Forum >> 159

droberto01-11-2018 13:59:51 // 112666
Ha valaki elmegy egy bontóba, halmokban áll a bontott foghéjas lapátos Marelli szívósor.
droberto01-11-2018 13:56:04 // 112665
A Marellibe is, csak ott két kis apró ponthegesztés van.
A tengely 5-ös lapolt szénacél köracél. A lapát rozsdamentes 0,6 mm vastag.



Túl vékony és egy idő után a rezgésektől elfárad majd eltörik a varrat körül a lapát.
Giuntini01-11-2018 13:23:43 // 112664
A Pierburgban a lapátkák is fémből vannak.
szelod901-11-2018 12:52:45 // 112663

Kép lemaradt
szelod901-11-2018 12:47:37 // 112662
Sziasztok! Valaki cserélte már a képen látható műanyagokat? Pattog a kuplung pedálom és ezeket kellene a rugóvègère rátenni, de nem nagyon jön össze. Esetleg aki csinált ilyet tudná tippet adni?
Zolibácsi01-11-2018 12:40:55 // 112660
háát ennyi pénzért elég jó volt...reggel megnéztem, rosszul is lettem. 1,2 misi volt az ára
Shadin01-11-2018 12:20:07 // 112659
Már el is vitték? Nem találni a hirdetést.
donpepe901-11-2018 08:57:54 // 112658
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_1_9_jtd_8v_progression-13246177 Üdv Ismerős ez az autó valakinek?
droberto31-10-2018 22:37:43 // 112657
Aki ezt mondja nem látott még hengerfejet. :)
droberto31-10-2018 22:35:54 // 112656
A Pierburggal nincs nagy baj, az csavarozva van, de a Marellin elfárad a ponthegesztés és beszívja a lapátot. Típushiba. Sajnos én is már csak Marellit kaptam. Lecsavoroztam és a csavart hozzáhegesztettem a tengelyhez. Így nem esik le:
esvé31-10-2018 21:52:12 // 112655
Béci, köszi szépen...akkor szellőztetek tovább:D
yani🍀31-10-2018 21:16:51 // 112654
Béci Ɨ|ѯ31-10-2018 21:09:39 // 112653
Szerintem a bőr nem szívja be a cigi füstöt. (Legalábbis ifjabb korom kocsmás élményeire vissza emlékezve, csak a bőrkabátom nem lett büdös). Valószínűleg inkább az egyéb kárpitok lettek büdösek, ha pár hét alatt nem szellőznek ki, akkor valami kárpit tisztítóval kéne megpróbálni.
Smith31-10-2018 20:07:51 // 112652
Ugyanilyet vettem 5000-ért :) Párszor már megmentette a csomagtartókárpitot...
yani🍀31-10-2018 18:50:36 // 112651
"- Ezt tudod mennyiért vettem?
- 6000
- Boltban mennyi?
- 22000"
ott221731-10-2018 11:30:23 // 112650
Én amikor vettem az autóm 180e -nél "kicsit szétszedtük , és már hiányzott egy lapát ,egy pedeg rendesen lógott. A hiányzó lapát helyen a dugattyú tetején látszott is a nyoma .A lapátot már nem találtuk.
Szergej31-10-2018 10:47:54 // 112649
A baj itt azert mas a müanyag szívósornál, mert a villynymotor egy műanyag fogaslécet mozgat ami burkolva van, a fogasléc mozgatja az örvénylapátokat, amik végén szintén műanyag fogazat van, ami a legkisebb szorulástól is elnyalódik. A kocsi nem jelez hibát csak egy- kettő vagy akkár az összes örvénylapát nem nyilik. A motor attól ugyanugy mozgatja a fogaslécet!
Szergej31-10-2018 10:30:38 // 112648
A műanyag szívósornàl belül van a mozgató mechanika. Az nem olyan mint a fém házas, hogy leakasztod és rögzíted!
Liquid31-10-2018 10:19:46 // 112647
A tuti az ha nem csak lekötve vannak, hanem dugózva is.
Viszont ha le van kötve akkor nem fog mozogni, szorulni satöbbi, tehát ha egyébként nem szednéd szét akkor felesleges csak ezért szétszedni, viszont ha le van szerelve akkor én ledugóznám.
Lapát leválásról eddig 1 esetet tudok, egyáltalán nem nevezhető általánosnak.
antonov31-10-2018 09:52:31 // 112646
Köszönöm! Hátránytól nem félek, csak azt hittem ezt a szívósort nem veszélyezteti a leválás. De akkor mégis...
Szergej31-10-2018 09:35:04 // 112645
Szia. A műanyag szívósornál, még inkább ajánlott a “ledugozás” a lapátok nagyon könnyen megszorulnak, illetve az a fő baj, hogy csak ponthegesztve vannak a tengelyre,ami könnyen leválik. Manky is azt mondta, hogy semmi hátránya sincs a lapátok eltávolításának, csak előnye.
kispusi8931-10-2018 09:17:20 // 112644
Esetleg 3D bérnyomtatás? Már elég sok cég folglalkozik vele, és nem olyan nyagy darab lehet pár ezer forintból megúszod.
kispusi8931-10-2018 09:14:23 // 112643
Köszönöm szépen mindenkinek a válaszokat! Nem mondom, hogy megnyugtattatok, de most már legalább tudom lelkiekben mire legyek felkészülve :)
antonov31-10-2018 09:07:36 // 112642
Kis segítséget szeretnék kérni. Kicsit meg vagyok zavarodva szívosor ügyben. A műanyag szívósoros (55202680) 1.9-nél is érdemes ledugózni a terelőlapokat vagy ott nincs ilyen veszély?
Zolibácsi31-10-2018 09:02:28 // 112641
Ünnep nap van :) kicsomagoltam a kocsit, hogy meg mozgassam.
mmmcsongor30-10-2018 22:37:05 // 112640
kösz az infot, hát akkor úgy néz ki nem lesz más választás...
droberto30-10-2018 22:30:05 // 112639
Nem akarlak elkeseríteni, de szerintem örülj neki ha ennyiért tudsz venni.
A gyári új, és éppen ezért (is) a bontott ára egy vagyon.
mmmcsongor30-10-2018 21:33:32 // 112638
Kösz Yani, a kapcsolóm működik, csak a keret tört el körülötte. Szóval reménykedem benne, hogy hátha nem kell egy 10-est adnom csak a műanyag keretért.
Liquid30-10-2018 20:42:56 // 112636
A Brera futóműve gondolom kb. ugyanaz mint a 159-é. Az pedig azé bírja a gyűrődést. Az enyém 210e km-nél lett cserélve és gyári volt. TI 19-es kerekekkel.
mmmcsongor30-10-2018 20:33:06 // 112635
Sziasztok Cartársak,
bevallom sokat olvasgattam már az alfaamore-n, de most postolok először, szóval nem is biztos, hogy jó helyre.
Egy olyan problémám van, hogy eltört az ülésfűtés kapcsolón a műanyag keret. Esetleg kallódik-e valakinél egy felesleg? Szívesen megvásárolnám vagy fizetek érte pár sört, kinek melyik valuta a jobb. :)
Vagy van-e valami ötlet, hol tudom beszerezni?
kösz
Szergej30-10-2018 20:13:37 // 112634
Szia. Ha muanyag szivosorra gondolsz. Van egy hibátlan darabom,lapátlanítva.
olahzolee30-10-2018 19:28:07 // 112633
ha a szívócsonkra gondolsz, igen drága móka, nekem most volt cserelve 2.0-n 130E+ munkadij volt ("műanyag tetejű")
Gabiami30-10-2018 19:02:53 // 112632
Jó kérdés, szerintem a gyári, 1.9 jtd 150 loero 2008.
Annyit mondott a szerelő, hogy múltkor a beszerzési ára 170 körül volt az alkatrésznek.
Erhard 242 (Pure Energy)30-10-2018 18:50:32 // 112631
milyen van fent fém vagy műanyag?
Gabiami30-10-2018 18:45:10 // 112630
Sziasztok! Múltkori turbó problémám, kiderült a turbó jó, viszont a szívócső modul kuka... Esetleg ötletek, hogy tudom ezt megoldani mondjuk kb 150.000 környékén, elvileg iszonyat drága az alkatrész..??
Zolibácsi30-10-2018 18:04:41 // 112629
Olvasd el a blogom. Hengerfej repedés megelőzés? Hát ha egyszer el fossa magát bárhol a hűtő rendszered akkor borítékolható a hf repedés a korai verzioknal
Süti15930-10-2018 18:02:02 // 112628
Ui.: de ha ezeket mind figyelembe veszed, akkor nem ér meglepetés és lesz cserébe egy szerethető autód amibe élmény beleülni 😊.
Süti15930-10-2018 17:55:04 // 112627
Szia,

kettős-tömegű lendkerék, ez kilométer függő, de amennyiben hozzá kell nyúlni akkor kuplung és kinyomó csapágy is bejátszik, Ha Ausztriából jön az autó, akkor 90%,hogy korrodált a bölcső, hátsóhíd, hátsó lengőkarok és minden gyengén kezelt fémalkatrész a kocsi alján. Átéltem az enyém is Ausztriából származik, Csodálatos hazai utaknak köszönhetően a futóműben is várható a lengőkarok cseréje, a felújító készlet szerintem felejtős hozzá. Legyen egy jő megbízható szerelőd, mert tapasztalatom szerint nem nagyon szeretnek hitványulni. Vagy nem szeretik a kihívásokat vagy nem értenek hozzá.

Üdv,

Kornél
WarbiRunner (Gyuri)30-10-2018 17:40:09 // 112626
Szia! Szerintem ezek közül a hengerfej probléma a necces, mert nincs már hozzá alkatrész. Próbálj 2009 utáni példányt venni, azok állítólag jobban bírják. Remélem :-)) Az egr nem nagy ügy, a pillangó szelepeket eltávolíthatók, vagy cserélhetők, ezekre van megoldás. Nem két fillér nyilván, de nem egy harakiri. Egy egr kiírással pedig hosszabbítható a szívócső élettartama (és a map szenzoré is).
kispusi8930-10-2018 15:44:39 // 112625
Sziasztok!
Brerás topikban tettem fel pár kérdést (vásárlásra készülődök), egy ottani cartárs ajánlotta, hogy tegyem fel itt is őket, mivel itt nagyobb eséllyel kapok válaszokat. Onnan másolva:
"Egy 2.4 jtd, manuális váltóval lenne a kiszemelt. A neten keresgélve az alábbi költségesebb hibákra vagyok felkészülve: szívósor kokszosodás (ezáltal EGR, pillangó szelepek megszorulása), kormánymű problémák, illetve pár helyen láttam említést hengerfej repedésről. Van valakinek tapasztalata, hogy ezek mennyire jellemzőek, odafigyeléssel és karbantartással mennyire megelőzhetőek, illetve ha már meg van a baj, mennyire kell mélyen a zsebbe nyúlni ezen hibák miatt. Esetleg még egyéb költséges kiadásokra számíthatok?"

Válaszaitok előre is köszönöm!
Üdv, Máté
esvé30-10-2018 14:54:41 // 112624
Sziasztok,
bőrüléssel kapcsolatban plíz help.
pár hétig cigifüstös helyen állt az autóm, sajnos nyitott ablakkal és a bőrülések (TI) eléggé átvették a cigiszagot.
Tudtok ajánlani valamit hogyan tudom gyorsan eltűntetni? áttöröljem valamivel?
Szellőztetés és illatosító már megvolt :D

előre is köszönöm:)
WarbiRunner (Gyuri)30-10-2018 12:30:52 // 112623
Megnéztem már párszor, 13:30-nál van az esszenciája :-D Kicsit néha túl ömlengi, de ott az az "előzni akarok" aztán bekönyököl az ablakba az nagyon adja :-DDD Nekem az a pár másodperc egy az egyben a 146 féle Alfás feeling.
Áhh.. akárhányszor megnézem ezt, rám jön a bizsergés, hogy qvára ki kéne már próbálni egy ilyet... valahol ki kéne bérelni, hogy ne üljenek mellettem, csak autózhassak egyet :-D
WarbiRunner (Gyuri)30-10-2018 12:08:39 // 112622
Igen, ez beválik, tapasztaltam :-) Én is előre menekülős típus vagyok :-DD
RomeoOne30-10-2018 11:49:09 // 112621
Giulia topik, 6513. :)
Erhard 242 (Pure Energy)30-10-2018 11:18:25 // 112620
220 1 percig és elmarad legalább is a dízelek többsége :DDD
Szabister30-10-2018 10:30:06 // 112619
RomeoOne30-10-2018 10:27:49 // 112618
De ha 180-al is utánad megy, mit csinálsz? Azért nem esik jól tartósan 200 fölött autózni. Én legalábbis 5-10 percig szoktam max.
Erhard 242 (Pure Energy)30-10-2018 10:21:42 // 112617
jah az ilyet előzöm nem szeretek játszani :P
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.