Forum >> 159

Csabi09-03-2018 19:57:33 // 106599
Na végre ezek is igazolják, hogy a programban is figyeltek arra, hogy a csekély hűtésű periódusban ne legyen akkora motor hőterhelése :) javíts ha rosszul látom, mert a térképesdi kimaradt nekem eddig :)
Szóval hiányolom a hőmérséklet függést is(DPF), mert az biztos nagyban befolyásolja az időzítéseket, és ott lehet a lényeg. (Amikor a felfűtés megy)
Erhard 242 (Pure Energy)09-03-2018 19:37:56 // 106598
a delej dobja lefelé az árát rendesen sajnos ez a rohadt politika :((( a benyás viszont meg túlságosan is jól tartja az árát főleg a Stelvio
Roll198309-03-2018 19:25:40 // 106597
Igen, azt olvastam a blogodban, hogy úgy érezted, hogy megfogja az autót.
Giuntini09-03-2018 19:13:51 // 106596
Én szívesen megtenném, de most ebben a helyzetben nem akarok az autóval menni.
Shadin09-03-2018 19:07:12 // 106595
Sok az a 3 lityi, elég a 2,6.
Shadin09-03-2018 19:06:05 // 106594
És még nincs benne?
Smith09-03-2018 19:05:52 // 106593
Hello!
Nagy segítségre lenne szükségem. Ha mondanék egy címet óbudán, el tudna valaki arrafelé kocsikázni, és "szétnézni". Semmi teendő, csak kocsival kellene tenni arra egy kört.
Ha valaki megtenné, nagyon hálás lennék. Nagyon kéne a segítség!!!!!
Köszi!!!
Roll198309-03-2018 18:49:32 // 106592
Most rákerestem erre az M32 váltóra, hát van róla bőven anyag. :) Több helyen említik a 3 litert, mint feltöltési mennyiséget. Egyik Opeles népítéletben még az is van, hogy miután megjavította az Opel, utána már ők is 3 litert öntöttek bele.
yani🍀09-03-2018 18:36:48 // 106591
A durva az, hogy a 2.2-es dízel Giulia 9 misi alatt megvehető 13 ezer km-el.
Roll198309-03-2018 18:18:06 // 106590
Még csak ma vettem.
Shadin09-03-2018 18:15:25 // 106589
Eltérni a gyári ajánlástól csak mindenki saját felelősségére! Egyesek azt is mondják hogy a GL5 hipoid izé nem is jó az M32-esbe, mert nagyon csúszós :-D

Én jónak érzem :-) Betetted már?
Roll198309-03-2018 18:04:55 // 106588
Köszi! A blogodban ajánlott Fuchs olajat vettem. ;)
Roll198309-03-2018 18:04:20 // 106587
Te a kivétel vagy, aki erősíti a szabályt. ;)
Shadin09-03-2018 17:59:04 // 106586
Én erre most mit mondjak?

:-)
Vittorio15909-03-2018 17:54:13 // 106585
TURBO-TEC KFT WWW.TURBO-TEC.EU VAGY KERESS ENGEM
WarbiRunner (Gyuri)09-03-2018 17:49:36 // 106584
Ugyan... Eddig is megcsinálták őket, ezután is meg fogják. :-) A 156 hengerfej adaptálás jó ötletnek tűnik, AO fórumon is olvastam azóta róla. A lengyeleknél 10+ autót csináltak már így meg állítólag. Ha én így járok, valószínűleg ezt az utat választom.
Giuntini09-03-2018 17:41:35 // 106583
Ez szerintem nem leverés. A szarok legyenek eladhatatlanok. Mindenki keresse a jót. Csöri megmondta, ezek a dízelek már nem azok, amik 400 ezer km-t elmennek. Tudomásul kell venni, hogy ezek az autók már mások, mint a 15 évvel ezelőttiek.
Mindenesetre nem tudom hogy oldom meg....
Eladni ezt az autót már nem lehet. Még egyszer nekigyűrkőzöm....
Zolibácsi09-03-2018 17:37:15 // 106582
Mintha eddig lett volna ára...
yani🍀09-03-2018 17:19:24 // 106581
Most legalább 10 -15%-al levertük a 2.4 árát. :-(
Shadin09-03-2018 16:53:40 // 106580
Az M32 és a c635 is rendelkezik leeresztő ás feltöltő nyílással.
Haspáncél levétele szükséges, a leeresztő a difi legalsó pontján a kerék felé néz, a feltöltő meg a tetején van az akku mellett/mögött lenézve. Mindkettő imbusz fejű.
Zolibácsi09-03-2018 16:21:17 // 106579
Badum.... Cccsszzzzzz
Régen mondtam, egy 12 éves autónál amikor a bőrödon érzed a dpf egr stb jótékony hatását és fajoan sok pénzbe kerül a rendszer életben tartása, akkor azért bocsánatos bűn a kiikatatasa, annak érdekében hogy gond nélkül hasznalhassad a kocsit továbbra is.
Giuntini09-03-2018 16:03:15 // 106578
Igen, sok mi denben igazad van. Viszont pár hónappal ezelőtt beszéltem Mankyval, és azt mondta, ez a program nem okozhat ilyen gondokat. Gyuri is ezt mondta. Ma Szatyi azt mondta, hogy erre még mindig nem lehet kimondani a hf repedést. Ezt már én mondom ki, meg utána felhívtam Csörit, és alátámasztotta. Mentségemre legyen mondva, hogy talán én voltam az első holló a 2.4-esek közül, aki így járt. Jól mondod az okulást. Sanyi Jtd is szerinzem azért adta el, mert meghegesztette, és tudta hogy nem lesz hosszú életű. Csöri nekem azt mondta, nagyon msgy baj lesz egy pár éven belül a 2.4-ekkel. Nem fogják tudni ezeket megcsinálni.
Én ebbe nagyon beleestem. Ha kész lesz, nagyon el fogok gondolmozni a Dpf kiírtásáról. Hosszú a hf, szar anyagból van, és vetemedésre hajlamos. Én főleg pályáztam vele, és mégis....
gecsa09-03-2018 16:00:12 // 106577
Tehát a végén a 2000 tipp egyike bejön. A távgyógyításról mindig a közismert szlogen jut eszembe:
Tedd a kezed a TV-re...
Roll198309-03-2018 15:39:56 // 106576
Én, Guintini helyében ezt a kocsit már nem tudnám élvezni. Miután kész lenne, már menne is fel a hahu-ra. Állandóan az jutna eszembe mikor kinytinám a garázst, hogy ez a szemét csak nyeli a pénzt és bármikor újra hengerfejes lehet. Jóízűen már meg se merném hajtani nehogy baja legyen. :( Szerencsére hallgattam Erhardra és elfelejtettem a dízeleket, persze majd idővel kiderül, hogy a TBi meddig bírja komolyabb hiba nélkül.
Tomi Stark09-03-2018 15:18:07 // 106575
Még régebben valaki linkelt valamit, amiben lé volt írva, hogy 3- asban kb 60 km/ h- ás tempóval a legjobb haladni regen közben. Évek óta így csinálom, ezt most igazolódni látszik.
yani🍀09-03-2018 14:59:51 // 106574
Azért ez a példa legyen mindenkinek tanulság! Rajtad ez már nem segít, de másnak azért lehet ez tanulság, hogyan kezeljen egy ilyen hibát.
Nem akarlak megbántani, van éppen elég bajod, mind amellett tiszteletre méltó a típus iránti rendületlen csodálatod, de ki kell azt mondani hogy ebben vastagon a saját hozzáállásod is benne volt.
- Nem kétlem, hogy miután először állt meg az autó Szatmári azt a lehető legalaposabban átnézte, összerakta, stb.Többször hallottam járni az autót, valóban benzineseket megszégyenítő hangok jöttek ki a motorból.
- Ez alapján mondjuk akár jó is lehetett volna a történet, de azért volt néhány dolog, ami elgondolkodtathatott volna: Shadin leszedte a progidat, amire Manky rá is nézett. és megjegyezte, hogy erősen meg van írva. ( jelentsen is ez bármit, neki elhiszem)
Ha visszakeressük biztosan találnák olyan megjegyzéseket, hogy célszerű lenne lecserélni vagy gyárira, vagy Manky által írtra cserélni. Azt mondtad, neked tetszik ez, pedig akár ez is okozhatta a korábbi megállást. (Azért, hogy tiszta legyen a kép mindenkiben, itt már tudtad, hogy a hengerfejet már egyszer előtted is levették, tehát valószínűleg 2X már javították.)
- Jó egy éve nekikoccantál valaminek, aminek következtében megsérült a kocsi eleje.
Látszólag nem volt csak karosszéria sérülés, de még akkor sem gondolkodtál el rajta, hogy csak ki kéne venni a hűtőt és megnézni, amikor észrevetted, hogy csöpög belőle a hűtővíz. Ugyan mindenki mondta, hogy ne önts bele semmit, de mivel ez volt a legolcsóbb lehetőség, csak bele került egy doboz trutyi. ( Mint utólag kiderült, azért meg volt sérülve a hűtő. Nem állítom, hogy ez vezetett a HF sérüléshez, de egy olyan kihegyezett helyzetben amikor normál esetben is épp, hogy csak elegendő a hűtőteljesítmény, biztosan hiányozni fog az felület, ahol nem áramlik a folyadék.)
- És végül a mindenáron bizonygatása annak, hogy az autó biztosan nem hengerfejes.
Ahogy jöttek elő a tünetek, volt aki kapásból mondta neked, hogy ez bizony hengerfej, mert neki ugyanígy volt. Te váltig állítottad, hogy ez biztosan nem az, mert Szatyi is megmondta, ez nem lehet az.
Mondtuk, hogy állítsd le, ne járj vele, vidd el valahová és alaposan nézesd át!
Te jártál vele és minden alkalommal felfedeztél valamit, ami rettentően zavart. először csak téged, de néhány héten belül már a fél Alfás társadalmat is. Volt aki kifakadt, sokan csak csendben értetlenkedtek, hogy mi a fészkes fenéért kérdezed meg, hogy mi lehet a baj, mit kellene csinálnod, ha nem fogadod meg azt amit mondunk.
Én azt gondolom, hogy mindig a legrosszabbra kell készülni és utána örülni, ha nem igazolódik be valami, mintsem a legolcsóbban cserélhető (159-nél nem nagyon van ilyen)alkatrészek meghibásodását valószínűsíteni és kizárni pl. az ismételt hengerfej sérülést.
Hangsúlyozom, nem akarok én még jobban beléd rúgni, van épp elég bajod, de talán más számára lehet okulás a történet! Szurkolok neked, hogy végre élvezhesd azt, amire sajnos már vagy fél éve vársz, egy nyugodt, zavartalan autózást az általad mendennek ellenér csodált gépsárkánnyal!
WarbiRunner (Gyuri)09-03-2018 14:34:13 // 106573
Itt nem tipp párbaj megy, hanem brainstorming :-) A végére hidd el, rájövünk :-) Ebben ez a szép. Szerintem hiányozna, ha nem lenne min agyalni :-D
WarbiRunner (Gyuri)09-03-2018 14:33:02 // 106572
Ebben az elgondolásban is van ráció, ez biztos, ezt eltettem gondolatban :-)
Viszont nem bírtam ki, csak bedobtam excelbe egy igen meghosszított kávészünettel egybekötve a regen rail nyomást és start of injection-t. És megnéztem, hogy az End of Injection hogy módosul. Részben meglepő az eredmény, tessék, itt a görbe halmaz:



A bekarikázott rész a normál EOI-n ami nekem eleve nem tetszett, nagyon késői a befecskendezé vége. Ezt én "lekerekítettem", 8 fok az sok. 25mm3/inj az autópálya tempón egy nagyon jó fogyasztás, gyárilag inkább 30 környéke.




60mm3/inj már 350Nm fölötti lekérés, ennyire szerintem senki nem bántja a vasat regen közben:



Jó szórakozást az értelmezéshez, kíváncsi vagyok, hogy így mik a tanulságok. :-D
gecsa09-03-2018 14:29:46 // 106571
És a tipp-párbaj is alábbhagy. :D
pettinke09-03-2018 14:13:44 // 106570
Akkor visszarakjátok a hibátlan HF-et, és mindenki megnyugodott, hogy nem az volt a baj.
Giuntini09-03-2018 13:59:09 // 106569
Tudjátok ez egy hihetetlen balszerencse folyamat eredménye.
Erhard 242 (Pure Energy)09-03-2018 13:38:16 // 106568
Jól mondja Csöri, én is ezt mondtam neked hétfőn...
159 Indigo Gray 2.4 Monster09-03-2018 13:30:05 // 106567
Làtod mondtuk pàran hogy vidd le hozzá, màr rég túl lennél rajta :(
Giuntini09-03-2018 13:23:48 // 106566
Beszéltem Csörivel. Ő egyértelműen azt mondta, hengerfej. Ezeket nem lehet javítani. Azt mondta, hogy kell szereznem egy jó nem felújított hengerfejet.
159 Indigo Gray 2.4 Monster09-03-2018 13:12:05 // 106565
1.9 és a mocskos 2.4 nél van mindegyik. Tibinél is tuti van. Shadin majd meg mondja a tutit. :)
Roll198309-03-2018 13:08:42 // 106564
Srácok,

A váltóból hol a legcélszerűbb leegedni az olajat és feltölteni? Gondolom nincs gyári leengedője, hisz örök élet meg egy nap benne az olaj. :D
Giuntini09-03-2018 12:55:03 // 106563
Szatyi légtelenítette mindenhol. Utána el.entem az M0-áson vagy 30 km-t. 120-as tempóval mentem. Mikor megálltam a benzinkútnál, járt a venti. Akkor vettem észre hogy regenerál. Visszafelé is teljesen normálisan működött, megálltam a Szatyinál ellenőriztük jó volt. Hazajöttem vele, ismét a rakparton elment a fűtés állandó sebességnél, és járt a ventilátor. Ugyanazon a ponton ahol tegnapelőtt, ismét felment a víz. Ez már egy métely. Nem tudok tobábblépni. Szatyi azt mondza, jól van, lekapjuk a hf-et, és nem az a baj?
Erhard 242 (Pure Energy)09-03-2018 12:38:36 // 106562
biztos sok összetevős játék nem mindegy a regenek száma, hossza az írás milyensége ha van, plusz a turbó állapota, a HF kimunkálása ... de valami nem kerek, mert persze legyen repedéses 500e km után de ne 200e-nél
Csabi09-03-2018 12:37:37 // 106561
Nem csak a hengerteret kell nézni és a kipuff hőmérsékleteket, hanem azt is, hogy milyen hűtővíz áramlás társul hozzá.
Regenkor pl 900-as fordulatnál is felfűti a DPF-et 650°-ra, és 3500as fordulatnál is.
Nem kell magyarázni mi a különbség a vízszvattyú által szállított mennyiség különbségében 900 és 3500 fordulaton. Ez okozza a problémát, és nem az, hogy pl pillanatnyilag 800fok a kipuffgáz, szerintem.
RomeoOne09-03-2018 11:52:37 // 106560
Én QA-ról beszéltem, de lehet az sem sokkal fajsúlyosabb.
yani🍀09-03-2018 11:25:53 // 106559
Ne értékeld túl a QM szerepét egy sorozatgyártásban!
RomeoOne09-03-2018 11:07:05 // 106558
Aztán lehet, hogy csak annyi a dolog, hogy szar volt a minőségbiztosítása a 159 2.4 hengerfejeknek a gyárban és sok az anyaghibás :)
WarbiRunner (Gyuri)09-03-2018 09:48:38 // 106557
Csabi, nem a melegítés ténye szerintem az igazi kérdés, hanem hogy mennyire. Ezt viszont max tippelni tudjuk, amíg valai be nem rak egy EGT szenzort.
Beszélünk itt 500 fokos EGT-ről. Ami nem sok! Egy jól meghúzott dízelnél a 800 fok is előfordulhat, a turbók pedig 1000 fok fölé vannak méretezve. Olvasgattam tuning fórumokat, ott ilyen számok röpködtek, és EGT szenzorral mérve.
Ha Tomi autója 300+ lóval, vélhetően bőven nagyon 500 fok feletti EGT-vel bírta, akkor a regen miért tesz oda a hengerfejnek?
A táblák még értelmezés alatt, ma sem lesz rengeteg időm rá. Az biztos, hogy a fő befecskendezés van nagyon előre tolva. És ez 100% hogy EGT növekedést okoz, vagyis az nem kérdés, hogy a motor melegebb lesz. A mennyivel az igazi kérdés.
Erhard 242 (Pure Energy)09-03-2018 08:24:28 // 106556
szakértők nincsenek csak tények, adatok amiből le lehet vonni a következtetések... nem kell ahhoz DPF ügyi mérnöknek lenni, hogy megállapítsuk ha elindul a regen bekapcsol a venti ez azért van, mert nagyobb a hőterhelés... erre talán még a birkák is rájönnek csak a struccok nem :)))
Csabi09-03-2018 07:11:30 // 106555
Nem is azért linkeltem, hanem azért , mert Ő tényleg szakértő, és kezeljük már tényként, hogy melegíti a motort a regen! :)
Amit belinkeltem, az az első rész, és a második amire te gondolsz, ezek a folyamatok együtt játszódnak le, ez a cikkben is így van írva. Nem az van, hogy csak az egyik játszódik le.
Tehát, befecskendez, közvetlenül a FHP után az expanzióban, ezzel nő a hengerhőmérséklet, kipuffgáz. Üzemtől függően itt nagy szórás lehet a hőmérsékletelben. Ha kell, utóbefecskendez még (ez a második rész) hogy tovább emelje a hőmérsékletet. Ez a 159-ben , és minden más autóban így játszódik le alapvetően, mert máshogy nem lehet megemelni a kipuffgáz hőmérsékletet("motorikus intézkedésekkel) .

"Egy régebbi mérésemet előtúrva jól látszik, hogy regen előtt simán van 300°C a füstgáz hőmérséklet."
Ez így önmagában sok infot nem hordoz. Regen előtt lehet 200fok a hőmérséklet alapjáraton, meg lehet 4-500is autopályán. Kérdés mire gondolsz?

"Magyarul az írás szerint 1.9, 2.4 esetében csak a második szakasz játszik."
Nem, mindkét szakasz lejátszódik, ha kell, de az első mindenképp. :)

"Egyébként meg vagy nem egy dologról beszélünk, vagy már én felejtettem el, hogy miről vitázunk." :)

:D Melegíti-e a motort a regen vagy nem.

Egyértelműen melegiti, amit mérni csak nyáron lehet, amikor a hűtőrendszer eléri a határait. (Nem véletlen kapcsol a hűtőventi regenkor, legyen tartalék a hűtésben.)
droberto08-03-2018 23:33:16 // 106554
Biztos olvastátok már (bent van a kedvenceimben is). Aki még nem és érdkeli...
Témába vágó kis összefoglaló.
Egy dolog biztos, az égési hőmérsékletre lennénk kíváncsiak, hogy mikor és miként változnak.
Az biztosnak látszik, hogy az EGR csökkenti. Bár mérésem erről nincs. :)
droberto08-03-2018 23:31:21 // 106553
Csabi, nem vagy te nekem hiteltelen. Sőt. :)

A bajom az, hogy köztünk nincsenek szakértők (ha tévedek elnézést kérek természetesen az illető(k)től) és csak kevesen veszik a fáradságot, hogy utánaolvassanak valaminek, azt tovább értelmezve adoptálják a saját helyzetükre, autójukra. Még kevesebben vannak akik valódi élőadat diagnosztikát csinálnak, számolnak, mérnek akár külső eszközökkel.
Szintén kevés az olyan, aki a mérések alapján helyes konklúziót von le.
Viszont sokan vannak akik, saját vagy mások féligazságait tévesen vagy nem megfelelő helyen-időben adják elő. Még többen vannak akik ezeket birka módon tovább is adják. :(((

Jó az írás, nagyon szeretem ezeket én is sokat lehet tanulni belőlük. Amit idézel természetesen valós. Viszont nem tudjuk, hogy a 159-ben az elején felsoroltak közül az aktív regen hogy működik pontosan. Ha te tudod elnézést kérek.

"A kipufogógáz hőmérséklet-növelése történhet:

– belső motorikus intézkedésekkel, a motorban
a normál égésfolyamat-lefutás
módosításával,
– az expanzió késői szakaszába vagy a
kipufogási ütembe gázolaj-befecskendezéssel,"


Magyarul: Mikor fecskendez be? A kompressziós, vagy az expanziós szakaszban. Elégeti az üzemanyagot a 159 az égéstérben, vagy mindet rátolja az oxidációs katalizátorra?

Továbbá, amit bemásoltál az csak az első szakasz. A második az amire én gondolok:

"Ebből a befecskendezésből származó gázolaj
javarészt égés nélkül hagyja el a hengerteret,
miközben elgőzölög. A gázolajgőz
az oxidációs katalizátorban katalitikusan
oxidálódik, annak hőmérsékletét kb. 450–
500 °C-ra növeli. Ezt a funkciót teljesítő
katalizátort több gyártó DEC rövidítéssel
azonosítja (Diesel Exothermic Catalyst –
dízel hőtermelő katalizátor). A szűrőn lévő
hőmérséklet-érzékelő úgy illeszti a késői
befecskendezés dózisát, hogy a hőmérséklet
a távolabb elhelyezett (padlólemez
alatti) DPF előtt 620 °C-ot érjen el. Ennek
hatására a koromrészecskék 5–12 perc
alatt égnek el."


Egy régebbi mérésemet előtúrva jól látszik, hogy regen előtt simán van 300°C a füstgáz hőmérséklet.
Magyarul az írás szerint 1.9, 2.4 esetében csak a második szakasz játszik.

Egyébként meg vagy nem egy dologról beszélünk, vagy már én felejtettem el, hogy miről vitázunk. :)
Jó éjszakát! :)
Liquid08-03-2018 22:36:42 // 106552
KUL napján lesz forgalma :)
Csabi08-03-2018 22:36:23 // 106551
4-500ból készíti a 600+t .
Miért lenne melegebb? Hát attól hogy a 2-300fokos kipuffgázok miatt nem felejti el a gázolaj, hogy ~80fok a lobbanáspontja, vagy 200 a gyulladásija:) Elkezd égni, aztán a katalizátor segít neki, ahogy írod.
Kerestem egy irományt egy hitelesebb ember tollából :) :
A dízelmotorban az aktív regenerálást támogató utóbefecskendezéssel két szakaszban melegítik fel a katalizátor-részecskeszűrő egységet. Először a fő-égésfolyamat végén, az FHP után 30–50 főtengelyfokkal fecskendeznek be, ez az utóbefecskendezés. Ez a gázolajadag elég, hengertéri hőmérséklet-növekedést, ezzel együtt kipufogógázhőmérséklet-növekedést okoz. Ha a kipufogógáz ezekkel az intézkedésekkel kb. 350 °C hőmérsékletet nem ér el (a katalizátor előtti és utáni hőmérő tájékoztat erről), a motorirányítás nagyon késői befecskendezést kezdeményez.
forrás: Autotechnika
Erhard 242 (Pure Energy)08-03-2018 22:31:22 // 106550
Tomiéba alig volt méter viszont a dpf offban volt, bírta is az enyém is és sok másnak is...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.