Forum >> 159

Zolibácsi17-11-2017 08:19:16 // 101815
Még 2 dolog map szenzor ellenőrzés és turbó nyomás szabályzó szelep ellenőrzést is cainalj
Zolibácsi17-11-2017 08:17:23 // 101814
Nyomaték görbe szerint garrett. A kkk később tölt maxxon
Chris15917-11-2017 08:05:11 // 101813
köszi a válaszokat, elsőkörben termosztátcsere, meg lehet a turbóra rálesek.
Remélem a gyári garrett turbó van rajta.
Shadin ötletét is megvizsgálom.
WarbiRunner (Gyuri)17-11-2017 07:54:04 // 101812
Simán lehet köze, foleg ha a befecs. mennyiség - hőmérséklet limiter mapnak csak az üzemmeleg állapothoz tartozó mezője lett átírva. Lehet hogy az fogja, de nem biztos persze. Egyébként nem baj hogy fogja, a nem üzemi hōfokon dolgozó motort nem egészséges hajtani.
Shadin17-11-2017 06:21:10 // 101811
Azért ellenőrizd a felső holtponthoz mert nem egyedi hogy a főtengely ékpálya nem százas. Csak biztos ami biztos.
Giuntini16-11-2017 22:57:01 // 101810
Én ma azt éreztem az autónál, hogy megtáltosodott. Szinte nem lehet a gázpedálhoz érni. Elképzelhető, hogy fogták a belső betétek a tárcsát. Már vasra ment, és az automatánál nehéz észrevenni, ha fogja.

Egyébként érezhető autó és autó között a teljesítménykülönbség. Mikor a VTT-n vezettem Csabi 2,4-esét, nagyon lejött a gyári progi és az emelt teljesítmény között a különbség. Az enyémen érezhető volt, nyomatékban és erőben is a különbség Csabi gyárijához viszonyítva.
Zolibácsi16-11-2017 22:46:20 // 101809
nekem jó minden, csak a geometriámmal van valami, de már megvan az új turbó, csak a szerelőnél van valami és nem ér rá megcsinálni a turbó cserét, meg a kuplung kinyomó csapágyamnak is olyan hangja lett mintha optimus prime beszélne a transformersből.
Szóval ha cserélik akkor már a kuplungot is meg kevlároztatom, hogy ne kelljen 2x hozzá nyúlni. talán jövő héten lesz már ideje rám a szerelőnek.
Ha leveszik a KKK turbót akkor elviszem szerintem megnézetem mi baja volt/van
Chris15916-11-2017 22:41:00 // 101808
Igen a vezérlés jó, 3 hónapja cserélte csőri
Chris15916-11-2017 22:39:59 // 101807
Most h mondod csőri említette h lassan cserés lesz a termosztát, 10éves ilyenkor már megadják magukat, nem tartotta 90 fokon a vizet alatta volt egy picivel a mutató, de ennek is köze lehet az egészhez, pfff
geometriába biztos gond lehet azért is olyan hullámzó a görbém manky is mondta
Giuntini16-11-2017 22:37:41 // 101806
Nem, de már Shadinnal is megnéztük. Ő is azt mondja, hogy jó. Szatyi meg mondta, hogy tökéletes a motor. Akkor én hiszek neki. Egyébként leszívtam a kiegyenlítő tartályból, mert sok volt benne a fagyálló, és olyan tiszta mint a patyolat. Lehet, hogy át kéne tisztítani az egész hűtőrendszert.
Liquid16-11-2017 22:27:26 // 101805
Én ilyen felnit vettem télre: Ronal R56 8x18 ET35, tökéletesen elfér mindenhol, szóval ez alapján nálad is passzolni kéne.
Shadin16-11-2017 22:26:05 // 101804
A Totalcar-os 156-nál nem volt jó a vezérlés. Nálad jó?
Zolibácsi16-11-2017 22:17:48 // 101803
Csak egy pár gondolat ami velem történt, mivel nekem szar a geometria a turbón ezért néha nem tölt rendesen. Chippel ilyenkor füstölt is 3000 tol. Ha töltött akkor nem volt füst. Turbó nyomás is ugrándozott, chippel még jobban. Volt egyszer hogy letört a víztartaly vissza térő csöve és előzés közben elmentunk az erő mert a víz hirtelen kevés lett és forró is. Lehet neked is valami ilyesmi gondod van. Mármint valami termosztát vagy valami nem ad jó jelet és ezért hullámzik a teljesítmény. Hozzá teszem lehet hülyeség amit mondok, mert ennyire nem értek hozzá :)
Chris15916-11-2017 22:06:15 // 101802
Így van nem ez a helyes görbe, de tényleg tapasztalat szerint közel tudnia kellene a gyári értéket.
Idegesítő a dolog mert az eddig levezetett 15000km alatt a legapróbb hiba se lépett fel , elvileg minden ok motorikusan amiket kimértünk.
De utánajárok a dolognak mert 1 hete már nyugtalanul alszok :)
Chris15916-11-2017 22:01:28 // 101801
Azért eléggé felbasz, h egy tuninggal csak 185le. Meg fizetem a teljesitményadót 210 lóra miközben 185-el megyek :D
Amúgy a korbelnél visszakerestettem az ott járt 210lovas 159-eket. Kettőt talált asszem mindkettőnél a gyári teljesítmény olyan 205 ló körül alakult.
Itt van egy minta csak a görbét engedte lefotózni
Szóval nagyjából jól belőtték alfáknál a teljesítményt.
-sjain véleményére még kíváncsi lennék ő is méretett elég jó eredménnyel.
Zolibácsi16-11-2017 21:59:26 // 101800
Jtdm performance cégtől kaptam ezt a képet. Elvileg ezt kellene tudnia.
Sokszor halottam hogy a kkk turbós 200 lovas az inkább 180-190 volt.
RomeoOne16-11-2017 21:44:49 // 101799
De pont az az X% a lényeg, hogy mennyi az X. Annak a mérés sorozatnak kb. az volt a tanulsága, hogy az öregebb autók sem nagyon veszítenek a motorerejükből. Karottának a 20 éves M3-asa, amit nyilván nem az idős svájci orvos használt templomba járásra, az is kb 2%-al tudott csak kevesebbet, mint a gyári érték. Azért, ha egy 210 lovas kocsi, ami meg is van írva, csak 185-öt tud, ott azért valami nagyon nem oké.
Elég furcsán hullámzik sztem a nyomaték meg a teljesítmény is. Bár nem vagyok szakértője a témának, de szerintem kevesebb inflexiós pontnak kéne lennie azon a görbén :D
yani🍀16-11-2017 21:39:36 // 101798
Mi van a hűtővízzel? Talált valamit?
Erhard 242 (Pure Energy)16-11-2017 21:34:12 // 101797
Miért újonnan vetted az 59-et? Akkor talán van ok a reklamációra használtan meg annyit tud amennyit... szerintem mivel nincs két egyforma blokk ezért simán benne van az X %-os tolerancia ... Nekem volt új autóm de nem emléxem, hogy kaptam volna hozzá egy hiteles mérési papírt, hogy annyit tud ami rá van írva :D
Mondjuk ebben az esetben 20% különbség is van ami nem kevés ez igaz.
RomeoOne16-11-2017 21:24:56 // 101796
Ja, meg a fékre figyelj még. Ezek a paraméterek még mindig nem mondanak semmit arról, hogy elfér-e a brembo fék a küllők mögött. Csak akkor hozd el, ha pogácsázás nélkül elfér.
RomeoOne16-11-2017 21:23:39 // 101795
Teljesen jó, egyedül akkor lehet kérdéses, hogy ha brutál módon meg van terhelve a hátulja, hogy nem ér-e bele a hátsó dobba vagy sárvédő ívbe. Dömpinek a pogácsával együtt - nem emlékszem pontosan, de több mint 10 mm-el tért el kifelé az ET-je, így használta sok évig és egyedül akkor lett probléma belőle, amikor a telepakolt autónak (gyerekek, csomagok, minden) a hátuljára még egy megpakolt, függesztett bringaszállítót is tett a vonóhorogra. Az már lenyomta annyira a hátulját, hogy bukkanókon hozzá tudott érni a kerék az ívhez.
De ET35-el és anélkül, hogy ennyire megterhelnéd a kocsit (de lehet, hogy még akkor se ha í]y megterheled) sztem sosem fogsz semmi problémát észlelni.
RomeoOne16-11-2017 21:18:59 // 101794
Azért én sem örülnék neki, ha kevesebb lenne. Abban a totalcar-os sorozatban az öregebb autók is hozták kb a gyári szintet. Mondjuk pont a 156-os alfa maradt el a gyáritól a kényelmesnél egy kicsit többel, még úgy is, hogy rendberakták (bár elég lefingott példány volt sztem attól függetlenül, hogy "dédelgetett"-nek írták le). Lehet egyszer én is megméretem. Shadin méregette az övét, nem emlékszem, hogy lekámpicsorodott szájjal jött volna el egyszer is, szóval nem gondolom ,hogy általános alfa betegség lenne. De nem tudom, hogy 2.4-eseket méregetett-e itt valaki.
Lényeg, hogy ha annyi van ráíva, akkor annyi legyen, mert annyiért fizettem. Hozni akartam valami analóg példát erre, de rájöttem, hogy ennek annyira magának értedődőnek kell lennie, hogy felesleges :D
Giuntini16-11-2017 21:16:58 // 101793
Szatyi kicserélte a hátsó fékeket (Rotinger sporttárcsák, gyári betétek), fantasztikus lett.

Kérdésem ET számmal kapcsolatban. Találtam felnit,igaz nem gyárit jó áron. 5X110-es osztókör, 8X17", 65,1 középfurat, egyedül az ET számban van eltérés. A gyári 41, viszint amit találtam 35-ös. Van tapasztalat mennyire befolyásolja a felni felrakását? Persze felpróbálom az autóra, és ha jó, csak akkor hozom el.
Erhard 242 (Pure Energy)16-11-2017 21:07:26 // 101792
Ha eddig tetszett ahogy megy gondolom akkor most hol a baj? Ennyit számít mi van a papíron? Valaki egyáltalán mérte már meg tényleg annyi lovas az autója ami a forgalmiban van? Szerintem itt is ferdítések vannak, mint a fogyasztásban ... viszont van papírod róla, hogy csak 180 ló mehetsz csökkentetni a súlyadót, mert túlfizettél :DDD
Bianco16-11-2017 20:55:25 // 101791
Köszönöm szépen a választ! Ilyesmire gondoltam én is.
Liquid16-11-2017 20:32:39 // 101790
2005 év végétől
multizseti16-11-2017 20:13:55 // 101789
Navis másik szálon kapja az áramot, mint a sima cd-s fej, azért nem kapcsol be.
Chris15916-11-2017 20:09:49 // 101788

Sziasztok a véleményeitekre lennék kíváncsi, múlt héten voltam teljesítménymérésen autokorbelnél (totalcarosok is itt méretik az autókat) majdnem elsírtam magam, 185le mértek és a nyomaték is szegény (lásd a képen). 2.4jtd 210le 2007 évjárat Egr off Dpf on
Előzmény tavaly mankyval leszedtük a gyári progit és egy optimalizált programot raktunk rá. Manky szerint ezzel olyan 230-240ló és 480Nm kellett lennie. Érezhetően erősebb is lett a gyárinál de azért nem gondoltam volna hogy padon bemérve csak ennyi lesz, teljesítménymérés után egyeztettem mankyval nagyon segítőkész volt ő sem akarta elhinni mi van, turbónyomást figyelte, befecskendezés dpf nyomáskülömbséget stb minden jónak tűnt, (dpf amúgy teljesen jól végezte dolgát megfelelően regenerált szerinte felesleges lenne kivenni)
Visszatettük a gyári progit gyengébb lett az autó határozottan, vicc akkor mi ez így beméretném még lehet 160 ló se lenne.
Mankyval emeltük próbaképpen 100 köbmilire a befecskendezést az már nem kevés a gyári 65 höz képest és levittük a lambdaértéket is 800 körülire, próbakör.... részecskeszűrőn keresztül is adta a füstöt rendesen erőbe nem éreztem akkora ugrást pedig már olyan 280 ló körül kellene lennie.
Szerkezetileg Csőri szerint is egyben van az autó minden téren, de valami mégis fojtja a teljesítményt, ugye ezeken garet turbó van gyárilag nem kkk vagyis remélem a turbót még megnézetem , de ahogy teszteltük a turbó töltése is megfelelőnek tűnt.
Hol lehet a gond szerintetek (mérés előtt cserélve lettek olaj, olajszűrő ő, gázolajszűrő,légszűrő)
Bianco16-11-2017 18:57:05 // 101787
Sziasztok! Gyors kérdés. Adott egy 2007 normál rádiós 159 Blue &Me -vel. Vettem egy gyári navit, amit szerettem volna kipróbálni, de az én autómban be sem kapcsol. tudom,hogy antennát kell cserélnem és a kábelezést előre vezetni. De! Kérdésem, hogy a csatlakozó lábkiosztás mindkét egységnél ugyanaz? Volt már valaki közöttünk akinek sikerült sima rádiósból gyári navist csinálnia? Szeretném, ha gyári navi lenne benne,de ha nem fog működni, el kell engednem a dolgot. Válaszokat előre is köszönöm! A segítőket és a többit is!
multizseti16-11-2017 18:32:37 // 101786
Szerintem hőérzékelő van benne és ha eléri azt ami be van állítva, akkor lekapcsol.
sty16-11-2017 18:08:00 // 101785
Én is el szeretném adni az enyémet és az édeklödönek 2009-es évjárat van azért kérdeztem. Amugy te mennyiért árulod?
Vittorio15916-11-2017 17:09:08 // 101784
Ha kell nagy navis fejegyseg +keret szolj, én most cserelem androidos kisebb keretesre 😀
Vittorio15916-11-2017 17:05:54 // 101783
Ja igen arra gondoltam hogy a 30as a higabb
Akkor meprobalom
sty16-11-2017 16:51:01 // 101782
Elirtam 2009 akart lenni
tirex16-11-2017 16:43:44 // 101781
2000-esbe? Gyártottak már akkor 159-et?
RomeoOne16-11-2017 16:29:41 // 101780
Az 5w40 sűrűbb, nem hígabb. Valószínűleg kevesebbet enne belőle.
sty16-11-2017 16:13:48 // 101779
Srácok az 59-nél mennyiben mássabb a 2008 elötti és 2008 utáni fejegységek csatija. Gondolok itt arra hogy a nagy navis fejegységet be lehet rakni egy 2000-es autóba és elég hozzá a közép konzolt cserélni?
Vittorio15916-11-2017 16:11:57 // 101778
Olaj kérdés!
3-4ezer km alatt eszik 1 litert..
2.4 dpf kiszedve, kiirva, egr off szintén.

Most 5-30 seliniat használok.
5-40 higabb olaj jobb lenne az én esetem en?
forrasr16-11-2017 15:48:57 // 101777
Szomszédban volt egy, két hete még hirdették de már lemaradtál róla. Kicsit jégvert volt de jól titkolták. (Üvegtető mellett nem sok látszott belőle)
Liquid16-11-2017 15:08:41 // 101774
a sárga feláras ám :)
Nincs egy szép fehér 100HP-tek olcsón? :)
Tocke16-11-2017 15:00:43 // 101773
Megvolt az olajcsere motor+váltó. A váltóból összesen 1,5 liter olaj jött le! Sztem még sosem volt cserélve.
Viszont a szerelőm szerint az első bal alsó talpas porvédője teljesen kuka. Pótolnom kellene addig, amíg nem lengőkar csere lesz belőle. Van valami ötletetek rá? Köszi!
Erhard 242 (Pure Energy)16-11-2017 14:35:35 // 101772
Off
Nepperkaland
Házaspár jön szeretné eladni a Pandáját, Magyarországi, első tulaj, kevés méter... kérdezzük mi az elgondolás, xxx összeg, klímás? Nem sajnos nem az, kimegyünk megnézni milyen, mondjuk ott a klíma gomb, mire ők azt látták de a klíma olyan digitális kinézetű. Persze a digit de ez manuális... szóval akkor ez még sosem volt bekapcsolva.... mondjuk kicsit sokat szeretnétek érte de nézzük meg a hahu-n, itt van egy hasonló évjáratra ugyan az yyy-ért, a tietek is így néz ki, mire a hapsi ááá a miénk SÁRGA.... itt szartunkéshuggyoztunk be :DDDD
ON
WarbiRunner (Gyuri)16-11-2017 14:04:39 // 101771
De súlyos :-DD
alfa155gyuri16-11-2017 13:08:21 // 101770
Szia!
Tetszik tetszik,nem vagyok egyedül legalább. :)
DKori16-11-2017 11:34:29 // 101769
Szia!

Remélem a megfelelő szárításra is odafigyeltél! ;)

olahzolee16-11-2017 11:16:34 // 101768
Köszönöm, nah ez tényéleg hiánypótló cucc;)
Akkor valoszinüleg marad a fejegyseg csere...de még mérlegelem,hogy ér-e annyit...
Erhard 242 (Pure Energy)16-11-2017 09:45:11 // 101767
egy gumicsík és kilóg belőle egy 2 madzagos csati az lesz az
Macccy16-11-2017 09:23:21 // 101766
Szétszedés már volt, de az érzékelőt akkor se láttam, hol lakik pontosan?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.