársak ellenére is.)

(Nálam csak SW jöhet számításba. Valamiért kombimániás vagyok. :)
mizooo21-02-2013 20:08:56 // 31354
Ő tovább tervez az 56-al :P
Dömpi (il dottore)21-02-2013 20:07:05 // 31353
Peti! Te nem veszel még 159-et? Annyi HSZ-ed van ebben a topicban, hogy már kettő is lehetne :) Vagy Brera!
GTPeti21-02-2013 19:53:46 // 31352
"Én a Novitecben bízok, és abban, hogy minden tuningnál jobban óvja a részecskeszűrőt."
Sajnos nem így van. Egy dobozzal egyszerűen nem lehet ugyanazt megcsinálni, mint egy remappal. A Novitec a plug-and-play utat választotta, ez régebbi (DPF-nélküli) autóknál szinte nem is járt hátrányokkal. (Tapasztalatból tudom.) DPF esetén más a kép. :(
Dömpi (il dottore)21-02-2013 19:53:28 // 31351
Oks, akkor majd viszem a laptopom.
Dömpi (il dottore)21-02-2013 19:52:26 // 31350
Én állandóan nézem. A napi utam 15 km oda és 15 km vissza. Ez kb. 10-12 perc. Már lassan másfél éve van meg az Arkangyal, de még egyszer sem éreztem furcsa szagot, vagy koromfelhőt magam mögött. A múltkor volt, hogy egyszer mintha szokatlanul megemelkedett volna a turbónyomás is és a fogyasztás is, de akkor annak tudtam be, hogy marháskodik a comp. Lehet akkor regenerált?
Amúgy mennyire ugrik fel ilyenkor a fogyasztás és turbónyomás?

Igazából nem izgulok, a MES szerint rendesen végzi a dolgát a DPF és rendszeresen regenerál. Ráadásul, a könyv szerint, ha 3x nem sikertelen a regen, akkor kigyullad a visszajelző a műszerfalon. Nos ilyen még nem volt.
Vermacy21-02-2013 19:48:05 // 31349
Típustalin lenne stílusos....
Dömpi (il dottore)21-02-2013 19:45:42 // 31348
Ilyenek ből -közöttük ez is - van egy komplett gyűjteményem. Ha kell valakinek, áttolom e-mailben, vagy a típustalin áthúzzuk adattalicskára.
Vermacy21-02-2013 18:59:05 // 31347
Ezt most találtam :-)
Vermacy21-02-2013 18:51:40 // 31346
A Zafirán hangja is volt. Felpörgött a fordulatszám (mintha)...
ALFI15621-02-2013 18:50:06 // 31345
Ez sokat számit.A regenerálást csak akkor veszed észre ha állandóan a pillanatnyi fogyasztást nézed.Akkor veszed csak észre mert felugrik.
Vermacy21-02-2013 18:31:33 // 31344
Hali!
Nem teljesen értem ezt a "regenerálás" dolgot. 55e km óta van 150 lovas 1,9-esem és még egyszer sem csinálta, amiket leírtatok. Kettő hete nagy szerviz keretében tisztították az EGR-t is és meg is kérdezte a szaki, hogy nem rángatott-e, de nem, sose!
Főnökömnek volt egy ideig B Zafirája 120 lóval, az tolta néha a fordulatszámot az után is, hogy szervizbe vitte a vasat.
NemTom, mitől lehet, bár Én városban megpróbálom nem használni, csak hosszú távra...
mizooo21-02-2013 16:51:35 // 31343
A fenébe nekem reggel megint a cég mellett kezdett regenerálni :(:(... Nem is figyeltem a dolgot, csak mikor már odaértem a céghez akkor látom, hogy 10L-nél nem megy lejjebb a fogyi. Nézem a turbónyomásmérőt az lemegy 0-ra. Beálltam a parkolóba nyitom az ajtót és érzem megint az égett szagot.... Faxa ebből még baj lesz, jobban kell ezt figyelnem mert gondolom ez nem tesz neki jót :D... Illetve mikor 5-6 C foknál melegebb van hazafelé induláskor 2 hetente kiírja, hogy glow plug pre-heating not available. Gondolom rossz az egyik izzító gyertya. Érdekes, hogy reggel -6 -ban még egyszer sem dobta :). Hétvégén kimérem őket.
ALFI15621-02-2013 16:43:44 // 31342
Valakinek igen.Nem én hoztam el.
Dömpi (il dottore)21-02-2013 16:34:08 // 31341
Azért érdekes számomra ez a dolog.
Azt írjátok "chipmester", majd megkérdőjelezitek a hozzáértését.
Ez némiképp ellentmondó.
Ha mester, akkor profin ért hozzá. Ha nem ért hozzá, akkor meg nem mester.

Ezt csak úgy megjegyeztem...nincs jelentősége.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.