Forum >> 159

RomeoOne06-06-2019 18:30:56 // 117064
Nem olyan bonyolult ez, nekem 5 milliót a jelenlegi számlacsomagom mellett 6000 Ft lenne. Egy nagyságrenddel olcsóbb és nem is kell szaladgálnom utána csak pár kattintás.
A párnahuzatban tartásnál meg nagyobb hülyeség nincs is :D
Beteszed most az 5 millát MÁP pluszba, kapsz rá egy év múlva kb. 190 ezret. Ennyitől buksz el, ha egy év alatt, ha a párnádban van a pénzed :)
droberto06-06-2019 18:26:40 // 117063
Erste Privilégium L. Mindenkinek lehet, ha van 150k havi jóváírás.
Full ingyenes. Eléggé titkos, fiókba beesve nyitni se tudod. De minden megoldható. 🙂
droberto06-06-2019 18:24:25 // 117062
Ha én autót akarok, akkor azt nem két nap alatt döntöm el, ergo a pénzt is van időm kiszedni.
Smith06-06-2019 18:22:43 // 117061
Egyik se olcsó, egyik se egyszerű. AZ a legjobb, ha hosszútávon mindig leveszed minden hónapban amit ingyen lehet, és betömöd a párnahuzatba :D
droberto06-06-2019 18:21:56 // 117060
Igen, alapvetően így van.
Viszont lehet erre több megoldás. Viszont ehhez látni kéne, meg pontosan felmérni.
Nálad az agyátmérő is stimmelt? Központosítani se kellet gyűrűvel.
RomeoOne06-06-2019 18:08:12 // 117059
Biztos hangulatos, de mondjuk 5M forintot mennyi idő alatt tudnál felvenni ATM-ből? Vagy mennyit kéne fizetned, ha a bankfiókban vennéd fel?
Az előbbi esetben szerintem legalább 10 nap lenne, de 300ezer felett ritkán adnak ki az ATM-ek. És mennyibe kerülne?
Ahogy nézegettem kondíciós listákat, a bankfióki pénztári kifizetés lenne vagy 50ezer. Gondolom ATM-ből sem lenne sokkal olcsóbb csak az még nagyobb szívás lenne.
Smith06-06-2019 17:46:12 // 117058
Mikor Erhardhoz mentem, az foglalót utaltam szilveszter napján, aztán vittem zacskóban a többit. A zacskó hangulatosabb, de azért nem biztos, hogy elmennék csak úgy, valaki vadidegenhez egy zacsi pénzzel, legalábbis nem egyedül. Szerintem erre nincs recept, úgyis látod milyen forma az eladó.
Smith06-06-2019 17:43:06 // 117057
Odamész, megírjátok a papírt, és mobilról átutalod a szeme előtt. Vagy kiveszed, és viszed zacsiban. Ha meg kereskedésben veszel, ott is lehet utalni.
De pl. a carnext-nél bemehetsz autót nézni, venni, papírozni, de fizetés kizárólag atutalással lehetséges.
RomeoOne06-06-2019 17:40:45 // 117056
Én amikor ezt vettem, kértem tőle egy számlaszámot és átutaltam.
Marseus06-06-2019 17:09:09 // 117055
nem pont idevágó téma:de ha kocsit vásároltok és mondjuk nem hetekig udvaroltok és fontolgatjátok (tehát nem vagytok hosszabb ideig kapcsolatban az eladóval) akkor,hogy oldjátok meg a kifizetést? Nyilván nem készpénzre gondoltam mert az nagyon drága ha ki kell vennem a számlámról.
WarbiRunner (Gyuri)06-06-2019 15:50:49 // 117054
Na ez is izgalmas, nekem a 146 jtd-n ugyanis penge éles lett a szélesebb nyomtávtól. Cserében csökkent a visszatérítő erő, kicsit modern autós túlszervózott feelingje lett. Kevésbé harcolós, kicsit alattomosabb, de nagyon gyors reakciójú, de talán az erőket kevésbé közvetítő hangolása lett. A saját határaimat könnyebben toltam túl a szélesebb futóművel, de aztán icipici belenyúlással, 200-as pulzussal mindig megoldódott :-DDD
A "botlábúság" inkább a futómű többi alkatrészén múlik szerintem. Egy rossz lengőkar, gátló, nagyon esetlenné tudja tenni. Ezeket kicseréled és juhú... :-DD
RomeoOne06-06-2019 15:42:50 // 117053
Egy más ET-jű felninél viszont a központosító teljes hosszára fekszik fel a kerék a középfuratában
RomeoOne06-06-2019 15:41:53 // 117052
Kiemelő tárcsa alatt a pogácsát érted, akkor az vele a bajom, ahogy írtam is, hogy rövidíti az agynak azt a kinyúló részt, ami a felnibe megy, ami függőleges irányú terhelést viseli. Nem tudom, ezt központosítónak hívják? Most ha ez mondjuk 2 cm hosszú és felraksz egy 10 mm-es pogácsát, akkor csak a fele marad, ami szerintem veszélyes lehet. Ha meg olyan pogácsát akarsz, amin rajta van ez a központosító, annak meg az a feltétele, hogy túl kell lógnia az eredetin, ez esetben több, mint 20 mm-el növelnie kéne a nyomtávot. Nem?
droberto06-06-2019 15:30:22 // 117051
A körösből a Breráé is csak 18-as. A 19-es, Prodrive gyártmány. Azt hiszem G-Mannak volt ilyen felnije.
Nem értem, hogy műszakilag milyen hátránya van a más ET-jű felnihez képest a kiemelő tárcsás megoldásnak. Olyat gyártasz abból amilyet akarsz. Akár még oda is csavarozhatod fixen az agyra. Lehet integrált a központosítója is.
Ugyanígy a mozgókúpos csavarral sincs semmi gond. Nekem volt a Tipón.
Viszont pont ezért is vettem Alfát, hogy ne kelljen már ilyen "hülyeségekkel" foglalkozzak.
Egyszerű, jó, szép és még viszonylag kompromisszummentes is.
Jorjie06-06-2019 14:55:34 // 117050
Na jó, de Shadin a komplett első futóművet kicserélte, naná, hogy jobb lett :-)))
Persze én is észreveszem a jó magyar utakat téli-nyári váltáskor (185 vs. 205) de pár kilométer alatt "átállok". De olyan hatalmas különbségeket nem érzek, nyilván aki a hétköznapokban Fittipaldit játszik, és mindig derékszögben fordul, annak minden számít, és érzi a különbséget. Nyilván nálam az is szerepet játszik, hogy szögegyszerű a futómű, és valamilyen szinten gyári a felni is (Fiat Stilo), nincs nyomtávszélesítő, se tehermentesítő, se semmi, csak fel van cuppantva a helyére.
RomeoOne06-06-2019 14:50:39 // 117049
A gyári felnik szépek, legszívesebben én is 10 küllős TI-t vagy a Brera 5 patkós 19-esét vettem volna, de azok ET 41-ek, én meg nem pogácsázok. Az pedig elsődleges szempont volt, hogy a kerekeket kicsit kintebb kell hozni a gyári pozíciónál.
Fél évig kerestem ezt a felnit. Olyat kellett találnom, ami 5x110-es, mert nem csak pogácsával, de mozgókúpos csavarral sem fogok mókolni, olyat, amitől elfér a féknyereg, ami ugye nem egyszerű feladat a Brembo-s 159-nél, és olyat, ami tetszik is és az ET száma is 35-32 körül van. Nagyon nem volt egyszerű.
Egy ír kereskedővel leveleztem sokat, az jófej volt. Mindig, ha megláttam valamit, ami tetszett, neki írtam, ő felvette a kapcsoaltot a gyártóval és visszajelzett, hogy mit mondtak rá, elfér-e a 159-es féknyerge. A mostani lett a befutó.
Általában igaz, hogy a gyári felnik jobb minőségűek, de ez azért van, mert sokan a gagyi utángyártottakat veszik, az olcsót. Az enyém egy kis olasz manufaktúra terméke (kupakján a felirat: Prodotto con goglio in Italia), minőségére nincs panaszom. Súlya hasonló, mint a gyárinak és sajnos csattantam már bele csúnya kátyúkba, de sosem lett baja. Mások olyanok után görgőzni viszik a felniket.
De pl. vegyünk egy kovácsolt, tényleg magnézium O.Z. felnit, könnyebb és az tényleg jobb, mint a gyári (ha a gyári magnézium lenne, könnyebb lenne szerintem). Csak hát annak darabja is belekerül 1000-1500 GBP-be...
RomeoOne06-06-2019 14:40:04 // 117048
Ez ugyanaz a kategória, mint a minek 500 lovas autó, 200 ló mindenre elég :) Határhelyzetben sem éreztem rosszabbnak a nem gyári felniket, persze lehet, hogy ha Nürburgring körrekordot akarnék menni, már az a leheletnyi különbség is számítana. De ha nem mutatkozik különbség az én felhasználási körülményeim között a gyári és a nem gyári között, akkor irreleváns az, hogy egy "virtuális jóság" miatt ragaszkodjak a gyárihoz. És ebben a futóműben van annyi, hogy a 9-es ET eltérés meg sem kottyan neki. Amikor megvettem számoltam vele, hogy a kerékcsapágyakat esetleg hamarabb megeszi, de eddig semmi jelét nem mutatja.
Giuntini06-06-2019 14:05:14 // 117047
Emlékezz vissza a mi kis velencei útunkra! Én is észrevettem, hogy mennyivel jobb a futómű a 145-ösön. Az előző felnikkel szélesebb volt a nyomtáv, és sokkal botlábúbban viselkedett.
Jorjie06-06-2019 13:56:25 // 117046
Nekem a 146-nál télen a gyári felni van fent, és nekem is eléggé bent van, a nyári Stilo felnik pedig szépen síkban vannak a bódéval, és klasszisokkal jobban néz ki. Kormányzásban nem nagyon veszem észre a különbséget, igaz, hogy nem is túl bonyolult a futómű :-)
Giuntini06-06-2019 13:55:32 // 117045
A téliek nekem is kisebb ET számú nem gyári felniken vannak. Igen optikailag talán érezhető a különbség, de szerintem a gyári felniknél szebb nincs. A másik dolog, Ofival a VTT-n beszéltünk a könnyűfém felnikről. A gyári és a nem gyári felni között óriási az árkülönbség. Ofi azt mondja, a gyáriak magnéziumból készülnek....
Shadin06-06-2019 13:28:11 // 117044
Azt amit nem érzel, de mások jobban tudják esetleg :-)
RomeoOne06-06-2019 12:58:36 // 117043
Így használom évek óta. Télen gyári, nyáron nem gyári. Ha érezném, hogy szarabb, akkor nem tetszene a dolog, de igazából nem érezni különbséget. Akkor meg mit is áldozok be? :)
Shadin06-06-2019 12:54:28 // 117042
Beáldozod a mérnökök által hangolt futómű geometriát egy legalábbis vitatható optikai előnyért azzal az indokkal, hogy úgysem érzed a különbséget? :-(
RomeoOne06-06-2019 12:47:05 // 117041
több minden igényt ki kell elégítsen

Igen, ezt úgy hívják, hogy kompromisszum. Viszont én tudom, hogy hogy használom az autóm és tudom, hogy nincs szükségem erre a kompromisszumra, ezért feltehetem a kisebb ET-s felnit. Attól, hogy a kerék egy centivel kintebb van a gyárinál, még nem lesz egy japán/német "tuningcsoda". Csak jobban néz ki tőle. Emlékszem amikor feltettem ezeket a kerekeket, mnidig megmelengette a szívemet, amikor ránéztem. Végre úgy néz ki, ahogy kompromisszumok nélkül ki kéne néznie. A mélyen ülő kerekek nem szépek. Sután néz ki tőlük az autó. Nem azt mondom, hogy gyárilag nem néz ki jól a 159, de az biztos, hogy kissé kintebb hozott kerekekkel jobban.
droberto06-06-2019 12:46:51 // 117040
Miért ne növeljük a nyomtávot?
"A negatív hatásokat tovább növeli, hogy a kedvelt keréktárcsák ET-száma kisebb mint a gyári méret, ezáltal a jármű súlyából származó erők a kerékcsapágyak síkjától egyre távolabb esnek. Ez magával vonzza azt a nem előnyös hatást is, hogy az elkormányzási tengely és a talaj döféspontja a kerék középsíkjától befelé helyezkedik el ➋. Ez rontja a kanyarodási jellemzőket, a kormány nem tér vissza magától a semleges pozícióba. Ugyan­ilyen hatást okoznak a kedvelt nyomtávszélesítők is."
droberto06-06-2019 12:37:12 // 117039
Mert nem fér el! Néztél már a kerékjáratba, vetted le a dobbetétet? Szerintem igen. :)
Attól, hogy te 120 kg-nál nem terheled jobban, attól még több minden igényt ki kell elégítsen. Elég lesz majd egyszer hóláncot felrakjál :)

(Egyszer AC-n odatévedtem a tuning placchoz. Futva menekültem fel a szállásig.)
Shadin06-06-2019 12:35:12 // 117038
A Ti-nél az általában min. 1'40" dőlés sokkal jobban kihozza, de jelen van a sima futóműnél is. Kispatkányon nézd meg a gyári kerék és a sárvédő ív viszonyát, hát egy majdnem hányás. Előtte egy oldalanként 15 mm-rel szélesebb kerék volt az autón, ami qrva jól nézett ki, de hogy mennyire szar volt az akkor derült ki amikor feltettem a gyári felnit. El sem lehet mondani a különbséget...
Giuntini lehet hogy emléxik még az első próbakörére...
droberto06-06-2019 12:32:22 // 117037
Ha már így belemész a rajzolásba, akkor látnod és tudnod kell, amit itt már jó néhányan fejtegettek, hogy mitől (más) design szempontból a 159 mint a Giulia.
Az 59-nél a formaterv volt a legfontosabb, igen brutális, már-már meghökkentő sárvédőszélesítéseket kapott. Az első sárvédő lejtése szinte közelebb áll a vízszinteshez, mint a függőlegeshez. Ettől (is) ilyen vad, és kisebb belül, mint amekkora a külmérete, ettől van beljebb a kerék teteje.
Ezzel szemben a Giulia ezen része egy "németesebb" standard megoldás.
Shadin06-06-2019 12:29:40 // 117036
Van is tartalék rugóút, nem úgy mint a 159-nél ami alapból alacsonyabb mint a Giulia.
RomeoOne06-06-2019 12:28:32 // 117035
Én sem pogácsáznék, pont ezt mondtam. De sima futóműnél nem jön ki az ET különbség hatása nálam. Lehet, ha a tiedre felraknánk az én felnimet, már érezhető lenne. Lehet, hogy nem...
Shadin06-06-2019 12:27:54 // 117034
Ja és tény, hogy a gyári Ti rugókkal fél centivel még az Eibach-nál is alacsonyabb volt az autó. Ebből következtettem, hogy vagy lengőkar, vagy lengéscsill. szár okozza a patkányságot. a vicces az, hogy pl. Robi autója a Ti kerekekkel amellett, h magasabb egyenesebben is áll a kerék. Amellett, hogy nem állítható a dőlés, pont elég neki hogy lejjebb teszik a Ti-t 2 centivel és máris patkányosabb lesz az illesztés a kerékjáratnál :-(
Én ezt sportosságnak hívnám, nem esztétikai elbaxásnak...
RomeoOne06-06-2019 12:24:36 // 117033
A 159 szépségét többek között az adja, hogy jó nagy sárvédőszélesítések vannak rajta, szélesebb, agresszívabb kinézete van tőle. Csak azt nem értem, hogy akkor miért felejtették el a sárvédőívek után húzni a kerekeket is...
Shadin06-06-2019 12:23:43 // 117032
Viszont a kanyarban megjön az előnye. Az enyém még patkányabb mint a sima Ti, feltehetőleg a rövid szárú Bilstein B8-aknak köszönhetően, bár ez nem tudományos tény. Valóban zavaró számomra is, de hamarabb teszem vissza az excenteres PU felső lengőkarokat amivel be lehet állítani a dőlést, mintsem +1x pogit tegyek bele. Köztes megoldásként vettem alsó lengőkarokat, hátha azok vannak kinyúlva és az okozza a terpesztést. Ha nem, akkor van két jó alsó lengőkarom is már a polcon és megy be az excenter...
RomeoOne06-06-2019 12:22:14 // 117031
Hát a Giulia akkor ilyen német dizájn lett :D Pedig mintha a 159-ben lettek volna benne a németek erősebben :D
RomeoOne06-06-2019 12:20:01 // 117030
Nem tudom, lehet ez a TI futóműnél már előjön, nekem semmi ilyen problémát nem okozott.
Shadin06-06-2019 12:19:50 // 117029
Ez még smilével is sántít :-D
A design sok szempontból alá van értékelve a 159-nél, ha az a vezethetőségbe ütközik.
Én a sárvédő szélének leflexelését javasolnám és akkor pont olyan lehet mint egy német márka sárvédőjéhez vasalt kerék :-)

Sok smile....
RomeoOne06-06-2019 12:18:22 // 117028
Ezért is gáz, hogy a kereket besuvasztották a kasztni alá és utólag kell korrigálni :) A Giuliánál persze már meg tudták oldani:
Shadin06-06-2019 12:16:38 // 117027
Nem az alaphelyzetben nagyobb nyomtáv okozza a problémát. Az is persze terheli a csapágyakat és erősen beleszól a futómű geometriába, de a legnagyobb gond a kanyarodásnál van, mert más íven fut a kerék a csuklóponthoz képest, ami már a kanyarodásba erősen beleszól. Minél kijjebb van a kerék, annál túlkormányozottabb lesz a kocsi, a gumi kopásáról már ne is beszéljünk, meg a teljesen kitekert kormánynál fűrészfogazásról sem.
RomeoOne06-06-2019 12:14:39 // 117026
Nyilván ezzel együtt jár, hogy úgy használom az autót, hogy ne érjen bele. Nem szoktam vele térkövet szállítani, de még csak a hátsó ülésen sem szokott nagyon utazni senki. Egyébként is nagyon durván meg kell pakolni az autót ,hogy ebből probléma legyen. 2 évvel ezelőtti VTT-n Dömpi példája megmutatta. Ahhoz, hogy az ő kisebb ET-s felnijével beleérjen a kaszniba a kerék, az kellett ,hogy dugig legyen tömve hátul a kocsi plusz még a vonóhorogra akasztható biciklitartó is fel legyen téve a biciklikkel. Ez utóbbi nélkül még a megpakolt kocsinál sem volt baj. Elég sok ott a tartalék...
droberto06-06-2019 12:10:42 // 117025
Egy Alfáról és nem egy Opelről beszélsz ám! :)
droberto06-06-2019 12:09:12 // 117024
Szerinted. Szerintem meg úgy néz ki jól ahogy van. Meg úgy is jó.
Nem véletlenül olyan amilyen. Utána meg kidobnád a dobbetétet, mert beleér? Mi ez, egy golf? Hagyjuk ezt meg szerintem a germanoidonak.
RomeoOne06-06-2019 12:03:49 // 117023
Nagyon túlgondolod már ezt a dolgot. A lényeg annyi, hogy a kerék akkor néz ki jól, ha a külső felülete kb. ugyanott van, ahol a bódéé. Gyárilag viszont jóval mélyebben ül a kerék. Főleg az ültetett TI-ken látszik. Most VTT-n a Liquid-én is néztem, de anno a Warbiét is figyeltem, hogy azokon mennyire látszik, hogy milyen mélyen ül a kerék a dobban... és nem néz ki jól.
RomeoOne06-06-2019 11:59:35 // 117022
Mert ahol nem az esztétika vezette a tervezők kezét, ott kell néha egy kicsit segíteni :)
droberto06-06-2019 11:58:41 // 117021
A következő lépés meg a sárvédő görgőzése-szélesítése lesz? Vagy mindjárt egy egy szélesítő kitet szegecseltek fel rá?
Ugyan már...
droberto06-06-2019 11:52:43 // 117020
Bocsi fiúk de nem bírom ki:

Sosem értettem, hogy minek kell egy olasz autó design-jához hozzányúlni.
Főleg nem, hogy miért kell egy Alfa futóművét piszkálni?
Szerintem mindegyikkel csak rontani lehet.
RomeoOne06-06-2019 11:05:53 // 117019
Mert ha felrakod a pogácsát, akkor annyival rövidebb lesz az a része az agynak, ami belemegy a felnibe. Nyilván instabilabb is lesz ettől. Legfeljebb azt lehet csinálni, hogy akkora pogácsát teszel fel, ami befedi tejesen azt a részt, amire ráhúzod a felnit és magán a pogácsán van egy ugyanilyen. De az meg már egy nagyon nagy ET tolás, sztem legalább egy 20-as. Az meg már megeszi hamar a kerékcsapágyat.
Ezért mondom, hogy a pogácsázás a gagyi megoldás. Pedig értem VIttorio problémáját, nekem is bajom van a mélyen ülő kerekekkel. De erre nem tudom milyen más megoldás lenne.
Én ezért vettem olyan felnit, aminek ET-je 32. Ez 9 mm-es nyomtáv szélesítővel egyenlő. De ez semmilyen menetdinamikai problémát nem okoz így. Ugyanúgy veszi a kanyarokat, ha nem jobban a szélesebb nyomtáv miatt....
Shadin06-06-2019 11:01:03 // 117018
Elől a Ti-n nagyobb a dőlés ezért tűnik úgy mintha nagyon bent lenne (a teteje) meg az eleje lejjebb is van ami még rátesz optikailag egy kicsit.
Shadin06-06-2019 10:59:40 // 117017
Ha lehetséges, tartsd a gyári ET-t. Én kivettem belőle, mert már oldalanként 5mm is furcsaságokat művelt. Nem lett jobb, egyenesben tökmindegy, kanyarban meg simán rosszabb volt.
zoli97806-06-2019 08:00:17 // 117016
Meg tudnád mondani hányas csavar kell bele illetve milyen hosszút rakrál? Én önzáró anyán gondolkodom nehogy a sima kilazuljon :D
Vittorio15905-06-2019 23:45:34 // 117015

Amíg nálam a vas addig ez lesz a nyari felnim az tuti.
Nem cserélném el semmi másra, imádom ezzel a legütősebb szerintem.
Amúgy nem azt akarom h a gumik kilógjanak a kasztni alól...csak azért a széléig vagy ahhoz közelebb legyenek a kerekek, mert így olyan mintha el lennének kicsit rejtve.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.