Forum >> 159

'''''23-10-2010 21:07:17 // 8759
Akkor faterom mit szóljon.Most vette a 18millás merdzsót.Szerintem tavasszal csak 12-öt fog érni.Az asszony csinálta jól,neki alap grande puntója van.Négy év alatt sem fog annyit bukni vele mint te meg én az alfával.
Erhard 242 (Pure Energy)23-10-2010 21:05:37 // 8758
nincs nyikorgás, kopogás ...
imi15623-10-2010 21:03:44 // 8757
No,ennek igazán örülök:-))!
A 156-on a két felső kicsi lengőkar kivételével mindent kellett cserélni legalább 1x az öt év alatt,amíg nálam volt:S!
Persze erről nagy mértékben tehetnek a magyar utak és a széles,alacsony profilú gumik is:P!
ALFI15623-10-2010 21:01:47 // 8756
Senki nem vitatkozik itt.
Én meg csak kezdem sokallani a havi 200-300ezer bukót 4éves autónál.Mint írtam is ebbe az amortizáció meg a szervíz van benne.Az üzemanyag nincs benne.
ALFI15623-10-2010 20:59:48 // 8755
Egyáltalán nem!
ALFI15623-10-2010 20:59:15 // 8754
És saját zsebből beválalnál havi szinten 200-300 ezret?Ebbe a bukó meg a szervíz van benne.Az üzemanyag nincs.
imi15623-10-2010 20:58:09 // 8753
Aha,értem.Tehát egyértelműen nem lehet meghatározni.
A 159-re annyira nem jellemzőek a futómű problémák,mint a 156-ra?
Piritu - 1.000.00023-10-2010 20:55:16 // 8752
hmmmm, akkor ennyit a szarolasz-ról :-DDD
Erhard 242 (Pure Energy)23-10-2010 20:54:09 // 8750
mire? 1.9, 2,4? :) egyébként az az érdekes hogy sok minden az 1.9-hez drágább mint a 2,4-hez...na de kérdésedre a válasz pl 156 1.9 mjet-hez drágább a LMM-ő mint pl a 159 2,4-hez viszont az 1.9-é drágább :) Termosztát egy árban mozog...lengőkarok pl drágábbak csak nem kell hozzá :) Fékek drágábbak de nem sokkal, az Alfa jel is drágább :)
'''''23-10-2010 20:53:53 // 8749
Kár vitatkozni,hogy mi romolhat el és melyiknél mennyibe kerül.Családomban másfél évesnél idősebb autót még nem vettünk,ennek ellenére:730d-nél fékek és futómű,A6-nál komputer,Passat-nál motor,Sharan-nál turbó,Berlingónál futómű,Marea-nál klíma,Tempránál váltó,159-nél részecskeszűrő.147,156,166-nál semmi.Most akkor az utolsó három jobb mint a többi vagy csak szerencsénk volt?
ALFI15623-10-2010 20:52:25 // 8747
Inkább úgy kérdezem,hogy saját költségből csak a pólot állod?
ALFI15623-10-2010 20:49:12 // 8746
Neked a cég álja az 56-ot?
imi15623-10-2010 20:48:42 // 8745
Úgy konkrétan semmire,csak egy átlagra lettem volna kíváncsi,amennyiben ezt így meg lehet határozni.
De beszélhetünk akár egy termosztátról,egy pár féktárcsáról,LMM-ről,stb:-))!
.................csak,hogy tudjam,mire készüljek:D!
Piritu - 1.000.00023-10-2010 20:44:11 // 8743
Nagyjából jól számoltás, a bérleti díj 230-260e+ÁFA lenne (ebben minden benne van, az értékvesztés is) + üzemanyag
imi15623-10-2010 20:43:56 // 8742
Ha már az alkatrészárak szóba kerültek,egy szakmai kérdést engedj meg:
A 159-hez átlagban mennyivel kerülnek többe az alkatrészek,mint a 156-hoz?
ALFI15623-10-2010 20:42:34 // 8741
Nekem a kék 56-on a bukó a 2.5 év alatt havi szinten kicsivel 100.000 felett volt leosztva.Ebbe nincs benne az üzemanyag.
Piritu - 1.000.00023-10-2010 20:42:11 // 8740
tényleg, tud valaki linket 159 manualhoz? (elsősorban magyar vagy német érdekelne, de angolban is tudnám nézegetni a képeket)
ALFI15623-10-2010 20:39:20 // 8739
Ebbe igazad van.De azért gondólj bele havi 70.000 a szervíz biztosítás,súlyadó.Ebbe nincs benne az üzemanyag.És akkor még nem beszéltünk arról amit havi szintem buksz a kocsin.Ez így már havi 200.000 környékén van.Ha nem újról beszélünk.Mert ott jóval több.
Erhard 242 (Pure Energy)23-10-2010 20:37:28 // 8738
jah ezt sokan elfelejtik ...sok a reklamáló nálunk is mindig mondom ott a busz közlekedésé :) Van egy nagyon kedves ismerősöm szerintem sok számjegyűt keres havonta és sokalta az A6 12db-os lengőkarszettjét (90 rugó, máshol 160e) vagy a béembés emberke akinek most nincs pénze váltóolajra de hajbeültetésen volt :DDD
Piritu - 1.000.00023-10-2010 20:30:24 // 8737
Pontosan :-)
Csak tudomásul kell venni, hogy egy "komolyabb" autó többe is kerül. (a 2-es góf - a mutyuli - a 159 nem ugyan az a kategória )
Erhard 242 (Pure Energy)23-10-2010 20:27:29 // 8736
ha gyalog jár valaki az a legolcsóbb..évi 2 pár cipő :P Ahogy nő az autó ára vele együtt a fenntartási költségei is...
Piritu - 1.000.00023-10-2010 20:25:11 // 8735
Mondjuk azért utána néznék a manualban, hogy "illik"-e visszatenni ezeket a csavarokat. Ha jól tudom a TS hengerfej csavarjait se illik visszatenni.
Piritu - 1.000.00023-10-2010 20:22:52 // 8734
MÁs kérdés, hogy akinek ennyi a havi keresete, az miért vesz 8-10 millás autót. Oké hogy használtan olcsóbb, de azt meg ráköltöd plusszban. A Pók-ot az új árának 8-adáért vettem, cserébe 700e ment rá egy év alatt :-)
Az Alfa tartás sose volt/van/lesz olcsó mulatság.
Halkan megjegyezném, hogy a cég bérel OFF-os 118d-ket, az se kerül kevesebbe :-)
Erhard 242 (Pure Energy)23-10-2010 20:20:26 // 8733
igen....ha látsz olajkormosodást akkor baj van...ha nem akkor ott nincs
Piritu - 1.000.00023-10-2010 20:20:18 // 8732
A sallangok, további 20e (CASCO+súlyadó+KFB++++)
A "bérleti díjról" még nem is beszéltem :-(
ALFI15623-10-2010 20:16:43 // 8731
És akkor még hol a biztosítás meg a súlyadó?Valakinek ez egy havi keresete.
Piritu - 1.000.00023-10-2010 20:07:00 // 8730
A 2,0mjet bérbeadási ajánlata során 54.600Ft/hó szervizköltséggel számol a bérbeadó (4 év 200.000 km-re). Ami reálisnak is tűnik, ha csak a gumiárakat nézem és azt, hogy évente elfogy egy garnitúra...
Egy mutyukira ennyit el se tudsz költeni :-DDD
ALFI15623-10-2010 20:02:48 // 8729
Nincs itt hiba a 2.4-el se.Mindent ki lehet küszöbölni.Kivéve ezt a csavartörést.De amíg itt ezt megcsináltatod az 56-nál meg mondjuk ez idő alatt ráköltöd a futóműre.
ALFI15623-10-2010 19:59:32 // 8728
Nem rövid távon gondoltam.Mondjuk nézzük úgy,hogy 150ezer alatt mennyit kell erre költeni meg egy suzukira.
Robiik23-10-2010 12:26:07 // 8727
na de annyira hogy semmi szín nem látszik rajta?? nekem a 14 éves 155ön látszik a fakulás, de egy pár éves 159en nem kéne eltűnni színeknek...
13723-10-2010 11:34:29 // 8726
Valaki írta, hogy 1.9-esekkel kevesebb gond van. Előbb átnyálaztam az alfaowner.com-ot, hogy megtudjam, hogy még milyen hibák várhatóak, és vicces, hogy szinte csak a 2.4-essel rendelkezők írogattak a DPF hibás, meg a limp mode/check engine-es fórumbejegyzésekbe, a turbólyukról, meg a lassú gázreakcióról panaszkodók is 2.4-esek. Kupplungcserés is csak 2.4-es volt. Egyedül az EGR-es bejegyzéseknél vannak 1.9-es emberek. Ez talán jelent valamit.
W.23-10-2010 09:08:21 // 8725
Apró érdekesség: lecseréltettem tegnap a nyári garnitúrát. Feltettük a 16"-os gyári 8 lyukas felnit a gyári méretű 215-ös gumikkal és az autó alja magasabbra került! Pedig azt hittem, hogy az ültetés miatt majd beleér a kerék a dobba fordulásnál.
Grando23-10-2010 09:07:44 // 8724
Haver céges mazda 6-ját 200 ezer km környékén adták le. Egy hét múlva már 120 ezerrel árulták a kereskedésben. Vki arra is ráfutott. Sajnos mi sem vagyunk kivételek. :(( Aztán jöhet a nyifogás :DDD
W.23-10-2010 09:06:14 // 8723
Ezzel vitatkoznék... Én is minden nap használom, vásárlás óta beletettem 7000km-t és eddig semmi baja nem jött elő. ( persze lehet hogy holnap elromlik, de ugye a sors az kiszámíthatatlan) Én meg vagyok vele elégedve de kíváncsi leszek, hogyan bírja a telet.
Grando23-10-2010 09:03:53 // 8722
Ezektől a dumáktól mindig kifekszek. :DDD
W.23-10-2010 08:59:05 // 8721
Van egy garnitúra 16"-os gyári acélfelnim ha valakit érdekelne.....
DrB23-10-2010 08:37:27 // 8720
Most ha a leömlő mégiscsak a HF-en van, akkor HF cserekor csak hozzá kellett ezekhez az eltörő csavarokhoz is nyúlniuk, nem?
tipoatti22-10-2010 23:10:51 // 8719
Volt kollégám egy dízel Mazda 6-tal irgalmatlan nagy hosszúcicire szaladt rá... 3 év alatt óriási mennyiségű pénzt locsolt rá, ebben volt motorgenerál is. Ennyit a Mazdáról... Igazság szerint tényleg kettesgófot kéne venni, de ezt már beszéltük.
13722-10-2010 22:41:43 // 8718
Ja, egy idő után kifakul a Napon. Nem bug, feature.
Robiik22-10-2010 20:33:09 // 8717
Sziasztok! Láttam a héten egy 159est, amin az első alfa-jel nem volt kiszínezve, hanem olyan volt mintha aranyba gravírozták volna a jelet. Látott már valaki ilyet? ez lehet gyári? vagy valami utólagos mókolás?
Erhard 242 (Pure Energy)22-10-2010 20:29:27 // 8716
jah ott meg emelkedik az olajszint :)
ALFI15622-10-2010 20:26:40 // 8715
Mert nem abból van a nagy pénz,hogy megveszed és használod.Hanem az alkatrészből.Minnél többet minnél sürübben.(gondolom én)
Vajon milyen a mazda?Azokkal van gond?Mondjuk egy mazda 6-tal.
ALFI15622-10-2010 20:24:11 // 8714
Ez így van!Kint a Petőnél volt egy fejlesztőmérnök.Györből jött az auditól egy kompjutert hozott neki.Lényeg:Ott mondta,hogy nekik azt mondják,hogy ezt csináld meg old meg de a legolcsobban.Nem baj ha nem megy el csak pár ezer kilómétert.Majd jön szervízre és csere.Nem a hosszú élettartam a cél.
Erhard 242 (Pure Energy)22-10-2010 20:23:26 // 8713
nem az a baj hogy 8V vagy 16 vagy 20...motorikusan egyikkel sincs baj...ha már típushiba a leömlő tőcsavarnak az eltörése, miért nyolcas (nem biztos:), miért nem 10-es vagy 12-es vagy miért nem középre rakták a krva turbót (a bal oldali csavar szokott eltörni ) vagy miért nincs felfogatva rendesen a turbó stb, stb....
ALFI15622-10-2010 20:20:14 // 8712
Miért az alfa is csak a seggem hordja.A fordba 145 ezer van most.20ezrenként volt olajcsere meg szűrők.80ezernél volt első betét csere most meg első betét+tárcsa,hátsó pofa a dob meg felszabályozva.Azért ez a nem mindegy.És a suzukira is kb.ennyit kell költeni szervízre.Olaj csere azt annyi.Arról nem is beszélve,hogy éppen most beszélgettük a Pistivel,hogy 6 éve adta el a diesel 2-es gólfját 300-ért.Ami a mai napig annyit ér.És aki megvette még mindig nem költött rá 1 forintot se.Ő meg az alfázáson a 6 év alatt 3 misit bukott.Én meg más ennél még többet.
Don Gombóc22-10-2010 20:17:07 // 8711
Igen, de ezt már átbeszéltük.
Lehetne ilyen verdát csinálni még mindig de nem cél. Sőt adagolósban is meg lehetne csinálni az euro 5-öt és a teljesítményt, de kinek kell jó és olcsó üzemeltetésű autó? Az autógyáraknak biztosan nem. :)
Erhard 242 (Pure Energy)22-10-2010 20:17:01 // 8710
dejzelt kérdeztem :) tényleg olyan fos.....
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.