Forum >> 159

Piritu - 1.000.00019-12-2016 22:13:03 // 88771
Emlékeim szerint annak is ilyen a kupakja, vagy tévedek?
Piritu - 1.000.00019-12-2016 22:12:29 // 88770
Már csak emlék :-(
Hardy19-12-2016 22:11:10 // 88769
Amúgy a motorokon inkább előjön ha nem cseréljük időbe főleg ha kicsit sportosan húzod neki. Simán be tud esni a fék. Én is jártam így a cégessel. Ki is guvadtak a szemeim a meglepetéstől mint a varangyos békának.
Tomi Stark19-12-2016 22:10:53 // 88768
A motoromon úgy van kitalálva, hogy a kupak és a tartály közé egy gumikupak kerül, ami a szint csökkenèsèt leköveti. Tehát a levegő nem érintkezik a folyadékkal. Az alfában nem tudom hogy van, de az elvnek hasonlónak kell lennie. A csere tapasztalatom szerint tényleg csodát tud művelni motoron, de Ausztriában, az autóét is ellenőrzik, s ha nagyon vizes akkor helyből tarkonlövés jár érte. Egy pár rendszámot már levettek ezért. Az ellenőrzés az autópályán kialakított, ellenőrző pontokon van, ha olyan kedvük van mindenkit leterelnek, a gyanús (idősebb magyar) autókat meg jól megb***ák. Kedvencünk az első generációs Swift.
Piritu - 1.000.00019-12-2016 22:08:10 // 88767
áááá, dehogy új.
Már 166 km volt benne :-)
Hardy19-12-2016 22:07:38 // 88766
Épp most mérettem be. Nekem is cserélni kell a következő szervizkor. Most gyenge közepes az állapota.
Kazes☻19-12-2016 22:07:35 // 88765
Már a 146-ban is, igaz nem ilyen szépen, de van... :)
Liquid19-12-2016 22:07:11 // 88764
ejj, létezik ilyen? :)
Haddel19-12-2016 22:05:32 // 88763
Ez olyan ,mint egy új motortér😃
Piritu - 1.000.00019-12-2016 22:03:07 // 88762
Szégyenlem, de azokról nem találtam olyan képet, amin látszik :-(
Liquid19-12-2016 21:55:30 // 88761
a 159-en is van, meg sztem a 156-on is
Piritu - 1.000.00019-12-2016 21:49:31 // 88759
Így van, csak a szervóolaj nem higroszkópikus nem árt neki.
A Spideren annak külön szellőző csöve is van a fedélen.
yani🍀19-12-2016 21:44:27 // 88758
Be, csak az nem higroszkópikus folyadék, így nem veszi fel a nedvességet.
Liquid19-12-2016 21:43:01 // 88757
Valszeg be is megy, csak annak valszeg más a "szerkezete", mármint a folyadéknak.
Erhard 242 (Pure Energy)19-12-2016 21:41:27 // 88756
akkor ezen elmélet szerint a szervo tartálynál is bemegy a pára :)
Piritu - 1.000.00019-12-2016 21:37:27 // 88755
Akármennyivel is fogy, ha légmentes lenne, akkor összeszívná a tartályt.
Erhard 242 (Pure Energy)19-12-2016 21:37:12 // 88754
jah a motormosós, sterimós fanoknál esetleg :P
Kazes☻19-12-2016 21:33:14 // 88753
Pl. a kupaknál... hol máshol...?! :)
Erhard 242 (Pure Energy)19-12-2016 21:32:46 // 88752
ezt nem értem fejtsd ki :) A szint csak annyival fogy, amennyivel kopik a betét...pár cm3...
tirex19-12-2016 21:30:45 // 88751
Nem tudjuk mi okozza a hangot, de egyszer úgyis kidobja a gép csak ne legyek messze otthonról!:) Ebben 200ezer van és szép volt az olaj. Szerintem nem volt még cserélve mert a motorolaj olyan volt mint a sár és az összes szürő fekete. Nem feltételezem hogy pont a váltóolajcserére sok időt áldoztak volna.
yani🍀19-12-2016 21:28:56 // 88750
Most cseréltem a 140K futott rohangálós Lancia Ypsilonban. 2-be elég nehezen tudtam már betenni. Csere után szinte hibátlan lett. Én mindenkinek ajánlom, hogy 100K környékén cserélje le.
Erhard 242 (Pure Energy)19-12-2016 21:25:24 // 88749
akkor cseréltek már benne... és mi a hang forrása? Kolléga rözsójában le lett engedve a váltó olaj ebben sem cseréltek soha 180e-nél olyan szép fekete volt :DDD
tirex19-12-2016 21:23:03 // 88748
Ja, megnéztük a váltóolajat, sajnos nem az volt a hang forrása. Maximumom volt és teljesen tiszta olt az olaj. Azért beleöntöttem az újat és az adalékot is amit küldtél. Csak infó, kössz.
Piritu - 1.000.00019-12-2016 21:22:58 // 88747
Ha fogy a szint - mert mondjuk kopik a betét - akkor valahol kell levegőt kapnia.
Erhard 242 (Pure Energy)19-12-2016 21:21:26 // 88746
emlékeim szerint van ott gumi gyűrű de holnap meglesem :)
Liquid19-12-2016 21:19:58 // 88745
Ahogy érzed, a váltó olyan dolog hogy mondanak sokan sokfélét, (a gyár szerinte örök életű, bár ugye az olaj meg 30000-es...) én cseréltettem.
A fékkel viszont nem szórakozok, mert kellően izgága módon tudok közlekedni, mondhatni kihasználom a lovakat, és igyekszem megtenni mindent annak érdekében, hogy ne lepődjek meg egyszer féktávon...
Ráadásul a gyár is előírja a cseréjét.
tirex19-12-2016 21:16:29 // 88744
Motorolajat 20ezrenként, váltóolajat fékolajat soha. De mindenki ahogy érzi. Azért az előző 159ben 330ezer volt és mint a doxa úgy járt a motor és úgy müködött minden.
Liquid19-12-2016 21:14:24 // 88743
az úgy alapvetően jó szerintem
Piritu - 1.000.00019-12-2016 21:13:31 // 88742
Kicsit meglepődtem.
A motorolajat harmad-fél távon cseréljük, mert az úgy jó. Az élettartamra töltött váltóban hatvanezrenként cserélünk, mert az úgy tuti. A fékolajat meg eszünkbe se jut, mert azt meg minek? :-O
Erhard 242 (Pure Energy)19-12-2016 21:13:29 // 88741
én inkább a "megégés" miatt cserélem le, de általában a féktárcsa cseréjével együtt az kb pont 3-4 év
Liquid19-12-2016 21:09:26 // 88740
van rá műszer amivel lehet mérni a "megfelelőségét"
Piritu - 1.000.00019-12-2016 21:09:12 // 88739
A tartály teteje nem zár légmentesen...
Haddel19-12-2016 21:08:52 // 88738
Köszi😃 Buli van Holnap dolgozok utoljára idén😃 Sőt ,január közepéig😃
Erhard 242 (Pure Energy)19-12-2016 21:08:34 // 88737
hol kap levegőt? :)
Piritu - 1.000.00019-12-2016 21:08:21 // 88736
Ott van lentről a második sorban:
Liquid19-12-2016 21:08:15 // 88735
Nagyon rosszul gondolod, hogy nem kell cserélni. Sőt olajat se cserélj mert minek :)
Max. 2-3 évente illik cserélni, vagy legalábbis beméretni. Az el tud használódni.
Piritu - 1.000.00019-12-2016 21:06:13 // 88734
Muszáj volt, mert különben senki sem foglalkozna vele. Igazából akkor érezni a különbséget, ha sokat fékezel és felmelegszik a fékolaj. Mondjuk egy lejtőn, szerpentinen lefelé.
A cseréhez nem kell szervizbe menni, én is itthon csinálom. A sok év után leeresztett olaj sokkal sötétebb is, mint az új.
159 Indigo Gray 2.4 Monster19-12-2016 21:03:56 // 88733
Lehet hogy a szervíz jót röhög. Én Nem röhögtem olyan jó mikor a 156 om a soha nem cserélt fékolaj miatt az abs tömbben az egyik szelepet leragadt és a nyomás miatt ki nyírta a főfékmunkahengerem, aztán jöhettem haza kézifékkel Balatonalmádiról Győrig. Ennyit arról hogy nem kell azt cserélni. Mikor meg vettem az 59-et egyből cseréltettem azt is Csőrivel . Nem egy nagy tétel .
Kazes☻19-12-2016 21:00:19 // 88732
Azért nem légmentesen zárt...! :)
yani🍀19-12-2016 20:58:33 // 88731
Egészségedre! :-)
Haddel19-12-2016 20:55:28 // 88730
Bocs a helyesirásért,már pár sör legurult😃😃
yani🍀19-12-2016 20:54:17 // 88729
Én motorozom is, ott sokkal hamarabb észrevenni, hogy öregszik a fékfolyadék. Nincs ez másként az autónál sem.
Erhard 242 (Pure Energy)19-12-2016 20:54:04 // 88728
most őszintén kinek esett be eddig a pedál, mert nem cserélt fékolajat 3-4 évente? Egyéb iránt le szoktam cseréltetni, mert ezt írják de pl Faterom sosem cserélt a 8 éves autójában.. egy zárt rendszerben, hogyan érintkezik a levegővel a fékolaj?
Haddel19-12-2016 20:52:50 // 88727
Pár éve karácsonykor haveromék hoztak fel Debrecenből Pestre a Passátjukkal . Már Bpest határában furán viselkedett az autó ,alig akart menni . Akkoriban a Parlament mögött laktam ,ott kiraktak ,és onnan a parkolóból a kocsi nem bírt elindulni. Hívta a szerelőjét ,el is trélerezték a műhelybe. A fékfolyadékben összegyült víz megfagyott ,és nem engedte ki a féket. A Pasat akkorvolt vagy,6-7 éves ,és mondta a srác ,hogy neki senki nem mondta hogy cserélni kéne a fékfolyadékot.
Max ,3 évente ajánlott.
berobbantam19-12-2016 20:52:24 // 88726
Én szervízben nem cseréltetném.Ott annyi a csere,hogy a tartálybol leszívják azt az 1-2 decit és öntenek bele másikat.Egyébként ha jól emlékszek a karbantartási tervben is benne van.Amugy meg pár ezer forintrol beszélünk:)
tirex19-12-2016 20:46:53 // 88725
Szép levezetés, muszály volt mert kb a kutya se venné különben. Mennyi fékfolyadék fogyna egyébként? Most a laikusok elgondolkodnak, futás fékolAjcserére. A szerviz meg jót röhög.
yani🍀19-12-2016 20:41:14 // 88724
2-3 évente illik cserélni.
yani🍀19-12-2016 20:40:06 // 88723
"A fékfolyadék „higroszkopikus” (nedvszívó), ami azt jelenti, hogy amikor az autó áll, a fékfolyadék a levegőből vizet szív magába. Ennek a veszélye az, hogy a fékfolyadék forráspontja 100 °C feletti, ezen a hőmérsékleten viszont a víz már elpárolog, gőzbuborékok keletkeznek, amik összenyomhatók, így a rendszer már nem tudja biztosítani a megfelelő féknyomást. A legrosszabb esetben fékezéskor a fékpedál beesik, a vezető a "semmibe lép""
tirex19-12-2016 20:36:03 // 88722
Fékfolyadék csere?! Jézus! Mi jön még? Cseréltessük ki évente a kerekekben levegőt mert a frisslevegővel jobb a tapadás? Nemá!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.