Forum >> 159

Smith12-03-2018 06:37:39 // 106719
Nálam is dettó, én is meghámoztam tavaly tavasszal :) Azóta is agyalok, mi lenne a megoldás. Arra gondoltam csináltatok dobot, de azon meg lenne E szám meg akármi amit esetleg nézhetnek műszakin.

Arra is gondoltam, megtartom ezt a szétrohadtad, kicsit lefújom ezüstre és ez vissza lenne téve műszakira ha kell. Az utángyártott meg állandóra. Vagy nem is tudom.

Nem is kéne dob, mert nem is hangos állítólag dob nélkül se. Meg akkor már duplát hajlíttatnék a kipufogóssal. Csak nem tudom, a jobb oldalon a lökhárítónál meg tudják-e olyan szépre csinálni mint amilyen most a bal oldal. :(
Liquid11-03-2018 22:42:53 // 106718
Mindegyik DPF nélküli dízel kormol, csak az nem mindegy mennyire. Ha mást nem, padlónál biztosan dob egy kicsi pamacsot. A DPF-es még kevesebbet, de az is tud látható lenni.
Piritu - 1.000.00011-03-2018 22:19:34 // 106717
Meghámoztam. Szerencsére több rétegű és hámozva is elment pár 10e km-t.
Amikor a külső réteg elpattant majdnem az árokba mentem akkorát szólt. Mintha kézigránát robbant volna a csomagtartóban.
Piritu - 1.000.00011-03-2018 22:17:26 // 106716
"akkor hogyan jönne ki belőle, amit regenkor gázolajjal elfüstölsz korom?" - sehogy :-)
Fizikailag nem fér át rajta.
A kormot a dpf elégeti és széndioxid lesz belőle, az nem látható. Amit látsz az attól van, hogy lyukas és gyakorlatilag mint a kályhafüst a kéményben.
Jó egr-el (és befecskendező rendszerrel) a 156-om se füstölt sose. Max amikor meg volt tuningolva.
Macccy11-03-2018 22:12:03 // 106715
Nice. Meghámoztad? :)) Na de figyi, ha a DPF -en nem jutna át semmi korom, akkor hogyan jönne ki belőle, amit regenkor gázolajjal elfüstölsz korom? Átjut az, csak részecske méretben szelektál. Lehet, amikor rossz egr-el toltam az emelkedőnek, akkor a szűrő megfogta a nagy koromsziklákat és koromkavicsokat és csak az apró korom morzsák jutottak át, nyilván sokan voltak ők is, azért látszott a fényszóró fényében és a kipuffnál szabad szemmel is.

Most már fémtiszta lesz az én kipufogóm is, mióta az EGR nem rontja a levegőt (hehe, frappáns poén) :D
b007711-03-2018 22:10:01 // 106714
Nem tudom van-e PTC fűtésem, de ha gyárilag raktak ezekbe szerintem illene lennie benne, nem full extrás az autóm, de nem is alap felszerlstéségű. Langyos levegőt fúj elég mahar, de télen reggelente van hogy 15-20 km is kell mire teljesen középre áll a hőfok mutató. Bár ez is olyan, hogy ha kicsit pörgetem, nem "óvatosan" járok vele akkor már is hamarabb melegszik. Szerintem első körben dobok bele egy bontott egr szelepet, csak tesztre, hogy van-e változás. Pont van nálam egy, kértem egyet kölcsön pár hete, hogy gyártsak levakoló lapokat hozzá, hí egyszer kellene. De most komolyabban elgondolkodtam hogy ki kellene iktatni.
Piritu - 1.000.00011-03-2018 22:03:58 // 106713
A dob kívülről már így nézett ki:

De belül még ilyen volt a cső:
Piritu - 1.000.00011-03-2018 22:00:55 // 106712
Akkor ott valami nem volt kerek. A dpf egy szűrő, amin nem fér át a korom. Ha átjut, akkor lyukas.
Nekem 185e után még fémtiszta volt a kipufogó vége, a Giuliettáé ugyancsak fémtiszta 110e után.
Macccy11-03-2018 21:56:45 // 106711
Dehogy fogja meg. Én is azt hittem, de amikor megvettem az autót és még aktív volt az EGR (és valószínűleg kicsit már ragadt, nem zárt jól) kezdésnek ki is mentünk horvátországba. Na ott végigkormoltam déli szomszédainknak a szép dimbes dombokat :) Haver jött mögöttem a családdal és nem győzte hangsúlyozni a jól ismert "szarolasz" különféle változatait, hogy ez mér füstöl így? Való igaz, nagyobb gázadáskor kapta a szmogot és füstölt is, majdhogynem a régi TD motorokat megszégyenítő módon. Pedig ott van az aktív DPF.
Amióta le van falazva az EGR, soha semmi kormot nem látok hátul kijönni .... kivétel a regenerálások idején!!! :O
Piritu - 1.000.00011-03-2018 21:52:30 // 106710
"az EGR szelepet ha ki is cseréled, megint meg fog ragadni egy-két év múlva, kezdődik elölről. " - ez a teória érdekes. Ha nekem a gyári elment 120e km-t, amit beleteszek miért megy el kevesebbet? Ja, mert a porlasztók rosszabbak és alapból több korom keletkezik?...
A kérdéssel megint eljutunk a dpf eltömődés kérdéséig. A legtöbbször valami más okozza, nem a dpf...
Macccy11-03-2018 21:51:37 // 106709
Ha mondod, én elhiszem, de a PTC akkor is egy királyság, én amiatt nem veszem észre, hogy bármivel is lassabban jönne a meleg. Érdekes, hogy azt mondja nagyon lassan éri el az üzemit ..
Piritu - 1.000.00011-03-2018 21:48:38 // 106708
A kormot meg megfogja a dpf, már ha van :-)
Piritu - 1.000.00011-03-2018 21:47:39 // 106707
"Most gondolkodom mint Micimackó, de én azt gondolom ettől nem melegszik lassabban semmivel se" - rosszul gondolod. Ki lett mérve. Csak nem találom a MES-sel felvett görbét. Nem a csúcshőfok számít, hanem az hogy meleg levegőt szív vissza.
Macccy11-03-2018 21:44:22 // 106706
6 Literes a 159-é
Macccy11-03-2018 21:41:25 // 106705
Kicsit hozzászólnék, bár én sem támogatom a környezetszennyezést, sőt: én levakoltattam és kiírattam Ákossal és valószínűleg ezt tenném újra. Attól, hogy magában az EGR-ben nem látsz rittyót, a szívósor, de már a pillangószelep ház és a keverő is biztosan áll az olajos fekete penészben. Ennyit a motor belvilágáról. Az EGR miatt a korom képződés is több valamivel, az sem kevésbé szennyező csak az allergiát is okoz az egyebek mellé. Azt mondom inkább a NOx és nem járatom helyben, sem teremgarázsban, ilyesmi. Azt is mondják mások, hogy az EGR szelepet ha ki is cseréled, megint meg fog ragadni egy-két év múlva, kezdődik elölről. De te döntesz.

A motor melegedése érdekes dolog, Piritu azt mondja lassabban melegszik. Most gondolkodom mint Micimackó, de én azt gondolom ettől nem melegszik lassabban semmivel se, sőt ugye az égési hőfokon ront az EGR bizonyos helyzetekben, részterhelésen (ami ugye ajánlott kezdetben, hideg motorral). Nálam az 1.9 16V baromi gyorsan melegszik üzemmelegre, EGR előtt és után is. Szerintem van PTC fűtésem, jó lenne tudni a tiedben is van e ilyen, ha igen és lassan melegszik, akkor meg kellene csinálni. Egy áldás. Most már ugyan 10 °C fok fölött vagyunk, de amikor fagyott, akkor is 2-3 perccel indítás után már langyos levegőt fújt, most pedig ahogy jöttem dolgozni 4-5 perc elteltével 60 fok fölé mozdult a mutató.
ProdyG11-03-2018 21:32:31 // 106704
A szélvédő mosó tartály hány literes? azt hittem 3-4 max, de 5 liter lötyit simán bele tudtam önteni.
Viszont: ma reggel kerékcserekor, amikor megemeltem a kocsi bal elejét (ahol a tartály van), szélvédő mosó folyadék kezdett kifolyni a földre. Ez mitől lehet? Van a tartályon valami lyuk, esetleg törött/repedt lehet?
Macccy11-03-2018 21:19:51 // 106702
Na ma megint figyeltem, padlóztam és semmi. Azt hiszem tegnap regenrálhatott az autó és azért volt a pattogás, még azis lehet, hogy nem kavicsok pattogtak, hanem a fém pattogott, ahogy kapta a hőt. De valami brutál hő lehetett, ha így van :) Este révén nem láttam füstölést magam mögött. .... csak gondoltam megosztom
b007711-03-2018 21:19:08 // 106701
Igen, közben én is rájöttem hogy rosszul olvastam a melegedési változást. Köszi a segítséget!
Macccy11-03-2018 21:17:20 // 106700
Valahogy kivarázsolhatnád onnét. Én lenni alkalmi fb látogató, de ez is egy n+1 Alfás csoport, ha megoldható nem szeretnék mindenhol tag lenni :)
Piritu - 1.000.00011-03-2018 20:59:35 // 106699
A hibalámpa vészüzemet jelent, nem jön az eredeti teljesítmény.

egr nélkül a mostani állapotnál lassabban fog bemelegedni. Más negatív hatása csak a megnövekedett nitrogénoxid mennyiség lesz a kipufogó gázban, ami ugye erősen mérgező.
gecsa11-03-2018 20:53:49 // 106698
Pedig jó kis videó. :)
b007711-03-2018 20:47:42 // 106697
Azon kívül, hogy hibát jelez a műszerfalon nem veszek észre semmi mást, nem fog tiltani az autó? Mert akkor próbaképpen levakolom, amennyiben pozitív a változás kiíratom az ecu-ból.

Ha a motor melegedéssel sincs probléma, van bármi negatív hatása a levakolásnak?
Piritu - 1.000.00011-03-2018 20:41:07 // 106696
Nagyon gyorsan fog hibát dobni.
Anno ki lett mérve itt a topikban, hogy egr-el hamarabb melegszik, mint nélküle.

Nekem a működtető mágnesbe jutott át a korom és annak a tengelye szorult meg. Amúgy nem volt nagyon kormos, de nem volt értelme tisztítani, mert ha egyszer átment a korom, akkor már nem tömített a tengely, átment volna máskor is. Érdemes lecsavarozni és megnézni, hogy szorulás mentesen mozog-e.
b007711-03-2018 20:34:27 // 106695
Igen, ilyesmit hallottam én is, próbára levakolható vagy egyből hibát dob? Lassabban fog melegedni a motor? Télen így is viszonylag lassan éri el az üzemmeleg hőmérsékletet.

Régebben nekem is volt hasonló gyanúm, leszedtem az egr szelepet, de minimális oldalfalra rakódott koromtól több nem volt benne, nagyon távol állt a neten található több mm-es vastagságú koromlerakódásúaktól. Igaz ettől szorulhat vagy leragadhat gondolom a szelep része...
Piritu - 1.000.00011-03-2018 20:30:39 // 106694
Ja, vakolás esetén ki is kell íratni a comp-ból.
Piritu - 1.000.00011-03-2018 20:28:39 // 106693
Én cserélném, illetve cseréltem anno a 156-on. Vannak akik a lefalazásra esküsznek. Neked kell eldönteni. Első kanyarban egy pucolást meg lehet próbálni.
b007711-03-2018 20:21:37 // 106692
Köszi, javítható vagy cserés? A levakolás mennyire jó megoldás ezeknél a típusoknál?
Piritu - 1.000.00011-03-2018 20:20:56 // 106691
Amúgy a Giuliettáé a meleggel megjavult. Mióta 10 fok felett van, működik a rugós rendszer :-P
Piritu - 1.000.00011-03-2018 20:20:20 // 106690
nem lenni fészbuk user...
gecsa11-03-2018 20:16:17 // 106688
Pontosan ezen agyalok én is. Holnap kiderül, ledobom a kereket, és megnézem.
Piritu - 1.000.00011-03-2018 20:08:21 // 106687
Leragad az egr szelep.
b007711-03-2018 20:07:21 // 106686
Sziasztok,

Mi okozhatja a következő hibát? Néha közvetlenül indítás (de nagyon ritkán több km megtétele) után is olyan mintha lefolytaná a teljesítményt, hiába nyomom a gázt, alig akar reagálni rá induláskor (a fordulatszámmérő is alig akar kimozdulni) volt már h parton való elinduláshoz rendesen túráztatni kellett a motor, hogy el tudjak indulni, ellenkező esetben lefulladt az autó. Igazából elég régóta csinálja, mióta megvettem, de olyan ritkán jött elő, és 5-10 perc után elmúlt, hogy nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget, de mostanában egyre gyakrabban tapasztalom ezt a hibát, lehet a hideg miatt.

Emellett egymástól függetlenül néha menet közben is olyan mintha kb. 1500-1700as fordulat alatt eléggé nehézkesen húzna az autó, fölötte már normálisan húz. (ez a jelenség valamivel gyakoribb, de teljesen függetlenül az másiktól, nem is "folytja le" annyira mint az előző esetben, de azért észrevehető).

Hibát egyik jelenség sem tárol, az autóm 1.9 jtd 16v.
Piritu - 1.000.00011-03-2018 19:21:51 // 106685
A kipuff feletti hővédőhöz nem ér hozzá a cső? Esetleg a melegtől kicsit nagyobbat tud mozdulni, mert az egyik gumibak kilágyul.
gecsa11-03-2018 19:11:44 // 106684
Kerékcsapágyban is gondolkodom még. Holnap darabolok.
gecsa11-03-2018 19:10:47 // 106683
Ez már eszembe jutott, de nincs válla, és nincs összefüggésben a hang a fékezéssel.
gecsa11-03-2018 19:08:28 // 106682
Erre már én is gondoltam, de egyik sincs. :D cserébe vannak benne cuccok, de nem halk jelenség, és egyértelműen a két kerék közül jön. Fékezés közben is jelen van. Olyan, mintha valami lemez elérne valamit, ami súrlódik, és néha mondjuk akad egyet,s akkor kattan/koppan egyet, viszont nem fémes koppanással. Féltengelyeket kizárnám, mert egyszerre nem gondolnám a kettőt megkotlani. A difit még nem zártam ki teljesen. Kipufogó környéken gyanakodok.
Erhard 242 (Pure Energy)11-03-2018 19:04:10 // 106681
pl ha féktárcsának van válla és hozzá ér a fékbetét...
frusciante11-03-2018 18:59:20 // 106680
Féktárcsa "sárvédöje" nem ér a tárcsához véletlen? Bár az nem "nyüszög" de kopoghat...
Piritu - 1.000.00011-03-2018 18:54:47 // 106679
Szerszámok, emelő, pótkerék rögzítve? Az emelő "tekerője" is tud érdekes hangokat adni.
gecsa11-03-2018 18:36:01 // 106678
Mi az, ami nyüszög/kopog hátul, de csak kis sebességnél max 30kmh-ig egyenesen és kanyarodva is, nem az úthibák okozzák, és csak üzemmeleg állapotban, 1-2 óra állás után nem csinálja, illetve 30 felett sincs semmi. No?
andrás5811-03-2018 17:55:27 // 106677
Mennyivel olcsóbb?
andrás5811-03-2018 16:00:27 // 106675
Bocs rosszul írtam a számát. 50518240.
159 Indigo Gray 2.4 Monster11-03-2018 15:07:23 // 106674
Ami nekem van annak ez a száma 50514602
159 Indigo Gray 2.4 Monster11-03-2018 15:02:28 // 106673
Ahh, akkor ott kezdődött az ítélet napja :D
159 Indigo Gray 2.4 Monster11-03-2018 15:01:39 // 106672
Nekem van egy meg nézem a számát :)
andrás5811-03-2018 15:00:59 // 106671
Sziasztok!
Keresek 159-hez 50618240 gyári számú blue and me bontott modult.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.