Töltöttség /Akkufeszültség (V)
100% 12.7
75% 12.4
50% 12.2
25% 12.0
forrás
Forum >> 159
Csabi15-02-2018 19:08:06 // 105549
gecsa15-02-2018 19:03:11 // 105548
12v? Ha a telefonod aksija 25%on van, akkor is bekapcsol, és tudod használni, nem?
emGéza15-02-2018 19:01:08 // 105546
Ha egy 12 V névleges feszültségű akkut 25 %-osra lemerítünk , akkor , mennyi lesz az akkuban a feszültség ?
Rolcho15-02-2018 18:58:22 // 105545
Egyszer azért kipróbálnám, lehet, enne többet is. ;-)
gecsa15-02-2018 17:54:34 // 105543
Az enyém is 5-6 litert eszik.
Hengersoronként. :D
Hengersoronként. :D
Rolcho15-02-2018 17:50:07 // 105542
Szerintem teljesen jó lehet egy 2.2 JTS is. Nekem is ilyen van, és teljesen elégedett vagyok vele. Átlagosan fogyaszt 9 körül, kipróbáltam, ha odafigyelek, 8, ha rúgom neki, 10 liter körül is tud fogyasztani. Ami szerintem a fontos, hogy az enyém vezérműlánc cserével kijött 1,8-ból, a maradékból pedig akár vehet egy 5 km-es bármit. A legviccesebb fogyasztási adat Veszprém-Várpalota távon, 90-es tempóval, meleg motorral indulva a fedélzeti szerint 5.9-6.0 l ami a valóságban (+0,6).
Szabister15-02-2018 17:37:02 // 105541
csokagm15-02-2018 16:53:24 // 105540
Nyilván, de ha már olyat tud némely autó, hogy a buckákhoz állítja a tempomatot, GPS alapján, akkor ez sem lehet ördöngösség. :)
gecsa15-02-2018 16:43:17 // 105539
Nem sok helyen kötelező nappal világítani.
csokagm15-02-2018 16:25:35 // 105538
Én automatán hagyom, csak ha pályára, országútra megyek akkor kapcsolom fel. Egyébként tök jó lenne egy olyan funkció, ami összelenne szinkronizálva a navival és ha városon kivülvre mész akkor felkapcsol automatán.
Shadin15-02-2018 15:20:46 // 105537
De ha neki a 159 SW tetszik és a praktikum másodlagos?
pettinke15-02-2018 15:04:38 // 105536
kb. ezt javasolnám én is ... munkába járni az 5 km-re kell egy '93 előtti kocka Panda, amit fillérkeből fent lehet tartani, kicsi a motorja és a fogyasztása, hamar bemelegszik, és nincs benne borzalmas bonyolult elektronika meg környezetvédelmi berendezés.
hosszabb utakra meg kell tartani egy nagy autót, ha tényleg hosszabb utak, akkor lehet akár dízel is.
hosszabb utakra meg kell tartani egy nagy autót, ha tényleg hosszabb utak, akkor lehet akár dízel is.
gecsa15-02-2018 14:33:58 // 105535
Az 1.9 8v nem feltétlenül gondozásmentes, 35ezrenként beugrik egy szelephézagállítás is pluszba, ami szerintem nem két forint pluszköltség, meg a sufniban sem éppen megoldható dolog.
Liquid15-02-2018 14:08:58 // 105534
Kell neki egy kisautó ingázni, meg egy neki megfelelő motorizáltságú 159, amit elővesz ha nem melóba megy.
Nagyjából ez van nálam is, annyi különbséggel, hogy időnként kell a munkához a nagyobb autó.
Nagyjából ez van nálam is, annyi különbséggel, hogy időnként kell a munkához a nagyobb autó.
αλφα15-02-2018 14:04:46 // 105533
Az enyémmel főleg az asszony jár melóba kb. 8+8 km oda-vissza. Mondjuk én soha, semmilyen körülmények között nem tudnék együtt élni egy olajossal, és főleg rövid utakra használva meg igazi lutri lehet. Ezért - és vezetési szokásaink okán is - én benzinesre szavaztam: 2.2JTS-re. A nyáron vettem, s bár költöttem már rá (elég rendesen), de ez lehetett volna jóval kevesebb (legalább százezerrel!), ha előbb rájövünk a filléres kartergázcső hibára... Ez is Opel (talán Holden?) eredetű motor, erő van benne bőven, a tucatautókat élmény vele előzni. Persze nem lesz ezzel sportkocsi a 159-es, de annak még a 3.2-est se lehet igazán nevezni. Majd idővel kiderül mennyi baj lesz vele. Ja, és gyengébb benzinmotorral sem akarnám elképzelni. Tibire nem volt keretem.
(Nemrég asszem' ide is megírtam, hogy Face csoportban egy srác 350k-ért komplett raklapos, zsír új, 2.2JTS motort árul, mégpedig több darabot. Ha ma venném, betervezném a tartalékmotort is a vételárba... :D )
(Nemrég asszem' ide is megírtam, hogy Face csoportban egy srác 350k-ért komplett raklapos, zsír új, 2.2JTS motort árul, mégpedig több darabot. Ha ma venném, betervezném a tartalékmotort is a vételárba... :D )
WarbiRunner (Gyuri)15-02-2018 13:58:39 // 105532
Hát.. a 159 úgy ahogy van nem való erre. Elvileg egy full kiherélt (egr,dpf)1.9 8v és 16v is talán bírná hosszabb távon is az 5km-ezést, de erre a felhasználásra nulla előnyt biztosít sok kompromisszummal. A fogyasztása sem lesz olyan kevés egy állandóan hidegen használt dízelnek, a hangja ronda lesz, mert ezek melegen csendesednek el, fűteni nem fog. A turbó nyilván nem köszöni meg hosszútávon a hideg olajat és városi szüttyögést, de ugyanilyen okból TBi-t sem vennék erre. Főleg, hogy pont most volt linkelve egy AO-s thread ahol pontosan erről is szólt a történet. Sok városi használattól benzinnel dúsult a kenőolaj. Az illető 5e-renként megy olajat cserélni. A TBi fogyasztását meg szerintem hagyjuk városban, hidegen. A 2.4 automatával szép számháborút vívhatna :-D
Ha nagyon 159-cet szeretnék ilyen felhasználásra, akkor az 1.8MPI-t választanám.
De ennyi km-re valószínűleg szélesre tárnám a kereső paramétereket az autoscout-on, és ha már hang, megnéznék pár 4-nél több hengeres szívó benzines autót.
Az nem derül ki a levélből, hogy egyébként hányan és mire használnák még ezen kívül, de csak a munkábajárós részt figyelembe véve én egy Busso V6-os GT-re csapnék le. Legyen már annak a kétszer 7-8 percnek valami értelme :-)
Ugye, Halesz? :-D
Ha nagyon 159-cet szeretnék ilyen felhasználásra, akkor az 1.8MPI-t választanám.
De ennyi km-re valószínűleg szélesre tárnám a kereső paramétereket az autoscout-on, és ha már hang, megnéznék pár 4-nél több hengeres szívó benzines autót.
Az nem derül ki a levélből, hogy egyébként hányan és mire használnák még ezen kívül, de csak a munkábajárós részt figyelembe véve én egy Busso V6-os GT-re csapnék le. Legyen már annak a kétszer 7-8 percnek valami értelme :-)
Ugye, Halesz? :-D
yani🍀15-02-2018 13:41:03 // 105530
Én ilyen jellegű használatra biztosan nem vennék dízel 159-et. Először én is egy 2.0-át vettem hasonló használati szokásokra. Nem volt semmi baja, de a folyamatos rettegést az EG/DPF problémáktól, nem kívánom senkinek! Eladtam, azóta is hibátlanul működik. Valszeg bennem van a hiba, mert a Tibit is sajnálom. Nagyon szeretem de azért, hogy kíméljem napi szinten egy ypsilonnal járok. Egy jobb Tibi 3 misi környékén van, ha Ti, akkor biztosan felette.
Ha nincs ennyi pénzed én egy sima 1.8-as benzinest ajánlanék. Abban egy GM motor van a 140 lóerő nem a világ teteje, de élhető és nem várhatóak nagy meglepetések. Ha mégis viszonylag olcsó hozzá az alkatrész, az Opel alkatrészek miatt.
Ha nincs ennyi pénzed én egy sima 1.8-as benzinest ajánlanék. Abban egy GM motor van a 140 lóerő nem a világ teteje, de élhető és nem várhatóak nagy meglepetések. Ha mégis viszonylag olcsó hozzá az alkatrész, az Opel alkatrészek miatt.
_Ata_15-02-2018 13:31:15 // 105529
Az 1.8 MPI is szóba jöhetne, az benzines és nincs vele nagyon baj állítólag (kivéve, hogy nem olyan fürge). Csak sajnos azt hiszem nincs belőle sem TI, sem full felszerelt.
Shadin15-02-2018 13:28:40 // 105528
Ilyen használatra, függetlenül DPF és EGR meglététől, benzinest vennék. Nem tudom h a nagyobb távolságra járás milyen időközönként történik, de ha csak évente párszor nyaralni, akkor még mindig a benzines. TBi Ti SW rendesen 3M felett létezik. 2.2JTS már elérhetőbb. Egyik dízelnek sem tesz jót a helybenjárás, de ha már, akkor 2.0. vagy 1.9 8V. Előbbi a kiforrottabb, utóbbi talán gondozásmentesebb és városba szerintem jobb a karakterisztikája.
Zolibácsi15-02-2018 13:20:38 // 105527
Hát 5km - re én nem 159 - et vennék, hanem egy kis fiatot cinquecento vagy seicento, esetleg puntot. Én 10 km-re használom a kocsit városban és hidegben pont be melegszik mire be érek. Ez is egy gyári 159 dieselt meg ölne szerintem
Halesz15-02-2018 12:57:01 // 105526
Sziasztok! Ismét érkezett egy kérdés, amelyre egy leendő tagink választ vár:
“Sziasztok!
Jelenleg még nem vagyok alfa tulaj, de már egy ideje szemezgetek a 159 SW-vel. Terv szerint lassan aktuális lenne a vásárlás de előtte még lenne pár kérdésem. (Igaz már egy ideje olvasom a fórumot, próbálok minél több információmorzsát összeszedni)
A problémám ott kezdődik, hogy a napi munkába járásom kb 5km. (kijárok az udvarból és egyenesen végig a város szélére. Semmi lámpa, semmi dugó, egyenesen végig). Természetesen nem csak városon belül használnám, de sajnos a hétköznapokban inkább ez lenne a jellemző. Évente kb 15ezer km-el számoltam.
Ahogy olvastam a 159 inkább a hosszabb utakat szereti, továbbá a benzin motorok nem a legjobbak (TBi-t leszámítva).
A kérdéseim:
Jelen használat mellett mennyire lenne öngyilkosság dízel autót vásárolni? (EGR + DPF-ről ne beszéljünk, majd ültetek két fát :) )
Igazából nem az 5 literes fogyasztás miatt gondoltam dízelre, hanem amiatt mert sok jót nem hallottam a benzines példányokról. (ilyen tévhitem nincs, hogy 5l-el elmegy ilyen nehéz bódéval, főleg a fent említett felhasználás mellett)
A benzineshez képest magasabb fenntartási költségekkel még (nem túl boldogan) de hajlandó vagyok együtt élni, viszont azzal már nem biztos hogy mosolyogva, ha ezzel a rövid távval megölném az autót. (esetlegesen erre a felhasználásra lehetne megoldás pl egy webasto állófűtés?)
Továbbá reális elképzelés, hogy 2.5M összegig (esetleges behozatal, papírmunka, első szervíz) találok egy jól felszerelt faceliftes bőr belsős SW-t (esetleg Ti felszereltséggel)? (a km óra állást csak annyira venném figyelembe, hogy esetleges 5-6 év múlva ha el szeretném adni akkor azért ne 300 felett legyen benne... mert kishazánkban mindenki km alapján vesz autót -.-) Egy ezekkel a paraméterekkel rendelkező TBi-nek nagyjából mi a reális ára? (Sajnos TBi motorosokat nagyrészt csak külföldön láttam)
A fent említettek alapján melyik motort ajánlanátok? (különösen hálás lennék ha pro-kontra érvekkel) 1.9 8v / 16V / 2.0? (2.4 gondolom kilőve, pedig az a hang :) )
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdvözlettel:
László Ferenc"
“Sziasztok!
Jelenleg még nem vagyok alfa tulaj, de már egy ideje szemezgetek a 159 SW-vel. Terv szerint lassan aktuális lenne a vásárlás de előtte még lenne pár kérdésem. (Igaz már egy ideje olvasom a fórumot, próbálok minél több információmorzsát összeszedni)
A problémám ott kezdődik, hogy a napi munkába járásom kb 5km. (kijárok az udvarból és egyenesen végig a város szélére. Semmi lámpa, semmi dugó, egyenesen végig). Természetesen nem csak városon belül használnám, de sajnos a hétköznapokban inkább ez lenne a jellemző. Évente kb 15ezer km-el számoltam.
Ahogy olvastam a 159 inkább a hosszabb utakat szereti, továbbá a benzin motorok nem a legjobbak (TBi-t leszámítva).
A kérdéseim:
Jelen használat mellett mennyire lenne öngyilkosság dízel autót vásárolni? (EGR + DPF-ről ne beszéljünk, majd ültetek két fát :) )
Igazából nem az 5 literes fogyasztás miatt gondoltam dízelre, hanem amiatt mert sok jót nem hallottam a benzines példányokról. (ilyen tévhitem nincs, hogy 5l-el elmegy ilyen nehéz bódéval, főleg a fent említett felhasználás mellett)
A benzineshez képest magasabb fenntartási költségekkel még (nem túl boldogan) de hajlandó vagyok együtt élni, viszont azzal már nem biztos hogy mosolyogva, ha ezzel a rövid távval megölném az autót. (esetlegesen erre a felhasználásra lehetne megoldás pl egy webasto állófűtés?)
Továbbá reális elképzelés, hogy 2.5M összegig (esetleges behozatal, papírmunka, első szervíz) találok egy jól felszerelt faceliftes bőr belsős SW-t (esetleg Ti felszereltséggel)? (a km óra állást csak annyira venném figyelembe, hogy esetleges 5-6 év múlva ha el szeretném adni akkor azért ne 300 felett legyen benne... mert kishazánkban mindenki km alapján vesz autót -.-) Egy ezekkel a paraméterekkel rendelkező TBi-nek nagyjából mi a reális ára? (Sajnos TBi motorosokat nagyrészt csak külföldön láttam)
A fent említettek alapján melyik motort ajánlanátok? (különösen hálás lennék ha pro-kontra érvekkel) 1.9 8v / 16V / 2.0? (2.4 gondolom kilőve, pedig az a hang :) )
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdvözlettel:
László Ferenc"
WarbiRunner (Gyuri)15-02-2018 12:38:51 // 105525
Igen, az :-)
antonov15-02-2018 12:12:28 // 105524
Ez DIY cucc?
WarbiRunner (Gyuri)15-02-2018 12:10:53 // 105523
Szép nagy doboz :-)
Csoda hogy nagyobb hangerőn nem törte még el a hátsó rugót :-DDD
A képen szereplő kis dobozkák egyébként pont nemrég adtak gondolkodni valót egy vájtfülű hifistának. Valami régebbi T+A Criterion elég komoly hangú hangfala van, a zenehallgatás kb a hobbija.. Leültettem ezek elé, rákapcsoltam a mélynyomót (ekkor már összehúzta a szemöldökét), majd Bluetoothon telefonról (már nagyon furcsán nézett rám) lejátszottam neki pár zenét. Őszintén nem értette a hang és a technika összefüggését :-D
Csoda hogy nagyobb hangerőn nem törte még el a hátsó rugót :-DDD
A képen szereplő kis dobozkák egyébként pont nemrég adtak gondolkodni valót egy vájtfülű hifistának. Valami régebbi T+A Criterion elég komoly hangú hangfala van, a zenehallgatás kb a hobbija.. Leültettem ezek elé, rákapcsoltam a mélynyomót (ekkor már összehúzta a szemöldökét), majd Bluetoothon telefonról (már nagyon furcsán nézett rám) lejátszottam neki pár zenét. Őszintén nem értette a hang és a technika összefüggését :-D
159 Indigo Gray 2.4 Monster15-02-2018 11:44:56 // 105522
WarbiRunner (Gyuri)15-02-2018 11:22:30 // 105521
WarbiRunner (Gyuri)15-02-2018 11:18:25 // 105520
:-D
159 Indigo Gray 2.4 Monster15-02-2018 10:42:50 // 105519
Úgy értettem hogy a hifinek spóroltam :)
RomeoOne15-02-2018 10:32:18 // 105518
Szarok rája? :DDD
WarbiRunner (Gyuri)15-02-2018 10:15:33 // 105517
Gyerekkoromban hallgattam eleget, hogy "ne hagyd úgy a villanyt", még a Gazdálkodj okosanban is állandóan bazgattak a csöpögő csappal és hasonlókkal. Na nálam ez visszaütött :-) Tudod: Mi az, tenger fenekén él és büdös?
Liquid15-02-2018 09:52:27 // 105516
ez jogos, ellensúlyozni kell a nagy fogyasztást :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster15-02-2018 09:49:35 // 105515
Én mindig le kapcsolom, megszoktam hogy spórolni kell az àrammal :)
Shadin15-02-2018 09:03:18 // 105514
Kukkants rá :-)
Roll198315-02-2018 08:04:49 // 105513
Ajándék. :) Mondjuk nem bánnám, ha enyémben már a korábbi tulaj kicserélte volna. :D
WarbiRunner (Gyuri)15-02-2018 08:04:10 // 105512
Mert ti lekapcsoljátok a lámpát? :-) Én soha. És ezt nagyon értékelem az olasz autókban, hogy nem panaszkodnak miatta. Egy hátránya van, ha szerelőnél van az autó, azok kényszeresen lekapcsolgatják, és van hogy csak pár nap múlva veszem észre :-)
Shadin15-02-2018 07:56:13 // 105511
Ezek szerint nem mindenkinek...
Liquid15-02-2018 07:54:30 // 105510
minek átkötni? a gyújtásráadás egyben lámpakapcsolás is :)
Shadin15-02-2018 07:51:03 // 105509
Ez meg a turbó felőli csavar: 10181711
Shadin15-02-2018 07:46:25 // 105508
ePer szerint ~25k a cső, a szűrőcsavar ill a tömítések.
Roll198315-02-2018 07:04:00 // 105507
Következő szerviznél nálam is. :) Árat néztél már?
Shadin15-02-2018 06:48:07 // 105506
Szerintem simán, csak nem gyújtásról kell betáplálni a ballast áramkört, hanem a világítás betápról a relé után. De ebben én nem látok problémát, gyújtás ráadásakor már elvileg benne ültök az autóban amihez be kell állítani a magasságot és ez a lényeg nem pedig az h a világítás műxik-e vagy sem.
Shadin15-02-2018 06:44:42 // 105505
Ezek után tervben van.
Roll198315-02-2018 06:03:07 // 105504
Szóval akkor megéri kicserélni.
multizseti14-02-2018 23:30:02 // 105503
Igen, minden gyújtás ráadásnál bólint. Nem hülyeség? Jobb lenne, ha csak lámpa kapcsolásnál csinálná. Gondoltam már, hogy át fogom kötni. Shadin??
Shadin14-02-2018 22:31:05 // 105502
Kapott egy hőpajzsot.
159 Indigo Gray 2.4 Monster14-02-2018 22:16:01 // 105501
159 nem :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
653
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?