A első mosás fontos :-) Az előbb gyorsan megszabadítottam a retektől az autómat. Szeretem kézzel, vödörből mosni az Alfáimat. Ilyenkor lehet sok apró szépséget észrevenni, no meg apró hibákat. Csak amolyan 20 perces gyors mosás..
Lenyűgöző egy szobor ez, komolyan. :-) És meg volt a feeling, hogy egy hibátlan autót mosok. Pár minimális kis karcocska, összesen vagy 2 nagyon apró kavicsnyom. Egy pillanatra megérintett, milyen lehet egy új autó... Ez itt közelebb áll hozzá, mint bármi ami eddig volt nekem.
Szegény még egy fél évet ki kell, hogy bírjon a szabad ég alatt, de nyáron indul a kocsibeálló projekt :-)
Gratula! Még ennyit kívánok :-)
Kell hogy legyen hátul vonószem:

...ezért írtam, hogy ELŐFORDULHAT olyan, hogy egyszerűbb. Viszont a gyengébben felpumpált pótkeret se árt felfújatni.
(Szerencsére az elmúlt bő 900e km-en egyikre sem volt szükségem. Kopp-kopp.)
Koszonom sracok, igazatok van !
U.i: bocsi telorol irok ezert nincs ekezet :)
Am van hatul vonoszem !
Csak mert épp megcsíptem... 😁

Marseus26-12-2016 11:04:50 //
89069
Sztem hagyd ott vegyél másikat,úgyis tök sáros lett biztos az egész:-DD..viccet félre..vonószem van hátul is.
Marseus26-12-2016 11:02:00 //
89068
Szóval Piritunál a pont, semmi esetre se válj meg tőle,de a pótk. okos döntés.
Marseus26-12-2016 10:59:53 //
89067
Viszont ha full leereszt a kereked akkor a kompresszort nyugottan a hátad mögé hajíthatod mert elszökik a levegő a felni pereménél és akkor eső ide -eső oda qrva jól jönne egy még gyengén felpumpált pótkerék is. A fűtés meg nálam is szintén öálló életet él,csak illúzió,h én vok a főnök e téren:-D.
Tisztelt Cartársak! Tegnap este sikerült egy ingoványos területen kissé elkapartatnom az autót, ráadásul a főváros túlsó felén. Remélem, hogy a talaj száradásával sikerült majd kimenekítenem, de hadd legyen egy ostoba kérdésem: mivel csak tolatva lehet kihozni a kocsit a területről, rá lehet kötni valahogy, valahová vontatókötelet, ha nincs rajta vonóhorog? Vagy marad az "elöl tolják meg néhányan" verzió? (Azért nehézkes a dolog, mert - a nagyobb orális szex érdekében - ráadásul előre lejt a talaj, és ugye ez az autó nem a pehelykönnyűségéről híres...) Előre is köszönöm a válaszokat!
Nem hinném.
Én a helyedben megtartanám. Előfordulhat olyan eset, hogy egyszerűbb belenyomni, mint kereket cserélni. (pl. szakadó eső) Arról nem beszélve, hogy a kompresszora jó, lehet vele szükség esetén pumpálni. A pótkereket mindig elfelejti az ember a benzinkúton.
Anno pont ezért
vettem a pótkerék mellé.
Még egyiket sem ! Akkor ők lesznek a következők karácsony után...
SZerinted beszámolja a készletet ? Bontatlan
Phon-t kérdezted? Tatai bontó?
Megkerestem:

Cartarsak !
Valakinek esetleg nincs elfekvőben egy nem használatos 17"-es felnije akár gumival akár gumi nélkül ! Nagy fékes alfára kellene ugyanis nincs pótkerekem csak a defekt javító készlet...
Ha nem lenne senkinek segítenétek légyszi milyen méret való rá ?
5*110 17" talán et 41 ?
Peace
konigla26-12-2016 09:51:16 //
89059
Ok, köszi srácok.
Arra az esetre, ha jelez itt is van emlekeim szerint utasitas a hasznalatiban.
Mert felesleges. Majd a legkozelebb folytatja, ha leallitod.
Ha bajban van es azt szeretne, hogy ne allitsd le, akkor majd jon a narancssarga figyelmezteto lampa.
A Bravoba biztos hogy volt benne DPF. Pillanatnyi fogyasztásból tudod hogy mikor regenerál vagy a meg emelkedett fordulatszámból.
konigla26-12-2016 09:30:51 //
89055
Opelekben, Insignia, Astra. Akkor honnan tudom meddig tart, vagy meddig kell menni és milyen fordulat számtartományban? Ha most kocsiba ülök akkor biztos elkezdi vagy csak legközelebb, amikor a rendszer. Volt egy 1.9 Mjet Bravo-m de ott nem volt ilyen bár nem vagyok biztos, hogy ott volt egyáltalán DPF, nem emlékszem már a motorkódra.
yani🍀26-12-2016 09:22:06 //
89054
Nem tudom, milyen típuson láttad, itt biztosan nincs.
konigla26-12-2016 09:19:14 //
89053
Köszönöm! Viszont akkor miért nincs valami visszajelzés a műszerfalon erről, mondjuk hajtsak tovább regeneration is in progress. Valami ilyesmit láttam más kocsikon.
Shadin26-12-2016 09:05:27 //
89052
Kipufogó rendszer hibája nem lehet, ha középtől levágod, nem veszed észre a hiányát. Amit írsz az elég regenerálás szagú.
Shadin26-12-2016 09:02:40 //
89051
Képtelenség napi használat mellett tisztán tartani.
yani🍀26-12-2016 08:32:42 //
89050
Mindig csinálja, vagy csak egyszer hallottad? Nincs alattuk valami nagy kipufogó rendszer.
Mindjárt a leömlőnél van a DPF egybeépítve a katalizátorral utána egy hosszú cső az autó alatt, majd a végdob. A 2.0-án képes 3-4 év alatt lerohadni a végdob, ezt érdemes megnézni, de ennek nem sok hatása kell legyen az alapjáratra. Inkább azt hallhattad, hogy regenerál.
konigla26-12-2016 07:58:39 //
89049
"gyorsításkor nyers, szokatlan hangra lettem figyelmes az autó hátulja felől. Az alapjárat fel-fel ugrik 1000-re, a kipufogó pedig puffogó hangot hallat. Szerintetek ez egyértelműen a kipufogó rendszer hibája vagy lehet más is?" erre van valakinek tippje?
Csabi25-12-2016 22:55:16 //
89048
Elég hosszú a lista, a klíma menüben megtalálod.

Csabi25-12-2016 22:46:11 //
89047
A fűtéshez csatlakozom én is, nálam is ilyen...17fokra van állítva, az indulásnál max két vonásig állítom,,,így nem tolja nagyon a meleget, és hamarabb visszább veszi....ha hosszabb útra megyek, és csökken a fűtés akkor feltekerem 22-23-ra ...a full auto mód amúgy meg katasztrófa, ott a zsalukkal is játszik, így még nagyobb a légáram egy helyen...Valószínű az utastér hőmérséklet-érzékelő egy kicsit lomha.....
Egyébként már rutinná vált a gombok nyomkodása észre sem veszem...
Haddel25-12-2016 22:43:37 //
89046
Köszönöm szépen!
Liquid25-12-2016 22:32:34 //
89045
Nálam is csak kompromisszumokkal működik, megvétel óta...
Pl. teljesen mindegy hova van állítva, ha megmozdul a vízhőfok mérő felküldi 4-esre a ventit és tolja a levegőt, ami még alapvetően nem meleg, pl. hátra kifejezetten hideget fúj alul. Ha levezem 1-2-re a ventit akkor nincs gond, majd kicsit később visszateszem auto-ara. De egy kicsit idegesítő hogy mindig ezt kell tenni.
Liquid25-12-2016 22:28:40 //
89044
az enyém is így néz ki :(
Angelo25-12-2016 22:27:37 //
89043
Köszönöm a tippet!Most volt nemrég olajcserén,gondolom csak kiszúrták volna,ha baj lenne.Nem tolja magából a fehér "füstöt" miután bemelegedett,nem fogyaszt többet,nem lett lomhább...inkább csak megijedtem a dologtól.Drasztikusan nem eszi a vizet,csak éppen annyit,ami észrevehető.Lassan komplett vezérlést kell cserélni a kocsin,úgyh jó lenne, ha csak vízpumpa lenne.Nem tudom,hogy termosztát cserénél milyen alkatrészeket érint a művelet,mert arra is gondoltam,hogy ha esetleg a termosztát csere után vmit esetleg rosszul raktak össze,és vhol engedi a vizet.
Még azt nem tudom,hogy merjek-e hosszabb útra menni,mert 29-én mennénk asszonnyal Hévízre Bp-ről,szilveszteri kikapcsolódásra.Most épp ezen elmélkedek.Lehet h 27-én begurulok a szerelőmhöz,hogy mit mond....
De nagyon köszönöm a tippeket,remélem nem nagy a baj,mert tényleg nagyon jó dolga van nálam a kis Alfácskának,mindenből a legjobbat és időben megkapja:)
Kolci25-12-2016 22:10:45 //
89042
a kesztyűtartó alatt leveszed a burkolatot, és ha jól emlékszem 1 csavar, vagy az sem és bejonettes megoldással kijön. az "előtétellenálásnál" szokott amúgy elégni a saru, de azt is ki tudod venni pikk-pakk, érdemes megnézni, hogy ott nincs e gond.
Haddel25-12-2016 21:52:52 //
89041
Megnéztem blogomat,60e kmt birt a vízpumpa. Ellenörizd azt is ,és a motortérben is keresd a rózsaszín foltokat,hátha valahol máshol szivárog a hűtőfolyadék.
Haddel25-12-2016 21:47:37 //
89040
Nekem épp mostanában lett hengerfejes az offos kisteherautóm , a hütőfolyadéktartály fekete az olajtól,de az olajba nem megy a víz.Januárban megy szerelőhöz,idénre már nem volt gépműhely..
Mikor a Bocinak fogyott a vize , a vízpumpa volt a ludas.Már nem emlékszem ,mennyi km volt benne. De érdemes megnézni a kiegyenlítőtartály sapkájánál a gumitömitést is ,nincs-e elöregedve.
Haddel25-12-2016 21:39:54 //
89039
Nekem meg csapágyas lett a fütőmotorom .Néha sípol ,mint állat.Szedte már ki valaki az övét? Kesztyütartó felöl ,vagy motortér felől kell?
FES/MES?
Furcsa, hogy nem jelezte az izzót, kéne neki...
Aha.. MES elvileg tudja. Nem találkoztam ilyen funkciókkal, de ha lesz egy kis időm megnézem.
Ezt hogy tudom megtenni? Addig jutottam, hogy 4 szenzora vannak a 3 zónás klímának, plusz egy fényérzékelőt is használ valamire.
Egyébként nem figyelmeztetett az izzó kiégésre sem.
Akkor nem marad más, mint rámérni a klímavezérlőre, hogy milyen hőmérsékletet mér.
Angelo25-12-2016 20:13:56 //
89034
Sziasztok!
Kellemes Ünnepeket Kívánok minden Cartársnak:)
Kis alfám elkezdte kicsit szlopálni a hűtővizet.Kicsit beparáztam,megmondom őszintén és lecsekkoltam pár dolgot.Igaz most volt termosztátcserén,igaz utána egy héttel kezdte a folyadék benyelést:)
Lecsekkoltam a tartályban lévő vizet,és nem találtam benne semmi barna löttyöt,nemrég volt olajcsere,szóval letekertem a sapkát,és nem találtam semmi szart ott sem.Remélem nem lett hengerfejes a kis Drága :)
Ennek ellenére egy kérdés,hogy ezek mellett mi tud még arra utalni,hogy ha esetleg hengerfejes lenne?
Korábban olvastam,hogy ha víz kerül az égéstérbe akkor hibakód is van?Minden esetben vagy csak a végső fázisban? :D
(200 km alatt iszik meg egy látható mennyiséget,kb 1 decit)
Boldog Karit Mindenkinek :)
Nem, sajnos nálam valami nem jól működik. 22 fokon hagyva indulás után befűt kegyetlenül , aztán kb beállítja a jó hőfokot. Aztán egy idő múlva, országúton, pályán gurulva elkezd rendesen hideg lenni. Fel kell tekerni 27-28-ra, akkor lesz kb kellemes 22 fok. Aztán van, hogy beérünk lakott területre, magához tér és jól befűt megint. Ekkor tekerhetem vissza 18-20-ra, akkor lesz jó
És egész úton változik, véletlenül sincs annyi fok, amennyit beállítok.
Hardy25-12-2016 19:31:34 //
89032
Én mikor megvettem beállitottam 23.5 fokra azota hozza se nyultam. A parom szokta neha felcsavarni 26 ra meg lábra. De ha kiszáll vissza nyomom mono uzemmodra.
A hátsó izzók kiégésére nem figyelmeztetett a műszerfal?
Az automata fűtést kicsit "szokni" kell.
Ha a beállított hőfok alatt van a kocsiban, akkor fűt ezerrel. Ha elérte akkor visszavesz, adott esetben sokkal hidegebbet is fújhat.
Ugyan ez a szitu, ha hidegebbre van beállítva. Először hűt, ami belefér.
Ha meg marhaság van neki beállítva, akkor azt is megpróbálja megoldani. (Bár tudtommal 7 fok különbséget enged csak meg beállítani.)
Szerintem nem kell vele foglalkozni. 21-23 fok között volt mindig full automata üzemben.
A Giuliettával már más a helyzet, ezzel többet kell játszani, ugyanis automata üzemben (hidegben) nem tudja befűteni az autót. Lábhoz fúj, de olyan kicsi a befúvó keresztmetszet, hogy sose lesz meleg, csak bőg a ventilátor.
én télen nyáron 21-24 C fok között használom full automatán sosem volt bajom a klíma/fűtéssel
Megfejtettem pár dolgot a héten :-)
1. tudom, miért villogtak rám hátulról páran az elmúlt hónapban. 2-vel kevesebb izzó égett, mint kellett volna. Nekem fel nem tűnt, hogy 2 szeme van hátul, nem 4. De ezek szerint a közlekedők közt akadnak szemfülesek :-)
2. Felnyitott motorháztetőnél iszonyú magas hangon sípolás hallatszik. Végre a kezembe akadt a "bűnös". Tippeltem már mindenre, erre pont nem: rágcsáló riasztó van benne :-) Borzasztó idegesítő, de hátha nem másszák így össze a macskák a szépótóót. Lábnyom a környékén sincs egyelőre. Egyúttal asszem tudom miért volt garanciában motortéri kábelköteg csere. :-)
Amire nem jöttem rá: hogy hogy működik a fűtés. Egy konkrét káosz. 16 és 28 fok közt kell állandóan tekergetni, mert vagy kifagyaszt, vagy megfőz. Tök idióta ez a klímapanel... Valamelyik gyerek eltekerte hátul 16 fokra. Na ez még pluszban betett. Elöl okádta a meleget, hátul meg éreztük hogy mintha lyukas lenne az autó, húz a hideg. Marhaság :-)
Könnyű kikapni a klímavezérlő cuccot a középkonzolból? Szerintem valamelyik hőmérője teljesen kakukk.
Ok, elfogadom, biztos több külföldi szervizkönyves autót láttál mint én. :-) Nem tudom ott milyen a szervizelés kultúrája, itthon nem túl jó ez tény. A digitális szervizkönyv említésén is jót röhögtek az Alfa szalonban. Aztán rendesek voltak, segítettek mert valójában a rendszerben ott volt ami nekem kellett.
Ettől függetlenül nem látom kisebb rizikónak a külföldről hozott autót sem, onnantól, hogy hazai kereskedő kezén fut át. Tudom, vannak kivételek. Csak ritka az a szerencsés helyzet, hogy tudod kitől veszel autót.
Ezzel vitatkoznék, nyugaton a szervizköny mutatoban van csak elektronikusan vezetik alig pecsételnek már, a volt tibimhez is adtak könyvet volt benne 2 pecsét a 110e kmes autoba vvettem vezérlésszettet stb, stb de bontás után ott virított a vacsi új vezérlés pl... szóval kinnt viszik szervizbe és cserélik amit kell... nekem konkrétan a magyarprszági autó nem jó omen... lásd Sadin esetei
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.