Forum >> 159

maotun08-05-2016 17:37:36 // 82683
Sziasztok!
159-est szeretnék munkába járás napi 40 km,autóút +hétvégi kirándulás a családdal, belföldön évi 10-12000km.
Két jelölt van:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_2.2_jts_ti-10032549
Ez benzines vagy adiesel:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_2.4_jtd_20v_q4_distinctive_bor_ulesfutes_navi_xenon-10068728
A topikot olvasva Abenzines Ti felszereltség tetszene jobban dpf,egr,turbó stb, de benzinessel is megszívhatom szelepek,hidrotőke,vezérlanc....
Szóval dilemma benzin vagy diesel?
Giuntini08-05-2016 17:34:14 // 82682
Én sem vitatkozni akarok!! Elismerem, ha valaki tanult valamit, vagy jobban ért bizonyos dolgokhoz. Én az autózas tapasztalataból beszélek. 1990 óta csak dízel autóim vannak. Én még hasznaltam Fiat VS olajat is. Ha mar motorkarról beszélünk, én azt a sajat Alfám bőrén tanultam meg. A motorkarom nem olajra visszavezethető ok miatt történt, hanem Ausztriában előző tulaj vagy szerviz által generált hiba miatt. A motorkaromhoz semmi köze nem volt az olajhoz. Én mindenesetre szerettem mindig a gyari olajat hasznalni. Ez a motor Seleniaval lett kifejlesztve. Ahogy Piritu is mondta, Dpf miatt módosítottak az előìrason. Az 1,9-nél is. A gyár 30 ezres csereperiódust ír elő. Ha azutan mennénk, akkor 200 ezernél szinte az összes dízel megadna magát.
lui08-05-2016 17:08:00 // 82681
Ajjajj, sajnálom hogy ennyire nem vagy képben sem a tribológiával sem a motor tervezési és szerkezeti technológiával. A csereperiódusnak és a viszkozitásnak az ég világon semmi köze egymáshoz az olaj élettartama alatt. A 30-as olaj teljesen frissként is hígabb. De nem vitatkozni vagyok itt, csak próbáltam tanácsot adni, hiszen én ezt tanultam és ez a szakmám. De nem úgy mint egy szerelő, akik még azt sem tudják hogy hogyan, mekkorára és miből gyártanak egy csapágyat. De nem baj, lehet hinni a kereskedőknek meg a szerelőknek, mert ők tudják a tutit. Én nem vitatkozom senkivel és nem is bántok senkit, el kell olvasni szakkönyveket, hogy a kenés szempontjából a viszkozitás a legfontosabb tényező.
lui08-05-2016 16:54:50 // 82680
Ha tudnád még mennyi minden van, ami úgymond összeesküvés... És mind a mi zsebünkre megy. Mérnökként tudnék mesélni, hogy alap feladat a tervezés során az időzített elhasználódás. Fogyasztói társadalomban élünk...Ebben a történetben az a magyarázat, hogy a motort sem az olajat nem tervezték át a DPF-hez, azt csak "ráillesztették" és pont. A lényeg az volt, hogy a lehető legkisebb módosítással tudja teljesíteni a szigorúbb környezetvédelmi normákat. Erre még jó példa a VW esete, de számtalan eset volt már az autótörténelemben az ellentmondásokra, ami sok esetben ember életekbe is került... Egyébként az én autóm is 40-es Selenia olajjal volt használva 130k-ig, az első tulaj márkaszervízben cseréltette mindig a számlák és a szervízkönyv szerint, de még az eredeti szűrő van benne, egyenlőre hiba nélkül tűri a mindennnapos pesti dugózást, persze már C3-as 40-es olajjal. Igaz hogy 250-300 km-ként regenerál, de 20 km-es átlagsebbégnél azt hiszem ez nem csoda.
Piritu - 1.000.00008-05-2016 16:52:33 // 82679
Még annyit, hogy a Giulietta Euro 6-os 2.0-hoz is w30-ast ír elő. SELENIA WR FORWARD-ot.
Giuntini08-05-2016 16:50:21 // 82678
Eezel baromian vitatkoznék! Nagyon jó a szabványokat emlegetni, de könyörgöm, az 1,9 és a 2,4 szerkezetileg azonos, azzal a különbséggel, hogy egy hengerrel több van benne. Ez nem indokolna más olajat. A turbó indokolná, hiszen teljesen mas, és nagyobb van a 2,4-ben. Ezt már kiveséztük. A turbónak semmit nem ártasz a 30-as olajjal, ha 15 ezrenként lecseréled, és van benne rendesen olaj. Ha 30 ezrenként cserélsz olajat, akkor tök mindegy hogy 30-as vagy 40-es olaj van benne. A turbó miatt írták elő a 40 es olajat, ahogy a 166-ban is volt. Ismétlem ha 15 ezrenként lecseréled az olajat, semmi jelentősége nincs. Az nem igaz, hogy a 2,4 motorja tönkremegy. Ez rémhír. Akkor az 1,9 is ugyanúgy tönkremegy. Az autót nem ezzel kell óvni, hanem normalis használattal. Én továbbra is beteszem a motorgyilkos Seleniát.
RomeoOne08-05-2016 16:43:43 // 82677
Értem. Mondjuk ha a gyártó szemszögéből nézem, akkor nyilván csak olyan ajánlást tennék, amivel nem sértem a saját érdekeim. Tehát gondolom az 5w40-el a DPF idő alatt gatyára ment volna és sokat kellett volna gariztatni, viszont az 5w30 nem bánthatja annyira a motort, hogy ebből angyobb problémák legyenek, ezért merem hozzá ajánlani. Persze x év után, gari leteltével már lehet, hogy a kicsi is számít. Na majd következő olajcserénél felvetem a szerelőnek a dolgot.
Piritu - 1.000.00008-05-2016 16:39:44 // 82676
Közelítsd meg másképp.
Az 1,9-es kormos motor a 156-ban dpf nélkül 5W40-es olajjal ment:

Aztán betették a 159-be egy dpf társaságában és rögtön 5W30 lett az előírás


Egyedül a 2,4-nél maradt a 40-es nem "C" olaj. Valószínűleg ténylegesen csak itt van szükség a 40-re a nagyobb teljesítmény és hőterhelés miatt.
RomeoOne08-05-2016 16:27:47 // 82675
Csak nekem logikai bukfenc az, hogy a DPF-hez évekig csak a 30-as volt elérhető, de a motor, amit a DPF-fel terveztek, a 40-eshez készült? Szeretem én is az összeesküvés elméleteket, de csak addig, amíg nem kerül nekem pénzbe ;)
Piritu - 1.000.00008-05-2016 16:27:12 // 82674
Mekkora viták voltak itt pár éve box vs írás ügyben! Mert csak az írás a tökéletes, meg mennyire nem korrekt a box, mert a csak hamisítja az adatokat.
Aztán szép lassan kiderül, hogy mégse :-DD
lui08-05-2016 15:59:50 // 82673
Ez így van. De már évek óta elérhető 40-es olajban is a DPF barát olaj, számtalan neves gyártótól. Így szerintem óriási hiba azt mondani, hogy a 30-as olaj a jó. Mindenkitől elnézést, de ez óriási hülyeség. Ezzel szó szerint folyamatosan kárt okoznak a motorban. Nem megyek bele a technológiai részletekbe, de ezek a motorok mind szerkezetileg, mind anyag szempontjából 40-es olajhoz lettek tervezve. Ezért ha valaki 40-es olajat használ ami nem DPF barát, max a DPF szűrőnek árt, de a motornak nem. A 30-as olajjal pedig fordítva, a motor minden porcikájának árt, viszont a sokak által szeretett DPF szűrő jól fogja érezni magát. Tehát C2-3-as 40-es olaj a megoldás.
Erhard 242 (Pure Energy)08-05-2016 14:29:33 // 82672
dehogy nem, sőt arra van váltóchip is...:)
Giuntini08-05-2016 14:11:50 // 82671
Ebben tökéletesen igazad van, csak az automatát nem ajanlatos chippelni.
RomeoOne08-05-2016 13:49:15 // 82670
Garázsban tartotta és csak ünnepnapokon vette elő, hogy kevés kilométerrel és kiváló állapotban adhassa el majd a közép-kelet európai vevőjének jópár év múlva :DD
Erhard 242 (Pure Energy)08-05-2016 13:48:28 // 82669
ezzel vitatkoznék, nálam 80e km-nél nem volt letapadva semmi a DPF volt kukás és jót tett neki a chip, attól úgy ment ahogy elvártam tőle...
a TBi-nek is jót tett a novitec, még jobban megy, harap, száguld, szelel, süvít, f@xt hosszabbít kb 5cm-rel :DDD
Zsoltikj ૐ08-05-2016 13:44:54 // 82668
azért vesz a külföldi drágább nagy dízelt hogy utána max évi 10ezret menjen vele :D
Erhard 242 (Pure Energy)08-05-2016 13:43:14 // 82667
azért jön mindenki a viszkozitással, mert mikor megjelentek a DPF-es autók 2005-ben nem létezett 5w40-es olajból ami tudta volna a c2, c3-as minősítést csak az 5w30-ak tudták... sőt most sem tudja sok gyári 5w40-es lásd selenia, elf, mobil stb...
Erhard 242 (Pure Energy)08-05-2016 13:34:53 // 82666
az zsír de milyen szerelő az aki feltölti az olajat és nem húzza ki a nívópálcát megnézni mennyi az annyi? áhhhh....
a több olaj nem jó a rendszernek, kinyomhatja a szimeringeknél akár...
sajnos a használati utasítás, meg a feltöltési táblázat az első olajfeltöltést írja nem a csere mennyiséget :(
Az első olajcserénél én is így jártam a 2,4-nél bele töltöttem a 6L-et aztán nívón láttam ez a max felett van így engedtünk le fél lityit....
Giuntini08-05-2016 13:22:49 // 82665
Ezt tényleg én is aláírom. Nekem soha nem ment így az autóm mint most. Aki panaszkodik a 2,4- re, hogy nem megy az elvárások szerint, az kezdje leragadt turbó geometriával és vákumproblémával.
A chipelés nem megoldás...
RomeoOne08-05-2016 13:20:48 // 82664
Nekem is mindig ez jut eszembe, amikor ilyen 10 év körüli kocsit meglátok N-es rendszámmal, tehát külföldről behozott és 100k körüli kilométer van benne, hogy aki ezt így megvette el is hiszi, hogy ez tényleg ennyi? De inkább nem mondom, mert megbántani senkit nem akarok. Persze van lottóötös, de ennyire gyakori?
lui08-05-2016 12:50:25 // 82663
Kék füstöt kizárólag a motorolaj okoz, ha jó minőségű gázolajat tankolsz, tehát amit látsz az biztos hogy olaj. Ezt nem okozhatja az az 1-2 deci plusz betöltött motorolaj. Ez bizony mindenképpen valamilyen mechanikai problémára utal, és bizony lehet a turbó is. Biztos hogy ilyen kevés km van a kocsiban? Egy közel 10 éves dízel autóban ez gyanús... Egy modern dízel motort és egy turbót, sokkal kevesebb km alatt ki lehet nyírni, mint 90k.
thePupill08-05-2016 12:10:16 // 82662
Nekem sem higult fel az olaj , nincs benne gázolaj! hanem az okos szerelő aki csreélte le az olajat és ugye nem folyatta ki nullára rátölött még 6 litert és még olt is bennea reégiből.
most lelett engedve a motorolaj többlet ,ha beinditom olykor olykor kipufog egykis világoskék füst de enyhe amugy meg semmi füst. ha lepörgetem a fordulatot akkor full fekete a füst. és ha megyek vele akkor is fekete és nem sok. tehaát alapjáraton nyom kékest. izzzito gyergya vissszajelző ég de az csak gondolom az első inditásnál produkálhat ilyesmi füstöt meleg motornál nem. az autoba most van 95000 km gondolom a turbonak nem lehet baja ennyitől. dpf kinnvan és egr is és vannak irva a rendszerből. talán ez a kék füst lehetett a motor olaj többlettől vayg izzitó gyergya vagy tulsok uzemanyagot kap az is lehet kék sztem.
lui08-05-2016 10:30:18 // 82661
Sziasztok!

Muszáj most már hozzászólnom a DPF-es, olajos történethez, mert egyre nagyobb a félrevezetés ebben a témában is. Nem a viszkozitástól függ az, hogy egy olaj használható-e DPF-es motorhoz, hanem az olajtól. Egész pontosan, minden olaj használható DPF-el szerelt motorhoz, ami rendelkezik a C2-es vagy a C3-as jóváhagyással. Ilyen olaj, ma már gyakorlatilag minden gyakran használt viszkozitásosztáyból megtalálható. Az hogy ne okozzon problémát a DPF-ben, az olaj adalékolásától függ, nem pedig a viszkozitásától!!! Seleniából csak a 30-as az aminek van C2-es jóváhagyása, ezért mondja sok Seleniás hogy azt kell használni. DE ezzel csak ártasz a motornak. Számtalan jobb olaj van a Seleniánál, ami 40-es és rendelkezik C2-es, C3-as minősítéssel. Tehát ha nem sajnálod a motorod, akkor csak bátran a 30-as Seleniát.
Hardy08-05-2016 10:22:10 // 82660
Az a gond hogy ez engedély nélküli átalakítás amiért el kell venni. Meg soron kívüli műszaki vizsga.
Giuntini08-05-2016 08:45:42 // 82659
Ez már volt téma a fórumon, a 2,4-nél egyértelmű elírás volt. Nem lehetne Dpf-el 40-es olajat használni. Én még soha nem tapasztaltam olyat, hogy felhígult volna az olaj. Megvételkor cseréltél olajat? Ez attól hígul így fel, hogy sok rövid táv, és regen közben leállított motor. Most már mindegy, nincs benne a Dpf. Azért elvinném megnézetni a motort, nehogy ennek legyen komolyabb hatása. Ennyire felhígult gázolaj (ha nem cseréltél olajat megvételkor) nagyon nem jó... A Dpf kivételéről a zuzmókat leszámítva egy adalék; off-os eset, ellenörzésnél füstölt az autó, (ezért állították meg) levették a rendszámot szétszívatták és több százezerbe került míg visszakapták. Szerintem nem az a megoldás, hogy kivenni a Dpf-et. A hiba okat kell elhárítani. Ahogy kis hazánkban egyre szigorodnak a szabályok, előb utóbb nagyon elő fogják venni a kiherélt autókat.
Haddel07-05-2016 23:40:36 // 82658
Nagyon jól néz ki!
thePupill07-05-2016 22:40:16 // 82657
Az igen! köszi az infót. na az tökrtént h nem rég kiszedettem dpf meg egrt a kocsiból
és ma megyek kanyarodok ki és spanom megállit h kéken füstöl a verdám alacsony fordulaton . eddig nem vettem észre semmi ilyesmit mivel a dpf felfogta a füstöt. a lényeg h úgy mentem a kocsival kb 10 ezer km hogy majdnem egy literrel több volt benne és ette az olajat. most leengedtünk nincs kék füst minden ok.A max fölött volt kb fél centivel az olajszint. lehet ettől most valami maradandó problémája a verdának szerintetek?
RomeoOne07-05-2016 21:53:58 // 82656
Sziasztok! Most vettem észre, hogy a fordulatszámmérő alsó felében nem ég a háttérvilágítás. Mennyire bonyolult a cseréje? Ugye nem kell hozzá lebontani az egész műszerfalat?
Angelo Bianco07-05-2016 21:50:29 // 82655
Sziasztok!

159 óracsoportot (km mutató, fordsz. mérő) hogyan szedem ki?! Hol kezdjem meg?!
Segítséget előre is köszi!!
Invisible07-05-2016 21:45:03 // 82654
Jól áll neki :)
gpek07-05-2016 21:34:01 // 82653
Fent van próbából.
Kócosw07-05-2016 21:27:22 // 82652
Bezonyám :)
Todorriskov07-05-2016 20:36:53 // 82651
Sziasztok!
Ma meglepődtem rendesen.... de gondolhattam volna rà.
Szóval még mindig nem sikerült megoldani a villogó kilóméteróra, vagyis a proxy rendezés kérdést. Nem működnek ugye az elektromos ablakok és tükrök elől és ma kiderült hogy az első ajtók be sem zàródnak!!
Egyik ismerősöm akarta meglesni milyen belül, kis nyitotta az ajtót nem tudta (hogy elvileg) zàrva van. Visított is a riszasztó!
Ekkor esett le, hogy az első ajtók nem zàrnak be gombnyomásra.
Úgyhogy most kulcsozhatok... Még szerencse, hogy két hétig senki nem próbàlt rà hogy berakjon pàr ajàndékot...

Mivel legtöbbször péntek du érek haza,elég nehéz szerelővel egyeztetnem.
Tudtok esetleg valakit, Zala, Vas, Győr-Moson-Sopron megyében aki tudna segíteni proxy rendezésben akinek esetleg a szombati nap is jó lenne?
Laca6207-05-2016 20:01:58 // 82650
Sziasztok !
Hogyan tudom leszerelni a " kalaptartót " ? Valami rezeg ott hátul és zavar .
Köszönöm előre is !
emGéza07-05-2016 19:59:29 // 82649
De tele tankolva 😂
emGéza07-05-2016 19:58:22 // 82648
Hasonlóan kezdte a hankok is. Most pedig a prémium kategóriát bírtokolja.
Invisible07-05-2016 19:26:16 // 82647
VTT-re is elhozhatnád, szívesen megnézném, ott kicsit családiasabb a hangulat :)
Laca6207-05-2016 19:02:14 // 82646
Hiszek Neked , de miért ekkora a különbség ?
Kócosw07-05-2016 19:00:04 // 82645
Pontosan igy van,de ha a népautó konszern a skodákat nexenekkel szállitja gyárilag nem lehet a legalja...
Gergő07-05-2016 18:51:53 // 82644
Ha KUL-on nemis,de Alfacity-n ottleszünk,szívesen megmutatom.
Laca6207-05-2016 17:56:33 // 82642
6,4 a könyve szerint. Én is most készülök olaj és minden egyéb szűrő cserére.
emGéza07-05-2016 17:24:41 // 82641
Nem könnyű a "villanyvadász" élete. Olykor eltünik a 12V-ból egy pár valahol. A leghatékonyabb megoldás a relé. Jártam már én is így. A klímakompra 10V ment.
Olykor-olykor elég volt, de inkább nem.
emGéza07-05-2016 17:12:23 // 82640
A minap bent voltam a gumimaxnál, az eladások 99%-át a linglong és a nexen páros
visszi. A nexen koreai...
Én sebring gumikkal vettem az autót és a vezetési stilúsomnak elegett tesz.
Most, hogy utána néztem , a "mislejn" csop. tagja , a kormorán ellenfele.
Na, ezek fényében, lehet vennék kormit is. 
A hangsúlyt inkább az újra helyezem.
(azért van olyan kínai gumi, amit soha nem vennék. Pl minerva,sunny ...)
emGéza07-05-2016 16:53:44 // 82639
Lájkollak 😂
thePupill07-05-2016 16:18:44 // 82638
2.4 jtdm be mennyi a pontos motor olaj mennyiség? 6, 5 L körül emléxem
Kócosw07-05-2016 16:14:27 // 82637
Eddig nekem is elégnek tűnik :)
Erhard 242 (Pure Energy)07-05-2016 15:39:13 // 82636
akkor ilyet fogok venni jövőre, nekem ennyi elég is :D
Kócosw07-05-2016 15:18:07 // 82635
Nos akkor anno ígértem a nexenekről némi véleményt.Semmi olyat nem érzékeltem eddig amiért azt mondanám hogy nem ajánlom.Próbáltam zuhogó esőben 180 felett,szárazon 210 felett,teszi amit tennie kell.Sztem jo a tapadás,fékezéskor szárazon és esöben sem érzékeltem semmi olyat amiért köpködném a papucsokat.Meglátjuk a kopás milyen lesz.
Dzsozy07-05-2016 14:02:03 // 82634
Szép napot Mkinek. Mivel tegnap megadta magáta vas, ma szemrevételeztem. Megadta magát az első befefecskendező szelep. Az csak bontás után derül ki, hogy csak az O gyűrű, vagy maga az egész szelep kuka. Orrán száján nyomja a benyát ki. Érdemes bontottat szerezni, már ha van, vagy ajánlatos újat invesztálni?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.