A 156-ban is belsőhűtésű a féktárcsa, ugyan olyan megoldással mint a 159-ben, meg sok millió másik autónál.
Sajnos meghullámosodik erős igénybevételnél, pl 180-200-as autókázáskor, ha egy barom bevág a belső sávba és satuzni kell és ez esetleg rövid távon többször is megismétlődik.
Idővel "elkopik" a deformáció, de addig sajna picit ráz fékezéskor.
Megoldás erre csak az, hogy komolyabb, versenycélokra használt fékszerkezetre cseréljük a gyári féket. De sajna ezek árai elég drágák, cirka 250-300ezer forint előre egy komplett szett.
Forum >> 159
GEORGE30-03-2010 09:13:56 // 6689
13730-03-2010 08:50:57 // 6688
De, de. El kellene mennem fényképezni ma. Adok fel egy hiredtést is.
Januárban volt fent 2 db 3.2 is a használtautón, árban ugyanannyiért, mint a 2.4-ek, most persze egy sincs.
Januárban volt fent 2 db 3.2 is a használtautón, árban ugyanannyiért, mint a 2.4-ek, most persze egy sincs.
ALFI15629-03-2010 21:00:33 // 6687
Nem sokan fognak erre ugrani.Főlleg azért mert nem sok 3.2-es 159 rohangál az utakon.Nem frissited az oldaladat?
Erhard 242 (Pure Energy)29-03-2010 20:56:13 // 6686
van olasz sport lfszért :P vagy Zimmermann....EBC jó csak húzós lett :((
Erhard 242 (Pure Energy)29-03-2010 20:47:49 // 6685
az biztos mit nem veszek...gyárit, Brembot...
DrB29-03-2010 20:40:29 // 6684
A 159-eshez is az EBC-től veszel tárcsát? Ha nem számít a dizájn, hogy lyuggatott, mart legyen, melyik EBC tárcsát ajánlod?
Erhard 242 (Pure Energy)29-03-2010 20:19:21 // 6683
módosítom a véleményem enyhén hullámosodott a gyári tárcsám autópályázás után :((( na ezért veszek rá valami normálisabbat a betét itt is csak "másodlagos" lesz..
DrB29-03-2010 18:27:39 // 6682
Ha már úgyis az EBC-től rendelnék, jöhetnének a tárcsák is onnan a betétekkel együtt. Elég a legolcsóbb tárcsa tőlük vagy ajánlod valamelyiket konkrétan?
A bekopási szak alatt mire kell figyelni? Rosszabb a fékhatás vagy épp túl hirtelen?
S még egy kérdés. Az Alfisti.net-en a Yello stuffra azt írják, hogy TÜV igazolása csak a 3.2-es modellre szól. Németországi cartársak mit tudtok erről, egy műszaki vizsgán gond lehet ez idekint?
A bekopási szak alatt mire kell figyelni? Rosszabb a fékhatás vagy épp túl hirtelen?
S még egy kérdés. Az Alfisti.net-en a Yello stuffra azt írják, hogy TÜV igazolása csak a 3.2-es modellre szól. Németországi cartársak mit tudtok erről, egy műszaki vizsgán gond lehet ez idekint?
DrB29-03-2010 18:20:03 // 6681
A 2000 rpm alatti lomhasága engem is eléggé idegesít. Mindig észben kell tartanom, ha egy gyors kikanyarodást akarok épp csinálni. Evvel a panasszal egyébként tele van az Alfisti.net fóruma is. Ugyanakkor van aki azt írja, az elején nem volt ilyen az autója. Erre legtöbbször az EGR válasz érkezik, mint feltételezett ok. Azaz, hogy ki kell pucoltatni vagy cseréltetni. Azt is írják, létezik egy újabb EGR szelep, amihez ECU software update is készült, ha jól értettem, evvel a kombóval valamennyivel jobb egyes fórumozók szerint. Még az EGR szűkítést tanácsolják, nekem ez ma történt meg, de az egyéb cserék miatt még marad a szervizben a vas, szóval, nem tudom, változtat-e ezen.
Mivel főleg autópályán és országúton, városban viszont lényegesen ritkábban használom, a turbólyuk engem annyira nem idegesít. De az biztos, hogy nem egy lámpától-lámpáig gyorsulásra tervezett motor.
Mivel főleg autópályán és országúton, városban viszont lényegesen ritkábban használom, a turbólyuk engem annyira nem idegesít. De az biztos, hogy nem egy lámpától-lámpáig gyorsulásra tervezett motor.
13729-03-2010 18:08:33 // 6680
A betétek mérete gyártmányspecifikus. Ami 3.2V6-hoz jó, az jó 2.4-hez is, mivel ugyanaz a nyereg. Yellow Stuff tehát mehet. Tárcsából nem kell semmi különös, jó a gyári, nem az a szűk keresztmetszet. Mondjuk annyi, hogy az EBC tárcsák olcsóbbak szoktak lenni a gyárinál, minőségre meg vannak olyan jók, ha nem jobbak.
Arra kell figyelni, hogy az EBC betétek bekopási ideje kb 1000-1500 km.
Arra kell figyelni, hogy az EBC betétek bekopási ideje kb 1000-1500 km.
13729-03-2010 18:04:45 // 6679
1. 2000 rpm alatt, de ez csak a szokásos késlekedés, nem a nagy könyvben megírt turbólyuk
2. 2000 rpm felett bármilyen gázelvétel után 2-3 mp, amíg újra felépül a töltőnyomás.
A kettő kombinációja az idegesítő, igazából, és teljesen őszintén kellemetlenebb, rugalmatlanabb motort még nem használtam. Ha pályára kéne, jó lenne, de minden más helyre egyszerűen szenvedés.
2. 2000 rpm felett bármilyen gázelvétel után 2-3 mp, amíg újra felépül a töltőnyomás.
A kettő kombinációja az idegesítő, igazából, és teljesen őszintén kellemetlenebb, rugalmatlanabb motort még nem használtam. Ha pályára kéne, jó lenne, de minden más helyre egyszerűen szenvedés.
DrB29-03-2010 17:55:19 // 6678
Ma volt átnézésen a vas, mindent rendben találtak lényegében. Bekerült az EGR-be a szűkítés. Feljebb állították az esőszenzor érzékenységét. Lesz egy kartervédő csere és a vezetőoldali ablaktörlő lapát is csereérett lett.
A fékek, ahogy számítottam is rá, még kb. 5000 km-ert bírnak ki. A betétek mellett a tárcsákat is cserélni kell. Ha maradok az EBC Yellow stuff mellett, milyen tárcsát rendeljek mellé, elég a gyári? 137, te valami ilyesmit írtál. Vagy a gyári árában van valami értelmesebb alternatíva?
Az Alfisti.net-en a fékbetéteknél nincs megadva semmilyen méret specifikáció. A betétek szabványméretűek? Ugyanakkor a www.ebcbrakesdirect.com oldalról rendelve még olcsóbbra is jön ki. Viszont a 2.4 JTDm-hez a Green és Red stuffot dobja ki, a Yellow stuffot csak a V6-oshoz. A mérete ugyanaz, nyugodtan megrendelhetem?
A fékek, ahogy számítottam is rá, még kb. 5000 km-ert bírnak ki. A betétek mellett a tárcsákat is cserélni kell. Ha maradok az EBC Yellow stuff mellett, milyen tárcsát rendeljek mellé, elég a gyári? 137, te valami ilyesmit írtál. Vagy a gyári árában van valami értelmesebb alternatíva?
Az Alfisti.net-en a fékbetéteknél nincs megadva semmilyen méret specifikáció. A betétek szabványméretűek? Ugyanakkor a www.ebcbrakesdirect.com oldalról rendelve még olcsóbbra is jön ki. Viszont a 2.4 JTDm-hez a Green és Red stuffot dobja ki, a Yellow stuffot csak a V6-oshoz. A mérete ugyanaz, nyugodtan megrendelhetem?
DrB29-03-2010 17:16:33 // 6677
Hol és hogyan jelentkezik neked pontosan a turbólyuk?
13728-03-2010 22:26:48 // 6676
Lassan feladom a küzdelmet a géppel, nekem ez a masszív turbólyuk nem jön be.
2.4 jdtm SW-t ugyanilyen 3.2 V6 ra cserélnék. Ha valakit érdekel, szóljon.
2.4 jdtm SW-t ugyanilyen 3.2 V6 ra cserélnék. Ha valakit érdekel, szóljon.
Erhard 242 (Pure Energy)26-03-2010 08:31:12 // 6675
az 56 egy dugattyús az 59 négy...56-nál nagyot akart a szarka ...akkora dugót raktak rá hogy meg van az eredménye :(
13726-03-2010 08:03:02 // 6674
Akkor passz. Biztos szar anyagból volt.
159-en úszó a nyereg?
159-en úszó a nyereg?
Erhard 242 (Pure Energy)26-03-2010 07:22:36 // 6673
a 156 tárcsája ugyan olyan mint a 159-é csak méretbeli különbségek vannak.....
DrB25-03-2010 21:37:07 // 6672
Van mód ill. érdemes 159 2.4-en szoftvert frissíteni? Az Alfisti-net-et olvasgatva, többek között ezt is írják, mint az egyik megoldás a gyakran elkormolódó EGR szelepre. Amit az 1-es és 2-es fokozatokban, 2000-es fordulat alatti elgyengülés okaként is legtöbbször találnak.
Buksi25-03-2010 21:28:46 // 6671
13725-03-2010 21:10:22 // 6670
Ja, a 156 tárcsája tényleg hullámosodott. Viszont a 159en a belső hűtésű tárcsa szerkezete szerintem meggátolja a hullámosodást. Lényegében két tárcsa, meg közötte merevítőként is funkcionáló lapok. Ez nem fog hullámosodni szerintem.
Erhard 242 (Pure Energy)25-03-2010 19:58:03 // 6669
de azért írtam mikor egy Infinitire kértek EBC szettet nem is volt hozzá Ultimax csak Yellow mivel bizonyos lóerő felett az a belépő..
Erhard 242 (Pure Energy)25-03-2010 19:55:26 // 6668
biztos jobban harap csak ha meg van egy jó fékbetét a gyári tárcsával lásd 156 nagy problémája a tárcsa hullámosodása ezért írtam hogy nekem ott a betét másodlagos volt viszont a sporttárcsa sosem hullámosodott meg és az Ultimax is ezerszer különb mint a gyári fékbetét...
GTPeti25-03-2010 19:54:46 // 6667
Csak óvatosan ezzel a pitbullként fogó fék dologgal! Erhard a saját kutyáját is pitbullként tartja számon. Van róla kép az oldalán. :))))
DrB25-03-2010 19:44:46 // 6666
Pont azt akartam kérdezni, hogy az Alfisti.net online boltjában a Yello stuff mellett található marketing szöveget igazolja-e a saját tapasztalatod, de már meg is válaszoltad. Náluk 125 Euróba kerül előre. :)
"Yellowstuff is also made for highway use as the "bite" from cold is superb which is uncommon with race materials (normally requiring warm-up) and makes this a pad which can be safely used on highway as well as on the race track."
"Yellowstuff is also made for highway use as the "bite" from cold is superb which is uncommon with race materials (normally requiring warm-up) and makes this a pad which can be safely used on highway as well as on the race track."
13725-03-2010 19:26:34 // 6665
Green meg Yellow mínuszos hidegekben is elsőre nagyobbat harap, mint bármilyen gyári. Ultimaxot nem vennék, kábé ugyanaz a kategória tulajdonságok alapján, mint egy jobb gyári.
A Red stuff az más, lassan melegszik, de az iszonyat sokáig bírja. Én végigzongoráztam a Green-Red-Yellow dolgot, mert féltem én is a hideg fékerőtől, de baromság volt. Yellow, aztán kész. A különség súlyos lesz.
A Red stuff az más, lassan melegszik, de az iszonyat sokáig bírja. Én végigzongoráztam a Green-Red-Yellow dolgot, mert féltem én is a hideg fékerőtől, de baromság volt. Yellow, aztán kész. A különség súlyos lesz.
13725-03-2010 19:18:56 // 6664
A tárcsa nem számít semmit fékerőben, csak a hűtést, illetve a fékporleszedést befolyásolják a lyukak, illetve a bevágások, meg a méret is. Ami első körben számít, az a fékbetét, és annak is a súrlódási együtthatója (meg leginkább a féknyereg típusa/dugattyúk száma, de ezt gondolom nem cseréled).
Átlag szutyok Alfa gyári betété .30-.35, EBC Green .55, EBC Yellow .75. Ez lineárisan érvényesül, úgyhogy lehet érezni a hatást rendesen.
Az EBC betétek ráadásul nagyon tartósak, Mx5-el a gyári betétek 20 kört bírtak az Euroringen, a Yellow Stuffon meg 3 pályanap után is megvolt még a fele.
Sokan hiszik azt, hogy a tárcsától lesz jobb a fékhatás, pedig annak semmi köze hozzá. A tárcsa szerepe az, hogy ne melegedjen túl egy bizonyos szinten. Egyébként utcai használtra sportbetéthez azért sem cserélnék tárcsát, mert a sportbetétek magasabb hőmérsékleten fognak jobban. Ha túl jól hűtött tárcsát raksz rá, akkor nem tud belemegedni.
Lyuggatott tárcsát meg parasztvakításnak jó venni, egyébként úgy törik, mint a kakaós kalács.
Szóval simán egy Yellow stuff betétcsere, és kész minden. Alfisti.net-en árulnak EBC betéteket, szerintem egyébként pont feleannyiba kerülnek, mint írtad. Egy csomagban 4 van, nem kell 2 csomag előre, meg 2 csomag hátra, elég 1-1.
Annyi még, hogy használtam Mx5-ön mindenféle betétet, Hawk, Ferodo, AP racing, stb. Van, ami jobban harap hidegen, van ami jobb melegen, van ami kevésbé poroz, van olyan is, ami tovább tart, de általában mind kurvára nyiszog, és összvissz a Yellow Stuff a legjobb. EVOkban, STIkben nem látsz mást.
Átlag szutyok Alfa gyári betété .30-.35, EBC Green .55, EBC Yellow .75. Ez lineárisan érvényesül, úgyhogy lehet érezni a hatást rendesen.
Az EBC betétek ráadásul nagyon tartósak, Mx5-el a gyári betétek 20 kört bírtak az Euroringen, a Yellow Stuffon meg 3 pályanap után is megvolt még a fele.
Sokan hiszik azt, hogy a tárcsától lesz jobb a fékhatás, pedig annak semmi köze hozzá. A tárcsa szerepe az, hogy ne melegedjen túl egy bizonyos szinten. Egyébként utcai használtra sportbetéthez azért sem cserélnék tárcsát, mert a sportbetétek magasabb hőmérsékleten fognak jobban. Ha túl jól hűtött tárcsát raksz rá, akkor nem tud belemegedni.
Lyuggatott tárcsát meg parasztvakításnak jó venni, egyébként úgy törik, mint a kakaós kalács.
Szóval simán egy Yellow stuff betétcsere, és kész minden. Alfisti.net-en árulnak EBC betéteket, szerintem egyébként pont feleannyiba kerülnek, mint írtad. Egy csomagban 4 van, nem kell 2 csomag előre, meg 2 csomag hátra, elég 1-1.
Annyi még, hogy használtam Mx5-ön mindenféle betétet, Hawk, Ferodo, AP racing, stb. Van, ami jobban harap hidegen, van ami jobb melegen, van ami kevésbé poroz, van olyan is, ami tovább tart, de általában mind kurvára nyiszog, és összvissz a Yellow Stuff a legjobb. EVOkban, STIkben nem látsz mást.
DrB25-03-2010 18:49:30 // 6663
Szóval ha pitbullt akarok, akkor Ultimax betét + sporttárcsa az EBC-től. Legtöbbet autópályán használom egyébként a vasat.
Erhard 242 (Pure Energy)25-03-2010 18:23:21 // 6662
az 56-on nekem EBC sport tárcsa volt mart-lyuggatott és Ultimax betét ...akkorát harapott mint egy pitbull :D a színes jelzéssel ellátott betétek már sport betétek igaz az EBC katalógus mondjuk nem is hoz egy 260 le autóhoz Ultimax betétet...viszont tudni kell hogy ha sport betétet vásárolsz ahhoz hogy jól fogjon be kell melegíteni ...tehát pl autópályán nem nyerő....a legfontosabb a tárcsa szerintem a betét a "másodlagos"....
DrB25-03-2010 17:26:57 // 6661
Te az Ultimaxot vennéd magadnak az EBC-től?
Egy fékbetét csak ugyanannak a gyártónak a tárcsájával passzol össze?
Illetve az EBC (betét+tárcsa) nyújt is annyival többet, mint amennyivel többe kerül? A biztonságért hajlandó vagyok fizetni ésszerű kereteken belül.
Egy fékbetét csak ugyanannak a gyártónak a tárcsájával passzol össze?
Illetve az EBC (betét+tárcsa) nyújt is annyival többet, mint amennyivel többe kerül? A biztonságért hajlandó vagyok fizetni ésszerű kereteken belül.
Erhard 242 (Pure Energy)25-03-2010 14:41:01 // 6660
vagy Zimmermann fékbetét az 18900ft a BS tárcsája meg 18e/db....
Erhard 242 (Pure Energy)25-03-2010 14:37:36 // 6659
az Ultimax bőven jó utcai használatra :P a tárcsa az már elég húzós náluk :(((
DrB25-03-2010 13:54:50 // 6658
Na, majd a szerelő megmondja. Ha a tárcsát is kell, azt is az EBC-től érdemes?
DrB25-03-2010 13:53:48 // 6657
137, azóta történt valami előrelépés az autód terén? Menetdinamikában, fogyasztásban, stb.?
Hétfőn viszem egy alapos átnézésre a vasat, meg több apróságot is beállíttatok. Pl. a bal egy ablaktörlőlapát pont középen, szemmagasságban egyszerűen nem nyomja rá eléggé a gumit a szélvédőre, mindig hagy egy idegesítő csíkot. Rákérdeztem, lehet-e az esőszenzoros ablaktörlő érzékenységét növelni, azt válaszolta a szerelő, hogy igen. Az EGR-be belekerül az ErHard által már (4!!! hónapja :P) javasolt szűkítés. Rékérdezek, hátha a gázpedál reakcióval is tudnak valamit kezdeni. Stb.
Hétfőn viszem egy alapos átnézésre a vasat, meg több apróságot is beállíttatok. Pl. a bal egy ablaktörlőlapát pont középen, szemmagasságban egyszerűen nem nyomja rá eléggé a gumit a szélvédőre, mindig hagy egy idegesítő csíkot. Rákérdeztem, lehet-e az esőszenzoros ablaktörlő érzékenységét növelni, azt válaszolta a szerelő, hogy igen. Az EGR-be belekerül az ErHard által már (4!!! hónapja :P) javasolt szűkítés. Rékérdezek, hátha a gázpedál reakcióval is tudnak valamit kezdeni. Stb.
ALFI15625-03-2010 13:51:07 // 6656
Jó ára van!Szerintem neked már a második cseréd lessz.Lehet ilyenkor már tárcsát is kell.
DrB25-03-2010 13:48:50 // 6655
Azt hiszem, az rendben van, csak a fékbetétek lesznek lassan csereérettek elöl.
DrB25-03-2010 13:48:16 // 6654
Pont ezt akartam kérdezni, hogy az EBC-n belül meddig érdemes elmenni. Akkor szerinted a sárgáig. Rákukkantottam az EBC.de online boltjára, a sárgából 175,24 Eur a fékbetét előre.
ALFI15625-03-2010 13:43:30 // 6653
A hátsó amíg elkopik addig simán cserélsz két elsőt is.Tárcsát is kell cserélned?
13725-03-2010 13:39:15 // 6652
Gyatra sz*r a gyári fék, gyári betétekkel. Taposni kell, mint a fene, hogy megálljon, és 1-2 fékezés után úgy nyúlik, mint a tészta. Barátnőm 147-esébe átülve mindig meglep, hogy az mennyire jó. A betétek a szarok egyébként.
EBC Yellow Stuffra fogok váltani , Mx-5ben bevált. Jól fog hidegen is, nem nyüszög, nem poroz, és sok pályanapot is kibír.
EBC Yellow Stuffra fogok váltani , Mx-5ben bevált. Jól fog hidegen is, nem nyüszög, nem poroz, és sok pályanapot is kibír.
DrB25-03-2010 13:35:48 // 6651
Ennek az EBC-nek van pontos típus kódja vagy elég annyit mondani, h 159-hez lesz? Szerinted tehát az EBC jobb a gyárinál. Árban hogy viszonyulnak egymáshoz?
Erhard 242 (Pure Energy)25-03-2010 07:18:53 // 6650
a gyári is jó én valószínű EBC-t fogok venni....azért 200 környékén igen csak elmelegszik ez a fék...
Erhard 242 (Pure Energy)25-03-2010 07:17:10 // 6649
annyi féle? :P pontosan 2 féle...
DrB25-03-2010 06:50:06 // 6648
Kösz a fék és a kormánymű infót is. Nem nyöszörög így 3 és negyed évesen, 76 e km után, hacsak korábban nem volt javítva. Hol látom, ha nyomja az olajat?
pettinke25-03-2010 00:15:39 // 6647
ha baja van, nyöszörög mint a fene, főleg ha alászeded. nyomhatja az olajat kifelé, illetve a nyöszörgés ropogásba megy át. extrém esetben szivattyúcsere.
pettinke25-03-2010 00:10:58 // 6646
én nemrég cseréltettem. ráér a hátsókat később, azok sokkal tovább bírják (de persze illik megnézni az állapotukat, ha már egyszer.)
szerintem maradj a gyárinál - legalábbis abból ítélve, hogy nekem pl. némi kutatás, majd néhány nap várakozás után is csak másodjára sikerült a szerviznek a belevaló betétet megszereznie, mert annyiféle van.
szerintem maradj a gyárinál - legalábbis abból ítélve, hogy nekem pl. némi kutatás, majd néhány nap várakozás után is csak másodjára sikerült a szerviznek a belevaló betétet megszereznie, mert annyiféle van.
DrB24-03-2010 23:44:46 // 6645
Lassan esedékes lesz a fékbetétek cseréje, főleg az elsőké. Egyszerre kell mind a négyet cseréltetni vagy ráér előbb a viseltes elsőket, majd később a hátsókat? Melyik márkát ajánljátok? Vagy maradjak a gyárinál?
DrB24-03-2010 23:37:34 // 6644
Mi romlik el a kormányműben? Mik a tünetei? Jellemzően mennyi km után?
DrB24-03-2010 23:36:41 // 6643
Ha te meg is tudod magad oldani a Gazdabótbó', én azért szerelőre bízom. :P
Erhard 242 (Pure Energy)24-03-2010 10:53:52 // 6642
már bocsi de ezt már 4 hónapja mondtam...megyek is a Gazdaboltba permetezőhöz lehet kapni réz szitát az kell berakni :P
pettinke24-03-2010 10:04:00 // 6641
a 156-ban lévő 2.4 jtd az nem _annyira_ érzékeny erre a problémára mint az EuroNemtomhányas 200 lovas jtdM, ami a 159-ben van.
a "szűkítő" lényegében egy lyugatott lemez, amit az EGR szelep elé építenek be, de ehhez tán még valami szoftver frissítés is jár.
a motort alapvetően hiába tisztítod, aki ezt mondta, az olyan nagyon nem érthet hozzá... a szelepet magát kell pucolni, ahogy ALFI156 is írta.
a "szűkítő" lényegében egy lyugatott lemez, amit az EGR szelep elé építenek be, de ehhez tán még valami szoftver frissítés is jár.
a motort alapvetően hiába tisztítod, aki ezt mondta, az olyan nagyon nem érthet hozzá... a szelepet magát kell pucolni, ahogy ALFI156 is írta.
ALFI15623-03-2010 22:44:29 // 6640
56-ba még nem hallottam,hogy szereltek volna ilyet.De lehet.Álltalába mindenkinek elég volt a tisztítás amít te magad is meg tudsz csinálni.Pár perc.Sima féktisztítóval befújod.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
360
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?