Forum >> 159

droberto21-11-2012 09:30:01 // 27114
Most megnéztem az 59 kezelésijét, de abban nincs benne, de úgy emlékszem, hogy le szokták írni, hogy x %-ot (talán 10), csalhat lefele is és felfele is! Gondolom ezt védekezésből írják, le nehogy támadhatóak legyenek egy esetleges gyorshajtási ügyben.
Egyébként nem nagyon emlékszem olyanra, hogy a sebességmérő fefele "csalna".
droberto21-11-2012 09:26:24 // 27113
Ez így van! De nagykerék felrakástól, ez már a User felelőssége/hülyesége.
Liquid21-11-2012 09:18:46 // 27112
alapvetően mindegyik óra csal, szerintem azért hogy ne fordulhassonl elő olyan eset hogy többel mész valójában mint amit az óra mutat
Kazes☻21-11-2012 09:15:15 // 27111
Véleményem szerint azért, hogy kevesebbel menjen az autó mindig, mint amennyit a km óra mutat és maradjon is így, ellenkező esetben jól szívatja magát az ember. A randőrnek hiába mondod, hogy az órád így meg úgy... csekk. :)
Shadin21-11-2012 09:01:13 // 27110
Én nem értem a sajátom. Ma reggel gyorsan (7Km) elérte a 80 fokot, de ott lelassult ill. megállt. Felmentem a pályára ahol hamar felment 90-re. Beértem Pestre ahol döcögős tempóban 80-90 között mocorgott. Kint 6 fok volt. Most akkor ez jó, vagy rossz?
Tibcsi16620-11-2012 23:41:09 // 27109
Nem értem ezt a hőmérő problémátokat :) Ha 90 fokot mutat és ott ragad akkor 100% jó a termosztát. Ha le föl ingadozik akkor valami baj van vele. Mindegy, hogy +30 fok vagy -20 fok van nekem akkor is 90 fokon marad!!

Ha pl. valakinek csak pályán megy fel a mutató 90 fokra akkor ott gond van. És persze akkor is ha bármikor felmegy 100ra.

Az hogy elektronikusan átlagolja a pillanatnyi hőfokot egy bizonyos időátlagban, annak semmi jelentősége. Max. annyi az előnye ennek, hogy nem ugrál le fel +- 3-4 fokot a hőmérő, ahogy a termosztát dolgozik.
Tibcsi16620-11-2012 23:26:16 // 27108
Ez így van. Én biztos nem járnék 205/55R16 gumival, még akkor sem, ha ráférne a vasamra.!!! A 166-omon ilyen gumi volt és ott is kicsinek éreztem sokszor, pedig az min. 2-300k-val könnyebb volt. Az én órám a 235/45R18-as gumival csak 1km/h csal tehát nekem ez a gyári méret ;)

Persze mindenki azzal jár amivel akar. A cipőink sem egyformák.. :):)
Csosznorbert20-11-2012 23:05:44 // 27107
Nem vészes kanyar. Csalóka a kép (mert polisz):D másik irányba simán megy 180-al. Mióta itt is mérnek, asszem jobb lesz az 90-el :))))))))
Csosznorbert20-11-2012 23:00:15 // 27106
a KÖBE miért egy 159-el reklámozza magát? vazz lökös letörve, kutya tutul..... de ugatja a vétkes rendszámot :)
droberto20-11-2012 21:57:53 // 27104
Ahogy számolom a tömeg/teljesítmény arányt, a 47 a legjobb. Bár azért a teljesítményérzet több összetevős. Szerintem ezek közül a TS a legsportosabb karakterű.
Pityukoma20-11-2012 21:01:44 // 27103
Az autót nem ismerem, de a céget igen. Óratekergetők!!!!! Az előző vasam náluk vettem. Az órája 73ezret mutatott, szervizkönyv sehol. Viszont az eredeti lizing szerződést nem dobták ki belőle. Amiben az utolsó bejegyzés 120ezer volt, egy hónappal azelőtti dátummal mint amikor már én láttam -pancserok-. Végül megvettem, mert így már tudtam a valós km-t. Majd egy évvel később idézést kaptam az ügyészségre. "Elfelejtették a reg adót befizetni"
Úgyhogy ha ott veszed csak körültekintően!!!
droberto20-11-2012 20:51:55 // 27102
Így van!
A téli gumijaim szemmel láthatóan megdagadtak, amikor 2 bar-ról felfújtam őket 2,7-re.
Piritu - 1.000.00020-11-2012 20:45:22 // 27101
Még egy apró megjegyzés.
Ugyan az a gumi is változhat átmérőben akár 12 mm-t a kopás függvényében. A keréknyomás miatti változásról nem is beszélve.
droberto20-11-2012 20:25:37 // 27100
Ezen a váltóméret dolgon sokat gondolkodtam (már az előző autómnál is).
Anno még csak táblázatok voltak, mostanra megjelentek a kalkulátorok is.
De miiért is van ez kitalálva ez az egész? Nyilván nincsen két egyforma átmérőjű kerék. Miért pont 2,5% eltérés megengedett? A nagyobb kerék egyértelműen jobban igénybe veszi a futóműalkatrészeket, a kerék és toronycsapágyat valamint a lengéscsillapítást. De tulajdonképpen a nagy kerék felrakását csak a hely szabja meg. Kormány elfordításkor, rugóösszenyomáskor nem érhet belül a doblemezhez, kívül a sárvédőhöz. A gyáritól kisebb kerék pedig veszélyes lehet, mert az könnyen túlterhelhető és nincs vele megfelelő tapadása az autónak.
A km óra csalás pedig általában minimális, főleg úgy nincs jelentősége, hogy általában azok kevesebbet mutatnak, mit a valós sebesség.
Picit olyan ez az egész mint a felninél az ET szám. Ha kisebb, növeled a keréktávolságot és ezzel a stabilitást, ha nagyobb, akkor pedig az alkatrészeket veszed kevésbé igénybe.
Liquid20-11-2012 20:13:32 // 27099
egyébként nem feltétlenül fog beleérni, mert a nyári 19-es se ér bele, a 17-es meg kisebb ergo van még tartalék
Liquid20-11-2012 20:12:43 // 27098
ez jogos, ezt a futóművet nem adom! :)
inkább parázva megyek szar utakon
droberto20-11-2012 19:52:04 // 27097
Egyetértek veled, túl kicsi egy ekkora tömegű és teljesítményű autóhoz!
De az is igaz, hogy a gazdaságisok nem ösztönözték a mérnököket, hogy gyárilag olyan méretű gumit válasszanak ami elterjedt, és eképp elérhető árú. Bár SZVSZ ez is inkább a gazdászok bűne, mert egy mérnöknek van ennyi esze. :)
droberto20-11-2012 19:43:28 // 27096
Természetesen én is arra gondolok a felni ebből a szempontból csak egy összekötő.
droberto20-11-2012 19:41:34 // 27095
Bocs a határozó lemaradt. :)
Ha egy autót a gyártó kiad Ø632-205 mm-es és Ø671-235 mm-es gumival is, akkor szerintem ez a váltóméret dolognak az égvilágon semmi értelme nincs. Ami más a 19"-nál, az a rugó és a lengéscsillapító.
Maximum csak a km óra van máshogy kalibrálva. Erre meg csak annyit tudok mondani, hogy a "gyári" 16"-al 10%-ot csal lefele az órám, míg a 19"-al meg csak 1-et. :)
GTPeti20-11-2012 19:38:27 // 27094
Fenntartom: a 205/55R16 NEM való a 159-re. Azt a méretet a gazdaságisok írták bele a manuálba, nem a tervezők... Igen, a 4cm átmérőkülönbség miatt.
GTPeti20-11-2012 19:37:31 // 27093
Nem a felni, hanem a gumi átmérője számít. Az az amit nem szokás variálni.
droberto20-11-2012 19:37:18 // 27092
Ha egy autót a gyártó kiad Ø632-205 mm-es és Ø671-235 mm-es is, akkor szerintem ez a váltóméret dolognak az égvilágon semmi értelme nincs. Ami más a 19"-nál, az a rugó és a lengéscsillapító.
Maximum csak a km óra van máshogy kalibrálva. Erre meg csak annyit tudok mondani, hogy a "gyári" 16"-al 10%-ot csal lefele az órám, míg a 19"-al meg csak 1-et. :)
droberto20-11-2012 19:29:26 // 27091
Ha a 19-es 235-ös gumi nem ér bele, akkor egy 17-esből egy ballonosabb sem fog beleérni.
Nekem nem kellene ti rugó, de ha gyárilag ültetve lenne, biztos nem cserélném ki "hagyományosra". Már csak azért sem, mert akkor csillapítót is illene cserélni.
GTPeti20-11-2012 18:34:07 // 27090
Ezt én is így látom... Gumiátmérővel ügyeskedni nem nyerő.
.......................20-11-2012 18:27:58 // 27089
AZ meg a keérkdobba fog beleérni alátekert kormánynál,
nem egyszerübb lenne a rugókat rendesre cserélni?
Liquid20-11-2012 18:05:23 // 27088
Ha lekopnak a mostaniak, asszem én is megpróbálok nagyobbra cserélni. Elöl a motorburkolat, középen meg a kipufogó tartója ér le folyton, vigyázni kell vele.
droberto20-11-2012 17:02:59 // 27087
A ti futómű 20 mm-es ültetést jelent, így a te nyári hasmagasságod pont akkora, mint az én "télim", mivel a téli kerekeim 39 mm-rel kisebbek átmérőben mint a nyári ti.
Így megértelek, hogy leütöd mindenhol az elejét.
Még nekem is sok helyen leér télen a haspáncél/motortartó. Van egy parkoló a ház előtt, ahova télen nem bírok felállni, mert leér az alja. Nyáron nincs gond.
Ezért is szeretnék télre nagyobb átmérőjű gummákat...
Dömpi (il dottore)20-11-2012 16:29:42 // 27086
az én nyárim emel a kocsi hasmagasságán rendesen (255/35/19)...bár tavasszal 235/40/19-re akarok cserélni
Liquid20-11-2012 15:44:16 // 27085
képzeld el ugyanezt TI futóművel, én már a 225/50R17-tel is alig tudok közlekedni, folyton leér az alja
Shadin20-11-2012 15:36:44 // 27084
csere alatt

pics
Shadin20-11-2012 15:30:20 // 27083
Pont azon gondolkodok, hogy tavasszal becserélem valakivel a sok köllős 17-esemet olyanra mint a Tiéd...
droberto20-11-2012 15:10:07 // 27080
Akkor, én mit szóljak a 205/55-16-al? :)
Shadin20-11-2012 15:03:09 // 27079
Hát a 215/55R16 az gyári méret. Alacsony is :-(
.......................20-11-2012 15:01:19 // 27078
ki mit tekint GYÀRI méretnek
ínnen nézve igaz ,ok rá
Dömpi (il dottore)20-11-2012 14:49:26 // 27077
a 235-öt én csak 19-es felnire raknám!
A 159 eleve alacsony, ha még kis kerék van alatta, akkor aztán...
Shadin20-11-2012 14:47:00 // 27076
Szerintem a gyári 16-oshoz tökéletesen passzol a 235/45R17:

Shadin20-11-2012 14:42:23 // 27075
Ez jobb, itt 3 méretet lehet összehasonlítani:

link
.......................20-11-2012 14:32:53 // 27073
egyébként az S max on ugyanez a felni gumi méret
.......................20-11-2012 14:31:52 // 27072
de a 235/45 r17 nem,
az -25 mm er kisebb átméröben mint a 235/45R18
Liquid20-11-2012 14:11:12 // 27071
225/50R17 is gyári méret
Liquid20-11-2012 14:10:31 // 27070
akkor az egy 1.6 TS ECO lesz, abban nincs vezérlésmódosító, elvben 105Le
harmatgyenge, dinamizmust ne várj tőle, de alapvetően nem rossz gép az se
.......................20-11-2012 13:59:37 // 27068
biztos nem 98eKm er futott
a kormány 98 ezernél nem ilyen fényes,
olyan 200ezer Km lehet benne

ennyire alap valszeg cégautó volt,de nem a fönöké..
.......................20-11-2012 13:54:11 // 27066
-25mm er kisebb mint a gyári,
235/45R18 a gyári méret!
a 225/50 R17 még elmegy
de amit te írtál az még kisebb ,szóval felejtös,szerintem
.......................20-11-2012 13:52:25 // 27065
19 es még jobban :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.