Személy szerint én mindig lemosom a motort is ,mert szeretem ha mindenhol patyolat tiszta.
Ha nagyon precíz akarsz lenni, akkor érdemes lehet áramtalanítani, ecu körülre zacskót húzni ,vagy egyszerűen elkerülni azokat a részeket.
Elég koszos a motorterem, írtátok többen, hogy magasnyomású mosóval tisztítottátok.
40-50cm-ről való tisztítás semmi gondot nem okoz a csatiknál és egyéb helyeken? Utána levegővel a vízcseppeket ki szoktátok fújatni?
Ha igen akkor teszek egy próbát én is.
Hogy én is hozzájáruljak valami pozitívval, eddig 22 ezret mentem a géppel mióta megvettem, az ablakemelő problémán kívül nem volt semmi meghibásodásom.
Minden megtett kilométer élmény, és mostanában nem megyek keveset, úgyhogy van benne részem bőven. :)
egyéb iránt az autógyártók helyébe olyan megoldásra törekednék, hogy a szélvédő mosó feltöltése érdekében ne kelljen kinyitni a gépháztetőt és akkor egyszer sem nyitnám ki / év :DDD
Rohadt jól néz ki. Ezt akarod eladni?
Köszi. Ebben még nincs tapasztalatom, eddig még 30 ezer km-t mentem vele. Azt észrevettem, hogy kevésbé koszolódik a felni, és jobb a fékezés. Brutálisan fognak a fékek.
Tocsa17-10-2017 20:15:58 //
100648
íja meg a rohadt bosch kábelek amiről lerohad a guminak csúfolt szigetelés és utána bele megy a pára szépen korrodál. Na akkor jönnek elő a csoda hibajelzések.
A canbus rendszer sem szereti a korhadt csatlakozásokat. :/

Ebbe én is beszállok. Azért gyönyörű ez a rakoncátlan dög.
Tocsa17-10-2017 20:12:16 //
100646
Basszus akkor én az enyémbe mindig kevés ablakmosót öntök mert nekem most kell ötödik alkalommal kinyitni a gépetőőt. :D:D:D
Jajj ez valami kórság lesz sokat spriccelgetek. :D:D
Igazat adok. Plusz a mostani autók összehasonlíthatatlanul bonyolultabbak a régieknél. Ez különösen igaz a dízelekre. Nagyok az elvárások, és a gyárak igyekeznek ennek megfelelni, és a megbízhatóságot áldozzák fel. Az én esetemben is ez van. A mai hűtőrendszer lényegesen bonyolultabb egy régi autóénál. EGR hőcserélő, automata váltó hőcserélő, találd meg, hogy hol szivárog, vagy levegősödik fel, úgy hogy minden be van burkolva. Különböző beépített időzített bombák vannak, mint a 2,0-nál az Egr hűtő. Ezek egy ideig tökéletesen működnek, aztán mind elhagyja magát.
Tocsa17-10-2017 20:05:10 //
100644
A mart lyuggatott tárcsa nagyon szép de kurvára eszi a betétet és teljesen felesleges.
Tapasztalat sajnos soha többet nem használok olyat még drágább is. Csak jóindulatból írtam.;-)
Csak kivancsi voltam mennyit lehet kihozni belőle, nem akartam elhinni hogy nemlehet az olvasottak ala lenyomni. Különben nemzavarnak azok az előitéletek illetve jelzők abszolút, most úgyvagyok vele hogy nemkellene dízel semmiképpen se.
Dzsozy17-10-2017 19:57:34 //
100642
Szép estét Mkinek!
Kis segítséget kérnék: hogy működik a visszagurulás gátló,mi a mechanikája? 2-3 nappal ezelőtt olyan helyen parkoltam, ahol kicsit oldalra dől a kocsi. Indításnál abs meg asszem vdc hibát írt ki. Előremenet is befogott a hátsó fék. Újra indítás után minden rendbe jött, de asszem most nem műxik a visszagurulás gátló.
Smith17-10-2017 19:43:07 //
100641
Köszi! De lehet, hogy 159-ben már nem izzó van, és ez a képek alapján még izzós. A 159-ben az árnyalata alapján nekem LED-nek tűnik, de talán tényleg csak 1 db, és azt elég lesz kicserélni. Majd blogolok.
jah kicsit túl van lihegve itt a dolog, a mostani autómnak lassan 1 év alatt 2x nyitottam fel a motorház fedelét, hogy öntsek bele szélvédő mosót, lassan jön a harmadik nyitás :DDD
Az újpesti nepper sírva könyörögne, hogy áruld el a módszered :D
Shadin17-10-2017 18:45:06 //
100637
9k majdnem hibamentesen, hurrá!
Shadin17-10-2017 18:43:56 //
100636
+1 jaja
Shadin17-10-2017 18:42:43 //
100635
A prémiumtermékre nem a nulla meghibásodás jellemző, hanem az egyediség, meg pl. a bőr ill. felhasznált anyagok és az összeszerelés minősége. Az autó prémiumságtól függetlenül is be fog szarni, max. a prémiumnak mondott autóknál még drágább lesz a javítás :-)
Akkor pörgessük fel a topikot valami széppel is . Hajrá. :D

Én nyáron írtam egy ilyen élmény-posztot, akkor talán pont Giuntini panaszkodott, hogy mindig csak a negatív dolgok merülnek itt fel. De aztán egy-két hozzászóláson kívül nem kaptam többet, mások nem folytatták a sort :D
A magasabb minőség komfortban, vezetési élményben, ergonómiában stb. Nyilvánul meg, de tartósságot szerintem egyáltalán nem jelent, ha autóról van szó. Azért szól x évre meg y km-re a garancia, mert azt mondja a gyártó, hogy addig kérdés nélkül szavatolja a minőséget. Persze egy autó sem hullik szét a garancia lejárta után 1 hónappal, sőt, 20 évesen is autó még, ha karban van tartva. De nem nagyon lehet mire hivatkozni, amikor garanciaidő lejárta után hibásodik meg valami. Mondhatni, az ajándék idő. A prémiumság nem azt jelenti, hogy tovább tart (kivéve, ha hosszabb a garanciaidő rá), hanem hogy az adott időszakon belül magasabb minőséget nyújt.
A topikok nem arról szólnak,hogy de jót kirándultam a hétvégén :) itt a problémák jönnek fel.Néz meg egy bmw topikot önygyi leszel. :)
Valóban sok nindent túlaggódunk. Az igazság az, hogy bonyolult rendszerek ezek. Nekem még hozzájött egy kis öröm. Mostanában jobb hátulról hallok egy surlódó hangot erős fékezésnèl. Megnéztük futóműves haveromnál, a belső fékpofák teljesen halottak. Tárvsástul kell cserélni. Oda is mennek fel a mart lyuggatott tárcsák.
Most néztem a víz szintet, most maximumon van. A tököm tudja mi van vele. Viszont víztócsa nincs alatta.
Általában ha prémium terméket vesz az ember, magasabb minőséget és tartósságot vár. A fórumot olvasva viszont ez nem így van, van ok az aggodalomra. Lehet nem épp most, 140e-nél, hanem majd egyszer később. De nem jó ezzel a tudattal birtokolni valamit.
Macccy17-10-2017 16:30:47 //
100628
Túlaggódás. Ne csináljátok. Ennyi baja bárminek van. Faék A4-re is mondta Bosch szervízes, hogy nemtudja mi a gond. Amikor már jön az elkeseredés, akkor kell jó szerelőhöz vinni és nem találgatni otthon.
10 év tapasztalat.
Hahaha, lassan ott tart a használt autós piac a 159-nel hogy a 146- od többet ér mint a 159 :)
Én a környezetemben nem látok nagyon kirívó esetet a 159 szerviz igényével kapcsolatban. Mercedes, BMW, Audi ami egy kicsit erősebb és felszereltebb mint a 2.4 azokra is lapatoljak a pénzt az ismerőseim. Többet is mint én.
Nincs mit túl aggódni. Használni kell és kész.
Lehet kevesebbet kéne olvasgatnod :D
Basszus tiszta para ez a topic. Ahányszor beleolvasok, megfordul a fejemben, hogy most teszem fel a ha.hu-ra a verdát. Lehet ez volna a jó döntés?
_Ata_17-10-2017 15:59:46 //
100624
Szerintem 1 lehet.
Itt egy 156-osék buherálták
btsabi17-10-2017 15:49:11 //
100623
nálam sem világít,ez ilyen 2.0 specialitás lehet :)
Smith17-10-2017 15:47:37 //
100622
Na, hát én bizony szét fogom szedni, mert rohadtul idegesít. Amúgy összesen 1 LED lenne ami megvilágítja? Vagy több, is mindegyik egyszerre kipurcant? :(
Én úgy gondoltam, megpróbálom. Ha nincs más választás, akkor ki kell venni a hűtőt. Szatyi is javasolta, hogy próbáljuk meg, mert a Liqui Moly jófajta, és nem okozott gondot. A motormosó adalékkal szemben is ellenérzések vannak, mert tönkretett motorokat, amikben már jóval 100 ezer km fölött volt. A múltkori olajcserénél át lett öblítve Tutelával, és sokáig tiszta színe volt az olajnak. Az nem volt rossz döntés, és minden második olajcserénél megcsinálom.
Nagyon tele a hócipőm. Baromi sokat költöttem erre az autóra, nagyon sokáig jó, és egyszer csak olyan hiba jön, amit lehetetlen szinte megtalálni. Volt DPF, ami nem volt rossz, csak ki lett mosva, aztán turbó cső, majd a turbó vákumgombája hullott szét. Most kicseréltetem a csövet, ott nincs szivárgás, és kiderül, hogy a hűtőnél szivárog. Valóban el vagyok keseredve, hiszen ennél az autónál sohasem volt olyan hiba, hogy kicseréljük, és megjavul. Folyamatosan a szivatásból kaptam.
Egyébként a Dpf mosás után mondták, hogy utána gyakran eltömődik, és nem lesz jó. Teljesen jól működik. Teszek bele gyakran a Liqui Moly Dpf karbantartó adalékát, és szerintem jó a hatása.
Most már lassan kezdek belefáradni.
_Ata_17-10-2017 15:32:25 //
100620
Majd figyeld hozzá a hőmérsékletet :) Pl. amikor nem kell fűteni semmi baja, aztán jönnek a hideg idők, akkor fűtés hatására először pislákol aztán elalszik.. De ennyi baj legyen :)
Én jónak tartom őket, de baromira be vannak táblázva, volt aki azért nem volt túl jó véleménnyel róluk pesti alfás ismerőseim közül. Egyikük inkább a
Kén utcaiakat ajánlotta, mert velük teljesen meg volt elégedve.
yani🍀17-10-2017 15:12:03 //
100617
Nem lehetsz ennyire elkeseredett? Volt azért itt a fórumon is intő példa, mit okoznak ezek a sz...ok. Leírod, hogy csöpög a hűtőd. Akkor miért nem kézenfekvő, hogy azt cseréld ki?
Haddel17-10-2017 15:02:40 //
100616
Csöri király!
Én Pesten Zé-ékhez szoktam járni. Dz tuning& service.
Ők is jók.
Nálam a fordulatszámmérő alsó fele az amelyik hol világít hol nem. Olyan, mintha kontaktos lenne. Van hogy simán világí sokáig, van hogy sokáig nem, van hogy remeg a fénye... Ilyen már másfél éve és nem változik az állapot. Mindegyik kocsinak van valami apró gyíkja :D
Basszus Emil....
A lehető legrosszabb döntést hoztad.
Ezek a vackok az autóipar szégyenei, még az olajadalékoknál is rosszabbak.
Mindenholt lerakódik, csökkenti a keresztmetszetet és a hőleadást.
Kipucolni pedig lehetetlen...
:(((
_Ata_17-10-2017 14:38:45 //
100613
Üdv a klubban :D Mondjuk nekem csak melegedés után csinálja, hidegen még világít, de ahogy beállítom a fűtést, pár perc és elmegy. Még nem volt kedvem szétszedni
neeeeeeeeeee ... azt a tömítőt nagyon nem kellett volna :-(
gondolj bele kérlek, hogy hol mindenütt ülhetnek meg a cafatjai. vízpumpa pl.
Dehogy kiabálok! Csak már az agyamra megy ez a hiba. Egyébként óvatosan vigyázva hajtom.
Attol, hogy 45ezer km van az autoba, attol miert ne lehetne hengerfejes? 5km alatt is hengerfejesre lehet rakni. Nem kell kiabalnod ( nagybetu ) :) En is azt hittem, hogy az enyem levegos eleinte. Aztan vizfolyasom is volt, azt hittem azert fogy (kinyomja egy ido utan a kupaknal) ;) Remeljuk akkor huto gondod van....
Haddel17-10-2017 13:43:38 //
100609
Nálunk is most volt téma a hengerfejezés,fönököm Amarokja is igy járt,bár az 4 éves ,és 140e km volt benne . Csak neki azt mondták 6000€ lesz a szerelés ,úgyhogy inkább beszámítatta egy új Mitsubishi L200-ba.
En 2 millio alatt nem adom. Aki olcsobbat akar, vegyen, es toljon ra az elso evben 1millat. Nem letszukseglet vissza ulnom GT-be , egyszeruen a mostani eletvitelemhez az praktikusabb lenne.
NEM LEHET HENGERFEJES! Az én motoromban 45 ezer kilométer van, csak a blokk maradt eredeti. Az enyém a hengerfej miatt ment gajra, de a termosztatom sem volt jó. A hengerfej pasztazva volt. Szatyi jól megcsinálta, le lett síkolva, nyomaspróba is meg lett csinálva. Csak hengefej pakolással lett összerakva. Minden csakis gyári alkatrész. Az car-társak nagy része ismeri az autómat, még mindig a motor hangja hihetetlen. A leghallkabb 2,4-es. Szinte benzines.
Mikor kinyitom a kupakot, nagyot mozdul a szint. Ez szerintem a fellevegősödés miatt van. Sajnos történt két éve egy koccanásom, piros lámpánál hátrafordultam, lecsúszott a lábam a fékről (automata) és nekikúsztam az előttem állónak. A spoilert kellett javítani, de lászott hogy a hűtő is megmozdult. Most tisztán lehet látni, hogy ott szivárog. Ez lehet hogy már hónapok óta fennáll, de most már jobban folyik. Az állandó fellevegősödés miatt láthattam meg az eddig igazán fel sem tűnő szivárgást.
Ahogy felugrik a kiegyenlítőben a víz, szerintem a fellevegősödés miatt van. Én remélem hogy a szivárgás miatt van. Lehet hogy ma csináltam egy szentségtörész. Beletettem Liqui Moly hűtőtömìtőt. Megpróbálom, nem okozhat akkora bajt, hiszen akkor nem forgalmazhatnák, és nem egy kommersz márka. Mentem vele, most is lement min alá, de majd akkor dől el ha hideg a motor. Mikor felugrott a szint a kiegyenlìtőben, az a levegősödés miatt is lehet.
Smith17-10-2017 13:34:25 //
100606
Na megőrülök, a műszerek háttérvilágítása nem LED-es? Nem világít a turbónyomás mérőm :(

Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.