Forum >> 159
Erhard 242 (Pure Energy)24-10-2010 00:00:28 // 8821
na azért van különbség a 2400 ccm 200 ló meg a 3000 ccm 185 ló között :) a munkatársam faterjának fuvarcége van és 500e km-nél az összes kisteherjük kifingik...mindegyik vagy blokk cserés vagy felújítás....
Piritu - 1.000.00023-10-2010 22:21:52 // 8820
"Szerintem max. egyszer kell lefutnod a kötelező köröket" - szerintem is, a Pókkal még egy fél köröm van, aztán évekig nem szeretnék költeni rá.
Olyan használt autó nincs, amire ne kellene költeni, hogy olyan legyen, mint az ember szeretné... ...de új se nagyon.
Olyan használt autó nincs, amire ne kellene költeni, hogy olyan legyen, mint az ember szeretné... ...de új se nagyon.
Piritu - 1.000.00023-10-2010 22:08:41 // 8819
Mondta már valaki, hogy Alfa topikban vagyunk? A mutyuki nem összehasonlítási alap :-DD
"Amúgy az egész onnan indult," - én meg erre azt mondtam, hogy más kategória. Te azóta győzködsz, hogy nem, mert "Az átlag személyautókat simán veri."
Jó, hogy hoztál egy példát, hogy mégis megy annyit egy Alfa is, így körbeértünk :-))
"Amúgy az egész onnan indult," - én meg erre azt mondtam, hogy más kategória. Te azóta győzködsz, hogy nem, mert "Az átlag személyautókat simán veri."
Jó, hogy hoztál egy példát, hogy mégis megy annyit egy Alfa is, így körbeértünk :-))
GTPeti23-10-2010 22:08:35 // 8818
"Mert nem tudok sokáig egy kocsiba üllni.
Sokkal jobban jönnék ki ha legalább 6-8évig megmaradna."
Miért nem? Mit nem tud az autó 2-2,5 év után, amire neked még szükséged van?
OK, értem én... nem akarsz bukni rajta. Magyarul eladásra veszed az autót. (Túloztam. Légyszi ne érts félre, semmi kötözködés nincs benne.)
Nézz meg engem. Megvettem az 56-ot, kiismertem minden porcikáját, futómű, fék, hűtő, minden volt már terítéken és ezeket nem bántam. (Mert még bőven a vállalható összegen belül voltak a kiadások. Kopp-kopp-kopp.)
És nem is beszélve a kiterjedő konzerválási akcióimról. Szóval jó az autó, tetszik, egy valamit nem tud: van nála erősebb is. (Egy 2.4-nél még ez a pont sem lenne. Eredetileg olyat is akartam, csak rájöttem, hogy annyi pénzt nem szánunk rá.)
Meggyőződésem tehát: jobban jársz, ha egy jó autóval hosszú távra tervezel. Szerintem max. egyszer kell lefutnod a kötelező köröket, mint kormánymű, tőcsavar stb. Utána nyugalom van és vállalható ráköltés. Mint a - nálam sokkal tapasztaltabb - kollégák írják, ha más jobb és újabb autót vennél, mindent kezdhetnél előlről és igazából nincs olyan (prémium)márka, amelyik tényleg kivétel lenne. Ilyen ma a cégek mentalitása. (Személy szerint útálom ezt a vedd el-költs rá mint állat-és dobd el hozzáállást.)
Sokkal jobban jönnék ki ha legalább 6-8évig megmaradna."
Miért nem? Mit nem tud az autó 2-2,5 év után, amire neked még szükséged van?
OK, értem én... nem akarsz bukni rajta. Magyarul eladásra veszed az autót. (Túloztam. Légyszi ne érts félre, semmi kötözködés nincs benne.)
Nézz meg engem. Megvettem az 56-ot, kiismertem minden porcikáját, futómű, fék, hűtő, minden volt már terítéken és ezeket nem bántam. (Mert még bőven a vállalható összegen belül voltak a kiadások. Kopp-kopp-kopp.)
És nem is beszélve a kiterjedő konzerválási akcióimról. Szóval jó az autó, tetszik, egy valamit nem tud: van nála erősebb is. (Egy 2.4-nél még ez a pont sem lenne. Eredetileg olyat is akartam, csak rájöttem, hogy annyi pénzt nem szánunk rá.)
Meggyőződésem tehát: jobban jársz, ha egy jó autóval hosszú távra tervezel. Szerintem max. egyszer kell lefutnod a kötelező köröket, mint kormánymű, tőcsavar stb. Utána nyugalom van és vállalható ráköltés. Mint a - nálam sokkal tapasztaltabb - kollégák írják, ha más jobb és újabb autót vennél, mindent kezdhetnél előlről és igazából nincs olyan (prémium)márka, amelyik tényleg kivétel lenne. Ilyen ma a cégek mentalitása. (Személy szerint útálom ezt a vedd el-költs rá mint állat-és dobd el hozzáállást.)
ALFI15623-10-2010 22:05:51 // 8817
Én így teszek!Jó éjt!
Poló23-10-2010 22:02:12 // 8816
Ez jó kérdés látod. Nem húzattam még szabályzásig a motorját, de 3500-4000 körül biztos volt már a mutató. Szóval a motor fordulat kb azonos a személyautókéval. 6.-ban 170-nél forog a motor 3000-et. Lejtőnek megvolt a 180 is.
Piritu - 1.000.00023-10-2010 22:00:31 // 8815
Azt hiszem, hogy most kellene elmennem aludni. Valahogy nem hiszem el, hogy egy OFF dobozos olyan kényelmes tud lenni, mint egy 159 :-DD
Bakker mentem 20 km a Júliával a 156 után és nem tudtam eldönteni, hogy mi a helyzet, aztán mentem ugyan ennyit a 159-el és már a beülés pillanatában egyértelmű volt a dolog :-)
Bakker mentem 20 km a Júliával a 156 után és nem tudtam eldönteni, hogy mi a helyzet, aztán mentem ugyan ennyit a 159-el és már a beülés pillanatában egyértelmű volt a dolog :-)
Poló23-10-2010 22:00:25 // 8814
Nem mondtam, hogy jobb. Viszont átlag személyautónak azt hiszem vehetjük a suzukit. Annyi hátránya van hozzá képest a duksimnak, hogy nagyobb, nehezebb vele a városi élet, pár helyről ki van tiltva, mert 3 tonnás tábla van kint, a sofőrön kívül 2 utas ülhet benne. Ignist már vertem el vele.
Amúgy az egész onnan indult, hogy azt állítottam, hogy simán elmegy egy autó 6-8 évig éves 50ezer futásteljesítménnyel. Az "még csak" 400.000 km a 8. év végére. Ha egy kisteher (csak példának hoztam fel, mert ezekből elég sokban van ennek a 2x-ese is) kibírja, akkor egy személyautónak is ki kell bírnia.
Gombócnak is milyen régóta megvan a 166-osa, pedig ha jól tudom abban se 100.000 km van, elég sokat megy vele.
Amúgy az egész onnan indult, hogy azt állítottam, hogy simán elmegy egy autó 6-8 évig éves 50ezer futásteljesítménnyel. Az "még csak" 400.000 km a 8. év végére. Ha egy kisteher (csak példának hoztam fel, mert ezekből elég sokban van ennek a 2x-ese is) kibírja, akkor egy személyautónak is ki kell bírnia.
Gombócnak is milyen régóta megvan a 166-osa, pedig ha jól tudom abban se 100.000 km van, elég sokat megy vele.
ALFI15623-10-2010 21:56:18 // 8813
Azt nem értem,hogy abba miért megy el 45ezret a személyautóba meg miért cseréljük 10ezrenként.
Piritu - 1.000.00023-10-2010 21:55:29 // 8812
"Az átlag személyautókat simán veri." bocs, de ezt úgy értelmeztem, hogy jobb. Aki meg ugye nem a jobb cuccal akar járni, hanem a rosszabbal, az ugye...
ALFI15623-10-2010 21:54:57 // 8811
Mondjuk nekem a Vera mindig azt mondja miért nem elég csak a dobozos?Kettőnknek tökéletsessen megfelelne és párszáz kilóméteres távon ugyanolyan kényelmes mint a személyautó.
Piritu - 1.000.00023-10-2010 21:53:26 // 8810
Szerintem itt kevés embert fogsz meggyőzni hogy jobb, de üsse kavics sorold miben jobb a 156-osodnál! :-)
Poló23-10-2010 21:53:24 // 8809
Hol írtam ilyet?
ALFI15623-10-2010 21:52:56 // 8807
Én a tiédet nem a kisteher kategoriába sorolom.A kisteher nekem a connct a caddy,doblo.Vagy ezek inkább dobozosok?
Piritu - 1.000.00023-10-2010 21:52:19 // 8806
Akkor mindenki bolond, mert nem kisteherrel jár? :-DDDD
ALFI15623-10-2010 21:51:06 // 8805
Milyen olaj kell bele?
Poló23-10-2010 21:47:37 // 8804
Ülök kisteherben, szerintem többet, mint te, csak tudom ilyen. Az átlag személyautókat simán veri.
Poló23-10-2010 21:46:07 // 8803
Enyémnek 45ezer van megadva olajcserére.
Piritu - 1.000.00023-10-2010 21:45:43 // 8802
Ülj bele mindkettőbe, ha nem tűnik fel a különbség az már nagy baj :-)))
Poló23-10-2010 21:45:31 // 8801
A futóművet ne vedd ide, vegyük csak a motort. Miért nulla az elektronika? Nagy köbcenti kevés lóval? 3000 ccm és 185 ló körül van az Iveco Daily. Jó, kevesebb, mint a személyautók, de nem olyan sokkal. Viszont ezek az autók meg nem 2 tonna alatti súlyt cipelnek, hanem sokszor a dupláját.
Erhard 242 (Pure Energy)23-10-2010 21:45:07 // 8800
csak alhangon van bennük 6-8 szűrő :D
Erhard 242 (Pure Energy)23-10-2010 21:44:27 // 8799
50? inkább 100e-ként :D
ALFI15623-10-2010 21:43:55 // 8798
Lehet.Olajat is vagy 50ezrenként kell cserélni.
Poló23-10-2010 21:43:04 // 8797
Ha egy csavart lehúzol 2x, attól nem fog könnyebben eltörni, hanem megnyúlik rajta a menet.
Piritu - 1.000.00023-10-2010 21:42:50 // 8796
Csak egy lehetséges okként nevezném meg, ha pl hengerfej cserekor újat tettek volna be a meglazított és újra megfeszített helyett, kisebb valószínűséggel törne.
Mondjuk egy túrócsere/javításhoz is lehetett leszedve.
Mondjuk egy túrócsere/javításhoz is lehetett leszedve.
ALFI15623-10-2010 21:42:43 // 8795
Na igen.Nagyobb kategóriánál amit árba elbuksz azt kisebb árkategóriás (régebbi) autónál ráköltöd szervízre.Csak akkor a drágábra ne keljen ennyit költeni.
Erhard 242 (Pure Energy)23-10-2010 21:42:03 // 8794
jah persze nagy köbcenti kevés lóval, "paraszt" futóművel nulla elektronika ...ne hasonlítsd már a kistehert a személyautóhoz...ennyi erővel ott a kamion millió km-et megy el hiba nélkül...lehet csőröst kéne venni :DDD
Poló23-10-2010 21:40:09 // 8793
Miben másabb kategória? Személyautónak minősülnek már itthon is, menetdinamikában és menetkomfortban is inkább hasonlítanak egy személyautóhoz, mint egy teherautóhoz.
Piritu - 1.000.00023-10-2010 21:39:15 // 8792
ha jól értettem a Cartársnál a tőcsavar hagyta el magát.
Erhard 242 (Pure Energy)23-10-2010 21:39:05 // 8791
kiránduláshoz meg nyaraláshoz is általában autó kell :) Volt 10 éves autóm is csak meguntam hogy mindent cserélni kellett rajta...
ALFI15623-10-2010 21:38:46 // 8790
Akkor lehet,hogy akinek törött a leömlő csavar az mindenkinek bontva volt már?De miért is volt bontva?
Poló23-10-2010 21:38:02 // 8789
A leömlő gondolom tőcsavaros és a végére anyák vannak téve. Az még nem olyan gáz, ha azok az anyák újra fel vannak használva. Viszont filléres dolog lenne újakat tenni helyettük.
Piritu - 1.000.00023-10-2010 21:37:27 // 8788
"Kisteherautók" - mint a nevük is mutatja haszongépjárművek, teljesen más kategória, azt erre építik. A mozdonyoknál se számít a kor meg a km :-)
ALFI15623-10-2010 21:36:48 // 8787
Szerinted?Mert nem tudok sokáig egy kocsiba üllni.Azok maradtak meg a legtovább.A rekord a kék volt.2.5év.Na ezen kéne változtassak.
Piritu - 1.000.00023-10-2010 21:35:44 // 8786
Akkor nem szabadott volna visszatenni a leömlő csavarokat? :-O
Innen egyértelmű, hogy a szerviz fizet :-))
Innen egyértelmű, hogy a szerviz fizet :-))
Poló23-10-2010 21:35:43 // 8785
Kisteherautók között nem ritka, amelyik 2-3 hónap alatt tudja le az 50.000-et, mégis elindulnak velük még 4-5 éves korukban is Európa másik végébe. Aztán amit ezek az autók kapnak...
ALFI15623-10-2010 21:35:25 // 8784
Ez igaz.De ennyi km. megtételéhez adja is a cég a kocsit.
Poló23-10-2010 21:34:07 // 8783
Akkor miért nem tartod meg 6-8 évig? Az 56-osokat miért cserélted 2 évente?
Piritu - 1.000.00023-10-2010 21:33:42 // 8782
A költségek nagy része a futással arányos.
Ilyen pl a gumik, a 156-nál komoly tétel volt, de a Póknál (eddig 8.000km-t mentem vele) nem számolok azzal, hogy belátható időn belül kell, mivel új gummákkal kaptam :-)
Értékvesztés már nem nagyon van egy 13 éves kocsinál, maradnak a fix költségek (biztosítás és adó) és évente egy olajcsere, az meg már nem sok.
Ilyen pl a gumik, a 156-nál komoly tétel volt, de a Póknál (eddig 8.000km-t mentem vele) nem számolok azzal, hogy belátható időn belül kell, mivel új gummákkal kaptam :-)
Értékvesztés már nem nagyon van egy 13 éves kocsinál, maradnak a fix költségek (biztosítás és adó) és évente egy olajcsere, az meg már nem sok.
Poló23-10-2010 21:29:08 // 8781
A nagyobb nyomatékkal meghúzott csavarokat nem szabad 2x felhasználni. Ilyen a hengerfej csavar, a hajtókar csavar, a csapágyhíd csavar és még sorolhatnám.
Vannak még a különböző csavarrögzítővel ellátott csavarok és a magnézium csavarok, ezeket sem szabad 2x nyomatékra húzni.
Vannak még a különböző csavarrögzítővel ellátott csavarok és a magnézium csavarok, ezeket sem szabad 2x nyomatékra húzni.
Piritu - 1.000.00023-10-2010 21:28:35 // 8780
A gáz mindössze az, hogy évi 50ezret megyek, 8 éves korára már izgalmas lenne elindulni egy 2.500-3.000 km-es útra :-))
ALFI15623-10-2010 21:28:19 // 8779
Ebből a pénzből menjünk többet kirándulni,nyaralgatni,világot látni.Mondjuk az az élmény amit a kocsi ad az is hatalmas még ha sokba is kerül.
ALFI15623-10-2010 21:26:52 // 8778
Erről beszélek.Kicsit én is kezdem sokallni.De lehet bennem van a hiba,hogy 2évente lecserélem.Rendberakom,leszervízelem valaki meg jól jár vele.Sokkal jobban jönnék ki ha legalább 6-8évig megmaradna.
Erhard 242 (Pure Energy)23-10-2010 21:26:37 // 8777
jah de akkor minek éljünk?
ALFI15623-10-2010 21:24:49 // 8776
Persze.Mit szóljon az akinek a hajózás a hobbija.
Na de a motorozás se kiskutya.
Na de a motorozás se kiskutya.
Piritu - 1.000.00023-10-2010 21:24:34 // 8775
nem biztos :-(
ALFI15623-10-2010 21:23:43 // 8774
Persze én is próbálom nyugtatni magamat.Majd ki derül mi lessz.Ha több évig marad úgy jóval kisebb a bukó.
Erhard 242 (Pure Energy)23-10-2010 21:22:05 // 8773
minden hobbi drága :)
ALFI15623-10-2010 21:20:42 // 8772
Nekem meg munkaeszköz a ford.Az alfa meg hobbi.Munkaeszköznek nem vállna be nállam.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
710
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?