Forum >> 159
Morfiusz Cédula16-02-2018 08:13:21 // 105569
Sziasztok! Az autó színkódját hol találom? A motorháztető alatt van egy fém tábla, azon van alvázszám, motorszám stb. de a színkódot nem látom. Az alvázszámból ki lehet találni? Az lehet, hogy az eper se mutat színt az alvázszám alapján? Egy csomó infót mutat nekem, de a színt pont nem látom...
Haddel16-02-2018 08:00:15 // 105568
Kerékcsapágyból melyik márkát érdemes venni? A szarolaszban 272e km után kezd hangja lenni az egyiknek😃
SOLI16-02-2018 06:44:19 // 105567
Hasonló cipőben jártam, (6 km a munkahelyem, igaz BP-n, ahol azért a sok dugóban, piroslámpánál van idő bemelegedni a motornak).
Ezért az 1.8 MPI-t választottam. Egyszerű mint a faék, 3 év alatt csak termosztátot , meg egy vezérműtengely jeladót cseréltem (kb. 20 ezer volt az egész).
Gyakorlatilag mivel ez egy GM blokk, Opel áron karbantartható.
A hiedelmekkel ellentétben egyáltalán nem gyenge motor, igaz csak 140 ló, de a kis mérete miatt az egész autó könnyebb szerintem mint a többi 159, ezért alapvetően fürge a jószág.
A fogyasztás nyilván 8-9 városban, de egy szívó 1.8-tól ez nem meglepő.
Ezért az 1.8 MPI-t választottam. Egyszerű mint a faék, 3 év alatt csak termosztátot , meg egy vezérműtengely jeladót cseréltem (kb. 20 ezer volt az egész).
Gyakorlatilag mivel ez egy GM blokk, Opel áron karbantartható.
A hiedelmekkel ellentétben egyáltalán nem gyenge motor, igaz csak 140 ló, de a kis mérete miatt az egész autó könnyebb szerintem mint a többi 159, ezért alapvetően fürge a jószág.
A fogyasztás nyilván 8-9 városban, de egy szívó 1.8-tól ez nem meglepő.
multizseti15-02-2018 23:07:00 // 105566
Hali! Azért gondoltam kihagyni a gyújtásra való áramot, mert kímélve lenne a lámpaállító motor. Nekem van menetfényem, igazából csak akkor kell bekapcsolnom a lámpát, ha már indokolt.
droberto15-02-2018 22:21:48 // 105565
TC és Winkler faktor:
- Bukta az összes modelljük
- Nem karbon a tető
- Hiába könnyű, de nehéz
- Nem lehet hátra beszállni
- Széles a küszöb
- Csattan a futóműve
- Nem nyílik a kesztyűtartó
:)
- Bukta az összes modelljük
- Nem karbon a tető
- Hiába könnyű, de nehéz
- Nem lehet hátra beszállni
- Széles a küszöb
- Csattan a futóműve
- Nem nyílik a kesztyűtartó
:)
Liquid15-02-2018 21:51:00 // 105564
- rohad
- elektronikai hibák (ettől a mai napig képtelenek elvonatkoztatni a firkászok)
- elromlik, lerohad
- állandóan szerelőnél van
- kicsi, szűk
- jól néz ki, de hát a megbízhatóság hiánya...
- szétesik a futóműve
- csörög, zörög szétesik a beltér
van még? :)
- elektronikai hibák (ettől a mai napig képtelenek elvonatkoztatni a firkászok)
- elromlik, lerohad
- állandóan szerelőnél van
- kicsi, szűk
- jól néz ki, de hát a megbízhatóság hiánya...
- szétesik a futóműve
- csörög, zörög szétesik a beltér
van még? :)
gecsa15-02-2018 21:34:35 // 105563
Mind ilyen! Szarolasz! Meg még rohadnak is, meg lehetne sorolni. Egyszer össze kellene gyűlyteni ezeket a közhelyeket. :)
Liquid15-02-2018 21:31:38 // 105562
az mindegy, az átlagember szemében, már megint szar az Alfa mert szerelőhöz megy :D
Én is ezt hallgatom :)
Én is ezt hallgatom :)
Smith15-02-2018 21:30:51 // 105561
Nem is azért megyek, mert rossz :D Csak a szokásos karbantartás, olaj, szűrő, ilyesmi, ami muszáj. Valójában amióta beletettem a seggem tavaly január 17 óta Erhardnál, igazából semmi baja nem volt soha. :)
gecsa15-02-2018 21:20:19 // 105560
Nem, mindenkinek jó a kocsija. :D
Smith15-02-2018 21:05:27 // 105559
Holnap Csöri. Nem jár valaki arra? :)
gecsa15-02-2018 20:30:10 // 105558
Nem metem nyomni neki, mert szétesik. :)
Erhard 242 (Pure Energy)15-02-2018 19:59:08 // 105556
5km-re igazán semmi nem jó max egy Ampera :DDD annak nem lesz semmi baja félre téve szerintem teljesen mind1, hogy delejt vesz vagy benyát egyiknek sem jó hosszú távon az ilyen rövid táv egyik sem melegszik be de persze én is Alfát vennék akár 1 km-re is :DDD
Marseus15-02-2018 19:39:54 // 105555
Hát szomorú..
gecsa15-02-2018 19:39:00 // 105554
Csináltam egy pici videót a hangjáról. Blogomban a link. Igaz, csak bentről.
gecsa15-02-2018 19:22:54 // 105553
Jujj, akkor saját kútfőből átmentem? :D
gecsa15-02-2018 19:22:03 // 105552
Ez sajnos hülyeség. Túl nagy hozzá a létszám.
emGéza15-02-2018 19:17:00 // 105551
Ez egy szakmai teszt , egyik kérdése volt .
Marseus15-02-2018 19:12:26 // 105550
Szevasztok!
Csak nekem bassza a csőröm,h nem amore tag (ergo egy hiteltelen akárki) is hirdethet az oldalon? Lehet,sőt biztos naív vagyok,de én azt képzeltem,h ez nem lehetséges,mert aki tag és alfás az talán nem akar átbaszni mert mondjuk félti a presztizsét..ez hülyeség szerintetek?
Csak nekem bassza a csőröm,h nem amore tag (ergo egy hiteltelen akárki) is hirdethet az oldalon? Lehet,sőt biztos naív vagyok,de én azt képzeltem,h ez nem lehetséges,mert aki tag és alfás az talán nem akar átbaszni mert mondjuk félti a presztizsét..ez hülyeség szerintetek?
Csabi15-02-2018 19:08:06 // 105549
gecsa15-02-2018 19:03:11 // 105548
12v? Ha a telefonod aksija 25%on van, akkor is bekapcsol, és tudod használni, nem?
emGéza15-02-2018 19:01:08 // 105546
Ha egy 12 V névleges feszültségű akkut 25 %-osra lemerítünk , akkor , mennyi lesz az akkuban a feszültség ?
Rolcho15-02-2018 18:58:22 // 105545
Egyszer azért kipróbálnám, lehet, enne többet is. ;-)
gecsa15-02-2018 17:54:34 // 105543
Az enyém is 5-6 litert eszik.
Hengersoronként. :D
Hengersoronként. :D
Rolcho15-02-2018 17:50:07 // 105542
Szerintem teljesen jó lehet egy 2.2 JTS is. Nekem is ilyen van, és teljesen elégedett vagyok vele. Átlagosan fogyaszt 9 körül, kipróbáltam, ha odafigyelek, 8, ha rúgom neki, 10 liter körül is tud fogyasztani. Ami szerintem a fontos, hogy az enyém vezérműlánc cserével kijött 1,8-ból, a maradékból pedig akár vehet egy 5 km-es bármit. A legviccesebb fogyasztási adat Veszprém-Várpalota távon, 90-es tempóval, meleg motorral indulva a fedélzeti szerint 5.9-6.0 l ami a valóságban (+0,6).
Szabister15-02-2018 17:37:02 // 105541
csokagm15-02-2018 16:53:24 // 105540
Nyilván, de ha már olyat tud némely autó, hogy a buckákhoz állítja a tempomatot, GPS alapján, akkor ez sem lehet ördöngösség. :)
gecsa15-02-2018 16:43:17 // 105539
Nem sok helyen kötelező nappal világítani.
csokagm15-02-2018 16:25:35 // 105538
Én automatán hagyom, csak ha pályára, országútra megyek akkor kapcsolom fel. Egyébként tök jó lenne egy olyan funkció, ami összelenne szinkronizálva a navival és ha városon kivülvre mész akkor felkapcsol automatán.
Shadin15-02-2018 15:20:46 // 105537
De ha neki a 159 SW tetszik és a praktikum másodlagos?
pettinke15-02-2018 15:04:38 // 105536
kb. ezt javasolnám én is ... munkába járni az 5 km-re kell egy '93 előtti kocka Panda, amit fillérkeből fent lehet tartani, kicsi a motorja és a fogyasztása, hamar bemelegszik, és nincs benne borzalmas bonyolult elektronika meg környezetvédelmi berendezés.
hosszabb utakra meg kell tartani egy nagy autót, ha tényleg hosszabb utak, akkor lehet akár dízel is.
hosszabb utakra meg kell tartani egy nagy autót, ha tényleg hosszabb utak, akkor lehet akár dízel is.
gecsa15-02-2018 14:33:58 // 105535
Az 1.9 8v nem feltétlenül gondozásmentes, 35ezrenként beugrik egy szelephézagállítás is pluszba, ami szerintem nem két forint pluszköltség, meg a sufniban sem éppen megoldható dolog.
Liquid15-02-2018 14:08:58 // 105534
Kell neki egy kisautó ingázni, meg egy neki megfelelő motorizáltságú 159, amit elővesz ha nem melóba megy.
Nagyjából ez van nálam is, annyi különbséggel, hogy időnként kell a munkához a nagyobb autó.
Nagyjából ez van nálam is, annyi különbséggel, hogy időnként kell a munkához a nagyobb autó.
αλφα15-02-2018 14:04:46 // 105533
Az enyémmel főleg az asszony jár melóba kb. 8+8 km oda-vissza. Mondjuk én soha, semmilyen körülmények között nem tudnék együtt élni egy olajossal, és főleg rövid utakra használva meg igazi lutri lehet. Ezért - és vezetési szokásaink okán is - én benzinesre szavaztam: 2.2JTS-re. A nyáron vettem, s bár költöttem már rá (elég rendesen), de ez lehetett volna jóval kevesebb (legalább százezerrel!), ha előbb rájövünk a filléres kartergázcső hibára... Ez is Opel (talán Holden?) eredetű motor, erő van benne bőven, a tucatautókat élmény vele előzni. Persze nem lesz ezzel sportkocsi a 159-es, de annak még a 3.2-est se lehet igazán nevezni. Majd idővel kiderül mennyi baj lesz vele. Ja, és gyengébb benzinmotorral sem akarnám elképzelni. Tibire nem volt keretem.
(Nemrég asszem' ide is megírtam, hogy Face csoportban egy srác 350k-ért komplett raklapos, zsír új, 2.2JTS motort árul, mégpedig több darabot. Ha ma venném, betervezném a tartalékmotort is a vételárba... :D )
(Nemrég asszem' ide is megírtam, hogy Face csoportban egy srác 350k-ért komplett raklapos, zsír új, 2.2JTS motort árul, mégpedig több darabot. Ha ma venném, betervezném a tartalékmotort is a vételárba... :D )
WarbiRunner (Gyuri)15-02-2018 13:58:39 // 105532
Hát.. a 159 úgy ahogy van nem való erre. Elvileg egy full kiherélt (egr,dpf)1.9 8v és 16v is talán bírná hosszabb távon is az 5km-ezést, de erre a felhasználásra nulla előnyt biztosít sok kompromisszummal. A fogyasztása sem lesz olyan kevés egy állandóan hidegen használt dízelnek, a hangja ronda lesz, mert ezek melegen csendesednek el, fűteni nem fog. A turbó nyilván nem köszöni meg hosszútávon a hideg olajat és városi szüttyögést, de ugyanilyen okból TBi-t sem vennék erre. Főleg, hogy pont most volt linkelve egy AO-s thread ahol pontosan erről is szólt a történet. Sok városi használattól benzinnel dúsult a kenőolaj. Az illető 5e-renként megy olajat cserélni. A TBi fogyasztását meg szerintem hagyjuk városban, hidegen. A 2.4 automatával szép számháborút vívhatna :-D
Ha nagyon 159-cet szeretnék ilyen felhasználásra, akkor az 1.8MPI-t választanám.
De ennyi km-re valószínűleg szélesre tárnám a kereső paramétereket az autoscout-on, és ha már hang, megnéznék pár 4-nél több hengeres szívó benzines autót.
Az nem derül ki a levélből, hogy egyébként hányan és mire használnák még ezen kívül, de csak a munkábajárós részt figyelembe véve én egy Busso V6-os GT-re csapnék le. Legyen már annak a kétszer 7-8 percnek valami értelme :-)
Ugye, Halesz? :-D
Ha nagyon 159-cet szeretnék ilyen felhasználásra, akkor az 1.8MPI-t választanám.
De ennyi km-re valószínűleg szélesre tárnám a kereső paramétereket az autoscout-on, és ha már hang, megnéznék pár 4-nél több hengeres szívó benzines autót.
Az nem derül ki a levélből, hogy egyébként hányan és mire használnák még ezen kívül, de csak a munkábajárós részt figyelembe véve én egy Busso V6-os GT-re csapnék le. Legyen már annak a kétszer 7-8 percnek valami értelme :-)
Ugye, Halesz? :-D
yani🍀15-02-2018 13:41:03 // 105530
Én ilyen jellegű használatra biztosan nem vennék dízel 159-et. Először én is egy 2.0-át vettem hasonló használati szokásokra. Nem volt semmi baja, de a folyamatos rettegést az EG/DPF problémáktól, nem kívánom senkinek! Eladtam, azóta is hibátlanul működik. Valszeg bennem van a hiba, mert a Tibit is sajnálom. Nagyon szeretem de azért, hogy kíméljem napi szinten egy ypsilonnal járok. Egy jobb Tibi 3 misi környékén van, ha Ti, akkor biztosan felette.
Ha nincs ennyi pénzed én egy sima 1.8-as benzinest ajánlanék. Abban egy GM motor van a 140 lóerő nem a világ teteje, de élhető és nem várhatóak nagy meglepetések. Ha mégis viszonylag olcsó hozzá az alkatrész, az Opel alkatrészek miatt.
Ha nincs ennyi pénzed én egy sima 1.8-as benzinest ajánlanék. Abban egy GM motor van a 140 lóerő nem a világ teteje, de élhető és nem várhatóak nagy meglepetések. Ha mégis viszonylag olcsó hozzá az alkatrész, az Opel alkatrészek miatt.
_Ata_15-02-2018 13:31:15 // 105529
Az 1.8 MPI is szóba jöhetne, az benzines és nincs vele nagyon baj állítólag (kivéve, hogy nem olyan fürge). Csak sajnos azt hiszem nincs belőle sem TI, sem full felszerelt.
Shadin15-02-2018 13:28:40 // 105528
Ilyen használatra, függetlenül DPF és EGR meglététől, benzinest vennék. Nem tudom h a nagyobb távolságra járás milyen időközönként történik, de ha csak évente párszor nyaralni, akkor még mindig a benzines. TBi Ti SW rendesen 3M felett létezik. 2.2JTS már elérhetőbb. Egyik dízelnek sem tesz jót a helybenjárás, de ha már, akkor 2.0. vagy 1.9 8V. Előbbi a kiforrottabb, utóbbi talán gondozásmentesebb és városba szerintem jobb a karakterisztikája.
Zolibácsi15-02-2018 13:20:38 // 105527
Hát 5km - re én nem 159 - et vennék, hanem egy kis fiatot cinquecento vagy seicento, esetleg puntot. Én 10 km-re használom a kocsit városban és hidegben pont be melegszik mire be érek. Ez is egy gyári 159 dieselt meg ölne szerintem
Halesz15-02-2018 12:57:01 // 105526
Sziasztok! Ismét érkezett egy kérdés, amelyre egy leendő tagink választ vár:
“Sziasztok!
Jelenleg még nem vagyok alfa tulaj, de már egy ideje szemezgetek a 159 SW-vel. Terv szerint lassan aktuális lenne a vásárlás de előtte még lenne pár kérdésem. (Igaz már egy ideje olvasom a fórumot, próbálok minél több információmorzsát összeszedni)
A problémám ott kezdődik, hogy a napi munkába járásom kb 5km. (kijárok az udvarból és egyenesen végig a város szélére. Semmi lámpa, semmi dugó, egyenesen végig). Természetesen nem csak városon belül használnám, de sajnos a hétköznapokban inkább ez lenne a jellemző. Évente kb 15ezer km-el számoltam.
Ahogy olvastam a 159 inkább a hosszabb utakat szereti, továbbá a benzin motorok nem a legjobbak (TBi-t leszámítva).
A kérdéseim:
Jelen használat mellett mennyire lenne öngyilkosság dízel autót vásárolni? (EGR + DPF-ről ne beszéljünk, majd ültetek két fát :) )
Igazából nem az 5 literes fogyasztás miatt gondoltam dízelre, hanem amiatt mert sok jót nem hallottam a benzines példányokról. (ilyen tévhitem nincs, hogy 5l-el elmegy ilyen nehéz bódéval, főleg a fent említett felhasználás mellett)
A benzineshez képest magasabb fenntartási költségekkel még (nem túl boldogan) de hajlandó vagyok együtt élni, viszont azzal már nem biztos hogy mosolyogva, ha ezzel a rövid távval megölném az autót. (esetlegesen erre a felhasználásra lehetne megoldás pl egy webasto állófűtés?)
Továbbá reális elképzelés, hogy 2.5M összegig (esetleges behozatal, papírmunka, első szervíz) találok egy jól felszerelt faceliftes bőr belsős SW-t (esetleg Ti felszereltséggel)? (a km óra állást csak annyira venném figyelembe, hogy esetleges 5-6 év múlva ha el szeretném adni akkor azért ne 300 felett legyen benne... mert kishazánkban mindenki km alapján vesz autót -.-) Egy ezekkel a paraméterekkel rendelkező TBi-nek nagyjából mi a reális ára? (Sajnos TBi motorosokat nagyrészt csak külföldön láttam)
A fent említettek alapján melyik motort ajánlanátok? (különösen hálás lennék ha pro-kontra érvekkel) 1.9 8v / 16V / 2.0? (2.4 gondolom kilőve, pedig az a hang :) )
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdvözlettel:
László Ferenc"
“Sziasztok!
Jelenleg még nem vagyok alfa tulaj, de már egy ideje szemezgetek a 159 SW-vel. Terv szerint lassan aktuális lenne a vásárlás de előtte még lenne pár kérdésem. (Igaz már egy ideje olvasom a fórumot, próbálok minél több információmorzsát összeszedni)
A problémám ott kezdődik, hogy a napi munkába járásom kb 5km. (kijárok az udvarból és egyenesen végig a város szélére. Semmi lámpa, semmi dugó, egyenesen végig). Természetesen nem csak városon belül használnám, de sajnos a hétköznapokban inkább ez lenne a jellemző. Évente kb 15ezer km-el számoltam.
Ahogy olvastam a 159 inkább a hosszabb utakat szereti, továbbá a benzin motorok nem a legjobbak (TBi-t leszámítva).
A kérdéseim:
Jelen használat mellett mennyire lenne öngyilkosság dízel autót vásárolni? (EGR + DPF-ről ne beszéljünk, majd ültetek két fát :) )
Igazából nem az 5 literes fogyasztás miatt gondoltam dízelre, hanem amiatt mert sok jót nem hallottam a benzines példányokról. (ilyen tévhitem nincs, hogy 5l-el elmegy ilyen nehéz bódéval, főleg a fent említett felhasználás mellett)
A benzineshez képest magasabb fenntartási költségekkel még (nem túl boldogan) de hajlandó vagyok együtt élni, viszont azzal már nem biztos hogy mosolyogva, ha ezzel a rövid távval megölném az autót. (esetlegesen erre a felhasználásra lehetne megoldás pl egy webasto állófűtés?)
Továbbá reális elképzelés, hogy 2.5M összegig (esetleges behozatal, papírmunka, első szervíz) találok egy jól felszerelt faceliftes bőr belsős SW-t (esetleg Ti felszereltséggel)? (a km óra állást csak annyira venném figyelembe, hogy esetleges 5-6 év múlva ha el szeretném adni akkor azért ne 300 felett legyen benne... mert kishazánkban mindenki km alapján vesz autót -.-) Egy ezekkel a paraméterekkel rendelkező TBi-nek nagyjából mi a reális ára? (Sajnos TBi motorosokat nagyrészt csak külföldön láttam)
A fent említettek alapján melyik motort ajánlanátok? (különösen hálás lennék ha pro-kontra érvekkel) 1.9 8v / 16V / 2.0? (2.4 gondolom kilőve, pedig az a hang :) )
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdvözlettel:
László Ferenc"
WarbiRunner (Gyuri)15-02-2018 12:38:51 // 105525
Igen, az :-)
antonov15-02-2018 12:12:28 // 105524
Ez DIY cucc?
WarbiRunner (Gyuri)15-02-2018 12:10:53 // 105523
Szép nagy doboz :-)
Csoda hogy nagyobb hangerőn nem törte még el a hátsó rugót :-DDD
A képen szereplő kis dobozkák egyébként pont nemrég adtak gondolkodni valót egy vájtfülű hifistának. Valami régebbi T+A Criterion elég komoly hangú hangfala van, a zenehallgatás kb a hobbija.. Leültettem ezek elé, rákapcsoltam a mélynyomót (ekkor már összehúzta a szemöldökét), majd Bluetoothon telefonról (már nagyon furcsán nézett rám) lejátszottam neki pár zenét. Őszintén nem értette a hang és a technika összefüggését :-D
Csoda hogy nagyobb hangerőn nem törte még el a hátsó rugót :-DDD
A képen szereplő kis dobozkák egyébként pont nemrég adtak gondolkodni valót egy vájtfülű hifistának. Valami régebbi T+A Criterion elég komoly hangú hangfala van, a zenehallgatás kb a hobbija.. Leültettem ezek elé, rákapcsoltam a mélynyomót (ekkor már összehúzta a szemöldökét), majd Bluetoothon telefonról (már nagyon furcsán nézett rám) lejátszottam neki pár zenét. Őszintén nem értette a hang és a technika összefüggését :-D
159 Indigo Gray 2.4 Monster15-02-2018 11:44:56 // 105522
WarbiRunner (Gyuri)15-02-2018 11:22:30 // 105521
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
604
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?