Forum >> 159

Coolby06-08-2012 11:59:49 // 23214
nincs átütve DPF...

LMM-re van hibakód, lehet nem fogok várni a cseréjével őszig...
.......................06-08-2012 11:55:23 // 23213
ha van hibakód akkor ott a baj
.......................06-08-2012 11:50:40 // 23212
át van ütve a DPF?
ha nincs akkor csak egy rendes autópályás tempón ki kell égetni és nem fog füstölni
Coolby06-08-2012 11:48:39 // 23211
Hát szintjelző nem jelez olajfogyást, konkrétan pálcán nem néztem...

Pöccre indul amúgy... Eredetileg kicsit rángó alapjáratot és kék füstöt a szervíz a hibás LMM miatt mondta (kompból kiolvasva van hibakódja, rossz elvileg), de azt mondta ez nem kritikus, majd ősszel cseréljem... Most ez a MAP, EGR tisztítás viszont sokat rontott a kis füstön és azért gondolkoztam, hogy lehet-e nagyobb baj vagy ne várjak őszig LMM cserével...

tegyük hozzá, hogy itt többiek azt mondták, hogy ez a kicsit rossz alapjárat és kék füst tipikus "hiba"-ja a szívósornak 2007-ig és ne foglalkozzak túlzottan vele...
.......................06-08-2012 11:38:10 // 23210
olajat nem eszi?
nézed a szintet?
igaz a Multijet re nem jellemzö az olajfogyasztás

vagy az izzítógyergya
pöccre indul vagy tekerni kell egy darabig?
Coolby06-08-2012 11:33:59 // 23209
Sziasztok!

No, tegnap volt szerencsém a 6-os főúton 120 km-t megtenni Pest felé szép döcögősen, kényelmesen. 100-as tempó, az a pár falu, aztán Pesten be a városba, 6,8 literen állt meg komp szerint a fogyi...

Viszont nagy MAP és EGR tiszítás után most 2 hidegindulásnál is azt tapasztaltam, hogy az eddigi kicsit remeg alapjárat és enyhe kék füst jön helyett, most kicsit remeg alapjárat, de fél percig elég szép kék füstfelhőt nyom maga mögé, kb fél perc, minden helyreáll és semmi hibajelenség... Most MAP szenzor és EGR tisztítás bekevert valamit, hogy rosszabb lett?
.......................05-08-2012 14:38:09 // 23207
Helló 159 tulajok,
keresek 159 2,4 jtdm re motor kábelköteget ,55204119 (55201811)
ha valakinek van és megválna érte megvenném
droberto05-08-2012 13:52:50 // 23206
Köszi az infót! :)
GTPeti04-08-2012 22:38:32 // 23205
Előbb várjuk meg Erhardot. Neki emlékeim szerint chippeléssel volt 60 és elmondása szerint igen jól sikerült a programm. No meg Warbi is áradozik az ő programmjáról.
(Kollár mestert itt éred el. Egyezkedj vele, azt javaslom! ;)
Laci.7304-08-2012 22:32:33 // 23204
Szia!
Én mindenben igazat adok neked! A szűkítő csak ideiglenes megoldás, és egy lemez átfúrása is öt perc! Én csak azt írtam le, amit már itt olvastam! 50.000ft-ért én is megcsináltatom! Írj egy telefonszámot!
GTPeti04-08-2012 22:24:18 // 23203
Ja... és légyszi ne érts félre: Nem kötözködöm, hanem segíteni próbálok. Hogy ne fizess ki 100e-t azért, amit a feléér is megkapsz.
GTPeti04-08-2012 22:20:59 // 23202
Végiglapoztam mégegyszer... OK, Júliának 100ezerbe került. Attól az még egy totál irreális ár... Erhardnak sem került annyiba egy barátomnak is csinálta Kollár, neki sem.
GTPeti04-08-2012 22:17:53 // 23201
Ha már egy 30 oldallal korábbi hsz-ra hivatkozol ÉS a számát is kikerested, egyből bemásolhattad volna ide a szöveget is. Hálás lettem volna érte.

Amúgy visszalapoztam és nekem úgy tűnik ott vmi teljesen másról van szó. No mindegy.
Laci.7304-08-2012 22:11:01 // 23200
2012-05-13 16:09:16 // 21255
GTPeti04-08-2012 21:59:12 // 23199
"Én kérdeztem a teljes kiiktatást is de 100.000 lenne kb. A 156 programját kéne ráírni hogy tökéletes legyen!"

Bocs, de ez így nagyon nem igaz. Főleg a második mondat. Kollár mester max. 50ért kiírja az EGR-t, egy vaktömítést én múltkor 10 perc alatt gyártottam... De abban sem vagyok biztos, hogy nálad nem lehet fullra lefalazni.

Az igazi megoldás az EGR teljes kiiktatása. A "gyári szűkítő" csak egy enyhe jobbítás, nem több.
Laci.7304-08-2012 21:57:36 // 23198
Ja a gyárit úgy értem hogy nincs benne gyárilag, csak már van az Alfa által ajánlott!
Laci.7304-08-2012 21:52:38 // 23197
Szia!

Ezt a szűkítőt már gyári, mert rájöttek ők is hogy sok baj van vele! Az EGR szelep előtti csonknak a tömítése! Ha bevakolod akkor az a baj, hogy a turbónyomás nem lesz megfelelő, és akkor újra ez a hibaüzenet lesz! Mi a szerelővel kipróbáltuk! Akkor mondták hogy most már van gyári szűkítő is!:)) Kétezer valamennyi, szóval nem nagy beruházás! Én kérdeztem a teljes kiiktatást is de 100.000 lenne kb. A 156 programját kéne ráírni hogy tökéletes legyen! + a karosszéria munka,+ a műszakin is basz.gathatnak! Szóval marad az évenkénti tisztítás, és a szűkítő!
Alfa GT-Csaba04-08-2012 21:51:05 // 23196
Jól látod,gyárilag nincs benne olyan lyukas lemez!
Laci.7304-08-2012 21:50:48 // 23195
Szia!
Nekem is ez volt pár hete. Csak nekem le is vette a fordulatot!!! Szerviz, majd hosszas keresgélés után rájöttek hogy az EGR szelep teljesen be van állva! Tisztítás, majd betettek egy szűkítőt a szelep elé! Azóta megy mint a golyó és a hibaüzenet 5-10 indítás után már nem jelentkezik!!! Ezt amúgy olvastam is, hogy magát törli, ha már nem érzékeli a hibát! Az EGR szelepet meg évente tisztítani kell! Ennyi!:))
Coolby04-08-2012 21:38:01 // 23194
Sziasztok!

No, ma én is nekiláttam MAP szenzor és EGR tiszításnak. MAP szenzor brutálisan nézett ki, EGR kevésbé volt kritikus. Viszont észrevettem valamit, ami szerintem nem gyári szerelés, jól gondolom, hogy EGR szűkítés van beépítve? (Lásd képeken, lapka lyukakkal)



Jó, ha benn van a szűkítés, miért, mikor szoktak ilyet betenni? Mit okoz, mit nem? :)

Hétvégén amúgy 2x összefutottam Droberto-val. Még Pesten, ő egy OFF-oss furgonnal volt, aztán teljesen véletlen Pakson is, meg is álltunk körbecsodáltuk egymás verdáját, aztán egyirányba gurultunk egy 10 km-t :)
Dömpi (il dottore)04-08-2012 19:51:36 // 23193
Ma hoztam mamámtól. Ott tartok egy egész üveggel, mert a kisvasutam sínjeit is azzal kell tisztítani. Azt is most fogom a télen felújítani a gyerkőceimnek.
Piritu - 1.000.00004-08-2012 19:38:45 // 23192
Csak óvatosan! Nagyon érzékeny a bevonat az érzékelőn, a tudorok szerint tiszta alkohollal tisztítandó!
Piritu - 1.000.00004-08-2012 19:32:58 // 23190
Ilyet keress, neked is valahol errefelé lesz:
Dömpi (il dottore)04-08-2012 19:06:43 // 23189
Apropó, most, hogy belelkesedtem, valaki tudna egy képet küldeni arról, hogy az LMM-et merre keressem?
Dömpi (il dottore)04-08-2012 19:05:23 // 23188
Ma megvolt a MAP szenzor tisztítása.
Sokaknak ez nem egy nagy szám, de nekem óriási előrelépés, ugyanis földi pályafutásom alatt most először nyúltam tettlegesen egy autó motorháztető alatti részéhez! És mindezt teljesen egyedül! :):):)

(Hazudok: egyszer serdülőkoromban leszedtem a dácia-nk vezérműszíjját, azután szóltam a szomszédnak, hogy jöjjön át összerakni)
.....04-08-2012 12:18:05 // 23187
A szívósorra hogy keressek rá e-learn-ba? Ki kellene tisztítani,mert alapjárat egyenetlen, rángat, volt hogy le is állt, lehet nem kap levegőt. Map olyan koszos volt alig tudtam kiszedni,nem fért át a lyukon.
Csosznorbert04-08-2012 10:11:08 // 23186
az enyém 5000-ig rémlik,legalábbis állóhelyben a garázsban a szomszédok legnagyobb örömére :)))))
Shadin04-08-2012 10:04:55 // 23185
Csak átpumpáltam. Ill. az én drágám pumpált.
156-os tapasztalat, hogy a kuplung munkahengernél sok szar tud felhalmozódni.
Akku és a tálca kiszerelése után látni fogod a fék (kuplung) csövet. A harangon a vastag műanyag szívócső mellett van a szintén műanyag munkahenger a légtelenítő csavarral. Az olajtartályt teletöltöd, cső a lételenítőre, 11-es kulcs, kinyit és KÉZZEL átpumpálod az olajat amíg tiszta nem lesz (visszavelé lassan HÚZNI kell kézzel). Tartályt mindig utántölteni. A tartály hátsó harmada a kuplung olaj tartály, magasabb a fal, túl kell tölteni az olajat, hogy átbukjon (buborékolva) az olaj! Óvatosan a csavarral, mert az is műanyag. A fékekhez is 11-es kulcs kell. Az első légtelenítő sapkákba be van fűzve a kopásjelző zsinór... 0.5 litert ír az irodalom, de majd egy litert átpumpáltam rajta mire tiszta lé jött a csövön. A tartály hátsó harmada a kuplung olaj tartály, magasabb a fal, túl kell tölteni az olajat, hogy átbukjon (buborékolva) az olaj!

A hátsó két csavart oldanom kellett egy kis fékfolyadékkal, mert nagyon szorult.


Erhard 242 (Pure Energy)04-08-2012 09:47:44 // 23184
nincs szétpörgetés én ha elgurul a gyógyszer tiltásig pörgetem....4500 :)
Dömpi (il dottore)03-08-2012 22:42:09 // 23183
oksa & kösz!

Amúgy a kegyegtetéssel nincs gond. Mire kinyitom a kaput (szaraxik a zár), avagy mire belötyögök nagymamám földes-kátyús kisutcájába bőven kihűtöm a turbót :)
GTPeti03-08-2012 22:35:35 // 23182
Tartós 3000-től sem lesz semmi baja. (Kb. ennyit pörög az 5ös váltóval 140-nél.) A lényeg inkább, hogy hidegen ne hajtsd és autópályázás (esetleg tempósabb országút) után hagyd 1-2percig alapjáraton ketyegni. Lejtő előtt pedig válts vissza, hogy ne 2000 alatt legyen. (A motor simán felvinné az autót, de a kettőstömegűt célszerű kímélni.)
Dömpi (il dottore)03-08-2012 22:25:02 // 23181
3200 fölé még sohasem mertem vinni, nem is fogom.
Akkor megállapítható, hogy 2200-2700 között a legjobb a kocsinak?
GTPeti03-08-2012 22:14:41 // 23180
2000 alatt ne terheld (a kettőstömegű miatt). 4000 fölé ne pörgesd. (3500 fölött úgyis elfogy az erő.)
Dömpi (il dottore)03-08-2012 22:11:50 // 23179
2700-2900 szétpörgetés?
Mi az ideális?
droberto03-08-2012 22:00:15 // 23178
Ez a szelepektől független! Egy Diesel motort nem illik szana-szét pörgetni, de az se jó ha 1300-1500 alatt elváltod.
droberto03-08-2012 21:49:25 // 23177
A fékfolyadékot az átpumpálós módszerrel cseréltél?
A kuplung olajat, hogy cserélted le?
Dömpi (il dottore)03-08-2012 21:42:11 // 23176
1,9 8 szelepest mennyire szabad pörgetni? Mekkora fordulatnál optimális váltani? Illetve mekkora max fordulatnál ajánlott feljebb kapcsolni 1, 2, 3 -ból?
droberto03-08-2012 21:19:28 // 23175
Map tisztítás!
Az LMM-et SZVSZ felesleges tisztítani, amíg nincs hibaüzenet, csak elb.szod! Én óvatosan levegővel kifújattam. Sok minden nem jött ki belőle...
Piritu - 1.000.00003-08-2012 21:19:11 // 23174
200 km ki kell hogy bírjon.
Alkatrészt Erhard242-nél keres, itt tag az Amorén.
Dömpi (il dottore)03-08-2012 20:55:01 // 23173
értem! akkor reggel veszek CD-ket.
Dömpi (il dottore)03-08-2012 20:53:47 // 23172
tekintve, hogy az eLearn valamiért nem akar működni, szertnék érdeklődni, hogy van-e valakinek fényképekkel megspékelt leírása a MAP szenzor és az LMM tisztításához?
Vagy az eLearn-ből esetleg valaki át tudná-e nekem küldeni a vonatkozó részeket? (ha magyar nincs, jöhet németül is).

Előre is köszönöm!
GTPeti03-08-2012 20:47:37 // 23171
A 156-nál úgy van, hogy vagy tényleg kírod CD-re és akkor megtalálja, vagy az ISO fájlt mountolod arra alkalmas programmal, ekkor a Windows-ban egy virtuális CD-meghajtóba tett lemezként látja az eLearn és emiatt elindul.
Dömpi (il dottore)03-08-2012 20:40:26 // 23170
egész pontosan azt ezt írja:

"Inserire CDROM con i dati"

ha jól értem helyezzem be az adatCD-t...vagy hasonló
Dömpi (il dottore)03-08-2012 20:39:13 // 23169
SOS help!
letöltöttem az eLearn-t, kicsomagoltam, telepítettem...de nem indul, mert egyfolytában valami CD-t kér.
Ilyenkor vatafak?
Dömpi (il dottore)03-08-2012 20:38:02 // 23168
ez van. ha majd kikopik alólam cserélem egyből!
GTPeti03-08-2012 19:57:40 // 23167
(Tudom, így vetted az autót. De az sem volt 100-as, aki 8V-re ilyen kerekeket tett. :)))
GTPeti03-08-2012 19:55:08 // 23166
Az f@sza méret. 900 ojró alatt nem jön ki egy garnitúra. (Lehet, én vagyok csóró.) :)
Dömpi (il dottore)03-08-2012 19:39:01 // 23165
az enyém is hasonlót produkál, pedig 255/35/19 van alatta
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.