Forum >> 159

Longman22-02-2010 11:59:23 // 6564
jaj, hát ha szomszédnak nem tömődik el az más.. :DDD és koromszűrős egyáltalán? :P

persze én is ismerek olyat akinek nem szokott eltömődni szinte egyáltalán, de olyat is aki bármit tesz, mindig baj van vele. ők inkább már nem szeretnének koromszűrőt tovább..

mint márkaszervíz természetesen 5-30 Long, DPF(507) gyári specifikációjú jóváhagyott olajat használunk, pl. Castrolt (gyak. az összes márkaszervíz ezt használja).

De lehet ez akkor az MJeteknél nem annyira számottevő hiba, mint máshol..
Mindenesetre utánanézettem, tudják mind a 2.4, mind az 1.9 MJetet DPF és EGR-teleníteni. Amúgy ezekhez mennyi a koromszűrő? Mert ha pl. 200e, akkor valóban nem biztos hogy megéri a beavatkozás
Erhard 242 (Pure Energy)22-02-2010 07:20:28 // 6563
egész fain :P nekem egész 7végén sikerült 7,6 alatt tartani az átlagfogyit....persze sok volt a hosszútáv... jah és Shell normál dejzellel járok...
DrB21-02-2010 23:44:43 // 6562
Ma 720 km-en (Győr-Lipcse), ebből kb. 150 közút, 20 város, a többi autópálya volt, 105 km/h-ás átlagsebességgel 8.0-át hozott ki a fedkomp, MOL EvoNeo diesellel.
pettinke21-02-2010 23:37:04 // 6561
ajánlom a Csobánka felé Pilisvörösvárról vezető utat még ökörködésileg :) (ha éppen más nem jár arra. meg inkább nyáron, mert most van benne néhol luk)
pettinke21-02-2010 23:35:49 // 6560
én a túrónyomásról vettem észre eddig - aztán ránéztem a fogyira, és megbizonyosodtam :)
Erhard 242 (Pure Energy)21-02-2010 21:00:25 // 6559
gondolhatod hogy próba nélkül azt sem venném meg :P
GTPeti21-02-2010 20:35:51 // 6558
OK, de legalább hallottál akkor egy másik véleményt is. :)
Erhard 242 (Pure Energy)21-02-2010 19:01:00 // 6557
na ma átlöktem az alsó mutatót a pillanatnyi fogyira ...figyelgetem :P
Erhard 242 (Pure Energy)21-02-2010 19:00:03 // 6556
azért fura mert a szomszédnak 140lovas pédé-je van A4 ott nem tömődött el 1x sem a szűrő, igaz jó olajat kap ...a gyárit :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)21-02-2010 18:57:10 // 6555
nem tudok rá mit reagálni nincs tapasztalatom egyikben sem :P
Erhard 242 (Pure Energy)21-02-2010 18:56:21 // 6554
talán olajat kéne cserélni mit használtok? 5w30 LL03-at? a Fordnál is hasonló cipőben járnak 10-20e km-ként eldugul a DPF aztán átálltak páran jobb minőségű olajra pl Motul és nincs dugulás...
13721-02-2010 15:18:51 // 6553
Igen, én is úgy tudom, hogy a gázpedálbox csak a jelleggörbét változtatja.
13721-02-2010 15:16:03 // 6552
Nyomtam most egy igényesebb menetet a Csobánka-Dobogókő vonalon, valami kiéghetett belőle, mert jelentősen lecsökkent a fogyasztásom, 8.7-re, a nyélgáz üzemmód ellenére. Utóbb szinte csak városban használtam, legutóbb 11.8 volt ugye az átlag.

3-ban egyébként annyira nagy a turbólyuk, hogy élesebb kanyarokban, ha az apexnél nyomom a gázt, ahogy azt kell, akkor már rég kiérek a kanyarból, mire újra 1.6 baron van a töltés.

Ha már ATC, itt egy érdekes teljesítménymérés-eredmény: atc
Nem is a tuning a lényeg, hanem az, hogy tuning előtt és után is 2400 körül van a nyomatékcsúcs, nem pedig 2000nél, mint ahogy azt a katalógusadatok mondják.
GTPeti21-02-2010 13:35:51 // 6551
Erhard, a 6553-ra légyszi reagálj vmit! Thx. ;)
Longman21-02-2010 10:06:50 // 6550
az igaz, csak az a baj, de lehet akkor ez is passat jelenség, hogy van olyan autó amin hetente/ 2 hetente megy tönkre, és hiába tisztogatják.
minden héten az assziszt hozza be tréleren, esetleg jobb esetben vészüzemen bejön a lábán. így a végső javaslat a csere.. és nem tudnak (tudtak eddig) mást tenni vele..
Erhard 242 (Pure Energy)21-02-2010 10:01:38 // 6549
jah kb 30e ft a tisztítása a DPF-nek meg 2 nap...tudod ki venne 5 kilóért :P
Longman21-02-2010 09:43:44 // 6548
Sziasztok!
DPF ügyben..
Nálunk "tömeges" igény lépett fel a Passatok (is) esetén a DPF kiiktatására.
Nem alapvetően a folytás kiiktatása miatt, hanem mert a DPF sem egy örökéletű alkatrész. A Passatokban pl. ugye tudjuk sokminden tönkremegy, köztük előbb-utóbb eme nemes alkatrész is. Nem garis autónál ez majdnem 500.000 HUF, mármint maga a DPF..
Tegnap előtt kapta meg a kolléga (már régóta foglalkozik remappeléssel, meg természetesen villanyász, tényleg nagyon tud a srác, és persze egy neves fejlesztőcég áll mögöttük) a szoftvert, nem olcsó beruházás, és nem is volt egyszerű a művelet, de a lényeg hogy kész lett az első tesztalany, és mondhatni igen jól sikerült! EGR és DPF kiiktatás. Szóval ha bárkit érdekel, vagy csak érdeklődik a mikéntje iránt, írjon, aztán elmondja a srác mit kell erről tudni..
GTPeti21-02-2010 06:37:05 // 6547
137, "nem tudom mennyire vágják itthon a tuningmesterek a dolgokat"
Látod ebben van valami. Mint már írtam, a szoftver módosítása csak akkor nem vakrepülés (találgatás), ha az adott tuningműhely belsős információkkal rendelkezik. Akármennyire megtalálhatják a flash-ban a táblázatokat, van végén egy CRC eltárolva. Minden sw módosításnál újra kéne számolni a CRC-t adott algoritmus alapján, különben letilt az ECU. Na ez a nagy különbség a régi és a mai ECU-k átírása között.

Régebben Piritu írt az ATC-ről. Nem állást foglalni akarok velük kapcsolatban, csak annyit megemlíteni, hogy ők - állítólag - hiba esetén közvetlenül az olaszokat hívták fel és kaptak új BIN fájlt. Talán ők vannak olyan helyzetben (kapcsolatban), hogy szabadon módosítgathassák a sw paramétereit.
GTPeti21-02-2010 06:27:42 // 6546
Erhard, látod erre simán rámondom, hogy parasztvakítás. (Ritkán szoktam ilyet tenni...) Ugyanis nem azzal van a gond, hogy a poti nem küldi el időben a jelet, hanem az ECU várakozik (mert nem akar túl sok kormot termelni a DPF miatt). Szóval a poti jelével csinálhatsz, amit akarsz, az ECU akkor is kivárja a maga idejét. Tehát EZEN a késleltetésen te boxxal NEM fogsz tudni javítani. A boxxal max. annyit tudsz elérni, hogy hirtelen mozdulatra végkitéréshez tartozó jelet generál a box, olyan mintha tövig nyomtad volna a potit. (Ezt a vészfékasszisztensel lehet párhuzamba állítani, ott is ez történik csak a fékkörben.) De hangsúlyozom: az elektronika mindenképpen megpróbálja megóvni a DPF-et, illetve "a maga eszközeivel" betartani a károsanyagkibocsátást.


137, az EDC 16 nem csak a csatlakozó szabványa (főleg, hogy a csatlakozó fizikailag ugyanaz EDC17-nél is), hanem magát az elektronikát és az "alapszoftvert" is jelenti. A vezérlőegység házát illetően lehetnek eltérések (az autógyártó kérésére). De a lényeges dolgok ugyanazok, minden EDC16 esetén. (Még olyan előfordulhat, hogy nem ültetik be az összes injektorfokozatot, pl. 4 hengeres autóknál.)
13721-02-2010 05:33:50 // 6545
Lehet ilyen gázreakciógyorsító boxot kapni, igen. Annyit csinál, hogy beiktat egy közbülső infót a gázpedál jele és az ECU közé. Akkor szokás ilyet használni, ha valaki nem akarja átprogramozni az ECU-t. Olyasmire jó, mint egy tuningbox. Ha akarod, kiveszed. Nem véletlen, hogy tuningboxok mellé szokás adni, remappolás mellett nincs értelme.
Én az (off) Mx-5ömbe raktam ilyet, de ott nem használt szinte semmit, mivel abban a gázpedál jelleggörbéje gyárilag szinte digitális, már nagyon kicsi pedállenyomásnál fullgázt ad.

Nem hiszem, hogy egyébként, hogy zöldkártyán számítana a DPF, mivel ha jól tudom, nem típusspecifikus értékeket kell elérni, azt meg ezek az új motorcsodák röhögve teljesítik. Szintén az Mx5-ömben 2 katalizátor van, az elsőt kiszedettem tavaly egy 4-1 leömlő kedvéért, és csont nélkül ment át így is a zöldkártyán.

Az egyetlen dolog, amiért még hezitálok egy kicsit a DPF kiszedés/chippelés ügyben, az az, hogy nem tudom mennyire vágják itthon a tuningmesterek a dolgokat. Mert szép, hogy az angol fórumon le van írva, hogy mit csináltak, de az nincs ott, hogy hogyan.

Azt nem tudja valaki, hogy a Bosch EDC16 az csak az interfész szabványa, vagy az egész ECU is ugyanaz a különféle autókban (csak nyilván más programmal)? Ha ez utóbbi, akkor talán rá merem bízni valami tuningmesterre.
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2010 20:36:37 // 6544
valamelyik tuningcégnél komplett potenciométert lehet kapni típusok szerint...nem kell belenyúlni a szoftverbe ...csak csere
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2010 20:35:18 // 6543
jó őszintén annyira nem zavar csak meg kell tanulni mikor lehet kifordulni valaki elé ...
ALFI15620-02-2010 20:34:13 // 6542
Nem vettem észre.Na majd kipróbálom.
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2010 20:32:40 // 6541
akár vagy el akarsz indulni gyorsabban a szokásosnál....
ALFI15620-02-2010 20:30:04 // 6540
Mit értesz ez alatt?Mész mondjuk 120-al 6.-ba.Letaposod és gondolkozik?Nem ugrik egyből?
GTPeti20-02-2010 20:27:16 // 6539
Csak azért kérdeztem, mert a gázreakció módosítása egy kaliberű művelet a DPF átprogramozással. Ha az egyikről van (belsős) információja egy tuningműhelynek, akkor a másikról is kell, hogy legyen. (Alternatív lehetőség: egyikről sincs, csak próbálkoznak...)
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2010 20:25:31 // 6538
azért ritka szar szerintem ....
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2010 20:24:14 // 6537
lassan minden típushoz létezik ami csökkentett reakciójú csak Alfához nem :(
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2010 20:23:05 // 6536
sosem áll pillanatnyi fogyasztáson, a turbó mutatót sem szoktam nézni ...pont megálltam mikor felváltva jelzett az ablakmosó meg a DPF jel le is állítottam mire észbe kaptam....azóta nem jelzett ...majd csipog ha gondja van :P akkor van egy vegyszar amivel ki lehet égetni ha nem segít akkor pesten fűrészelik szét aztán takarítás majd össze...
ALFI15620-02-2010 20:13:15 // 6535
Majd egy találkozon gurulsz valamelyikkel egyet,hogy érezzed.
GTPeti20-02-2010 20:12:18 // 6534
Nem. Erhardot kérdeztem, többek között ő szokott erre panaszkodni.
ALFI15620-02-2010 20:09:48 // 6533
Én azzal se.Nem olyan dúrva az mint ahogy néha az ember túldramatizálja.Mentél már 2.4-el?Érezted?
GTPeti20-02-2010 20:07:29 // 6532
És a gázpedál-késlekedéssel kezdtek vmit?
pettinke20-02-2010 20:07:09 // 6531
2 jele van:
- ha nézed a pill fogyasztást, egészen extrém értékeket mutat még alapjáraton is (ilyen 40 lityi tájékán)
- ha nézed a turbo műszert, akkor a) motorfék üzemben nagyon gyorsan visszaesik 0-ra; b) kinyomott kuplunggal viszont tán 0.2 bar-t tölt

én már asszem 2x észrevettem 1.5 év alatt...
nem kell igazán foglalkozni vele.
csak annyi a lényeg, ha már a kijelzőn mutatja, hogy tisztítás van, akkor tényleg ne állítsd le, mert utána esélyed van egy szervizben elvégzendő kiégetésre, ha eltömődik a DPF...
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2010 20:04:36 // 6530
teljesen egyetértek veled ...nekem sincs kedvem kísérletezni úgy hogy semmi tapasztalat aztán lehet több a szívás mint amit nyer az ember...marad az EGR szűkítő aztán slussz...
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2010 20:03:07 // 6529
na de ez meg mekkora faxság honnan tudjam mikor nem kéne leállítani? :P
ALFI15620-02-2010 19:58:26 // 6528
Akkor a magam nevébe beszélek.Én biztos nem megyek már bele ilyenbe.Úgy érzem innen már megjöttem!Marad úgy ahogy a nállunk okosabbak kitalálták megalkodták.Így pénz marad meg a zsebembe és megmentem magam egy kis gondtól,bajtól,nyűgtől.
pettinke20-02-2010 19:57:55 // 6527
nyilván lehetséges remappal, csak... nem tudom, megéri-e a szívást, átalakítást, pénzt, utána esetleges problémákat. azt sem tudom, vizsgán kiderül-e az ilyesmi, mérnek-e olyan jellemzőt, amiből látszik, hogy nincs EGR (azaz a motor nem zabálja fel a saját kipufogógázából a szennyet)
pettinke20-02-2010 19:55:44 // 6526
300 - 400 - 500 km-enként tisztít, de ezt nem jelzi a műszerfalon. csak akkor gyullad ki a kis ikon, ha 3szor félbeszakadt az automatikus folyamat (értsd: megálltál), akkor azért világít, hogy most már ne hagyd abba. v.színűleg ezt láttad 25e alatt egyszer. (én meg 27e alatt egyszersem :)) )
GTPeti20-02-2010 19:55:02 // 6525
Szerintem is lehetséges. Minden információ és remap-sw kérdése. Mondom ezt úgy, hogy dolgoztam ilyen területen.
GEORGE20-02-2010 19:53:00 // 6524
Sainos arra várnod kell, mert én nem vágom az "englist" ennyire....
ALFI15620-02-2010 19:46:09 // 6523
Akkor fordítsd le nekem légyszí.Nem akarom megcsináltatni az biztos!De kiváncsi vagyok rá.
GEORGE20-02-2010 19:41:47 // 6522
A 6516-ban írnak róla, hogy hogyan lehet....
ALFI15620-02-2010 19:38:20 // 6521
Szerintem ebbe nem lehet belenyúlkálni ilyen téren,hogy EGR,részecskeszűrő,katalizátor kiiktatása.
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2010 19:38:00 // 6520
persze el de nem úgy ahogy egyenlőre én :P ezek a 3km-es rövidtávok nem a legjobbak még egy 1.2 benzines is 8L-et zabrálna...
ALFI15620-02-2010 19:36:59 // 6519
Szerintem 8 körül el lehet kocsikázni vele.Én teljessen csurig tankoltam kinulláztam.Kiváncsi leszek a fogyasztásra.
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2010 19:36:33 // 6518
szenzorokat kiiktatod akkor letilt...van benne 3om vagy kettő...
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2010 19:33:14 // 6517
no egy kis fogyi mérés ...ma autóztam 300km-et 3/4 gyorsforgalmi 120 tempomat + város 7,7L....
ALFI15620-02-2010 19:04:48 // 6516
És ha ebből is csak simán kiveszed akkor mit csinál?Letílt?
GEORGE20-02-2010 18:57:15 // 6515
Elképzelhető, ha a katalizátort is érezted a 156-ból kivéve, akkor ez is csak egy plusz fojtás...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.