Forum >> 159

GTPeti19-12-2011 21:27:03 // 18064
Ha szétszednéd és lőnél a NYÁK-ról egy nagyfelbontású képet, többet lehetne mondani róla.
direttore19-12-2011 21:21:45 // 18063
Igy van, sajna most vettem én is egyet (kék-sárga) és csak a motor funkciót viszi, pedig új? kábel.
GTPeti19-12-2011 21:14:20 // 18062
Ez az ELM327 kábelek egy részére (a régebbi változatokra) vonatkozik. Mielőtt vki belefog, érdemes tisztázni, hogy egyáltalán ilyen kábele van-e. SZVSZ

A tipp amúgy nem rossz!
direttore19-12-2011 21:10:21 // 18061
Hali!

Akinek nem megy az ELM327, annak itt egy idézett leírás, hogy kell átalakítani:

"Kell venned 2 darab 100 ohmos ellenállást, és 2 darab 560 pikofarados kondenzátort valamilyan elektronikai boltban. (bőven 100 Ft alatt vannak összesen).

Összeforrasztod az egyik ellenállás egyik lábát az egyik kondi egyik lábával, majd a másik ellenállással és kondival is megcsinálod ezt. Így lesz két darab olyan valamid (hívjuk párosnak)ami egy kondiból és egy ellenállásból áll).

Ezek közül fogod az egyik ilyen párost, és a kondi másik lábát ráforrasztod a testhez. (én az 5. lábat - piros vezeték megy rá- választottam). A páros másik végét (az ellenállás szabad lába) ráforrasztod a szomszédos 6. lábra amin rajta van a (nálam) narancssárga vezeték is.

Ezután a másik páros kondis végét szintén az 5-ös lábra, az ellenállásos végét pedig a 14. lábra (nálam ezen sárga vezeték van. ÉS KÉSZ!"
DrB19-12-2011 20:21:16 // 18060
Hazainduláskor, még Németországban egy Shell kútnál tankoltam meg a vasat. A szerelőm tanácsára most V Power Diesel került bele. Na nem a kevesebb fogyasztás vagy jobb menetzeljesítmény miatt, hanem a szaki szerint a téli hidegben a plusz adalék jót tesz kenés szempontjából, egyenletesebb a motor járása, nem kopik annyira. Ezt nem a Shellre mondta, hanem általában a drágább üzemanyagvariánsokra. Na, de ez mellékvágány a sztori szempontjából. Miközben beállok a kúthoz, egy alkalmazott tisztogatja épp a töltőfejeket. Önkiszolgáló kút, be sem próbálkozik, hogy ő tankoljon ill. a drágábbik üzemanyagot ajánlgassa. Látja, hogy a V Powert tankolok. Kedvesen megszólít, s élénken próbál lebeszélni róla. Hogy mennyivel drágább, s valójában semmi érdemi különbség, sem jobban nem fog menni, sem érdemben nem fog kevesebbet fogyasztani az autó. Mondtam, mindezt tudom, nem is ez a cél. Lényeg a lényeg, kicsit szürreális élmény volt, hogy épp lebeszélni próbálnak róla, mint rám tukmálni. :)
direttore19-12-2011 19:32:27 // 18059
Kösz, nem szükséges, ha te is azzal csináltad és ment minden funkció akkor nem a progi rossz.
'''''19-12-2011 19:31:44 // 18058
Na,csúszkáltatok ma?Én csak kicsit. :-)
.....19-12-2011 19:30:36 // 18057
Igen azzal, de van egy másik változatom is, amiért nem szól a vírusirtó.
direttore19-12-2011 19:14:23 // 18056
Az melyik? Te is az én fajtámmal csináltad, nem?
.....19-12-2011 19:12:07 // 18055
és ha kipróbálnád a másik FES 3.3 változatot? átküldjem?
direttore19-12-2011 18:52:40 // 18054
Igen, csak abban nincs műszerfal menü:(
.....19-12-2011 18:34:24 // 18053
Lehetséges. Én nem szedtem még szét, csak a fólia alatt néztem meg neked, hogy van -e csavar. Előtte a FES2.6-ot használtam azzal is jól működött.
direttore19-12-2011 18:32:13 // 18052
minden ok, már tegnap win7-et tettem, fel com1 portra állitottam, mégse megy.
.....19-12-2011 18:30:32 // 18051
ezt nézted? ha csatlakoztatva van az autóhoz és lefuttatod a beállítások-->interface-->TEST -et ír ki hibát vagy minden OK?
direttore19-12-2011 18:30:27 // 18050
Baszki te szerencsés vagy, mert hekkelt kábeled van.:))
direttore19-12-2011 18:29:54 // 18049
ezek szerint láttad,hogy van alatta csavar:)))
direttore19-12-2011 18:29:16 // 18048
Azóta nekem se jött válasz, de ugyanaz van nálam is.:))))
direttore19-12-2011 18:28:44 // 18047
ok megprobálom majd, reméljük okés lesz.
.....19-12-2011 18:23:51 // 18046
még nem szedtem le, de ha a fém részt (ahol a sebességfokozatokat írja) kipattintod, alatta van egy csavar, gondolom ha kicsavarod lejön a váltógomb
Csosznorbert19-12-2011 18:21:56 // 18045
Ezügyben vele kéne konzultálnod, nem tudom a 156 os átkötés érvénye-e a 159 esetében is??

Váltógombot még nem, de tippem a felső takarólap, ahol a számok vannak, annak a kipattintása (????).


Én a tükröt akarom majd valahogy szétbarmolni, mert 100 fölött remeg a tükörlap, és nem akarom elhagyni sehol. Nem sokára úgyis téli leállás, akkor lesz 1-2 hónapom a kocsira. :))))
direttore19-12-2011 18:18:14 // 18044
A váltógombot szedte már le valaki? Az enyém most elforog de sehogy se jön le, mi lehet benne, hogy lehet leszedni?
direttore19-12-2011 18:17:10 // 18043
De nála olvastam én is, jól emlékszel, csak megoldás kellene rá valahogyan!
direttore19-12-2011 18:16:18 // 18042
Akkor egy hacker segítsen hogy kell légyszi!:)))
Csosznorbert19-12-2011 18:16:14 // 18041
Nem biztos, hogy nála olvastam. Még az illető személy hivta fel a figyelmet erre. (valamiért a Peti rémlik) De ez kimondottan a kábelre vonatkozik.
direttore19-12-2011 18:12:19 // 18040
Zsolti159-nek megy, akkor neki spéci kábelje van. GTPeti a 156-ra irt a blogjában:))
Csosznorbert19-12-2011 18:11:29 // 18039
Az nekem se műkődik. Állitólag valamit hackelni kell a kábellel.
Többet GTPeti blogjában olvashatsz, ha jól emlékszek.
direttore19-12-2011 18:02:51 // 18038
Gyerekek!

Vettem egy kibaszott ELM327 kábelt a vaterán és akármit csinálok vele a FiatEcuScan 3.3 -on belül CSAK egyedül a MOTOR résszel hajlandó kommunikálni a Műszerfal, szervíz stb funkciókkal nem. Azt irja connection failed. Már oprendszert is cseréltem a laptopon, portokat variáltam de semmi. Ez normális így? Ha valaki tudja pls válaszoljon! köszi!
Erhard 242 (Pure Energy)19-12-2011 15:54:54 // 18037
persze nincs tisztogatás már:) gondolom mikor tesztelték az új 59-et pályán nyári melegben körözgettek 100kmet 130-cal utána meg 100km-et 50-nel és 0 tisztítás ...na így jön ki az álom 6.XX fogyi....
Erhard 242 (Pure Energy)19-12-2011 15:29:55 // 18036
én már kezdek rájönni erre a gyári fogyasztásos témára ...fűtött garázsból indulva szfvár mellöl-BP-Visegrád-BP-home....szombaton vadas forgalom Bp-en Vasárnap semmi, autópálya 145 tempomat, közút 100-110, comp szerint az átlagsebesség 65km/h a fogyi 7,1L...
Piritu - 1.000.00018-12-2011 22:12:43 // 18035
A Párduccal innen egy 716 km-es etapot mentünk a következő kútig. Kényelmesen,106-os átlaggal, egy kajaszünettel és 6,8-as fogyival :-)
Bilux18-12-2011 21:31:15 // 18034
Pirituval találka.
Majd mindenki ment az útjára Piritu németbe én meg melóba. :)
Bilux18-12-2011 19:14:16 // 18033
Igen és marhára zavaró mikor reggel a hideget nyomja a képembe mert 50 fokos a hűtővizem. Vagyis bocsánat a lábtérre nyomja mindig autómatice.
Ezért erre az 5 kilométeres távra inkább kikapcsolom.
Piritu - 1.000.00018-12-2011 19:06:44 // 18032
hm... nem tűnt fel, csak a 159-nél :-)
Bilux18-12-2011 18:51:40 // 18031
De önállósítja magát ezért is kapcsolom ki teljesen. Ezért automata. Míg el nem éri a megfelelő hőmérsékletet addig magától felnyomja a venti sebességét, hogy minél előbb elérje a beállított hőmérsékletet. Persze ha már kicsit meleg is a víz.
Tehát ha én egyes fokozatra állítom a ventit leállítom újraindítom akkor lehet hogy egyes fokozattal indulok, de ahogy melegszik a víz úgy nyomja fel a venti fokozatot is.
Én ezt tapasztaltam.
Piritu - 1.000.00018-12-2011 18:44:23 // 18030
Ott emlékeim szerint nem önállósította magát amúgy sem. Ennyit a fejlődésről :-DD
Csosznorbert18-12-2011 18:15:13 // 18029
Közbe meglett, hála piritunak. :) De hogy mikor fogom kipróbálni azt még nem tudom...
.....18-12-2011 17:30:04 // 18028
így van, mindenki maga dönti el
GTPeti18-12-2011 17:26:36 // 18027
Egyetértek! Tényleg mindenki maga dönti el, hogy egy jó kis rootkitet telepít, vagy 49 eurót ad ki egy f@sza kis programmra.
.....18-12-2011 17:21:41 // 18026
nem kötelező ...
GTPeti18-12-2011 17:17:23 // 18025
"a vírusirtót kapcsold ki a művelet alatt."

Na igen...
Bilux18-12-2011 16:46:03 // 18024
156-ban én ha rövid távot megyek teljesen letekerem a ventilátort így kikapcsol a digit klíma.
Tehát nem fűt nem hűt. Én is inkább a motornak adom a meleget.
.....18-12-2011 16:10:12 // 18023
Műszerfal menü és azon belül Siemens Instrument Panel. Van egy klíma menü is Delphi climate control, de ott nem találtam beállítási lehetőségeket.
Csosznorbert18-12-2011 14:01:43 // 18022
Mindenesetre ezeknek az "olasz csodáknak" lelkük van, és lehet meglepődünk rajt, de talán van magánéletük, és azt élik is, ahogy a példák mutatják. :))))))
Csosznorbert18-12-2011 14:00:44 // 18021
Én is kabátban ülök. olyan 3.5 km-t autózok malóhelyig, eddig nem néztem hogy ha off venti van mennyire melegszik be. Csak én egy jó hosszú dombon megyek fel 3. ban és ott azért 60 megvan mire leparkolok. Meg éjjel is garázsban áll. Most a napokban 6-7 fokból indulok reggel... (reggel???) 9-re járok dolgozni :DD és 5 perc alatt ott vagyok :)
Piritu - 1.000.00018-12-2011 13:56:48 // 18020
"a kinti hideghez képes a tekerővel beállitott értékre fűti fel az utasteret, mihelyt van miből." - ez tiszta sor, de miért teszi, ha másra volt beállítva a venti. (A kikapcsolt klímát se kapcsolja vissza)
Ha reggel melóba menet beülök a kocsiba úgyis kabátban ülök be. 7 km-re megyek arra esélye sincs felfűteni az utasteret, max azt éri el, hogy a motor be sem tud melegedni. Kipróbáltam, ha egyesen megy a venti (egy vonal a kijelzőn) simán felmelegszik a motor 0 fok körül is, ha hagyom alig 70 fokig se jut el.
Nekem a kabátban meg tökmindegy, hogy 5 fokban érkezem meg, vagy 10-ben, mert tovább nem jut...
Csosznorbert18-12-2011 13:52:29 // 18019
Ez gyors volt. A hivatalos oldal meg eszembe se jutott. De csacsi vagyok. (asszony is mindig ezt mondja) :)))
Köszönet.
Piritu - 1.000.00018-12-2011 13:47:28 // 18018
a hivatalos oldalán :-)
Csosznorbert18-12-2011 13:46:43 // 18017
És hol lehet FES 3.3-at beszerezni? :))))))))
nekem csak 2.3 van :((((((
Csosznorbert18-12-2011 13:45:54 // 18016
Nekem is önállósitja magát, a venti. Én annak tudom be, hogy a kinti hideghez képes a tekerővel beállitott értékre fűti fel az utasteret, mihelyt van miből. Vagyis ha emegmozdul a hőfokmérő akkor nálam elkezd tolni ezerrel. És ahogy éri el a beállitott 19.5 fokot úgy szépen lankad le a sebessége. :)
Piritu - 1.000.00018-12-2011 13:31:54 // 18015
Anno még a szervizesek is meglepődtek, hogy honnan tudom, hogy ki lehet kapcsolni. Aztán megmutattam nekik a használati utasításban :-)

Mondjuk inkább az érdekelne még, hogy a klímát hogy lehet megrendszabályozni. Beállítok egy ventilátorsebességet, de amikor újra indítom a motort önállósítja magát. Amint megmozdul a vízhőfok nyomja be ezerrel a levegőt, hogy hamar felfűtsön. Miért nem marad azon amit előző nap beállítottam? Minden más ott marad, csak a ventilátor nem.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.