Forum >> 159

btsabi26-08-2017 17:13:25 // 98334
Ma jól megijesztett a gép.
Egy rézsűn álltam meg a kocsival,balra előre lógott az orra.
Mikor indultam volna,azt mondta,hogy nincs olaj,de a nívó szerint meg meg jó a szint.
Hazaérve,leállítás után fél órával 4/6 vonalka.
A szenzor merre van,a motor jobb hátsó részén valahol?
Macccy25-08-2017 22:53:45 // 98333
Nemszóltam, Pityukoma (R.I.P) a király, mindent dokumentált ... asszem
Macccy25-08-2017 22:37:03 // 98332
Oké nyertél. :D Ott még ráadásul por is van meg forgalom, nekem legfeljebb a G porta tudott bekamerázni a hátsó ülésre

Annyira király, hogy a jóféle YATO kofferem meg minden cuccom kölcsön van adva munkára, ráadásul holnap is dolgozom. Elképzelésem sincs hogyan fogom legalább lebontani és eljutni addig, hogy megtudjam mit kell rendeljek. Mi a szétszedés módja? Azt látom, hogy az ajtó alján van 3 csavar. Meg a mindenkitől eltűnő behúzó gumilapka alatt is mintha láttam volna 1 vagy 2 csavart. ... Többi? Leakasztós, mint az audi?
Smith25-08-2017 22:02:59 // 98331
Köszi a segítséget, és a lelki támaszt, de még mindig nem jött ki :) Holnap egész napos program, de vasárnap újra próbálkozok :)
Csabi25-08-2017 22:00:36 // 98330
Azért nem. :) A turbószabályzás a MAP jele alapján megy, plusz szerencsétlen ECu a MAP nyomásból számol légmennyiséget az EGR vezérléséhez, azért is egy rakás ...
Jobb kiírni az tény :)
Shadin25-08-2017 19:48:33 // 98329
Nekem az IBM előtt a töltésnél szakadt le a napon levő bal oldali. 🤣
antonov25-08-2017 19:10:17 // 98328
Ma kivettem az ideiglenes falazást, mert várható módon check engine-t dobott miatta, szóval visszakaptam ugyanazt a tohonya autót, mint amilyen előtte volt. Őszintén szólva szkeptikusan olvastam Gyuri tapasztalatait az EGR falazással, de 100%-osan igaza van. Falazva élhető és virgonc az autó. Szóval Mankyzás, kiirítás, rendes falazás jön. Ja és van egy sanda gyanúm, hogy ebben a konstrukcióban a MAP szenzor kizárólag a turbónyomás műszer működéséért felel...
159 Indigo Gray 2.4 Monster25-08-2017 18:52:41 // 98327
2 csavar 2 patent 2 kampó más nincs. Én is küzdöttem vele :)
Macccy25-08-2017 18:06:05 // 98326
:)))

elkiabáltam ... a bal hátsó ablakemelő szerkezet ... lemegyek a kocsihoz, néémáá, 5 centit lejjebb van az üveg, na mondom ezt már sok itteni tagtól hallani véltem :O

Megnézem az időképet, hogy tudjam mivel számolhatok Noé özönvize előtt.

Shadin szerintem a G épület tehet róla, ott vannak a rossz energiák. Szerintem ne állj oda többet te se! :)
Smith25-08-2017 17:04:50 // 98325
Feltéptem a 2 patentot a hatso ulessel, ami igy kuka lett. Az csak hagyjan de az uleslap meg mindig nem jon ki :( Most se kivenni nem tudtam, se egeszen a helyen nincs :(

A tamlakat is ki kell es van mogotte csavar? Vagy hogyan jon ez ki? Pityukoma tudná :(
Revitox25-08-2017 15:54:58 // 98324
Sajna nekem csillag garázsom van. Ezért szoktam takarni mind a 2 kocsimat. Max takarom a tükröket is. :D
Macccy25-08-2017 12:57:52 // 98323
Ahhh urak hölgyek, ez az Alfázás nagyon tetszik, tegnap munka után 8-kor elindultam haza (két gyújtás után!), lehúzott ablak, napnyugta, 6-os úton mindenki félreállt és én mindenkinek meg is köszöntem szépen, olaszosan. M0-M6, kieresztettem, OMV kúton megdícsérték ketten is (ahogy délelőtt a céges parkolóban is hosszan csodáltuk egy fickóval). Nagyon jó a gép. Fékbetét cseréje mondjuk lassan aktuális lenne, már jelez, majd veszek .. egyszercsak ...
multizseti25-08-2017 12:49:27 // 98322
Igen, van jobbkormányos számsor is. Nem biztos, hogy jó ha zárás és nyitásra is mozog, télen a tükör szára vagy alja szokott full jeges lenni, nem tudom mennyire jó akkor hajtogatni.
Revitox25-08-2017 09:49:31 // 98321
Én most szenvedtem össze.
Vannak számok ami a jobb kormányosba való. Én símán átdobozoltam. Űködik szépen csak azt kellene valahogy megcsinálnom h mikor kiveszem a kulcsot vagy mikor bezárom ő maga csukja a tükröket. Ha vkinek tippje van azt szivesen fogadom.
Krisztina15925-08-2017 08:07:36 // 98320
Sziasztok!
Most eljutottam oda, hogy meghirdessem az autót. Először nektek és ha nem kel el akkor más fórumokon is.
Szóval eladóvá vált a 159 TBI. Ha bárkit érdekel szívesen válaszolok a kérdésekre. Fényképek az oldalamon.
multizseti24-08-2017 23:29:12 // 98318
Tudom nem való ide, de ez az első reggeli indítási probléma mitől lehet? Füst pár pillanatig és dadogás. Fiat 1.3 mjet, bár nem az van a videóban, de pont így indul reggel.

https://www.youtube.com/watch?v=EHUG4QgEoOA
multizseti24-08-2017 23:11:01 // 98317
60693089
50504216
60691611
50504214

Ezek a bal oldali számok.
alfa155gyuri24-08-2017 22:40:36 // 98316
És milyen szám a behajtós?
multizseti24-08-2017 21:49:55 // 98315
Vezérlő mindegyikben van csak nem mind tudja. Nézd meg a számát, hogy tudja e a behajtást.
alfa155gyuri24-08-2017 21:24:13 // 98314
Szia!A veztő ajtóban van mert én is megcsinálnám.Kép esetleg?
Laca6224-08-2017 20:27:13 // 98313
Köszönöm yani !
Úgy látom,hogy csak tükröket kell cserélnem és tanítani MES-ben és minden OK !
Shadin24-08-2017 20:24:22 // 98312
Injektor.hu Érden.
yani🍀24-08-2017 20:14:20 // 98311
Akkor nézd meg Tibcsi166 blogjai között!
Macccy24-08-2017 19:53:25 // 98310
Ja igen, ott ennyi a hivatalos: 18±0.45 : 1 szóval ott se egy nagy durranás a különbség az ősrobbanás TDi -mtől B)


Az 1.9 16V pedig megegyezik sűrítési arányban a 2.4 -essel, nyomásban kifejezve pedig olyasmit találtam, hogy legalább 30-32, de valószínű frissebb motoroknál ez mégtöbb Bar
Macccy24-08-2017 19:49:33 // 98309
Én csak a hivatalos FIAT manuálból idéztem, hogy 17.5±0.45 : 1
Wikin 18 : 1 -et vélnek tudni. 17.7 lett, maradhat? :))

Megnézem majd a vezetékeket megminden vackot, sőőt mivel látom, hogy injektort kell kihúzni a kompresszió méréshez (mondjuk az izzítógyertya mégsz*rabb) és mert más jelét nem látom a kompressziós bibinek, így inkább nem rendelek nyomásmérő szettet :D
alfa155gyuri24-08-2017 19:48:01 // 98308
De a 8V-kel is van baj.Ott is 17,5 a kompresszió.De nekem amióta megoldottam tökéletes.
WarbiRunner (Gyuri)24-08-2017 19:27:39 // 98307
Tudtommal 17.5 a 16v m-jtd-nek, a 8v-knek magasabb talán. A 8v-kkel nincs is baj :-) +/- eltérés sűrítési viszonyban nem nagyon van :-)
A 17.5 pedig azért lényeges csökkenés a 19.5-hez képest. Nem mindegy, hogy 70Bar, vagy 80Bar a sűrítési végnyomás (csak hasra ütés szerűen).
Egyértelműen érzékenyebb egy kisebb sűrítésű dízel hidegindításkor szinte bármire.
Kicsit kopottabb a motor, még csökkenhet a nyomás.
De végül is az injektor vezetékelést és csatlakozókat nézném meg mindenképp elsőre.
Laca6224-08-2017 18:30:42 // 98306
Üdv minden Alfa 159 Tulajnak.
Tegnap,mikor lebontottam az ajtókárpitot láttam meg,hogy a tükörbehajtó elektronika elő van készítve .ECU ott figyel az ajtóban.Olvastam itt régebben,hogy valaki utólag építette be és tanította meg a vasat erre.Órák óta keresem a blogokban,de nem találom .
Macccy24-08-2017 16:55:25 // 98305
Offos 1.9 őőősanya TDi -m a megboldogult '90 -es évekből - sőt még azelőttről, mivel azt a blokkot hurcolta magával a nép autója majd másfél évtizedig - annak a motornak ha igaz, a gyári sűrítési aránya 19.5 : 1 volt. Valamikor. Nálam 10 évet öregedett el, de az üzemanyagszűrő cserés alkalmakat és azt a két esetet, amikor szemét módon hagytam kifogyni a tankot, sose indult röfögve, fél másodperc indítás alatt beugrott. Ezt nyilván nem várom el.
De ennek a Z19DTH mocinak is 17.5 / 18 : 1 a sűrítése (+/- az eltérések) gyárilag - papírból nézem - szóval annyira azért nincsenek ezek a motorok se "leengedve". Ha ez kopásból eredő gond lenne, az nagy mutatvány, mert már 2011 -ben is nyomoztak emiatt garanciális autók tulajdonosai és most is változatos korú és futásteljesítményű autóknál van jelen a hiba.

Nálam volt fehér füst, de csak akkor láttam a pamacsot, ha szívtelenül végig engedtem neki, hogy elröfögjön 6-8 másodpercig. Máskor max pici pamacs.

Ejj izgalmas brainstorming ez na. Azért ha megtalálom a megfelelő szerelőt (még nincs) akkor lehet egy kompressziót is méretek, ha nem túl bonyolult.
WarbiRunner (Gyuri)24-08-2017 15:15:58 // 98304
Sőt, francokat. Simán lehet csatlakozó hiba akár mindkét jelenség, szóval lehet mégis összefüggnek. :-)
WarbiRunner (Gyuri)24-08-2017 15:12:59 // 98303
Amit eddig tudunk:

1. A rail nyomás felépül (kb 400Bar), hiszen addig ki sem nyitnak a porlasztók. Itt, hogy mennyi idő alatt épül ez fel, nagyon is függ az akksi töltöttségtől. Egy jó kondiban lévő akksinál pöccre kell, hogy induljon.
Ha nem így van, akkor
A. a nyomás lassan növekszik fel 400Bar körülre. Ez lehet rossz porlasztó, és rossz nyomásszabályzó miatt is akár. Ilyenkor van, hogy hosszasan teker.
B. hosszabban tekerhet még, ha a gázolajat befecskendezi, de nem tud begyulladni, nincs meg a gyulladáshoz szükséges hőmérséklet. Eredmény: hosszabb indítózás, fehér füst (lásd 3. pont).


2. fehér füst van sokaknál: előtöltés hiány. Ez vagy rossz befecskendezés időzítésre utal (túl kései), vagy többlet üzemanyagra, semmiképp sem gázolaj hiányra. Azt tudni kell, hogy a gázolaj gyulladási késedelme a hőmérséklet csökkenésével növekszik. A hideg motorban, a hideg gázolaj lassabban gyullad be.

3. két izzításra sokaknak normálisan indul, füst nélkül.

Szerintem ezt összegezve konkrétan két különböző hibajelenségről van szó. A fehér füstös, sok tekeréses indítás és a pöccre indítás után bedadogás. Szerintem semmi közük egymáshoz.

A nehezen és füstösen indulás kompresszió hiány . Elég alacsony kompressziójú motorok ezek. Kisebb sűrítés, kisebb hőmérséklet. Sokkal kisebb kopástól előáll az az állapot, hogy nem gyullad be a gázolaj. Valószínűleg eléggé ki van centizve a rendszer. Télen nincs gond, mert sokat izzít.

Bedadogás indítás után: én is gázolaj hiánynak érzem, de logikusan ez nem tud hibakód nélkül bekövetkezni. Szerintem elektromos csatlakozás probléma. Injektor csatlakozó Pl. :-) És ezért függhet az akksi töltöttségtől. Vsak ötlet, de szerintem esélyesebb, mint hogy injektor hiba, vagy hogy visszafolyik a gázolaj.
multizseti24-08-2017 14:47:08 // 98302
Szia! Nálam is búg a szűrő, de csak, ha áll egy napot és csak első indításnál van ez. Injektor, dpf, egr, minden frankó. Cseréltem már szűrőt, maradt. Sztem elenged a nyomás és levegősödik valahol.
WarbiRunner (Gyuri)24-08-2017 13:53:28 // 98301
Akkor nem tudom :-) Nálam tuti az van, hogy ha az akksi töltöttsége alacsonyabb, akkor kihagyósan jár pár masodpercig. Az összefüggést meg sem próbálom megfejteni :-)
Egyébként én mindig kivárom az izzítást és amig kulcs behelyezés után minden lenyugszik :-) Lámpa billentés, franc tudja mi, jó pár másodpercig molyol :-)
alfa155gyuri24-08-2017 13:52:36 // 98300
De ha üzemanyg probléma lenn akkor ha direktbe adom az izzítást akkor sem indulna jól,de ugy pöcre indul.Megcsörgethetsz!
Liquid24-08-2017 13:09:39 // 98298
Igen én is valami szivattyú, visszafolyás, ilyesmi vonalra tippelnék.
Macccy24-08-2017 12:58:13 // 98297
Gyanús ez igen, b*sszameg, ez valami nyál probléma lesz. De biztos nem kell injektor -t kiáltani! :D Sok csóri a másik fórumokban olvasom, nagyon sok mindent kicseréltek, befecsiket is, mégse szűnt meg. De ez a visszafolyó/levegős üzemanyag ellátás ez rímelne. És a te eseted is alátámasztja, mert ha sokáig vársz indítás előtt akkor sokáig búg a szivattyú és lehet elsőre feltolja a nyálat. Nem is kell többször kapcsolni.


RomeoOne : ááá ezek a szép párducok elmennek mindennel, aki kevesellné az 1.6 tonnát az megrakja a motorteret két mázsa duracello-val, meg egy kis Vespa motor töltőnek a kesztyűtartóba :D
Liquid24-08-2017 12:46:21 // 98296
Nálam gyakorlatilag állandóan csepptöltőn van, mégis megvan szinte ugyanez a jelenség.
Annyit figyeltem meg, hogy ha gyújtásra kapcsolás után várok 10-15 másodpercet akkor gyakorlatilag pöccre indul, ha nem akkor teker sokat, majd beröffen és jön a világos füstpamacs, plusz télen még összevissza is jár az első pár másodpercben.
Amúgy szerintem is valami gázolaj probléma lehet, mennyiség, vagy nyomás, ehhez már nem értek.
RomeoOne24-08-2017 12:39:41 // 98295
Kiderül a végén, hogy itt már régóta villannyal mennek az fórumtagok :DDD
159 Indigo Gray 2.4 Monster24-08-2017 12:38:11 // 98294
Hát nekem van annyi áram hogy a hengerfej le röpül róla :) Exide premium 85AH 760A elöl csomitartóba 2 db SLA 45Ah
droberto24-08-2017 12:18:31 // 98293
Vagy esetleg:

Magas feszültség = magasabb Starter fordulat = magasabb nyomás a hengerben = melegebb levegő
droberto24-08-2017 12:15:58 // 98292
Magas feszültség = magasabb Starter fordulat :)
droberto24-08-2017 12:14:45 // 98291
Mivel ritkán ilyen hőmérsékletű a motorom, így a hibát is ritkán produkálja (és akkor jellemzően sietek is valahova), nehéz diagolni. :(
Macccy24-08-2017 12:14:40 // 98290
Ezt most nem tudom miért, de nem teljesen fogtam fel ... nem kapott gázolajat nálad se ... és töltőre rakod ... gondolom az akksit ... és akkor jó?

JTDe Hybrid ? :D
droberto24-08-2017 12:10:56 // 98289
A szűrő csere se fog rajta segíteni.
droberto24-08-2017 12:07:33 // 98288
- Az akksi feszkója (starter fordulata) sokat számít.
- Miután felújítottam az önindítót, kb 20-30 rpm-el jobban forgott. Előbb is beröffent és nem jött elő a nehézkes indulás. Most, hogy bekopott már, minden a régi. :(
- Az alábbi SW-m van:

ECU ISO Code: 32 83 9E 04 2C
2017.01.18. 18:23:00
CONNECTED TO:
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V
Service Interval Reset
--------------------------------------------------------------
ISO- kód : 32 83 9E 04 2C
Programozás dátuma: 10/25/2007

Voltam Fiatnál, nincs újabb SW az én hardverkonfigomra.

- Az izzítógyertyáim újak. A probléma megmaradt.
- A Dupla-tripla izzítás segít a problémán.
- Melegben is izzít, csak akkor indulás után.
- A jelenség ~16-25°C-os motor hőmérsékletnél jelentkezik kizárólagosan.
- Az EGR-nez, DPF-nez ehhez szerintem nincs köze.
- Az üzemanyag visszafolyás az érdekes lehet. :)
(Meg lehete nézni, hogy mit (nyomás) kér és mit kap a moci induláskor)
WarbiRunner (Gyuri)24-08-2017 12:00:55 // 98287
Én érzésből erre tippelek, hogy nem kap gázolajat. Nekem is csinálta párszor már. Mióta viszont rendszeresen töltőre rakom ha napokig nem használom, nem jött elő a dolog. Ezelőtt sem volt igazán zavaró, pár ütemet bizonytalankodott a motor, és ennyi.
antonov24-08-2017 11:45:25 // 98286
Maga előtt.
antonov24-08-2017 11:45:06 // 98285
Szerintem azért, mert ahogy elkezd jönni az anyag, tolja felfelé a levegőt.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.