gyml06-04-2018 13:27:26 //
107697
Sziasztok!
A 2,2 jts motorral szerelt 159-esek tulajával szeretnék egy infót megosztani. Talán az 1,9 Jts-re is érvényes lehet.
220ezer km felett járunk és már megnyúlott a lánc az autóm motorjában ezért cseréltetni akartam. Sok helyen elég nagy számokat mondtak, ezért elkezdtem magam utánajárni.
Ilyen esetben nem elég egy sima lánccsere (ami ugye olcsó és az eladásra szánt autókban történik) hanem a komplett vezérlést kell cserélni, különben az elkopott fogaskerekek miatt 10-20 ezer után ugyanolyan lesz a lánc.
Én a következő megoldást találtam a legoptimálisabbnak: Rendeltem a FAI-tól egy TCK3-at és TCK5-öt. Ez a kettő lánc és egyéb tartozékkészlet kell a motorhoz, viszont ebben a vezérműtengely fogaskereke a vezérműtengelyállítás nélküli opelekhez passzol.
A vezérműtengely állítókat pedig az USA-ból rendeltem eredeti GM alkatrészként. Tehát ez gyári új!
Így a teljes szett ára kb 130 ezer huf. Ha ez megint 220 ezer kmt elmegy akkor nem is volt drága. :)
Fiat márkaszervízben progressziv kedvezménnyel 500 ezer körül lett volna... És én is a gyári GM vezérműtengely állítót vettem meg. (Csak ez kerül a márkaszervízben 160 ezerbe)
FRC06-04-2018 13:16:34 //
107696
Igen van belsőkapcsoló a mennyezeti világításon. Én is az gondolom, hogy nem a kábelkorbács, mivel a központi vez egység elől van és az küldi a jelet.
Nekem az fl előtti az kulcs és belső nyitós volt, az fl utáni kulcs meg gombos a jel hátul.
Smith06-04-2018 12:41:46 //
107694
Ha a kábelkorbács a baj, akkor szerintem semmivel nem nyilna.
tirex06-04-2018 12:34:41 //
107693
Van az sw-n belsőnyitó?
ZoliNix06-04-2018 12:31:04 //
107692
Előfordul ilyen. Nekem hidegben egyáltalán nem nyitja a belső gombbal, meg össze-vissza működik a belső világítás is. Kicsit várok hogy melegedjen, ha nem javul meg, akkor megnézem a "csillárt".
elvásott a kábelkorbács az ajtó meg a bódé között.
FRC06-04-2018 10:34:36 //
107690
Csomagtér nyitás gondom van "SW" csak távirányítóról nyitja az ajtót, a belső kapcsolóról nem. Kapcsolót kimértem, az jó.
Esetleg ötlet?
Helyes :-) Fingers crossed. Várjuk a fejleményeket!
Liquid06-04-2018 08:59:37 //
107688
Na jólvan :)
Remélem innentől már csak felfele fog ívelni a dolog.
Smith06-04-2018 08:48:39 //
107687
Megvan :)

Smith06-04-2018 08:47:17 //
107686
Ami most van, az is MAK és nincs alatta nyomtávszélesítő, még Erhardtól vettem.
Amit néztem a MAK shopban azok dedikált 159 felnik a megfelelő évjárat alapján, bármit is jelentsen ez :D De számomra azt jelenti, hogy tudomásuk van róla, hogy nagy a fék.
Èn meg hazaertem tőle :-)
FRC05-04-2018 23:28:51 //
107683
Én is így tudtam, de elvittem a felnit a céghez aki erre szakosodott. Colorsztatik.hu. megkérdeztem így vállalják'e. Mivel gyári szinterezett, amúgy 1éves a felni, hibátlan állapotú a festés most is. Csak nem tetszik, hogy ezüst szűrke.
Mondták, hogy mossam le a rajta levő fékport és vigyem vissza. 200'c kiégették és visszaadták hogy lemaszkoljam, holnap viszem vissza. Jöv, hétre csinálják meg.
Ha elkészül, teszek fel képet.
Smith05-04-2018 21:12:54 //
107682
Na mégiscsak elearnözök :) Olyat találtam, hogy a master headlampba van speed signal is... na az vajon minek oda? Mit csinál azzal a lámpa?
Szia!
Ha eddig elhanyagolták a bőrt akkor érdemes először egy erre szakosodott helyre elvinni, utána, pedig szinten tudod tartani otthon is rendszeres tisztítással és ápolással. Nekem 156-ba volt elhanyagolva a bézs bőrbelső, patikán megcsinálták, én már csak szinten tartom. Például egy fekete bőrülésen alig látszik, de rengeteg kosz le tud jönni. Ott a szakit adott is egy gyors felvilágosítást bőrápolásról. Én például autoglym termékeket használok, de még úgy is ajánlanak a többiek is termékeket :)
Nekem ez a cég csinálta (törökbálinti műhelybe vittem).Blogomba van róla egy bejegyzés is, előtte-utána képekkel.
Link
SWut05-04-2018 20:34:24 //
107680
Sziasztok!
A bőr ülések ápolásához milye ápolót használtok? Érdemes nekiállni otthon, vagy keressek inkább valami erre szakosodott vállalkozást?
Festeni nem akarom. csak tisztítani és "felfrissíteni"
Köszönöm a segítséget.
MateE3e05-04-2018 20:03:20 //
107679

Élő diag róla.
Smith05-04-2018 18:22:11 //
107678
Az én tudomásom szerint is így szintereznek, szóba sem jött, hogy ne kellene fémtisztára letisztítani.
Ahol először kérdeztem, ott nem homokszórnak, csak porfestést csinálnak, de azt mindenre, komplett szerkezetekre, nem csak felnire. Ott rögtön közölték, hogy a FÉMTISZTA felületet nekem kell biztosítani. Szóval ebből arra következtetek, hogy a festékre nem festenek rá mégegyszer :)
Más kérdés: valakinek nincs kéznél a fényszóró csatlakozó lábkiosztása? A soklábú, kör alakú csatlakozó kiosztása kellene. Tudom elearn, de hátha valakinek kéznél van :) A tompított, és a helyzetjelző pozitívjára lenne szükségem.
Shadin05-04-2018 18:16:04 //
107677
VGT felé sincs valami fals levegő a vákuum rendszerben, vagy nem szorul a VGT maga és ezért későn reagál a terhelésváltásra?
MateE3e05-04-2018 18:01:59 //
107676
Nincs fals levegő sehol,map kitakarítva.Hibakód mentes a kocsi teljesen.
MateE3e05-04-2018 18:01:11 //
107675
Gyárival is csinálja,ahogy teszünk rá annál jobban érezhető.
yani🍀05-04-2018 16:54:23 //
107674
Nem tudom Szegeden,hogy szintereznek, de máshol azért kell leszedni a régi festéket, hogy az új egyenletesen terüljön. A festeni kívánt dolgot egy magas potenciálra hozzák. A beporlasztott porfestés ér a sztatikus elektromosság oda vonzza a festeni kívánt felületre.
Ebből következik, hogy ha régi festék rajta marad, akkor ott a felület kvázi “szigetelt” nem vonzza a festékport. A festék kb.200 fokon először megfolyik, majd megkeményedik.
gecsa05-04-2018 16:39:29 //
107673
Nem fekete az, kárbunbú van! :D
FRC05-04-2018 16:21:16 //
107672
Én maszkolom körbe a felületet amit polírnak hagyok. Egyébként a mostani festés is gyönyörű, de mégsem tetszik az ezüst... Szerencsémre a jó állapotának köszönhetően nem kell előtte lehomokoztatni, így is rá tudják szórni a szintert. 5eFt ért csinálják darabját itt Szegeden.
Et gyárilag 41, de a nagyfékesnél tök mindegy mert kb 10garnitúra felnit próbáltam és mind beleér a küllő a nyeregbe. ez is beleér 3mm. így kap 5mm alu nyomtávszélesítőt. Ez gyárilag ET38 8J.
Kazes☻05-04-2018 15:27:48 //
107671
Naaagy grat! :D
Páva mód ON
Hihetetlen, hogy nyári kerékkel mennyien megnézik..
Ősszel nem is néztem, de gumi csere következik. Felrakták
nekem most a régi szettel, jövő héten jönnek az új gumik.
Az elsőkön még van egy szezonnyi minta, de ezzel nem variálok,
csere mind a négy.
A következő pedig egy polírozás lesz, ráfér már. Persze ha nem
lesz hengerfejes :-D
az de nem váltóhibás :DDD
Et 41.
Ne aggódj, ilyen feketére fújt, felpolírozottat nem is nagyon fogsz olcsóbban felújíttatni. Nekem is ilyen a nyári, úgy félek a padkáktól, mint a tűztől. Egy szezont már sikerült sérülésmentesen végigcsinálni vele, remélem így marad ez idén is. Ez, ha egyszer megsérül, akkor úgy marad, mert emberi áron nem csinálja meg senki.
A porfestés, szinterezés az más téma. Annak nem ilyen a végeredménye.
Smith05-04-2018 12:40:13 //
107667
Hol csinálnak ilyet? És mennyiért?
Nekem is a télieket kellene kicsit felújítani, de az kb. ilyen:
Ettől meg mindenhol a fejüket fogják. Szombathelyen 170000-et mondtak rá egy helyen, de hát annyiból már majdnem veszek újat.
Jut eszembe, a 159-nek mennyi az ET-je? Mert pl. a MAK webshopban is van dedikált felni, de van 33, 40, 41 ET-vel is. Mi az előírt?
yani🍀05-04-2018 11:24:51 //
107666
Amúgy a vonószem takaró a lökösödön miért fekete? Nem akarod azt is színre fújatni vagy szerezni hozzá egy azonos színűt?
:))) Gyuri majd beszéljünk a progidról ha kész lesz az autóm....
Köszi, de nem lehet! Automata a drágám!
Ez így elsőre elég szarul hangzott :-DDDDDDDD
Amúgy meg RSPCT :-D
baj van szóljál és lehúzlak
Francba.. tényleg, én még nem tettem fel a ha.hu-ra :-)
Közben 146-ost csináltam belőle, így a biztos :-)

Gond nélkül leérsz :-) Legyen a javítás végre tényleg sikeres! Ezért szurkolunk :-D
Ahogy látom, beindult a pánik a 2,4-eseknél a hengerfej miatt...
Holnap viszem le a vasat Csörihez. kérlek srácok, szurkoljatok nekem, hogy gond nélkül leérjek!
Turbó cső? Nyomás szabályzó? Map szenzor?
FRC05-04-2018 07:59:18 //
107653
Fontolgatom az autóeladást, de azért még kíváncsi vagyok ezzel mit mutat majd.
még porfestés előtt, szélek maradnak polír a belső grafit sötét szürke "antracit"
Shadin05-04-2018 07:51:42 //
107652
Gyári szoftverrel is csinálja?
Revitox04-04-2018 21:44:08 //
107651
Köszi.
Már kész is van. 😁
csokagm04-04-2018 20:23:02 //
107650
Köszönöm mindenkinek a tippet:)
Lehet akkor már rendelek egy új kupakot is hozzá.
MateE3e04-04-2018 20:13:58 //
107649
Valaki találkozott már az alábbi problémával?
Alacsony fordulaton nyomok 1 padlót és látszódik a turbó nyomásomon is,hogy felmegy-hirtelen vissza majd megint fel.Az autó elkezd húzni,betorpan és ismét húz.Próbáltunk rátenni másik szoftvert,kicsit erősebb legyen de még jobban érezhető volt a torpanás.Hibát nem ír.(egr falazva,szívósor dugózva de előtte is megvolt a jelenség.)
Köszöntem.
gecsa04-04-2018 20:11:58 //
107648
Az a gond, hogy nem tudom beazonosítani, hogy honnan érkezik a hang. Rugóztatásra jön ki, de csak ha mentél vele. Hidegen semmi hang.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.