Forum >> 159

Vittorio15902-06-2018 23:27:22 // 109166
Figyi áll a gázolaj a befecskendezők tővében... tök egyszerű, az egyik ráfolyó cső nem lett renedesen ráhúzva...én is jártam így 😉
Bontott befecskendezők...hmmm...kaptál róluk Bosch pad utáni teszt eredményt? Korrekciókat nézték? Ha 1-2 rossz könnyen kiszúrható.
Egr-t valóban szinte kötelező lefalazni és kiírni...ez egyszerűen ilyen az 1.9
Dpf, vizzel kimosni???!! Sterimobbal csinálták gondolom...ehhhh.

Befecsiket bevizsgáljuk gyári Bosch padon, dpf-et kimossuk, méréssel együtt adjuk vissza.

turbo-tec.eu keress engem nyugodtan
Haddel02-06-2018 22:20:37 // 109165
Na tessék,itt a megoldás !
tesznye02-06-2018 21:30:18 // 109163
Remélem most sikerül. Köszi Piritu!




Piritu - 1.000.00002-06-2018 21:16:05 // 109162
"tallózás" kiválaszt "feltöltés.
Majd a kép alatti behajtani tilos tábla melletti ikonnal beteszi oda, ahol a kurzor van.
tesznye02-06-2018 21:13:09 // 109161
https://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1527966636-12720-22530-forum.jpg
https://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1527966659-12720-58577-forum.jpg
https://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1527966686-12720-33564-forum.jpg
https://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1527966706-12720-71180-forum.jpg

És még annyira nyomorult vagyok, hogy képeket sem tudok beszúrni....
Lörke02-06-2018 21:09:53 // 109160
Már megadta magát a gömbfej komolyabb ütésekre. De köszi az infot, hogy ez a kinyomó egy bevált típus.
tesznye02-06-2018 21:06:19 // 109159
Sziasztok!

Arra az apró problémára keresek megoldást, hogy szar a kocsim. 159 1.9 JTDM 150 ló. Végérvényesen el vagyok keseredve és kezdek komolyan a felgyújtásán gondolkozni.

Az egész ott indult még novemberben, hogy mikor kicsit jobban kihúzattam, akkor kidobta a MAP szenzort hibának és megbutult a kocsi. Szerelőnél hibakód kiolvas. MAP hibakód. Tiszta olajsár volt. Féktisztítós pucolás közben letört belül az érzékelő. MAP kicserél. (1. kép, ami benne volt, 2. amire ki lett cserélve.) Bosch oldalán a második képen szereplőt írták gyári belevalónak. Vész üzemmódba már nem kapcsolt, de elkezdett többet fogyasztani.
Karácsony előtt leégett a generátorom. Kapott egy gyári felújítottat.
Január végén nehezen akart elindulni. Két nap múlva beülök, indítok, örülök, hogy minden klassz. Járattam kicsit, indulásnál gázadásra nem reagált. Padlógázra is maradt alapjáraton. Kicsi melegedés után elgurultam a szerelőmhöz. ( nem nyúl olaszhoz, csak az ezeréves kapcsolat miatt megnézte) Légtömegmérő hibát írt. Megrendelték a gyárit, betették, de nem javult semmi. Cserébe elkezdett fulladni. Visszatették hát az eredetit. EGR-t levették és megpucolták. Már a próbaút során kb 300 méter múlva vészüzemmódba kapcsolt. Erő nem volt, lassan pörgött fel a motor. Orosz cartárs javasolt egy szerelőt. Elvittem hozzá. Rádugták gépre. DPF el van tömődve, kényszerített regen sem indult el. Félparaszt módszerrel részecskeszűrő leszerel, levegővel kifúj, vízzel kimos, hátha elindul a kényszerített. így is lett. Kérdeztem a szakit, hogy turbo nyomásnak milyennek kellene lennie, mert sosem volt előtte dízelem. Rákukkantott.Homlok dörzsöl, géptető kinyit, szívósor füstöl..... Volt rajta egy lyuk, amin okádta a füstöt. nincs mese, csere. Kétkomponensű ragasztóval lyuk betöm, megköt. Aznap haza kellett mennem vele, mert már éjfél volt. 2 nap múlva kb 80 kilométerrel később visszavittem. Ha már úgy is meg van bontva, akkor cseréljünk vezérlést kompletten meg olajat is. így is lett. (3. kép régi lyukas szívósor.) Kicsit már csattogott a motor. Töltöttek bele azt hiszem T2 olajat. Attól majd halkul. Azt a tanácsot kaptam, hogy falaztassam le az EGR-t és vetessem ki kiírással a DPF-et. Kértem gondolkodási időt. Használható volt az autó.
Egészen múlt hét szerdáig, amikor is az M0-ról a kistarcsai kihajtó körforgalmában leállt az a vas. Mikor lefulladt viccesen kiírta, hogy végzetes hiba, azonnal állítsam le az autót....
Sokadik próbálkozásra elindult. Megint lassan pörgött fel. És botrányosan csattogott. Hazakocogtam vele.
Fórumolvasás és szerelőkeresgélés után ajánlottak egy régi SPQRes szaki. Elvittem hozzá. Mondta,hogy szar az EGR. Vittem bele Pierbourgot. Másnap megvígasztalt, hogy szarok a porlasztók 3 legalább. Kapott bontottat, bevizsgáltat. A szaki szerint. Ezek után nagyon nehezen indult, csattogás valamelyest tompult. Mondta emberünk, hogy használjam, majd meglátjuk milyen. Ha szar vigyem vissza.
Sógorom, akitől vettem a kocsit tavaly augusztusban éppen itthon van gyereklátogatóba. Meglehetősen ég a pofája a dolog miatt. Ma kinyitottuk a géptetőt és a 4. képen látható látvány fogadott. Okádja ki a gázolajat valahol, csattog és nem indul. És ez ma betette a kaput. alig 10000 km kocsikázgatás után túlzás nélkül lassan többet költöttem rá, mint amennyiért vettem.
Volt még hátsó rugó csere, stabpácák, féktárcsák+betét, jobb első lengőkar. Az már nem is nagyon bosszant, hogy a jobb oldali küszöbrohadást megcsináltattam egy nagyobb műhelyben. Természetesen üregvédőzve.... Azóta egyszer visszavittem, mert kezdett hólyagosodni. Megcsinálták gariban. Ugyanott elindult megint....
Az autóban 170 eKm van, valóban vezetett svájci szervízkönyvvel.

Van ötletetek, hogy hova forduljak?
https://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1527966117-12720-94776-forum.jpg

https://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1527966128-12720-57364-forum.jpg

https://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1527966137-12720-85765-forum.jpg

https://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1527966161-12720-57720-forum.jpg
berobbantam02-06-2018 19:36:08 // 109158
Szia
Én beballagtam az skf csapágyboltba és mondtam hogy kell egy gömbfejkinyomó.Elsőre kínáltak yatot.Mondtam olyan kell amivel azé dolgozni is lehet nem csak szívni.Hoztak egyet asszem 9000-ért.Elégedett vagyok vele.
https://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1527960700-10503-27606-forum.jpg
Jani721202-06-2018 18:18:14 // 109157
nem baj, ha van gömbfej kinyomó, de ha nincs az sem tragédia, ez lett volna a lényeg :) a másik, hogy folyamatosan menetesszárat írsz a gömbfejre ezért vagy félreérthető. ha jól értem :) mármint, hogy a gömbfej csavarját menetesszárnak hívod
Lörke02-06-2018 16:56:37 // 109156
Olvastam... Hát azért nekem kettőnél jóval többször kellett ütni, nem is kicsit, mire kijött. Pedig be volt fújva bőven csavarlazítóval. De látod, más is használt lehúzót.
gecsa02-06-2018 16:46:40 // 109155
109117 hsz.

Nem kell lehúzó.
Lörke02-06-2018 16:42:09 // 109154
Onnan kezdődött a félreértés, hogy mikor alu-t írtam, azt te a lengőkarra értetted...én viszont a csonkállványra. Bocs a hiányos megfogalmazásért és a hiányos adatok (nem írtam, hogy Ti futómű) miatt :)
Lörke02-06-2018 16:32:13 // 109153
Te is csapágylehúzóval (gömbfejkinyomóval) szedted ki a gömbfejet. Na hát ez volt a legelső kérdésem, hogy ki milyen lehúzót használt :)
Gergő02-06-2018 16:28:01 // 109152
Ez nem a piros SW?NPG rendszámmal?
Lörke02-06-2018 16:24:27 // 109151
Szerintem te értesz félre engem az elejétől fogva :) Én a lengőkar gömbfejet akartam kioldani az alu csonkállványból, csak a menetes szár be volt szorulva a csonkállványba. Eleinte nem mertem nagyon ütni a csonkállványt (ezért kellett volna a gömbfejkinyomó vagy a melegítés), aztán mertem jobban ütni és kijött. Tehát nem akarok én semmit kibontani a lengőkarból :)
Laca6202-06-2018 14:25:37 // 109150
Szia ! Olvasd el a blogomat,Én otthon,akna nélkül cseréltem felső lengőkart párban,kb 1 óra alatt.
gecsa02-06-2018 13:48:35 // 109149
Továbbra sem értelek, hogy a lengőkar cseréjéhez miért kellene a gömbfejnél az alu rész felől bármit is melegíteni, vagy megbontani. 3 csavar fogja az egészet, és kb kiesik magától.
Tommaso 15902-06-2018 13:26:36 // 109148
Üdvözlök Mindenkit!


Az autóvásárlás után felmerült a tetőcsomagtartó téma, de annyiba is maradt...

Most viszont a nyári kiruccanás miatt már lépnem kell, kérdésem az, hogy tetőkorlát nélküli 159 SW-re mit ajánlanátok évi 1-max 2 alkalomra?

Nem vagyunk nagy világlátók így a Thule-t nem akarom megfizetni, bár a tetőboxom az...

Amivel szimpatizálok az a Menabo alu, ovál rúddal, 27.000 ft, de egyik ismerősöm azt mondta aki forgalmazott ilyet, hogy vannak típusok amikre nagyon nehéz feltenni, 159-re nem adott még el, ő a Cube Totus-t ajánlaná, de az szögletes és az alu rúddal 45.000 ft...


Vagy ha valakinek lenne valami gyári eladója akkor akár az is érdekelne :-D

Előre is köszönöm a segítséget!
Lörke02-06-2018 07:11:02 // 109147
Mert felső lengőkart cserélnék és kiszedném a féltengelyt.
gecsa02-06-2018 06:16:51 // 109146
Attól függ, milyen hibákat tárol.
Haddel02-06-2018 05:43:29 // 109145
Megjött a rugóm Autodokitól. Holnap neki állok kicserélni.
quasimoto02-06-2018 02:37:53 // 109144
3.2JTS neha kigyullad a motorlámpa olyankor csökkent teljesítményen működik aztán minden oké és megy tovább. Mi lehet a nyűgje?
'''''01-06-2018 21:43:27 // 109143
Én megmostam így biztos esni fog. :-)
Egyébként felénk épp villámlik.
Smith01-06-2018 20:15:34 // 109142
Egesz heten nem esett, ma melo utanra terveztem a puccantast a holnapra. Szerintetek esik?????? Moso is bezart egy oraval hamarabb azt is beszoptam. A sors nem akarta hogy ez az auto holnapra tiszta legyen.
gecsa01-06-2018 18:09:57 // 109141
Az alu, de miért is kellene azt a felét melegíteni, vagy szétszedni?
Lörke01-06-2018 17:50:56 // 109140
Bocsánat. Azt nem írtam, hogy Ti-ről van szó.
Lörke01-06-2018 17:47:43 // 109139
Amibe csatlakozik a felső lengőkar gömbfej menetes szára, amibe bele vannak préselve (vagy öntve) a jelek az nem alu? Akkor miből van? Mágnes nem tapad rá. De azóta már kiszedtem a gömbfejet. Nyílván a menetes szár felől, nem a lengőkarból akartam kivésni :D
gecsa01-06-2018 17:27:35 // 109138
A csonkállvány nem alu. Mi a menetes szár felől szoktuk szétszedni. :) a szár sem alu. ;)
psychoati01-06-2018 15:24:52 // 109137
Közben megtaláltam. Így képről nem látni durva dolgokat, remélem ti sem találtok :-)
psychoati01-06-2018 15:18:21 // 109136
És találtatok valami rendelleneset? Képek vannak?
Shadin01-06-2018 14:24:22 // 109135
Szétkaptam! Droberto beugrott, ketten már bátrabbak voltunk :-)
Lörke01-06-2018 14:20:18 // 109134
Hát ez, és a kormány összekötő is ebben van benne. Csak jól emlékeztem.
WarbiRunner (Gyuri)01-06-2018 13:58:11 // 109133
Sámsoni út - Kassai út sarok nem rossz, oda járok egy ideje. Vagy kintebb a Sámsonin, pontosabban a Kőrösi Csoma u. 2 alatt nem rég nyílt állítólag egy Ehrle, én is tervezem meglátogatni.
ProdyG01-06-2018 13:06:26 // 109132
akkor amit írtam :)
RomeoOne01-06-2018 12:40:40 // 109131
Jajj, bocsi, lehet nem voltam egyértelmű. Nem ilyenre gondoltam. Hanem ahova beállok, bedobom a 100-asokat és a szórófejjel lemosom.
ProdyG01-06-2018 12:19:18 // 109130
Esetleg őket felhívhatod, egyeztethetsz velük időpontot, ha szükséges, őket sokan szeretik:
Mester Mosó
Haddel01-06-2018 12:13:45 // 109129
F1 autómosó menő volt mikor még ott laktam.
ProdyG01-06-2018 12:13:05 // 109128
Önkiszolgáló mosó van elég sok helyen (én az Auchan mellettit ajánlanám, én mindig oda járok), profibb mosó szintén sok van, de azoknál (ahol eddig én voltam) általában várni kell sokat / előre be kell jelentkezni ilyesmi... Én emiatt az önkiszolgálóba járok. Ha van törlőkendőd stb..., akkor ott is meg lehet szépen csinálni. Vagy öltönyben most nem akarsz csápolni? :D
RomeoOne01-06-2018 11:57:27 // 109127
Debreceniek! Hol van Debrecenben jó autómosó, mondjuk Ehrle vagy hasonló szintű?
Szombaton 150 km megtétele után le kéne gyorsan mosni a bogarakat a kocsiról, ha már esküvői menetet vezet meg lányt kikérni megy, patika legyen, hogy a légy megcsússzon rajta.
Corben01-06-2018 08:23:10 // 109126
Szia,

Nekem gyári lengőkar van, cserélt szilentekkel.
A gömbfej hibátlan.
Alapból a cserélt szilent nem bírt 10.000km-t, elkezdett recsegni, kopogni.
Viszont másodjára ugy raktam bele az újat, hogy szétszedtem az új szilentet, és megcsináltam zsírzógombosra ( furat+menet a lengőkaron, furat a szilentben + horony a perselyben)
Ez volt 4 éve, azóta fasza. Évente egyszer zsírzom.
Corben01-06-2018 08:09:43 // 109125
Szia Shadin,

Biztos, hogy nem gondolkodnék rajta.
Alapból, a teknőben is felhalmozódik sok fém reszelék, + legalább látod a hajtókar csapágyak állapotát, de ami a legfontosabb, mindenképp megnézném, és kipucolnám a gyűrűhornyokat.
Innen már nem nagy meló, kitartás ;-)
droberto01-06-2018 00:03:30 // 109124
Ez a forma még most is csak alig öregedett.
Ezzel a mocival azért szedi a lábát. :)
Gratula.
gecsa31-05-2018 22:25:39 // 109123
Lemfördert emlegetik inkább, ha a minőség is számít. Kibírhatja a gömbfej, de kevés esélyét látom. Magyar utakra szerintem mindegy. Az mindent kinyír. Ha kicseréled a szilentet, meg a gömbfejet is felújíttatod, árban kb ugyanott leszel a végére, csak csináltál a 10 perces munkából egy kicsit többet.
Piritu - 1.000.00031-05-2018 22:04:59 // 109122
A jövő héten kétszer is megyek arra, majd ránézek :-)
Márió15931-05-2018 21:50:58 // 109121
Sziasztok! Új használt Alfámmal kapcsolatban szeretném a segítségeteket kérni. A bal felső lengőkar belső szilentjei kopognak (rángatásra is). Láttam, hogy kaphatóak külön, de itt a fórumon és blogokban nem láttam senkit, aki csak a szilentet cserélte volna. Tudom, hogy úgy kell ki és be préselni, megvan hozzá minden, nem az első alkalom lenne. Kérdés igazából az lenne, hogy érdemes csak azokat cserélni, vagy a gömbfejek is a végüket járják már ilyenkor? Legtöbbször a TRW típust említitek. Az a legjobb, érdemes mindig ezt választani? Segítséget előre is köszönöm!
gecsa31-05-2018 21:25:49 // 109120
A lengőkarok nem szoktak gondot okozni, a stabpálcánál jellemzőbb, hogy rárohad az anya a szárra.
VKG699!!! (4x156+75)31-05-2018 21:23:27 // 109119
Tegnap még be volt csomagolva :) De láttam.;)
Giuntini31-05-2018 21:15:58 // 109118
Csöri azt mondta, hogy ez a most érkezett hengerfej úgy néz ki jó lesz. Ez is 166-é. Jövő héten nekiáll az autómnak! Szurkoljatok, hogy valóban jó is legyen!
Jani721231-05-2018 19:59:25 // 109117
kétszer megütöd oldalról egy egyenest a fej csavarjára, tuti kiugrik, nem szoktak ezek összerohadni.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.