Forum >> 159
Ricsi 14705-05-2016 22:18:21 // 82565
Köszi, ez jo :).
Liquid05-05-2016 22:13:43 // 82564
A 225/50 az alap szerintem, mivel ez a nagyfékesek mérete. Olyat nézz ami ennél nem kisebb átmérőben. Mondjuk ha nem TI vagy ültetett akkor elvben lehet alá menni, de le fog érni... Nekem pl. 225/55R17 van télre.
Invisible05-05-2016 22:12:05 // 82563
a gyári 17es felni 7,5" széles, amire elvileg 225 mm-nél szélesebb abroncsot nem lehet felszerelni
Dömpi (il dottore)05-05-2016 22:07:20 // 82562
én mindig nézem, hogy tudjam mikor regenerál...tegnap pl. pont akkor kezdte el, mikor 3 km-re voltam a munkahelytől, úhygogy a körforgalomban megfordultam, vissza a 2x2-sávosra és mentem egy újabb kört. Pont mértek a zsaruk az új VÉDA-val, biztos néztek egy nagyot, hogy újra jön az ezüst alfa a fekete csíkkal a motorháztetőn (újabban elég feltűnő lett a kocsim) - jut is eszembe, néhány bloggal még adós vagyok
Invisible05-05-2016 22:04:46 // 82560
igen én is így vagyok vele :D átlagfogyira néha ránézek egy-egy hosszabb út végén, de azon kívül nem is nyomok trip gombot, inkább élvezem a vezetést :)
Ricsi 14705-05-2016 22:03:44 // 82559
Mekkorat kellene akkor? 225/45 se ok? Csak mer ez a 225/50 eleg "bena" meret 5-10 ezerrel dragabb... :/
Csabi05-05-2016 21:55:51 // 82558
Nálam is szenvedett vele a szaki, de megoldotta melegítéssel, aztán nagy nehezen kiütötte...
Liquid05-05-2016 21:52:08 // 82557
én se nézegetem úgysincs semmi értelme :)
Invisible05-05-2016 21:48:09 // 82556
nálam nem tudom, mert nem szoktam pillanatnyi fogyasztást nézni
Kolci05-05-2016 21:45:12 // 82555
2 nél kevesebbet nem ír ki, akkor sem ha épp kevesebbet enne, ez így van programozva.
Ráadásul néha vicces értékeket ír ki, s majd mikor kezd kifogyni a tank akkor próbálja utolérni a reális értékeket.
Ráadásul néha vicces értékeket ír ki, s majd mikor kezd kifogyni a tank akkor próbálja utolérni a reális értékeket.
Dömpi (il dottore)05-05-2016 21:40:07 // 82554
nekem kinyomott kuplunggal 2,0 mint alapjáraton
Kolci05-05-2016 21:39:30 // 82553
Igen így van, csak nem szabad 1000 környékére engedni a fordszámot, mert akkor megzavarod szegény compot :)
Ha visszaváltogatsz akkor tovább tudsz spórolni, de az meg a kuplungot és a kéttömegűt foglalkoztatja.
Ha visszaváltogatsz akkor tovább tudsz spórolni, de az meg a kuplungot és a kéttömegűt foglalkoztatja.
Kolci05-05-2016 21:37:03 // 82552
Nekem se tűnt fel sokáig :)
Jól látod, teljesen más értékeket ír ki vezetési stílustól, szokásoktól függően.
Ha késésben vagyok akkor lazán ír ki 28 lityót :)
Jól látod, teljesen más értékeket ír ki vezetési stílustól, szokásoktól függően.
Ha késésben vagyok akkor lazán ír ki 28 lityót :)
Invisible05-05-2016 21:33:05 // 82551
elvileg motorfékkel kevesebbet fogyaszt, mint kinyomott kuplunggal
Dömpi (il dottore)05-05-2016 21:20:59 // 82550
logikus amit írsz, lehet eddig is ezt csinálta, csak nem tűnt volna fel?
annyi biztos, hogy kb. ősszel változtattam a vezetési stílusomon, ugyanis előtte a motorféket szinte nem is használtam, egyből kitoltam üresbe és fékeztem, míg kb. ősz óta igyekszem motorféken leengedni a nyomatékminimum közelébe és csak ott kuplung+fék
lehet ez okozza, hogy másként - az eddigiekhez képest eltérő módon - mutatja a pillanatnyi fogyasztást?
annyi biztos, hogy kb. ősszel változtattam a vezetési stílusomon, ugyanis előtte a motorféket szinte nem is használtam, egyből kitoltam üresbe és fékeztem, míg kb. ősz óta igyekszem motorféken leengedni a nyomatékminimum közelébe és csak ott kuplung+fék
lehet ez okozza, hogy másként - az eddigiekhez képest eltérő módon - mutatja a pillanatnyi fogyasztást?
Liquid05-05-2016 21:18:29 // 82549
Jól gondold meg hogy valóban ezt a méretet akarod-e!
-13 mm a 225/50R17-hez képest, én nagyobbat vennék.
-13 mm a 225/50R17-hez képest, én nagyobbat vennék.
Kolci05-05-2016 21:15:21 // 82548
Üzemanyag kell az alapjárathoz is :)
Nekem mindig így csinálja, akkor is azt számolja, hogy a moci elhasznál x liter üzit, közben meg haladsz. Ezt vetíti ki 100 km-re.
Nekem mindig így csinálja, akkor is azt számolja, hogy a moci elhasznál x liter üzit, közben meg haladsz. Ezt vetíti ki 100 km-re.
Dömpi (il dottore)05-05-2016 21:11:31 // 82547
és kinyomott kuplungnál miért adagolna üzemanyagot? csak gurulok és közben enyhén ráfékezek...ilyenkor nem fulladhat le amúgy sem
Dömpi (il dottore)05-05-2016 21:09:53 // 82546
értem, de akkor ezt az előző 2 évben miért nem csinálta?
Kolci05-05-2016 21:06:53 // 82545
Kb. 1200 ford percnél rá ad egy kis gázt a comp, hogy le ne fulladjon. Benzineseknél ez a motorfék, hogy nem ad üzemanyagot olyan 1500 ford percig van. Na már most 850 ford percnél már nyomja a naftát erősen, és ahhoz képest lassan mész, ezért 100 km-re vetítve nő a fogyi.
Dömpi (il dottore)05-05-2016 20:53:38 // 82544
Nekem időnként előfordul, hogy bedugom a kulcsot, de nem adja rá a gyújtást...sőt, semmit sem csinál.
Ekkor kiveszem a kulcsot, újra bedugom, és minden rendben.
Ki érti ezt?
Ekkor kiveszem a kulcsot, újra bedugom, és minden rendben.
Ki érti ezt?
Ricsi 14705-05-2016 20:45:53 // 82543
Mennyivel? Multkor asszem valakinel lattam, hogy 235/45 lett, annyira nem tunt alacsonynak.
Dömpi (il dottore)05-05-2016 20:44:31 // 82542
Sziasztok!
Valaki tapasztalt már olyat, hogy lassításkor motorféken kb. 800-850-es nyomatékig visszaengedés után, mikor kinyomod a kuplungot, kirakod üresbe, ráfékezel (mert odaérsz a kereszteződéshez), és ilyenkor a pillanatnyi fogyasztás először tartja a 2,0 értéket, de még fékezés közben elindul felfelé: 3,1 -> 3,9 -> 4,2 -> 4,7 -> 5,5
Régen ezt csak akkor csinálta, amikor regenerált. Ilyenkor ugye egyesben indulás után, majd behúzva kettőbe, pillanatok alatt kiírt 40,0 vagy akár 50,0 l/100 km-es pillantnyi fogyasztást, majd elérve egy kényelmes fokozatot és sebességet a szokásos 5-7 liter helyett 10-12 litert mutatott a regen miatt.
Most viszont egyesben indulás után, majd behúzva kettőbe a rendes 10-12 litert írja ki, elérve a kényelmes fokozatot és sebességet pedig a szokásos 5-7 litert.
És ezt a fékezés során felfelé menő pillanatnyi fogyasztást újabban szinte mindig produkálja. Ma is ezt játszotta, pedig tegnap regenerált. És amúgy sem lehet, hogy egyfolytában regenerálni akar.
Mit nézzek meg? EGR? LMM? MAP? Esetleg valami mást?
FES-el mit diagoljak?
Tavaly ősszel már játszotta ezt, de miután ki lett cserélve januárban a termosztát és a kézifékkötél (ez utóbbi kicsit szorult és enyhén fogta a bal hátsó kereket), a fenti tünet elmúlt. Akkor azt hittem, vagy a szoruló kerék, vagy az áteresztő termosztát okozza.
Várom az ötleteket!
Köszi előre is!
(amúgy teljesen jól megy, semmi rendkívüli tünet, csak kicsit sokat fogyaszt most)
Valaki tapasztalt már olyat, hogy lassításkor motorféken kb. 800-850-es nyomatékig visszaengedés után, mikor kinyomod a kuplungot, kirakod üresbe, ráfékezel (mert odaérsz a kereszteződéshez), és ilyenkor a pillanatnyi fogyasztás először tartja a 2,0 értéket, de még fékezés közben elindul felfelé: 3,1 -> 3,9 -> 4,2 -> 4,7 -> 5,5
Régen ezt csak akkor csinálta, amikor regenerált. Ilyenkor ugye egyesben indulás után, majd behúzva kettőbe, pillanatok alatt kiírt 40,0 vagy akár 50,0 l/100 km-es pillantnyi fogyasztást, majd elérve egy kényelmes fokozatot és sebességet a szokásos 5-7 liter helyett 10-12 litert mutatott a regen miatt.
Most viszont egyesben indulás után, majd behúzva kettőbe a rendes 10-12 litert írja ki, elérve a kényelmes fokozatot és sebességet pedig a szokásos 5-7 litert.
És ezt a fékezés során felfelé menő pillanatnyi fogyasztást újabban szinte mindig produkálja. Ma is ezt játszotta, pedig tegnap regenerált. És amúgy sem lehet, hogy egyfolytában regenerálni akar.
Mit nézzek meg? EGR? LMM? MAP? Esetleg valami mást?
FES-el mit diagoljak?
Tavaly ősszel már játszotta ezt, de miután ki lett cserélve januárban a termosztát és a kézifékkötél (ez utóbbi kicsit szorult és enyhén fogta a bal hátsó kereket), a fenti tünet elmúlt. Akkor azt hittem, vagy a szoruló kerék, vagy az áteresztő termosztát okozza.
Várom az ötleteket!
Köszi előre is!
(amúgy teljesen jól megy, semmi rendkívüli tünet, csak kicsit sokat fogyaszt most)
Invisible05-05-2016 19:01:55 // 82541
Ez a piros bőr még mindig tetszik, gyönyörű :)
emGéza05-05-2016 17:54:39 // 82539
Alacsony lesz a 45-tel!
Ricsi 14705-05-2016 17:43:26 // 82538
Sracok! Gumikat kell vennem, de nem tudok egyenlore donteni. 235/45 R17-es meretben neztem oket.
Ezek kozott vacilalok:
Hankook v12
Yokohama v105
Uniroyal rain sport 3
Pirelli nero
Szova ha tudtok segitsetek :D
Ezek kozott vacilalok:
Hankook v12
Yokohama v105
Uniroyal rain sport 3
Pirelli nero
Szova ha tudtok segitsetek :D
Pityukoma05-05-2016 15:26:15 // 82537
Mert megérdemled /-li :-) Mint a salamon töke :-)
Giuntini05-05-2016 14:52:32 // 82536
Liquid05-05-2016 13:14:58 // 82535
eBay, Ali stb, ahol épp van és olcsóbb :)
yani🍀05-05-2016 12:30:05 // 82534
Az Aliexpress a legolcsóbb. Itt is árulnak az Adok-veszek topicban többen is. Az árak között erős 2-es szorzó van.
ProdyG05-05-2016 12:03:14 // 82533
A gyári 17-es méret és a gyári 19-es kerékátmérők közt 14mm a difi, de mivel én 245/40 R19-es gumikat vettem (hogy ne legyen annyira peres) így a difi már 22 mm, ami nem kevés. Ezt látom is az átlagfogyasztáson.
Megvizsgálom majd a dolgot GPS-es sebességmérő progikkal, hogy melyik kerék áll közelebb a valósághoz (szerintem a 19-es fog). Ha jól gondolom, minél közelebb áll a kocsin a sebességkijelző a valós, GPS által mért sebességhez, annál pontosabb minden szám (jelenlegi/átlagfogyasztás, megtett km stb...)
Más: ha már szóba került, előre és hátra gyári alfa emblémát (csak magát az emblémát) honnan érdemes venni? nálam is kicsit kopottak már... köszi!
Megvizsgálom majd a dolgot GPS-es sebességmérő progikkal, hogy melyik kerék áll közelebb a valósághoz (szerintem a 19-es fog). Ha jól gondolom, minél közelebb áll a kocsin a sebességkijelző a valós, GPS által mért sebességhez, annál pontosabb minden szám (jelenlegi/átlagfogyasztás, megtett km stb...)
Más: ha már szóba került, előre és hátra gyári alfa emblémát (csak magát az emblémát) honnan érdemes venni? nálam is kicsit kopottak már... köszi!
Liquid05-05-2016 11:08:20 // 82532
A hátsónál először szét kell szedni az egész gombot, és akkor már nem kell vigyázni rá annyira. Úgy emlékszem szétszedhető relatíve egyszerűen.
yani🍀05-05-2016 10:43:49 // 82531
Próbáld meg csavarlazítóval befújni (persze a tárcsára ne menjen), és néhány óra múlva egy kiütő szerszámmal megpróbálni.
Nekem volt olyan ismerősöm, aki nem vette ki a pálcákat kicsúszás ellen biztosító szegeket és addig verte a pálcákat, amíg azok teljesen tönkre nem mentek.
Nekem volt olyan ismerősöm, aki nem vette ki a pálcákat kicsúszás ellen biztosító szegeket és addig verte a pálcákat, amíg azok teljesen tönkre nem mentek.
Giuntini05-05-2016 10:18:36 // 82530
Nagy Brembós cartarsak felé lenne kérdésem. Megvettem a gyári fékbetéteket, gondoltam sity-suty ki lesz cserélve. Nem volt még rajta fékbetét cserélve, mióta nálam van. Na ismét itt talalkoztam a métellyel. A barom osztrak a féknyereg tartó pálcikákat egyszerűen beleverte gondolom egy csepp zsír nélkül. Úgy tudom, több nagyfékesnél volt hasonló eset. Meg sem mozdulnak, úgy be van gyógyulva. Mi lehet a megoldás. A gyári javítókészlet 17 ezer pénz, és előtte le kéne flexelni. Mi a fene lenne a jó megoldás? Tegnap az érdi bontósokkal beszéltem, ők olcsóbban hoznanak, de a flexelés nagyon nem tetszik. Nincs más mód kioperálni?
yani🍀05-05-2016 10:11:56 // 82529
Én megfúrom egy 5mm-es fúróval, majd a furaton keresztül alányúlok egy csavarhúzóval és finoman lefeszegetem. A hátsónál vigyázni kell, mert a csomagtérnyitó gomb könnyem el tud pattanni és akkor azt is lehet cserélni. Mindenképpen a gombhoz képest kell feszíteni, akkor nem tud eltörni. Ha megmelegíted előtte , akkor könnyebben elengedi a ragasztó.
Liquid05-05-2016 09:57:09 // 82528
Lefeszíteni nem nagyon lehet mert meg fog sérülni a krómozott keret. Én úgy csináltam, hogy megfúrtam középtájon ahol nincs semmi mögötte, és a lyukból kiindulva feszítettem le a plakettet, természetesen csak szétbarmolva jött le. Ezután takarítás és mehet fel az új.
RomeoOne05-05-2016 09:33:55 // 82527
Az embléma cserét hogy érdemes végrehajtani? Rendeltem két új emblémát, gondoltam majd itt a blogokon megnézem, hogy hogyan érdemes 159-esen cserélni. Alejandro-nál láttam a legegyszerűbb megoldást, úgy láttam ő csak lefeszítgette az előzőt és kis takarítás után rányomta az újat.
Viszont több helyen is sokkal macerásabb cserét láttam leírva. Pl. droberto-nál vagy pe-Ti-nél.
Mi az ajánlás. Liquid, te hogy csináltad? Láttam a te blogodon is, hogy cserélted, de te nem írtad le a menetét.
Viszont több helyen is sokkal macerásabb cserét láttam leírva. Pl. droberto-nál vagy pe-Ti-nél.
Mi az ajánlás. Liquid, te hogy csináltad? Láttam a te blogodon is, hogy cserélted, de te nem írtad le a menetét.
Alejandro04-05-2016 22:01:02 // 82526
Csak gyári felújított létezik? Mintha olvastam volna szakműhelyeket, ahol elméletileg kínálnak felújított 159 kormányművet. De lehet benéztem.
Nálatok kettőt is találtam, de csak az egyikhez olvasható hogy felújított:
http://albaalkatresz.hu/kormanymu-alfa-romeo-159-brera-p-1537.html
http://albaalkatresz.hu/kormanymu-felujitott-alfa-romeo-159-p-33379.html
Mit kell róluk tudni? Ha gondolod átmehetünk privátba...:)
Bár megmondom őszintén, remélem felelslegesen szaladok előre...
Nálatok kettőt is találtam, de csak az egyikhez olvasható hogy felújított:
http://albaalkatresz.hu/kormanymu-alfa-romeo-159-brera-p-1537.html
http://albaalkatresz.hu/kormanymu-felujitott-alfa-romeo-159-p-33379.html
Mit kell róluk tudni? Ha gondolod átmehetünk privátba...:)
Bár megmondom őszintén, remélem felelslegesen szaladok előre...
Giuntini04-05-2016 21:41:45 // 82525
17-es kerekekkel szinte semmit sem csal.
gpek04-05-2016 21:13:19 // 82524
Mindenkinek köszönöm egyelőre marad, gumit hajtok.
A Ti nekem nagy, ha nincs küszöb pláne..
A Ti nekem nagy, ha nincs küszöb pláne..
RomeoOne04-05-2016 20:58:56 // 82523
Egyébként szerintem különösebben nem csal. Más autóknál kb 5 km/h-t tapasztaltam, de volt már 8 km/h-s is. Ez meg a GPS szerint csak 2-3 km/h-val mutat többet. Ja, ezt 17-es kerekekkel, 225/50-es gumival.
tirex04-05-2016 20:39:50 // 82522
Nekem ilyen felnik vannak, szerintem kicsik, télikeréknek jó. A 19-es Ti kerekek már jobban mutatnak. Vagy picit meg kell ültetni.
yani🍀04-05-2016 20:38:57 // 82521
Már egy ideje zavart, hogy minden kormánytekerésre nyikorgó hangot adott az autó jobb eleje. Már több alkalommal próbáltuk megállapítani mi okozza, de mivel semmi nem lógott, ezért nem volt egyszerű. Az elmúlt héten végre sikerült megtalálni a nyikorgás forrását, a jobb felső lengőkar szilentjei voltak a ludasak. A mai napon kicseréltük, kapott egy új TRW-ét. Végre ismét csend van.
Liquid04-05-2016 20:33:33 // 82520
A GPS-es méréseim szerint a 19-es kerék túlmérete kompenzálja az óra csalását, és szinte teljesen pontos. A fogyasztásmérőnél nem vettem észre érdemi változást.
Lexlutor04-05-2016 20:32:33 // 82519
Ezzel "kendácsal" mindig indul az autó... Ami az Alfa gyárnak nem sikerült...
RomeoOne04-05-2016 20:12:08 // 82518
Váltóméret kalkulátor mekkora eltérést jelez előre? Amúgy ha nagyobb a felni, szerintem érthető a növekedett fogyasztás. A teljesítményt nem érzed kicsit kevesebbnek, lomhábbnak az autót?
W.04-05-2016 19:51:13 // 82517
Ne haragudj, de ezt a "kendácsot " nem nevezném megoldásnak....
Giuntini04-05-2016 19:37:55 // 82516
Ma végre felkerültek a nyári gummák. Rögtön a stabilitás érezhetően javult.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
486
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?