Forum >> 159

Shadin17-11-2012 20:03:49 // 26914
Én 6.6-ot toltam a 156-tal ugyanezen az útvonalon, volt benne Novitec box + Sprintbooster :-). 159 esetében ez az első időkben 7,8 körül volt, majd visszavettem a lábamból mert ez nem esett jól pszichésen és letornáztam 7.2-re amolyan tatásan vezetve, ami nem igazán élvezetes. Ha úgy tolom neki mint a 156-osnak akkor 8 fölött van. És nem megy úgy. Azért ez sok. A kerék a 156-on 205/55R15 a 159-en 215/55R16 volt. 156: -200Kg, 159: +20LE.

A 17" kerékváltás nem okozott tényleg számottevő fogyasztásnövekedést, mert a mostani téli garnitúrával is kb ennyit fogyaszt, tehát úgy néz ki, hogy a friss sw okoz némi (~7-8DL) plusz nyáligényt. Vissza lehet tenni a régebbi sw-t vajon????

Okozhat ilyen fogy. növekvő tendenciát, hogy a DPF egyre tömöttebb? Egyébként nem is olyan drága egy DPF, kb 80e Ft-ért hozzá lehet jutni...
Erhard 242 (Pure Energy)17-11-2012 20:02:36 // 26913
azért menjél fel az Alfisti-ra és van egy pár hiba a 2.0JTM-re pl az EGR-t szidják "Ruckeln bei 1500/min, schlechter Durchzug (2.0JTDm)" van egy pár dolog amin nem változtattak :( de majd az idő/km eldönti
Piritu - 1.000.00017-11-2012 19:32:25 // 26912
Szerintem érdemesebb. Nagyon úgy néz ki, hogy jó pár dolgon változtattak és ettől csak javult a vas. Apróság, de pl az első ülés támlája más, így a hátul ülőnek több helye van. Aztán a DPF is más, jóval közelebb van a motorhoz.
Piritu - 1.000.00017-11-2012 19:29:42 // 26911
Egyetértek.
Röhej, de ezek a 17-esek jóval könnyebbek, mint a Spider eredeti 16-osa.
Piritu - 1.000.00017-11-2012 19:27:43 // 26910
60 alatt volt darabja, egy "normális" gyártótól származó is van ennyi. A puhaalumínium nem játszik.
Piritu - 1.000.00017-11-2012 19:18:46 // 26909
Annyi különbség azért nincs.
A 156-om (150LE) 6,24-el zárta a 183ezres együttlétünket, a 159-em (170LE) most 75ezer után 6,74-nél tart. Ez pont fél liter többlet egy erősebb motorral.
Erhard 242 (Pure Energy)17-11-2012 19:17:21 // 26908
olcsó áron nem igazán de azt kint sem :P
Piritu - 1.000.00017-11-2012 19:11:28 // 26907
"Nem muszàly azért Michlent venni rà," - igazad van. Meg is próbáltam jó párszor mást venni. Aztán mindig a Michelinhez jutottam vissza. Ez az egy, amivel sose volt gondom. Ráadásul 45ezer km-t is elmehetek vele, másfél szezont kibír. (Azért kíváncsi lennék azokra a gumikra, amik újonnan kijönnek 20-30 ezerből 19-ben, de akár 17-ben is. Nekem most épp ezt dobta a net a 19-re.)
Felniből is létezik olcsóbb. Pontosabban nem. Egyet sem talált a gumis, amire garantálták, hogy felmegy a fék miatt. Majdnem lett Replika, de (így utólag) szerencsére elvitték az orrom elől. A gyárival nyugodtan gurulhatok (mint eddig 75ezren át), nem kell félnem, hogy mikor lesz tojás, mint az Alessióm volt anno a 147/156-on. Ha belegondolok anno a végén, javításokkal jóval többe volt, mintha vettem volna gyári felnit a márkakereskedésben. A költség esetleg használttal csökkenthető lenne, de azzal meg isten tudja mi volt. A 159 még fiatal. (Bár a Spiderre megkockáztattam, hogy egy felni új áránál kevesebbért vegyek egy szettet. Ott azért látványosan kisebb az igénybevétel.)
atesssz17-11-2012 18:36:53 // 26906
vagy érdemesebb lenne már 2.0-ás új motoros dízelt keresni?
atesssz17-11-2012 18:34:16 // 26905
pont ez az, hogy egyáltalán lehet normális 2.4-et találni a magyarországi használtautó piacon?
droberto17-11-2012 18:14:17 // 26904
A minőséget meg kell fizetni. Ha Aftermarket-es Momo-t, vagy OZ-t veszel ott is megfizeted!
Ezek nem hajolnak/törnek el az első úthibánál, továbbá a tömegelőnyük sem mellékes.
Az Alessio és csapata felejtős.
Imi17-11-2012 16:49:19 // 26903
Kesztyűtartóba.
direttore17-11-2012 16:46:03 // 26902
Persze jók, de árban húzos a gyári ...:)
Boticselli17-11-2012 13:41:45 // 26901
egy kérdésem lenne, hova kell dugni az aux kábelt a kocsiba? :D
droberto17-11-2012 12:49:53 // 26900
Pont azért mert sokat szerelted! :)
Legalábbis nálam ez így működik. Persze csak akkor, ha meghálálja. Anno volt 2 Szaljut csónakmotorom is, no azokat állandóan szereltem, de sose értem át velük a túloldalra. Azokat nem szerettem, hálátlan dögök voltak! :)))
droberto17-11-2012 12:44:48 // 26899
Ha figyelembe vesszük a kerékméretet (a súlyt már nem lenne igazságos) és a 156 mérőóracsalását akkor szerintem nincs az 1-1,5 l.
Erhard 242 (Pure Energy)17-11-2012 12:24:32 // 26898
nem vonom kétségbe csak almát nem hasonlítok a körtével :)
Erhard 242 (Pure Energy)17-11-2012 12:23:36 // 26897
akkor helyesbítek opel, bmw, merci, ford fosvágenkonszern stb gond a DPF, EGR kombináció a bmw-nél, opelnél a szívósor is
nálunk a kormánymű (bár nekem teljesen hibátlan lassan 170e km-nél) máshol pl az olajszivattyú pont az említett VW konszern 2.0TDI-nél és sorhaltnánk a többi márkát is...
nem tudom mennyi egy A4-es használtan de egy fapad fos az 59-hez képest
majd ha lesznek olyan 2.0jtdm-ek amik sokat futottak akkor lesz érdemes nyilatkozni
Shadin17-11-2012 12:16:01 // 26896
Érdekes, hogy jobban "kötődtem" hozzá.
GTPeti17-11-2012 12:06:02 // 26895
Igen, ebbe belenyúltál, de ettől még a 156 an bloc nem egy bütykölős autó. Főleg, ha dízel.
Shadin17-11-2012 11:53:36 // 26894
Abba rendesen belenyúltam. 2002. 04. havi volt belül felvarrt kívül nem. Az alkatrészeknek semmi közük nem volt az ePer-hez, azt rakták bele ami éppen a polcon volt. Jó, lehet, hogy kicsit túlzok, mert alapvetően nem volt sok baja. Termosztát, ablakemelő, kieg. fűtés amit soha nem tudtunk működésre bírni, EGR szarakodott állandóan. Ami miatt ráköltöttem még fél autó árát az nem az ő hibája volt. A főtengely bégén lévő szíjkerék el volt fordulva bk. fél foggal, ami a vezérműnél már egy teljes fognak számított, amitől az autó cudar jól ment, de télen nem lehetett beindítani.
GTPeti17-11-2012 11:45:31 // 26893
Mit kellett a 156-odon állandóan bütykölni?
Shadin17-11-2012 11:44:43 // 26892
Vazze! A 156-hoz képest ez egy tökéletes hibátlan (szerelés bütykölés szempontjából unalmas), ámde kicsit nehézkes (bálna). Szerethető autó annak ellenére, hogy ugyanúgy használva mint a 156-ost 1-1,5 lityivel iszákosabb és szerintem kevésbé fürge mint a 115LE-s 156 volt. Mondjuk az enyém a 100KW-os.
GTPeti17-11-2012 11:44:41 // 26891
Hibrid 159 (JTD)=az akkupack a kieg. fűtéseket táplálja, hogy még aznap bemelegedjen a motor
:)
droberto17-11-2012 11:27:17 // 26890
Így van, én sem "csak" termosztátra gyanakodnék.
Kieg fűtés: :)))
GTPeti17-11-2012 10:22:29 // 26889
Én ezeket a dolgokat mind végignézném + még MES-sel lekérdezném a szenzor által jelzett valós hőmérsékletet. (A mutató sajnos felmegy egy idő/hőm. után 90-re és ott marad. Feature, not a bug...)

@droberto: OK, a thermo akárhol megragadhat, de egy JTD akkor sem melegít fel magát egy perc alatt 90 fokra. Akkor nem kéne az ezerféle kiegészítőfűtés. :)
.......................17-11-2012 08:46:43 // 26888
Persze a Prius az első,mert nem veszi senki,ezt kell reklàmozni ,meg a sok japàn olaljatfogyasztó,sorjàsmüanyagos ,belehalszpapírautókat,
Gondolom az AB újsàgírók zsebe japànok àltal van kitömve,biztos sokszor hívtàk öket japàn bordélypartira
.......................17-11-2012 08:34:42 // 26887
Nem muszàly azért Michlent venni rà,
Én pl a 19 est szettet gumi felni egyben 250e ből megàllt,
De téli szett is van 180 e töl felnivel is
.......................17-11-2012 08:29:33 // 26886
Ami viszont kiemeledő
Futómü atom stabil,és erős,és kényelmes még 19 es kerekekkel is
Fékek erősek,jól túlméretezettek
5csillagos törésteszt ,erős karosszéria
Jó ülések,nagyon szép bör
.......................17-11-2012 08:19:21 // 26885
Nagyjàból összevàg a tàblàzat a valósàggal,a rozsdàt leszàmítva a tartóelemeken
Tipushibàk vannak
Kormànymü beàzik fogasléc berozsdàl
2,4 es motor kis pillangók,Egr szelep àllandó hibaforràs
Kora években porlasztó gondok
Dpf szinte mindenkinek rossz,eltömődött,
De màs màrkàknàl is vannak ,csak ritkàbban,
Viszont olcsó hasznàltan a 159,fele az audi àrnak,
Az új 2,0 jtd motor sokkal jobb mint az 1,9 vagy 2,4 jtd k,én azt ajànlom
Benzinesteket nem ismerem csak hallottam ,hogy sokat esznek
Zsolt15517-11-2012 04:56:39 // 26883
A két autó közötti közel 15 év nagyon nagy idő. Főleg ha kiprobálsz egy 159-t. Szerintem, ha sikerül találnod egy normálisan használt autót azzal nem sok gondod lesz.
Zsolt15517-11-2012 04:51:33 // 26882
Egy mai értékeléssel lehet. A maga idejében nagyon jó autó volt a 155. Szerintem am is az. :-)))
Tibcsi16617-11-2012 00:14:42 // 26881
Az AB-t felejtsd el! A német mentalitás szerint csak a német autó lehet jó...

Most már 1 éve van meg a 159 és igazán komoly gond nem volt. Csak egy féltengely felújítás-csere. Bőven kijött 50ből. (de ez is lehet csak a túlchip-elt motor miatt..250LE)

Persze a szokásos kötelező szervizek megvoltak, de ez bármely más autónál is normális.
Tibcsi16616-11-2012 23:58:09 // 26880
Ez így van, én is 17-essel járok télen.
droberto16-11-2012 22:24:41 // 26879
Lehet megtaláltad a rejtélyes vízforralót? :)
Én a helyedben a vízkört tüzetesen átnézném, rátenném diagra és mennék vele egy tesztkört is!
droberto16-11-2012 22:18:05 // 26878
Alapja lehet van neki, de az távol áll a valóságtól. :)
Piritu - 1.000.00016-11-2012 22:17:26 // 26877
Jó éjt mindenkinek! .-)
Pityukoma16-11-2012 22:17:00 // 26876
Nekem a jobb hátsó ajtóm ázott be mosóban mikor a gyerek 3mm-re leengedte és úgyhagyta. Az őse meg nem nézte körbe mosás elött :-DDD
Piritu - 1.000.00016-11-2012 22:15:48 // 26875
A műszaki vizsgára nem szoktak motorhibás kocsival menni a németek :-P
droberto16-11-2012 22:14:54 // 26874
9. a Corolla Verso? Erről tudnék mit mesélni.... 150k km alatt, két motorcsere folyamatos szakszervizelés mellett? Miről beszélnek???
Piritu - 1.000.00016-11-2012 22:10:39 // 26873
Képes voltál egy ilyen súlyos hibát (Ha nem az lenne, miért írná az újság?) eltitkolni előlünk? Tessék hosszú blogot írni róla! :-DD
droberto16-11-2012 22:10:28 // 26872
Erről beszélek, szemét piszkok ezek!
Egy gumi nem lehet hullámos, maximum csak rosszul felrakott, pl. egy szélvédőcsere után.
Én sem kezdtem el sárdobálni a blogomban, hogy milyen szar a német ipar mert nem képes egy megbízható ülésfűtést legyártani. Egy ilyen hiba létrejötte egy csomó dologtól függ általában.
Lehet volt egy ilyen eset egyszer (a zenetáborban :)) és most ezen lovagolnak.
Piritu - 1.000.00016-11-2012 22:07:44 // 26871
Én a fiatfórumos epret fogyasztom, a Spider miatt kell általában. Az meg abban is benne van.
Csosznorbert16-11-2012 22:07:03 // 26870
Ennyi..... :)
droberto16-11-2012 22:05:10 // 26869
Pedig a 2011-es v66-ban is már benne van a 2.0:

Most láttam, hogy már van Fiat ePER v70 (06.2012).
Megpróbálom levadászni! :)
Csosznorbert16-11-2012 22:03:52 // 26868
Jobb első ajtó...... sajnálom, nem birtam már magamban tartani :)))

De viccet félretéve, egyszer meglepett egy kis viz belül.
droberto16-11-2012 21:53:48 // 26867
Az AB a legutolsó újság amire alapoznék. SZVSZ jobb, ha kivered a fejedből és inkább elkezded a topikot visszaolvasni. Hidd el itt az igazság és nem az Auto Bild lapjain.
A 159-es Alfa egy bitang jó autó, persze vannak vele problémák, de mikkel nincsenek?
Anno 2 évig vásároltam az AB-et, de soha-de soha nem győzött le összehasonlító tesztben német vasat, más nemzet járgánya. Az olaszok tesztjénél meg mindig ezeréves apróságokkal/sületlenségekkel hozakodtak elő.
Pl.: ha nincs kilincs a csomagtérajtón akkor összekened a kezed vele. Pont mint hogyha a kilincs tiszta maradna esőben. Bruhaha...!
droberto16-11-2012 21:47:15 // 26866
Persze leget más is a hiba, de egy termosztát bárhol megszorulhat, nyitott és zárt állásban is, bár az olasz vasaknál általában középállásban ragad meg. A Tipo-mnál is így volt.
droberto16-11-2012 21:45:23 // 26865
A nagyfékes (330 mm) 159-re 17"-tól felfele jók a gyári felnik!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.