Forum >> 159
droberto03-12-2012 21:17:26 // 27640
Én is a cserélgetés és a négy gumi vásárlásának híve vagyok!
droberto03-12-2012 21:14:48 // 27639
Állítólag a Bosh Aerotwin a legjobb!
Nála olcsó is!
Úgy tudom lehet csak a gumit is cserélni!
Nekem Valeo volt, idáig bírtam idegekkel. Lefele jó, de felfele törlés közben piszok hangos. Még vizesen is!
Olajból a gyárit javaslom az 1.9-nél: Selénia WR PE 5W-30 C2, vagy max Selénia Multipower 5W-30 C3.
Az ülést először a biztonsági öv csatjánál érdemes ellenőrizni. Ha nem onnan jön a hang, akkor ajánlatos bezsírozni a mechanizmusokat.
Nála olcsó is!
Úgy tudom lehet csak a gumit is cserélni!
Nekem Valeo volt, idáig bírtam idegekkel. Lefele jó, de felfele törlés közben piszok hangos. Még vizesen is!
Olajból a gyárit javaslom az 1.9-nél: Selénia WR PE 5W-30 C2, vagy max Selénia Multipower 5W-30 C3.
Az ülést először a biztonsági öv csatjánál érdemes ellenőrizni. Ha nem onnan jön a hang, akkor ajánlatos bezsírozni a mechanizmusokat.
Piritu - 1.000.00003-12-2012 21:01:19 // 27638
Mind a négyet. Az elsők már a kopásjelző alatt voltak, a hátsók most érték el. Mondhatni egyszerre koptak el. Amikor felraktam őket egyformák voltak.
A kerekeket szoktam cserélgetni, általában szezononként egyszer. Bár már gondolkodtam, hogy abbahagyom. Elvileg egy pár hátsó kiszolgál két elsőt.
A kerekeket szoktam cserélgetni, általában szezononként egyszer. Bár már gondolkodtam, hogy abbahagyom. Elvileg egy pár hátsó kiszolgál két elsőt.
Piritu - 1.000.00003-12-2012 20:57:04 // 27637
Ablaktörlő: Már csak gyárit veszek, az legalább egy évig kitart (ami 40-50e km)
Olaj: amit a gyár ajánl: SELENIA WR P.E. (Nincs külön téli olaj, jó az egész évben.)
Ülés: Az ülésmagasság állító nyekereg. Ha kicsit állítsz a magasságon egy darabig elhallgat. Szét kell szedni és meg kell zsírozni.
Olaj: amit a gyár ajánl: SELENIA WR P.E. (Nincs külön téli olaj, jó az egész évben.)
Ülés: Az ülésmagasság állító nyekereg. Ha kicsit állítsz a magasságon egy darabig elhallgat. Szét kell szedni és meg kell zsírozni.
droberto03-12-2012 20:54:57 // 27636
Ez jó. :)
Mind a négyet cseréled?
Egyszerre koptak el?
Cseréled az elsőt a hátsókkal?
Mind a négyet cseréled?
Egyszerre koptak el?
Cseréled az elsőt a hátsókkal?
Csabee03-12-2012 20:50:50 // 27635
Sziasztok Cartársak!
érdeklődöm, h van-e tapsztalatotok milyen ablaktörlőt érdemes a 159 hez beszerzni, milyen olajat szeret az 1.9 mjet télire, illetve bal 1 ülésnyikorgásra van -e orvosság?
segítségetek előre is köszi
üdv:
csabee
érdeklődöm, h van-e tapsztalatotok milyen ablaktörlőt érdemes a 159 hez beszerzni, milyen olajat szeret az 1.9 mjet télire, illetve bal 1 ülésnyikorgásra van -e orvosság?
segítségetek előre is köszi
üdv:
csabee
Piritu - 1.000.00003-12-2012 20:32:26 // 27633
"2012.12.04. Plovdiv túra következményei - Part II." lesz a blog címe :-)
Piritu - 1.000.00003-12-2012 20:31:14 // 27632
Szerintem a peremvédő miatt tudtam én is hazajönni. Ha ott, akkor kicsíp a híd pereme csak egy gumit is, nagyon izgalmas lett volna szerezni helyette.
droberto03-12-2012 20:28:23 // 27631
Nagy-nagy germán zsiványságra bukkantam! Itt is jól látszik!
Ha nem nézed az irányjelzőt (amit ugye sötétben nem is látsz) pont olyan, mint egy 159-es lámpa.
No de Walter, irigykedünk Giorgio-ra? :) Visza-vissza tekintünk egykori munkaadónkra?
Ejnye! :)
Ha nem nézed az irányjelzőt (amit ugye sötétben nem is látsz) pont olyan, mint egy 159-es lámpa.
No de Walter, irigykedünk Giorgio-ra? :) Visza-vissza tekintünk egykori munkaadónkra?
Ejnye! :)
droberto03-12-2012 20:13:53 // 27630
Ha megláttad, akkor ne tartsd magadban! :)
droberto03-12-2012 20:12:54 // 27629
A peremvédő fontos, sajnos 205/55-16-ba a Contin sem volt. :(
Azt is hallottam egyébként, hogy a peremvédő igazából nem is a peremet védi, hanem a peres gumikat. Amikor úthibába hajtasz a vastag gumicsík nem engedi a kátyú és felni pereme közé szorítani/csípődni a gumit. Van benne sok igazság.
A TS850 egészen új még, nemrég dobhatták piacra...
Azt is hallottam egyébként, hogy a peremvédő igazából nem is a peremet védi, hanem a peres gumikat. Amikor úthibába hajtasz a vastag gumicsík nem engedi a kátyú és felni pereme közé szorítani/csípődni a gumit. Van benne sok igazság.
A TS850 egészen új még, nemrég dobhatták piacra...
droberto03-12-2012 20:07:29 // 27628
Köszi az ötletet, felemelve a kereket, azt megforgatva nem halottam semmit. Igazából a terhelve jön csak elő...
Piritu - 1.000.00003-12-2012 19:57:08 // 27627
Ez az egy volt a gumis kínálatában raktáron, ami peremvédős volt és 240-es indexű. Michelint nézegettem még, de kiesett, mert csak 210-et tudott peremvédő nélkül. (Lehet, hogy a 850 nem is volt nála.)
Piritu - 1.000.00003-12-2012 19:53:27 // 27626
Holnap megyek a Mesterhez, kíváncsi leszek, hogy hogyan csinálja ő. Főleg, hogy most már mindenhonnan hallom.
.......................03-12-2012 18:40:19 // 27625
valóban,nehéz
Pityukoma03-12-2012 18:39:05 // 27624
Azt nem hallod, nem érzed meg hajtott keréknél. Az aggyal együtt meg kell forgatnod a féltengelyt is és le kell küzdened a difi belső ellenállását is. Kizárt hogy kézzel olyan sebességgel megtudod forgatni aminél már érzed a kezdődő csapágy problémát. ha már kézzel érzed akkor már olyan szinten szar a csapágy hogy az már elnyomja a rádió hangját is. Az általad leírt csak a nem hajtott agynál célravezető. A legegyszerűbb a jobbra-balra kormányzás egymás után. A jó fülűek már így is meghallják hogy melyik oldal. (én nem vagyok jó fülű) droberto cartárs mint tudjuk viszont az :-)))
.......................03-12-2012 18:16:16 // 27623
szedd ki a fékbetéteket ,és kézzel megforgatva fogod érezni a rossz és a jó csapágy közti külömbséget,
ez a legcélravezetöbb módszer mert a féktárcsa súrolása kimarad
ez a legcélravezetöbb módszer mert a féktárcsa súrolása kimarad
droberto03-12-2012 17:54:15 // 27622
Köszi a segítséget!
A stabil bakolás az én dilemámm.
Jártam már pórul emeléssel... :(
A stabil bakolás az én dilemámm.
Jártam már pórul emeléssel... :(
droberto03-12-2012 17:51:56 // 27621
CWC TS830 vs. TS850.
Felső sor: 2012 - 205/55 R 16 H
Alsó sor: 2010 - 225/45 R 17 H
Tudom, hogy más méret, de a feltételrendszer gondolom egyforma.
Felső sor: 2012 - 205/55 R 16 H
Alsó sor: 2010 - 225/45 R 17 H
Tudom, hogy más méret, de a feltételrendszer gondolom egyforma.
Pityukoma03-12-2012 16:53:10 // 27620
Hú azt nem írtam, de természetesen tedd ki üresbe a váltót mielőtt leállítod a motort.
Pityukoma03-12-2012 16:39:52 // 27619
Nem lesz baja a váltónak. Simán lediferár, egyedül a kuplung ráengedést kell óvatosan, kímélve a kuplungot. Esetleg ha van a környékeden olyan gumis aki a helyén tud centírozni akkor ő is meg tudja pörgetni a centír géppel. Ennek a hátránya az hogy a gumi oldalfelületét kicsit megégeti a dörzshajtás ha nem jól csinálja ( a már felpörgött hajtó kereket tolja neki a guminak). Ezért én inkább az otthoni próbát javallom. Nagyon fontos a stabil bakolás. Erre a célra SZVSZ a legjobb egy nagy felületű fa gerenda darab a bölcső alá.
Piritu - 1.000.00003-12-2012 16:06:49 // 27618
Eszembe sem jutott másikat venni. Ez tetszik.
33ezret mentek.
33ezret mentek.
droberto03-12-2012 15:48:09 // 27617
Köszönöm a tippeket! Nagyon hasznosak.
A felemelős tesztet bírja a váltó, illetve nem akar a földön levő kerék is elindulni?
A felemelős tesztet bírja a váltó, illetve nem akar a földön levő kerék is elindulni?
droberto03-12-2012 15:40:39 // 27616
Miért nem TS850-et veszel, elvileg sokkal jobbak már?
Mennyi km-t alatt ment el a 4,5 mm?
Mennyi km-t alatt ment el a 4,5 mm?
Piritu - 1.000.00003-12-2012 14:36:51 // 27615
No, voltam a gumisnál. A felnik sérülés nélkül túlélték az incidenst, a gumik futófelületén megvan a nyoma. Megrendeltem az újakat, de nem "csak" a sérülések miatt, hanem már elérték a téli kopásjelzőt. Maradok a TS830-nál, beváltak.
Pityukoma02-12-2012 21:40:55 // 27614
Menj egy forgalom mentes útra gyorsíts kb 40-60-ra és jobbra-balra cibáld meg a kormányt (ne aprókat, inkább nagyobbakat) így billenésre kényszeríted a csapágyat. Ha ekkor változik a hang akkor biztos hogy baja van a csapágynak. Hogy melyik oldal? Emeld fel egyesével mindkét oldalt úgy hogy az egyik kerék a földön maradjon, (bakot tegyél alá és a másik oldalra kerékéket, kézi legyen behúzva!!!) indítsd be, tedd 4.-be pörgesd meg a kereket kb80-ig és állítsd le a motort. Így a motor zaj megszűnik viszont a csapágyat hallod. Egyértelműen lehet hallani a hibás és a jó csapágy közti különbséget.
droberto02-12-2012 21:14:42 // 27613
Már láttam. :)
Ez komolyan mondom botrányos!
Még, hogy kénmentes üa.?!?
Ez komolyan mondom botrányos!
Még, hogy kénmentes üa.?!?
Piritu - 1.000.00002-12-2012 21:10:04 // 27612
droberto02-12-2012 21:08:25 // 27611
Pont most olvastam! :)
Már nincs is nagy kedvem Görögbe kocsival menni. :)
A kátyú biztosításom 30k-ig fizet csak! :)
Már nincs is nagy kedvem Görögbe kocsival menni. :)
A kátyú biztosításom 30k-ig fizet csak! :)
Piritu - 1.000.00002-12-2012 21:08:21 // 27610
Az élményeimről írtam bár blogot a Párduchoz.
Erhard 242 (Pure Energy)02-12-2012 21:07:50 // 27609
az zsír :(
Piritu - 1.000.00002-12-2012 21:06:54 // 27608
Semmi különös, csak Bulgáriában találtam egy 8-10 centis lépcsőt egy 4 sávos úton. Kicsit feljebb volt a híd, mint az út :-(
Erhard 242 (Pure Energy)02-12-2012 21:04:45 // 27607
mit csináltok vazz?
Piritu - 1.000.00002-12-2012 21:01:02 // 27606
Kerékcsapágy? Nekem is cserések lesznek :-P
droberto02-12-2012 20:55:51 // 27605
Isten őrizz! :)
Erhard 242 (Pure Energy)02-12-2012 20:53:15 // 27604
megpadkáztad?
droberto02-12-2012 20:50:24 // 27603
Ha az erősödés alatt a fordulatszám növekedést érted, akkor igen!
Csabi02-12-2012 20:44:48 // 27602
Sajnálom , h neked sem bírta tovább, pedig precízen javítottad.
Azt hogy hol szakadt el nem is kerestük,valszeg ismét a feszítő pálca környékén. Egyszerűen a régi párnára ragasztotta rá az újat, mivel a régi feltépésénél a szivacs is jött volna vele, +így jobb volt a tapadási felület. A támlában is ez a megoldás volt a nyerő, sajna képeket nem tudtam készíteni, mert annyira profin és gyorsan csinálta, valamint az üléshuzatot is csak annyira fejtette le, h feltudja ragasztani az újat, sok mindent én sem láttam.
"A gyári vezetékeket forrasztottátok rá a párnára?"
Ezt hogy érted? A gyári csatlakozó után (ami az ülés alatt a légzsák csati mellett van) egyszerűen elvágta a kábelt és onnan "hozta" a delejt az új szettnek, ennyi...A kapcsoló szépen elfér a gyári alatt, jól kézre áll...
Azt hogy hol szakadt el nem is kerestük,valszeg ismét a feszítő pálca környékén. Egyszerűen a régi párnára ragasztotta rá az újat, mivel a régi feltépésénél a szivacs is jött volna vele, +így jobb volt a tapadási felület. A támlában is ez a megoldás volt a nyerő, sajna képeket nem tudtam készíteni, mert annyira profin és gyorsan csinálta, valamint az üléshuzatot is csak annyira fejtette le, h feltudja ragasztani az újat, sok mindent én sem láttam.
"A gyári vezetékeket forrasztottátok rá a párnára?"
Ezt hogy érted? A gyári csatlakozó után (ami az ülés alatt a légzsák csati mellett van) egyszerűen elvágta a kábelt és onnan "hozta" a delejt az új szettnek, ennyi...A kapcsoló szépen elfér a gyári alatt, jól kézre áll...
Erhard 242 (Pure Energy)02-12-2012 20:41:25 // 27601
a kerékcsapágy hang erősödik a sebesség növekedésével
Erhard 242 (Pure Energy)02-12-2012 20:36:22 // 27600
viszegetik
droberto02-12-2012 20:32:24 // 27599
Erhard, az első kerékcsapágy mennyire kelendő a 159-nél?
A múltkor már említett, jobb elölről menet közben jövő hangot, csapágy hangnak gondolom.
Ugye ez akkor is hallható, ha nem megy a motor. 30 alatt lehet hallani, hogy forgó alkatrész adja ki, 80 felett már inkább folyamatos fütyülés hallható. A fékre is ráférne egy tisztítás, de nem hiszem, hogy az a hang forrása. A belső homokinetikus féltengelycsukló állapotára még kíváncsi vagyok....
A múltkor már említett, jobb elölről menet közben jövő hangot, csapágy hangnak gondolom.
Ugye ez akkor is hallható, ha nem megy a motor. 30 alatt lehet hallani, hogy forgó alkatrész adja ki, 80 felett már inkább folyamatos fütyülés hallható. A fékre is ráférne egy tisztítás, de nem hiszem, hogy az a hang forrása. A belső homokinetikus féltengelycsukló állapotára még kíváncsi vagyok....
droberto02-12-2012 20:23:26 // 27598
Ja, támlában levő maradt a gyári?
droberto02-12-2012 20:21:31 // 27597
A Pech szériám hétvégén sem ért véget. ;(
Az én ülésfűtés javításom sem volt tartós! A mai napon ismét elköszön! Pont ebben a percben akartam leírni.
Úgy látszik a 159 fűtőpárnája forrasztással nem javítható.
Mindenkitől elnézést kérek, akikben hiú ábrándod keltettem.
Ugyanott szakadt el?
A szénszálas fűtésről már én is olvastam, de megmondom őszintén, hogy tartok a gyáritól eltérő megoldásoktól.
Fotóid nincsenek?
A gyári vezetékeket forrasztottátok rá a párnára?
Az én ülésfűtés javításom sem volt tartós! A mai napon ismét elköszön! Pont ebben a percben akartam leírni.
Úgy látszik a 159 fűtőpárnája forrasztással nem javítható.
Mindenkitől elnézést kérek, akikben hiú ábrándod keltettem.
Ugyanott szakadt el?
A szénszálas fűtésről már én is olvastam, de megmondom őszintén, hogy tartok a gyáritól eltérő megoldásoktól.
Fotóid nincsenek?
A gyári vezetékeket forrasztottátok rá a párnára?
Csabi02-12-2012 20:10:00 // 27596
Pénteken kiváltásra került a rossz gyári ülésfűtésem,egy karbonszálas szettre.Nagy előnye, h nem egy fűtőszál fut benne, hanem a két szélén fut egy-egy vastagabb szál amit összeköt egy karbon háló, ha a hálóban egy-egy szál elszakad attól még a többi fűt...
A gyári paraméterektől érzésre semmiben nem tér el, ugyanolyan gyorsan bemelegszik.
Neten a legolcsóbb ára 10.800Huf+6000Huf-ért beépítette a szaki
Szóval aki utólag beépíthető ülésfűtésen gondolkodik annak csak ajánlani tudom...
Nyilván a tartósságáról még nem tudok beszámolni, de 2év garanciát adtak rá...
Keetec CSH-1
A gyári paraméterektől érzésre semmiben nem tér el, ugyanolyan gyorsan bemelegszik.
Neten a legolcsóbb ára 10.800Huf+6000Huf-ért beépítette a szaki
Szóval aki utólag beépíthető ülésfűtésen gondolkodik annak csak ajánlani tudom...
Nyilván a tartósságáról még nem tudok beszámolni, de 2év garanciát adtak rá...
Keetec CSH-1
droberto02-12-2012 19:57:34 // 27594
Tudom, hogy igazad van, de ezt így 2012-ben nehéz megemészteni.
Még egy DVD is tönkremehet.
Az a legegyszerűbb, legjobb ilyen program?
Még egy DVD is tönkremehet.
Az a legegyszerűbb, legjobb ilyen program?
droberto02-12-2012 19:55:42 // 27593
Majd megnézem ott is!
droberto02-12-2012 19:14:52 // 27592
Nyugi! Kapcsold nyugodtan, már megy a 4-es! :)
Laci.7302-12-2012 15:54:55 // 27591
Szia!
Köszi a linket!:) Néztem hogy neked nagy 2 dines 6,1" autó hifit is be lehetett volna szerelni. Miért a régi hagyományos autómagnót szerelted be?
Köszi a linket!:) Néztem hogy neked nagy 2 dines 6,1" autó hifit is be lehetett volna szerelni. Miért a régi hagyományos autómagnót szerelted be?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
433
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?