Forum >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)16-08-2017 20:58:45 // 98071
egyoldalú cikk... itt csak az okozatot tárgyalják ki, mindig van ok is arról mélyen hallgatnak ... konkrétan én is bele szoktam állni hosszú várakozás után az előttem lévő seggébe hogy vegye már észre magát, mivel a legtöbben a tükröt úgy használják, mint a béjemvések az indexet, aztán ha nem reagál már megyek is jobbról, mit nyerek vele? időt, az idő pénz amit senki nem fizet meg, pl mikor futárkodtam egy 1500km-es etapon mikor kijött elém 40 kamion meg 300 béna autós, plusz a belsőben cammogó gyökér ott bizony órák mennek el a levesbe ezért mentem inkább éjszaka, hajnalban ugyan azon az úton 2-3 óra eltérés is volt. Szóval én a sok paraszt miatt lettem ilyen :DDD
Jah és levezettem több száz ezer km-et baleset mentesen...
Liquid16-08-2017 20:37:34 // 98070
Ez a szokásos TC-s minőséget hozza, ír egy alapvetően jó témáról nagyon kisarkítva és a végletekig leegyszerűsítve. Totál nem megfelelő irányból közelít és ferdít is rendesen, közben jön a fizikával. Kommenthajhász...
WarbiRunner (Gyuri)16-08-2017 20:09:37 // 98069
Hagyjuk szerintem is, beszéljünk másról :-) Ezt másképp latjuk, ennyi. Majd jövőre a VTT-n egy ital mellett pont jó téma lesz, legalább nem az ülés pozíciómat piszkáljátok :-D
Smith16-08-2017 20:04:07 // 98068
Szerintem pihenjetek :) Mióta kivettem a váltonál a burkolatot, meg a "kardán" boxot levettem, azóta airbag error üzenet van... Hogy lehet ez? Kiszedtem a középkonzolt és a másik említett kettőt, tudomásom szerint airbag részhez nem nyúltam. Mondjuk szerelés közben akku végig rajta, azt gondoltam, nem okozok vele bajt. Ötlet?

Gépre még nem dugtam, de majd azt is.

Én pl. sokkal jobban szeretek csak úgy krúzolgatni, kanyarogni, mint nagy sebességgel suhanni. Sőt ha parkolóban cikázhatok, lehetőleg olyan helyen ahol körbe üvegkirakatok vannak, az mégjobb. Imádom magam nézegetni a tükörben! :D

Az utastér hőmérsékleteit hol nézegeti a kis okos? A klímavezérlőnél van egy kis venti, aminek a csatlakozója törött volt úgy láttam. De abban csak EGY hőmérő lehet, a többi hol van? Van egyáltalán? Vagy ez a kétzónás beállítás csak kamu, placebó... :)

Piritu - 1.000.00016-08-2017 19:31:43 // 98067
"Meg akkor hülye az összes német, náluk nincs korlátozás sem." - mikor jártál arrafelé? Van, nem is kevés. 100-as átlagot se lehet mostanában ott menni, Ausztriában magasabb átlag futható a szabályok megszegése nélkül. A másik korlátozás, hogy ott mindent TE fizetsz ha 130 (110) felett történik valami, mert a biztosító nem fog.
Az is feltűnő, hogy mennyire elfogytak a gyorsan menők.
RomeoOne16-08-2017 19:27:07 // 98066
Jajj, az illusztráció lemaradt :D
videó
RomeoOne16-08-2017 19:24:43 // 98065
Vajon mitől alkalmasabb egy autópálya 500 ló kieresztésére, mint egy másodrendű út? :D Ezt csak nem kell magyarázni :D
A cikk pedig a követési távolság be nem tartásáról szól leginkább, meg a forgalom figyelembe nem vételéről. Attól, hogy gyorsan mész meg nagyokat taposol a gázba, még nem kell belemászni a másik seggébe. Nyilván, ha nagy a forgalom, akkor nem lehet annyira kihasználni az autót. De itt az M6 mellett, ahol feleakkora forgalom van, mint a többi pályán, nagyon tudnék érezni egy Giulia QV-t :D Egy kezemen meg tudnám számolni, hogy hányszor kéne villantanom Pestig, azoknak, akik a belsőben felejtik magukat.
A nagy fék meg jól jön bármilyen szituációban jó. Ha egy olyan kocsit hajtanak 180-al, aminek 210 a végsebessége, az nem viselkedik már azzal a sebességnél olyan magabiztosan. Kisebb fékek, lassabb lassulás, valószínűleg kisebb stabilitás. Esetleg megcsúszik és fel is borul, ha ott lesatuzzák. Egy Giulia QV, ami 300 fölött ér véget, 180ról, satuzásra, biztos vagyok benne, hogy magabiztosan, egyenesen vonalon gyorsan lassul egy nagyot. Nem mindegy.
De amúgy az a cikk egy ilyen kisnyugdíjas picsogás. Miért mennek 180-al, hisz 100-al is ripityára törik az autó. Akkor miért nem csak 60 km/h a sebességhatár a pályán, hisz csak másfél órával később érsz úgy oda Szegedre, mintha 130-al mennél. Meg akkor hülye az összes német, náluk nincs korlátozás sem.
Ha elé ugrik az őz, akkor 130-al sem jár sokkal jobban, mint 180-al. Megint csak a kocsi az egyik legfontosabb tényező. Batár Porsche Cayanne-on, amit nagy sebességre is terveztek, szétcsapódik majd darabjaira. Ha valaki meg az Opel Corsát hajtja 180-al, az már túl sok jóra nem számíthat. Nem véletlen, hogy a Huracán-ból, amivel 330-al szálltak el az M7-esen, úgy szálltak ki a baleset után, mint ha épp az úticéljukhoz érkeztek volna meg.
Piritu - 1.000.00016-08-2017 19:07:52 // 98064
A Focus nagyon csúnyán néz ki...
WarbiRunner (Gyuri)16-08-2017 18:13:17 // 98063
Az első mondatod nekem logikailag nem stimmelt, erre reagáltam. Az autópálya is ugyanolyan közút, mint a többi, értem. De, hogy mitől lenne alkalmasabb ott kiereszteni 500 lovat? Semmitől. Ennél mélyebben felesleges belemenni. Sosem mondtam, hogy veszélytelen közúton száguldozni. A cikk pedig de, kerek perec az autópályán gyorsan menésről szól és pont a hatalmas fékek hasztalanságáról egy váratlan szituációban. De mindenki mérlegeljen maga. :-) Nyilván nem fogok senki felett ítélkezni, sőt vitának sem gondolom. Csak nagyon nagyon másképp látjuk ezt a dolgot.
RomeoOne16-08-2017 17:43:28 // 98062
Nem hiszem, hogy bármennyire is releváns lenne itt. Ez nem arról szól, hogy ha valaki gyorsan megy, hanem hogy ha valaki hülye. Főleg semmi köze ahhoz, hogy egy erős autó mire jó. De ha te így gondolod, akkor had kérdezzem meg, hogy ki a veszélyesebb? Aki aránylag gyorsan megy az autópályán, élvezi, hogy mikor 150-nél lepadlózza kevesebb, mint 5 mp kell a 200-hoz és, mivel erre van tervezve, a hatalmas fékei nagyon gyorsan le is tudják lassítani? Vagy az, aki hajtja a 15 éves, 150 lovas kocsit, amit könnyű a határára hajszolni és kanyarban bármikor fennáll a veszélye, hogy sikerül egy picit túltolni és átcsúszik a szembesávba, ahol telibe kap valakit?
Szerintem egyáltalán nem erről indult a vita és nem ez volt a kérdés, nem értem, hogy miért kéne ebbe az irányba eltolni. Ennek úgyis az lenne a vége, hogy aki betartja a kreszt, az a biztonságos.
RomeoOne16-08-2017 16:25:54 // 98060
Ti tudjátok, de sztem az autópálya is közút és ott azért bőven van lehetőség annak a teljesítménynek a kieresztésére.
Most ez nagyon szélsőséges példa, mert nem gyakori az ilyen képességű ember, de Ken Block is feltuningolta 845 lóról a kocsiját, mielőtt egy hegynek felfele driftet bevállalt.
Nyilván, ha a transzfogarasi úton akarod csapatni felfelé és nem csak olyan nyugisan, hanem lendületből, ahogy a síkon is megszoktad, erősen venni a kanyarokat, anélkül, hogy 2-esbe vissza kéne váltani, jól jön az az 500 ló :)
WarbiRunner (Gyuri)16-08-2017 14:26:15 // 98059
Egyik nagy élményem, amikor kipróbálhattam egy kb. 100 lovas Trabit. 1.3 moci, dupla Weberrel. Ott nem a Trabizás kult érzése volt az uralkodó :-) Ment mint a disznó. És amikor az építője vezette, akkor azért szürreális élményben volt részem mellette. Mondjuk intenzívnek :-) Na ott kicsit féltem :-) Utasnak lenni gáz...
Erhard 242 (Pure Energy)16-08-2017 14:05:27 // 98058
Brúnó Bánáinak, Docky... púdert nem akar
Erhard 242 (Pure Energy)16-08-2017 14:04:00 // 98057
dehogy nem, nekünk sikerült :DDD
Shadin16-08-2017 14:00:00 // 98056
Jó cucc. Powerflex-et hanyagolja...
Kinek lesz?
Shadin16-08-2017 13:58:49 // 98055
Az nem borul ha nem csapod padkának :-)
psychoati16-08-2017 13:52:11 // 98054
jól mutat :-)
Erhard 242 (Pure Energy)16-08-2017 13:37:21 // 98053
rendeltem B8-as gátlókat 59-hez... nem kapkodja el a gyár 2 hónap :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)16-08-2017 13:33:27 // 98052
Mert azt hiszik az elektronika mindent elintéz aztán még sem :P Egyébként jobb is hogy olyan drága a QV, mert azon menne itt fórumban az elmélkedés kinek eszik csak 8L-et az 510 lovas autója 130-as tempóban a pályán :DDD
Egyébként én is osztom Warbi nézetét nem közútra való autó, ha nem pályázni pl...
RomeoOne16-08-2017 13:26:23 // 98051
Miért ne tudná senki uralni? Akkor lenne igaz, ha az összeset eldobták volna :) Amikor a Váci úton lezúzták a LaFerrari-t akkor is látszott, hogy sokaknak van pénze megvenni a kocsit, de arra már sajnálja azt a plusz pár ropit, hogy megtanulja kezelni is. Annyira amatőr mozdulatok voltak a videón, hogy már fájt. Megnyomta a pedált sávváltásnál, kicsit kitört a fara. Látszott, hogy mindössze el kéne vennie a gázt és egyenesbe állna, persze kitekerte a kormányt és satufék....
RomeoOne16-08-2017 13:20:01 // 98050
Másról :) Te a gokart élményt akarod, én meg a nyers erőét :) Mindkettő jó, csak te az elsőt helyezed a másik elé én meg a másodikat.
Erhard 242 (Pure Energy)16-08-2017 13:19:52 // 98049
meg felborulni vele a kanyarban 40-nel :DDD
Shadin16-08-2017 13:08:15 // 98048
Trabantozni még mindig élmény mind a 26 lovacskájával :-)
Lexlutor16-08-2017 12:52:58 // 98047
Cooler cső csere. Bal oldali meg adta magát. Blog
Erhard 242 (Pure Energy)16-08-2017 12:52:11 // 98046
ha neked a félelem a sportosság akkor vegyél trabantot... garantált halálfélelem :))))
Lexlutor16-08-2017 12:46:24 // 98045
Ha már jó idő, egy kis fék festés.. Blog...
Erhard 242 (Pure Energy)16-08-2017 12:45:26 // 98044
az hogy utcára mi való meg mi nem nézőpont kérdése bár ahogy látom több Giu QV-t dobtak el fél év alatt európa szerte, mint ahányat eladtak kis hazánkba :DDD
Szóval jó az az 510 ló csak senki nem tudja uralni....
WarbiRunner (Gyuri)16-08-2017 12:31:21 // 98043
Oké, másról beszélünk :-) Nekem nem kell 4s gyorsulás és 510 ló az élményhez. És nem is akarom sem leredukálni, sem megmagyarázni, hogy mi az élmény. Van ami kiváltja belőlem, van ami nem. És amellett, hogy nagyon megtanultam értékelni a 159 tudását és már nehezen szabadulnék a rabságából, valamiért ott lógok a nyavalyás ha.hu-n és keresek. Régi nyers, primitív dögöket. Egyszer, harmadik autónak. Mert hiányzik és kész. Nincs mit magyarázni rajta, egyszer az életben szeretnék még egy olyan autót, ami tudja. Egy nyomorult Thema 8.32 is megtenné :-D Egy 155 QV pláne. Ha valami hátsókerekes, az se baj. :-D
Csabi16-08-2017 12:21:22 // 98042
Ez az utcára nem való szerintem is hülyeség, bocs! :) Az 510Le nem arról kell szóljon, hogy 260al repesztesz, mint ahogy egy sportmotornál sem...Az nem élmény, főleg nem közúton...Hanem az, hogy 4s alatt 100on vagy, és igen is az élmény 80%-át az erők adják... Ne érts félre nagyon fontos a hang, az összhatás, de ezzel ki lehet törölni ha nem társul mellé az erő! :)
(mellesleg sokan a 200Lóerőt is úgy jellemzik, hogy: "minek,úgy sem használod ki" )
Liquid16-08-2017 12:20:38 // 98041
nem jó, nem halálfélelem kell, hanem az érzés hoggy "aztaqurva de megyek, és uralom a gépet" :) és ha ez csak 58 km/h az se baj...
Csabi16-08-2017 12:12:42 // 98040
OKé, a héten volt szerencsém egy FIAT Qubo.hoz 90Le úgy vitte a kis kasztnit, hogy csak na, azt hittem 150LE....ja és 110nél azt hittem 200al megyek, sőt körforgóban 30as kanyarsebességnél olyan félelmem volt mint az Alfánál 80-nál, most akkor ez jó? :D
WarbiRunner (Gyuri)16-08-2017 12:02:04 // 98039
Pont ez a lényeg. Egy modern csodával eszetlen sebességeknél kezd jönni az élmény. Egy régebbi, könnyű, kicsi, egyszerűbb autót ki tudsz játszani az utcán, viszonylag ésszerű keretek közt. Nem vontuk kétségbe, hogy egy QV sportautó, csak annyit, hogy utcára való e. Szerintem nem. És az élményt sem redukálnám le erőkre, mert ez így egyszerűen nem igaz. Régebben nagyon sokat bicikliztem (CC), ott is bőven megvolt ugyanaz a rákattanás, amikor toltam lefelé sziklákon, gyökereken, mindenen keresztül.
Erhard 242 (Pure Energy)16-08-2017 11:46:47 // 98038
közel 400 lóerőssel van, volt... de az uno TB -ban jobban leröpült a fejem :DDD akkor most miről beszélgetünk? Más a lóerő meg a sportosság élménye a kettő nem mindig jár együtt :P
Csabi16-08-2017 11:31:44 // 98037
Srácok ne már, hogy összevettek egy warbit, vagy egy ladát vagy bármilyen 30-40éves csodát egy mai 510 Lóerős kimondott sportautóval, és legfőképpen elveszitek tőlük azt , hogy valódi élmény nyújtanának...
A súly-LE arány a meghatározó, és az ebből adódó, rád ható erők nagysága...ez nyújt élmény, minél nagyobb G hat rád....Ezért járunk vidámparkba,csúszdaparkba, ezért veszünk sportmotort, vagy ülünk sportautóba, gokartba... Egy lada VFTS a 160Le-vel vagy egy Alfa 33 boxer a ~150Le-vel (összsúlyuk 1000kg(!)körül) pont ugyanazt tudja mint egy mai autó az 1700-1800kg-hoz társult 300-330Lóerővel...hát akkor miről beszélünk? :)) Nem beszélve arról, hogy a modern gumik-futóművek sokkal nagyobb kanyarsebességet= élményt nyújtanak...
Önmagában szerintem arról van szó, hogy mindenkinek van élménye az említett méregzsákokkal, míg egy 510Le-s autóval senkinek...
tdemeter16-08-2017 11:03:19 // 98036
Ez az a kormány, aminek a hátulján ott van az F1 váltó helye?
Mennyire zavaró/akad bele az ujjad vezetés közben?
Shadin16-08-2017 10:52:28 // 98035
A gokart a sportos, meg egy pályaautó zárt pályán. A TBi is csak dinamikus közlekedésre alkalmas, nem versenyzésre. Egyébiránt nekem is volt Warnyúm és hát ott volt élmény is, de nem kanyarban :-) A 159 a pofájával és a futóművével emelkedik ki a tucatautók közül, de soha nem lesz élményautó, mint pl. egy Spider, ami egyik legemlékezetesebb autós élményem a tavalyi KUL-ról ahol a versenyen utolsók lettünk. Ebből kiindulva értem a HF példát...
WarbiRunner (Gyuri)16-08-2017 10:45:46 // 98034
Amiről Te írsz, az a gyorsulás és a másoknak megmutatni az erőfölényt. Semmi köze ahhoz, amikor csak az élményért vezetsz. Nem kell vezetési tudás hozzá, csak jobb láb és megfelelően erős autó. Ha csak az ülésbe tolás számít, akkor tényleg a Tesla a TE autód. Valahogy a vezetés élményéről beszélgetve az autópálya szó nálam nem jön fel :-) Számomra nem az az autó izgalmas amelyik 300-zal megy. Szerintem teljesen öncélú dolog és felesleges. És a 159-be nekem totál nem hiányzik egy fél lóerővel se több. Ha nyomom neki, rettenetes dolgokat tud művelni, élvezet ahogy kanyarodik. De így ebben a formájában túl sokat tud ahhoz, hogy kihasználható legyen. Pontosan, ahogy Liquid írja. A 159 kb ott kezdi adagolni azt a határon autózós, adrenalin pumpálós, minden idegszállal ráfeszülős élményt, ahol már bőven megszólal a józan ész, hogy ezt nem kéne erőltetni.
Ezt eleinte felróttam az autónak, nekem hiányzott (és hiányzik is) az amit te halálfélelemnek nevezel. Viszont mostmár hiányozna ez is. A küzdelem nélkül, észrevétlenül borzasztó gyorsan haladás. Ez erre való, erre találták ki. Ne vegyem észre a tolást se, a kanyart se, ne tudjam mennyivel megyek. A múltkori, eddigi első lámpás gyorsulásom azt mutatta, hogy azért jó 1 másodperccel biztosan jobbat gyorsul a 159, mint a 146-om tette. Na ebből sem lehet észlelni semmit. A 146 nagyobb tolásnak tűnt. Pedig nagyon nem.

A halálfélelem pedig nem halálfélelem. Pont az ellenkezője. Az ember ráfeszül, egyé válik a géppel teljesen, elönti az adrenalin és onnantól nem autót vezet. Onnantól táncol :-) Nem érzi külön tárgynak az autót. Ilyenkor félelemérzet nem sok van. És olyan dolgokat csinálsz meg magabiztosan, hiba nélkül, amiket ha megkérnek rá, hogy csináld, lehet nem menne. De ott, akkor, tudod, érzed, hogy mi a határa, tudod mikor fog csúszni, érzékeled az ezredmásodperceket, mindenre van idő. Olyankor nem nézel tudatosan a tükörbe, valahogy mindenről tudsz. Nálam ilyen. És nem tudom magam szándékosan belehajszolni. Vagy elkap ez az állapot, vagy nem. Hiába mennék fel egy versenypályára, igen valószínű, hogy elsőre egy ultra bénázás lenne belőle, mert ott tudatosan akarnám. Onnantól megy, ha megérkezik ez a bekattanás :-) A 146 ezt elég rendszeresen hozta. A 159 eddig egyszer, pár percre egy üres szerpentinen, sport módba kapcsolva. Istenem.. dízel persze.. de hogy mekkorát énekelt az 5 henger :-) Akkor faterom állított le, nem vettem észre hogy ő ott rettegve kapaszkodik. Utasként nagyon gáz...
RomeoOne16-08-2017 10:40:06 // 98033
Igen, szerintem te érted mire gondolok :) Kicsit olyan ez, mint a "kinek mi a jó nő" téma.
Chris15916-08-2017 10:27:14 // 98032
3 helyről érdeklődtem utána és nem ment, lehet a környéken ahol laksz megoldható lesz. Nálunk ez nem ment sajna.
A következő műszakin alaposabb leszek mert tényleg nagy macera levenni és újra felrakatni.
BigBratyó16-08-2017 10:25:17 // 98031
Frissült ma a blog, fóliázás + hifi okosítás:

http://alfaamore.hu/tagok/10632/autok/12479/blog

Béci Ɨ|ѯ16-08-2017 10:01:01 // 98030
Szerintem itt abban van a félreértés, hogy kinek mi az élmény. Nekem (és ha jól értem, akkor Warbinak is) az ha egy kellemesen kanyargós úton csapathatsz az autóval, kanyar előtt visszaváltva, a határon autózva, a megfelelő hangok (motor) kíséretében. Nekem legalábbis ez az élmény. Mikor el tudok kicsit szabadulni és elrughatom a V6-nak, a kanyar előtt visszakapcsolva a fordulat karcolja a 6ezret és üvölt, hörög, én meg próbálom minél nagyobb sebességgel bevenni a kanyart, majd utána kigyorsítani a következő kanyarig. Nekem ettől lesz libabőrös a kezem. Autópályán is jó gyorsan menni, de azt mindenki tud. Én már le is szoktam róla. Hiába van közel 200 ló alattam egy 156-os kasznijában, nem az az élmény, hogy 200-zal megyek egyenesen, hanem hogy 100-al veszek egy olyan kanyart, amit más jó ha hatvannal mer bevenni.

De mondom, ez az én véleményem, nekem ez az élmény. Ehhez pedig nem kell 600 lóerő. Persze ezt is lehetne még fokozni, ha mondjuk a 156 hátul hajtana, de hát sajnos nem, ez van. Cserébe a futóműve olyan, hogy veri a BMW-ket, hiába tudnak ők keresztbe menni.
Liquid16-08-2017 09:39:49 // 98029
Nem a teljesítmény a lényeg, hanem a tömeg aránya illetve a többi tényező mint pl. futómű motorhang satöbbi. Az UNO-val pl. igen királyakat lehetett autózni, pedig csak 75 ló volt 850kg-ra, ületett futómű, széles kerekek, kellő motorhang. Megvolt a feeling, nem volt halálfélelem. A 159-cel hasonló érzethez már igen gyorsan kell menni.
És ez utóbbi a kulcs: akkor jó ha nem kell életveszélyesen gyorsan menni ahhoz, hogy adja az érzést.
Most az hogy a tédéí Audit le tudom-e gyorsulni az emelkedőn e szempontból mellékes.
Tocke16-08-2017 09:20:41 // 98028
Olvastam:-). pont Ő tette bele a bogarat a fülembe a kormányával:-)
Attis16-08-2017 09:19:45 // 98027
Szerintem sem kell ahhoz több száz lóerő, hogy az autózás élményautózás lehessen.
Szerintem 5-10 éve még én is úgy gondoltam, hogy kell 300 lóerő és akkor aztán megyünk lealázunk mindenkit. Ma már nem.
Én pölö a 159-es csak megyek-megyek, minden méter élmény...a kanyarok meg főleg.. :) Épp tegnap mondtam a feleségemnek, hogy egészen lenyugszom ha beleülünk és megyünk valahova. :) Lehet, hogy valami terápiás hatása lehet nálam. :)
Erhard 242 (Pure Energy)16-08-2017 09:19:37 // 98026
dehogy nem, a súly ami még nagyon számít :P
Tocke16-08-2017 09:19:27 // 98025
Nem kell sok-sok tízmilliós gép ilyen élményekhez. Persze vannak szintbeli különbségek, DE. Volt szerencsém vezetni gyári LADA VFTS-t. 160 LE, talán egy tonna csak. Amit az a gép tud, azt nem sok autó adja át. Tudom rally autóról beszélek de a szőr most is feláll a kezemen csak a gondolatától is:-)
RomeoOne16-08-2017 09:18:29 // 98024
Én értem. Pl. kb. ugyanolyan erős egy Rolls-Royce Phantom, mint egy Ferrari F40 mégis ég és föld lehet a különbség. De vannak olyan tényezők, amiket leírtam, amihez egyszerűen kell a teljesítmény. Nem lehet 200 lóval elérni.
159 Indigo Gray 2.4 Monster16-08-2017 09:14:30 // 98023
Azért egy HF integrale nagyon cukor lehet :)
RomeoOne16-08-2017 09:13:07 // 98022
Baromira megérné sztem. Itt SanyiJTD blogjában pont egy sima kormányról új Ti-re váltás van. Gyönyörű az a kormány. Én is újra akarom bőröztetni a Ti-t szeptemberben, mert már elég fényes.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.