Teljesen normális. Csak már vizionálsz, mert Alfa üldözési mániád lett. :-)
Vízpára az, ami mindig is volt, csak eddig nem néztél a tükörbe. Amióta felvetted ezt a szokást, azóta elkezdtél félni. :-)
Az is biztos, hogy a katalizátoros technológia óta a kipufogó dobok hamarabb mennek a kukába. De te már azt is cseréltél, sőt van tartalékod is. :-)
Forum >> 159
Don Gombóc23-12-2016 08:17:22 // 88926
yani🍀23-12-2016 08:01:01 // 88925
Biztos lejtőn álltál:-)
159 Indigo Gray 2.4 Monster23-12-2016 07:32:35 // 88924
Nem értem miért kell emelgetni, vagy a 159-be más szögbe áll a váltó? Nekem emelés nélkül úgy be nyelte a 3 l olajat mint a ló a kockacukrot :)
Giuntini22-12-2016 23:09:45 // 88923
Én ma tankoltam, csak Budapest, dugó, parkoló keresés a Király utcában, legalább öt kör, reggeli 8 km-es bemelegedés, ma 12,5 l. De ennyi, ha csak városban mész, és dugózol.
Liquid22-12-2016 22:39:11 // 88922
eddig én se , a körülmények áldozata lettem :D
(Nem nagyon lehetett 120 felett menni)
(Nem nagyon lehetett 120 felett menni)
SanyiJTD22-12-2016 22:23:22 // 88921
Na az komoly, én ha nem sietek se tudtam még 8 alá vinni :D
Liquid22-12-2016 22:15:49 // 88920
a kinti benzinnel mindig jobb :D
mivel lejtőn sporthátszéllel jössz...
mivel lejtőn sporthátszéllel jössz...
avvocato22-12-2016 22:10:30 // 88919
Végre teszteltem a TBI-t hosszabb távon is. Négyen , plafonig megpakolva, plusz tetőbox 4 fő sícuccával, 1300 km, kerek 10 liter átlagfogyi, Maxmotion 100-ból, szerintem teljesen korrekt, főleg annak tükrében, hogy ebből 1200 km autópálya 130-140 tempomattal. A kinti benzinnel viszont tényleg kevesebbet fogyaszt, kifele 11, vissza 9liter volt a fogyasztás. Az autó erőlködés nélkül, rótta a kilómétereket, teljes terheléssel is remekül gyorsult az autó, nagyon elégedett vagyok!
WarbiRunner (Gyuri)22-12-2016 21:50:40 // 88918
Ja és egy regen. is volt közben valahol. ;-)
WarbiRunner (Gyuri)22-12-2016 21:46:56 // 88917
Egyszer kapcsoltam oda, ha áll, akkor nincs pillanatnyi fogyasztása szerinte. Ha elindulok, akkor felmegy Zil-szintre :-)
Tisztán 3 óra pálya, 1 óra forgalmas országút, benne egy 'küldős' 10p szerpentin, 30p normális városozás bp-n és 1 óra szívás Bp-n csúcsidőben. Ennek az átlaga 8.7. Szerintem ez egyáltalán nem rossz, én nem sokallom kicsit se.
Max 1.5l-rel több, mint amit a 146 megevett volna. A derékfájást leszámítva azért biztonságban, komfortban bőven megér ennyit. Ilyen őrült forgalmat rég láttam az M3-mon, villantotta az előnyeit a 'nagy dízel'. És az a csend 150-nél :-)
Tisztán 3 óra pálya, 1 óra forgalmas országút, benne egy 'küldős' 10p szerpentin, 30p normális városozás bp-n és 1 óra szívás Bp-n csúcsidőben. Ennek az átlaga 8.7. Szerintem ez egyáltalán nem rossz, én nem sokallom kicsit se.
Max 1.5l-rel több, mint amit a 146 megevett volna. A derékfájást leszámítva azért biztonságban, komfortban bőven megér ennyit. Ilyen őrült forgalmat rég láttam az M3-mon, villantotta az előnyeit a 'nagy dízel'. És az a csend 150-nél :-)
Liquid22-12-2016 21:37:25 // 88916
ma termés, Bécs túlfele - Győr nagy forgalom, jól fogyaszt a 2.4 Q4 :) legalábbis ha nem hagynak menni...
Amúgy majdnem megcsuktam ma, éppen jobbról előztem pár gyökeret haladósan, mikor észrevettük, hogy fullosan áll a sor, na volt satuzás, kattogás, meg gondolkodás hova meneküljek, de szerencsére nem kellett, tényleg necces volt


Amúgy majdnem megcsuktam ma, éppen jobbról előztem pár gyökeret haladósan, mikor észrevettük, hogy fullosan áll a sor, na volt satuzás, kattogás, meg gondolkodás hova meneküljek, de szerencsére nem kellett, tényleg necces volt


Liquid22-12-2016 21:30:45 // 88915
abszolut egyetértek, ez egy igazán jó, pontos váltó a 156-é után meg főleg jó :) Nemrég mentem egyet Sógor 147-esével és ismét megállapítottam, hogy a fejlődés megkérdőjelezhetetlen :)
Erhard 242 (Pure Energy)22-12-2016 21:27:58 // 88914
na ahhoz viszik a váltócsapágyakat rendesen :DDD
Tomi Stark22-12-2016 21:19:59 // 88913
Igen, ahhoz olcsó az alkatrész...vagy mégsem?
emGéza22-12-2016 21:18:08 // 88912
Vagy egy jó Suzukit !?
Tomi Stark22-12-2016 21:12:29 // 88911
Jó ez a váltó, csak közbe csapágyazni kell... :-)
Tomi Stark22-12-2016 21:11:17 // 88910
Akkor BMW -t hiszen annak sosincs semmi baja, legalábbis aztmondjak...
Giuntini22-12-2016 21:04:19 // 88909
Ezt a kutya nem érti! A 156-ban az volt a baj, hogy a váltó pontatlan, kásásan kapcsolható. A 159-ben jól és határozottan lehet kapcsolni. Nem tudom, hogy lehet-e olyat csinálni, amit mindenki elfogad. Volt az Aisin váltó is a terítéken. Azt is szidták sokan, pedig még nem is vezettek olyat soha. A kutya sem érti ezt.
emGéza22-12-2016 21:03:00 // 88908
... nem tetszik ...
Tomi Stark22-12-2016 20:55:39 // 88907
Vegyél Honda Jazzt, minden nepper azt ajánlja! Kár, hogy annak is csapágyas lesz a vâltója.
emGéza22-12-2016 20:48:10 // 88906
... hát , én már nem is tudom mit csináljak ! Kezdjek depi lenni ? ;-)
A múltkor volt a DPF , már majdnem mentem ki megnézni ...
Utána jött a fékolajos történés , már megint majdnem indultam ...
Most meg ez a váltó ! Már ne is lökjek neki 6-ost ?
Ennyik voltak az esti kosza gondolataim . Szóval !
Már elmúltam 42 , nem szaladok naponta a dokihoz , hogy mi bajom lehet ?
:-D
A múltkor volt a DPF , már majdnem mentem ki megnézni ...
Utána jött a fékolajos történés , már megint majdnem indultam ...
Most meg ez a váltó ! Már ne is lökjek neki 6-ost ?
Ennyik voltak az esti kosza gondolataim . Szóval !
Már elmúltam 42 , nem szaladok naponta a dokihoz , hogy mi bajom lehet ?
:-D
Giuntini22-12-2016 20:38:34 // 88905
Tapasztalat? Fogyasztásban mit mértél a dugóban?
Erhard 242 (Pure Energy)22-12-2016 20:35:49 // 88904
azt nem tudhatom de az 59-ben nekem nagyon tetszik a váltó, rövid, pontos faxa... nem sűrű babosfőzelékben a fákánál...
Kolci22-12-2016 20:24:55 // 88903
off az opelnál az insigniákat féloldalasan emelik meg, és akkor több olajat tudnak bele tölteni. Az anyacég adta az utasítást, mert konstrukciós hibája van a váltónak, és így nem 2 lityót, hanem minimum 2,5 lityót tesznek bele.
Azért elég gáz, hogy nem kijavítják a problémát, hanem trükköznek.
Azért elég gáz, hogy nem kijavítják a problémát, hanem trükköznek.
Kolci22-12-2016 20:18:59 // 88902
Most mire gondolsz?
Tomi Stark22-12-2016 20:15:57 // 88901
Én is ezt mondtam, kinevettek.
Erhard 242 (Pure Energy)22-12-2016 20:14:05 // 88900
ezért kell 3L olajat bele erőltetni és nem megy tönkre...
Erhard 242 (Pure Energy)22-12-2016 20:12:34 // 88899
bakker almát az almához, a 156 2,4 20V hasonlítsd az 59-hez ne a 10V-t... aztán fordul a kocka
Tomi Stark22-12-2016 20:11:34 // 88898
Huh, ezt szóban jobb lenne kifejteni, a lényeg, hogy 6-os ban az összes olajat felveri a fogaskerék, így alul szárazon fut a csapágy. Ez nyilván hosszú autópályás szakaszon veszélyes, azt mondták, közbe 5.-be váltsak vissza. Már a harmadik felé csapagysort rakják, de olaj nélkül nyilván egyik sem bírja sokáig. Van még sok más is, de ez a lényeg.
Tomi Stark22-12-2016 20:02:18 // 88897
Igazad van, 1.9 -ről írtam! Magamból indultam ki.
emGéza22-12-2016 19:58:24 // 88896
Miért megy tönkre az a váltó ?
Piritu - 1.000.00022-12-2016 19:58:24 // 88895
hsz 88888: "most már tudom miért megy tönkre." - szerintem erre kíváncsi sokunkkal együtt a Cartárs :-)
Kolci22-12-2016 19:41:40 // 88893
Te az 1.9-ről írsz, én meg a 2.4 ről.
Az igaz, hogy az 1.9-hez az új lendkerék, meg a kuplungszett és a hidraulikus kinyomócsapágy ára alulról súrolja a 180-at, ez a 156-ban kevesebb, mert a kinyomócsapágy a szett része, mivel húzókuplungos, és a munkahenger pedig csak 5 pénz, de max 8 újban. Természetesen most luk Sachs árakról beszélünk.
Az igaz, hogy az 1.9-hez az új lendkerék, meg a kuplungszett és a hidraulikus kinyomócsapágy ára alulról súrolja a 180-at, ez a 156-ban kevesebb, mert a kinyomócsapágy a szett része, mivel húzókuplungos, és a munkahenger pedig csak 5 pénz, de max 8 újban. Természetesen most luk Sachs árakról beszélünk.
Revitox22-12-2016 19:21:06 // 88890
Üdv!
Valaki tud tippet h honnan tudom letölteni a kezelési könyvet a kicsihez?
Valaki tud tippet h honnan tudom letölteni a kezelési könyvet a kicsihez?
Tomi Stark22-12-2016 19:17:16 // 88889
Szóval azt akartam mondani, hogy pont a sok közös GM alkatrész miatt nem veszélyesek az árak. Ha belegondolsz hol van egy lengőkar hozzá adott értékben, egy DMF-HEZ képest, mégis fele annyiba kerül.
Tomi Stark22-12-2016 19:12:20 // 88888
A lendkerék 100e az egész szett Magyarországon 180000 Ausztriában kicsit olcsóbb, tudom mert most érintett vagyok benne. A váltó meg kb 60 ezer. Egyébként a héten jártam az M32-es váltók európai felújító központjában, most már tudom miért megy tönkre.
WarbiRunner (Gyuri)22-12-2016 18:51:03 // 88887
A súly a lendkeréknek nem mindegy, amikor még kell álló helyből mozdítani az autót.
Kolci22-12-2016 16:54:49 // 88886
A 156 ban nem GM váltók voltak, sem az 5-ös és sem a 6 gangos, és problem sem volt velük. Olyan szempontból mindegy, hogy milyen nehéz egy kocsi, hogy a váltón max akkora nyomaték jelentkezhet amit a moci tud. amúgy a lendkerék az 56-hoz luk olyan 120000 valeo olyan 95000, ugyan ennél a motornál 150 körül van a 159.-nél.
Váltani meg nem azért váltottak, mert gyengébb, hanem mert a GM-el közösen fejlesztették a padlóvázat, és egy két mechanikai elemet átvettek. Egyik ilyen sajna a váltó.
Ha megnézitek a másik ilyen baromság az első segédváz, ami szintén gm elmebaj.
A Holden motorokról nem is beszélve :(
Váltani meg nem azért váltottak, mert gyengébb, hanem mert a GM-el közösen fejlesztették a padlóvázat, és egy két mechanikai elemet átvettek. Egyik ilyen sajna a váltó.
Ha megnézitek a másik ilyen baromság az első segédváz, ami szintén gm elmebaj.
A Holden motorokról nem is beszélve :(
Tomi Stark22-12-2016 16:34:01 // 88885
WarbiRunner (Gyuri)22-12-2016 15:00:07 // 88884
Szerintem a régi, nem GM 5-ös váltóra gondol a cartárs és 1.9 motorhoz. Azok tényleg nehezebben pusztultak, sokat kibír, viszont 5 sebességes.
A kettős tömegű gondoknak meg nyilván van köze a súlyhoz, illetve a nyomaték hangoláshoz. Általában azoknál az autóknál pusztul vészesen a DMF amikkel nehéz elindulni. Az 1.9-es 159 tapasztalataim szerint pont ilyen. A környezetvédelmi ketyerék kiiktatása és egy jól megírt program így akár javíthat is a dmf élettartamán.
A kettős tömegű gondoknak meg nyilván van köze a súlyhoz, illetve a nyomaték hangoláshoz. Általában azoknál az autóknál pusztul vészesen a DMF amikkel nehéz elindulni. Az 1.9-es 159 tapasztalataim szerint pont ilyen. A környezetvédelmi ketyerék kiiktatása és egy jól megírt program így akár javíthat is a dmf élettartamán.
Erhard 242 (Pure Energy)22-12-2016 13:05:44 // 88883
melyikét? a 2,4-ben ugyan úgy tönkre megy a kettőstömegű csak 2x annyiba kerül, mint az 59-nél...
Liquid22-12-2016 12:43:33 // 88882
Kérdés, hogy mit szólna a váltó a nagyobb teljesítményhez, nyomatékhoz...
Valószínűleg nem viccből váltottak. Ráadásul a 2.4 20V 156 már simán megette a féltengelyeket ha izmoztak vele, vagy kicsit meg volt húzva.
Valószínűleg nem viccből váltottak. Ráadásul a 2.4 20V 156 már simán megette a féltengelyeket ha izmoztak vele, vagy kicsit meg volt húzva.
WarbiRunner (Gyuri)22-12-2016 12:35:16 // 88881
Nekem is így kényelmes. Bp-n egy óra araszolás alatt rájöttem, hogy hogy lesz ez jó :-)
Kolci22-12-2016 11:58:01 // 88880
Én azon gondolkozom, hogy valahogy a 156-osok váltóját kéne a 159-be berakni, mert ott ilyenek nem voltak, s azok is e motorokkal voltak szerelve. Ha jól láttam, csak a motorbakot, a váltóbowdenezést és a féltengelyt kell módosítani.
A váltóbak a legproblémásab ezek közül. Ráadásul a 156-os lendkerékkel és kuplunggal többszörösét el lehet menni mint az 59-vel. Nem beszélve a kuplungmunkahenger jobb megoldásáról.
Na ebből milyen diszkurzus kerekedik :D
A váltóbak a legproblémásab ezek közül. Ráadásul a 156-os lendkerékkel és kuplunggal többszörösét el lehet menni mint az 59-vel. Nem beszélve a kuplungmunkahenger jobb megoldásáról.
Na ebből milyen diszkurzus kerekedik :D
Erhard 242 (Pure Energy)22-12-2016 11:43:38 // 88879
lámpánál mindig berakom N-be :)
WarbiRunner (Gyuri)22-12-2016 11:41:16 // 88878
Automata váltósoknak: na ugye :-) Én is így gondolom, és a tajvani haverom is így használja, autóztunk pár ezret már együtt. Ki lehet azt tenni N-be, sőt, arra van. Nyomja a féket a nyavaja...
WarbiRunner (Gyuri)22-12-2016 11:38:06 // 88877
Viszont a 159 ülését nem bírom kényelmesre beállítani. :-S A derekam majd le szakad, a bal térdem meg beáll teljesen pár száz km alatt, sehogy se igazi. A jobb lábamat meg végképp nem tudom hova tenni, ha tempomattal utazok. Kb a fékpedál alatt tudom pihentetni, ami baromira nem biztonságos megoldás. Lehet az én anatómiámmal van baj, de ez a lapos padló nem jött be. Egyetlen autóban sem fájt még a derekam :-( Itt meg csak fészkelődök erre, arra, állítgatom mindenfele, és nem jó.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
6
Guests6
671
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?