Forum >> 159

droberto13-08-2012 13:39:14 // 23464
Anno, mikor embléma vásárlás előtt álltam, gondolkodtam, hogy nyomógombosat vegyek, de igazából a sima sem egy olcsó mulatság. A gombos meg horror, 17k pénz!
A bekötésnél vsz. mókolni kellet volna, hogy olyan szálakra kösd, amikben csak akkor van áram, ha a verda amúgy nyitva van!
Coolby13-08-2012 12:45:42 // 23463
ezt még senki nem próbálta meg beletenni? Nem olyan egyszerű?
droberto13-08-2012 10:55:29 // 23462
"azt egyébként jól sejtem, hogy ezt a mikrokapcsolós hátsó csomagtér nyitás sem oldotta volna meg, mert akkor is zárva lett volna, mivel többi ajtó is zárva volt..." - Ez biztos, de ettől függetlenül a FL utáni emblémás nyitás jó párunkat érdekelne.
Coolby13-08-2012 10:32:11 // 23461
azt egyébként jól sejtem, hogy ezt a mikrokapcsolós hátsó csomagtér nyitás sem oldotta volna meg, mert akkor is zárva lett volna, mivel többi ajtó is zárva volt...

(az volt amúgy a gond, hogy levegőért korábban kinyitottuk a csomagteret és a kulcs így nem volt a kezünkben...)

Hát okulásnak jó volt, mindenesetre horvátba lehet a pótkulcs nálunk lesz egy másik banda autójában tartva :)
droberto13-08-2012 09:22:04 // 23460
Ettől én is piszkosul tartok!
Arra figyelek, hogy a kulcsot semmilyen esetben sem szabad a csomagtartóba raknom.
Ez a hátránya még a kulccsal nyitásnak, hogy az általában a putonnyba matatáskor nálad van és az könnyen bent tud ragadni. :(
droberto13-08-2012 09:15:25 // 23459
Szerintem ez lehet a gond! Próbáljatok menni vele egy min. 20-30 km távot 90-110 km/h-as egyenletes tempóval 2-2500-as fordulattal. Nekem miután elérte a mutató szerinti 90°C-ot 5-10 km-re rá a DPF hőmérséklet is felment 600°C fölé és elkezdte a regent.
No pont ezért kellet volna egy DPF telítettségi kijelző a comp-ba...
Tozo13-08-2012 09:09:50 // 23458
Jó lesz, nekem is ez van. Szuperül működik FES-el :-)!
Coolby13-08-2012 09:04:47 // 23457
Amúgy vassal minden rendben. Elég sokat használjuk városban, egyelőre én DPF miatt még nem tapasztaltam semmi rendelleneset. Szépen megy :) Amúgy DPF miatti rángatás az drasztikus, észrevenni egyértelműen, hogy rángat vagy csak nem húz úgy? Csak hogy észrevegyem, ha ilyenünk lesz, de sose legyen :)

Rendeltem amúgy ebay-ről ELM327-es "kábelt" vagyis ilyen bluetooth-os verziót. 2900 HUF-ból ide is szállítják, remélem jó lesz :)
Coolby13-08-2012 08:55:07 // 23456
Sziasztok!

No hétvégén Alfás hétvégénk volt. Horgászni voltunk Pilismaróton és a hideg éjszaka vége az lett, hogy az autóban aludtunk. Kicsit kibélelve a csomagtartót egész kényelmes volt. Nade, mint utólag kiderült, mi volt ennek a veszélye?

Hát kiszálltunk reggel 8-kor kómás fejjel a csomagtartóból és bizony becsuktuk, kulcs pedig ott figyelt vissza üvegen keresztül az oldalsó hálóban... Most örültem annak, hogy két kulccsal vettük az autót, így kávé, kis horgászás édesapám felráncigálása és ott is volt a pótkulcs.

Azt hiszem ebből tanultunk és örülök, hogy nem 3 hét múlva horvátországi kempingben próbáltuk ki először...
Csosznorbert13-08-2012 08:28:10 // 23455
Jelenleg nem tudok ránézni FES-el.1-2 nap és asszony laptopját összepárosítom vele. Biztos hogy fullon lehet, mert mostanában nem volt hajtós szakaszom, csak kis rövid távok. Ez az incidens is Siófokon történt, ámde oda is max. 2200 -as fordulattal mentünk le.
droberto13-08-2012 07:19:56 // 23454
Nekem 2x ezt írta ki: Anti pollution filter clogged indítás után, de nem fulladt le.
DPF-ed hány százalékon áll?
Csosznorbert13-08-2012 00:29:02 // 23453
Lehetséges az hogy a vas inditás után kiirja hogy partikelfiter verstopt és magátol leállitja a motort? (vagy befullad)
droberto12-08-2012 23:43:54 // 23452
A most-ot a 2.0 JTD féle DPF megoldásra értettem!
A gond-al pedig arra gondoltam, hogy lehetne még mit javítani a szűrés hatásfokán, ellenállásán!
droberto12-08-2012 23:38:34 // 23451
Szerintem most is a felfogással (leválasztással) van a gond, nem a leadással (regeneráció). Ezért is van ennyi féle szűrő.
A hibrideket meg hagyjuk! Pont ezek az igazi marketingfogások! Értelmetlen dolgok!
Üzemanyagcella, hidrogén, vagy tiszta villamosáram. Ezekben látom és a jövőt!
Addig is egy jó kis benzimotort szeretnék, kis fogyasztással és magas élményfaktorral.
A baj csak az, hogy az emissziókorlátozás és a nagy tömeg ezeket is hazavágta... :(
droberto12-08-2012 23:26:37 // 23450
A vitát ezzel én is lezártnak tekintem. Ezért is inkább erre reagálva válaszolok.
A tanulmány:
"Ennek a vizsgálatnak eredményei is alátámasztják azt a szomorú tényt, hogy a korszerű dízelmotor sajnos finom és ultra finom részecskéket állít elő." - Tehát semmi köze a DPF-nek a részecskék méretéhez. A kis részecske a magas befecskendezési nyomás/jó porlasztás miatt alakul ki!
"A DPF szűrőbetétekre jellemző szűrés finomság igen kedvező, mert a 10-40 nm-es
ultrafinom részecskék több mint 90%-t, a 100-150 nm-es részecskék 99,5%-t kiszűrik!"
- Magyarul még a PM0,01-PM0,04! 90%-át kiszűrik!
A szűrő nélkülieknek is ugyanúgy termelődik kis (PM2,5 alatti) részecske. A különbség csak annyi, hogy a DPF ezek részét kiszűri.
A DPF egy fizikai szűrő (porcsapda). Semmi hókuszpók. Akinek nincs szűrője, annak a por egy az egyben kijön. A nagy és a kicsi is!
Regeneráláskor (tisztításkor - mert ugye egyszer minden szűrő eltömődik) a befecskendezett többlet üzemanyag, katalizátor általi bontásakor hő keletkezik, mely a szűrőt, a korom gyulladási hőmérséklete felé hevíti, és az egyszerűen elég. Így tisztul a DPF. Természetesen szükséges az égéshez oxigén is. HC + O2 → CO2 + H2O
Nincs szó semmilyen darabolásról, bontásról!
Nem gondolom, hogy a létező legjobb megoldás a részecskék megfogására, mert van némi ellenállása és a regeneráláskor néhány dl gázolaj is pocsékba megy, de a technológia/anyagtan mai állása mellet azt gondolom nincs hatékonyabb/gazdaságosabb megoldás a gázolajos motorjaink megregulázására.
Továbbá, ha egy szűrő megfelelően használva gond nélkül kibír 2-300k km-es futásteljesítményt, akkor azt indokolatlanul támadják. Egyszer minden kimúlik ugye...
Én azt hiszem, hogy többször hangoztattam, hogy míg nincs gond a szűrővel a világért sem szeretnék tőle megválni. Ha menthetetlen lesz (még a tisztítófolyadék sem segít), akkor én is a DPF nélküliek táborát erősítem, és növelem a szállóport!
GTPeti12-08-2012 22:21:13 // 23449
Perpill. az ugrott be, hogy lehet, nem is akarnak tökéletes megoldást... (Pl. úgy, hogy felfognánk pár kiló kormot és tankoláskor "leadnánk".) Az 10 év múlva lehet öngól lenne az autógyártóknak, akik addigra inkább "valami újat" akarnak eladni, pl. hibrideket.
(Ha a koromkérdés megoldódna a dízeleknél, akkor elég lenne azokat a motorokat tovább fejleszteni, ami nem egy akkora durranás.)
direttore12-08-2012 21:52:09 // 23448
El, de nem ég el tökéletesen. A tanulmány az tanulmány, gyakorlatban nem teljesen így van!
Zsolt15512-08-2012 21:43:49 // 23447
" Vagy ez azért állt, mert kitartották az árát?"

Ha a kereskedés rendeli be az autót, akkor általában 6 hónapon belül ki kell fizetnie az importőr felé. Vagy eladja egy vevőnek, vagy ő fizeti ki. Pl.készlet finanszíroztatja. Azt meg senki nem szereti, ha bizonytalan ideig benne áll a pénze egy olyan tárgyban, amlyiknek folyamatosan csökken az értéke.
Erhard 242 (Pure Energy)12-08-2012 21:35:09 // 23446
jah és ezt márkától függetlenül mondom természetesen nem csak nálunk vannak problémák ...
GTPeti12-08-2012 21:34:16 // 23445
Megérkeztünk oda, amiről már annyit beszéltünk... A konkrét esetben: Nem vennék rá mérget, hogy a tervezők saját 159-eiben sem volt a gyártás utáni első akció a DPF kiiktatása.
Erhard 242 (Pure Energy)12-08-2012 21:33:29 // 23444
az az érdekes ebben a DPF témában hogy amíg jól működik mindenki isteníti hogy így a rák meg úgy a rák, aztán meg mikor rángat tőle az autó és szembesül a több százezres ártól senki sem akarja megvenni ... na ez az igazi emberi álszentség ...úgy látszik senkinek sem éri meg a potom 4 kiló hogy a gyerekei ne kapjanak tüdőrákot.... pedig én örülnék neki, most komolyan :P
részemről is lezárva a DPF mizéria...
Piritu - 1.000.00012-08-2012 21:30:45 // 23443
Semmi összefüggés sincs a jármű tulajdonjoga és azon elvem között, hogy NEM volt hülye aki kitalálta az autót, azt a gyári állapotban kell használni amíg lehet.
GTPeti12-08-2012 21:23:27 // 23442
"ha a hisztit karod támogatni." Neked ez jött át? Dehogy akarom. Csak vannak bizonyos dolgok, amik nem annyia zöldek, mint aminek beállítják. (Az wikipédiás linken vannak ám más szempontok is ám...)

Megértem, hogy te nem variálsz a DPF-eddel, lévén:
- céges autó
- 2.0, tehát a cartárs infói alapján egy javított verzió

Mint nemrég írtam, én is gondolkozom 2.0-ban és lehet, adnék a DPF-nek egy esélyt...
Dömpi (il dottore)12-08-2012 21:21:16 // 23441
sziasztok!
jobb első féltengelycsuklóm problémás (terhelés alatt 4-ben beremeg a vas). A futóműves is mondta.
Kérdés: érdemes csak csillagot cserélni? Kelyhet is kellene, de a hosszú oldalon a kehely egyben van a féltengellyel, ami pedig baromi drága.
Köszi előre is!
Kardosdoktor12-08-2012 21:19:45 // 23440
Szia! Nyomon követtem a teljes kálváriádat az előző gép összetörésétől az új kereséséig.
Biztos király az új vas hiszen keveset futott, meg relatíve jól fel is van szerelve, csak korához képest nem volt olcsó és az elmondottaid alapján kicsit sokat állt, ami fura. Mert a rossz autó beragad, a jót meg hamar elviszik. Vagy ez azért állt, mert kitartották az árát? Ha jól körbe járja az ember, lehet venni jó külföldit is, csak megfelelő forrás kell! Én a magyarokat nem is nagyon néztem mert spurabb a felszereltségük! Mindenkinek más a véleménye és így kerek a világ! :-) Sok örömteli km-et és vigyázz a hátul jövőkre! :-)

Üdv: P
Piritu - 1.000.00012-08-2012 21:19:14 // 23439
Valóban érdekes infók, főleg ha a hisztit karod támogatni. EGY konkrét mérési eredményt sem ír, csak blabla, meg hogy a Prius meg a merga elektromos autó az igazi.
Téma részemről lezárva.
GTPeti12-08-2012 21:18:46 // 23438
A hangsúly azon van, hogy ugyan csökkenti a kipufogott koromtömeget, de ami kijön, az hiába kisebb tömegű, ha sokkal veszélyesebb. (Utóbbit szokták elhallgatni az ebben érdekeltek.)
Zsolt15512-08-2012 21:18:11 // 23437
Mondjuk mindig vannak beragadt autók. Viszont, ha márkakereskedésben állt az autó, akkor is az időszakos szervizeket el kell végezni rajta. A szalonban ahol anno dolgoztam, került a Peugeot Hungáriától olyan 406-s amelyik négy éves volt (3.0V6 automata) és nem tudtak eladni.
De minden évben meg volt rajta az olajcsere illetve a fékolaj csere is. A szerviz periódus 1 év, vagy 30e.km volt. A szervizkönyvbe pedig be volt pecsételve a kb.80km alatti összes munka.
Így látható volt, hogy tényleg a márkakereskedésben állt az autó.
Piritu - 1.000.00012-08-2012 21:16:46 // 23436
Nem, de mint az általad belinkelt forrás is írja: "csökkenti a részecske tömegét, több mint 90%-al, azonban a finom belélegezhető részecskék nem teljesen csökkent (néha csak 50%-kal)." (gugli fordító)
GTPeti12-08-2012 20:53:24 // 23435
További érdekes infók itt.
(Nem mindent kell elhinni amit a bürokraták mondanak. Ha így lenne, kollektíve fel lehetne hagyni a gondolkodással, merthogy úgyis mindent megmondanak mások...
Szerintem kétkedni, információkat gyűjteni és mérlegelni igenis szabad.)
GTPeti12-08-2012 20:49:04 // 23434
Te azt elhiszed, hogy tökéletesen, melléktermék nélkül elégnek?

Érdekes infók az Umweltaspekte pont alatt. ;)
Piritu - 1.000.00012-08-2012 20:47:34 // 23433
Ez azt jelenti (szerinted), hogy a hatszáziksz fokra, a gyulladási hőmérséklete fölé hevített korom formájában lévő szén bolond lesz elégni a plusz levegő jelenlétében. Inkább feldarabolódik?
Elolvastad amit belinkeltem?
direttore12-08-2012 20:40:07 // 23432
csak ez nem jön össze:)))
Piritu - 1.000.00012-08-2012 20:33:51 // 23431
CO2 nem azonos a korommal.
Te magad írtad: "ezen a hőfokon tartva elégesse a korom részecskéket" - az elégetés NEM feldarabolást jelent.
W.12-08-2012 20:24:51 // 23430
Élvezetes vitát folytattok itt, mint mindig..:)) Csak azt nem tudom, miért dízelt vettetek, mikor ott a sok olcsó benzines 159! A korom témáról meg kár vitatkozni, mert ami kisebb az egyúttal károsabb is, ez tény, ami orvosilag bizonyított!
direttore12-08-2012 20:13:01 // 23429
Köszi Erhard! Valójában erről van szó. Apró szemcsék jönnek ki ami sokkal károsabb....
direttore12-08-2012 20:08:13 // 23428
Ennyit erről a témáról droberto!

"A működési elv nagy vonalakban annyi, hogy az eddigi katalizátort megtoldották egy karbamid folyadékkal átitatott szűrővel. Itt illik a koromnak lecsapódni, amit meg is tesz ügyesen. Igen ám, de hogy tűnik el onnan ? Hiszen amennyiben ott marad, hamar eltömődhet a rendszer, márpedig valljuk be,a korom ezekből a korszerű motorokból is jön gazdagon, maximum nem látjuk. Amit pedig nem látunk az nincs is szerintük.......

Tehát adott a szűrő tele korommal. Mit tehetünk ? Ahhoz, hogy égetni tudjanak, kitalálták az utóbefecskendezést, ami nem jelent mást, mint hogy úgy időzítik a gázolaj befecskendezését, hogy az ne az égéstérben hasznosuljon, hanem a részecskeszűrő előtt, úgymond eltolt égéssel felmelegítse azt min. 650-en celsius fokra és azt TARTÓSAN !!! ezen a hőfokon tartva elégesse a korom részecskéket. Hmmmm....

( Viták folynak arról, hogy mi a jobb az emberi szervezetnek, a régi 'füstös' dízelekből áradó relatíve nagy korom részecskék, amivel a tüdő tud valamit kezdeni avagy a mostani 'tiszta' dízelekből származó tized-század-ezred akkora részecskék, amik bizonyos orvosi-szakmai körökben terjedő nézetek szerint : - sokkal károsabbak lehetnek. "
ALFI15612-08-2012 19:44:22 // 23427
Így van!Sőt!Ha nem megy el pár hónap alatt akkor könnyen átmehet bukóba.Most is van egy 2009-es 159 1.9 2.690.000-ért van fent.Az tudom,hogy neki 2.750-be van.De kicsit beragadt.Sokan vannak akik kitartják az árat.Meg is mondják elöbb-utóbb megjön a madár.És álltalában ténleg berepül :)
Erhard 242 (Pure Energy)12-08-2012 19:25:26 // 23426
azért demagóg amit papolsz mert az Euro 4-es koromrészecskék felszínén sok a kapcsolódó OH-csoport, emiatt ezek könnyen reagálnak a szervezet hidrofil (vizet vonzó) molekuláival. Az öregebb dízelekből azonban nagy, kémiailag semleges, szabályos formájú, hidrofób (tehát a vizet taszító, emiatt a szervezet molekuláival nehezebben reakcióba lépő) részecskék jutnak ki. És ez csak a kémiai része a dolognak. Aztán ott van az, hogy az újabb dízel kisebb (Nano-részecskéket bocsátanak ki ami sokkal veszélyesebb az egészségre) korom átmérőjével a tüdő legmélyére lejut...
szóval akkor Te többet teszel a gyerekeid tüdőrákjáért mint én ...nekem óriási korom molekulák képződnek :)
Piritu - 1.000.00012-08-2012 19:04:30 // 23425
pl. itt az egyetemi adjunktus iratában.
droberto12-08-2012 17:45:35 // 23424
Ők ebből élnek! Kerekedők!
Van rá igény az ilyenekre (is)!
A házalóktól is megveszik a dunyhát! :)))
droberto12-08-2012 17:42:32 // 23423
HC + O2 → CO2 + H2O
droberto12-08-2012 17:38:41 // 23422
Én se, de a "C" oszlopon nem látok át! :)
droberto12-08-2012 17:36:39 // 23421
"Kintről szutyok áron jutnak hozzá a kereskedők, ha látható jelei vannak a kopásnak(kormány, sebváltó,stb) nem tart neki semennyiből ezeket lecserélni,kicserélni, megéri neki így is.(nem 100-200e Ft haszonnal dolgoznak!)" - Te nézted a kinti 59-ek árait?
Most nem akarom védeni a neppereket, de azok is csak 5-15%-ot keresnek egy autón!
Ilyen drága dolgokba, hogy kopott kormány és lyukas szőnyeg meg nem állnak bele!
Van itthon pont elég palimadár és álomvadász! :)
droberto12-08-2012 17:28:57 // 23420
Koromkibocsájtás alapján a korszerű magasnyomású dieselek nem hasonlíthatók össze előkamrás szocialista rettenetekkel.
A finom porlasztás miatt a dieselek égésterméke, már nem hatalmas, szemmel is jól látható koromrészecske, mely nehéz és leüllepszik, hanem a hajszáladnál is kisebb finom por.
A DPF-et pont ezek kiszűrésére fejlesztették ki, mert ezek jóval károsabbak a környezetre és ránk emberekre.
Miért?
Egyrészt, mert könnyűek és nagyon nehezen ülepednek le, továbbá nagy fajlagos felületeikre, jóval több káros, ha úgy tetszik rákkeltő vegyület telepszik meg.
A taxikba meg most ne menjünk bele!
droberto12-08-2012 17:14:51 // 23419
"demagóg? miért is?" - Mert nem igaz, és a népek elhiszik!
A DPF szűr és és hidd el nem csak a látható kormot szűri ki!
A DPF-et miért veszik ki?
Nem megfelelő használat, a használati könyvben leírtak be nem tartása, a sárga lámpa figyelmeztető jelének figyelmen kívül hagyása és "B"-s olaj (magas SAPS) használata.
Ja, és a DPF likvidálása legtöbbször egy remap kiséretében szokott végbemenni, egy "kedves" hozzáértő és gyerekeink egészségével mit sem törődő chipmester ajánlásával. Tisztelet a kivételnek!
A VW-esek nagy része is ezért veszi ki!
droberto12-08-2012 16:55:24 // 23418
És az EU miért találta ki? :)
droberto12-08-2012 16:54:45 // 23417
Ha ilyen igényes vagy, háromszor körbeutatad az országot és utálod a neppereket, akkor miért nem mentél te magad nyugatra 59-ért?
GTPeti12-08-2012 14:03:11 // 23415
Köszönöm a mindenre kiterjedő meg(fel)világosítást! :)))))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.