Forum >> 159

mmmcsongor05-11-2018 23:14:03 // 112716
Szia,
kösz a nyugtató szavakat, már már kezdtem megijedni.
Ma próbáltam pontosabb diagnosztikát kapni, és kiderült, hogy pontosan az történik,amit leírtál:
Csak akkor jelentkezik a probléma ha a kuplung lenyomása után azonnal tolnám be sebességbe, akkor egyszerűen megakad.
Viszont, ha a kuplung benyomása után várok 2 másodpercet, akkor gyönyörűen vált.
Erhard 242 (Pure Energy)05-11-2018 21:32:56 // 112715
emlékeim szerint 6500 de majd meglesem
hpeti9105-11-2018 21:13:23 // 112714
Szia!
Ez normális jelenség, minden szinkronváltós autónál, amiben már van pár százezer km és kicsit kopottabbak a szinkronok. Nekem váltóolaj csere után volt gyakoribb, illetve hideg időben, hideg váltónál. Ekkor a váltóolaj viszkozitása nagyobb és a szinkronok kevésbé hatékonyan fékezik a forgó fogaskerekeket, mert kisebb a súrlódás a szinkronkúpok között. Továbbá az 1 és R fokozatok azért problémásak, mert azokat álló autónál kapcsolod. Ha áll a kocsi, akkor a váltó előtét tengelyei sem forognak, sőt ha motorindítás után kinyomott kuplunggal azonnal raknád a fokozatot, akkor még a nyeles és a futó fogaskerekek sem forognak váltóban, így pedig egyáltalán nem tud helyezkedni a kapcsológyűrű belső fogazata a kapcsolótárcsa külső fogazatára. Ha éppen úgy állnak, hogy tudnak kapcsolódni akkor gond nélkül beveszi, ha pedig nem akkor akad. Ha ilyet tapasztalsz, javaslom hogy üresben egy pillanatra engedd fel a kuplungot hogy a fogaskereket megforgassa a váltóban a motor, majd gyorsan kuplung és újra próbáld betenni.
WarbiRunner (Gyuri)05-11-2018 17:43:59 // 112713
Ezt tudtuk eddig is, nincs azzal baj. :-)
Lassan alapjáraton sem tudod fülre megkülönböztetni, hogy
benzin, vagy dízel csattogás. Amelyiknek kormosabb a kipuf
vége, az a benzines :-DD
gecsa05-11-2018 17:06:06 // 112712
Ezek a papás benzinesek is teljesen eldízelesednek! :D
WarbiRunner (Gyuri)05-11-2018 16:31:22 // 112711
Áhh.. modern turbós motor. 6000-re saccolnám ami egészségesen kijön belőle, de nem lehetetlen hogy a gyári rev limiter még ez alatt van.
RomeoOne05-11-2018 16:09:43 // 112710
Meddig forog a motor? Asszem 7ezerig van skálázva. Elforog addig?
gecsa05-11-2018 16:06:38 // 112709
És ott pörgeted tovább 5500on! :D
mmmcsongor05-11-2018 14:22:37 // 112708
Sziaszto Cartársak,
váltó problémával fordulok hozzátok. 1,9 150 lovas JTDM-m van, amiben a hírhedt M32-es váltó van, már nagyon búgott 5-ben és 6-ban ezért elhatároztam, hogy rendbe kell tenni.
Találtam is egy "szakit", azt mondta csinált már ilyet. Szét is szedte, ki is cserélte a csapágyakat (már nagyon rotty állapotban volt) és sajnos a hatodik fogaskerekét és párját is cserélni kellett, mert letört belőle néhány fog.
Az autó megy, 5-ben és 6-ban is gyönyörűen szól, nem is mozog a váltókar motorféknél sem, sőt jobban is megy az autó érzésre.
Viszont az a problémám nem oldódott meg, hogy néha NAGYON nehezen tudom 1-be és R-be tenni. Amikor meg jó, akkor olyan mint forró kés a vajon.
Azzal már próbálkoztam, hogy befújtam a váltóbowdent láncspray-el (saját felelősségre). Mintha ritkábban fordulna elő most a nehéz váltás, de még mindig előjön.
A szaki persze az mondja, hogy majd jó lesz, hogyha 'összekopnak'...
Van-e valakinek valamilyen tapasztalata, javaslata? kösz előre is
Erhard 242 (Pure Energy)05-11-2018 13:53:20 // 112707
de szoktam használni, arra hogy ha előzök ne pörgesse még utána is 5500-on a fordulatot felkapcsolok 8-ig :DDDD
amúgy nem használom, teljesen felesleges... rohadt gyors váltó
antonov05-11-2018 13:48:00 // 112706
Mármint TRW JTC1302 / JTC1303.
antonov05-11-2018 13:40:40 // 112705
Ismét dilemmában vagyok. Felső lengőkarokat kell cserélnem. Ami benne van (51754535, 51754545) nem szerepel az eperben, vázszám alapján pedig ezeket írja: 50707480, 50707481. Azt is látom, hogy kinézetre kétféle lengőkar van, és kónusz emelkedésre is. Nem látok összefüggést a kinézet és a kónusz emelkedés között az alkatrészes oldalak alapján, de az is lehet hogy csak slendriánul van feltöltve a kép hozzá. Szóval 2007-es 2. havi 159-hez milyen kónusz emelkedésű lengőkar kell? Én ezeket néztem: JTC1302 / JTC1303.

Köszönöm előre is!
WarbiRunner (Gyuri)05-11-2018 12:03:11 // 112704
A sportfokozatot egyszer próbáltam Csobánka után (ez asztenderd szerpentinem :-)). Jó volt, de kézi módban ég és föld. Engem végig zavart, hogy sportban mindenképp elforgatja 4e fölé értelmetlenül és hajszállal csak, de rosszkor vált. Ezen kár is vitázni egyébként, Stelviohoz meg pláne kár hasonlítani. Nem próbáltam, de biztosra veszem, hogy eleve másvilág az az automata, mint az Aisin.
Sajnálom, nekem nagyon kevés amit D-ben magától összehoz, nyúlkálni a bothoz nem fogok, mert az inkább érződik kézi váltó pótléknak, mint élvezetes megoldásnak. Amikor beszippant egy kanyargós út, olyankor nekem kell, hogy meglegyen a tánc, a ritmus.Ha ebbe bármi belezavar, akkor baszhassuk :-) Onnantól nem OLYAN. Egyébként a váltófüles dolog is addig igazi, amíg nem kell nagyot átfogni a kormányon. Addig van tényleg ott a fül, ahol kell :-) A Giulia nagy lapát fülei valószínűleg ezért születtek, az ott van mindig :-D
És fenntartom, D-ben old a lock-up többször is, én azt ki nem állhatom (ilyenkor). Máskor jól jön, mert nincs miatta turbólyuk. A motor hangja is más, majd figyeld meg. Eszméletlen szép hangon motorfékez 2-esben zárt lock-up mellett. Ilyet D-ben nem csinál.
Én sokáig kerestem, hogy hogy lehet ezzel jót autózni, mert ebben nekem hiányérzet volt (és kicsit van). Egyszer kipróbáltam kéziben fülekről, elsőre még kicsit bénán, de azóta ha kanyargós utat látok, már csapom is át M-be, rászorítok a kormányra és vigyorgok :-D És várom azt a szép vinnyogását amikor visszagangolom kanyar előtt, azokat az alig észrevehető kis rezdüléseket ahogy dobja a következő fokozatot. Ááá kell. hidd el, baromi jó :-) Csak egy módválasztó elektronika és egy kormány kell, fel lehet tenni a Tiedre is :-DDD
Giuntini05-11-2018 10:19:49 // 112703
Tudom, hiszen már vezettem váltófüles autót. Az egy Ferrari volt😊. De a 2,4 viselkedéséhez nem érzem ennek egetverő szükségességét. Erhard sem igazán használja a Stelvióban, inkább rábízza magát az automatára.
Tavaly direkt felmentem élvezkedni Dobogókőre. Élveztem amit Sport fokozatban művelt. Igaz felpörgeti, de brutal kemenyen vált, és akkor kijön belőle a teljesítmény.
Valahpgy én már nem érzem szükségességét a kézi váltónak.
WarbiRunner (Gyuri)04-11-2018 22:05:27 // 112702
Valtókarral már nagyon nem olyan :-) El kell engedni a kormányt, matatni ott lent.
Az, hogy ráfogsz a kormányra és ott van az ujjaid alatt a két kis kapcsoló, az nagyon más élmény. Eleinte sportban mentem, de bután túl forgatja. Egr off előtt előzéshez is sport gomboztam, mert kisebb volt a lag. Már nem kell szerencsére :-) Az az egy hiányzik, hogy D-ben is bele tudjak nyúlni a váltásba a fülekkel. Akkor egyáltalán nem kéne a módválasztót piszkálni. És ha azok a fülek fémből lennének.. de majd lesz még olyanom is egyszer :-)
Giuntini04-11-2018 21:32:00 // 112701
Manuál mondjuk a váltókaron is van. Próbáld ki szerpentinen a sportot!
WarbiRunner (Gyuri)04-11-2018 21:25:29 // 112700
Azt is tudd, hogy az 1.9 manuális váltói viszont problémásak! Nem egy, nem két esetről hallottunk, hogy csapágy hibával elpusztultak. Az automata nem tűnik bajosnak, de Insigniákban pl ugyanez a váltó 150-nél kakukk. Alfákban jól bírja, az 1.9 pláne messze van a nyomaték limitjétől (440Nm). Ha baj van, akkor viszont drága játék..
WarbiRunner (Gyuri)04-11-2018 21:21:17 // 112699
Hát.. váltófül ügyileg nagyon nem értünk egyet :-) Nekem anélkül nem kéne.Az élményt D-ben megeszi. Próbálj ki egy hajtű kanyart D-ben és M-ben. D-ben a konvertert nyekteti, buszozik, aztán összekapcsol a kuplungja, csak éppen nullára redukálja az élményt. M-ben 2-esben fix marad a hajtás, azonnal kigyorsít, énekel a motor és egy pöccintéssel ott a 3-mas, a 4-es. Kanyar előtt már pöccinted vissza, motorfék (és újra tiszta géphangon énekel az 5 henger) és tolod bele a kanyarba. D-ben meg valahogy beleereszted, a közepén visszavált, elveszi az egész ritmusát. Nekem D-ben egy szerpentin csak áthaladás az útszakaszon. Valóban ügyes automatához képest, viszont M-ben fülekkel konkrétan jobb mint egy kézi váltó. Sport és winter módot nem is használok, tök felesleges mindkettő :-)
Trombozis04-11-2018 20:38:22 // 112698
Srácok, őt ismeri valaki?
droberto04-11-2018 19:44:35 // 112697
Én is kimaxoltam a talis állapotot:
Krisz5604-11-2018 19:37:49 // 112696
Köszönöm, ezek jó tudni. Alapvetően, ha jól teszi a dolgát, nem is szólok bele a munkájába, de a jó a tudat, hogy én is beleavatkozhatok, pontosabban ha kedvem tartja én is válgogathatok vele. Egy OFF-os 2008-as Ford Galaxy-ban már dolgom automatával, na az egy kínszenvedés volt, nagyon nem kapcsolt szépen.
Ezek szerint nem költségesebb sokkal, mint egy manuális váltós társa. Amiatt is gondolkodok 1.9-ben, mert 50-50%-ban használnám, ezért nem kell akkora teljesítmény. Remélem sikerül találni egy jó darabot, mindenestre akkor az automatás változatokat is beleveszem a keresésbe.
Krisz5604-11-2018 19:28:12 // 112695
A buszos érzést nem kell bemutatni, autóbuszvezetőként dolgozok, voltam már 12 sebességes automatás Volvoval, meg 3 sebességes automatás Ikarussal is. :D

Így alapjában véve annyira már nem tartok tőle. De csak használatutóról beszélünk, és mivel az automata váltó egy bonyolultabb technika, nehezebben is vágok bele, mint egy manuálisba, emiatt is kértem véleményeket. Főleg, hogy 50-50%-ban van a rövid távú meg a hosszú távú használat is.

Ezeket nézegettem egyébként eddig az automatások közül:
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_1_9_jtd_16v_distinctive_automata_memorias_bor_tempomat_ul_futes-13591154

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_1_9_jtd_16v_distinctive_174ps_chip_tuning_exlusive_bor-13446159
Giuntini04-11-2018 18:33:20 // 112694
Annyival megtoldanám Gyuri hozzászólását, hogy eddig (lekopogom) az automata váltóval semmi problémám nem volt. Egy jó darab!
A váltófül kérdésre, ez egy placebo. Csont nem érdekel a váltófül. Nem kell belenyúlni! Nem érdekel a kézi váltás!
Azt tudni kell, az 1,9-ben nincs se Sport se Winter program. Sport-ban magasabb fordulaton vált, Winter-ben 2-ben indul és alacsonyabb fordulaton vált.
A 2,4 automatával lineárisan gyorsul. Passzol a motor karakteréhez. Nagyon fontos ellenőrizni vásárláskor a váltásokat. Ha ránt, fölöslegesen felpörög, vagy lebeg a fordulatszámmérő, azonnal hagyd ott!
Az Aisin váltó egy megbízható darab,érzékeny pontja a tömbszelence. Cseréje árban ott van ahol a kettőstömegű kuplunggal.
Én nem vennék már kézi váltósat, legalábbis ilyen jellegű autóban. Nem a városi használat miatt, mert a 2,4 alkalmatlan a folyamatos vagy kizárólagos használatra. Ez a motor igazából automatával passzol.
WarbiRunner (Gyuri)04-11-2018 16:16:43 // 112693
1.9-ben nem próbáltam, a 2.4-hez nagyon passzol az automata. Mondjuk nem tudom, hogy 1.9-hez van e váltófüles verzió, azt nem hagynám ki semmiképp. Ha kicsit kanyargósabb szakaszra érek, must have, mert csak manuálisan tudsz kanyar előtt visszaváltani és motorfékkel érkezni. Magától is észreveszi a kanyart, de már a kormány fordításról, szóval kb a közepén vált vissza, nekem ez nem annyira jön be. Normál haladáskor mindegy, de ha kicsit élvezni akarod az autózást, ahhoz bele kell nyúlni.
Napi használatban nagyon kényelmes, és elég gyors is. Giulia-hoz ne hasonlítsd, de szépen dobálja a fokozatokat, finoman indul, nem rángat, nem kellemetlenkedik és a 2.4-nél sokat segít a turbólyuk eltüntetésében. Cserében szokni kell, hogy a motor feljebb pörög, nem direktben hajt olyankor. Ez kicsit olyan busz feeling városi tempón. Összességében nekem a következő autóm is automata lesz (remélem), mert sok plusz idegszáladat köti ki a vezetésből. Ugyanaz a tempó sokkal kimértebbnek fog hatni, mintha mindenre több időd maradna.
Egy teljes olajcsere kb 80e-ben áll meg (átmosásos). Kettőstömegű nincs benne (költség mínusz, finomabb járás plusz) viszont betojhat a szeleptömb, ami pont egy kettőstömegű (+ kuplung + miegymás) csere ára. De nem jellemző, 200-250e-t elmennek simán. 300+-os pédánynál már gondolkodnék, mert ebben is vannak kuplungok amik kopnak. És egy teljes generál azért millás tétel.
Krisz5604-11-2018 15:24:45 // 112692
Sziasztok! Rövidesen a 156-osomat egy 159 SW-re cserélném. Mindenképp dízelben gondolkodom, elsősorban 1.9-ben. Bár eddig nem nézegettem az automatásokat, viszont megfordult a fejemben ez a lehetőség is. Akiknek van automataváltóval szerelt dízelük milyen tapasztalatuk van vele? Elsősorban az esetleges szervízköltségekre gondolok, illetve a megbízhatóság ami érdekelne. Másodsorban meg a menetdinamikára, fogyasztásra, váltáspontosságra. (Sajnos még nem volt alkalmam vezetni.) Köszönöm előre is!
Giuntini04-11-2018 13:55:30 // 112691


Waxolás után...
Zselé04-11-2018 12:48:51 // 112690
Hát sajnos nem... akksi fullon, ugyanugy relé kattan és semmi.. önindító gondolom.
Csabi04-11-2018 12:25:20 // 112689
Most már tuti jó lesz ;)
Zselé04-11-2018 10:31:56 // 112688
11,8V maradt az akkuba, ezzel nem is tud indulni... Gondolom, a lelazult körbeforgó saru miatt nem volt rendes töltése... Rátettem a CTEK töltőt, várjuk a Messiást :D Hátha csak ez volt
Zselé04-11-2018 10:14:36 // 112687
Megnéztem, a negatívval semmi gond nem volt, a pozitív viszont körbe forgott kb... Meghúztam, csiszoltam, de sajnos már egyáltalán nem akar indulni :( Még megnézem a biztiket, ill. az akku töltöttségét
gpek03-11-2018 22:52:23 // 112686
Biztos hogy 159?

Kép
Marseus03-11-2018 22:02:51 // 112685
Ha szét bírnám szedni,hidd el nem ilyen állat ragasztót használnék mint a gyári és azzal ugyan ilyen jó lenne,mert ez nagyon túl van tólva de tételezzük fel,h a kocsi élete végéig számoltak vele úgy érthető, de nekem lényegesen gyengébb ragacs is jó lesz és akkor már nem akkora mumus a csere.
Zselé03-11-2018 21:45:48 // 112684
Köszi, reggel megnézem!
Csabi03-11-2018 21:33:12 // 112683
Pár hónapig nekem is csinálta ezt, és végül nem indult, ahogy neked. Míg vártam a segítséget,gondoltam megmozgatom az akku sarukat, rémlett valaki járt már így.
Bejött, megmozgattam a negatív sarut ami könnyedén elforgott, és jó lett. Hazaérve kilazítottam és lejjebb ütöttem óvatosan az akku csatlakozón,mivel az kúpos, így már nem forgott el, plusz megcsiszoltam reszelővel. Azóta is rendben van, nézd meg te is , hátha...
Zselé03-11-2018 20:59:34 // 112682
Sziasztok, utolért egy baj:

Néhány hete reggelente, illetve ha leállítás után hamar ismét indítanom kell, nagyon nehézkesen forog az önindító az első 1-2 fordulaton - aztán beindul. Ma viszont eljutottunk odáig a kisbolt előtt, hogy egy fél fordulat után katt és semmi. Következő probálkozásra sincs se kép se hang, aztán kulcs ki/vissza, nagy nehezen fordult egyet és beindult. Az akku új, töltésjelző nem villant még fel, jol gondolom vajon hogy csak az önindító lehet? Ez ilyenkor csere/ felujitás, vagy van valami banális típushiba amit meg kell nézni? Köszi előre is a segítséget!
Smith03-11-2018 16:50:06 // 112681
Tegyél rá egy nagy vízálló üzenetet, hátha arra jár a tulaj :)
stiv7003-11-2018 11:50:09 // 112680
Sziasztok
Nem tudja valaki kié az LMD-356 159es??
Össze van törve..1 éve áll zuglóba!
Lenne rá vevő!😉
Giuntini03-11-2018 08:10:17 // 112679
Ofinál vagy Erhardnál vedd! Ott olyan minőségű utángyártottat kapsz, ami jó. Bontót kerüld el, mert drágábban adják mint az újat. Tapasztalat!
Angelo Bianco03-11-2018 08:03:03 // 112678
Sziasztok!
Milyen márkájú hátsó ablakemelő szerkezetet érdemes venni Melyik bírja jobban mint a gyári? (és hol?)
Smith02-11-2018 23:18:32 // 112677
Nem tennék LED-et olyan helyre, ahol nehéz cserélni. Gondolj bele, ha ott a búra latt beszarik az egyik LED, és szét kell emiatt bontani újra...
fazek02-11-2018 22:20:43 // 112676
Az nekem is tetszik! De a lámpát szétbontani nem volt merszem. Habár most van 2 lámpám tartalékba,lehet hogy megpróbálom majd ;-)
Marseus02-11-2018 21:52:54 // 112675
Szerettem volna karikákat tenni a búra alá,de nem jön szét melegítéssel sem,így arra gondoltam,h veszek 1 másikat és azt hátha nagyobb szerencsével szét tudom melegíteni de 300k-val nem játszok bár nagyon tetszenek a led karikák.
RomeoOne02-11-2018 21:10:45 // 112674
A xenonos gyári 300k
fazek02-11-2018 19:58:48 // 112673
Szia! Miért akarod kicserélni? Én még nem értem a lámpacsere kálváriájának a végére, de azt tanácsolom ha le tudod rakni az autód 1-2 hétre, akkor inkább a lámpák felújítása a célravezetőbb. Nekem csak sima halogén,de így utólag már bánom hogy nem a felújítást választottam. A gyári halogén 75K /db,a xenon valószínűleg drágább. Az utángyártott olcsóbb de elég kompromisszumos választás.Nem úgy világít mint a gyári.
David | Centocinquantanove02-11-2018 18:43:03 // 112672
Fájó szívvel, de eladó lett:
klatty
Marseus02-11-2018 18:07:26 // 112671
Kb. a 11.000-től a 70.000 ig találok. Van tapasztalatotok,h melyik részén fogom megszívni ha a legolcsóbbat veszem meg?Nem találok különbséget csak gyártóban de ettől még lehet jó,h nem gyári v nem jól gondolom?
Marseus02-11-2018 18:04:30 // 112670
Sziasztok!
Első lámpákat szeretnék vásárolni 159 xenonosba,de árakban óriási a szórás visztont sehol nem térnek ki külön a xenonra. Mindkettőbe ugyanaz a lámpatest való csak az egyikbe projektor a másikba meg H7 megy?
gecsa02-11-2018 17:37:10 // 112669
De rég jártam erre, látom a dízelek még mindig hengerfejrsednek! :D :D :D
Erhard 242 (Pure Energy)01-11-2018 14:32:16 // 112668
47, GT-től vették :DDD
droberto01-11-2018 14:04:31 // 112667
Ez pedig az olcsó 60-70 ezres alu Pierburg:

(Az első 1.9 59-eket tudtommal ilyennel szerelték)
Tökre vicces a kidolgozási minőség, műanyag minden. De legalább nem basz szét mindent, ha széthullik, nem úgy mint itt.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.