Forum >> 159
Csabi22-09-2016 21:56:57 // 85865
90
Erhard 242 (Pure Energy)22-09-2016 21:55:59 // 85864
Mennyivel vetted?
Csabi22-09-2016 21:54:58 // 85863
200hoz nagyon közel...óra szerint , de elvileg valós.
Erhard 242 (Pure Energy)22-09-2016 21:53:18 // 85861
Hány km van az autodban?
Liquid22-09-2016 21:46:07 // 85860
a hiba az ön készülékében van :D
Csabi22-09-2016 21:45:02 // 85859
néha már én is azt hiszem, hogy az enyém is át van "hiltizve" mert már lassan 11éves és semmi bajom a DPF-el, meg amúgy semmivel :) és ráadásul a brembo-brembo fék párosítás jobban harap mint a brembo-textar előd...
Erhard 242 (Pure Energy)22-09-2016 21:40:41 // 85858
Dpf kiirás után sem ment.... aztán jött a nagy hilti aztán ment :))))
Csabi22-09-2016 21:36:25 // 85857
jah az is érdekes, megért volna egy misét ..:)
Erhard 242 (Pure Energy)22-09-2016 21:31:23 // 85856
Nekem sosem volt hibakód...érdekes nem?
tdemeter22-09-2016 21:13:37 // 85855
Nem, de utána sem. Ez most lett 2 hete kb.
A doki talált olyat, hogy el volt dugulva dpf szenzor csöve és masszívan 0-át mutatott.
Kitsztította de azóta is dobálja ezt. Ettől függetlenül regenerál
A doki talált olyat, hogy el volt dugulva dpf szenzor csöve és masszívan 0-át mutatott.
Kitsztította de azóta is dobálja ezt. Ettől függetlenül regenerál
droberto22-09-2016 21:10:42 // 85854
Az jó. 13-ra emlékszem.
Vagy falazd le ez egeret, vagy szedd le róla a fekete működtető részt, ahogy a Zoli is csonálta annó. Igy kizárható annak hibája.
Vagy falazd le ez egeret, vagy szedd le róla a fekete működtető részt, ahogy a Zoli is csonálta annó. Igy kizárható annak hibája.
Csabi22-09-2016 20:58:59 // 85853
sokat kidobtak úgy is hogy nem kellett volna, mint ma...erre céloztam.
Elég csak itt megnézni a fórumon, hányan kaptak DPF es hibákat aztán kiderült a DPF nek semmi baja..... hol egy szoftverfrissítés, hol egy kilyukadt cső, vagy eldugult nyomásszenzor volt a hiba...nem pedig a mumus DPF
Elég csak itt megnézni a fórumon, hányan kaptak DPF es hibákat aztán kiderült a DPF nek semmi baja..... hol egy szoftverfrissítés, hol egy kilyukadt cső, vagy eldugult nyomásszenzor volt a hiba...nem pedig a mumus DPF
Erhard 242 (Pure Energy)22-09-2016 20:58:16 // 85852
EGR csere elött is voltak ezek a tünetek?
droberto22-09-2016 20:47:09 // 85850
Néztétek a mért nyomáskülönbséget? Hány mBar volt alapjáraton?
tdemeter22-09-2016 20:38:24 // 85849
Most jön a neheze majd: Hétfőn letöltjük Shadinnal a vas programját, hogy kiderüljön miért nem kapcsol az egér.
De fog kelleni majd egér lefalazás, map és maf szenzor csere is.
Ezeket még szereznem kell...
De fog kelleni majd egér lefalazás, map és maf szenzor csere is.
Ezeket még szereznem kell...
Liquid22-09-2016 20:29:53 // 85848
így van, mikor megvettem akkor 300-400e körül volt egy DPF, eszem ágában sem volt a vételár legalább 10%-t ere költeni, volt más is.. Most ha jól csalódom, jóval olcsóbb most
Liquid22-09-2016 20:25:59 // 85847
nem baj az ha pörög a topik és megvitatjuk a dolgokat :)
Örülök, hogy legalább azzal nincs gond.
Örülök, hogy legalább azzal nincs gond.
Erhard 242 (Pure Energy)22-09-2016 20:21:05 // 85846
az 1.9-nél nem is volt annyira gáz a 2,4-nél elég soknál cseréltek gariban már 20-40-60e km-nél....régen azért dobták ki a DPF-et, mert 3-4 kiló volt egy új a kiírás meg 25e...
tdemeter22-09-2016 20:19:29 // 85845
Mentem most 1 kört és indításkor megint bedobta a p2544-es dpf pressure sensor hibát....
Ezt a torque-val ki tudtam olvasni. Ez még jó kérdés, hogy miért van, ha jól emlékszem 33% korul volt eltomodve a dpf...
Ezt a torque-val ki tudtam olvasni. Ez még jó kérdés, hogy miért van, ha jól emlékszem 33% korul volt eltomodve a dpf...
Csabi22-09-2016 20:12:40 // 85844
Csabi22-09-2016 20:07:03 // 85843
Az hogy középen van a DPF annyiban számít, hogy tényleg több idő és üzemanyag kell a felmelegítéséhez, de ettől még felmelegszik regenerációkor a kívánt hőfokra...
Amikor nem regenerál teljesen normális ha 150fokos a DPF alapjáraton...ez miatt ne aggódj :)...autópályás tempónál sem megy 400-450fok fölé.
Régen is ugyanazért dobálták ki a DPF-et akár a 2.4ekből vagy az 1.9ekből is amiért ma...egyszerűen a szerelők szarnak bele, nem törekednek a problémák megoldásán, mert időigényes, és nem fizet jól....ez a legegyszerűbb nekik...
Amikor nem regenerál teljesen normális ha 150fokos a DPF alapjáraton...ez miatt ne aggódj :)...autópályás tempónál sem megy 400-450fok fölé.
Régen is ugyanazért dobálták ki a DPF-et akár a 2.4ekből vagy az 1.9ekből is amiért ma...egyszerűen a szerelők szarnak bele, nem törekednek a problémák megoldásán, mert időigényes, és nem fizet jól....ez a legegyszerűbb nekik...
Shadin22-09-2016 20:00:15 // 85842
Olyanhoz vidd aki nem azzal kezdi, hogy az olajat nem kell beletölteni, mert az nem tűnik el a rendszerből!
Itáliai üveges22-09-2016 19:49:49 // 85841
Sírkak vagy nevessek....
http://www.origo.hu/auto/20160922-reszeg-melygarazs-video.html#
http://www.origo.hu/auto/20160922-reszeg-melygarazs-video.html#
tdemeter22-09-2016 19:45:22 // 85840
Kevés benne a gáz.
Erhard 242 (Pure Energy)22-09-2016 19:41:32 // 85839
a Tibihez egy kettőstömegű 80-90e ft (140e-nél semmi klattyanás vagy hang), DPF nincs, EGR nincs, Lambda 1db 30 rugó a gyári 5 vezetékes (delejhez 50e), nincs ua szűrő delejhez 12-15e, nincs változó szívósor, van mechanikus nagynyomású 60 rugesz az új...soroljam még? :)
Hardy22-09-2016 19:31:25 // 85838
Azért igen csak megnyugtató hogy vannak itt olyanok akiknek a kisujjukba van ez az egész ráadásul meg ilyen segitokeszek.
Martin Kovacs22-09-2016 19:28:09 // 85837
Cartarsak !
Szerintetek mi lehet ez ?
Elegge hangos az ac az autoban. Egy par napja jelentkezett a tunet.....
Nem akarja abbahagyni....
Koszi ;)
Szerintetek mi lehet ez ?
Elegge hangos az ac az autoban. Egy par napja jelentkezett a tunet.....
Nem akarja abbahagyni....
Koszi ;)
Shadin22-09-2016 18:52:28 // 85836
2500-nál akkorát tol hogy csak na :-)
tdemeter22-09-2016 18:36:16 // 85835
simán lehet
Mindig is jól ment, szerintem nagyon korrekt volt.
Ugyanakkor az nem lehet véletlen, hogy most kezdjen el ez hibát okozni.
Mindig is jól ment, szerintem nagyon korrekt volt.
Ugyanakkor az nem lehet véletlen, hogy most kezdjen el ez hibát okozni.
droberto22-09-2016 18:15:13 // 85834
Akkor lehet, hogy tuningolt a vasad?
droberto22-09-2016 18:12:34 // 85833
Remélhetőleg meg lesz a hiba forrása és az már nem lesz drága.
tdemeter22-09-2016 18:06:47 // 85832
Várjál, az még nem biztos !:)
Shadin most szolt, hogy jó esély van rá, hogy az egr azért nem megy, mert ki van írva a compbol...
Ez azért új infó így cirka 3 év után:)
Most jön a neheze, szétszed, kiolvas, kicserél, szerválni mindenhonnan mindenféle alkatrészt....
Shadin most szolt, hogy jó esély van rá, hogy az egr azért nem megy, mert ki van írva a compbol...
Ez azért új infó így cirka 3 év után:)
Most jön a neheze, szétszed, kiolvas, kicserél, szerválni mindenhonnan mindenféle alkatrészt....
droberto22-09-2016 18:00:42 // 85831
Mind kettő az az állat ami ha cincog kergeti a macska: alias Exhaust Gas Recircation. :)
Giuntini22-09-2016 17:59:24 // 85830
Örülök neki, hogy ilyen témával robbantottad fel a topicot, nem a hogy barkacsoljuk szét az autónkat témával. Örülök, hogy nem kell sok pénzt beleölnöd...
tdemeter22-09-2016 17:47:13 // 85829
Mi a jó ég az az aktuátor és sajevő?:)
droberto22-09-2016 17:44:10 // 85828
Az egér diagram tüskés, digitális, tipikus beteges aktuátorra utal. Nem mondom, hogy tuti az a baj, de le kell szedni. Ha nélküle jó akkor a sajevő a ludas. Ugyanekkora az esély a MAP hibájának. Ezeknek cseréje pár perces ügylet egy cartárssal. Most a Demeternek ezeket kéne tényleg csekkolnia.
Shadin22-09-2016 17:11:07 // 85827
Az a szitu, h egészen egyszerűen nincs EGR vezérlés semmilyen üzemállapotban, csak véletlenszerű tüskék formájában mex. 24%-os nyitásig:
Összehasonlítva az én 1.9-esemmel, ahol alapjáraton az EGR vezérlés "ON" és a nyitás ~46%, itt a 3,99%-os szokásos zárt állapotot adja, ami lehet ok és okozat is.
Az enyém a fordulat függvényében:
A 2300-nál hátba rúgásig aránylag kevés a kikért üa. mennyiséget, de azt meg is kapja. Szintén megkapja a kért üa. és tb nyomást.
Látszólag nincs tömítetlenségi probléma, a tb geometria a fordulat függvényében rendesen vezérelt.
EGR működés MES-ből tesztelve nem működik, nem hallani a hangját... Kéne?
Leszerelve kellene próbálni, de az nem jött itt össze.
TB nyomás konzekvensen 0,2 bar eltérést mutat kb. minden ford. tartományban, az nem gondolom h gond, nálam is van eltérés.
Reggel hidegen jobb az autó, valami érzékelő (is) baszaxik szerintem
- EGR-t le kell kötni és működtetni, ahogy én csináltam, a mágnes le van szerelve az öntvényről ami ellenőrzötten zárva legyen. Ellenőrizni a stekkerét ill. kábelét.
- Az a hárombetűs szenzor ami a szívósorban van, na azt ellenőrizni/cserélni kell.
DPF kizárva, az nem tud fordulatszám függvényében dugult lenni.
A szindróma tipikus VGT probléma, de el kell hinnünk, h az a kör rendben van.
- esetleg még egyszer megvákuumozni
- eLearn-ból kiszedem a kapcs rajzot és az EGR elektromos körét is ellenőrizni kell. Biztosítékokat végignéztük, reléket mekkmozgattuk
Kérdés, hogy a lambda szonda hibája tud-e ilyet okozni...
Összehasonlítva az én 1.9-esemmel, ahol alapjáraton az EGR vezérlés "ON" és a nyitás ~46%, itt a 3,99%-os szokásos zárt állapotot adja, ami lehet ok és okozat is.
Az enyém a fordulat függvényében:
A 2300-nál hátba rúgásig aránylag kevés a kikért üa. mennyiséget, de azt meg is kapja. Szintén megkapja a kért üa. és tb nyomást.
Látszólag nincs tömítetlenségi probléma, a tb geometria a fordulat függvényében rendesen vezérelt.
EGR működés MES-ből tesztelve nem működik, nem hallani a hangját... Kéne?
Leszerelve kellene próbálni, de az nem jött itt össze.
TB nyomás konzekvensen 0,2 bar eltérést mutat kb. minden ford. tartományban, az nem gondolom h gond, nálam is van eltérés.
Reggel hidegen jobb az autó, valami érzékelő (is) baszaxik szerintem
- EGR-t le kell kötni és működtetni, ahogy én csináltam, a mágnes le van szerelve az öntvényről ami ellenőrzötten zárva legyen. Ellenőrizni a stekkerét ill. kábelét.
- Az a hárombetűs szenzor ami a szívósorban van, na azt ellenőrizni/cserélni kell.
DPF kizárva, az nem tud fordulatszám függvényében dugult lenni.
A szindróma tipikus VGT probléma, de el kell hinnünk, h az a kör rendben van.
- esetleg még egyszer megvákuumozni
- eLearn-ból kiszedem a kapcs rajzot és az EGR elektromos körét is ellenőrizni kell. Biztosítékokat végignéztük, reléket mekkmozgattuk
Kérdés, hogy a lambda szonda hibája tud-e ilyet okozni...
Zolibácsi22-09-2016 16:57:39 // 85826
Semmi gond csak megbeszéltük a nézőpont szerint ezt a dolgot. A lényeg az hogy körvonalazódik a probléma és reméljük anélküli megoldódik hogy több penzt locsolsz bele fölöslegesen. És végre örömöd lesz a kocsiban 😊
tdemeter22-09-2016 16:40:04 // 85825
Most, hogy sikerült felrobbantanom a fórumot a szokásos dpf vs dpf nélkül témával el kell keserítsek mindenkit, hogy a dpf-nek a világon semmi baja sincsen az automban !
Shadin159-el jó két órán át nyúztuk a vasat, dpf-re utaló probléma nincs !!
Sokkal nagyobb szívás van, neki is feladta a leckét rendesen.
Bár én nem tudom jól elmondani, de a probléma mégiscsak az egr körül forog.
Szemre az van,hogy az egr-nek nem szol a comp, hogy ugyan csinalj mar valamit.
Tehat nem az van, hogy szol, de az nem csinalja, hanem nem is szol.
Sajnos nem lesz egyszeru kor, dehat nekem mar csak ilyen szerencsem van ezzel az autoval... Legutobbi "fura hang balkanyarnal 70 felett" c. esetet is 4 embernek kellett megmutatnom mire egyik rajott az okara :)
Mindenesetre koszonom a segitsegeteket, legfokeppen Shadin159 cartarsnak!
Erhardt, lehet megis EGR lesz, mert az nem ad hangot ha teszt-et nyomsz rajta.
ugyanakkor nem tudjuk, hogy kellene-e neki hangot adni, bar allitolag igen.
Shadin159-el jó két órán át nyúztuk a vasat, dpf-re utaló probléma nincs !!
Sokkal nagyobb szívás van, neki is feladta a leckét rendesen.
Bár én nem tudom jól elmondani, de a probléma mégiscsak az egr körül forog.
Szemre az van,hogy az egr-nek nem szol a comp, hogy ugyan csinalj mar valamit.
Tehat nem az van, hogy szol, de az nem csinalja, hanem nem is szol.
Sajnos nem lesz egyszeru kor, dehat nekem mar csak ilyen szerencsem van ezzel az autoval... Legutobbi "fura hang balkanyarnal 70 felett" c. esetet is 4 embernek kellett megmutatnom mire egyik rajott az okara :)
Mindenesetre koszonom a segitsegeteket, legfokeppen Shadin159 cartarsnak!
Erhardt, lehet megis EGR lesz, mert az nem ad hangot ha teszt-et nyomsz rajta.
ugyanakkor nem tudjuk, hogy kellene-e neki hangot adni, bar allitolag igen.
Giuntini22-09-2016 15:45:49 // 85824
Az a baj, hogy nagyon hátul van a 2.4-nél a Dpf. Nem jön össze a hőmérséklet, hogy tisztán maradjon. Ez hatványozottan igaz, Nekem amikor a "Dpf probléma" volt, Szatyi rátette az examinert 25 km folyamatos autózás után, végig budai alsó rakparton, motor nem volt leállítva és 150 fokos hőmérséklet volt a Dpf-ben. Igaz ez decemberben volt. Akkor képzeljük el, hogy 5 km-es városi etapoknál milyen alacsony a Dpf hőmérséklete.
Liquid22-09-2016 15:10:39 // 85823
Azért a kettőstömegű nem anniyra tönkremenős, DPF sincs, EGR se vészes, persze van helyette labdaszonda meg ilyenek, de lényegesen kevesebb nagy akna van benne szerintem, de majd a FőAlkatrészNepper megmondja :)
droberto22-09-2016 15:04:08 // 85822
Sokkal könnyebben összejön így 600°C feletti égési hőmérséklet.
RomeoOne22-09-2016 15:00:56 // 85821
Nem vagyok nagy szakértője a témának, de szerintem a gond ott volt, hogy a régi 159-esekben szar helyen volt a DPF és ebből is adódott sok probléma. Én legalábbis nem hallottam még problémát a 2.0-ásoknál DPF-re, ahol már fent van a motornál. Részben benne lehet az is, hogy még ezek nem 10 évesek, de sztem nem csak erről van szó.
droberto22-09-2016 15:00:55 // 85820
Egy modern turbós benzines nem kevésbé összetett mint egy JTD, ha erre gondolsz.
Liquid22-09-2016 14:49:49 // 85819
fog 1.5x annyit enni ez egészen biztos, de ugye az üzemanyagköltség csak egy része az egésznek :)
Liquid22-09-2016 14:40:48 // 85818
Ez alapvetően igaz, valami oka van, csak mire az ok megvan addigra nagyrészt kuka a DPF, legalábbis a 2.4-esknél, persze kivételek vannak.
Azonkívül relatíve könnyen össze lehet hozni sajnos azt, hogy probléma legyen vele.
Hozzáteszem, hogy nekem nem volt benne, így nem szoptam vele, de olvastam eleget ahhoz hogy ne is akarjak :)
Természetesen, ha szükséges lesz akkor visszateszem, vagy inkább lecserélem egy benzinesre.
Azonkívül relatíve könnyen össze lehet hozni sajnos azt, hogy probléma legyen vele.
Hozzáteszem, hogy nekem nem volt benne, így nem szoptam vele, de olvastam eleget ahhoz hogy ne is akarjak :)
Természetesen, ha szükséges lesz akkor visszateszem, vagy inkább lecserélem egy benzinesre.
droberto22-09-2016 14:38:02 // 85817
Egyébként a regenáráció témára is tök felesleges ráfagyni. Én is korábban belestem ebbe a hibába. Azóta jó és én is tök nyugodt vagyok, hogy nem nézegetem, hogy mikor és hol puccerálja magát.
Az 1.9 még városban is egész jól ki tudja égetni magát.
Az 1.9 még városban is egész jól ki tudja égetni magát.
Erhard 242 (Pure Energy)22-09-2016 14:37:56 // 85816
almát az almával hasonlítsunk, szerintem a 2,4-es 200 lovas nem igazán veszi fel a versenyt a TBI-vel semmilyen tartományban sem vagy esetleg tartja a lépést... fogyasztásra jobb 1-1,5l-rel de csak városon kívűl, a végelszámolásnál meg ott van az össz költség amiben benne van az összes szervizköltség is és ha csak 6-7 kilóval több volt a dejzel javára végelszámolásnál akkor egál volt az egész csak a benyásnál szopás nélkül :)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
671
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?