Forum >> 159

'''''14-03-2016 11:18:41 // 80115
Kíváncsi leszek az utódra.
Én az ereje miatt szeretnék benyást de azokról pl nem is láttam még gyorsulási adatokat.
Azaz a QV-ről igen. :-)Remélem lesz hozzá novi box. :-P
Dévid14-03-2016 11:18:02 // 80114
Az a tapasztalat, ha Alfáról van szó, az ember "szívesebben" szopik, egy akármilyen más autótól könnyebben búcsút mondana. :)
Erhard 242 (Pure Energy)14-03-2016 11:12:49 // 80113
jaja nekem 90e-nél szart be 3 évesen akkor csak gyári DPF volt 4 kilóért és így van senki nem tudta megmondani, hogy mi a baja az autónak 2 hivatalos szervizben voltam meg vagy 3 úgymond jó szakinál... senki nem tudta mi a baja az autónak... na ez a gáz, erre mondtam hogy csak időt és pénzt kell áldozni meg egy harmadik autót beszerezni a biztos úthoz és lehet kísérletezni a gyári állapot visszahozásával ...
Ebben az időben még a szervizek is hívogattak mit, hogyan merre lehet ... tudom csak egy alakatrészes vagyok semmit nem jelent a nálam lecsapódó panaszáradat... a hentesnél biztos többet tudnak a meghibásodásokról :P
Giuntini14-03-2016 11:12:08 // 80112
Ez a Dpf vita nagyon beindult. De szerintem jó. És az igazság, hogy mindenkinek igaza van. A Dpf egy hasznos szerkezet, a környezetvédelemben. Nálunk három féle motor van. 1.9, 2.0, és az ominózus 2,4. A 2,0-át vegyük ki, mert ez ebből a szempontból tökéletesnek mondható. A Dpf mellett főleg azok teszik le a voksukat, akinek 1,9 van. Itt sokkal kevesebb probléma van a Dpf-el, mint a 2,4-nél. Én nagyon szeretném megmenteni a Dpf-et, de újabb százezrek költése, már nem fér bele. A Dpf-nek igazából jól kéne működnie, csak a 2,4-nél elbaltázták. Annyira hátra tették, hogy normálisan sohasem melegszik fel. Emiatt eltömődésre is sokkal jobban ki van téve. Mellette a motorolaj sem jó, ami a gyári specifikációban van. Rendben, az elírás. Múltkor, amikor kint voltam a Szatyinál, az alsórakparton mentem, forgalommentesen 30 km-t. Kiértem, és beizzított examinerrel várt. Le sem állítottam a motort, azonnal rátette. 130 fokos volt a dpf. Tehát normál körülmények között sohasem képes felmelegedni. Ha jól tudom, az 1,9-ben valamivel előrébb van. A 2.4-nek több szennyezőanyagot kell kibocsátani, mint az 1,9-ben, ezért a dpf normál körülmények között is hamarabb elhasználódik. Ez a nagy baj. Én nagyrészt autópályázom, és főleg nyáron, 90%-ban. Nálam nagyon kéne bírnia, és mégsem. Biztos vagyok viszont abban, ha tönkrement a részecskeszűrő, akkor abba az EGR is ludas lehet. Meg a szemét Shell pancsolt üzemanyag. Addig semmi baj nem volt.

Inkább a sarkalatos pont az EGR. Mikor megvettem, második nap megállt az EGR. Ki lett cserélve gyári újra. A régi a mocsoktól nem látott. Olcsón kaptam egy újat, véletlen hogy volt. Azóta 35 ezer km-t mentem vele. Ebben benne volt a fél év kényszerpihenő. Most meg ismét az Egr. Tiszta volt, csak mégsem ment. A legolcsóbban a gyárit 50 egynéhányezerért lehet megszerezni. Megmondom nektek őszintén nincs hangulatom beletenni egy újat. Időzített bomba. Bárhol, és bármikor megállhat, nincs kedvem cserélgetni. A DPF-et nagyon szeretném megmenteni, de az Egr-ből köszönöm szépen nem kérek.
'''''14-03-2016 11:11:24 // 80111
Hát ez az!
Giuntini kollégát kell megverjük,ha van rajta sapka azért,ha nincs akkor meg azért! :-)))

Remélem azért a kollégának mihamarabb kiderül a hiba oka mert ennyit azért valljuk be,kevesen szopnának egy autóval.
Liquid14-03-2016 10:49:58 // 80110
270 akart lenni
Kikkó14-03-2016 10:47:27 // 80109
Az előtte lévő hozzászólásban írtam le, hogy a szervizben ezt tették bele. Nekem csak annyi kérésem volt, hogy Seléniát töltsenek bele. Gondoltam, hogy itt az oldalon is ajánlott, reklámozott szakszervizben csak tudják, mi való bele.
Utána olvasva túl sok eltérés nincs közöttük. A gyári előírás FIAT 9.55535-H2, ezt teljesíti is a StAR 5W-40. Ami most benne van, a K 5W-40, az pedig a FIAT 9.55535-M2 szabványt teljesíti. A különbség elenyésző, szabvány szerint az M2 még jobb is. Ártani csak nem fog a motornak szvsz, még mindig jobb, mintha más gyártó olaja lenne benne. De ezt már lehet a motorolaj fórumban kellene kivesézni.
Shadin14-03-2016 10:46:10 // 80108
A magam nevében az évi 20k-t inkább részecskeszűrővel teszem meg, mintsem nélküle. Akármennyit is fog meg, azt legalább megfogja :-)

Senki zsebében nem akartam nyúlkálni, ezért ismét a magam nevében beszélek, ha nem bírnám fenntartani, akkor nem ilyet vettem volna, hanem más, kevésbé költséges típust.

Amúgy hogy jutottunk idáig Giuntini cartárs problémájától?

:-)
Liquid14-03-2016 10:41:03 // 80107
az hogy nagy benzines :)
207k a kaszniban, egy 70-es Breából való motor került bele, azonkívül tudtommal teljesen rendben van, ha berlina lenne már megvettem volna :)
'''''14-03-2016 10:33:04 // 80106
Most ezt nem veszem magamra és beszélgetés szinten:
-én évi max3000km-et megyek.Ha te 30.000km-et (és talán ennél többet sokan mennek) akkor kinek a kocsija ad ki több károsanyagot.Tudom,hogy a dpf megfog valamennyit de nem mindent.
-Akkor persze neked új gumik is előbb kellenének és gyakrabban.
-Új dpf előállításánál mennyi lehet a károsanyag kibocsájtás,gumik megsemmisítése vagy újrahasznosításánál szintúgy.

-Aztán tovább folytatva,én gázzal fűtők a legújabb aaa-tököm tudja milyen kazánnal.Épp hogy nem oxigént termel.
Ha te fával fűtesz,már megint jobban szennyezed a környezetet.
Mennyi műanyag palackot dobsz ki....
Ezt mind nézhetnénk de sorolhatnám még.

Felénk a 120.000Ft átlag fizetés nagyon jónak számít.Másfél milláért sok használt verda van (159-is).Ezek az emberek nem tudnak 300.000-at kiadni új alkatrészekre meg szerelésre (most nem is mondtam sokat),hitelről esetleg nem is beszélve.

Sajna inkább a pénz a mérvadó,nem az akarat.

Ezt most ne vedd magadra csak a Robi mert neki még új lakásra is van pénze! :-)))
avvocato14-03-2016 10:31:22 // 80105
A dízel motoroknak szerintem befellegzett.Belekényszerítették az embereket, aztán a világ pénzét rá kell költeni. A Lexusokban már nincs is dízel, hírhedten rossz motor volt a 2.2-es toyota dízel. Az újabb IS -ekben már nincs is dízel, csak benzines és hibrid.
Hati14-03-2016 10:29:15 // 80104
Egyre olcsóbb :)

Mi baja baja lehet?

http://www.jofogas.hu/veszprem/Alfa_Romeo_159_3_2_JTS_Q4_TI_Automata_45285899.htm
'''''14-03-2016 10:10:14 // 80103
Nekem 58.000km-nél szart be a dpf.Vettem egy másikat aztán az is kezdte megadni magát.Közben kellett egy új szívósor is.Mindez 2008-ban.(Befecsi rendszer tökéletes)Senki nem tudott még semmit a megoldásról vagy a hiba okáról.Ez nem kis összeg volt,átlag fizetésből jó pár ember belerokkant volna.Akkor tartottam ott,hogy eladom a fenébe vagy kiiktatom a szarságokat bár azt akkor még szinte senki nem tudta,hogy lehet.Sajna ott is a magam kárán kellett rájönnöm mindenre.
Tehát nem feltétlen 200.000km-nél jönnek a hibák bár az igaz,hogy ott már sok mindent kell cserélni a kopások miatt.

Egyébként sajna így jártunk a volvo xc60-al is.Ott inkább eladtuk 70.000km-el.

Most épp egy kollégám szív a H astrájával.Abban 90.000km.Ő cserét fontolgat benzinesre.
Shadin14-03-2016 10:10:02 // 80102
Én kérek elnézést, szereljünk ki minden DPF-et és EGR-t, mert egyszer úgy is meghalunk...

Olvasok én is cikkeket. Mutass lsz. egy olyat, ami arra utal, hogy ezek az eszközök SEMMIT sem érnek és feleslegesek.

Nem vitatja senki azt sem ami 10 év alatt kiderült, hogy a rendszer nem tökéletes, de mint azt sok cikk és tanulmány leírja, az aggódott kis részecskékből is szűr valamit.

Amikor a DPF beszarik az nem annak hibája. Nincs mi elromoljon rajta ugyanis. A DPF kiszerelése ebben a helyzetben csak a szellem szabadon engedése, nem más.

Ami elromlott azt meg ki kell cserélni és nem ideológiát gyártani arra egyesével, hogy az ember szerint miért is nem kell az a darab az autóban.

Szíved joga. Nekem van három gyerekem, és engedtessék meg, hogy ne értsek egyet azokkal, akik úgy gondolkodnak, hogy az a pici amivel az Ő kocsija több károsanyagot bocsájt ki DPF nélkül, az nem számít semmit...

Nem a dízel létjogosultságáról beszélünk most sem, nem a károsságáról, hanem arról, hogy egy olyan eszközt száműzünk egy autóból, ami valamennyit, még ha picit is, de hozzátesz a károsanyag kibocsátás csökkenéséhez. És miért? Mert tök egyszerű magánideológiákat gyártani és nem megérteni a vonatkozó cikkek mondanivalóját.

Ja és mert annyira csórók vagyunk ugye, hogy esetleg villogni akarunk az autóval, de ~4 tank üa. árából nem telik DPF-re a 300K-t futott másfél millás 159-hez. Ez nem Neked szólt, csak úgy általánosságból írtam a tendenciát.
W.14-03-2016 08:56:07 // 80101
Ha egy kicsit tájékozottabb lennél, tudnád miről beszéltem! Nem akarok meggyőzni sem téged, sem mást.... De ez a cikk érdekes olvasmány lehet számodra is! :)
W.14-03-2016 08:48:56 // 80100
Hangulatot éppen ilyen felesleges postokkal lehet kelteni!
Shadin14-03-2016 08:34:25 // 80099
Robi tárgyilagos próbál lenni, Te viszont a hangulatot kelted csak a saját meggyőződésedre alapozva. Piritu 3x írta le Neked amit akart, mégsem akarod megérteni. Szerintem Neked kéne visszavenni ;-)
W.14-03-2016 08:31:14 // 80098
Mint írtam is: szerintem ez a téma jelentősen túl van spilázva, meglovagolva a környezet védelmét! Ugyanakkor a hátrányairól alig esik szó!
Erhard 242 (Pure Energy)13-03-2016 23:03:45 // 80097
minden véges :) ezért lett 2.2-es... szerintem simán eszik az 7-8L-et...majd csak figyeld ..
droberto13-03-2016 22:59:30 // 80096
Lehet 2x megkerülte a Földet. :)
Erhard 242 (Pure Energy)13-03-2016 22:52:58 // 80095
jaja, meg hogy a dejzel hogy bírja...mint amit Phone írt megvette a prototípus 2.0-át 200 lóval...kifeküdve....
droberto13-03-2016 22:48:17 // 80094
Nyilván ehhez hozzá kell adni a szokásos 1-1,5 l-et, de valljuk be fogyasztásban volt hova fejlődni (320d). Ez viszont így már ígéretes. :)
Nagyon kíváncsi leszek az új motorcsaládokra...
Erhard 242 (Pure Energy)13-03-2016 22:43:26 // 80093
jaja 4L :DDDDD termeli a gázolajat ...
biztos nem lesznek rosszak, az 1.8-as sem rossz ez meg legalább 2.0...
droberto13-03-2016 22:33:48 // 80092
Húúh akkor benned tényleg eltört valami. Feladtad az álmaid. :)))
Majd meglátjuk, bízzunk az új olasz benzinesekben, hogy jók lesznek. :) A fogyasztással kapcsolatban nem értünk egyet, nincs túl sok illúzióm. A 2.2 JTD úgy tűnik elég bitang még így rev1-es változatban is. 180 Ló, 385 Nm, 6,9 s 0-100 km/h, 4l / 100 km, igaz csak 1375 kg.
Az is tény, hogy 2.0 benya 280 Le-je igen jól hangzik.
Majd meg látjuk...
Kolci13-03-2016 22:31:56 // 80091
Na én is ezt várom, bár eléggé illúzióromboló a dodgem hang egy jó kis ALFA moci után
Giuntini13-03-2016 22:31:52 // 80090
Meg kell várnod a SUV-ot.
Giuntini13-03-2016 22:30:24 // 80089
Ebben tökéletesen egyetértek. 200 ezernél eladják az autókat, addig meg tökéletesen működnek. Utána jönnek elő a hibák. Köszönjük a gyártóknak a 30 ezres olajcsere periódust is.
Erhard 242 (Pure Energy)13-03-2016 22:28:47 // 80088
nem tudom mit terveznek, de pl van elektronyos fiat 500-as 5-6 milla... sose hozza be az árát szerintem... majd ha tényleg tudják a 600km-es hatótávot és negyed óra alatt feltölthető 100%-ra akkor érdemes lesz róla beszélni addig csak magyar népmese ...
Kolci13-03-2016 22:23:13 // 80087
Kár :(
Az enyém is kéthengeres, de nem tom ki gyártotta, és sajna nem rosso, hanem zöld.
Na meg is van a következő feladat, átfényezem rossora :)
Hardy13-03-2016 22:21:42 // 80086
Erdekes mert a teherautoknal nem kell nézegetni. Kiírja hogy áll a rendszer bármikor elindíthatom vagy ha olyan helyen vagyok le is állíthatom. Nem tudom miért nem lehet ezt átvinni a személyautókra.
Erhard 242 (Pure Energy)13-03-2016 22:19:58 // 80085
nem hinném... olyan kicsi a fogyasztás különbség a nagy teljesítményű dízel és a benyás között, hogy nincs kedvem szopni ... jó V6 dízelt meg nem ismerek egyetlen gyártótól sem ami megbízható lenne...
droberto13-03-2016 22:18:41 // 80084
Sajnos nem az enyém! :)
Nekem csak egy soros két hengeses olasz van. :) És természetesen rosso. :)
norbi040913-03-2016 22:18:16 // 80083
Ki tudja...lehet a Giulia olyan fain lett EGR - DPF téren, hogy nem nagyon lesznek gondok.

Ámen! :)
Kolci13-03-2016 22:17:23 // 80082
Ha igazak a hírek az új akkumulátorokról, akkor én egy elektromos Giulit szeretnék kb 120 kw villanymocival és 600 km-es hatótávval :)
Tényleg valami mostani divatkialakítás(hibrid) nem lesz alfa-ban??
droberto13-03-2016 22:16:31 // 80081
Tudom, hogy nem mondasz igazat: Majd jön a 3.0 V6 VM Motori Giulia oszt jól levesz a lábadról! :) Azt majd újra bedark-ulsz! :)))
norbi040913-03-2016 22:16:19 // 80080
Ne érts félre...nem baj az a 139 hsz :) Jó és érdekes olvasnivaló volt így estére, nagyon hasznos dolgokat láttam. Csak szerintem úgy sem lehet mindenki egy véleményen. :) Kevesek vagyunk, hogy megváltsuk a világot.
Kolci13-03-2016 22:13:35 // 80079
Hmmmmm.... Mindent értek.
Irigykedem :D
Erhard 242 (Pure Energy)13-03-2016 22:11:18 // 80078
áhh nem, inkább rákölt a motor generálra x millát, meg remélem veszik az alkatrészeket próbára sok 100e-ért....
csak munka legyen, pénz nem számít :DDD
én konkrétan maradok a benyás verziónál ha engem kérdezel :P
droberto13-03-2016 22:08:47 // 80077
Szemcseszóró csavarkompresszor. :)
droberto13-03-2016 22:06:26 // 80076
Nem foglalkoztunk vele ma sokat, csak 139 hsz-nyit. :)
Egy szó mint száz, remélem Emilnek mielőbb megjavul az autója és még a szűrője is megmaradhat.
Azért arra kíváncsi lennék, hogy az ellentábor ha hozzájut egy 2.2-es Giuliához, akkor ott is egyből DPF meg EGR OFF-al fog-e kezdeni....
Kolci13-03-2016 22:06:19 // 80075
Hogy ezt én mért nem tudtam ilyen jól megfogalmazni :D
Liquid13-03-2016 22:03:13 // 80074
Úgy alapvetően tele a kukim ezzel az EURxx-es álszenteskedéssel. Persze lehessen enni a kipufogóból, legalábbis az első 100e km-en, és legyen rózsaillatú, de az háttérbe szorul hogy közben sokat kajál és igen drága kopóalkatrészek garmadáját tenyészti ki, mivel maga a fogyasztásmérés is egy orbitális baromság, így minden ami arra épül szintén az. Mert ami szopás van ezekkel a DPF-es és ADBlue-s csodákkal az messze nincs arányban azzal amit hoznak pluszban, arról nem is beszélve hogy hol van a személyautós közlekedés környezetterhelése a közösségi közlekedés és az ipar mögött? Igen messze...
Amíg azt kell nézegetni, hogy jaj most regen van akkor még megyek egy kört addig megbaxta a kutya falusiasan szólva.
Persze azt is hozzá kell tenni, hogy az egész biznisz az új autókról és azoknak első tulajdonosáról szól - nem pedig rólunk - ott pedig nincs probléma.
Hardy13-03-2016 22:02:04 // 80073
Nem biztos mert nekünk terhelés kor jött elő. Az első komolyabb hegyig vagy míg nem mentünk 24 tonnával nem észlelt hibát. Nem aktivalta a lámpát se. Addig jó volt a korommennyiség is.
Kolci13-03-2016 22:02:02 // 80072
Akarom mondani kompresszorom és nem kopresszorom
Bocsika
Kolci13-03-2016 22:01:05 // 80071
Bakker mekkora tömlő, mi van a másik végén, reaktor??
Az én kopresszorom kis zsebkompresszor ehhez képest :)
Kolci13-03-2016 21:56:42 // 80070
Nem akarom én se kidobni, bár egyszerűbb lenne.
Végül is nem árt, hisz nem megfulladunk, hanem rákban halunk meg :D
Csak szívom a véred, bocsi.
Nem tökéletes, de ez talán a legjobb rossz.
Ha cserére kerül a sor akkor cserélem majd, főleg azért mert sokszor járok a sógoroknál és a németeknél. Fájni akkor is fájni fog az az uszkve 120 e Ft.
Az egeret már leszűkítettem 1 db 9 mm-es likkal, így nem dobál MIL-t, de nem is kormos annyira a szívósor. A lapátokat már kiszedtem, és így sokat javult az autó viselkedése mind fogyi, mind menetteljesítmények terén.
Néha visszasírom a 156 mocijának a problémamentességét.
droberto13-03-2016 21:50:26 // 80069
Én sem vagyok híve a vegyi tisztításnak. Olvastam róla, hogy tönkre teheti a porcelánt, nem kívánatos vegyi folyamatokat idíthat el. Pont ezért tisztítottam levegővel. Illetve létezik egy cég akinek van levegős technológiája, amit valamilyen formában gyárilag támogatott. Anno javasoltam is őket az Emilnek.
norbi040913-03-2016 21:47:32 // 80068
Srácok! Én azt mondom nem érdemes ennyire belemászni a DPF dologba. :) Tenni úgy se nagyon lehet semmit...se ellene, se mellette. Van és pont :) Úgy is meglesz mindig a támogató és ellentábor. Mindenki úgy használja szeretett autóját ahogy magának jól esik. Ki belezve...ki gyári állapotban tartva. :)
droberto13-03-2016 21:39:32 // 80067
Én se mennék oda nyalogatni a kipuff végét, de nehogy már azt mondjuk, hogy a DPF többet árt mint használ!
droberto13-03-2016 21:35:18 // 80066
Oxidálódott a csatlakozás, többen írtak róla blogot is! Keress rá! :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.