Forum >> 159

Pityukoma05-12-2016 19:28:02 // 88024
Az enyém eladó sorba került. :-(((
Kemény 83ezer km-el a háta mögött. még sehol semmilyen formában nem hirdettem, gondoltam először itt teszem. Amúgy a fogyasztását pedig letojom :-)
Haddel05-12-2016 18:54:47 // 88023
Szerintem sokat agyalsz Gyurci😃 egyszerüen csak élvezned kéne a verdád,beülni ,és suhanni ,ha kell akkor csak céltalanul. A sárga tengeralattjáró ugyis fel fog jönni .,Mindenkinek feljön ,nekem is jött már fel ,félig lemerült akksi ,vagy kontaktos injektor csatlakozó miatt,de még sose hagyott az út szélén a Bocinator. Sőt ,ha ott hagy ,az se baj ,autóklubtag vagyok ,ha lerobban ,hivom az autómentőt ,és kész ,de már második éve feleslegesen fizetem a tagsági díjat😃😃
Úgyhogy én azt javaslom, lazulj el ,és pengesd bele a kilómétereket!😃
WarbiRunner (Gyuri)05-12-2016 16:29:52 // 88022
Más: automata váltó. Halasztottuk az olajcserét egy héttel, de beszélgettem a sráccal. A hűtő upgradet mindenképp ajánlja, megkereste a rajzot is, nem egy bonyolult alkatrész, amit le kell gyártani hozzá.
Aztán tök jól elmagyarázta, hogy valójában mi az ami miatt tönkremegy a szeleptömb, ha nincs rendszeres olajcsere. Amit nem tudtam, hogy van ebben egy kuplung tárcsa is. Na ennek a kopásából származó apró szemcsék képesek sok kárt okozni. Sajnos a szűrője , hogy idézzem, kb egy fém szita, ahelyett, hogy gázolajszűrő finomságú szűrőbetét lenne benne. Ugyanis a szeleptömbben 240Hz-el(?) rezegnek a finoman illesztett dugattyúcskák, ezeknek a finomhangolt mozgása (PWM szabályzás) miatt vált finoman és gyorsan. Szóval emiatt igen javasolt az átmosásos csere.
Kíváncsi leszek erre az egészre.
Azt mondta, OBD-n kiolvassa majd, hogy ezen mennyire melegszik meg az olaj. Konstrukciós hiba, hogy a termosztát előtt szokták kivenni a hűtővizet a hőcserélőbe, így hamarabb melegszik hidegen, viszont melegben autópályán túlmelegszik az olaj és nagyon meghígul. Talán a Volvo-t említette, amiben volt egy széria, ahol a vízhűtőből ágazott le a váltóhűtés, azok 400+ e km-eket mentek gond nélkül. Rengeteg okosságot elmondott egyhuzamban, nem győztem jegyezni :-)
Lényeg, hogy még a váltóolaj szint sem mindegy. Azt mondja, hogy olaj hőmérséklethez kell szintezni is. A kevés az kevés, ha több az épp jó is lehetne, mert nagyobb hőkapacitás,viszont akkor pedig beleér olyan alkatrészekbe, amin habosodik.
Még valami adalékot is említett, hogy olvassak utána. Csak elfelejtettem a nevét. :-) Szóval asszem a váltó gurut megtaláltam kb 500m-re tőlünk :-)
_Ata_05-12-2016 16:24:15 // 88021
hmm tényleg, köszi. Akkor lehet választok egy köztest, pl .: ez
WarbiRunner (Gyuri)05-12-2016 16:16:33 // 88020
Köszi, így lesz :-) Holnap kicseréltetem a repedt ablakot, kiállom a sort a városházán a matrica rendszámért aztán hadd szóljon :-)
Kazes☻05-12-2016 16:12:51 // 88019
Itt a tipusoknál 90-eset ír...
Giuntini05-12-2016 15:51:43 // 88018
Szóval járjal vele, és ne gondolkozz! Bevonzza a bajt, ha agyalsz. Jó az autód, szép is. Hasznald egészséggel!
WarbiRunner (Gyuri)05-12-2016 14:59:19 // 88017
Miattam volt, pótlom én :-)

RomeoOne05-12-2016 14:35:45 // 88016
Ja, a Bosch Aerotwin-hez: mínuszban sem pattog és meg sem nyikkan. Igaz, még csak 3 hónapos.
Erhard 242 (Pure Energy)05-12-2016 14:28:39 // 88015
már cserélték
_Ata_05-12-2016 14:19:36 // 88014
Köszönöm! akkor azt hiszem elég lesz 60 Exide. Egyébként gyárilag 85-öst raknak bele, vagy ezt már cserélhették? 7 éves az autó.
Giuntini05-12-2016 14:04:36 // 88013
Nekem is van egy kis hangja, kezdetektől fogva, de hideg motornál, hideg időben, és csak akkor, ha épphogy guruló sebességnél. Az olajból nem hiányzik semmi. Nekem két éve vadiúj gyári olaj került bele, de hidegben azzal is csinálja. Nem figlalkozom vele.
Én úgy tudom, hogy a kormányműproblémákat a facelifttel megszűntették.
Jorjie05-12-2016 12:52:22 // 88012
Gratula a K-hoz! :-)
Liquid05-12-2016 12:28:45 // 88011
Elhalkult, viszont azóta nem néztem meg, hogy marad-e az olajszint...
Kicsit aggaszt, hogy mitől csökkent le.
WarbiRunner (Gyuri)05-12-2016 12:09:38 // 88010
Akkor reméljük szerencsém lesz. :-)
Viszont a blogod utolsó bejegyzése lehet megerősített abban, hogy mi zúg hideg reggeleken (ami nem váltó és minél hidegebb van, annál kevésbé szíj gyanús). Lehet, hogy nálam is a szervo szivatyú csinálja, már a múltkor nekem is ez volt a gyanús, mert erős kormánymozdulatra mintha erősebben szólna egy pillanatig. Gyorsan megnéztem a szintet, és bizony MIN felett van éppen. Ez nem lehet erős pontja az autónak, pontosan 2év és 49e km-rel ezelőtt volt a szerviz lista szerint cserélve a szivattyú és a tartály.
Majd írj, hogy az utántöltéstől elhalkult e! :-)
redbulz05-12-2016 11:36:59 // 88008
Elmondta ugyan az érveit, hogy ez kopó/fogyó dolog, de hála az égnek fel se merült, hogy nem próbál segíteni, sőt, a hétköznapi halandó számára elérhetőhöz képest töredékáron ígérte a beszerzést. Szóval várom a fejleményeket :)
Giuntini05-12-2016 11:17:18 // 88007
Csatlakozom Sanyihoz! A sárga lámpa nem megúszható! Az van az emberekbe bekódolva, hogy mekkora nagy baj. A sárga lámpa apró hibákat is jelezhet. Akkor félj, mikor nincs sárga lámpa!
Liquid05-12-2016 11:10:18 // 88006
hááát, ez valahol szerencse kérdése...
Nekem a 4 év alatt 2x volt sárgalámpám, egymással összefüggésben és végül egész jól kijöttem belőle, ezért nem érzem nagy problémának, de ha mondjuk ez Bécs külvárosban az autópályán jön, akkor nem lennék ugyanilyen jókedélyű :)

Sajnos ez a sárgalámpa-dolog nem megúszható. Félhetsz tőle, lehetnek elvárásaid, de még egy új autónál se garantálja abszolut semmi, azt, hogy nem futsz bele.
Ahogy egyre bonyolultabbá váltak az autók, úgy nőtt és nő a probléma esélye...
WarbiRunner (Gyuri)05-12-2016 11:05:57 // 88005
Lehet igazad van :-)
yani🍀05-12-2016 11:00:05 // 88004
Szerintem ne agyalj olyan sokat, használd és kész! Sokkal könnyebb lesz.
WarbiRunner (Gyuri)05-12-2016 10:57:00 // 88003
Röviden? Ő vett meg engem :-) Régóta tervezem az autócserét. Évek óta. De egy sem tudott levenni a lábamról. Ez pedig azonnal, már képről, annak ellenére, hogy nem fekete és nem dízel és pláne nem automata 159-est kerestem.

Ha racionális magyarázat kell: mert amúgy tök szép, kényelmes, halk, gyors, kis km-es, fiatal, nagyjából ismert előéletű tudnám sorolni :-) Jó vele menni, és az a beltér az mindent visz. Fogyaszthat bármennyit, nem zavar. Drágább az alkatrész? Nem zavar. Szóval érzem, hogy ez az én autóm. De ilyen még sosem volt, nem bízok benne. Nem tudnám megmagyarázni, hogy miért. Lehet csak elrettentett az az atomerőmű bonyolultságú szörnyűség ami a motortérben van, nem tudom.
yani🍀05-12-2016 10:41:10 // 88002
Miért vetted meg?
WarbiRunner (Gyuri)05-12-2016 10:31:29 // 88001
Tényleg így érzem most. Van egy gyönyörű szép, nagyon jó autóm, és nincs hozzá semennyi bizalmam se. Szegény semmivel nem szolgált rá, de ez van. Valahol titokban félek tőle :-) Hétvégén fater Fordjával mentünk inkább, egy eheti utamat meg halasztottam. Múlt szerda óta be sem volt indítva, lehet a héten nem is lesz. Amúgy meg szép egy dög :-)
Giuntini05-12-2016 10:23:47 // 88000
Hát ha csak eddig bírod, akkor már készítheted a fotókat a Hahu-ra. Mindenkinek lesz a "rettegett" motorkontroll lámpa, és általában csak apróság miatt (légtömegmérő, EGR, DPF hőmérsékletérzékelő, nyomáskülönbség érzékelő cső, stb.). Mindent nem lehet kidobni az autóból.:)))
Erhard 242 (Pure Energy)05-12-2016 10:21:52 // 87999
elég akkora benyás :) de ha nagyobbat akarsz akkor 80Ah-s Varta, Exide ...
_Ata_05-12-2016 10:09:34 // 87998
Sziasztok!

TBI-be milyen akksit ajánlotok? Jelenleg Bosch van benne, 85Ah de már döglődik :)
Én mindenhol csak 60 - 63Ah-st találok.
RomeoOne05-12-2016 09:37:36 // 87997
Ne ígérgess felelőtlenül ;)
emGéza05-12-2016 09:15:38 // 87996
Köszi ! Megnézem . :-D
Amúgy Piritu-ét átfutottam , mert neki mindenről van . Most nem van . :-D
(csak előtte és utána)
yani🍀05-12-2016 09:10:15 // 87995
A blogjaim között találsz leírást
WarbiRunner (Gyuri)05-12-2016 09:07:53 // 87994
Nálam az első ilyennél lesz egy gyönyörű eladó 2.4... :-)
emGéza05-12-2016 09:05:55 // 87993
Van valakinek képe a "hogy szedjem ki a váltószoknyát"-hoz .
Egybe szeretném ! Nem darabokban . ;-)
Kicsit megolajoznám a váltókuliszát és a bovdent .
Liquid04-12-2016 21:44:58 // 87992
a fogyasztásmérő mutat lazán 9 felett, sőt... :)
Giuntini04-12-2016 21:43:08 // 87991
Ezt én is így gondolom. Egy Spider teljesen más egy ilyen motorral. Egy berlina vagy SW szerintem így már azért sok.
Erhard 242 (Pure Energy)04-12-2016 21:27:49 // 87990
hát jah más világ a 13-18L fogyi max 7 végi autónak lenne jó nálam vagy inkább egy kabrinyó tavaszra, nyárra ...
Giuntini04-12-2016 21:23:45 // 87989
Én is így mondanám, inkább 9l, mert csal a fogyasztásmérő. Abból kiindulva, hogy városban az automata V6 18 l... Nem vagyok a fillér...szó, hiszen akkor nem 2.4-et vettem volna, de azért vannak ésszerűségi keretek még egy Alfánál is.
HGabor04-12-2016 21:10:05 // 87988
Sziasztok! Masfel ora alatt nem sikerult beuzemelni a naviba az auxot. Sarga iso csata, belso reszenel egy egyik a bal hangszoro, alatta test, alatta pedig masik hangszoro gondolom.
Ha ez igy oke, akkor az audio reszen a cdc-nek fehernek kellene lennie, nem?
Mi lehet a hiba?
Az aux szo 3 betus es a forumos kereseshez 4 betus szonak kellene lennie :D
RomeoOne04-12-2016 21:01:32 // 87987
Közel 1000 km beleszaladt az autóba hétvégén. Jól tette a dolgát, de hazafelé a pályán Gyöngyös körül bevillant egy check engine, vészüzembe is vágta magát a gép. Trabant legyorsult volna... egy jó 50 km után viszont visszajött az erő, mintha mi sem történt volna. Itthon Roberto segítségével kiolvastuk: P242A. Turbo input temperature sensor. Elvileg a DPF-ben lévő hőmérsékleti jeladó. Összelegóztuk, hogy pont egy regeneráláskor üthetett be a hiba. Majd még próbálgatom a gépet, hogy sikerül-e előhozni a hibát. Ebben a topikban egy említés lett téve róla. Meg kell nézni a csatlakozókat, vagy cserélni a jeladót. Valószínűleg nagyobb baj nincs. Köszönet Robinak, hogy otthagyta a bulit emiatt!
Liquid04-12-2016 20:53:33 // 87986
Ha ez kissé megnyugtat, akkor az enyém inkább 9.5-et kér 150-nél :)
Nem tudom mennyivel lehet több a V6, nem biztos, hogy nagyon sokkal.
Haddel04-12-2016 20:28:50 // 87985
iugat=izgat
Giuntini04-12-2016 20:27:46 // 87984
Masert már lehet venni. Egyébként én nem vagyok egy fogyasztási versenyben részt vevő, de azért nekem fájdalmas lenne már a 3,2 fogyasztása autópályán, mikor a 2,4 150 környékén 8,5l-t eszik. Én úgy gondolom ott már igencsak 13-at kapdos a V6. Ha mondjuk elmész 1000 km-t, az már fájdalmas különbség, úgy hogy nem is igazán megy jobban, vagy legalábbis nem autózható jobban.
Haddel04-12-2016 20:26:45 // 87983
Engem meg most már a Tbi iugat ,remélem jövöre eljutok végre a VTT-re ,és valaki elvisz egy körre a turbo benzinával😃
Liquid04-12-2016 19:42:52 // 87982
de a Boci ezt nem gyári állapotában futja :) Az enyém is kb. 7s-et tud.
Ennek ellenére el tudnék vele lenni.
Liquid04-12-2016 19:40:31 // 87981
ha elfér a relatíve magas fogyasztás akkor nem lesz gond :)
A vezérléscsere drága, meg vannak dolgok ezeken a JTS-eken, amik vetekednek a
dízelmumusok árával.
Nagyon nem tudok negatívat mondani, mert engem is igencsak foglalkoztat egy ilyen :)
yani🍀04-12-2016 19:32:11 // 87980
Küszöb és tükörborítás nekem sincs.
Erhard 242 (Pure Energy)04-12-2016 19:30:34 // 87979
TI ülések nincsenek amit kinéztem, a kormány az, küszöbök sincsenek...
yani🍀04-12-2016 19:22:55 // 87978
Akkor lehet, hogy az enyém ilyen csomagú, 18"-as felni, piros féknyereg, 2cm ültetés, Ti kormány, műszerek és ülések.
Haddel04-12-2016 19:10:43 // 87977
Köszönöm az infókat Uraim!😃
Karácsonyi leálláskor jól le is cserélem😃
Erhard 242 (Pure Energy)04-12-2016 19:06:48 // 87976
jaja ez így van, már meg van a kiszemelt áldozat :P most direkt nem gyári navisat keresek, legalább tudok bele venni normális droidosat... TI sem feltétel bár a sport csomag 2 nem tudom mit takar, ahogy látom piros félnyergek, sport gátlók, 18" ami sokkal komfortosabb nekem ráadásul a 8C felni...xenon viszont alap feltétel, sajnos a h7 elég gyertyafény, a bőr sem feltétel, ülés fűtés sem mivel megoldható ... kevés méter legyen és ismét öröm és bódogtág
yani🍀04-12-2016 18:53:44 // 87975
Én egyszer cseréltem, de nem írtam belőle blogot. 2,8 liter kell bele. Leengedni egyszerű az alján van leeresztő csavar. A feltöltés nem volt egyszerű, mert felül ugyan látszik egy betöltő csavarnak látszó valami, de nem tudtuk kitekerni. Már korábban is próbálkozhattak vele, mert a imbusz már meg volt gyötörve. Nem is erőltettük, a hátramenet kapcsolót tekertük ki, és annak a nyílásán töltöttük fel.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.