Szia,
Nekem 235/45 R18
Elég ballonos, és kb egyforma a magasság ( mélység :-) )
Forum >> 159
Corben24-10-2017 11:04:49 // 100899
droberto24-10-2017 10:39:51 // 100898
Szerintem ezt így azért egzaktul nem lehet kijelenteni. Volt egy csomó változás: pl, csonkállvány és első féknyereg alura cserélése, ülések, csomagtartó kárpitozás, első lökhárító...stb. Ezek némelyike biztos érintette a szigetelést is.
Egyébként 45 kg a hivatalos katalógusadati tömegcsökkentés.
2007-től pl a motor burkolat szigetelést hagyták el. Az is igaz, hogy a 2.0-án ez visszatért kissé más formában.
Egyébként 45 kg a hivatalos katalógusadati tömegcsökkentés.
2007-től pl a motor burkolat szigetelést hagyták el. Az is igaz, hogy a 2.0-án ez visszatért kissé más formában.
Zolibácsi24-10-2017 10:35:04 // 100897
Én a párom 156 1.9-en egy hétig kerestem miért van kipufogó szag a kocsiban mire megtalaltam a kertergaz csöven volt egy pici repedés és ott szelet fenn a szelepfedel tövében.
droberto24-10-2017 10:32:32 // 100896
Fotelből, fotó hiányában ezt nem lehet így megállapítani. :)
Menj vissza a Szatyihoz és ő meg fog oldani a problémád.
Menj vissza a Szatyihoz és ő meg fog oldani a problémád.
RomeoOne24-10-2017 10:11:59 // 100895
Én úgy tudom, hogy a futómű alkatrészeken szedték össze.
159 Indigo Gray 2.4 Monster24-10-2017 10:09:48 // 100894
Lehet benne valami. Azt a -40kg-t össze kellett szedni valahonnan :)
WarbiRunner (Gyuri)24-10-2017 09:53:48 // 100893
Szerintem nézesd meg valakivel. Ha kifújás szag is van (gondolom kipufogó gáz szag?) , és folyás is van a motoron, ahol érezhetően szelel, az biztosan nem normális.
RomeoOne24-10-2017 09:50:27 // 100892
Mit tudtok arról, hogy az FL utáni 159-nek rosszabb lenne a zajszigetelése, mint az FL előttinek? Még soha nem hallottam ilyenről, de most valaki ezt állítja egy fórumon, hogy azt olvasta, hogy a súlycsökkentést többek között a zajcsillapító anyagok elhagyásával érték el.
Giuntini24-10-2017 09:38:34 // 100891
Most reggel mentem vele, igaz csak 2 km-t. Kinyitottam a kiegyenlítőt, semmi buborék, a vízcső puha. Viszont észrevettem valamit. Ahol a motor jobb oldalán látok olaj vagy más nyomot, lehet hogy víz, érzem hogy kifelé szelel. Lehet, hogy a tömítésnél kifúj a motor?
Hardy23-10-2017 23:04:38 // 100890
emGéza23-10-2017 22:53:46 // 100889
Én egy évig hajtottam a Berlingot felkeményedett vízcsővel , majd a végére mindent összedolgozott , minden volt mindenhol , vízben olaj , olajban víz . Alapjáraton csak böfögött szerencsétlen . Majd eldurrant a fűtőradiátor . Aztán jött a javítás ! Hengerfej , radiátor . És újra kemény volt a cső !!! Kicseréltem a termosztátot és utána lett minden oké . Ezután még közel 100ezret gurult el nálam .
Smith23-10-2017 22:48:46 // 100888
Az "agya" tudja mindkettőt, első-hátsót? Csak nincs odatéve a szenzor?
b007723-10-2017 21:52:28 // 100887
Igen, erre gondoltam, de még nem kerestem rá, így nem is kell keresgetnem. Köszi!
Ha ez az utángyártott érzékelő jó lennem, akkor bevállalnám, max ha elől zavaró nem kapcsolom be, de ahogy írtad is benne lesz plusz egy extra :)
Ha ez az utángyártott érzékelő jó lennem, akkor bevállalnám, max ha elől zavaró nem kapcsolom be, de ahogy írtad is benne lesz plusz egy extra :)
Piritu - 1.000.00023-10-2017 21:33:38 // 100886
Az eső a Giuliettánál is jól látható a fogyasztáson. Nincs mese, a víz mozgatásához energia kell.
159 Indigo Gray 2.4 Monster23-10-2017 21:00:09 // 100885
QV felni nagyon cukor :)
Don Vito23-10-2017 20:48:22 // 100884
Uraim! Létezik, hogy ma este elkaptam egy regent az autópályán? Tempomatos 120-nál, kb. 2100-as fordulaton 10-10,2 l/100km körüli fogyasztást mutatott néhány percen keresztül (egyszer füstöt is láttam a szorosan mögöttem haladó autó fénykévéjében), majd szép lassan visszaállt 6,5-6,6 literre. (Ennél ugyan magasabb átmeneti fogyasztásról szoktatok írni, de az enyém csak 1.9...)
Érdekességképpen: kicsit később, amikor az eső felerősödött, intenzív ablaktörlőzésnél 7,5-7,7es fogyasztást mutatott a boadcomp. Ez tényleg az eső miatt lehetett?
Érdekességképpen: kicsit később, amikor az eső felerősödött, intenzív ablaktörlőzésnél 7,5-7,7es fogyasztást mutatott a boadcomp. Ez tényleg az eső miatt lehetett?
Haddel23-10-2017 20:23:27 // 100883
Nekem ez a felni nagyon tetszik.
RomeoOne23-10-2017 20:15:24 // 100882
Ezek annyira gagyik sztem, mindig ez jut eszembe: video
Mindig röhögök azon, hogy mennyi pénzt költhetnek ezek az emberek arra, hogy legyen egy teljesen használhatatlan kocsijuk :D
Mindig röhögök azon, hogy mennyi pénzt költhetnek ezek az emberek arra, hogy legyen egy teljesen használhatatlan kocsijuk :D
Haddel23-10-2017 20:10:01 // 100881
Giuntini23-10-2017 20:05:40 // 100880
Lehet hogy Hardynak lesz igaza? Három napig nem indítottam be az autót. Kíváncsiságból most megtettem. Percekig járt a motor, a vízcső teljesen puha maradt. Ugye hengerfejességnél egy-két perc után keményednie kellene, hiszen a kipuff gáz dolgozik. Másik: a szívósor felől viszont kifújás szagot éreztem. Lehet, hogy szívósorral van valami gebasz? Pedig az is új, 45 ezer km van abban is. Lehet hogy a turbó hiba másfél éve "segített" a szívósornak?
Macccy23-10-2017 17:30:36 // 100879
Nekem az off B5 A4-esnek esett ki kompletten a féltengely a csuklóból, mert a csukló széthullott. Semmi hangja nem volt, balra fordultam és suuussshh, elforgott a difi. A bal oldal kiesett. Csukló 16e, meg porvédő meg melódíj ...
Ja az 410 ezer km-nél volt.
Ja az 410 ezer km-nél volt.
WarbiRunner (Gyuri)23-10-2017 17:27:36 // 100878
Nem tudom, a TD-nél nem tudományoskodunk sokat :-) Egy szerelőre rábíztam, aki csinált már pár ilyet, ő mondta, hogy 1-2e km múlva mindenképp vigyem vissza emiatt. Hiszek neki, elég precízen, szépen összerakta a motort.
Ekkor fordult meg a fejemben, hogy lehet hogy itt követtem el a hibát. Frissen felrakott hengerfejjel hoztam el az autót 2011-ben, és igazán nem foglalkoztunk semmivel, csak használtuk. Egyedül a szelephézagokat és az adagolót ellenőriztettem. Valószínűleg idén, 30e km-rel később nem kellett volna szétszedni, ha akkor, pár ezer km-rel a vétel után, ellenőrizzük a hengerfej csavarokat is. Ennyi, mindig tanul az ember.
Ekkor fordult meg a fejemben, hogy lehet hogy itt követtem el a hibát. Frissen felrakott hengerfejjel hoztam el az autót 2011-ben, és igazán nem foglalkoztunk semmivel, csak használtuk. Egyedül a szelephézagokat és az adagolót ellenőriztettem. Valószínűleg idén, 30e km-rel később nem kellett volna szétszedni, ha akkor, pár ezer km-rel a vétel után, ellenőrizzük a hengerfej csavarokat is. Ennyi, mindig tanul az ember.
droberto23-10-2017 16:21:29 // 100877
WarbiRunner (Gyuri)23-10-2017 15:37:57 // 100876
Hát nem tudom... én biztos hogy megnézetném a hf csavarokat. A TD-nél sem volt semmi drasztikus addig, amig 3e fölött nem volt tartósan hajtva az autó. Kibírt egy Pádis túrát olyan szerpentinnel, hogy már a turbót féltettem, akkora terhelést kapott. Vizet nem kellett töltenem. Rá pár hétre autópályán mentünk a Selénia Rallyra, ott kezdett előjönni. Az autópályán 130 körüli tempóna végére liter számra ette a vizet. Aztán itt helyben használva újra semmit nem fogyott a szint.
Ha belegondolsz, hogy nálad 2500-on forog a motor pályán, sose fogod észrevenni. És nekem sem gőzölt a kipufogó, nem melegedett, csak már amikor szinte nulla víz volt benne. 30 fokban úgy araszoltunk át Budapesten, hogy alig volt víz a tartályban és épp hogy feljebb ment a hőfok, a ventillátor simán tudta kezelni a helyzetet.
Szóval szerintem sok a párhuzam, csak a 2.4-nél elég nehéz tartósan 3e fölött használni, így nagyon nagyon lassan adja ki magát a hiba.
Nem biztos persze, de gyanakodnék és megnézetném, hátha még időben lehet korrigálni, és megúszni egy szétszedést.
Ha belegondolsz, hogy nálad 2500-on forog a motor pályán, sose fogod észrevenni. És nekem sem gőzölt a kipufogó, nem melegedett, csak már amikor szinte nulla víz volt benne. 30 fokban úgy araszoltunk át Budapesten, hogy alig volt víz a tartályban és épp hogy feljebb ment a hőfok, a ventillátor simán tudta kezelni a helyzetet.
Szóval szerintem sok a párhuzam, csak a 2.4-nél elég nehéz tartósan 3e fölött használni, így nagyon nagyon lassan adja ki magát a hiba.
Nem biztos persze, de gyanakodnék és megnézetném, hátha még időben lehet korrigálni, és megúszni egy szétszedést.
mizooo23-10-2017 14:47:52 // 100875
De hát lassan 290 000 Km-nél mit várjak :)
mizooo23-10-2017 14:47:06 // 100874
Végül kimostam a belső részt és jobban átnézve van lógása :( nem is szereltem össze, holnap elviszem felújíttatni. Valószínűleg a 70-80 Km/h körüli remegést sem a kerék okozta, hanem ez...
pettinke23-10-2017 14:33:21 // 100873
nem lehet, hogy lóg valami gömbfej / szilent, és azoknak a minimális mozgása az extrém terhelés hatására túl nagy szabadságfokot hagyott a féltengelynek?
Shadin23-10-2017 13:06:52 // 100872
eBay
Én is nézegettem előre, de Warbi-t idegesíti, így letettem róla. Bár plusz egy extra lenne...
:-)
Én is nézegettem előre, de Warbi-t idegesíti, így letettem róla. Bár plusz egy extra lenne...
:-)
b007723-10-2017 11:56:06 // 100871
Igen olvastam itt a fórumon még korábban, hogy bmw tartót használtak, majd beszerzek azt én is ha eljutok oda egyszer :)
mizooo23-10-2017 11:33:05 // 100870
Sziasztok járt már így valaki?
Tegnap, minden előjel nélkül széthullott a bal féltengelyem belső része.
Egy jobbost dobtam és mivel a padka közel van tovább engedtem az autót mint szoktam mert sötét volt és eső, így alászedve sikerült egy fasza gödröt találnom.
Ezután baszott rázás és a kerékforgás ütemében csapdosás...
Ma lebontottam és látom, hogy gumiharang lecsavarodott a féltengely belsejéről és a csillag a csésze szélén látható.
A féltengelyt kiszerelve a csillag szépen visszament a csészébe és semmilyen hiba/lógás/sérülés nem tapasztalható.

Tegnap, minden előjel nélkül széthullott a bal féltengelyem belső része.
Egy jobbost dobtam és mivel a padka közel van tovább engedtem az autót mint szoktam mert sötét volt és eső, így alászedve sikerült egy fasza gödröt találnom.
Ezután baszott rázás és a kerékforgás ütemében csapdosás...
Ma lebontottam és látom, hogy gumiharang lecsavarodott a féltengely belsejéről és a csillag a csésze szélén látható.
A féltengelyt kiszerelve a csillag szépen visszament a csészébe és semmilyen hiba/lógás/sérülés nem tapasztalható.

Gergő23-10-2017 11:31:51 // 100869
Nem,2006 és 2007 közöttiek voltak.
droberto23-10-2017 11:11:38 // 100868
A tartó hüvelyről se feledkezz meg.
b007723-10-2017 10:50:56 // 100867
Sziasztok,
Vett már valaki utángyártott parkoló szenzort? Erre gondolok:
https://www.ebay.com/itm/New-For-Alfa-Romeo-147-156-159-166-GT-PDC-Parking-Sensor-735393479-Hot-Sale-/302354408124?epid=20007648601&hash=item4665ba22bc:g:LVQAAOSw44BYJR2A
Mivel be van kábelezve az autóm gondolkodok rajta, hogy beépítem előre és hátra is a gyári parkoló radart. Érdeklődtem az alkatrészek után és a szenzor a leghúzósabb bontottan 6e/db, ami már 8db esetén nem olcsó. De ha ennyiért jó minőséget lehetne kapni már megérné beépítenem.
Vett már valaki utángyártott parkoló szenzort? Erre gondolok:
https://www.ebay.com/itm/New-For-Alfa-Romeo-147-156-159-166-GT-PDC-Parking-Sensor-735393479-Hot-Sale-/302354408124?epid=20007648601&hash=item4665ba22bc:g:LVQAAOSw44BYJR2A
Mivel be van kábelezve az autóm gondolkodok rajta, hogy beépítem előre és hátra is a gyári parkoló radart. Érdeklődtem az alkatrészek után és a szenzor a leghúzósabb bontottan 6e/db, ami már 8db esetén nem olcsó. De ha ennyiért jó minőséget lehetne kapni már megérné beépítenem.
droberto22-10-2017 20:38:06 // 100866
Ahogy már említettem, akinek van lehetősége nyomáspróbázza le a rendszert.
Kell csinálni egy óratartót egy 6 vagy 10 bar-os manométerrel, kettős kizárással (1/2 gömbcsap).
Le kell venni a kiegyenlítőtartály.
Egy mezei szivattyúval deszt vízzel meg kell nyomni a vízkört 4-5 barral.
El kell zárni a csapokat.
Figyelni kell az esetleges nyomásesést,
illetve a szivárgásokat.
Kell csinálni egy óratartót egy 6 vagy 10 bar-os manométerrel, kettős kizárással (1/2 gömbcsap).
Le kell venni a kiegyenlítőtartály.
Egy mezei szivattyúval deszt vízzel meg kell nyomni a vízkört 4-5 barral.
El kell zárni a csapokat.
Figyelni kell az esetleges nyomásesést,
illetve a szivárgásokat.
Erhard 242 (Pure Energy)22-10-2017 20:33:59 // 100865
A blokk a régi a hf-ed uj.. ha gatrepedeses akkor az kuka sajnos vagy hegesztik...
Giuntini22-10-2017 20:31:09 // 100864
Egyébként az 1,9 és a 2,4 ugyanaz a motor, csak egy hengerrel több van. Amikről beszélünk, egyiknek sem tudjuk az előéletét. Nálam már 4 hónapja tart, csőcsere, hűtőszivárgás, de a valós okra nem jöttünk rá. 10 ezer km alatt ha bármiféle hengerfej baja lenne, már megállt volna.
Giuntini22-10-2017 20:11:28 // 100863
Igen ezek a motorok hengerfejesek lehetnek, de nem 45 ezer kilométernél. Az enyém tulajdonképpen egy új motor. Én úgy érzem, hogy ez valami más. Nincs semmilyen keveredés és egyéb hiba. Át kell vizsgáltatnom.
159 Indigo Gray 2.4 Monster22-10-2017 19:59:21 // 100862
Fl előttiek voltak?
Haddel22-10-2017 19:40:19 // 100861
Meglátogattam ma Chianti cimborámat,és bizony a hegyen már téli útviszonyok uralkodtak.Nem volt hülyeség már megejteni a téli átállást.



Gergő22-10-2017 19:39:17 // 100860
Hahó,nekem is ez volt a problémám a 2,4-nél,mint Guintininál,gátrepedés,Az ismerőseim körében volt 4 db 159 2,4 Jtdm,abból 3 tönkrement,2 hengerfejes lett,egyben pedig beállt az olajpumpa,ezzel tönkretéve a motort.Sajnos nagyon túlbonyolított egy szerkezet...
José22-10-2017 19:15:56 // 100859
Köszi miután elküldtem, eszembe jutott..:)
alfa155gyuri22-10-2017 19:09:00 // 100858
Van még pl gátrepedés a két szelep között és akkor az égéstérbe jut ha szívó oldaltól kezdődik akkor csak eltűnik az elején ha kipufogó oldal akkor nyomás lesz a tartályba és felforr.
Piritu - 1.000.00022-10-2017 19:05:59 // 100857
José22-10-2017 18:51:41 // 100856
És ha megkérdezhetem nálad mi volt a probléma okozója??
Giuntini22-10-2017 18:06:52 // 100855
Nekem a múlt héten történt, hogy erős fagyálló szagot éreztem, és a termosztát környékén a csövek alatt láttam beazonosíthatatlan szivárgást. Kikapcsoltam a klímakompresszort és megszűnt. Azóta sem láttam. Amit mondasz, ennek utána kell járnom.
Hardy22-10-2017 17:42:22 // 100854
Nekem a szivosorom repedt meg és ott keveredtek össze a dolgok. Aztán egy idő után már kifelé is jött a víz hála égnek. De kb. fél év kellett hozzá.
Hardy22-10-2017 17:26:30 // 100853
Ugyan ezek voltak a tüneteim. Vízfogyás tartályba kupak levételére vízszint felugrott és semmi nyom amin el indulhatunk. Én is már kezdtem hengerfejen gondolkodni. Aztán meglett a hiba oka ami orvosolva lett. Azóta nem fogy a víz.
Zselé22-10-2017 15:01:10 // 100852
Nekem még (erősen lekopogom...) sohasem volt hengerfejes diagnózisú autóm, de józan paraszti ésszel a vízfogyás két irányba mehet:
- Kifelé, és nyoma van a fagyállónak a blokkon, vagy akárhol
- Befelé, és keveredik az olajjal. Ebben az esetben viszont habosodik az olaj, és túrós a betöltő sapka, valamint hígul is...
Van még más lehetőség?
- Kifelé, és nyoma van a fagyállónak a blokkon, vagy akárhol
- Befelé, és keveredik az olajjal. Ebben az esetben viszont habosodik az olaj, és túrós a betöltő sapka, valamint hígul is...
Van még más lehetőség?
Giuntini22-10-2017 14:42:26 // 100851
Nem! Nem kell kivenni a motort! Viszont nálam csak akkor keményedik fel a cső, miután leállítottam. Ez érdekes.
José22-10-2017 14:28:36 // 100850
Téli 235/45 R18...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
839
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?