Forum >> 159

Halesz22-05-2019 12:55:20 // 116840
Hm, nos, bevallom, erre nem is gondoltam... Nálam sokkal inkább dilemma, hogy a Veloce ülései sokkal szebbek. Tudom, lehet rendelni a simába is Veloce csomagot :)
Morfiusz Cédula22-05-2019 12:39:27 // 116839
Engem meg a látvány fog meg benne. Az utcánk végében áll egy piros Veloce. Nagyon jól néz ki, első ránézésre látszik, hogy nem az alap Giu, tényleg ütős.
Így tetszett meg a mostani autóm is. Megnéztem jó pár eladó autót, volt is mindenféle kimutatásom, hogy melyik miért, meg miért nem, de amikor megnéztem a mostanit, kiállt a srác a garázsból vele, akkor rögtön kattant valami az agyamban, hogy nekem ez kell. Gyorsan ki is dobtam az a papírjaimat, nehogy valami racionális érv ellene szóljon.
Morfiusz Cédula22-05-2019 12:24:27 // 116838
Szerintem ezzel senki nem vitatkozik. Persze, hogy egy új típusnak sokkal magasabb a felszereltsége, már alap kivitelben is. De amikor új típusba ül át az ember, akkor sose közvetlenül az előző típushoz hasonlít. Amikor azt mondom, hogy a viszonylag jól felszerelt 159-ből nem akarok átülni egy alap Giulia-ba, akkor nem arra gondolok, hogy a 159-emhez képest akarok jól felszereltet (amit lehet, hogy részben már egy alap Giu is hoz), hanem azt, hogy a Giu-k átlagához képest akarok egy jól felszereltet.

A dízellel egyetértek, ha sokat kellene mennem (vagy kell majd a jövőben, ami még előfordulhat), akkor megfontolnám a dízelt is, de csak és kizárólag ebben az esetben. Azt viszont még akkor is visszalépésként élném meg, nem a teljesítmény miatt, hanem a 5 henger -> 4 henger váltás miatt.
WarbiRunner (Gyuri)22-05-2019 12:23:03 // 116837
Akkor nem véletlenül ülünk kb egyforma autóban. :-) Bármilyen kütyünél többre értékelem azt a bőrös belsőt. Ha csak az én ízlésem szerinti luxus lenne a kérdés, akkor a mostani autóm ezt kimaxolta de nagyon. Külső megjelenésre és belső esztétikai élményre is.
WarbiRunner (Gyuri)22-05-2019 12:17:22 // 116836
Engem tudod mi vonz legjobban a Veloce változatban az alaphoz képest? Nem a lovak, nem is az összkerék, hanem az a szűk 2 centi magasságkülönbség. A Veloce magasabb, több fórumon megerősítették (pl. AlfaOwner). Tudom, ott a Stelvio, ami még pakolhatóbb is, a suv viszont nagyon nem az én világom.
Morfiusz Cédula22-05-2019 12:12:49 // 116835
A legjobb!
Viccen kívül, a kütyük kevésbé fontosak, de pl a sportosság látszata, a látvány, (ami a 159-nél a ti, nagy felnik, bőr stb) nekem számít. Manuális váltósba nagyon nem szívesen ülnék vissza. A vezetéstechnikai kütyükért sok pénzt nem adnék, annak ellenére, hogy elismerem a hasznosságukat.
Egyébként szerintem ez megint egy kellően szubjektív dolog, kinek mi. Kicsit olyan, mint a az olasz vs német, benzines vs dízel vagy bármi hasonló hitvita. Parttalan.
Halesz22-05-2019 11:14:56 // 116834
Becsatlakozom, mert én is dilemmázom, hogy mire gyúrjak a következő években... a 200 lovas benzines bőven elég úgy Alfázni, ahogy a többségünk Alfázik :) de ezt lehet, hogy láttátok a videómban.

Persze, tökre vonzó az összkerékhajtás és a 280 lóerő, de tök őszintén: napi használatban ezt hányszor autózod ki? 4-5 alkalommal egy évben, amikor elmész egy nagyot autózni? Szerintem az esetek többségében élményautózásra akkor is elég a 200 ló :) Persze, engem is rohadtul vonz a kocsi alatt lévő technika, az összkerék, meg a majdnem 300 paci, de azért ha árban nézem a különbséget, akkor azért elgondolkoztató... Ráadásul ugyanaz a moci... szóval akár fel is lehet húzni a sima 200 lovasat is...

Egy hátsókerekes, 200 lovas Alfa az elmúlt 10 évben mekkora álmunk volt? :) Most itt van és egészen elérhető az ára is.
tdemeter22-05-2019 10:58:46 // 116833
Felszereltség? ne vicceljetek már:) Egy alap giulia majdhogynem alapfelszereltségen veri a 159-et ilyen téren.
Eltelt 10 év, már mások az igények. Ezért is tök felesleges versenyeztetni ilyen téren a két autót.
Írtam már blogot róla, de továbbra is tartom: a Giulia egy luxus 159-es. A súly és a felszereltség teszi azzá, nameg az a design amit olasz barátaink kitaláltak.
Én dízelt nem akartam már, de biztos vagyok benne, hogy aki azt vesz, az is jól jár, mert ezek a mai dízelek egyszerűen nem lehetnek rosszabbak mint az elődjeik. Én a kerregő hangjukon kívül más negatívumról még nem hallottam, szóval ha sokat megy valaki, akkor miért ne venne azt? Nagy technikai különbség nincsen már.
A ló pedig nem minden, nekem nem ez a 200 is sok, elindulni sem tudok vele normálisan ha városban vagyok vele annyira erős. A dízel gondolom még nyomatékosabb lehet alul.
WarbiRunner (Gyuri)22-05-2019 10:53:32 // 116832
Ja.. biztos adnék 15M-t egy kia-ért. No, never :-) Azért ennyire nem..
WarbiRunner (Gyuri)22-05-2019 10:50:23 // 116831
Sosem lesz olyan mint egy 2.4. Nem vagyok a 159 elvakult fan-ja, ezt tudjátok, de az 5 henger tud egy olyan járáskultúrát, finom működést, hangot, amit 4 hengerrel meg sem lehet közelíteni. A lóerő meg csak lóerő.
RomeoOne22-05-2019 10:47:39 // 116830
Akkor minimum egy V6 Stinger :D
WarbiRunner (Gyuri)22-05-2019 10:44:15 // 116829
Egy új autónál nem. Különben ki venne olyat? Az elromolhat és az el fog romlani között nagy a szakadék. :-) Én ezért szemeztem akár másod autónak a kia-kkal. 7 évre elfelejtem ezt a szerelőnél pitizést időpontért.
RomeoOne22-05-2019 10:28:07 // 116828
De miért, milyen felszereltség kell? Egy Super vagy egy B-Tech egy pár extrával megdobva már mindent tud sztem.
Morfiusz Cédula22-05-2019 10:21:04 // 116827
Ez igaz, de akkor még marad a felszereltség kérdése is.
Elvileg nem kizárt az alap motor, magas felszereltség kombó, de nem jellemző. A
RomeoOne22-05-2019 10:14:13 // 116826
Egy 180 lovasat tuti lazán fel lehet csippelni 230-ra, az meg már nem rossz.
Morfiusz Cédula22-05-2019 10:10:48 // 116825
Ez igaz, és ezt a szabályt megszegni is nehéz. ;-)
Morfiusz Cédula22-05-2019 10:08:44 // 116824
A Giulia egészen biztosan klasszissal veri a 159-et, ez nem kérdés, de abban Emilnek igaza van, hogy nagyon számít az is, hogy azon belül milyen felszereltségűből/motorúból ülsz át milyenbe.
Én pl az enyémből egészen nem fogok átülni egy alap dízel Julisba, csak valami nem alap motoros, jobban felszerelt modell jöhet számításba.
RomeoOne22-05-2019 10:07:04 // 116823
Én Várpalotán, ami ide 110 km, de nem kell csak kb 1 és egy negyed órát utaznom :D De nem is kell mennem csak 1 évben egyszer egy napra. Annyi belefér.
tdemeter22-05-2019 10:04:28 // 116822
Igen, eléggé kicsi halmaz a miénk..
Én a 159hez csepelen találtam értelmes szerelőt, minden szereléshez 2 órát utaztam emiatt. Egy idő után meguntam és olajcseréhez az első szervízbe bementem, én vittem mindent nekik, de komolyabb munkákra már nem mertem ezt csinálni.
Smith22-05-2019 09:58:32 // 116821
Főleg, hogy hiába új, az is elromolhat, és azt sem jelenthetjük ki, hogy az ország jól le van fedve AR szervizekkel.
tdemeter22-05-2019 09:45:29 // 116820
Szerintem ez bármilyen másik vasnál így lesz, sajnos:(
tdemeter22-05-2019 09:44:05 // 116819
Totál egyetértek:)
Mi a 159-el el tudtunk menni 1 hétre kempingbe Olaszországba 4-en, úgy hogy 2 db roller is befért.
Máig nem értem hogyan sikerült :))
WarbiRunner (Gyuri)22-05-2019 09:32:37 // 116818
Dízel Julisba átülni egy 2.4-ből, az nekem sem menne. Vagy nem könnyen. A 159 pedig... ne is tudom. Három hónapja várok arra, hogy átnézzék a futóművet. Tudom mi a baja, (első felső lengőkar szilentek túlhúzva) mégis még 3 hét múlva van időpontom átnézésre (!). Nem cserére, csak meghallgatja a szerelő. Úgy,hogy én pontosan tudom, hogy mit kell cserélni. Majd 3 hét múlva meghallgatja, jól bele kell fékeznem valami gödörbe, lejtőbe hogy megszólaljon. Azt mondja majd, hogy jó ez így még, 2 hónap múlva tudja kicserélni. Egy nyomorult szilentet :-( Kb örökké hallgathatom a 2e Ft.os alkatrész nyöszögését, mert nincs aki megcsinálja. No és én innentől f.sok, ha pl generátort, turbót kell cserélni egyszer, nekem hónapokig nem lesz autóm. No én ezért vágyok át főképpen egy ÚJ autóba.
Smith22-05-2019 09:30:11 // 116817
Szerintem nem baj, ha más autót is vezetsz rendszeresen, így legalább még nagyobb ünnep behuppanni a 159-be, a többi után :)
RomeoOne22-05-2019 09:29:09 // 116816
Már miért? Jól megpakolhatnád térkővel :DDD
WarbiRunner (Gyuri)22-05-2019 09:22:00 // 116815
Akár a gyereket IS :-DD
Nálunk az egyterűzésnek viszonylag kicsi az esélye. Finaman szólva, kihasználatlan lenne :-)
Liquid22-05-2019 09:03:50 // 116814
1 fontos szabály van: ami nem fér be azt otthon kell hagyni :)
tdemeter22-05-2019 09:03:35 // 116813
Más tesztelni és aktívan használni egy autót. Én 1 kört mehettem egy ilyen autóval mielőtt döntöttem, így nézve az alapján sem lett volna értelme váltani, normális következtetést levonni nem lehetett belőle.
Morfiusz Cédula22-05-2019 08:56:34 // 116812
Mi általában két gyerekkel se nagyon próbálkozunk beférni. Inkább megyünk a családi egyterűvel, ott legalább nem kell sokat gondolkodni, hogy dobálom be a cuccokat. Cserébe nulla a vezetési élmény..
Giuntini22-05-2019 08:10:10 // 116811
Azért a Te eseted egy kicsit más! Te egy 120 lovas 8V dízelből ültél át egy 200 lovas B-Tech benzines Giuliába.
Mikor én mentem a 180 lovas kéz váltós Giuliával elismertem a futómű és kormányzás kvalitásait abba a 2,4-ből sohasem ülnék át. Hasonlót kell mérni hasonlóhoz.
tdemeter22-05-2019 08:02:23 // 116810
Én is ezt hittem, sírva adtam el a 159-et,de amikor át ültem a julisba, már el is felejtettem milyen volt. Pontosabban akkora ugrás volt, hogy nem kellett megszokni... Ettől persze a 159 most is fantasztikus autó, de amiatt nem kell aggodnod:)
Liquid22-05-2019 07:58:46 // 116809
én is imádom és hiányozna, de 3.5-ért viheti bármikor bárki :D
Zolibácsi22-05-2019 06:35:41 // 116808
pedig van élet a halál után is...(azaz 159 után is)
:-)
WarbiRunner (Gyuri)21-05-2019 23:25:21 // 116807
Te is fiam, Blútúsz? :-D Na, akkor már ketten sóznánk rá a cartársra a 2.4-ünket, és szerintem egyikőnk sem viccel :-D Kicsit lefelé hajlana a szám azért ha egyszer csak elvinné valaki, de könnyebb is lenne az utódról gondolkozni. Ez az autó túl szép, túlságosan befolyásol a jelenléte. Meg az a gyönyörű hangja :-D
szelod921-05-2019 21:49:53 // 116806
JSZP szerint 3 tulaja volt eddig. A hirdetésben mégis első tulajosnak írják. Érdekes
Liquid21-05-2019 21:37:16 // 116805
Ez a (akkor még) FAM tesztautója volt, tudtommal az egyetlen újonan magyar rendszámos 159 2.4 Q4 TI
Nemtudom hányadik tulaj, de a km. emiatt akár valós is lehet.
Nem biztos hogy rossz vétel, de szerintem túl van árazva. Ennél olcsóbban odaadom az enyémet :)
Zolibácsi21-05-2019 21:32:14 // 116804
Pot kulcs is ugyan ez? Elvileg ha el felejti akkor a második kulcs használata után vissza tanulja. Legalábbis mercis haverom ezt mesélte. Nem tudom hogy itt működik e
Zolibácsi21-05-2019 21:29:16 // 116803
Ha dízel akkor 2.0. Kivéve ha ellenállhatatlan vágyat Érzel az 5 henger miatt.
RomeoOne21-05-2019 21:26:29 // 116802
Az enyém év vége felé lesz 8 éves. 2016 eleje óta van nálam. Szerintem előtte nem nyúltak a klímájához és eddig én sem. Múlt hét előtt voltam Csörinél, akkor mondtam neki, hogy - bár még semmi baja a klímának, egy karbantartást már megérdemelne.
A szükséges 460 g-ból 415 g még benne volt.
WarbiRunner (Gyuri)21-05-2019 21:24:48 // 116801
Irreális a km 10+ év alatt. Vagy úgy került bele, mint nekünk a tádéba XD Az se jobb egy modern kormosnak. Egyébként régóta hirdetik, én már találkoztam vele korábban. Ettől lehet jó, nem azt mondom...
RomeoOne21-05-2019 21:17:32 // 116800
Az országút összes km-t legalább 400 ezer felettinek vegyed egy 10 év körüli dízelnél.
RomeoOne21-05-2019 21:16:38 // 116799
Megnéztem JSzP-n mondjuk ez végig Magyarországi volt elvileg. Ha csak közbe nem tekergették, a futásszámlálóban sincsenek tolatások.
Bettesp21-05-2019 21:14:32 // 116798
Jó ezt akkor próbálom elengedni...

Igazából azért fogott meg mert minden benne van/volt amit jelen pillanatban keresek: legyen dízel, sw, piros vagy fehér, Ti felni, tetősínes, fekete bőr vagy félbőr belső és lehetőleg ne legyen benne az országút összes kilométere!
Shadin21-05-2019 21:02:18 // 116797
Ennyi az enyém is kb.
WarbiRunner (Gyuri)21-05-2019 20:57:06 // 116796
Ennyiért simán viheted az enyémet :-) Az legalább tényleg ritka, és bár 160e van benne, az hót ziher hogy annyi. És 2011-es. Nem is értem ezt a hirdetést...
Shadin21-05-2019 20:35:44 // 116795
Én szkeptikus vagyok :-(
Az ülés gatya, az első embléma le van rohadva, az eleje tele van kavicsfelverődéssel, ködlámpa foncsor rohad, váltógomb fényes. Ott mellette még biztos találnék rajta mást is. Jó mondjuk 10+ éves, de akkor is, ennyi pénzért biztos nem akarnék egyből kárpitoshoz rohanni :-(

De nem ismerem az autót, lehet az év vétele is szerkezetileg :-)
Erhard 242 (Pure Energy)21-05-2019 19:38:20 // 116794
egy 159-en tönkre ment az akku ki lett cserélve de nem ismeri fel a kulcsot járt már valaki így? Biztosítékokat még nem néztem át, állítólag nem felejtheti el a kódot az 59...
'''''21-05-2019 19:21:53 // 116793
9 évesen problémamentesen,hozzá sem nyúlva adtam el. :-)
Szabister21-05-2019 19:13:59 // 116792
Kinek mennyi idő után kell klímát tolteni? Ma voltam toltesen és ozonos tisztitason. Az 550g-bol már csak 130g volt a rendszerben. 2 éve nyáron lett töltve.
Bettesp21-05-2019 15:11:28 // 116791
Sziasztok,

Ismeri valaki ezt az autót?

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_2_4_jtd_20v_q4_ti_4x4_ritka_darab_108ekm_magy-13231977

Lehet róla tudni valamit?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.