Forum >> 159
Giuntini10-03-2018 21:01:23 // 106649
Most akkor mit csináljak? Az az igazság hogy szórakozott velem mindenki, mert nem voltak hajlandóak átmézni. Az lett volna a jó, ha már hónapokkal ezelőtt leviszem Csörihez. Most mit csináljak? Vigyem el bontóba, amikor minden jó rajta, csak ez a rohadt hf hiba van? Ha most valaki megvenné így 8 kilóért jót röhögne, mert lecseréli a hf-et és van egy csodálatos autója. Az érdekelne inkább, hogy ez a bontott hf meddig lesz jó. Mert a felújított 50 ezret sem bírt. Mikor nyár végén elkezdődtek az első jelek, mindenki azt mo dta, ne nézegessem.
Erhard 242 (Pure Energy)10-03-2018 20:54:21 // 106648
jah kb 1 milláért vinnék el így annyiért meg nem kótyavetyélném el...
yani🍀10-03-2018 20:48:38 // 106647
Sajnos azért ez nem ennyire fekete vagy fehér. :-(
Sokat ráköltött, hibásan nagyon nyomott áron lehet csak eladni. Aki ide téved és rendszeresen olvassa a topikot, az tud Emil kálváriájáról. Ha hírdetné, nem tolonganának érte nagyon.
Sokat ráköltött, hibásan nagyon nyomott áron lehet csak eladni. Aki ide téved és rendszeresen olvassa a topikot, az tud Emil kálváriájáról. Ha hírdetné, nem tolonganának érte nagyon.
Erhard 242 (Pure Energy)10-03-2018 20:43:51 // 106646
az új HF 9 kiló, a gyári felújított 7 kiló ... irreális
Dömpi (il dottore)10-03-2018 20:29:29 // 106645
Emil,
tudom, hogy nem olcsó, de én a helyedben
- lehoznám trélerrel az én szerelőmhöz a kocsit
- vennék új HF-et (nem kísérleteznék tovább sem bontottal, sem 166-oséval, sem javítással)
- legfőképp pedig nem lennék türelmetlen!!! Ha le kell támasztani 2-3 hétre, akkor ke kell! A lényeg, hogy jó legyen végre!
Vagy add el a picsába így ahogy van, adnak érte annyit amennyit, és vennék egy 2.0-át (vagy kihoznék hitelre egy Giulia-t...amennyit most épp rá készülsz locsolni megint, plusz az ára bontószölevényként, kiadja a kezdőbefizetést)
tudom, hogy nem olcsó, de én a helyedben
- lehoznám trélerrel az én szerelőmhöz a kocsit
- vennék új HF-et (nem kísérleteznék tovább sem bontottal, sem 166-oséval, sem javítással)
- legfőképp pedig nem lennék türelmetlen!!! Ha le kell támasztani 2-3 hétre, akkor ke kell! A lényeg, hogy jó legyen végre!
Vagy add el a picsába így ahogy van, adnak érte annyit amennyit, és vennék egy 2.0-át (vagy kihoznék hitelre egy Giulia-t...amennyit most épp rá készülsz locsolni megint, plusz az ára bontószölevényként, kiadja a kezdőbefizetést)
Erhard 242 (Pure Energy)10-03-2018 19:08:11 // 106644
az új dugók+ fúrás nem kevés pl... mondjuk rohadtul nem értem arra minek volt szükség, max elég lett volna egy új gyűrűsor...
Giuntini10-03-2018 18:49:24 // 106643
Nem vagyok igazán türelmes, de ha örjöngenék, azzal mit érnék. Én magam is hibás vagyok. Annyiból hibás vagyok, hogy nem fogadtam el amikor már mindenki mondta hogy hf-es lesz. Meg lett javítva, vigyáztam rá, akkor mitől? Volt egy cartárs, aki azt hangoztatta hogy az övé is ugyanezt csinálta. Igaza volt, de azt modta, hogy 50 ezer alatt is tönkre lehet tenni a hf-et. Csak én baro.ian figyeltem rá. Először Prody G eseténél hallottam róla hogy ezt a hf-et em lehet javítani.
WarbiRunner (Gyuri)10-03-2018 18:37:11 // 106642
Emil, Te nagyon türelmes ember vagy. Én nem biztos hogy ilyen higgadtan tudnám ezt kezelni.. :-) Az ismerős Ford szerelőt, ahova a 159-et hordom, legközelebb megkérdezem, kíváncsi vagyok, hogy egy nem Alfás szerelő hogy oldotta meg ugyanezt a problémát sikeresen. Jár hozzá egy 2.4-es 159, ami hengerfejes lett, megjavította és jó... Pedig a tulaja állítólag sokat megy és gyorsan.
Giuntini10-03-2018 18:20:06 // 106641
Szerintem nagyon jól megcsinálta. Itt az a gond, hogy a hf újra megrepedt. Én mindkettőt nagyon tisztelem, Szatyit és Csörit. Nekem az a lényeg, hogy elvállalják az ajtómat. Amikor kész lett a motor, vagyis hf-es lett és a motornak is annyi lett, Szatyi vállalta el egyedül. De most már em tudok heteket várni! Kell az autóm!
WarbiRunner (Gyuri)10-03-2018 18:05:08 // 106640
Szerintem leérsz vele, ezen ne aggódj. Most regenerált, tehát azt nem fog, a fordulatot tartsd 2000 környékén, ne forgasd. Nem tudom hány km, de mondjuk 50-enként megállsz (le se állítanám) , benézel a kiegyenlítőre, hogy nem nyomja e orrán száján a vizet. Ne tekerd le a kupakot, mert valószínűleg nagyobb nyomás lesz a rendszerben mint a normális! Ha mégis muszáj utántölteni, akkor óvatosan. Vízhőfokot figyeld.
Az, hogy Gábor nem tehet róla pedig egy dolog. A szakértelmét is megfizetted, ami ezek szerint hiányos volt. Nem szakszerűen javította meg az autódat, ez lassan tény. Kérdem én, mi került ezen 1 millába?
Az, hogy Gábor nem tehet róla pedig egy dolog. A szakértelmét is megfizetted, ami ezek szerint hiányos volt. Nem szakszerűen javította meg az autódat, ez lassan tény. Kérdem én, mi került ezen 1 millába?
Giuntini10-03-2018 17:54:59 // 106639
Ez így van. Szatyiék munkája perfekt volt, a hengerfej javítás, a gépmunka nem bírza. De Szakállék mondták hogy javítható. Én nem tudtam, hogy nem lesz tartós.
Zolibácsi10-03-2018 17:42:11 // 106638
Szerintem ha nem nyomod nagyon 2000 felé akkor le érsz csőrihez.
Zolibácsi10-03-2018 17:39:48 // 106637
Ha elment vele 50.000 km, akkor az nem azt jelenti hogy szarul csinálták meg, hanem kár volt vissza tenni ugyan azt vagy felújított hengerfejet. Itt volt a hiba. Mondjuk drágának drága volt.
Giuntini10-03-2018 17:36:06 // 106636
Nem tehet Gábor róla, ő is próbált azom végigmenni, ami nyilvánvaló. Még nem tudom, hogy hová tudom vinni. Csöri ajánlotta a 166 hengerfejet. A kérdés az, hogy Szatyi egyáltalán vállalná-e felrakni egy más típus hengerfejét, még ha feltehető rá. A másik, ha Csöri elvállalja, leérek-e vele. A lényeg, most már nem érek rá hetek vagy hónapok várakozására. Akarom használni normálisan az autómat. Most ez a lényeg.
Smith10-03-2018 17:18:42 // 106635
Csörinél jó kezekben lesz, nem kérdés. De Szatmáriék részéről ennyi? Otthagytál anno 1+ milliót, aztán most megint, csövek, hűtő, stb. Mondták, hogy bocs? :(
Giuntini10-03-2018 16:38:10 // 106634
Azért még várjunk! Most tényleg azt szeretném, hogy ne keljen már a gatyámat rákölteni, és minél tartósabb legyen. Mellette nem akarom már azt, hogy otthagyom hetekre az autót...
Zolibácsi10-03-2018 14:35:02 // 106633
Hát hajrá, akkor. Most már akkor sínen van a dolog
Giuntini10-03-2018 14:31:55 // 106632
Nem tudom hogy oldom meg, mert félek a lejutástól. Még beszélnem kell vele, ha kezemben lesz a hf.
'''''10-03-2018 14:09:49 // 106631
Mikor mész Csörihez? Kitartás!
Giuntini10-03-2018 13:36:41 // 106630
Még annyit hozzáteszek, hogy Csöri azt mondta, hogy mindegyik javított, felújított 59 hf-el ez történik. Ha én ezt tudtam volna akkor... Nem itt tartanék, mert akkor belevadásztam volna egy bontottat. A gépműhely azt mondta hogy javítható, Csöri viszont azt mondta, hogy az 59 hf-et sohasem tudják normálisan megcsinálni.
Giuntini10-03-2018 13:33:47 // 106629
Köszönöm, most már rám fér. Mondjuk a hűtőt nem szabad bánnom, mert tényleg szar állapotban volt, a csövek meg a nyomástól már nagyon gagyik voltak. De szeretném már minél rövidebb idő alatt végére járni...
WarbiRunner (Gyuri)10-03-2018 13:13:02 // 106628
Simán :-) Ezt is próbálták többen, kompatibilisnek tekinthető. És ahogy olvastam, ezek 3-400e után adják fel, nem 200. Emilnek végre talán mázlija van, hogy talált egy ilyen hf-t.
Giuntini10-03-2018 13:09:22 // 106627
Nem, de már nem szórakozom. Csöri egértelműen megmondta, hogy ez hf. Ugyanazt csináltam végig mint mindenki. A 159-nél ezek a tipikus hf hibajelenségek. Vele szeretném megcsináltatni, mert ő ajánlotta, hogy leginkább a 166 hf felé mozduljak, csak nem tudom, hogy lejutok most már ezzel hozzá.
WarbiRunner (Gyuri)10-03-2018 13:06:20 // 106626
Szorítok, hogy végre szerencséd legyen!
WarbiRunner (Gyuri)10-03-2018 13:04:11 // 106625
Az egr csak részterhelésen dolgozik. Nagyobb lesz a csúcsnyomás, de pl. a gyorsításkor fellépő nyomásoknál kisebb lesz. Én úgy gondolom, hogy nem okoz jelentős plusz terhelést az egr off. A 2.4-nél a programja miatt még jót is tesz, mert rövidül az égés, kompenzál valamit a késői befecskendezésen.
Egyébként lehet hogy egy víz befecskendezés vagy akár egy komolyabb intercooler is jót tenne hf fáradás szempontból.
Egyébként lehet hogy egy víz befecskendezés vagy akár egy komolyabb intercooler is jót tenne hf fáradás szempontból.
Erhard 242 (Pure Energy)10-03-2018 12:53:27 // 106624
elemcsere volt már?
Zolibácsi10-03-2018 12:51:25 // 106623
nekem is ezt csinálja, valószínűleg akkumulátor probléma.
kékalfa 15610-03-2018 12:39:33 // 106622
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem.Meg tudja valaki mondani nekem,hogy a központizár miért nem müködik 0 fok alatt távirányitóval? A furcsa,hogy kinyitom kulccsal,és onnantól kezdve müködik rendesen.Valakinek ötlet?
Köszönöm,üdv.
Lenne egy kérdésem.Meg tudja valaki mondani nekem,hogy a központizár miért nem müködik 0 fok alatt távirányitóval? A furcsa,hogy kinyitom kulccsal,és onnantól kezdve müködik rendesen.Valakinek ötlet?
Köszönöm,üdv.
Zolibácsi10-03-2018 12:37:12 // 106621
végülis akkor leszedték már a hengerfejedet? és az a baj?
Giuntini10-03-2018 11:37:45 // 106620
Csöri pont ezt mondta, hogy van egy különbség, amin csiszolni kell.
RomeoOne10-03-2018 11:29:27 // 106619
Mondjuk, ha Csöri azt mondta, akkor elhiszem, csak amikor már ilyen nyilvánvaló különbségek vannak, amik Shadin képein látszanak, akkor elsőre azt gondolnám, hogy nem nyerő.
Shadin10-03-2018 11:28:46 // 106618
Elég elterjedt workaround-nak néz ki, angoloknál, lengyeleknél is van ennek nyoma.
Giuntini10-03-2018 11:25:40 // 106617
Ez nem ráügyeskedés! Csöri azért ebben elég nagy szakértő. Ő mondta, hogy ezen a vonalon induljak el, mert nagyon sokan már feltették,és sokkal hosszabb élettartamú. Anyagában tartósabb, és ugyanaz. Csöri mondta, hogy ezzel már nem lesz probléma. Erhard is ugyanezt mondta. Sőt a Depósok is, csak egyszerűen nincs ilyen hengerfej. Lehet, hogy nekem szerencsém lesz.
RomeoOne10-03-2018 11:12:05 // 106616
Ezzel megint beértünk a szürke zónába sztem. egy más motorkódú motor hengerfejét ráügyeskedni... Nem tudom, nem az a kategória, amire szerintem bárki élethossz garanciát vállalna.
Shadin10-03-2018 10:45:03 // 106615
Az elmondottak alapján simán feltenném gépmunka nélkül, de erre a szerelő mondja ki a amen-t. Addig is egy kis mi a különbség a képek között játék. Sajna az AA képfeltöltési korlátai sportszerűtlen nehezítés :-)

(Google)

(Google)
Giuntini10-03-2018 10:26:56 // 106614
Szereztem egy hengerfejet! 166 2,4 20V, amit Csöri is ajánlott, bár nagyon nehéz. Tökéletes állapotban, 190 ezret futott autóból van, nem javított, nem felújított. Shadin is megnézte a képeket, és szerinte egy az egyben mindenféle síkolás nélkül fel lehet rá rakni. Jövő héten meg lesz, és most már azt szeretném, hogy minél előbb rákerüljön.
Piritu - 1.000.00010-03-2018 07:06:05 // 106613
Egy biztos, hogy annyit "hűt", hogy a nitrogénoxidok ne keletkezzenek. A csúcs hőmérséklet és nyomás tuti kisebb lesz miatta. Anyagfáradás szempontjából meg a dinamikus igénybevétel is számít.
Macccy09-03-2018 22:46:35 // 106612
Szerintem az EGR az annyit azért nem hűt a rontással. Nem egy DPF és gázolaj égetési ligában játszik hőfokra
Piritu - 1.000.00009-03-2018 21:49:39 // 106611
"gyorsabb lesz az égés, jobb lesz a hatásfok." - ez nem jelenti automatikusan a magasabb csúcsnyomást is, ami meg magasabb dinamikus terhelést? Kvázi nagyobb kalapáccsal üti a hengerfejet.
gecsa09-03-2018 21:48:43 // 106610
Keresgélek itt már egy ideje, de ilyen szett tényleg nincs q4hez?
frusciante09-03-2018 21:38:48 // 106609
A 2,4 kinek milyen sűrűn regenerál? Nem Sok MES képet találtam az oldalon(2,4es tulajok blogjait olvasgatva)a legtöbb képen 300 km az utolsó 5 regen átlaga....??? Régóta figyelem az 159 es fórumot, látom, h nagy szenvedés ez a dpf a 2,4nek illetve ezt a hengerfej témát is figyelem és szegény Giuntini mizériáját... Az 1,9eseknek is baj van a Részecskeszűrővel? Nem tudom, h a 147 1,9 jtdmje euro 4mennyiben egyezik a 159es 1,9esével, de nekem nagyon érdekes, h milyen sokan kioffoltátok a dpfet... Azon kívül, h egyébként én semmi értelmét nem látom, az egészségre szerintem károsabb(nem vagyok orvos, és nem is végeztem kísérleteket, csak pár oldalon olvastam a kis és nagy koromszemcsék tüdőbe való lerakódásáról agresszivitásáról..)mint az euro 3 asok koromfüstje, még a motort is gyilkolja csak azért nem öltem még ki, mert nem tudom, h műszakin h menne úgy át, illetve, mennyire lehet gáz, ha mondjuk egyszer megállít egy kpmes autó, de az biztos, h állandóan figyelni kell rá, nekem 800 kmenként regenerál nem használom városban havonta egyszer ha bemegyek Pestre de így is mindig akkor nyomja a regent amikor nem kéne, pedig messel is figyelem, h épp hogy áll... Én olyankor mindig 2.000 és 3.000 közt tartom a fordulatot... Ha lassan megyek visszaváltok, h 2.000 felett legyen...mindenesetre érdekelne, h a 159 1,9e illetve a 2,4ese milyen sűrűn regenerál és, h Ti mit tennétek a helyemben, kioffolni amíg hibátlan a rendszer sajnálnám de, lassan szeretném levinni Mankyhoz is, chippelve viszont gondolom hamarabb elhalálozik a dpf... Van itt vki esetleg akinek chippelve van a vas és még nincs kiherélve se a dpf se az egér? Köszi előre is
WarbiRunner (Gyuri)09-03-2018 21:36:54 // 106608
Az ötlet jogos, de nem ennyire egyértelmű a dolog. Akár így is lehet. Viszont az egr kiírás csökkenti a gyulladási késedelmet, gyorsabb lesz az égés, jobb lesz a hatásfok. Így a csúcs hőmérséklet nagyobb, de az összes leadott hő kevesebb is lehet.
Nekem egr off óta 12p a regen. előtte én 10p-re emlékszem. Persze lehet rosszul :-D
Nekem egr off óta 12p a regen. előtte én 10p-re emlékszem. Persze lehet rosszul :-D
WarbiRunner (Gyuri)09-03-2018 21:29:58 // 106607
Na majd ennek is utána kutatok, hátha a felfűtéshez is találok valami táblázatot.
Egyelőre soi, turbo nyomás és rail nyomás táblám van.
Egyelőre soi, turbo nyomás és rail nyomás táblám van.
Piritu - 1.000.00009-03-2018 21:21:00 // 106606
Olvasva a kiégetéskor fellépő hőmérsékletekről szóló bejegyzéseket az egr szerepe ugrott be.
Az egr a visszavezetett kipufogó gázzal csökkenti a nitrogénoxidok mennyiségét, mégpedig úgy hogy rontja az égést és ezzel csökkenti a csúcshőmérsékletet. Kiírt egr-nél ez a "magasabb" hőmérséklet nem okozhatja a repedést a hengerfejben?
Az egr a visszavezetett kipufogó gázzal csökkenti a nitrogénoxidok mennyiségét, mégpedig úgy hogy rontja az égést és ezzel csökkenti a csúcshőmérsékletet. Kiírt egr-nél ez a "magasabb" hőmérséklet nem okozhatja a repedést a hengerfejben?
Csabi09-03-2018 21:20:04 // 106605
Így van szerintem is, közepes tempónál a legkisebb a plusz hőterhelés, akkor azt lehet mondani, hogy saját erőből megoldja. Viszont ez csak akkor igaz amikor már elérte a 650fokot a DPF. Ha visszahűl egy gázelvétel miatt, akkor újra gázadásra atom módon tolja ismét a naftát, hogy meglegyen a 600+ minnél előbb, fordulattól szinte függetlenül.
Egyszer néztem a regent -10°Cban 90-100as tempónál. Egy 10s-os gázelvételnél, annyira visszahűlt a DPF, hogy ~1percig tartott mire újra visszavitte a hőfokot 600+-ra, Addig 20-22l/100 volt a fogyi, amint elérte a hőfokot visszaállt 8-9literre. Közben persze tempomattal tartottam a sebességet.
Egyszer néztem a regent -10°Cban 90-100as tempónál. Egy 10s-os gázelvételnél, annyira visszahűlt a DPF, hogy ~1percig tartott mire újra visszavitte a hőfokot 600+-ra, Addig 20-22l/100 volt a fogyi, amint elérte a hőfokot visszaállt 8-9literre. Közben persze tempomattal tartottam a sebességet.
WarbiRunner (Gyuri)09-03-2018 21:12:05 // 106604
elfordulás :-D
WarbiRunner (Gyuri)09-03-2018 21:11:26 // 106603
Lehet fordítva értelmezted.
A görbék a befecskendezés végét(!) adják meg FHP után főtengely előfordulás fokban a fordulatszám függvényében.
Az egyes görbék adott üzemanyag mennyiséghez tartoznak. 18 alatt is nyilván van érték, igazából egy felületet lehetne ráhúzni, de szerintem így jobban látszik a lényeg.
A görbék a befecskendezés végét(!) adják meg FHP után főtengely előfordulás fokban a fordulatszám függvényében.
Az egyes görbék adott üzemanyag mennyiséghez tartoznak. 18 alatt is nyilván van érték, igazából egy felületet lehetne ráhúzni, de szerintem így jobban látszik a lényeg.
WarbiRunner (Gyuri)09-03-2018 20:52:23 // 106602
Ezt én nem látom bele, 1500-as fordulatig drasztikus az utóbefecskendezés. Közepes üzemanyag mennyiségeknél, közepes fordulaton nincs előre téve az EOI. Ez saccra 80-130 közti tempót fed le. Hőmérséklet függés az időzítésben nincs, és a rail nyomásban sincs. Nem tudom hova van belerakva, nem találtam nyomát egyelőre.
Ezek alapján azt mondom, érdemes kivinni országútra és egyenletes 90-100-zal kiégetni.
A tévedés jogát fenntartom :-)
Ezek alapján azt mondom, érdemes kivinni országútra és egyenletes 90-100-zal kiégetni.
A tévedés jogát fenntartom :-)
Liquid09-03-2018 20:06:46 // 106601
hát igen, ezekkel az igazi :)
Csabi09-03-2018 20:01:57 // 106600
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
906
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?