Az egr csak részterhelésen dolgozik. Nagyobb lesz a csúcsnyomás, de pl. a gyorsításkor fellépő nyomásoknál kisebb lesz. Én úgy gondolom, hogy nem okoz jelentős plusz terhelést az egr off. A 2.4-nél a programja miatt még jót is tesz, mert rövidül az égés, kompenzál valamit a késői befecskendezésen.
Egyébként lehet hogy egy víz befecskendezés vagy akár egy komolyabb intercooler is jót tenne hf fáradás szempontból.
Forum >> 159
WarbiRunner (Gyuri)10-03-2018 13:04:11 // 106625
Erhard 242 (Pure Energy)10-03-2018 12:53:27 // 106624
elemcsere volt már?
Zolibácsi10-03-2018 12:51:25 // 106623
nekem is ezt csinálja, valószínűleg akkumulátor probléma.
kékalfa 15610-03-2018 12:39:33 // 106622
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem.Meg tudja valaki mondani nekem,hogy a központizár miért nem müködik 0 fok alatt távirányitóval? A furcsa,hogy kinyitom kulccsal,és onnantól kezdve müködik rendesen.Valakinek ötlet?
Köszönöm,üdv.
Lenne egy kérdésem.Meg tudja valaki mondani nekem,hogy a központizár miért nem müködik 0 fok alatt távirányitóval? A furcsa,hogy kinyitom kulccsal,és onnantól kezdve müködik rendesen.Valakinek ötlet?
Köszönöm,üdv.
Zolibácsi10-03-2018 12:37:12 // 106621
végülis akkor leszedték már a hengerfejedet? és az a baj?
Giuntini10-03-2018 11:37:45 // 106620
Csöri pont ezt mondta, hogy van egy különbség, amin csiszolni kell.
RomeoOne10-03-2018 11:29:27 // 106619
Mondjuk, ha Csöri azt mondta, akkor elhiszem, csak amikor már ilyen nyilvánvaló különbségek vannak, amik Shadin képein látszanak, akkor elsőre azt gondolnám, hogy nem nyerő.
Shadin10-03-2018 11:28:46 // 106618
Elég elterjedt workaround-nak néz ki, angoloknál, lengyeleknél is van ennek nyoma.
Giuntini10-03-2018 11:25:40 // 106617
Ez nem ráügyeskedés! Csöri azért ebben elég nagy szakértő. Ő mondta, hogy ezen a vonalon induljak el, mert nagyon sokan már feltették,és sokkal hosszabb élettartamú. Anyagában tartósabb, és ugyanaz. Csöri mondta, hogy ezzel már nem lesz probléma. Erhard is ugyanezt mondta. Sőt a Depósok is, csak egyszerűen nincs ilyen hengerfej. Lehet, hogy nekem szerencsém lesz.
RomeoOne10-03-2018 11:12:05 // 106616
Ezzel megint beértünk a szürke zónába sztem. egy más motorkódú motor hengerfejét ráügyeskedni... Nem tudom, nem az a kategória, amire szerintem bárki élethossz garanciát vállalna.
Shadin10-03-2018 10:45:03 // 106615
Az elmondottak alapján simán feltenném gépmunka nélkül, de erre a szerelő mondja ki a amen-t. Addig is egy kis mi a különbség a képek között játék. Sajna az AA képfeltöltési korlátai sportszerűtlen nehezítés :-)

(Google)

(Google)
Giuntini10-03-2018 10:26:56 // 106614
Szereztem egy hengerfejet! 166 2,4 20V, amit Csöri is ajánlott, bár nagyon nehéz. Tökéletes állapotban, 190 ezret futott autóból van, nem javított, nem felújított. Shadin is megnézte a képeket, és szerinte egy az egyben mindenféle síkolás nélkül fel lehet rá rakni. Jövő héten meg lesz, és most már azt szeretném, hogy minél előbb rákerüljön.
Piritu - 1.000.00010-03-2018 07:06:05 // 106613
Egy biztos, hogy annyit "hűt", hogy a nitrogénoxidok ne keletkezzenek. A csúcs hőmérséklet és nyomás tuti kisebb lesz miatta. Anyagfáradás szempontjából meg a dinamikus igénybevétel is számít.
Macccy09-03-2018 22:46:35 // 106612
Szerintem az EGR az annyit azért nem hűt a rontással. Nem egy DPF és gázolaj égetési ligában játszik hőfokra
Piritu - 1.000.00009-03-2018 21:49:39 // 106611
"gyorsabb lesz az égés, jobb lesz a hatásfok." - ez nem jelenti automatikusan a magasabb csúcsnyomást is, ami meg magasabb dinamikus terhelést? Kvázi nagyobb kalapáccsal üti a hengerfejet.
gecsa09-03-2018 21:48:43 // 106610
Keresgélek itt már egy ideje, de ilyen szett tényleg nincs q4hez?
frusciante09-03-2018 21:38:48 // 106609
A 2,4 kinek milyen sűrűn regenerál? Nem Sok MES képet találtam az oldalon(2,4es tulajok blogjait olvasgatva)a legtöbb képen 300 km az utolsó 5 regen átlaga....??? Régóta figyelem az 159 es fórumot, látom, h nagy szenvedés ez a dpf a 2,4nek illetve ezt a hengerfej témát is figyelem és szegény Giuntini mizériáját... Az 1,9eseknek is baj van a Részecskeszűrővel? Nem tudom, h a 147 1,9 jtdmje euro 4mennyiben egyezik a 159es 1,9esével, de nekem nagyon érdekes, h milyen sokan kioffoltátok a dpfet... Azon kívül, h egyébként én semmi értelmét nem látom, az egészségre szerintem károsabb(nem vagyok orvos, és nem is végeztem kísérleteket, csak pár oldalon olvastam a kis és nagy koromszemcsék tüdőbe való lerakódásáról agresszivitásáról..)mint az euro 3 asok koromfüstje, még a motort is gyilkolja csak azért nem öltem még ki, mert nem tudom, h műszakin h menne úgy át, illetve, mennyire lehet gáz, ha mondjuk egyszer megállít egy kpmes autó, de az biztos, h állandóan figyelni kell rá, nekem 800 kmenként regenerál nem használom városban havonta egyszer ha bemegyek Pestre de így is mindig akkor nyomja a regent amikor nem kéne, pedig messel is figyelem, h épp hogy áll... Én olyankor mindig 2.000 és 3.000 közt tartom a fordulatot... Ha lassan megyek visszaváltok, h 2.000 felett legyen...mindenesetre érdekelne, h a 159 1,9e illetve a 2,4ese milyen sűrűn regenerál és, h Ti mit tennétek a helyemben, kioffolni amíg hibátlan a rendszer sajnálnám de, lassan szeretném levinni Mankyhoz is, chippelve viszont gondolom hamarabb elhalálozik a dpf... Van itt vki esetleg akinek chippelve van a vas és még nincs kiherélve se a dpf se az egér? Köszi előre is
WarbiRunner (Gyuri)09-03-2018 21:36:54 // 106608
Az ötlet jogos, de nem ennyire egyértelmű a dolog. Akár így is lehet. Viszont az egr kiírás csökkenti a gyulladási késedelmet, gyorsabb lesz az égés, jobb lesz a hatásfok. Így a csúcs hőmérséklet nagyobb, de az összes leadott hő kevesebb is lehet.
Nekem egr off óta 12p a regen. előtte én 10p-re emlékszem. Persze lehet rosszul :-D
Nekem egr off óta 12p a regen. előtte én 10p-re emlékszem. Persze lehet rosszul :-D
WarbiRunner (Gyuri)09-03-2018 21:29:58 // 106607
Na majd ennek is utána kutatok, hátha a felfűtéshez is találok valami táblázatot.
Egyelőre soi, turbo nyomás és rail nyomás táblám van.
Egyelőre soi, turbo nyomás és rail nyomás táblám van.
Piritu - 1.000.00009-03-2018 21:21:00 // 106606
Olvasva a kiégetéskor fellépő hőmérsékletekről szóló bejegyzéseket az egr szerepe ugrott be.
Az egr a visszavezetett kipufogó gázzal csökkenti a nitrogénoxidok mennyiségét, mégpedig úgy hogy rontja az égést és ezzel csökkenti a csúcshőmérsékletet. Kiírt egr-nél ez a "magasabb" hőmérséklet nem okozhatja a repedést a hengerfejben?
Az egr a visszavezetett kipufogó gázzal csökkenti a nitrogénoxidok mennyiségét, mégpedig úgy hogy rontja az égést és ezzel csökkenti a csúcshőmérsékletet. Kiírt egr-nél ez a "magasabb" hőmérséklet nem okozhatja a repedést a hengerfejben?
Csabi09-03-2018 21:20:04 // 106605
Így van szerintem is, közepes tempónál a legkisebb a plusz hőterhelés, akkor azt lehet mondani, hogy saját erőből megoldja. Viszont ez csak akkor igaz amikor már elérte a 650fokot a DPF. Ha visszahűl egy gázelvétel miatt, akkor újra gázadásra atom módon tolja ismét a naftát, hogy meglegyen a 600+ minnél előbb, fordulattól szinte függetlenül.
Egyszer néztem a regent -10°Cban 90-100as tempónál. Egy 10s-os gázelvételnél, annyira visszahűlt a DPF, hogy ~1percig tartott mire újra visszavitte a hőfokot 600+-ra, Addig 20-22l/100 volt a fogyi, amint elérte a hőfokot visszaállt 8-9literre. Közben persze tempomattal tartottam a sebességet.
Egyszer néztem a regent -10°Cban 90-100as tempónál. Egy 10s-os gázelvételnél, annyira visszahűlt a DPF, hogy ~1percig tartott mire újra visszavitte a hőfokot 600+-ra, Addig 20-22l/100 volt a fogyi, amint elérte a hőfokot visszaállt 8-9literre. Közben persze tempomattal tartottam a sebességet.
WarbiRunner (Gyuri)09-03-2018 21:12:05 // 106604
elfordulás :-D
WarbiRunner (Gyuri)09-03-2018 21:11:26 // 106603
Lehet fordítva értelmezted.
A görbék a befecskendezés végét(!) adják meg FHP után főtengely előfordulás fokban a fordulatszám függvényében.
Az egyes görbék adott üzemanyag mennyiséghez tartoznak. 18 alatt is nyilván van érték, igazából egy felületet lehetne ráhúzni, de szerintem így jobban látszik a lényeg.
A görbék a befecskendezés végét(!) adják meg FHP után főtengely előfordulás fokban a fordulatszám függvényében.
Az egyes görbék adott üzemanyag mennyiséghez tartoznak. 18 alatt is nyilván van érték, igazából egy felületet lehetne ráhúzni, de szerintem így jobban látszik a lényeg.
WarbiRunner (Gyuri)09-03-2018 20:52:23 // 106602
Ezt én nem látom bele, 1500-as fordulatig drasztikus az utóbefecskendezés. Közepes üzemanyag mennyiségeknél, közepes fordulaton nincs előre téve az EOI. Ez saccra 80-130 közti tempót fed le. Hőmérséklet függés az időzítésben nincs, és a rail nyomásban sincs. Nem tudom hova van belerakva, nem találtam nyomát egyelőre.
Ezek alapján azt mondom, érdemes kivinni országútra és egyenletes 90-100-zal kiégetni.
A tévedés jogát fenntartom :-)
Ezek alapján azt mondom, érdemes kivinni országútra és egyenletes 90-100-zal kiégetni.
A tévedés jogát fenntartom :-)
Liquid09-03-2018 20:06:46 // 106601
hát igen, ezekkel az igazi :)
Csabi09-03-2018 20:01:57 // 106600
Csabi09-03-2018 19:57:33 // 106599
Na végre ezek is igazolják, hogy a programban is figyeltek arra, hogy a csekély hűtésű periódusban ne legyen akkora motor hőterhelése :) javíts ha rosszul látom, mert a térképesdi kimaradt nekem eddig :)
Szóval hiányolom a hőmérséklet függést is(DPF), mert az biztos nagyban befolyásolja az időzítéseket, és ott lehet a lényeg. (Amikor a felfűtés megy)
Szóval hiányolom a hőmérséklet függést is(DPF), mert az biztos nagyban befolyásolja az időzítéseket, és ott lehet a lényeg. (Amikor a felfűtés megy)
Erhard 242 (Pure Energy)09-03-2018 19:37:56 // 106598
a delej dobja lefelé az árát rendesen sajnos ez a rohadt politika :((( a benyás viszont meg túlságosan is jól tartja az árát főleg a Stelvio
Roll198309-03-2018 19:25:40 // 106597
Igen, azt olvastam a blogodban, hogy úgy érezted, hogy megfogja az autót.
Giuntini09-03-2018 19:13:51 // 106596
Én szívesen megtenném, de most ebben a helyzetben nem akarok az autóval menni.
Shadin09-03-2018 19:07:12 // 106595
Sok az a 3 lityi, elég a 2,6.
Shadin09-03-2018 19:06:05 // 106594
És még nincs benne?
Smith09-03-2018 19:05:52 // 106593
Hello!
Nagy segítségre lenne szükségem. Ha mondanék egy címet óbudán, el tudna valaki arrafelé kocsikázni, és "szétnézni". Semmi teendő, csak kocsival kellene tenni arra egy kört.
Ha valaki megtenné, nagyon hálás lennék. Nagyon kéne a segítség!!!!!
Köszi!!!
Nagy segítségre lenne szükségem. Ha mondanék egy címet óbudán, el tudna valaki arrafelé kocsikázni, és "szétnézni". Semmi teendő, csak kocsival kellene tenni arra egy kört.
Ha valaki megtenné, nagyon hálás lennék. Nagyon kéne a segítség!!!!!
Köszi!!!
Roll198309-03-2018 18:49:32 // 106592
Most rákerestem erre az M32 váltóra, hát van róla bőven anyag. :) Több helyen említik a 3 litert, mint feltöltési mennyiséget. Egyik Opeles népítéletben még az is van, hogy miután megjavította az Opel, utána már ők is 3 litert öntöttek bele.
yani🍀09-03-2018 18:36:48 // 106591
A durva az, hogy a 2.2-es dízel Giulia 9 misi alatt megvehető 13 ezer km-el.
Roll198309-03-2018 18:18:06 // 106590
Még csak ma vettem.
Shadin09-03-2018 18:15:25 // 106589
Eltérni a gyári ajánlástól csak mindenki saját felelősségére! Egyesek azt is mondják hogy a GL5 hipoid izé nem is jó az M32-esbe, mert nagyon csúszós :-D
Én jónak érzem :-) Betetted már?
Én jónak érzem :-) Betetted már?
Roll198309-03-2018 18:04:55 // 106588
Köszi! A blogodban ajánlott Fuchs olajat vettem. ;)
Roll198309-03-2018 18:04:20 // 106587
Te a kivétel vagy, aki erősíti a szabályt. ;)
Shadin09-03-2018 17:59:04 // 106586
Én erre most mit mondjak?
:-)
:-)
Vittorio15909-03-2018 17:54:13 // 106585
TURBO-TEC KFT WWW.TURBO-TEC.EU VAGY KERESS ENGEM
WarbiRunner (Gyuri)09-03-2018 17:49:36 // 106584
Ugyan... Eddig is megcsinálták őket, ezután is meg fogják. :-) A 156 hengerfej adaptálás jó ötletnek tűnik, AO fórumon is olvastam azóta róla. A lengyeleknél 10+ autót csináltak már így meg állítólag. Ha én így járok, valószínűleg ezt az utat választom.
Giuntini09-03-2018 17:41:35 // 106583
Ez szerintem nem leverés. A szarok legyenek eladhatatlanok. Mindenki keresse a jót. Csöri megmondta, ezek a dízelek már nem azok, amik 400 ezer km-t elmennek. Tudomásul kell venni, hogy ezek az autók már mások, mint a 15 évvel ezelőttiek.
Mindenesetre nem tudom hogy oldom meg....
Eladni ezt az autót már nem lehet. Még egyszer nekigyűrkőzöm....
Mindenesetre nem tudom hogy oldom meg....
Eladni ezt az autót már nem lehet. Még egyszer nekigyűrkőzöm....
Zolibácsi09-03-2018 17:37:15 // 106582
Mintha eddig lett volna ára...
yani🍀09-03-2018 17:19:24 // 106581
Most legalább 10 -15%-al levertük a 2.4 árát. :-(
Shadin09-03-2018 16:53:40 // 106580
Az M32 és a c635 is rendelkezik leeresztő ás feltöltő nyílással.
Haspáncél levétele szükséges, a leeresztő a difi legalsó pontján a kerék felé néz, a feltöltő meg a tetején van az akku mellett/mögött lenézve. Mindkettő imbusz fejű.
Haspáncél levétele szükséges, a leeresztő a difi legalsó pontján a kerék felé néz, a feltöltő meg a tetején van az akku mellett/mögött lenézve. Mindkettő imbusz fejű.
Zolibácsi09-03-2018 16:21:17 // 106579
Badum.... Cccsszzzzzz
Régen mondtam, egy 12 éves autónál amikor a bőrödon érzed a dpf egr stb jótékony hatását és fajoan sok pénzbe kerül a rendszer életben tartása, akkor azért bocsánatos bűn a kiikatatasa, annak érdekében hogy gond nélkül hasznalhassad a kocsit továbbra is.
Régen mondtam, egy 12 éves autónál amikor a bőrödon érzed a dpf egr stb jótékony hatását és fajoan sok pénzbe kerül a rendszer életben tartása, akkor azért bocsánatos bűn a kiikatatasa, annak érdekében hogy gond nélkül hasznalhassad a kocsit továbbra is.
Giuntini09-03-2018 16:03:15 // 106578
Igen, sok mi denben igazad van. Viszont pár hónappal ezelőtt beszéltem Mankyval, és azt mondta, ez a program nem okozhat ilyen gondokat. Gyuri is ezt mondta. Ma Szatyi azt mondta, hogy erre még mindig nem lehet kimondani a hf repedést. Ezt már én mondom ki, meg utána felhívtam Csörit, és alátámasztotta. Mentségemre legyen mondva, hogy talán én voltam az első holló a 2.4-esek közül, aki így járt. Jól mondod az okulást. Sanyi Jtd is szerinzem azért adta el, mert meghegesztette, és tudta hogy nem lesz hosszú életű. Csöri nekem azt mondta, nagyon msgy baj lesz egy pár éven belül a 2.4-ekkel. Nem fogják tudni ezeket megcsinálni.
Én ebbe nagyon beleestem. Ha kész lesz, nagyon el fogok gondolmozni a Dpf kiírtásáról. Hosszú a hf, szar anyagból van, és vetemedésre hajlamos. Én főleg pályáztam vele, és mégis....
Én ebbe nagyon beleestem. Ha kész lesz, nagyon el fogok gondolmozni a Dpf kiírtásáról. Hosszú a hf, szar anyagból van, és vetemedésre hajlamos. Én főleg pályáztam vele, és mégis....
gecsa09-03-2018 16:00:12 // 106577
Tehát a végén a 2000 tipp egyike bejön. A távgyógyításról mindig a közismert szlogen jut eszembe:
Tedd a kezed a TV-re...
Tedd a kezed a TV-re...
Roll198309-03-2018 15:39:56 // 106576
Én, Guintini helyében ezt a kocsit már nem tudnám élvezni. Miután kész lenne, már menne is fel a hahu-ra. Állandóan az jutna eszembe mikor kinytinám a garázst, hogy ez a szemét csak nyeli a pénzt és bármikor újra hengerfejes lehet. Jóízűen már meg se merném hajtani nehogy baja legyen. :( Szerencsére hallgattam Erhardra és elfelejtettem a dízeleket, persze majd idővel kiderül, hogy a TBi meddig bírja komolyabb hiba nélkül.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
566
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?