Üdv!
159 SW-t keresve felmerült pár kérdés:
1. Lehet-e utólag tetőlécet (tetősint) felrakni mert nem mindegyiken van nem teherhordási célból kéne csak nekem jobban tetszik ha van!?
2. Az összes dízel 59-ben papíron van úgymond kiegészítő fűtés (PTC) ezt látta már valaki mi ez 4 izzítógyertya a fűtéskörbe rakva (mint az 56-ban) vagy valami komolyabb gázolajos "kályha" esetleg? Azért érdekel mert ha komolyabb "kályha" akkor egyszerűen állófűtéssé alakítható!
Előre is köszi!
Ja még egy kérdés: fékügyben nagy a csend ezek szerint mindenki meg tud állni......Erhard milyen a Zimmerman tárcsa harap???
Itt van pár potenciális jelölt ha valakit érdekel: 1
2
Egy baj van csak ezek a kib@szott görögök elcseszték fent van az euro......
Forum >> 159
pe-Ti11-05-2010 18:38:02 // 7040
enká11-05-2010 17:41:35 // 7039
yoyo, itt a 159-es, dobtam pár lépet róla az oldalamra.
enká11-05-2010 15:11:30 // 7038
yoyo :) Rendes, aktualizált Magyarország térképpel? Mert akkor már kérdezem is, hogy hol :).
ALFI15611-05-2010 12:57:53 // 7037
5000Huf-ért van magyar lemez is az 59-be.(Európa)
enká09-05-2010 23:20:59 // 7036
Megkésve bár, de törve nem :), egy januári hozzászólásodra reagálok (friss 159-esként most rágom át a topicot).
Viszonylag régi hír: "A Navteq bejelentette, hogy piacra dobta Lengyelország, Cseh Köztársaság, Szlovákia, Szlovénia és Magyarország részletes térképadatbázisait."
Kelet-Europa - Navteq
Connect (NIT G1) - Eastern Europe - 2008/2009
157 font az ára. Járt már ennek valaki utána, srácok?
Ezt írtad januárban: az eredeti navihoz meg nemtom, van-e magyar lemez, illetve v.színűleg Európa részeként rajta leszünk, de nem részletesen és nem aktuálisan :( amennyire tudom, a Navteq adatbázisát használják, és ők meg Kelet-EU-ban nem túl jók.
Viszonylag régi hír: "A Navteq bejelentette, hogy piacra dobta Lengyelország, Cseh Köztársaság, Szlovákia, Szlovénia és Magyarország részletes térképadatbázisait."
Kelet-Europa - Navteq
Connect (NIT G1) - Eastern Europe - 2008/2009
157 font az ára. Járt már ennek valaki utána, srácok?
Ezt írtad januárban: az eredeti navihoz meg nemtom, van-e magyar lemez, illetve v.színűleg Európa részeként rajta leszünk, de nem részletesen és nem aktuálisan :( amennyire tudom, a Navteq adatbázisát használják, és ők meg Kelet-EU-ban nem túl jók.
Erhard 242 (Pure Energy)08-05-2010 18:44:38 // 7035
az a fő probléma hogy csak egy törvény módosítás és itt is teljesen illegálissá tehetik ...na már most ha beszereltetek egyet 100-120e ft-ért és megment 3x akkor vagyok kb egálban viszont ha a következő hónapban betiltják akkor meg kidobtam az ablakon 120e ft-ot ...vagy tényleg használom kapunyitóként de ahhoz meg elég drága mutatvány :P
GTPeti08-05-2010 16:56:02 // 7034
Ha már flame lett belőle. :)
Én úgy tudtam, hogy csak a detektor használata engedélyezett Mo-n is. A blokkoló tilos.
Akkor tévesek az információim.
Én úgy tudtam, hogy csak a detektor használata engedélyezett Mo-n is. A blokkoló tilos.
Akkor tévesek az információim.
enká08-05-2010 16:33:37 // 7033
Nem szedethetik ki. És nem azért, mert nem látják :). Persze ha megállítanak, szívózhatnak veled; de nem ezért, hanem akármi másért. Pár szó erről, talán érdekel benneteket.
Magyarországon a 175/2003 (X.28.) Kormányrendelet hatályba lépését követően a radardetektorok és a lézerblokkolók nem tartoznak a „közbiztonságra különösen veszélyes eszközök” kategóriájába.
Ha autómban van lézerblokkoló, nem is kell fékeznem, vigyorogva elszáguldhatok a traffipax mellett?
Nem. A lézerblokkolót használónak is körültekintően kell viselkednie, szem előtt tartva azt a tényt, hogy nem csak ő közlekedik az adott útszakaszon. Ráadásul minél közelebb ér a lézerhez, annál inkább csökkennek a "láthatatlansági" esélyei. Egyes lézerblokkolók 100-150 méteren belül válnak „átlőhetővé”, ami annyit jelent, hogy ha jelez a blokkolónk (már akár 1500 méternél!), lassítanunk kell. Természetesen léteznek olyan installációk, melyek akár mérhetetlenek is lehetnek adott helyzetekben, adott lézerek ellen, de ilyen esetben sem javasolt a józanságtól elrugaszkodott közlekedés, valamint a figyelem felkeltése a túloldalon. Az esetleges igazoltatásnál ugyanis nem biztos, hogy minden a helyén lesz, elsősegély doboz, háromszög, pótizzó, stb…
Miért jó, ha egy lézerblokkolónak van más funkciója is, pl. parkolószenzor funkció?
Külföldön, ahol esetenként tiltott a lézerblokkoló használata, jól jöhet ha helyben bizonyítható a készülék más funkciót lát el, mint amire esetleg gondol az igazoltató rendőr. Pl. az Antilaser G9 központi egységén fel is van tüntetve a „parking sensor” felirat egy műanyag nyomattal a CE jelölés mellett.
Nem árt tudni, hogy echte lézerblokkolóval közlekedve külföldön, ha az ki van kapcsolva, a rend őre nem tehet semmit, maximum kérheti, mutassuk meg, a készüléket hol lehet kikapcsolni, ill. hogy valóban ki volt kapcsolva.
Nem minden országban legális a detektorok és lézerblokkolók használata, tartása. Ausztriában birtokolni is tilos az osztrák állampolgároknak. Szlovákiában a közelmúltban tiltották be. Svájcban a navigációs készülékeket is büntethetik, ha azok jelzik a kamerákat.
Különösen a lézerblokkoló használatával kell vigyázni külföldön. A magyar állampolgárokat szerencsére a tiltó országokban sem büntethetik meg ha van az autójukban, de a használatért komoly büntetésre kell számítani.
Magyarországon a 175/2003 (X.28.) Kormányrendelet hatályba lépését követően a radardetektorok és a lézerblokkolók nem tartoznak a „közbiztonságra különösen veszélyes eszközök” kategóriájába.
Ha autómban van lézerblokkoló, nem is kell fékeznem, vigyorogva elszáguldhatok a traffipax mellett?
Nem. A lézerblokkolót használónak is körültekintően kell viselkednie, szem előtt tartva azt a tényt, hogy nem csak ő közlekedik az adott útszakaszon. Ráadásul minél közelebb ér a lézerhez, annál inkább csökkennek a "láthatatlansági" esélyei. Egyes lézerblokkolók 100-150 méteren belül válnak „átlőhetővé”, ami annyit jelent, hogy ha jelez a blokkolónk (már akár 1500 méternél!), lassítanunk kell. Természetesen léteznek olyan installációk, melyek akár mérhetetlenek is lehetnek adott helyzetekben, adott lézerek ellen, de ilyen esetben sem javasolt a józanságtól elrugaszkodott közlekedés, valamint a figyelem felkeltése a túloldalon. Az esetleges igazoltatásnál ugyanis nem biztos, hogy minden a helyén lesz, elsősegély doboz, háromszög, pótizzó, stb…
Miért jó, ha egy lézerblokkolónak van más funkciója is, pl. parkolószenzor funkció?
Külföldön, ahol esetenként tiltott a lézerblokkoló használata, jól jöhet ha helyben bizonyítható a készülék más funkciót lát el, mint amire esetleg gondol az igazoltató rendőr. Pl. az Antilaser G9 központi egységén fel is van tüntetve a „parking sensor” felirat egy műanyag nyomattal a CE jelölés mellett.
Nem árt tudni, hogy echte lézerblokkolóval közlekedve külföldön, ha az ki van kapcsolva, a rend őre nem tehet semmit, maximum kérheti, mutassuk meg, a készüléket hol lehet kikapcsolni, ill. hogy valóban ki volt kapcsolva.
Nem minden országban legális a detektorok és lézerblokkolók használata, tartása. Ausztriában birtokolni is tilos az osztrák állampolgároknak. Szlovákiában a közelmúltban tiltották be. Svájcban a navigációs készülékeket is büntethetik, ha azok jelzik a kamerákat.
Különösen a lézerblokkoló használatával kell vigyázni külföldön. A magyar állampolgárokat szerencsére a tiltó országokban sem büntethetik meg ha van az autójukban, de a használatért komoly büntetésre kell számítani.
GTPeti08-05-2010 15:52:56 // 7032
Ááá... gondolom a "leesett" rendszámot sem tetetik fel ott helyben...
ALFI15608-05-2010 15:41:44 // 7031
Azt hidtem valamiket már kiszereltetnek talán az út szélén.(pl.utólagos xenon)
GTPeti08-05-2010 13:43:05 // 7030
Bocs, nem szóltam.
ALFI15608-05-2010 13:39:35 // 7029
Miért mit szedetnek ki?Ezek már a lökhárító alatt vannak.Nem láthatók.
GTPeti08-05-2010 13:17:30 // 7028
Szép lesz, majd ha ezeket is kiszedetik az út szélén...
Don Gombóc08-05-2010 12:01:45 // 7027
Minek az neked ? Úgy sem nyomja szét az arcodon a húst a gyorsulás. :) Csak 200 le felett ajánlott. És fizetni meg muszály, mert nem úr az aki nem pocsékol. :)
Balázs156SW08-05-2010 09:34:21 // 7026
Be akarom tenni a vitrinbe. Szép lassan rászánom magam, de jót akarok venni, olyat ami tényleg jó hatásfokkal működik és nem óbégat minden távvezérléses ajtó előtt.
ALFI15608-05-2010 09:12:15 // 7024
Neked minek Balázs?Városba a 30,főúton a 80-as tempóddal nem nagyon fog büntetés jönni.:) Legfeljebb forgalom akadályozásért:) Lejebb amit enká belinkelt ott vannak már jók.
ALFI15608-05-2010 09:10:14 // 7023
Ahogy mondod.De inkább 200-300.
Erhard 242 (Pure Energy)08-05-2010 07:58:16 // 7022
a normális olyan 100 rugótól kezdődik
Erhard 242 (Pure Energy)08-05-2010 07:57:08 // 7021
azt is tudja vazz :P igaz plusz 30e ft de akkor automatán nyitja a garázskaput :P
Balázs156SW08-05-2010 06:58:55 // 7020
Engem is érdekel a dolog. Egy kétfejes valszeg. megfelelő. Ha tudtok árakat, kütyű és a beszerelés írjátok meg.
GTPeti07-05-2010 22:20:49 // 7019
Garázskapunyitó-(kézi)készülék. Ha-ha. :)
Erhard 242 (Pure Energy)07-05-2010 22:14:28 // 7018
enká07-05-2010 18:57:18 // 7017
Köszi :). Kicsi arra a pajzs. Középre, egymás mellé két fejet sajna nem sok értelme van tenni, hisz azok szinte egyfejesként működnének ilyenkor. Kvázi "területet védenek" ezek az apróságok. Az elhelyezés elvét az értem (lejjebb idézet egy okosoldalról), de a 159-nél elég szép zárt az orrész, ráadásul ezeknek a fejeknek teljességgel ki kell látniuk - tudomásom szerint. Tehát lehet, hogy az alsó műanyag rácsból kellene kivágni egy-egy db-ot :S. Hátha lesz itt valaki, aki már tapasztalatból nyomja ezeket a dolgokat és tud segíteni.
Hova szereltessük a lézerblokkoló fejeket 1, 2, 3 vagy 4 blokkolófejes rendszer esetén?
A lézerblokkoló hatásossága leginkább nem is a blokkolón múlik, hanem az autónk elejének, esetleg hátuljának méretén. Minél szélesebb vagy magasabb egy autó, annál nagyobb eséllyel talál rajta a lézer fogást: olyan pontot, ahol nincs lézerblokkoló fej.
Általánosságban elterjedt az egy-, illetve kétfejes blokkolók használata. Egyfejes blokkolónál az autó orrészének közepére, lehetőleg hűtőrácsba végezzük az installálást. Ha két fejünk van, az autót szemből osszuk el 3 egyenlő részre, és nagyjából a választóvonalakhoz helyezzük a fejeket. Így elérjük, hogy nem csak a rendszámtáblánk vagy az autó közepe lesz jól védve, hanem a lámpáink is.
Háromfejes blokkoló esetén elterjedt szerelési mód a „háromszögezés", egy fej középen a rendszámtáblánál, pl. az alatt, és a két másik fej fent a hűtőrács két szélén, a lámpák közelében. Esetleg egy talpára állított háromszög alakzatot is alkothatunk...
Itt pedig pár beszerelési fotó linkje: beszerelési fotók
(Alfa persze nincs köztük).
Hova szereltessük a lézerblokkoló fejeket 1, 2, 3 vagy 4 blokkolófejes rendszer esetén?
A lézerblokkoló hatásossága leginkább nem is a blokkolón múlik, hanem az autónk elejének, esetleg hátuljának méretén. Minél szélesebb vagy magasabb egy autó, annál nagyobb eséllyel talál rajta a lézer fogást: olyan pontot, ahol nincs lézerblokkoló fej.
Általánosságban elterjedt az egy-, illetve kétfejes blokkolók használata. Egyfejes blokkolónál az autó orrészének közepére, lehetőleg hűtőrácsba végezzük az installálást. Ha két fejünk van, az autót szemből osszuk el 3 egyenlő részre, és nagyjából a választóvonalakhoz helyezzük a fejeket. Így elérjük, hogy nem csak a rendszámtáblánk vagy az autó közepe lesz jól védve, hanem a lámpáink is.
Háromfejes blokkoló esetén elterjedt szerelési mód a „háromszögezés", egy fej középen a rendszámtáblánál, pl. az alatt, és a két másik fej fent a hűtőrács két szélén, a lámpák közelében. Esetleg egy talpára állított háromszög alakzatot is alkothatunk...
Itt pedig pár beszerelési fotó linkje: beszerelési fotók
(Alfa persze nincs köztük).
Erhard 242 (Pure Energy)07-05-2010 10:03:58 // 7016
egyenlőre nincs
ALFI15607-05-2010 09:47:08 // 7015
Neked van bent?
Erhard 242 (Pure Energy)07-05-2010 07:16:45 // 7014
a középső pajzsba egy kétfejest az fog mindent :P jah üdv a csapatban :D
enká06-05-2010 19:42:09 // 7013
yoyo :)
Újítottam egy 159-est, így sikerült közétek küzdenem magam :). Hétfőn frissítem majd az oldalamat, ott többet megtudtok erről a használt gépről.
Természetesen lesz majd pár kérdésem, de előbb végignyálazom aprólékosan a topicot, hátha csak ismételnék. Ám mivel egy hónapon belül kétszer szaladtam tudtom kívül trafiba, így egy dologban már most segítségeteket kérem:
Ti hová helyeznétek (helyeztétek) a 159-ben a lézerblokkoló kültéri egységeit? Van-e ilyen itt valakinek és ha van, milyen tapasztalata van róla?
Köszi előre is.
Újítottam egy 159-est, így sikerült közétek küzdenem magam :). Hétfőn frissítem majd az oldalamat, ott többet megtudtok erről a használt gépről.
Természetesen lesz majd pár kérdésem, de előbb végignyálazom aprólékosan a topicot, hátha csak ismételnék. Ám mivel egy hónapon belül kétszer szaladtam tudtom kívül trafiba, így egy dologban már most segítségeteket kérem:
Ti hová helyeznétek (helyeztétek) a 159-ben a lézerblokkoló kültéri egységeit? Van-e ilyen itt valakinek és ha van, milyen tapasztalata van róla?
Köszi előre is.
Erhard 242 (Pure Energy)30-04-2010 20:47:30 // 7012
volt ma márkaképviseletnél normálisak voltak végül is kimentünk próba útra megnézni mi hogy viselkedik a turbó jó, az EGR jó, a LMM jó, a részecskeszűrő is jó....de még sem mivel a rángatózás attól van, mivel kimutatta hogy hány km-rel ezelőtt regenerált és akkor rángatott....le kell szedni és ki kell pucolni vagy ettől az 5w30 olajtól nem már nem fog úgy kormolni és talán normálisan ki tudja puccantani magát..hibakód nulla, az olajcserét is kinulláztam na meg végre a biztonsági öv sem sipákol azt is kikapcsoltattam ...kaptam 10% kedvezményt de így is megkérték az árát rendesen...
bilon30-04-2010 11:09:30 // 7011
:D:D:D:D:D:D:D
Erhard 242 (Pure Energy)30-04-2010 11:08:36 // 7010
jah meg sem néztem normálisan azt hittem alufelni :D
bilon30-04-2010 11:03:10 // 7009
de ez dísztárcsa :)
Erhard 242 (Pure Energy)30-04-2010 11:01:52 // 7008
18-a acélfelnit nem láttam még...
ALFI15630-04-2010 10:47:13 // 7007
De az alufelnin van nem?Vagy van 18-as acélfelnid?
Erhard 242 (Pure Energy)30-04-2010 10:44:01 // 7006
akkor nem jó mert 18"-as a téli gumim...
ALFI15630-04-2010 10:29:36 // 7005
Szerintem 16 lessz.Nem hinném,hogy 159-esre adtak ki 17-18-as dísztárcsát.Szerintem dísztárcsával csak 16-os kerék jött ki.
bilon30-04-2010 10:26:40 // 7004
az asszony szerint 17-es...
bilon30-04-2010 10:23:05 // 7003
hát..este megmondom, mert az asszonynál van
Erhard 242 (Pure Energy)30-04-2010 10:21:34 // 7002
17"-es vagy 18"-as?
bilon30-04-2010 10:16:19 // 7001
ALFI15630-04-2010 09:56:31 // 7000
És jőn megvilágosodás.
Erhard 242 (Pure Energy)30-04-2010 09:51:36 // 6999
nem, mert hallgattam a rossz tanácsra...
ALFI15630-04-2010 09:28:08 // 6998
Csináltál már te olajcserét amióta nállad van nem?Akkor nem azt tettél bele?
Erhard 242 (Pure Energy)29-04-2010 18:56:46 // 6997
ma megvolt az olaj upgrade végre az lakik benne ami bele való
13729-04-2010 11:14:28 // 6996
2.2 volt bennük.
Erhard 242 (Pure Energy)28-04-2010 19:46:29 // 6995
miért eddig mennyivel jártál? :D nálam 2.6 mind a 4....
13727-04-2010 23:26:58 // 6994
Sikerült megoldanom a magas fogyasztásos problémámat. Felfújtam a gumikat 2.7/2.5re. 11 körül volt eddig, most 9.4.
GTPeti27-04-2010 22:58:52 // 6993
Ebben biztos igazad van. Kb 1%-nyit jártam az Alfával Pesten.
Ofi27-04-2010 22:44:59 // 6992
Szerintem a pollenszűrő csere is azon múlik, hol jársz az aútóval, mert Bp-n nekem egyszer maradt benne 10000 km után mert elfelejtettem vinni magammal és a következő olajcserénél már vastagon állt a kosz a szűrőn.
Erhard 242 (Pure Energy)26-04-2010 21:54:31 // 6991
5w30 csak tudja a 20e-et :D de ha rúgni fogom akkor természetesen 15e :DDD
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
433
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?